Voi elämä... Parisuhde ja ihastuminen. :O

Pakko tästä on avautua tänne koska mun kaverit naureskelisi ja kai siihen on aihettakin...

Noh tuossa pari iltaa sitten olin kävelemässä (tai maleksimasta) salilta kotia, täysin ilman meikkiä tylsistyneenä. Niin vähän ihmisiä ja edes autoja täällä iltaisin liikkeellä. Siinä sitten vastaan pyöräili kaksi komeaa nuorta miestä. Ja uskotteko mitä?! He alkoi juttelee heikohkolla suomella, että haluaisitko keskustella kirkkoasioista? :D Huomasin aksentin ja alettiin puhua englantia... No siinä meni varmaan 20 minuuttia kuin siivillä - he kertoi olevansa Amerikkalaisia ja viettävänsä välivuotta (tosin se toinen viettää KAKSI vuotta suomessa) Kyselin kaiken et miksi juuri Suomi ja mitä tykkäävät olla täällä yms. Ja voi elämän kerrat kuinka söpö se toinen niistä oli!! :O Aivan kamalan suloinen ja komea.. Mietin et älä katso mua tai rakastun suhun. Vaihdettiin numerot ja tullaan näkemään ens viikolla, siis ihan tietenkin puhuen näistä heidän kirkkolöpinöistään whatever, mutta mulla on kyllä ihan muut mielessä...


Miten tästä nyt yli pääsee? :D Eihän tää ollut tarkoitus että johonkin amerikkalaiseen äijään ihastun kun kuitenkin olen avoliitossa elämänmieheni kanssa. Minkä sille voi että kun niin harvoin käy baarissa niin tälläiset kohtaamiset jää vain mieleen ja erityisesti sen yhden takia.. Kuvittelin jo hetken alitajunnassani kuinka "näytän" hänelle mitä suomalaiset naiset ovat ;D

Lets face it. Kaikki kai joskus ihastuu vaikka onkin suhteeseen sitoutunut? Mutta kysymys kuuluu: miten jätätte sen vain siihen?
 
[QUOTE="humppa";29552295]Mormonit on hyväkäytöksisiä :)[/QUOTE]

No näköjään... Olin todella vaikuttunut noin reippaasta kontaktista tuntemattoman kanssa ja heidän suoraselkäisyyteen. Voin kuvitella nyt kun nähdään sen yhden kanssa kuinka multa lähtee jalat alta.. Ah miten karismaattinen jotenkin. Kulmikkaat kasvonpiirteet ja tuo itsevarmuus :O
 
"humppa"
No näköjään... Olin todella vaikuttunut noin reippaasta kontaktista tuntemattoman kanssa ja heidän suoraselkäisyyteen. Voin kuvitella nyt kun nähdään sen yhden kanssa kuinka multa lähtee jalat alta.. Ah miten karismaattinen jotenkin. Kulmikkaat kasvonpiirteet ja tuo itsevarmuus :O
Se on sitä lähetystyötä, ei sen kummepaa. :) Kotona sillä on sitten edessä perhe-elämä, kenties useampikin vaimo, kun lähetyskäsky on täytetty. Kai sinä nämä jutut tiesit jo ennalta?
 
  • Tykkää
Reactions: lettunen
Voi taivas, et oo tosissas?? Nehän juttelee kaikille iloisesti ja ystävällisesti kun ne on lähettämässä eteenpäin niiden sanomaa!!
Ei he oli heti ihan "Sulla on täydellinen enkku!" ja että ois kiva nähdä kaupunkia jonkun supisuomalaisen kanssa JA ei puhuttu Jumalasta kun tyyliin yhdessä lauseessa :D Ne kyseli mitä harrastan, missä oon matkustellut jne.,

Voi mä en saa mielestäni sitä jätkää.. Ja onneks ei tarviikkaan. :ashamed:
 
fdsf
Kenties sen takia olet niin mustasukkainen, koska itselläsi on itsehillintään liittyviä ongelmia. Jos olisit täysin puhdas pulmunen voisit odottaa sitä myös muilta. Miten haluaisit että miehesi toimisi vastaavassa tilanteessa? Toimi siten.

Itse en olisi vaihtanut numeroita enkä tapaisi henkilöä enää.
 
  • Tykkää
Reactions: dipt
fruit drops
etkös sä oo se kuka kielsi ukkoonsa menemästä baariin ilman sua? :D nyt tän uuden tiedon perusteella sun pitää kieltää sitä myös käymästä kävelemässä ilman sua, tiedä kuinka hemaisevia daameja vastaan kävelee. :D peeäs, joko tajuat että on säälittävää kieltää käymästä baareissa kun naisia/miehiä saa vaikka lenkkipolulta jos haluaa?
 
[QUOTE="humppa";29552321]Se on sitä lähetystyötä, ei sen kummepaa. :) Kotona sillä on sitten edessä perhe-elämä, kenties useampikin vaimo, kun lähetyskäsky on täytetty. Kai sinä nämä jutut tiesit jo ennalta?[/QUOTE]

Höpöhöpö niillä mitään vaimoja ole, kun molemmat vapaita sinkkuja täällä välivuosia viettelemässä ennen yliopistoa ;) Kyllä heillä on muutakin elämässä kun lähetystyö. Rakastan persoonallisuutta ja erikoisuutta miehessä, että on joku "juttu" mistä on intohimoinen. Olkoon se sitten vaikka madot. Ihan sama kunhan on itsevarma..
 
tuttua...
Tietenkin ne juttelee ensin muista asioista, että saa sut kiinnostumaan ja jopa ihastumaan. :) Sitten on helpompi käännyttää siihen uskoonkin. Ei se mies susta ole kiinnostunut naisena, vaan käännytettävänä. Älä ota sitä henkilökohtaisesti.
 
"humppa"
Höpöhöpö niillä mitään vaimoja ole, kun molemmat vapaita sinkkuja täällä välivuosia viettelemässä ennen yliopistoa ;) Kyllä heillä on muutakin elämässä kun lähetystyö. Rakastan persoonallisuutta ja erikoisuutta miehessä, että on joku "juttu" mistä on intohimoinen. Olkoon se sitten vaikka madot. Ihan sama kunhan on itsevarma..
Siis sitten kun lähetysreissu on tehty, sitten mennään naimisiin. Mutta antaa olla, sinulla on nyt vaaleanpunaiset lasit silmillä :)
 
"vieraana"
Höpöhöpö niillä mitään vaimoja ole, kun molemmat vapaita sinkkuja täällä välivuosia viettelemässä ennen yliopistoa ;) Kyllä heillä on muutakin elämässä kun lähetystyö. Rakastan persoonallisuutta ja erikoisuutta miehessä, että on joku "juttu" mistä on intohimoinen. Olkoon se sitten vaikka madot. Ihan sama kunhan on itsevarma..
Mormonit on avioliittoon menneessä neitsyitä ja niillä on vuoteessakin sellainen kaapu päällä ettei strategiset paikat näy. Eli melko erilaista elämää elävät ja tuo "välivuosi" kuuluu heillä uskovan ihmisen elämään eli tekevät lähetystyötä ennenkuin palaavat kotiinsa.

Ei tosiaan kannata ajatella että tuo kaveri olisi sinusta ollut kiinnostunut muuten kuin lähetyskohteena, mutta jotenkihan heidän pitää ihmisiin kontaktia ottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Hansu81
Tietenkin ne juttelee ensin muista asioista, että saa sut kiinnostumaan ja jopa ihastumaan. :) Sitten on helpompi käännyttää siihen uskoonkin. Ei se mies susta ole kiinnostunut naisena, vaan käännytettävänä. Älä ota sitä henkilökohtaisesti.
Joo, se on sitä heidään työtään, ymmärrän. Mutta ei se tunteita ja kohtaamisia muuta mihinkään. Mulla on hyvä "ihmistutka" ja nään jos mies on kiinnostunut. Se on ollut vasta pari kk täällä ja kaipaa varmasti säpinää - eihän se kutsumus ja työ tarkoita että on tunteeton.
 
Professional Griefer
Ja ennenku huomaatkaan, niin oot lahjottanu jollekki höpöhöpö"kirkolle" 20 000e ja pojista ei kuulu enää pihaustakaan. :D

Ja joo, toisinaan sitä ihastuu vaikka olisikin vakavassa suhteessa. Silloin vaakakupissa painaa se, paljonko arvostat ja oikeasti rakastat kumppaniasi, ettet mene pettämään millään tasolla. Saathan sä sitä miettiä ja haaveilla siitä pojasta, mutta tekojen ja sanojen osalla se pitää vaan jättää siihen, jos oikeasti arvostat miestäsi.
 
  • Tykkää
Reactions: kaalimaan vartija
[QUOTE="vieraana";29552358]Mormonit on avioliittoon menneessä neitsyitä ja niillä on vuoteessakin sellainen kaapu päällä ettei strategiset paikat näy. Eli melko erilaista elämää elävät ja tuo "välivuosi" kuuluu heillä uskovan ihmisen elämään eli tekevät lähetystyötä ennenkuin palaavat kotiinsa.

Ei tosiaan kannata ajatella että tuo kaveri olisi sinusta ollut kiinnostunut muuten kuin lähetyskohteena, mutta jotenkihan heidän pitää ihmisiin kontaktia ottaa.[/QUOTE]

Oho mielenkiintoista. Voi miten kiva saada uusia kavereita noinkin erilaisista kulttuureista! :)

En usko tuohon, ettei voisi olla kiinnostunut ihmisenä, koska niinhän työpaikkaromanssejakin syntyy vaikka töissä täytyy olla kiinnostunut kollegan ajatuksista ja olla tämän puolella.
 
"humppa"
Oi, ap, teet nyt itsesi vähän naurunalaiseksi, mutta niinhän arvelit kavereidesikin nauravan, jos heille kerrot. :) Mutta ei kai se haittaa, kunhan ymmärrät, mistä on kyse, kun sinulle kerrotaan.
 
Mormonilähetyssaarnaajat
Wikipediasta poimintoja: "Lähetyssaarnaajatoverien odotetaan, paitsi tekevän lähetystyötä yhdessä, myös viettävän muun aikansa keskenään. Heidän tulee opiskella yhdessä paikallista kieltä, pyhiä kirjoituksia ja lähetystyön tekemistä. Samoin "valmistautumispäivän" vapaa-ajan aktiviteetit tulisi tehdä yhdessä. Lähetyssaarnaajat jakavat keskenään saman asunnon, ja heidän tulisi nukkua samassa makuuhuoneessa, joskaan ei samassa sängyssä (vain lähetystyössä olevat avioparit ovat poikkeus tähän). He jakavat keskenään myös tarvittavat kotityöt. Lähetyssaarnaaja saa olla erossa toveristaan vain peseytymisen ja WC:ssä käymisen aikana."

"Lähetyssaarnaajien suhde vastakkaiseen sukupuoleen on hyvin tarkkaan säädeltyä. He eivät saa missään olosuhteissa olla kahden vastakkaista sukupuolta olevan henkilön kanssa, ja fyysiset läheisyydenosoitukset (esimerkiksi halaaminen tai suudelma) johtavat lähetystyön päättymiseen. Lähetyssaarnaajien ei liioin ole luvallista tutkia uskontoa yksinäisen vastakkaista sukupuolta olevan henkilön kanssa, ensimmäistä tutustumiskäyntiä lukuun ottamatta. Tällaisessa tapauksessa kiinnostuneen luo pyritään lähettämään hänen omaa sukupuoltaan olevia lähetyssaarnaajia tai aviopari. Jos tämä ei ole mahdollista, lähetyssaarnaajien tulee pyytää mukaansa paikallinen kirkon jäsen."
 
vie ras
Joo, se on sitä heidään työtään, ymmärrän. Mutta ei se tunteita ja kohtaamisia muuta mihinkään. Mulla on hyvä "ihmistutka" ja nään jos mies on kiinnostunut. Se on ollut vasta pari kk täällä ja kaipaa varmasti säpinää - eihän se kutsumus ja työ tarkoita että on tunteeton.
Ja säkö sitä säpinää oot nyt tarjoomassa? Sähän olet avovaimo. Tuskinpa sitten oot elämäsi miehen kanssa, jos noin helposti oot itteesi tarjoomassa komealle kundille.

Sääliksi käy miestäsi, toivottavasti huomaa pian millainen olet.
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
"vierailija"
Oho mielenkiintoista. Voi miten kiva saada uusia kavereita noinkin erilaisista kulttuureista! :)

En usko tuohon, ettei voisi olla kiinnostunut ihmisenä, koska niinhän työpaikkaromanssejakin syntyy vaikka töissä täytyy olla kiinnostunut kollegan ajatuksista ja olla tämän puolella.
Ne jotka on lähetetty toiselle puolelle maailmaa lähetystyöhön tuskin ovat niitä jotka sortuvat johonkin käytettyyn vaimoon. Sorry mutta mitään oikeaa rakkaustarinaa tuosta tuskin syntyy. Sinun pitäisi olla mormoni jotta voisit olla mormonin puoliso.

Kannattaa pikkuisen vaikka googlettaa hakusanalla mormonismi.

Voisin melkein osata etukäteen kertoa miten se rengaskansiotarina (tai onko niillä nykyisin jo ipadit?) menee missä kerrotaan miten John Smith löysi lakitaulut. Voivat jutella mukavia mutta lähetyssanoma on tärkein. Mun entisellä kotipaikkakunnalla pitivät englannin keskustelukerhoja tavoitteena juurikin se käännytys.
 
  • Tykkää
Reactions: Nyynä
Ja ennenku huomaatkaan, niin oot lahjottanu jollekki höpöhöpö"kirkolle" 20 000e ja pojista ei kuulu enää pihaustakaan. :D

Ja joo, toisinaan sitä ihastuu vaikka olisikin vakavassa suhteessa. Silloin vaakakupissa painaa se, paljonko arvostat ja oikeasti rakastat kumppaniasi, ettet mene pettämään millään tasolla. Saathan sä sitä miettiä ja haaveilla siitä pojasta, mutta tekojen ja sanojen osalla se pitää vaan jättää siihen, jos oikeasti arvostat miestäsi.
En usko yhtään, että he näki mua potentiaalisena lahjoittajana tms. :D Naurettiin tosi paljon esim. suomalaisille yms ja puhuttiin ihan kaikesta MUUSTA Kun noista heidän lähetyshommista.
 

Yhteistyössä