kiik
Nostan tämän, kun löin siitä leikkimielistä vetoakin ja kiinnostaisi tietää kumpi voitti?Mormoni siis tuli yksin sinne tapaamiseen?
Tuliko yksin vai sen kaverinsa kanssa?
Nostan tämän, kun löin siitä leikkimielistä vetoakin ja kiinnostaisi tietää kumpi voitti?Mormoni siis tuli yksin sinne tapaamiseen?
Mulle käy kaikki sen tekemä työ uskonsa eteen, sillä se on aidosti upeaa työtä. Voisin olla esimerkiksi niissä lapsiperheiden meetingeissä mukana sen arvokkaan työn ja yhteisöllisyyden takia, vaikka en itse mormooni olekaan enkä tule siihen kääntymään. Ihan periaatepäätös.Hmm...voihan se olla että teidät on tarkoitettu toisillenne. Mutta mietin että aika varmuudella se tarkoittaisi sitä että sun pitäisi kääntyä myös mortsuksi, koska luulen että lähetystyössä oleva kaveri on sen verran vahva siinä uskossaan että haluaa että vaimokin uskoo samoin?
Vaikka mä en olisi kristitty, niin varoittaisin sua, että älä puutu mormonismiin. Tässä on ei-uskovan tekemät kriittiset sivut, on tutkinut mormonismia paljon:
Tietoa mormonismista suomeksi - mormonikirkko ; mormonismin NURJA puoli
Nimenomaan, melko pitkä suhde. Yli kymmenen on mielestäni pitkä suhde. Pitäähän se suhteuttaa ihmiseloon.Mä olin parisuhteessa melkein 6 vuotta ja mun mielestä se oli sellainen melko pitkä suhde...
Siksi, että aloittaja on 23-vuotias. 23-vuotiaan, flirttailusta ja menevästä elämästä pitävän nuoren kannattaa olla sinkkuna! Ihan hullua alkaa leikkiä kotileikkejä, niitä ehtii sitten vanhempanakin. Kannattaa HG nyt elää täysillä tämä sinkkuvaihe, ettei jää sitten kaivelemaan. Nimittäin sitten kun niitä lapsia oikeasti on tullut hankittua, niin noita sinkkuvaiheita on vähän vaikeampi lähteä elämään.Miksi "haasteiden ja vaihtelun elämässä" pitää tarkoittaa parisuhdekriisiä, riitaa, sitä ettei ymmärrä?
Yksin, eikä edes vastannut sille toverilleen kun hän soittiNostan tämän, kun löin siitä leikkimielistä vetoakin ja kiinnostaisi tietää kumpi voitti?
Tuliko yksin vai sen kaverinsa kanssa?
Mitä tämä tarkoittaa? Aisankannattana olo?täytyy antaa hoogeelle pisteet siitä että hän vapautti entisen poikaystävän velvoitteistaan
mikään ei syö miestä niin kuin aisankannattajana olo
Hienoa kuulla että sua ei mormonismi kiinnosta, mutta entäs sen miehen toiveet? Mitä jos hän haluaa sinusta mormonivaimon? En tiedä että kuinka paljon tässä asiassa on vaihtelua vahvasti mormoniuskoisten piirissä, mutta ainakin monilla meillä kristillisillä hihhuleilla on toiveena löytää nimenomaan uskova puoliso.Mulle käy kaikki sen tekemä työ uskonsa eteen, sillä se on aidosti upeaa työtä. Voisin olla esimerkiksi niissä lapsiperheiden meetingeissä mukana sen arvokkaan työn ja yhteisöllisyyden takia, vaikka en itse mormooni olekaan enkä tule siihen kääntymään. Ihan periaatepäätös.
Mitä tulee tuohon taukoon niin mun mies sanoi ettei edes katso toisiin naisiin päin ja sen kyllä tiesin. Että sinänsä eroa ei ole näköpiirissä.
Jep.Nimenomaan, melko pitkä suhde. Yli kymmenen on mielestäni pitkä suhde. Pitäähän se suhteuttaa ihmiseloon.
Niinpä niin. Siksi sanoinkin, että pitäisi olla sinkku. Mitä ihmeen järkeä on roikkua jossain parisuhteessa, kun pitää selkeästi päästellä vielä höyryjä ts. kasvaa aikuiseksi?Se vaan, et ap ei ole sinkku. Miten elää sinkkuvaihetta silloin?
No itseasiassa en tiedä, mutta nyt kävin katsomassa wikipediasta.Ette tiedä mitä tarkoittaa aisankannattaja?
Miten ei ole eroa tulossa, jos sä nyt testaat toista miestä? En halua olla tyly, mutta tämähän on totuus.Mitä tulee tuohon taukoon niin mun mies sanoi ettei edes katso toisiin naisiin päin ja sen kyllä tiesin. Että sinänsä eroa ei ole näköpiirissä.
Mä koitin miettiä, että ajattelinkohan itse 1,5v suhteessa oltuani, että ollaan oltu pitkään yhdessä. En muista? Mahdollisesti? Riippuu myös varmasti kaveripiiristä, jos siinä suhteet kestää keskimäärin vaikka alle vuoden, niin ehkä 1,5v on silloin pitkäänJep.
Mutta parikymppisellekin 1,5 vuoden suhde on todella lyhyt. Siksi ihmettelenkin että mitä ap:n päässä oikeen liikkuu kun puhuu olleensa pitkässä suhteessa....
Hänellä on jenkeissä paljon kavereita jotka eivät kuulu tuohon touhuun ja hän sanoi ettei kansalaisuudella ole mitään väliä, oletan myös ettei uskonnolla, koska ei se ollut ongelma kun kerroin etten ole kirkossa kävijä tms. Hän tietää suomalaiset ja oli kyllä tosi posiitivisesti yllättänyt kun mä en säikähtänyt mitenkään sitä.Hienoa kuulla että sua ei mormonismi kiinnosta, mutta entäs sen miehen toiveet? Mitä jos hän haluaa sinusta mormonivaimon? En tiedä että kuinka paljon tässä asiassa on vaihtelua vahvasti mormoniuskoisten piirissä, mutta ainakin monilla meillä kristillisillä hihhuleilla on toiveena löytää nimenomaan uskova puoliso.
Perhekeskeisyys ja yhteisöllisyys on todella hieno juttu, mutta näitähän löytyy ihan kotimaisesta lestadiolaisuudestakin, josta mulla on myös aavistuksen ristiriitaiset ajatukset, vaikka lasken heidät kristityiksi. Sitäpaitsi vähän sairaammissakin lahkoissa kun mortsut on sitä perhekeskeisyyttä ja todellakintodellakin (siteeraan Ymmiä) sitä asialle omistautuneisuutta, jota sä ihailet.
Eli siis jollekin ylevälle asialle omistautuneisuus+kurinalaisuus+perhekeskeisyys eivät ole takeita siitä että se pulju ja uskonto/elämänkatsomus olisivat varteenotettavia, mulle tulee pari vahingollista lahkoa heti mieleen.
No me ei ainakaan olla erehdytty sellasia luulemaan. Kohta 2 vuotta täyteen ja palstalla muistutetaan aina, että alkuhuuma vasta menossa ja 15 minsaa vasta yhessä oltu. Toiveissa oiskin, että päihitettäis kadulla tapaamamme parin yhteisvuodet, joita oli heille kertynyt 64.Mä koitin miettiä, että ajattelinkohan itse 1,5v suhteessa oltuani, että ollaan oltu pitkään yhdessä. En muista? Mahdollisesti? Riippuu myös varmasti kaveripiiristä, jos siinä suhteet kestää keskimäärin vaikka alle vuoden, niin ehkä 1,5v on silloin pitkään
Jos teistä nyt tulee tuon mormoonin kanssa läheiset ja päädytte vaikka naimisiinkin niin lupaathan varmasti tulla kertomaan sitten millasta se yhden mormoonin ja kolmen muun vaimon kanssa eläminen on?Hänellä on jenkeissä paljon kavereita jotka eivät kuulu tuohon touhuun ja hän sanoi ettei kansalaisuudella ole mitään väliä, oletan myös ettei uskonnolla, koska ei se ollut ongelma kun kerroin etten ole kirkossa kävijä tms. Hän tietää suomalaiset ja oli kyllä tosi posiitivisesti yllättänyt kun mä en säikähtänyt mitenkään sitä.
Mulla on päinvastaisia kokemuksia lestadiolaisista! Aivan huipputyyppejä löytyy heistä, mutta kaikilla on se oma kokemus joten ymmärrän käsityksesi.
Voi kuule, siitä ei pelkoa et hän olisi ottamassa useita vaimokkeitaJos teistä nyt tulee tuon mormoonin kanssa läheiset ja päädytte vaikka naimisiinkin niin lupaathan varmasti tulla kertomaan sitten millasta se yhden mormoonin ja kolmen muun vaimon kanssa eläminen on?