[QUOTE="mies";29567353]Itse asiassa puhut tiedostamisesta aina silloin, kun väität, että kaikelle toiminnalle on löydettävissä jokin yksittäinen syy tai syiden joukko.
Itse asiassa tuo on olkiukko. Minä en päätellyt mitään siitä, että menet ulos ja laitat kengät jalkaan, vaan siitä, että rinnastat tämän teon ihmissuhde- ja tunnepuolelle. Jos selität asian tavalla, se toki muuttaa aiemman rinnastuksesi.
Aivan varmasti, mutta hengittäminen on yksi esimerkki siitä, miten tärkeää on elää niin, että elämä ei ole rationaalista eikä laskelmoitua. Eli menisin löyhästi Freudia mukaillen niin pitkälle, että suurin osa elämästä EI ole rationaalista eikä laskelmoitua, kun taas sinä väitit, ymmärtääkseni, että nämä ovat pääosissa ihmisen toiminnassa. Jos oikeasti olet sitä mieltä, olet aika etäällä naiselle perinteisesti ominaisesta eetoksesta, jossa nimenomaan spontaanius ja tunteet (esim. itku, nauru, "itsekontrollin" menetys...) ovat isossa osassa.[/QUOTE]
Miten niin puhun aina tiedostamisesta? Etkö osaa ulottaa tätä samaa ajatusta tiedostamattomalle puolelle? Tuolla aiemminhan jo sanoin, että se höyty voi olla muutakin kuin esim taloudellista esimerkiksi juuri tunnepuolen hyötyä.
Ja sinä nyt ihan tosissasi väität, ettei hengittämisestä ole mitään hyötyä?