mä en enää tiedä mitä sanoisin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöppönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja että näin:
sovussa ja fiksusti ? pilvinpimein iltalehtien sivuilla näitä ero&huoltajuuskiista juttuja=( jotka päättyvät ikävästi ! lapset pitäisi ottaa huostaan silloin , tää on mun mielipide

.

mulla on nyt aika paha olo tän asian suhteen.. soittelen huomenna lastenvalvojalle ja keskustelen näistä mun tunteista. ehkä pitäis tosiaan vaan puhaltaa peli poikki ja odottaa jos ex:ää joskus kiinnostaa ihan oma-aloitteisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Jep, tuttu tunne.

Etenkin tuo kohta yhteishuoltajuus veetuttaa: mitä yhteishuoltajuutta se on että isä ottaa lasta ns pakon edessä?

niimpä. tai se et lasten isä ei vastaa puhelimeen tai hänen kanssaan ei muutenkaan voi keskustella suoraan.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Jep, tuttu tunne.

Etenkin tuo kohta yhteishuoltajuus veetuttaa: mitä yhteishuoltajuutta se on että isä ottaa lasta ns pakon edessä?

niimpä. tai se et lasten isä ei vastaa puhelimeen tai hänen kanssaan ei muutenkaan voi keskustella suoraan.

no mulle vastaa. mutta on aina periaatteen vuoksi eri mieltä kuin minä, koska mähän tässä olen se lapseni liian nuorena tehnyt, toisen miehen matkaan karannut jne...

sitä en tiedä missä neitin isä asuu. ilmeisesti nykyisen kumppaninsa toiveesta mua ei ole sille tontille koskaan päästetty.

Jep, tuttu tunne.

no mulle vastaa. mutta on aina periaatteen vuoksi eri mieltä kuin minä, koska mähän tässä olen se lapseni liian nuorena tehnyt, toisen miehen matkaan karannut jne...

sitä en tiedä missä neitin isä asuu. ilmeisesti nykyisen kumppaninsa toiveesta mua ei ole sille tontille koskaan päästetty.

no mä tiedän kyllä missä asuvat, mut itse en sille tontille halua mennä. mä oon vaan oikeasti niin pirun väsynyt tähän ja pelottaa se et jos kokeillaan tätä ja ex ei innostukaan lapsista enemmän niin se on taas tosi kova paikka, varsinkin esikoiselle.. :|

Jep, tuttu tunne.

no mä tiedän kyllä missä asuvat, mut itse en sille tontille halua mennä. mä oon vaan oikeasti niin pirun väsynyt tähän ja pelottaa se et jos kokeillaan tätä ja ex ei innostukaan lapsista enemmän niin se on taas tosi kova paikka, varsinkin esikoiselle.. :|

mä luovuttaisin. tiedätkö, oma on häpeensä kun joskus myöhemmin haluaisi olla lapsille isä, mutta lapset on kasvaneet siitä isän tarpeesta ohi, tai ottaneet isän paikalle jonkun muun.

kyllä ne lapset siitä selviää, mäkin olen selvinnyt ja mun sisarukset ja monet monet muut...

Jep, tuttu tunne.

mä luovuttaisin. tiedätkö, oma on häpeensä kun joskus myöhemmin haluaisi olla lapsille isä, mutta lapset on kasvaneet siitä isän tarpeesta ohi, tai ottaneet isän paikalle jonkun muun.

kyllä ne lapset siitä selviää, mäkin olen selvinnyt ja mun sisarukset ja monet monet muut...

mut kehtaanko mä enää kieltäytyä.. en vaan eilen ehtinyt oikeasti asiaa juuri miettiä kun vastasin (puhelimessa kun lastenvalvoja soitti) ja nyt se vastaus tuntuu väärältä..

Jep, tuttu tunne.

mut kehtaanko mä enää kieltäytyä.. en vaan eilen ehtinyt oikeasti asiaa juuri miettiä kun vastasin (puhelimessa kun lastenvalvoja soitti) ja nyt se vastaus tuntuu väärältä..

tottakai kehtaat. sanot ihan just tälleen kun kirjoitit tännekin ettet kerinnyt miettiäloppuun asti. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja minä ja 3v:
mä en kyllä oikeesti ymmärrä tuollaisia "miehiä",ei voi käsittää mitä heidän päässään liikkuu! =( #hali#

en minäkään. hitto kun jossain olis valmiit ohjeet tällaisiin tilanteisiin, tuntuu ettei mikään ratkaisu ole täysin oikea tai väärä..

Alkuperäinen kirjoittaja mauskis:
Kannattaisikohan tehdä niin että sanot ENSIN exällesi ja hänen uudelle hempukalle että kasvavat aikuisiksi ja sitten jos kiinnostaa niin järjestetään tapaamisia. Minä en ainakaan tuollaiseen hömppään lähtisi mukaan. En edes lasten vuoksi. Mitä etua siitä lapsille on jos tuntevat ettei isä halua nähdä. Ja mitä tuohon "sinä aiheutit keskenmenon" tulee... Sanoisin varmaan exälle sinuna että "empäs ole tiennytkään että ajatuksen voimalla niitä keskenmenoja voisi edes aiheuttaa". Ja perään toteaisin että kannattaisi nyt todellakin KASVAA AIKUISEKSI!

Käsittääkseni kyse ei ollut keskenmenosta vaan jo ihan syntyneen lapsen kuolemasta.

Ehkä on lasten kannalta kuitenkin paras ja turvallisin järjestely. Isän vanhemmat ilmeisesti ihan tasapainoisia aikuisia, joten sinne uskaltaa lapset laittaa.

Isä vaikuttaa tällähetkellä aika tasapainottomalta ja vainoharhaiselta (eihän lottovoittoakaan saa vaikka kuinka sitä toivoisi?!) Jos puhuu tuollaisia, että sinä olet aiheuttanut heidän lapsen kuoleman, niin en uskaltaisi lapsiani heille vierailulle. Liian paljon kaikkea kamalaa on sattunut lapsille, oman vanhemman toimesta=(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä on lasten kannalta kuitenkin paras ja turvallisin järjestely. Isän vanhemmat ilmeisesti ihan tasapainoisia aikuisia, joten sinne uskaltaa lapset laittaa.

Isä vaikuttaa tällähetkellä aika tasapainottomalta ja vainoharhaiselta (eihän lottovoittoakaan saa vaikka kuinka sitä toivoisi?!) Jos puhuu tuollaisia, että sinä olet aiheuttanut heidän lapsen kuoleman, niin en uskaltaisi lapsiani heille vierailulle. Liian paljon kaikkea kamalaa on sattunut lapsille, oman vanhemman toimesta=(

varmasti on parempi että lapset viereilevat ensin siellä sitä en kiellä.. mietin nytt vaan pääni puhki (ehkä turhaan) et mites jos isä ei sit innostukkaan niistä tapaamisista eikä mikään muutu, niin mistä mä löydän taas voimaa paikata lasten pettymystä ja ikävää?

mä soitin äsken lastenvalvojalle ja ilmoitin rajan tälle kokeilulle. kaksi kuukautta. sitten jos asia ei ala lasten isän puolelta etenemään niin mäkin lopetan, en jaksa enää yksin yrittää.

|O miten voi hyljätä omat lapsensa!!!! Eron ymmärrän ja uuden naisen jne. mutta en sitä, että jättää OMAT lapsensa ja alkaa vihaamaan niitä!!!!

Ladon taakse tuollaiset!

sanos muuta ja kun pakottaa ei voi. ex tekee niinkuin haluaa ja mun täytyy mennä sen mukaan, toisin sanoen ex laatii säännöt ja mä pompin. mut kaksi kuukautta mä enää katson, jos ei sitten yhtään enemäpää ex halua tai ei itse tule vastaan niin mulle riittää. rajansa kaikella.

Siis voi että on teilllä kamala tilanne varsinkin lasten kannalta...minä kyllä unohtaisin ne tapaamiset ja odottaisin,että isä alkaisi itse osoittamaan kiinnostustaan.

Ja minusta sinä "nöppönen" olet aika esimerkillinen nainen,josta voisi moni muukin yksinhuoltaja ottaa mallia. Kaikesta huolimatta yrität ajatella lasten parasta ja toimit myös itsekin sen eteen,että lapset isäänsä näkisivät. Harmi vain kun ketään ei voi pakottaa näkemään omia lapsiaan.

Oi olisipa meidänkin miehen esikoisen äiti kuin sinä niin mieheni näkisi esikoistaan ja yhteiset lapsemme velipuoltaan...mutta meillä esikoisen äiti on jäänyt kiinni katkeruuteen ja ei koe,että hänen tehtävä on mitenkään panostaa isätapaamisiin ym...ja voitte uskoa,että se asenne ei ainakaan aja lapsen etua,varsinkin kun meilläkin mieheni oli todella halukas näkemään ja tapaamaan lastaan.

Kyllä mä uskon,että exäsi avaa silmänsä jossain vaiheessa ja ottaa yhteyttä sinuun itse. Minusta sinä olet nyt kaikkesi tehnyt ja nyt on exäsi vuoro osoittaa halunsa tavata lapsiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja äitylix2:
Siis voi että on teilllä kamala tilanne varsinkin lasten kannalta...minä kyllä unohtaisin ne tapaamiset ja odottaisin,että isä alkaisi itse osoittamaan kiinnostustaan.

Ja minusta sinä "nöppönen" olet aika esimerkillinen nainen,josta voisi moni muukin yksinhuoltaja ottaa mallia. Kaikesta huolimatta yrität ajatella lasten parasta ja toimit myös itsekin sen eteen,että lapset isäänsä näkisivät. Harmi vain kun ketään ei voi pakottaa näkemään omia lapsiaan.

Oi olisipa meidänkin miehen esikoisen äiti kuin sinä niin mieheni näkisi esikoistaan ja yhteiset lapsemme velipuoltaan...mutta meillä esikoisen äiti on jäänyt kiinni katkeruuteen ja ei koe,että hänen tehtävä on mitenkään panostaa isätapaamisiin ym...ja voitte uskoa,että se asenne ei ainakaan aja lapsen etua,varsinkin kun meilläkin mieheni oli todella halukas näkemään ja tapaamaan lastaan.

Kyllä mä uskon,että exäsi avaa silmänsä jossain vaiheessa ja ottaa yhteyttä sinuun itse. Minusta sinä olet nyt kaikkesi tehnyt ja nyt on exäsi vuoro osoittaa halunsa tavata lapsiaan.

kiitos. kiva kuulla et toimin edes jonkun mielestä oikein. minulla alkaa vaan voimat loppua siihen että aina yritän parantaa asioita yksin. kaksi kuukautta katson, sitten on ex:n vuoro alkaa toimia. ja järjestää asiansa kuntoon et voi lapsiaan tavata.

kyllä sun kannattaa pari kuukautta jaksaa....ja kokeilla tää tapaamisjuttu. Mutta rajansa kaikella. Voimia sulle ja lapsille. Toivotaan, että isä herää unestansa. Mitä luulet? Voisko olla niin, että tämän kaiken takana onkin exäsi uus nainen?? Jotenkin tuntuu, että sillä on vahva ote exästäsi ja exäsi tanssii hänen pillin mukaan!

Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
kyllä sun kannattaa pari kuukautta jaksaa....ja kokeilla tää tapaamisjuttu. Mutta rajansa kaikella. Voimia sulle ja lapsille. Toivotaan, että isä herää unestansa. Mitä luulet? Voisko olla niin, että tämän kaiken takana onkin exäsi uus nainen?? Jotenkin tuntuu, että sillä on vahva ote exästäsi ja exäsi tanssii hänen pillin mukaan!

voi olla.. täytyy vaan pitää sormet ristissä ja toivoa et ex älyää että lapset tarvitsee isäänsä ja alkaa käyttäytyä vihdoin vanhemman tavoin.

Mä itse olisin luovuttanut! Ja näin olen tehnyt omassa elämässä. Isä ei ole kiinnostunut lapsistaan joten antaa olla. Hänen uudessa elämässä kaikki on tärkeempää ja haluaa olla tossun alla ja tehdä niinkuin vaimo sanoo ni lapsilla on paaaaljon parempi olla ilman biologista isää!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi et voi antaa miehelle aikaa surra 3. lastaan?

Sinähän et menettänyt mitään, joten jaksat itse sen ajan kun mies suree, hoitaa lapsesi.

Kyse ei vissiin ole siitä, etteikö Nöppönen jaksaisi itse hoitaa lapsiaan! Vaan siitä, että ei olemassaolevia lapsia voi noin vain sysätä syrjään, ja tavata sitten ehkä joskus jos jaksaa/viitsii/haluaa tai sitten ei.
Lapsilla on oikeus tavata isäänsä. Piste.

Yhteistyössä