sösses
Ai mulleko suosittelet? ja kerrot, ettei lapsen kuulukaan kerrasta uskoa?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja SÖSSES:En kannata jäähypenkkiä. Minulle se ei sovi - silloin se ei sovi tenavallekaan. Tulee uusi riita siitä, kun tappelen jotain typerää jäähypenkkiä, jätän sen sinne amerikan nannyille.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Te joilla viskellään leluja kattolamppuun, missä on jäähyn käyttö? Sillä se loppuu. Pitää vaan itse jaksaa viedä jäähylle tasan niin monta kertaa kuin tarvii. Huutaminen on helppo, mutta tehoton keino. Ja retuuttamiset vaan lisää lapsen uhmaa ja vastarintaal.
ja kuka sanoo, että meillä huudetaan? Lelujen viskelystä lapsi sai nuhdesaarnan, ja toisesta viskelykerrasta passitettiin pois huoneesta, ovi kiinni.
Jos vielä kolmannen kerran nakkelee, otan kiinni olkapäistä ja kannan pois huoneesta, vien toiseen paikkaan ja mennessäni ilmoitan, että noin ei tehdä ja ei tarvitse olla olohuoneessa lainkaan, jos ei osaa olla kunnolla, voi pysytellä nyt ja vastakin muualla.
Tämä poisvienti paikasta - huoneesta, on meillä valtavan iso rangaistus. jäähypenkkiä voisi verrata pahoinpitelyyn, hän kokisi sen niin. Jos ymmärrät mitä tarkoitan.
mutta menee asian vierestä.
kerroin vain esimerkkejä, MITEN LAPSI VOI TOISINAAN IHAN TAHALLAAN TOIMIA NS. VÄÄRIN VAIKKA SIITÄ ASIASTA OLISI SANOTTU KAUNIISTI SATOJA KERTOJA JA JOSSAIN KOHTI SITTEN AIKUISELLA LOPPUU YMMÄRRYS JA ILMEISESTI AP.N TAPAUKSESSA TUOLLA KARJUVALLA ISÄLLÄ OLI TUOSSA KOHTI PALANUT KÄÄMIT, TAKANA VOI OLLA VAIKKA MITEN MONTA SAMANKALTAISTA KIUKUTTELUTILANNETTA MISSÄ MIKÄÄN HYVÄ JA KAUNIS EI OLE AUTTANUT!!!
Suosittelen sulle lämpimästi Keijo Tahkokallion kirjoja. Niitä kun lukee tajua relata. Silloin ymmärtää, että metsään mennään jos oletaan lapsen tottelevan kerrasta tai kahdesta. Vanhemman rooli on juuri olla se seinä jotan vasten lapsi paukuttaa päätään 1500 kertaa samasta asiasta.
no onko sitten aikuisella oikeus joskus väsyä siihen, ettei se lapsi usko, ei kahden tuhannenkaan jälkeen? onko siis aikusiella oikeus olla ihminen? saako aikuinen väsyä, hermostua, korottaa ääntään?
en puhu väkivallasta, vaan siitä, että aina ei toimi kasvatusoppaiden mukaan ja siitä huolimatta on hyvä vanhempi eikä se kerta vahingoita lasta?
minusta tämä on hassua.
täällä jaetaan neuvoja siitä, miten ja millainen vahempi saa olla, millainen kuuluu olla.
ja sitten seuraavassa ketjussa kilvan kerrotaan, miten alle 1 vuotiastakin näpsitään ja miten on hyväksyttävää antaa luunappeja koska niin pieni ei ymmärrä EI sanaa, mutta luunapin ymmärtää.
ja muistellaan miten itse saatiin selkään eikä siitä traumoja jäänyt.
mutta kun palstan äiti tulee kertomaan, että olen hermostunut ja kiroillut ja olen ottanut napakasti kiinni ja raahannut vaarallisesta paikasta pois, enkä ole jaksanut neuvotella vaan olen tehnyt päätöksen kun annetuista vaihtoehdoista ei mikään kelvannut ja lapsi huusi ja kiukutteli - - niin se onkin niin hiivatin surkea äiti että eikun koulunpenkille vanhemmuutta opiskeleemaan.
koettakaa nyt päättäää!!
ja kiitos näkemiin,. minä poistun tästä, kommentoikaa vapaasti, en tule enää tänne.