Voi elämä... Parisuhde ja ihastuminen. :O

"mies"
Aika monessa tekstissäsi yleistät: "me miehet".
Onko sun tarkoitus häpäistä toisia miehiä vai teetkö sen ihan tahattomasti?
No, luultavasti tunnen enemmän miehiä kuin tämä palsta :) Olen aika vakuuttunut, että liiallisesti pidättyvä tai jopa hapan nainen on harvasta miehestä viehättävä. Ominaisuus ei ole toivottu tai etsitty miesten parissa.

Kun otetaan huomioon yleisesti tekstisi; kuulut aivan varmasti aatteinesi ja empiirisine tutkimuksinesi, (toistuvasti vailla teoreettista tarkastelua) ihan omaan luokkaasi.
Enkä kutsuisi tätä luokkaa miksikään valioluokaksi, vaikka itse tykkäät ylevänä niin ymmärtää.
Öhhh... Mikäs sinua nyt niin potuttaa? ;)

Olisiko todellisuus se, että et hyväksy tietyn tyyppisiä naisia siitä syystä, että koet olevasi heille riittämätön ihmisenä/miehenä.
Jos viittaat tietyn tyyppisellä liialliseen vakavuuteen ja pidättyvyyteen, niin ihmettelen, jos miesten valtaosa sellaisista naisista pitäisi. Ensimmäinen syy, miksi minä en pidä moisista naisista, on esteettinen eli vaikka olisi kuinka laitettu ja hyvä kroppakin, mutta jos naisen henki ja sielu sekä olemus ovat kulmikkaat, etäiset ja kovat, liian väkevät, se ei sytytä. Uskon vähemmistön miehistä toivovan naiselta kovuutta, toki heitäkin varmasti on.

Mun intuitioni sanoo sinusta, että et siedä pettymyksiä ja että naiset, (jopa nämä intuutiset, joita tykkäät hehkuttaa) hakevat aika hätäisen oloisena exit-kylttiä kun sinä avaat suusi.:(
Ongelmani on ehkä enemmän päinvastainen, harvahko nainen on mieleeni, mutta he, jotka ovat, ovat sitä todella.
 
säpäle harmaana
[QUOTE="mies";29567294]Et ilmeisesti ole tietoinen lauseen ja kognition välisestä yhteydestä... Eli se, että en pysty listaamaan tiedostamattomia asioita, ei tarkoita, että niitä ei ole tai että ne eivät ole hallitsevia, päinvastoin. Vaateesi siitä, että minun pitäisi listata tiedostamaton ja ei-kausaalinen teko X on kompleksikysymys, koska jotta voisin listata teon X, sen täytyy jo olla tietoinen. Voisit vaikka verrata tätä siihen, miten maailmankaikkeudessa selvästi suurin osa on jotain muuta kuin kiinteää materiaa, vaikka meille näyttää, että kiinteää materiaa on pirusti.[/QUOTE]

Minä en pyytänyt sinua listaaman tiedostamattomia asioita, vaan ei-kausaalisia ja ei-tavoitteellisia asioita. Jos et pysty antamaan yhtä ainoaa esimerkkiä, minusta on turha väittää, että ap:n tilanteessakaan olisi jotain sellaista, jota minä onneton miesmäisesti ajatteleva nainen en kykene käsittämään. Nyt puhutaan kuitenkin tästä maailmasta, jossa elämme, ja toiminnasta, josta ihan tavallinen pulliainen (ap:n mies) tekee omat johtopäätöksensä.
 
Gnaa
Koska säpäle tykkää väitellä ja säpäle on hyvä hommassaan.:heart:


Se on s-ä-p-ä-l-e, säpäle, go girl!!!!
No niin varmaan on, mutta tuo mies on kammottava, eikä ansaitse mitään rohkaisua missään. Paitsi ehkä tiukasti rajatussa omassa ketjussaan, jonka kaikki muut voivat halutessaa jättää lukematta.

Tuo on niin kammottavaa itserakasta verbaalionanointia, ja välillä vielä todella huonoa sellaista, että tulee aina ihan huonolle tuulelle :)
 
siisseli
Mulla sen pisteen vähentää se kun nyt jäi osa potentiaalista käyttämättä. Olispa AP maininnut jonkun kaupungin ja kahvittelupaikan niin voin vaan kuvitella kun porukka olis parveillut siellä hankojen ja talikkojen kanssa :D Sitten se paikka olisikin vaihtunut kun poika laittoi viestiä ja kutsui jonnekin superromanttiseen paikkaan yms.

Mutta joo, paras rölli mitä oon tällä palstalla nähnyt.
Tässä ketjussa on mainittu kaupunki ja paikka, eri viesteissä ja eri sivuilla tosin, eli Joensuu ja tori.
 
Peyote
Hei säpäle!!

Turhaan tuhlaat aikaasi tohon "mieheen", kun ei se ymmärrä mitään mitä sanot ja sokeakin näkee, ettei sillä ole jutuissa mitään logiikkaa. Pelkkää tyhjän jauhamista. Samantien vois puhua vaikka paviaanille.
 
  • Tykkää
Reactions: Owl ja trolli
"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29567304:
No tässä se ongelma näköjään on. En ole puhunut tiedostamisesta yhtään mitään, toisin kuin halusit ymmärtää.
Itse asiassa puhut tiedostamisesta aina silloin, kun väität, että kaikelle toiminnalle on löydettävissä jokin yksittäinen syy tai syiden joukko.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29567304:
Kun minä menen ulos ja laitan kengät jalkaan, en koskaan ajattele, että minulle on siitä erityisesti hyötyä. Teen niin, koska se on minulle tapa. Kuitenkin tämä tapa on syntynyt ihan perustellusta syy-seuraussuhteesta. Sinun mukaasi tämä järkevä toimintatapa on kuitenkin epänaisellista laskelmointia, vaikka tämä toiminta on minulle tiedostamatonta.
Itse asiassa tuo on olkiukko. Minä en päätellyt mitään siitä, että menet ulos ja laitat kengät jalkaan, vaan siitä, että rinnastat tämän teon ihmissuhde- ja tunnepuolelle. Jos selität asian tavalla, se toki muuttaa aiemman rinnastuksesi.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29567304:
Samoin kuin hengitän. Minun ei tarvitse tehdä sitä kovin tietoisesti, mutta kyllä sen (hengittämisen) lopettaminen tietynlaisia ikäviä seurauksia tuo.
Aivan varmasti, mutta hengittäminen on yksi esimerkki siitä, miten tärkeää on elää niin, että elämä ei ole rationaalista eikä laskelmoitua. Eli menisin löyhästi Freudia mukaillen niin pitkälle, että suurin osa elämästä EI ole rationaalista eikä laskelmoitua, kun taas sinä väitit, ymmärtääkseni, että nämä ovat pääosissa ihmisen toiminnassa. Jos oikeasti olet sitä mieltä, olet aika etäällä naiselle perinteisesti ominaisesta eetoksesta, jossa nimenomaan spontaanius ja tunteet (esim. itku, nauru, "itsekontrollin" menetys...) ovat isossa osassa.
 
"vieras."
Hei säpäle!!

Turhaan tuhlaat aikaasi tohon "mieheen", kun ei se ymmärrä mitään mitä sanot ja sokeakin näkee, ettei sillä ole jutuissa mitään logiikkaa. Pelkkää tyhjän jauhamista. Samantien vois puhua vaikka paviaanille.
Mollaamalla miestä herätät vain hänen paviaanihalut ja saat hänet tanssimaan sun ympärillä pieni punainen paviaanivehje tanassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Peyote
[QUOTE="vieras.";29567355]Mollaamalla miestä herätät vain hänen paviaanihalut ja saat hänet tanssimaan sun ympärillä pieni punainen paviaanivehje tanassa.[/QUOTE]

Mä niin tunnistan sut joka kerta. :D
 
kukkatukka
Ongelmani on ehkä enemmän päinvastainen, harvahko nainen on mieleeni, mutta he, jotka ovat, ovat sitä todella.[/QUOTE]

Voi että, luulenpa, että sinä et kuitenkaan ole heille mieleen! Itse taidan olla juuri sellainen hömppä, hassu, iloinen ja kepeämieleinen sensuelli nainen josta väität pitäväsi, mutta sen verran mitä olen lukenut sun tekstejäsi, niin itse olet kuin märkä harmaa rätti päin naamaa!

Kukaan ei jaksaisi tuota kammottavaa itsetietoisuutta kovin kauaa, ainakaan iloinen ja sähäkkä nainen!!!
 
"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29567326:
Minä en pyytänyt sinua listaaman tiedostamattomia asioita, vaan ei-kausaalisia ja ei-tavoitteellisia asioita. Jos et pysty antamaan yhtä ainoaa esimerkkiä, minusta on turha väittää, että ap:n tilanteessakaan olisi jotain sellaista, jota minä onneton miesmäisesti ajatteleva nainen en kykene käsittämään. Nyt puhutaan kuitenkin tästä maailmasta, jossa elämme, ja toiminnasta, josta ihan tavallinen pulliainen (ap:n mies) tekee omat johtopäätöksensä.
Niin, mutta listaaminen toimintana on jo tietoista toimintaa, ymmärrätkö?

Varmasti pystyt käsittämään ap:n tilannetta jonkin verran, mutta et tunnu käsittävän ap:n spontaania - ja usein miehelle viehättävää - puolta vaikka nainen oletkin. Ylipäätään näyt samaistavan järjen ja moraalin keskenään.
 
säpäle harmaana
[QUOTE="mies";29567353]Itse asiassa puhut tiedostamisesta aina silloin, kun väität, että kaikelle toiminnalle on löydettävissä jokin yksittäinen syy tai syiden joukko.

Itse asiassa tuo on olkiukko. Minä en päätellyt mitään siitä, että menet ulos ja laitat kengät jalkaan, vaan siitä, että rinnastat tämän teon ihmissuhde- ja tunnepuolelle. Jos selität asian tavalla, se toki muuttaa aiemman rinnastuksesi.

Aivan varmasti, mutta hengittäminen on yksi esimerkki siitä, miten tärkeää on elää niin, että elämä ei ole rationaalista eikä laskelmoitua. Eli menisin löyhästi Freudia mukaillen niin pitkälle, että suurin osa elämästä EI ole rationaalista eikä laskelmoitua, kun taas sinä väitit, ymmärtääkseni, että nämä ovat pääosissa ihmisen toiminnassa. Jos oikeasti olet sitä mieltä, olet aika etäällä naiselle perinteisesti ominaisesta eetoksesta, jossa nimenomaan spontaanius ja tunteet (esim. itku, nauru, "itsekontrollin" menetys...) ovat isossa osassa.[/QUOTE]

Miten niin puhun aina tiedostamisesta? Etkö osaa ulottaa tätä samaa ajatusta tiedostamattomalle puolelle? Tuolla aiemminhan jo sanoin, että se höyty voi olla muutakin kuin esim taloudellista esimerkiksi juuri tunnepuolen hyötyä.

Ja sinä nyt ihan tosissasi väität, ettei hengittämisestä ole mitään hyötyä?
 
Huvittavaa ku "mies" kirjoottaa me miehet ja oikiasti kyllä suurin osa miehistäki kiertää tuollaaset tyypit todella kaukaa.

Todellisuudes "mies" on elämäänsä kyllästyny kotiäiti joka lasten kans kirjastos käydessään löysi sattumalta sellaasen opuksen ku sivistyssanakirja.
 
[QUOTE="mies";29567370]Niin, mutta listaaminen toimintana on jo tietoista toimintaa, ymmärrätkö?

Varmasti pystyt käsittämään ap:n tilannetta jonkin verran, mutta et tunnu käsittävän ap:n spontaania - ja usein miehelle viehättävää - puolta vaikka nainen oletkin. Ylipäätään näyt samaistavan järjen ja moraalin keskenään.[/QUOTE]

Tuskin kovin moni mies pitää viehättävänä piirteenä sitä, että oma puoliso menee tapaamaan ihastuksensa kohdetta. Spontaani voi olla muillaki tavoolla.
 
säpäle harmaana
[QUOTE="mies";29567370]Niin, mutta listaaminen toimintana on jo tietoista toimintaa, ymmärrätkö?
[/QUOTE]

Miten tämä liittyi yhtään mihinkään? En vieläkään ole pyytänyt sinua listaamaan tiedostamattomia asioita, vaan ei-kausaalisia ja ei-tavoitteellisia asioita. Ja toiseksi, miten asioiden listaaminen on tässä nyt joku paradoksi?
 
"mies"
[QUOTE="vieras.";29567355]Mollaamalla miestä herätät vain hänen paviaanihalut ja saat hänet tanssimaan sun ympärillä pieni punainen paviaanivehje tanassa.[/QUOTE]

XD Mun kroppa on parempi kuin peyoten miehen, sitähän toi on :D P ei varmaan oo unohtanut koska suolaa mun juttuja lähes aina ;)
 
[QUOTE="mies";29567395]XD Mun kroppa on parempi kuin peyoten miehen, sitähän toi on :D P ei varmaan oo unohtanut koska suolaa mun juttuja lähes aina ;)[/QUOTE]

Ei jumaliste kuinka suuret luulot sulla on ittestäs! :LOL: :LOL: Sua ei siedä kovinkaa moni tällä palstalla ja se johtuu vain ja ainoastaan sun typeristä kirjootuksista.
 
tarkennus
[QUOTE="mies";29567395]XD Mun kroppa on parempi kuin peyoten miehen, sitähän toi on :D P ei varmaan oo unohtanut koska suolaa mun juttuja lähes aina ;)[/QUOTE]

Missä framilla te olette seisoskelleet vieretyksin Peyoten miehen kanssa, että olet päässyt vertaamaan? :O
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä