Äitini katkaisi välini minuun kun aion hankkia kolmannen lapsen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja susanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

susanna

Vieras
Meillä on kaksi lasta ja mummi on hyvin tärkeä heille.Näkevät häntä useamman kerran viikossa ja esikoinen käy viikonloppuna muutaman tunnin kyläreissulla siellä(minä saan siivoamisrauhan).Äitini ei voi sietää miestäni.Nyt kun kuuli,että suunnittelemme kolmatta lasta hän katkaisi välit koko perheeseemme.

Appiukko katkaisi välit 2kk:ksi kun kuuli että odotan.
Edelleen valittaa kaikille meidän lapsista.
Niitä on kuulemma liikaa.
Ihan kuin asia sille kuuluis, paremmaksi nään olla kaukana ko. ihmisestä=(

Ikävää.
Toisaalta ymmärrän niin hyvin häntäkin, olisi kurjaa katsoa vieressä, kun toinen tekee elämästä tosi rankkaa, joka on tärkeä ja rakas.

Useammassa lapsessa on valtaisa työ ja oletko varma että jaksat pyhittää elämän lapsille?

Minusta ainakin yksi lapsi oli vielä hupia ja lomaa ja nautintoa, aikaa jää kahdella vanhemmalla kaikkeen kivaan, omaan aikaan parisuhteeseen, lomat on vielä halpoja ja helppoja ja jaksaa yhden kanssa lähteä, kaksi on jo työtä, kun vauva syntyy, esikoinen vaatii monta vuotta ekstrahuomiota ja parisuhdeaika ja oma aika lähes katoaa.

Koko lapsiperhe-elämästä tulee kovaa työtä. Kun yhden kanssa oli vielä vain elämää. En ymmärrä, että niin moni haluaa vielä enemmän lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ikävää.
Toisaalta ymmärrän niin hyvin häntäkin, olisi kurjaa katsoa vieressä, kun toinen tekee elämästä tosi rankkaa, joka on tärkeä ja rakas.

Useammassa lapsessa on valtaisa työ ja oletko varma että jaksat pyhittää elämän lapsille?

Minusta ainakin yksi lapsi oli vielä hupia ja lomaa ja nautintoa, aikaa jää kahdella vanhemmalla kaikkeen kivaan, omaan aikaan parisuhteeseen, lomat on vielä halpoja ja helppoja ja jaksaa yhden kanssa lähteä, kaksi on jo työtä, kun vauva syntyy, esikoinen vaatii monta vuotta ekstrahuomiota ja parisuhdeaika ja oma aika lähes katoaa.

Koko lapsiperhe-elämästä tulee kovaa työtä.
Kun yhden kanssa oli vielä vain elämää. En ymmärrä, että niin moni haluaa vielä enemmän lapsia.

Höpö höpö.

Mulla ainakin rankinta on ollut esikoisen kanssa, nyt kolmen kanssa nautin elostani ja perhe-elämä on hyvin palkitsevaa,

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Ikävää.

Koko lapsiperhe-elämästä tulee kovaa työtä.
Kun yhden kanssa oli vielä vain elämää. En ymmärrä, että niin moni haluaa vielä enemmän lapsia.

Höpö höpö.

Mulla ainakin rankinta on ollut esikoisen kanssa, nyt kolmen kanssa nautin elostani ja perhe-elämä on hyvin palkitsevaa,

ok. Mutta aika moni ajattelee samoin kuin minä. esim. meidän perhe-lehdessä katja kallio kuvasi ajatuksiaan ihan kuten itse ajattelen. Meistä tuli perhe isolla E:llä kun kakkonen syntyi.

Ja se sananlaskukin on olemassa, "yksi on harrastus, kaksi työtä, kolme hulluutta" ja aika moni jättää kahteen, en usko, että olen ainoa joka ajattelee, että kaksi on jo kovaa työtä.

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Ikävää.
en usko, että olen ainoa joka ajattelee, että kaksi on jo kovaa työtä.

Toisaalta jos kysyt useamman kuin kahden lapsen äideiltä, niin uskon että he sanovat samaa kuin minä, useammat ainakin.

Yksi ja kaksi lasta stressaavat ihan erilailla kuin kolmannet tai, luulisin, siitä useammat. :)

Yhteistyössä