äitini syyttää miestäni lapsen hyväksikäytöstä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nimetön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minusta pedofilia epäilyt kannattaa kyllä ottaa tosissaan. Syyllistämättä ketään, voi oikeasti olla joskus niin että se maailman ihanin mies, isä tekee sen kaikista pahimman, eikä äiti ole tietoinen tilanteesta. Ei kannata sulkea silmiään ihan kaikelta. Äitisi saattaa olla oikeassakin!

Ymmärrän senkin että silmät on pidettävä auki, pedofilia on maailman hirveimpiä asioita mitä toiselle voi tehdä!!
..Mutta meidän tilanteessa äitini on ollut epäreilu miehelleni jo ihan alusta alkaen, tehnyt selväksi että mies on hänen silmissään tyhmä ja epäluotettava lapsen kanssa olemaan, ja samaan hengenvetoon ääneen marisee katkerana miten HÄNEN elämässään ei miehet ole koskaan lapsen hoitoon osallistunut, ja kysyy minulta että esittääkö mieheni kun hän haluaa oikeasti osallistua lasten kasvatukseen! Hän avoimesti tilittää ettei yhteenkään mieheen voi oikeasti luottaa. Jos olen ilman miestäni äidin luona niin äitini suoraan kysyy että oletkos varma ettei nyt ole sinua pettämässä heti kun et ole vahtimassa, ja kaikinpuolin odottaa koko ajan pahaa tapahtuvaksi. Tämän pohjalta minua loukkaa jatkuva mieheni mollaaminen, ja tämä ei koske vain omaani, vaan kaikkia miehiä yleensäkin! Näkisittepä mitä isäni kestää äitini taholta.
Nyt olen vain niin lopen väsynyt jatkuvasti kuuntelemaan mitä ihmeellisempiä mielikuvitusleikkejä hänen taholtaan, ja TIEDÄN että mieheni on hyvä mies ja isä.

Pitäisikö minun alkaa tuhoamaan omaa liittoani äidin oikkujen vuoksi???
Ja onko teidän muiden mielestä TODELLA peruste epäillä hyväksikäyttöä,jos lapsi tutustuu sukupuolien eroihin? Jos lapsi kysyttäessä vastaa että hänellä on salaisuuksia (vaan ei kerro mitä), ja on täysin hyvinvoiva ja tasapainoinen lapsi yleensä ottaen, niin pitäisikö nyt nousta miestään vastaan, onko se todellakin perusteltua?

1. Äitisi tarkoittaa hyvää, lapsesi parasta. Älä loukkaannu. Mielestäni tuollainen epäilys pitää aina kertoa, oli sillä pohjaa tai ei. Näistä asioista ei saa vaieta, aikuisten pitää pystyä keskustelemaan vaikeistakin asioista. Äitisi tai äitisi tuttava on kenties ollut pedofiilin uhri itse.

2. Epäilyt pedofiliasta (vaikka ne olisivat epätodennäköisiä, kuten tyttäresi tapauksessa) kannattaa AINA selvittää. Sinun tilanteessasi selvittäisin vaivihkaa, esim. leikkimällä ja jutustelemalla tytön kanssa.

3.Alapään tutkimiset tuon ikäisillä ihan normaalia, mutta voivat myös kieliä jostain vakavammasta.

4. Lapsesta ei välttämättä vanhemmat näe oireita, vaikka olisi hyväksikäytetty.

[QUOTE="muumimamma";24609764]Huh huh...kamalaa, mutta niin tuutua mulle vuosien takaa...meillä oli sama tilanne, äitini syytti mun miestä, mutta oikeesti se olikin mun isä, eli lapsen pappa, joka teki pahaa mun pojalle! Ja äitini tiesi asian, ei vaan halunnut oman ukkonsa jäävän kiinni...ja myöhemmin paljastui lisää kamaluuksia...poikani ei ollut ainoa uhri...vuuosien mittaan oli pikkupoikia ollut isäni leluina enemmänkin...kun vihdoin jäi kiinni, sika kuoli juuri ennen tuomiotaan, oikeudenkäynti jäi siis kesken. Mutta siitä alkoi poikani paraneminen, toki piiitkän koko perheen terapian jne jälkeen...nyt on kaikki jo taakse jäänyttä elämää, onneksi...asiasta n. 15v nyt. Voimia sulle ja kaikille, jotka joutuu kamppailemaan näiden kamalien asioiden kanssa. Toivotaan, että kukaan lapsi ei joutuisi kokemaan sellasta pahaa.[/QUOTE]

Miten poikasi on selvinnyt kokemuksistaan? Kuinka hän voi tänä päivänä?

Minun tyttäreni joutui hyväksikäytetyksi 5-6-vuotiaana. Hän ei puhu kokemuksistaan. Huolettaa, miten asia tulee pinnalle myöhemmin ja vaikuttaa hänen kehitykseensä :(

Pedofilia on lievimmilläänkin vakava asia, mutta tuo sun lapsesi tapaus nyt kuulostaa ihan normaalilta kahden muksun tutustumiselta omaan kroppaan. Meillä oli ekalla luokalla vähän samanlaista, itseltä veti 7-v.poika bikinin alaosan alas uimahallissa, kuulin hurjia huhuja luokkalaisteni kokeiluista leikkimökissä, paras kaverini ehdotti tokaluokalla että "leikitään sitä mitä äidit ja isät tekee sängyssä" jne. Sama luokka riehaantui 5-6-luokkalaisina, jutut olivat roiseja ja lähentelyjä oli. Onneksi ei mitään varsinaista seksiä ollut, ja oltiin keskenämme samanikäisiä.

Tietysti pitää aina selvittää että millä mielellä lapsi niistä jutuista on. Itseäni ei viehättänyt tietysti se housujen vetäminen alas ja en halunnut tokaluokalla mitään aikuisten leikkejä leikkiä. Sun lapses on vähän nuorempi kuin se poika, ehkä itse ajattelisin että olisi hyvä jos se poika olisi ollut samanikäinen kuin tyttösi. Jos se poika olisi ollut vaikka 9-10-vuotias niin tuo tuntuisi inhottavalta. Mutta 7-vuotias on ehkä ok, menee kokeilun piikkiin...

Yhteistyössä