mä en enää tiedä mitä sanoisin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöppönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eiks tota yhteishuoltajuutta saa muutettua?

Sit toisekseen ei sekään lapsille hyvää tee, jos kuulevat joko isänsä tai isin uuden akan suusta itsestään tai äidistään jotain ikäviä kommentteja. Ja kyllä lapsetkin osaa haistaa sen, jos eivät ole tervetulleita... Isompaa haittaa se saattaa tehdä kuin se, että eivät nää isää ollenkaan (jos isä ei tahdo nähdä, minkäs sille teet. Mutta ei se sun syy ole, ja senkin lapset joku päivä vielä tajuavat).

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Oikeesti: pidä itsesi ja lapsesi poissa tommosesta sekoilusta.

Jos ei kerran isää kiinnosta lasten tapaaminen, ei ole edes niin vaikea katkaista välejä. Lapsetkin oppii olemaan ilman (ja myöhemmin on kyllä isänkään vaikea tulla takas, joten saa kyllä "rangaistuksensa" = jossain vaiheessa sen on pakko tajuta, mitä on tullu tehtyä, mut sit sitä ei välttämättä voi enää muuttaa).

Jos jäätte pelinappuloiksi tohon tilanteeseen, teillä menee kaikilla elämä pilalle. Anna niiden kahden sählätä keskenään, lähde sä viemään teidän elämää terveempään suuntaan. Ilman niitä kahta.

se tässä niin hankalaa onkin, lastenvalvojakin oli sitä mieltä ettei heille kotiin edes lapsia kannata antaa, koska vastaanotosta ei voi tietää, mut toivoi et yritettäis lasten takia tätä. mä lupasin muutaman kuukauden ajan katsoa, alkaako ex:ää kiinnostamaan lapset enemmän vai ei, mut ei tää ratkaisu voi lopullinen olla siis et tapaamiset toimis ainoastaan näin ja miettikää meillä on se hiton yhteishuoltajuus |O

Luulis et saisit yksinhuoltajuuden tosta noin vaan. Miten te voitte edes lasten asioista yhdessä päättää, jos toinen ei edes kestä nähdä sua?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Vois olla, että tästä osoitteesta ei lähtis ykskään lapsi moista "isää" tapaamaan.

kun en mä henno kieltäytyäkkään, kun sit lapset ei näkis isäänsä ollenkaan. mut saamarin pahalta tää tuntuu :'( :'( mut onneks lastenvalvojakin oli sitä mieltä et jos tää ei parin kuukauden siällä muutu mihinkään suuntaan niin ei ole sit enää lastenkaan etu mennä sinne kun eivät ole selvästi toivottuja.

Oon itse joskus kauan sitten vastaavassa tilateessa, ja en silloin antanut lapsia isälleen. Kyllähän lapset vaistoaa, etteivät ole tervetulleita isänsä luo. Mun ex onneksi tuli järkiinsä, ja tapaa nyt säännöllisesti lapsiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:

Jos ei kerran isää kiinnosta lasten tapaaminen, ei ole edes niin vaikea katkaista välejä. Lapsetkin oppii olemaan ilman (ja myöhemmin on kyllä isänkään vaikea tulla takas, joten saa kyllä "rangaistuksensa" = jossain vaiheessa sen on pakko tajuta, mitä on tullu tehtyä, mut sit sitä ei välttämättä voi enää muuttaa).

Jos jäätte pelinappuloiksi tohon tilanteeseen, teillä menee kaikilla elämä pilalle. Anna niiden kahden sählätä keskenään, lähde sä viemään teidän elämää terveempään suuntaan. Ilman niitä kahta.

se tässä niin hankalaa onkin, lastenvalvojakin oli sitä mieltä ettei heille kotiin edes lapsia kannata antaa, koska vastaanotosta ei voi tietää, mut toivoi et yritettäis lasten takia tätä. mä lupasin muutaman kuukauden ajan katsoa, alkaako ex:ää kiinnostamaan lapset enemmän vai ei, mut ei tää ratkaisu voi lopullinen olla siis et tapaamiset toimis ainoastaan näin ja miettikää meillä on se hiton yhteishuoltajuus |O

Luulis et saisit yksinhuoltajuuden tosta noin vaan. Miten te voitte edes lasten asioista yhdessä päättää, jos toinen ei edes kestä nähdä sua?

eihän me saadakaan. ja ex ei halua yksinhuoltajuutta antaa, eikä mulla ole voimia tai varaa lähteä käräjöimään.
:|

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Ketjun luettuani, mä en edes uskaltaisi antaa lapsia moisen isän hoiviin. :(

mutta kun hän on ollut joskus niin tosi hyvä isä, jokin vaan nyt on erilailla.. tekee vaan niin saamarin pahaa katsoa kun esikoinen kaipaa isäänsä, kuopuksella ei sellaista sidettä ole ollenkaan syntynyt ja sekin harmittaa. mä niin toivoisin et lapsilla olis kumpikin vanhempi erosta huolimatta, mut en mä tätä loputtomiin jaksa. ex:llä ei ole ollut lastenvalvojan mukaan minkäänlaista hajua siitä, milloin tilanne voisi olla toisin, mut en tisdä jaksanko mä tällaista muutamaa kuukautta enempää, varsinkin kun tässä on jo 1,5vuotta säädetty suuntaan ja toiseen ja vain ex:n puolelta. miten paljon mun pitää lasten ja isän tapaamisten nimissä kestää tai kuinka kauan?

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Ketjun luettuani, mä en edes uskaltaisi antaa lapsia moisen isän hoiviin. :(

mutta kun hän on ollut joskus niin tosi hyvä isä, jokin vaan nyt on erilailla.. tekee vaan niin saamarin pahaa katsoa kun esikoinen kaipaa isäänsä, kuopuksella ei sellaista sidettä ole ollenkaan syntynyt ja sekin harmittaa. mä niin toivoisin et lapsilla olis kumpikin vanhempi erosta huolimatta, mut en mä tätä loputtomiin jaksa. ex:llä ei ole ollut lastenvalvojan mukaan minkäänlaista hajua siitä, milloin tilanne voisi olla toisin, mut en tisdä jaksanko mä tällaista muutamaa kuukautta enempää, varsinkin kun tässä on jo 1,5vuotta säädetty suuntaan ja toiseen ja vain ex:n puolelta. miten paljon mun pitää lasten ja isän tapaamisten nimissä kestää tai kuinka kauan?
Tosi kurja tilanne. :( Ei voi muuta kuin toivoa että tulee "järkiinsä". Jos ei tule, niin takuulla jossainvaiheessa katuu sitä ettei ole halunnut tavata lapsia. En voi sanoa muuta kuin koita jaksaa. :hug:

eihän me saadakaan. ja ex ei halua yksinhuoltajuutta antaa, eikä mulla ole voimia tai varaa lähteä käräjöimään.
:|

Mikähän motiivi siinäkin mahtaa olla että pitää yhteishuoltajuudesta kiinni. Onks lastenvalvoja sanonut mitään tohon huoltajuusasiaan?

Mikähän motiivi siinäkin mahtaa olla että pitää yhteishuoltajuudesta kiinni. Onks lastenvalvoja sanonut mitään tohon huoltajuusasiaan?

ei voi tietää. ei se lastenvalvoja ole sanonut oikein juuta eikä jaata, vaik kait sekin nyt näkee ettei se toimi. tällä hetkellä ei exän kanssa puhuta mistään vaik kaiki asiat kulkee lastenvalvojan kautta
:headwall:

ei voi tietää. ei se lastenvalvoja ole sanonut oikein juuta eikä jaata, vaik kait sekin nyt näkee ettei se toimi. tällä hetkellä ei exän kanssa puhuta mistään vaik kaiki asiat kulkee lastenvalvojan kautta
:headwall:

Kysy ens kerralla minkälainen homma se on saada se yksinhuoltajuus.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi et voi antaa miehelle aikaa surra 3. lastaan?

Sinähän et menettänyt mitään, joten jaksat itse sen ajan kun mies suree, hoitaa lapsesi.

Mitenkään vähättelemättä lapsen kuolemasta johtuvaa surua, mutta... Onko siis ihan hyväksyttävää hylätä elossa olevat lapsensa jos menettää lapsen? Tai alkaa syyttelemään exää siitä että on aiheuttanut lapsen kuoleman?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi et voi antaa miehelle aikaa surra 3. lastaan?

Sinähän et menettänyt mitään, joten jaksat itse sen ajan kun mies suree, hoitaa lapsesi.

mikäs se on sopiva aika olla sit tapaamatta näitä elossa olevia lapsia? neljä kuukautta on pitkä aika lapsille.

ja eihän tää kokeilu takaa tapaamisten suhteen mitään suuntaan tai toiseen vielä.. ehkä ex innostuu ehkä ei. mua alkaa nyt jo ahdistaa koko päätös.. :| ehkä olis helpompi olla ilman, mut ei sekään ole hyvä lapsille. viimeisen 10kk aikana tapaamisia on ollut kuitenkin alle 10kertaa..

Voi hyvänen aika mikä tilanne. Näitä sun juttuja kun olen lukenut, niin ei voi kun ihmetellä miten pässi voi toi sun ex olla. Mutta älä hyvä ihminen alistu moiseen, tottakai se pompottaa sua mennen tullen, jos alistut kaikkeen mitä se vaatii.

Nyt nainen marssit sinne lasten valvojalle ja sanot että tällänen ei käy! Jos isä ei halua lapsiaan tavata normaalisti, niin sitten saa olla. Kyllä lapsetkin vaistoo tollasen tilanteen. Ja haet sitä yksinhuoltajuutta, aivan varmasti sen saat noiden exäsi tempausten jälkeen. Ja kai sä olet sille lastenvalvojalle kertonut että ex syyttää sua heidän lapsensa kuolemasta? Mä en sinuna edes antaisi tollasten tunnevammaisten ihmisten tavata lapsiani, oli vaikka kuinka hyvä isä ollut aiemmin. Älä jumankauta alistu sen exän vaatimuksiin! Voimia oikein kovasti!!!!

Kannattaisikohan tehdä niin että sanot ENSIN exällesi ja hänen uudelle hempukalle että kasvavat aikuisiksi ja sitten jos kiinnostaa niin järjestetään tapaamisia. Minä en ainakaan tuollaiseen hömppään lähtisi mukaan. En edes lasten vuoksi. Mitä etua siitä lapsille on jos tuntevat ettei isä halua nähdä. Ja mitä tuohon "sinä aiheutit keskenmenon" tulee... Sanoisin varmaan exälle sinuna että "empäs ole tiennytkään että ajatuksen voimalla niitä keskenmenoja voisi edes aiheuttaa". Ja perään toteaisin että kannattaisi nyt todellakin KASVAA AIKUISEKSI!

Ei millään pahalla, mut vois olla kuitenkin kaikkien edun mukaista et laittaisitte nyt asian ns. jäihin. Hoitaisit lapsia ja "unohtaisitte" isän, koska tuskin se voi paljon paremalta tuntua et isä ei halua tavata kuin se että eivät tapaa ollenkaan. Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Voisiko heille kertoa jo jotain esim. että isi on nyt väsynyt ja tapaa teitä kun on saanut levättyä yms.

Alkuperäinen kirjoittaja vierasss:
Voi hyvänen aika mikä tilanne. Näitä sun juttuja kun olen lukenut, niin ei voi kun ihmetellä miten pässi voi toi sun ex olla. Mutta älä hyvä ihminen alistu moiseen, tottakai se pompottaa sua mennen tullen, jos alistut kaikkeen mitä se vaatii.

Nyt nainen marssit sinne lasten valvojalle ja sanot että tällänen ei käy! Jos isä ei halua lapsiaan tavata normaalisti, niin sitten saa olla. Kyllä lapsetkin vaistoo tollasen tilanteen. Ja haet sitä yksinhuoltajuutta, aivan varmasti sen saat noiden exäsi tempausten jälkeen. Ja kai sä olet sille lastenvalvojalle kertonut että ex syyttää sua heidän lapsensa kuolemasta? Mä en sinuna edes antaisi tollasten tunnevammaisten ihmisten tavata lapsiani, oli vaikka kuinka hyvä isä ollut aiemmin. Älä jumankauta alistu sen exän vaatimuksiin! Voimia oikein kovasti!!!!

joo olen sanonut.. kyllähän sekin oli vähän :o mä nyt lupasin sille lastenvalvojalle et kokeilen edes pari kuukautta, mut en kyl yhtään enempään suostu. mä niin haluaisin et lapset tapais isäänsä, mut kun tää menee aina ex:n ehdoilla, se tapaa milloin lystää jos tapaa. en mä kai kehtaa enää perua kun jo lupasin.. onneks se lastenvalvoja oli itsekin kuitenkin sitä mieltä ettei nyt ainakaan lapsia edes tarvitse antaa ex:n kotiin kun siellä on niin vastahakoinen tunnelma. lastenvalvoja muotoili lauseen näin: "heidän perhetilanteensa on nyt sellainen ettei lapset ole toivottuja sinne" ja "eikä tällaisessa tilanteessa ole lapsillekaan hyväksi edes mennä sinne"

Alkuperäinen kirjoittaja Koiranilma:
Ei millään pahalla, mut vois olla kuitenkin kaikkien edun mukaista et laittaisitte nyt asian ns. jäihin. Hoitaisit lapsia ja "unohtaisitte" isän, koska tuskin se voi paljon paremalta tuntua et isä ei halua tavata kuin se että eivät tapaa ollenkaan. Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Voisiko heille kertoa jo jotain esim. että isi on nyt väsynyt ja tapaa teitä kun on saanut levättyä yms.

lapset ovat 3v6kk ja 1v8kk

Voi itku teidän tilannetta! Koita nyt se MAX 2kk kestää, mutta sitten ihan oikeasti vihellät pelin poikki! Ainakin täällä palstalla sä vaikutat oikein tasapainoiselta ja hyvältä ihmiseltä, ja olen ihan varma, että lapset pärjää sun kanssas oikein hyvin vaikka eivät ikupäivänä enää isäänsä näkisikään!

Se yksinhuoltajuuden hakeminen ei mun käsittääkseni ole ollenkaan niin kallista kuin luulisi, ota ihmeessä yhteys kotikuntasi oikeusaputoimistoon. Sieltä saat apua, vähävaraisille jopa ilmaiseksi. Lastenvalvojalla käynnit ja tämä tilanne kuitenkin puhuvat puolestasi niin vahvasti, että tuskin edes pitkä taistelu tulee.

Tsemppiä! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Koiranilma:

varmaan vähän samall tavalla hoitaisin tilanteen. tai en tiedä. tuntuu niin pask.amaiselta tuollainen että vihaksi laittaa- |O
tosin varmasti vanhempi lapsi ymmärtää aika paljon tilanteesta joten aika varovaisesti yrittäisin JOTENKIN selvitä koko sotkusta..
:hug:

lisään vielä että "pakkohan" isän on jossain vaiheessa herätä todellisuuteen että hänellä on 2 omaa lasta :ashamed:

tiedän tunteesi hyvin,olen samaa kokenut,mun exä oli 2v tollanen!! eikä varmaan olis nyt lapsen kanssa tekemisissä ollenkaan jos olisin tehnyt niinkuin mieli teki!tossa pari vuotta sitte ei olisi tarvittu multa kuin yksi häntä ärsyttävä lause niin tuskin lastaan tapaisi tänäkään päivänä ollenkaan.

mutta koska mä jaksoin sen lapsellista käytöstä yms paskaa niin nyt nyt lapsi onkin joka toiden vkonl. ollu jo muutamia kuukausia.

hän ei myöskään kestänyt nähdä mua(ilmeisestikkin ihan vaan siksi että mulla oli pitkään hänen lähdön jälkeen vielä tunteita häntä kohtaan)mä kun en hänelle mitään tehnyt,hän sen sijaan petti minua kun olin raskaana ja jätti laskettuna päivänä!ja ekan kerran syntymän jäleen kk päästä ehti vauvaa katsomaan.

mutta meidän kunnan lastenedun valvoja on kyllä surkeampi tapaus kun ilmeisesti teidän? a.hän ei des yrittänyt jutella lapsen isän kanssa b.tuntui puolustelevan isää!

isä kun oli sanonut että ei millään lapsi mahdu hänen yksiöön koiran lisäksi! ja minä asuin sillä hetkellä sukulaisen luona olohuoneessa vauvan kanssa,hyvin mahduttiin!

Ei tommonen isä ansaitse tavata lapsiaan,eikä lapsille ole mitään iloa tuommosesta isästä.Typerää väkisin järjestää tapaamisia,isää ei kiinnosta enää,ikävä kyllä.Antasit olla.

sovussa ja fiksusti ? pilvinpimein iltalehtien sivuilla näitä ero&huoltajuuskiista juttuja=( jotka päättyvät ikävästi ! lapset pitäisi ottaa huostaan silloin , tää on mun mielipide

Yhteistyössä