Voi elämä... Parisuhde ja ihastuminen. :O

Professional Griefer
No me ei ainakaan olla erehdytty sellasia luulemaan. Kohta 2 vuotta täyteen ja palstalla muistutetaan aina, että alkuhuuma vasta menossa ja 15 minsaa vasta yhessä oltu. Toiveissa oiskin, että päihitettäis kadulla tapaamamme parin yhteisvuodet, joita oli heille kertynyt 64.
Mutta te ootte myös oikeasti aikuisia ja teillä on takana toisia suhteita ja lapsia.

Mä oon aloittajan kanssa saman ikäinen ja olen ollut mieheni kanssa 5v. Ikää jos ajattelee, onhan se pitkä suhde kun on ollut koko aikuisikänsä saman miehen kanssa. Ja kaveripiirejä kun katsoo, tämä on myös muihin verrattuna pitkä suhde. Tässäkin on käyty läpi yhtä ja toista, mutta en ehkä silti yleisellä tasolla sanoisi pitkäksi suhteeksi.
 
Hänellä on jenkeissä paljon kavereita jotka eivät kuulu tuohon touhuun ja hän sanoi ettei kansalaisuudella ole mitään väliä, oletan myös ettei uskonnolla, koska ei se ollut ongelma kun kerroin etten ole kirkossa kävijä tms. Hän tietää suomalaiset ja oli kyllä tosi posiitivisesti yllättänyt kun mä en säikähtänyt mitenkään sitä.

Mulla on päinvastaisia kokemuksia lestadiolaisista! Aivan huipputyyppejä löytyy heistä, mutta kaikilla on se oma kokemus joten ymmärrän käsityksesi.
Siis että kaverin vai vaimon ei-mormoniudella ei ole väliä? En nyt niputa näiden kahden uskonnon systeemejä, mutta jos mä taas puhun vahvasta kristillisyydestä niin siinä saa kaverit, ystävät ja perheenjäsenet olla vaikka kuinka ei-uskovia ja elää vaikka pellossa, mutta aviopuolisoksi toivotaan uskovaa.
Otantana ei ole Tilastokeskus vaan Echon nopea kartoitus päässä n.20-30 kristitystä uskisparista ja heidän ystäväpiiristään. :D
 
ap.
Voi kuule, siitä ei pelkoa et hän olisi ottamassa useita vaimokkeita :D :D
Mistä ihmeestä sä voit tietää hänen tulevaisuuden suunnitelmat yhden tapaamisen perusteella? Luuletko oikeasti, että miehet kertovat ekaa vaimokandia tapaillessaan, että aikovat ottaa useita vaimoja? Ei. Se tapahtuu yleensä siinä vaiheessa, kun ekaan vaimoon on kyllästytty.
 
kiinnostavaa
Ei pidä paikkaansa. Hän ei ole pelimies.
No siinä uskonnossa ei tartte olla... huoh.

Voi olla täysin avoin. Mies on rehellinen itselleen ja toteuttaa vain miehistä luontoaan.

Itse asiassa itse voisit hyvin olla mormonimies, jos et olis nainen. Tuommoinenhan tilanne sulla meneillään; ainoa hankaluus vaan että et voi olla sitä avoimesti vaan sun pitää olla valehtelevasti lutkahtava. Jos sulla olis uskonto joka sanoo että naisella voi olla neljä miestä, niin tässä nou problem. Kun kerran miehellä n:eek: 1 on kiire ja kunnianhimoa, niin nainen ottaa silloin siihen oheen miehen n:eek: 2.
 
Mutta te ootte myös oikeasti aikuisia ja teillä on takana toisia suhteita ja lapsia.

Mä oon aloittajan kanssa saman ikäinen ja olen ollut mieheni kanssa 5v. Ikää jos ajattelee, onhan se pitkä suhde kun on ollut koko aikuisikänsä saman miehen kanssa. Ja kaveripiirejä kun katsoo, tämä on myös muihin verrattuna pitkä suhde. Tässäkin on käyty läpi yhtä ja toista, mutta en ehkä silti yleisellä tasolla sanoisi pitkäksi suhteeksi.
Ymmärrän. Itse olen aloittajaa (ja ilm sinua :)) vain vuoden vanhempi, 7v olen mieheni kanssa ollut (ja jo viides hääpäiväkin tulossa!), ja vaikka 7v on mun elämästä ihan aimo lohko ja 17v olin kun yhteen löydettiin niin tosi vaikea ajatella näin 23-vuotiaana (kohta 24) että meillä on "pitkä suhde" ja siis ihan vain ikäni takia. Olen tällä hetkellä aika kahden vaiheilla tuossa :) ehkä 3v päästä tulee sekin sitten kun tulee kuitenkin jo vuosikymmen täyteen :D

Ja ollaan mekin koettu paljon(?). Häitä on tanssittu, mietitty omia aloja (mies opiskellut, valmistunut ja työllistynyt) ja kaksi lastakin saatu aikaiseksi. Ja taukoja ei tosiaan ole tarvittu enkä kyllä sellaiseen kovin heppoisin perustein suostuisikaan, jos ollenkaan. Jotenkin ajattelen enemmän, että joko sitä ollaan yhdessä tai sitten ei olla. Ei varsinkaan käydä tutkimassa mahdollisuuksia muualla ja oleteta että voi sitten palata takaisin jatkamaan siitä mihin jäätiin jos ei kokeilut ottaneet tuulta siipiensä alle.. Kielii lähinnä kunnioituksen puutteesta jos joku sellaista tekee...
 
Jos se mies yhtään on ennen tänne tuloa tehnyt pohjatyötä ja lukenut Suomen uskonnollisesta tilanteesta ja perhejutuista, niin se tietää että sillä ei ole mitään saumaa sun (tai muiden suomalaisten naisten) suhteen, jos se edes ekan parin viikon sisään ilmoittaa hommaavansa sun lisäksi joskus kakkos- tai kolmosmuijan tulevaisuudessa. :D
 
"vierailija"
Haluaisi panna jokaista ihastusta :D Mene ystävä hyvä baariin ja kysele sieltä varatuilta (joita on yllättävän paljon!) että haluaisitko tehdä lähempää tuttavuutta kauniiden naisten/miesten kanssa täältä? Vastaus on satavarmasti et ilman muuta, mutta ei se horjuta suhdetta. Me ei olla edes mun päiväunissani tuon jätkän kanssa hyppäämässä sänkyyn PITKÄÄN aikaan, koska hän myös aivan ihanasti korosti olevansa respectful naisia kohtaan ja nyt ollaan vasta tutustumisvaiheessa.
Sinä olet tyttöseni kyllä niin lapsellinen vielä, ettei sun kannattaisi ajatella mitään seurustelu- tai treffailujuttuja vielä toviin. Nauttisit nuoruudestasi ja vapaudestasi. Ihan kaikella rakkaudella tämän sanon :)
 
Mormonikirkosta on hajonnut osia ja he ovat muodostaneet omia lahkoja omilla säännöillä, joita pääjehut eivät kannata, eikä suurin osa mormoneista. Moniavioisuus ja mormonismi nykypäivänä ei ole enää synonyymi.

Ja jos AP mielii joskus avioon tän jenkkipojan kanssa niin siinä on 2 vaihtoehtoo; joko ap liittyy heihin ja jenkkipoika eroaa, koska liitto mormonin ja toisuskosen kanssa ei ole hyväksyttyä. ( kyllä siihenki on varmaan keinot sitä kiertää, mutta tosiuskovainen ei ota vaimoksi toisukovaista)
 
"Entinen Ksantippa S."
Oikeasti aika mielenkiintoista havaita, kuinka tähän ketjuun on etsiytynyt kommentoimaan vain kypsiä ja järkeviä, sitoutuneissa, pitkissä tai vähintäänkin vakaissa suhteissa eläviä palstalaisia. Monessa muussa ketjussa taas on ihmisiä, jotka ovat ihan hukassa, vaikka ovat Happygirl-hahmoa vanhempia ja usein äitejäkin.

Vaikka en Happygirliin uskokaan, hän on mielestäni varsin uskottava ja inhimillinen hahmo. Itselläni oli samassa iässä kaikenmoisia säätöjä, "taukoja" sun muita, tosin en sentään potenut vauvakuumetta. Enkä rakastunut mormoniin. Mutta muistan kyllä joskus kutsuneeni ovelle tupsahtaneet pyhät pojat mehulle ja kovasti yrittäneeni jutella muusta kuin Jumalasta. Ihan siksi että olin nätti parikymppinen tyttö ja pyörittelin muutenkin poikia pikkurillin ympärille.

Ja hyvä puoliso ja äiti minustakin sittemmin tuli.
 
  • Tykkää
Reactions: Mythago
Pessimisti
Mutta te ootte myös oikeasti aikuisia ja teillä on takana toisia suhteita ja lapsia.

Mä oon aloittajan kanssa saman ikäinen ja olen ollut mieheni kanssa 5v. Ikää jos ajattelee, onhan se pitkä suhde kun on ollut koko aikuisikänsä saman miehen kanssa. Ja kaveripiirejä kun katsoo, tämä on myös muihin verrattuna pitkä suhde. Tässäkin on käyty läpi yhtä ja toista, mutta en ehkä silti yleisellä tasolla sanoisi pitkäksi suhteeksi.
Ei uskois, että ootte saman ikäisiä :D

Miten mä oon koko ajan luullut, että oot 30+?
 
  • Tykkää
Reactions: Freiya
Musta on hyvä jos tossa vaiheessa huomaat katsovasi vieraisiin pöytiin niin antaa mennä vaan. Hyvä, että laitoit suhteesi katkolle koska selvästikkin et ole vielä valmis sitoutumaan.
Moni alkaa suunnitelemaan häitä 24v.-27v. ja olisi väärin jos olisitkin väärässä seurassa. Olet nuori joten elä vielä mielitekojen mukaan, ole sinkkuna kunnes se tulee korvista ulos ja olet valmis oikeasti asettumaan aloileen, ei sulla kiire ole.
 

Yhteistyössä