voi J*MALAUTA!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöppönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
soitin lastenvalvojalle ja selitin tilanteen. hän antoi mulle parin viikon päähän ajan, jonne olis sit tarkoitus mennä yhdessä ex:n kanssa. ilmoittaa mulle jos ex ei suostu yhteiseen tapaamiseen. ja jos ex ei siihen suostu niin sitten lastenvalvoja alkaa neuvomaan mua käräjäoikeuden kautta yksinhuoltajuuden hakemiseen mikäli ex ei yksinhuoltajuutta suosiolla anna. se on nyt sit joko tai. sanoin et joko lasten isä järjestää asiansa niin et tapaa lapsia sopimuksen mukaan tai sit ei tapaa ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
soitin lastenvalvojalle ja selitin tilanteen. hän antoi mulle parin viikon päähän ajan, jonne olis sit tarkoitus mennä yhdessä ex:n kanssa. ilmoittaa mulle jos ex ei suostu yhteiseen tapaamiseen. ja jos ex ei siihen suostu niin sitten lastenvalvoja alkaa neuvomaan mua käräjäoikeuden kautta yksinhuoltajuuden hakemiseen mikäli ex ei yksinhuoltajuutta suosiolla anna. se on nyt sit joko tai. sanoin et joko lasten isä järjestää asiansa niin et tapaa lapsia sopimuksen mukaan tai sit ei tapaa ollenkaan.

Huomenta vaan nöppönen!
Sulla on oikeesti fiksu lastenvalvoja, ymmärtää ton tilanteen lasten kannalta, eikä patista sua yrittämään vielä enemmän, kuin mitä oot jo yrittänyt. Tosi paljon voimia sulle ja lapsille :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Sarmiina:
Huomenta vaan nöppönen!
Sulla on oikeesti fiksu lastenvalvoja, ymmärtää ton tilanteen lasten kannalta, eikä patista sua yrittämään vielä enemmän, kuin mitä oot jo yrittänyt. Tosi paljon voimia sulle ja lapsille :hug:

onneks on.. nyt mä saan vaan jännätä et saanko puhelun, et jos ex ei halua lasten asioista edes puhua. toivon kyllä että hän tapaamiseen tulis, saan sanoa asiat suoraan päin naamaa.

Tiedän melko tarkkaan miltä sinusta tuntuu.
Silloin kuin minun ja nykyisen mieheni tyttö syntyi niin lasteni isä ei enään ottanut lapsiaan luokseen vaikka olivat olleet hänen luona jokatoinen viikonloppu.
Hän ei ole soittanut,laittanut korttia tai mitään kohta 2vuoteen.

Kun lastenvalvojalle alkuun soitin niin hän oli vain että "ei sitä isää voi pakottaa tapaamaan lapsia mutta yrität vain joka välissä tarjota lapsia hänelle,soittelet jne.."
Hitto,mä 3kk soittelin että ottaisitko,milloin ottaisit,tiedätkö että lapset ikävöi jne..!!?? Ei mitään,ei häntä kiinnostanut!
Onneksi luovutti huoltajuuden minulle,omasta aloitteesta!
Sossu ajattelee näin "jos isä ei ota lapsia sovittuina aikona ei siitä seuraa mitään mutta jos äiti ei sitten vaikka antaisi lapsia vaikka tietäisi ettei lasten olisi hyvä olla isän luona niin äiti saa p*skaa käteen" Ja tämä on minusta ihan päin p*rsettä!!!
Nyt kävin uusimassa elatussopimukset ja isä ei ole tavannut 1v9kk lapsiaan niin sossun täti istui vielä vaaleanpuinaiset lasit päässä ja selitti että lasten isä on kuitenkin se lasten biologinen isä enkä saa koskaan estää lapsia tapaamasta häntä! Sanoin että on kuule varma ettei lapsia näe niin kauan kun lapset ovat itse niin vanhoja että voivat päättää.
Mieheni sai oheishuollon alkuvuodesta lapsilleni eli lasten selusta on turvattu jos minulle sattuisi jotain.

Sanoin sossun tädille että ansaitseeko hänen mielestään tuollainen isä lasten rakkauden?Joka jätti heidät ihan yksi kaks,vaikka kaupungilla tuli vastaan niin ei edes lapsilleen moikannut!!!! |O |O

Niin täti vain selitti ihan niin kuin kirjassa on koulussa opetettu että biologinen isä on ainoa oikea isä!! Ja että mua keitti...Sanoin lähes hälle että haista p*ska ja herää elään,tee omia lapsia niin ymmärrät paremmin..

no siinä ei kauaa ex:n nokka tuhissi, oli kieltäytynyt yhteisestä tapaamisesta. ehdotti et oltais jatkettu vaan näitä kokeiluja, mihin minä en enää suostu. sanoin et ottakoot ex yhteyttä sitten kun lasten tapaaminen kiinnostaa siinä määrin et voidaan palata alkuperäiseen tapaamissuunnitelmaan. nyt on vähän tyhjä olo.

eli tapaamiset tais sit olla tässä. tuskin ex ihan hetkessä haluaa oikean sopimuksen pariin palata, jos koskaan kun kaksi tuntia viikossakin tuntuu jo olevan ylivoimaista. lastenvalvoja oli ex:lle puhunut yksinhuoltajuudesta, niin ex oli vaan ihmetellyt et miksi mä haluan yksinhuoltajuuden.

eli tapaamiset tais sit olla tässä. tuskin ex ihan hetkessä haluaa oikean sopimuksen pariin palata, jos koskaan kun kaksi tuntia viikossakin tuntuu jo olevan ylivoimaista. lastenvalvoja oli ex:lle puhunut yksinhuoltajuudesta, niin ex oli vaan ihmetellyt et miksi mä haluan yksinhuoltajuuden.

Mun työkaverilla on samantyylinen tilanne. Hänen ex oli vaatinu lapsiaan joka viikonlopuksi (baariyrittäjä ) ja jos ei saa niin hän uhkaa kadota lastensa elämästä kokonaan. Yksinhuoltajuutta ei suostu antamaan. Elareita ei maksa ollenkaan.

Nyt heillä on kans oikeudenkäynti edessä. Oli myös uhannut viedä lapset kokonaan puhumalla paskaa oikeudessa ymm...

Oli käyny tyhjääs lasten tilit ettei lasten äiti pääse niihin käsiksi..

Minä ilmotin ex:lle 11 vuotta sitten, että mä haluan yksinhuoltajuuden. Tapaamisista puhutaan sitte, ku herra on käyny puol vuotta terapiassa. Tähän päivään mennessä ei oo halunnu tytärtään tavata.
Ja tää tapaus oli tosi väkivaltanen, enkä ois uskaltanu antaa lasta sille edes tunniks.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:

Mun työkaverilla on samantyylinen tilanne. Hänen ex oli vaatinu lapsiaan joka viikonlopuksi (baariyrittäjä ) ja jos ei saa niin hän uhkaa kadota lastensa elämästä kokonaan. Yksinhuoltajuutta ei suostu antamaan. Elareita ei maksa ollenkaan.

Nyt heillä on kans oikeudenkäynti edessä. Oli myös uhannut viedä lapset kokonaan puhumalla paskaa oikeudessa ymm...

onneks mein lapsilla on rahat mun tilien alla. mä oon vaan edelleen ihan :o ex:n touhujen takia.. en olis ikinä uskonut et lapsille tekee näin.

onneks mein lapsilla on rahat mun tilien alla. mä oon vaan edelleen ihan :o ex:n touhujen takia.. en olis ikinä uskonut et lapsille tekee näin.

Heillä on yhteishuoltajuus mutta on nyt hakemassa yksihuoltajuutta, kun ei voi sopia lasten asioista sovussa. Saa nähä millanen taistelu tulee..

Tsemppii sulle ja jaksamisia!

Alkuperäinen kirjoittaja Riiviötär:
Minä ilmotin ex:lle 11 vuotta sitten, että mä haluan yksinhuoltajuuden. Tapaamisista puhutaan sitte, ku herra on käyny puol vuotta terapiassa. Tähän päivään mennessä ei oo halunnu tytärtään tavata.
Ja tää tapaus oli tosi väkivaltanen, enkä ois uskaltanu antaa lasta sille edes tunniks.

mä kyl uskaltaisin antaa, mut ex ei halua. mut antaa olla, omapahan on tappionsa. turha mulle sit räyhätä jos lapset ei isompana isästään kiinnostu. :/ pässi, mikä pässi. mä en nimittäinihan oikeasti usko et ex tulee asian tiimoilta ottamaan yhteyttä ainakaan vuoteen.. ja ex:n uo taitaa olla tilanteesta vaan onnensa kukkuloilla. ei tarvii enää jakaa miestä lasten kesken.

Heillä on yhteishuoltajuus mutta on nyt hakemassa yksihuoltajuutta, kun ei voi sopia lasten asioista sovussa. Saa nähä millanen taistelu tulee..

Tsemppii sulle ja jaksamisia!

no en ihmettele. mä voisin kyl suostua yhteishuoltoon jos olis edes jonkunlaiset puhevälit, mut kun ei. ex ei halua keskustella kasvotusten, puhelimessa tai edes viestein.
:/ kiitoksia, voimia tullaan viel tarvitsemaan.

mä kyl uskaltaisin antaa, mut ex ei halua. mut antaa olla, omapahan on tappionsa. turha mulle sit räyhätä jos lapset ei isompana isästään kiinnostu. :/ pässi, mikä pässi. mä en nimittäinihan oikeasti usko et ex tulee asian tiimoilta ottamaan yhteyttä ainakaan vuoteen.. ja ex:n uo taitaa olla tilanteesta vaan onnensa kukkuloilla. ei tarvii enää jakaa miestä lasten kesken.

Näin se on aina välil, et uus nainen vie miestä, ku pässiä narussa. Toivotaan, että järki vielä joskus voittaa.

Näin se on aina välil, et uus nainen vie miestä, ku pässiä narussa. Toivotaan, että järki vielä joskus voittaa.

toivotaan.

On kyllä uskomaton tapaus!!Ymmärrän kyllä raivos ihan täysin,mulla exän kanssa sama tilanne. 4 vuotta oon sen kanssa tapellu ja joutunu"tyrkyttää" että näkis lastaan. Musta on niin väärin lasta kohtaan lupailla sille ja puhua paskaa ja sitten jättää tekemättä ja ottamatta.
Elatusmaksuja ei oo maksanu ku muutamalta kuukaudelta..nytkin muka tulot sellasia että ei pysty. Jostain vaan ilmestyy uusia autoja ja tavaraa koko ajan. Mutta kun vihjasin sille esim että lapsi tarttis kumpparit kun edellisissä reikä niin niihinkään ei ollu varaa!! niitä saa kympilläkin,hyvin ois kelvannu mutta kun se vaan on liikaa!!!!!
Ottaa päähän se että aikoinaan yhdessä päätettiin lapsi tehdä ja ex sitä palavasti halus..nyt ei kanna vastuutaan,ei edes soita lapselle vaikka lapsella on ollut oma puhelin vuoden. Se on niin väärin että ihminen ei vastaa teoistaan eikä seurauksista!! Nyt exä saanu uuden eukon kanssa vauvan ja hoitaa eukon lapsia ja tätä uusinta tulokasta niin innokkaana..ei taida aika riittää omalle. Ja lapsi on jo niin iso että tiedostaa sen ja minä olen se joka sitä lohduttaa,ei ikinä ex.

Me kun exän kanssa erottiin niin heti alussa otin itelleni yksihuoltajuuden ja tapaamisista sovittiin... Yksinhuoltajuus sen takia ettei mun tartteis joka käänteessä olla jostain siltä lupaa kysymässä... Tapaamiset ei sitten ole meilläkään toiminu :/ Viimeks tyttö nähny isäänsä 9kk sitten... Soittikin vasta viime sunnuntaina kun olin sitä lauantai iltana hiukan kovistellu, tytöllä siis oli viikko sitten synttärit eikä sillonkaan soittanu tai mitään.... Väittää että on niin paljon töitä ettei ole vapaata :o :kieh: Ei varmaan olekaan aikaa ees vaikka sitä viittä minuuttia puhua puhelimessa...

Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Me kun exän kanssa erottiin niin heti alussa otin itelleni yksihuoltajuuden ja tapaamisista sovittiin... Yksinhuoltajuus sen takia ettei mun tartteis joka käänteessä olla jostain siltä lupaa kysymässä... Tapaamiset ei sitten ole meilläkään toiminu :/ Viimeks tyttö nähny isäänsä 9kk sitten... Soittikin vasta viime sunnuntaina kun olin sitä lauantai iltana hiukan kovistellu, tytöllä siis oli viikko sitten synttärit eikä sillonkaan soittanu tai mitään.... Väittää että on niin paljon töitä ettei ole vapaata :o :kieh: Ei varmaan olekaan aikaa ees vaikka sitä viittä minuuttia puhua puhelimessa...

ex ei missään tapauksessa eron tullessa halunnut antaa mulle yksinhuoltajuutta. enkä usko et antaa sitä nytkään suosiolla.

voimia nöppönen sinulle! mulla ihan kyyneleet tuli silmiin kun mietin sun tilannetta ja lapsia... :( josko kuolinvuoteellaan exäsi tajuaa mitä elämässään menetti...? lapsia käy niin kovin sääliksi. onneksi tuo exäsi äiti vaikuttaa täysipäiseltä tyypiltä, hienoa jos vain suinkin jaksat hänet säilyttää lastesi elämässä.

tuon enempää ei kai kukaan koskaan voi enää yrittää kuin mitä sä oot yrittänyt. ole ylpeä itsestäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voimia nöppönen sinulle! mulla ihan kyyneleet tuli silmiin kun mietin sun tilannetta ja lapsia... :( josko kuolinvuoteellaan exäsi tajuaa mitä elämässään menetti...? lapsia käy niin kovin sääliksi. onneksi tuo exäsi äiti vaikuttaa täysipäiseltä tyypiltä, hienoa jos vain suinkin jaksat hänet säilyttää lastesi elämässä.

tuon enempää ei kai kukaan koskaan voi enää yrittää kuin mitä sä oot yrittänyt. ole ylpeä itsestäsi.

kiitos. otin juuri yhteyttä perhetyöntekijöihin, että aletaan meille etsiä tukiperhettä että saadaan mun jaksaminen taattua.

kiitos. otin juuri yhteyttä perhetyöntekijöihin, että aletaan meille etsiä tukiperhettä että saadaan mun jaksaminen taattua.

Me ollaan tukiperhe yhdelle ja voitais alkaa sullekin =)
Taidetaan vaan olla liian pohjosesta...

ex ei missään tapauksessa eron tullessa halunnut antaa mulle yksinhuoltajuutta. enkä usko et antaa sitä nytkään suosiolla.

Meillä oli onneks helppo ero... Ja sillon alussa kaikki suju moitteettomasti hetken aikaa, mutta sitten... Elatusturvan kautta saan elatusmaksut, sen normi määrän ja sit tulee tai ainakin pitäs tulla kuun lopussa vielä pikkasen... Ex-ukko on nyt kuulema saanu vakityön, joten aattelin että oliskohan mahollista vaikka korottaakin tota elatusmaksua kun ei kerta tytärtään kiinnosta ees tavata... Toivottavasti saat sitten vaikka sen käräjäoikeuden kauta sen yksinhuoltajuuden... voimia :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja =):

Me ollaan tukiperhe yhdelle ja voitais alkaa sullekin =)
Taidetaan vaan olla liian pohjosesta...

kiitos, ihana että jotkut viel jaksaa välittää. :hug:

En lukenu ketjua, ehkä aiheesta jo keskusteltiinkin, mut oisko silti hyvä et ne isovanhemmat sais tavat lasta? Jääköön ukko oman onnensa nojaan jos ei kiinnosta, mutta älä riistä isovanhemmilta ja lapsiltasi yhdessä oloa.

Meillä oli onneks helppo ero... Ja sillon alussa kaikki suju moitteettomasti hetken aikaa, mutta sitten... Elatusturvan kautta saan elatusmaksut, sen normi määrän ja sit tulee tai ainakin pitäs tulla kuun lopussa vielä pikkasen... Ex-ukko on nyt kuulema saanu vakityön, joten aattelin että oliskohan mahollista vaikka korottaakin tota elatusmaksua kun ei kerta tytärtään kiinnosta ees tavata... Toivottavasti saat sitten vaikka sen käräjäoikeuden kauta sen yksinhuoltajuuden... voimia :hug:

no meillä on ero ollut kaikkea muuta kuin helppo. nyt olo on vähän epätodellinen, pettynyt ja toisaalta helpottunut. mulle tulee kaupungin kautta elatukset, kun ex jätti niitä maksamatta. vähän ensin pitää kerätä voimia ennen kuin lähden tuon yksinhuoltajuuden kanssa eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
En lukenu ketjua, ehkä aiheesta jo keskusteltiinkin, mut oisko silti hyvä et ne isovanhemmat sais tavat lasta? Jääköön ukko oman onnensa nojaan jos ei kiinnosta, mutta älä riistä isovanhemmilta ja lapsiltasi yhdessä oloa.

tottakai saavat. alussa vaan tapaamiset olisi käytännön syistä järjestettävä meillä, koska mummolan lapset yhdistää isään ja siitä tulee paha mieli. sähköposti osoitteni heille annoin et laittavat postia ja minä laittelen heille sit lapsista edes valokuvia.

Yhteistyössä