Voi elämä... Parisuhde ja ihastuminen. :O

¤vieras¤
Pitkä suhde! :LOL:

Itse olen 28v ja ollut 10v parisuhteessa saman miehen kanssa. Tuntuu hurjalta ajatella, että jo vuosikymmen on vierähtänyt, kun vastahan tässä alettiin seurustella. En siis oikein tätäkään pidä minään kovinkaan pitkänä suhteena (vaikka on lapset, talot yms). Vanhempani ovat olleet yhdessä kohta 50v, SE ON PITKÄ SUHDE.

Me muutimme yhteen alle 2kk ensitapaamisesta, pettämisiä, taukoja tms epävarmuutta ei ole ollut missään vaiheessa. Kokisin sen loukkaavana, jos mies edes ehdottaisi jotain taukoa - joko ollaan tai ei olla, mihinkään "vähän käyn nusasemassa kulmaräkälän pissiliisaa, leikitään sitten taas kotia"-pelleilyyn en ryhtyisi. Hyi.
 
Hmm...voihan se olla että teidät on tarkoitettu toisillenne. Mutta mietin että aika varmuudella se tarkoittaisi sitä että sun pitäisi kääntyä myös mortsuksi, koska luulen että lähetystyössä oleva kaveri on sen verran vahva siinä uskossaan että haluaa että vaimokin uskoo samoin?

Vaikka mä en olisi kristitty, niin varoittaisin sua, että älä puutu mormonismiin. Tässä on ei-uskovan tekemät kriittiset sivut, on tutkinut mormonismia paljon:

Tietoa mormonismista suomeksi - mormonikirkko ; mormonismin NURJA puoli
Mulle käy kaikki sen tekemä työ uskonsa eteen, sillä se on aidosti upeaa työtä. Voisin olla esimerkiksi niissä lapsiperheiden meetingeissä mukana sen arvokkaan työn ja yhteisöllisyyden takia, vaikka en itse mormooni olekaan enkä tule siihen kääntymään. Ihan periaatepäätös.

Mitä tulee tuohon taukoon niin mun mies sanoi ettei edes katso toisiin naisiin päin ja sen kyllä tiesin. Että sinänsä eroa ei ole näköpiirissä.
 
"usko pois"
Miksi "haasteiden ja vaihtelun elämässä" pitää tarkoittaa parisuhdekriisiä, riitaa, sitä ettei ymmärrä?
Siksi, että aloittaja on 23-vuotias. 23-vuotiaan, flirttailusta ja menevästä elämästä pitävän nuoren kannattaa olla sinkkuna! Ihan hullua alkaa leikkiä kotileikkejä, niitä ehtii sitten vanhempanakin. Kannattaa HG nyt elää täysillä tämä sinkkuvaihe, ettei jää sitten kaivelemaan. Nimittäin sitten kun niitä lapsia oikeasti on tullut hankittua, niin noita sinkkuvaiheita on vähän vaikeampi lähteä elämään.
 
[QUOTE="usko pois";29574903]Siksi, että aloittaja on 23-vuotias. 23-vuotiaan, flirttailusta ja menevästä elämästä pitävän nuoren kannattaa olla sinkkuna! Ihan hullua alkaa leikkiä kotileikkejä, niitä ehtii sitten vanhempanakin. Kannattaa HG nyt elää täysillä tämä sinkkuvaihe, ettei jää sitten kaivelemaan. Nimittäin sitten kun niitä lapsia oikeasti on tullut hankittua, niin noita sinkkuvaiheita on vähän vaikeampi lähteä elämään.[/QUOTE]

Näin mäkin koen =) Mä olen 22v. vielä syksyyn asti.
 
"hmh"
[QUOTE="usko pois";29574903]Siksi, että aloittaja on 23-vuotias. 23-vuotiaan, flirttailusta ja menevästä elämästä pitävän nuoren kannattaa olla sinkkuna! Ihan hullua alkaa leikkiä kotileikkejä, niitä ehtii sitten vanhempanakin. Kannattaa HG nyt elää täysillä tämä sinkkuvaihe, ettei jää sitten kaivelemaan. Nimittäin sitten kun niitä lapsia oikeasti on tullut hankittua, niin noita sinkkuvaiheita on vähän vaikeampi lähteä elämään.[/QUOTE]

Kyllä aivan, ja kovin infantiili on monella tavalla. Onneksi tässä nyt onkin käymässä näin, ja ihan varmasti se HG:n eksäkin löytää lohtua ja fiksumpaakin seuraa. Molemmat saavat kasvaa ja elää oman elämänsä.

Todella hyvä etteivät lapsia lähteneet pökkimään.

(No pian se häppis ehkä tekee aloituksen että mensut myöhässä...)
 
  • Tykkää
Reactions: rops ja Freiya
Mulle käy kaikki sen tekemä työ uskonsa eteen, sillä se on aidosti upeaa työtä. Voisin olla esimerkiksi niissä lapsiperheiden meetingeissä mukana sen arvokkaan työn ja yhteisöllisyyden takia, vaikka en itse mormooni olekaan enkä tule siihen kääntymään. Ihan periaatepäätös.

Mitä tulee tuohon taukoon niin mun mies sanoi ettei edes katso toisiin naisiin päin ja sen kyllä tiesin. Että sinänsä eroa ei ole näköpiirissä.
Hienoa kuulla että sua ei mormonismi kiinnosta, mutta entäs sen miehen toiveet? Mitä jos hän haluaa sinusta mormonivaimon? En tiedä että kuinka paljon tässä asiassa on vaihtelua vahvasti mormoniuskoisten piirissä, mutta ainakin monilla meillä kristillisillä hihhuleilla on toiveena löytää nimenomaan uskova puoliso. :rolleyes:

Perhekeskeisyys ja yhteisöllisyys on todella hieno juttu, mutta näitähän löytyy ihan kotimaisesta lestadiolaisuudestakin, josta mulla on myös aavistuksen ristiriitaiset ajatukset, vaikka lasken heidät kristityiksi. Sitäpaitsi vähän sairaammissakin lahkoissa kun mortsut on sitä perhekeskeisyyttä ja todellakintodellakin (siteeraan Ymmiä) sitä asialle omistautuneisuutta, jota sä ihailet.

Eli siis jollekin ylevälle asialle omistautuneisuus+kurinalaisuus+perhekeskeisyys eivät ole takeita siitä että se pulju ja uskonto/elämänkatsomus olisi varteenotettava, mulle tulee pari vahingollista lahkoa heti mieleen.
 
Viimeksi muokattu:
"nainen"
Oletko kertonut avomiehellesi, että tapailet toista miestä?
On aika iso ero, onko "miettimistauolla, jossa haluaa omaa aikaa" vai ns sinkkuna, jossa saa tapailla toisia.

En usko, että palaatte yhteen, jos tunnustat että tapailet toista miestä ja se oli pääsyy tähän timeouttiin.
 
Professional Griefer
Jep.
Mutta parikymppisellekin 1,5 vuoden suhde on todella lyhyt. Siksi ihmettelenkin että mitä ap:n päässä oikeen liikkuu kun puhuu olleensa pitkässä suhteessa.... :D
Mä koitin miettiä, että ajattelinkohan itse 1,5v suhteessa oltuani, että ollaan oltu pitkään yhdessä. En muista? Mahdollisesti? Riippuu myös varmasti kaveripiiristä, jos siinä suhteet kestää keskimäärin vaikka alle vuoden, niin ehkä 1,5v on silloin pitkään :D
 
  • Tykkää
Reactions: rops
Hienoa kuulla että sua ei mormonismi kiinnosta, mutta entäs sen miehen toiveet? Mitä jos hän haluaa sinusta mormonivaimon? En tiedä että kuinka paljon tässä asiassa on vaihtelua vahvasti mormoniuskoisten piirissä, mutta ainakin monilla meillä kristillisillä hihhuleilla on toiveena löytää nimenomaan uskova puoliso. :rolleyes:

Perhekeskeisyys ja yhteisöllisyys on todella hieno juttu, mutta näitähän löytyy ihan kotimaisesta lestadiolaisuudestakin, josta mulla on myös aavistuksen ristiriitaiset ajatukset, vaikka lasken heidät kristityiksi. Sitäpaitsi vähän sairaammissakin lahkoissa kun mortsut on sitä perhekeskeisyyttä ja todellakintodellakin (siteeraan Ymmiä) sitä asialle omistautuneisuutta, jota sä ihailet.

Eli siis jollekin ylevälle asialle omistautuneisuus+kurinalaisuus+perhekeskeisyys eivät ole takeita siitä että se pulju ja uskonto/elämänkatsomus olisivat varteenotettavia, mulle tulee pari vahingollista lahkoa heti mieleen.
Hänellä on jenkeissä paljon kavereita jotka eivät kuulu tuohon touhuun ja hän sanoi ettei kansalaisuudella ole mitään väliä, oletan myös ettei uskonnolla, koska ei se ollut ongelma kun kerroin etten ole kirkossa kävijä tms. Hän tietää suomalaiset ja oli kyllä tosi posiitivisesti yllättänyt kun mä en säikähtänyt mitenkään sitä.

Mulla on päinvastaisia kokemuksia lestadiolaisista! Aivan huipputyyppejä löytyy heistä, mutta kaikilla on se oma kokemus joten ymmärrän käsityksesi.
 
Mä koitin miettiä, että ajattelinkohan itse 1,5v suhteessa oltuani, että ollaan oltu pitkään yhdessä. En muista? Mahdollisesti? Riippuu myös varmasti kaveripiiristä, jos siinä suhteet kestää keskimäärin vaikka alle vuoden, niin ehkä 1,5v on silloin pitkään :D
No me ei ainakaan olla erehdytty sellasia luulemaan. Kohta 2 vuotta täyteen ja palstalla muistutetaan aina, että alkuhuuma vasta menossa ja 15 minsaa vasta yhessä oltu. Toiveissa oiskin, että päihitettäis kadulla tapaamamme parin yhteisvuodet, joita oli heille kertynyt 64.
 
kiinnostavaa
Hänellä on jenkeissä paljon kavereita jotka eivät kuulu tuohon touhuun ja hän sanoi ettei kansalaisuudella ole mitään väliä, oletan myös ettei uskonnolla, koska ei se ollut ongelma kun kerroin etten ole kirkossa kävijä tms. Hän tietää suomalaiset ja oli kyllä tosi posiitivisesti yllättänyt kun mä en säikähtänyt mitenkään sitä.

Mulla on päinvastaisia kokemuksia lestadiolaisista! Aivan huipputyyppejä löytyy heistä, mutta kaikilla on se oma kokemus joten ymmärrän käsityksesi.
Jos teistä nyt tulee tuon mormoonin kanssa läheiset ja päädytte vaikka naimisiinkin niin lupaathan varmasti tulla kertomaan sitten millasta se yhden mormoonin ja kolmen muun vaimon kanssa eläminen on?
 
iu
Mä oon ollut parisuhteessa 32 vuotta. Ei tää nyt vielä ihan elinkautiselta oo tuntunut, mutta pitkäksi suhteeksi tätä nyt ehkä vois jo vähitellen nimittää. Taukoilua ei ole tullut mietittyä, vaikka se kuulemma pitkissä parisuhteissa olis paikallaan (sanoo tää Iloinen tytteli vuosimallia -91?)
 
  • Tykkää
Reactions: Freiya ja rops

Yhteistyössä