Virallinen GOJUTTAGO-ketju viikko 1. Kaikki innokkaat mukaan!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
OLIS KYSYMYS:

yritin tuonne Jutan sivulle kommentoida, mutten osannut :/ pitääkö sinne jotenkin kirjautua vai mitä?
Noh, mutta se kysymys koskee taas näitä palautusjuomia... Bull sanoo että aerobiseksi liikunnaksi käy kävelyn lisäksi juoksu,spinning ym muut hikijumpat, samalla sanoo että palautusjuoma otetaan VAIN kuntosalitreenin jälkeen.
Sitten taas joku toinen fitness-tyyppi kommentoi että palautusjuoman voi ottaa body pump-tunnin jälkeen koska se on ns painoharjottelua.
Mutta entäs spinning? raju kuntonyrkkeily? tanssit ym? Niissä palaa kaloreita kamalasti ja hiki virtaa, oikeasti todella raskaita tunteja kun vetää ne täysillä. Eikö todellakaan näiden jälkeen palautusjuomaa? Vain sillon kun tekee salitreenin kotitreeninä tai salilla? Minusta se vaan tuntuu todella omituiselta... Olen paljon enemmän puhki esim tunnin kuntonyrkkeilyn jälkeen, mitä muutaman kotonatehdyn kuntopiirikierroksen jälkeen :eek:
:wave:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulla on menoa lounaan aikaan...Onko O.K etää sen paikalla tuo palkkari?
voi että kun ei yhtään panosteta itse. Et oo lukenut ohjeita?
Käytä "palkkarista" sen oikeaa nimitystä niin tiedät mihin sitä käytetään. Et sä vedä sitä huvikseen, vaan sillon kun haluat palauttaa lihakset kovasta treenistä.
Melkeen tekis mieli jättää vastaamatta näille jotka ei jaksa nähdä yhtään vaivaa itse asian opiskeluun ja tiedon etsimiseen. Mutta vastaan nyt kuitenkin: sä voit ottaa vaikka sellaisen proteiinipatukan korvaamaan tuon lounaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulla on menoa lounaan aikaan...Onko O.K etää sen paikalla tuo palkkari?
voi että kun ei yhtään panosteta itse. Et oo lukenut ohjeita?
Käytä "palkkarista" sen oikeaa nimitystä niin tiedät mihin sitä käytetään. Et sä vedä sitä huvikseen, vaan sillon kun haluat palauttaa lihakset kovasta treenistä.
Melkeen tekis mieli jättää vastaamatta näille jotka ei jaksa nähdä yhtään vaivaa itse asian opiskeluun ja tiedon etsimiseen. Mutta vastaan nyt kuitenkin: sä voit ottaa vaikka sellaisen proteiinipatukan korvaamaan tuon lounaan.
Kiitos kun avstasit kumminkin :D.
Ennakoin ja tein tonnikalasalaatin jääkaappiin...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja auttakaa:
siis vinkkejä,mitä salaatteja vihanneksia teette? entä mitä maustamisvinkkejä ois?
ai salaattiin maustamisvinkkejä? vai ylipäätään ruokaan?
itse tykkään paljon käyttää sitruunaa/sitruunapippuria niin salaatissa kun ruuassakin :p yrtit on hyviä, paprikamauste, chili ja ylipäätään tuliset mausteet on laihdutuksen kannalta hyviä.

salaattina tykkään ihan salaattia,tomaattia,kurkkua,paprikaa,kukkakaalta jne. Porkkana esim raasteena. Lanttu,nauris,punajuuri, wokkivihannekset, kaali, parsa, mitä vaan tykkää syödä! :D ainut että EI MAISSIA, muuten kyllä kaikki käy ja kannattaakin vaihdella paljon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja auttakaa:
siis vinkkejä,mitä salaatteja vihanneksia teette? entä mitä maustamisvinkkejä ois?
Salaatteihin käy ainakin sitruunapippurit ja yrtit. Lihaan oon laitellu vaikka mitä. Oon tehny aika tujua ruokaa :p Valkosipulijauhetta,jauhelihamausteita,grillausmaustetta,chiliä,paprikaa jne ... :D

Ja nyt mietin jaksaisko sitä tehä tänään kebabbia! :p
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Minka Meduusa:
Mitähän rehvastelua se on jos jätän pois mehukeiton ja syön aamuin illoin mun mielestä ison satsin puuroa? Syön siis illalla sen saman määrän puuroa kuin mitä aamulla eli kaurahiutaleita 45g.

Mä en ala mitään dieettiä vetämään sillä, että saa pelätä oksentavansa. Ei se ole tervettä.
Tässähän mennään metsää niin että rymisee, koska sokeroimattomassa mehukeitossa on vain 8 kcal/100g ja 45 grammassa hiutaleita n. 140 kcal. Jätät pois päivän mehukeitot 20 kcal 5 g hiilaria ja korvaat sen puurolla 140 kcal 22 g hiilaria.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulla on menoa lounaan aikaan...Onko O.K etää sen paikalla tuo palkkari?
voi että kun ei yhtään panosteta itse. Et oo lukenut ohjeita?
Käytä "palkkarista" sen oikeaa nimitystä niin tiedät mihin sitä käytetään. Et sä vedä sitä huvikseen, vaan sillon kun haluat palauttaa lihakset kovasta treenistä.
Melkeen tekis mieli jättää vastaamatta näille jotka ei jaksa nähdä yhtään vaivaa itse asian opiskeluun ja tiedon etsimiseen. Mutta vastaan nyt kuitenkin: sä voit ottaa vaikka sellaisen proteiinipatukan korvaamaan tuon lounaan.
Kiitos kun avstasit kumminkin :D.
Ennakoin ja tein tonnikalasalaatin jääkaappiin...
Jutan blogista:

Jos jokin ateria jää väliin jostain syystä, korvaa se Fast Dietmix 40 g drinkillä tai Pro-Fx proteiinipatukalla.


 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Minka Meduusa:
Mitähän rehvastelua se on jos jätän pois mehukeiton ja syön aamuin illoin mun mielestä ison satsin puuroa? Syön siis illalla sen saman määrän puuroa kuin mitä aamulla eli kaurahiutaleita 45g.

Mä en ala mitään dieettiä vetämään sillä, että saa pelätä oksentavansa. Ei se ole tervettä.
Tässähän mennään metsää niin että rymisee, koska sokeroimattomassa mehukeitossa on vain 8 kcal/100g ja 45 grammassa hiutaleita n. 140 kcal. Jätät pois päivän mehukeitot 20 kcal 5 g hiilaria ja korvaat sen puurolla 140 kcal 22 g hiilaria.
Jos laatta lentää, niin pakko soveltaa.

Mutta vieras on kyllä täysin oikeassa siinä, että jos korvaat mehukeiton puurolla, niin pieleen menee ja paljon. 120 kcal ja 17 g hiilaria plussaa on todella paljon.

 
täytyy kyllä sanoa että en minäkään oikeen ymmärrä miksi alotetaan joku dietti, jos ne ruuat sitten oksennellaan ulos. eihän siitä jää millääntavalla hyvä fiilis! :/ en mäkään alota koskaan mitään kaalisoppakuuria koska en voi sietää kaalia, enkä ala sitä kaalisoppaa "korvaamaan" millään :D

mut joo, jokainen tehkööt miten lystää, mutta mehukeittoa ei voi korvata puurolla :D tai no eihän sekään laissa kiellettyä ole, mutta mutta...
ennemmin vaikka sen mehukeiton sijasta muutama gramma marjoja. ja voisko niistä illan leseistä tehdä "puuron"? kun monella ne näkyy tökkivän... mutta niitäkään ei pidä vaihtaa kaurahiutaleisiin.
 
Pomppula
Alkuperäinen kirjoittaja **:
ei millään pahalla, mutta onko tässä ketjussa ketään kuka oikeasti noudattaa tätä dieettiä? Eikö tule mieleen edes korvata niitä poisjätettyjä ruokia jollakin sopivalla? Meinaan että näin tarkassa dieetissä kaikki lienee hyvinki olennaista?
Mä noudatan, tavallaan :D Oon siis ollut tollaisella ruokavaliolla jo puolisen vuotta, erona on se, että määrät on räätälöity nimenomaan mulle ja esim. leseet mulla on aamupuurossa, ei rahkan seassa, ja tällä hetkellä on viety pasta/peruna/riisi pois, mutta aika samalla ruokavaliolla aloitin silloin 6kk sitten.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pomppula:
Alkuperäinen kirjoittaja **:
ei millään pahalla, mutta onko tässä ketjussa ketään kuka oikeasti noudattaa tätä dieettiä? Eikö tule mieleen edes korvata niitä poisjätettyjä ruokia jollakin sopivalla? Meinaan että näin tarkassa dieetissä kaikki lienee hyvinki olennaista?
Mä noudatan, tavallaan :D Oon siis ollut tollaisella ruokavaliolla jo puolisen vuotta, erona on se, että määrät on räätälöity nimenomaan mulle ja esim. leseet mulla on aamupuurossa, ei rahkan seassa, ja tällä hetkellä on viety pasta/peruna/riisi pois, mutta aika samalla ruokavaliolla aloitin silloin 6kk sitten.
Jos olet pudottanut painoa niin mikä oli lähtöpaino ja paljon painat nyt?
 
Pomppula
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja Pomppula:
Alkuperäinen kirjoittaja **:
ei millään pahalla, mutta onko tässä ketjussa ketään kuka oikeasti noudattaa tätä dieettiä? Eikö tule mieleen edes korvata niitä poisjätettyjä ruokia jollakin sopivalla? Meinaan että näin tarkassa dieetissä kaikki lienee hyvinki olennaista?
Mä noudatan, tavallaan :D Oon siis ollut tollaisella ruokavaliolla jo puolisen vuotta, erona on se, että määrät on räätälöity nimenomaan mulle ja esim. leseet mulla on aamupuurossa, ei rahkan seassa, ja tällä hetkellä on viety pasta/peruna/riisi pois, mutta aika samalla ruokavaliolla aloitin silloin 6kk sitten.
Jos olet pudottanut painoa niin mikä oli lähtöpaino ja paljon painat nyt?
Painoa oon pudottanut nyt noin 14kg. Eli lähtöpaino oli 95 ja tällä hetkellä 81 eli tosi reippaasti oli ylipainoa ja vielä on matkaa jäljellä, vyötäröltä on kadonnut 20cm. Ruokavalion lisäks hommassa mukana myös paljon liikuntaa, eli käyn spinning-tunneilla, bodycombatissa, bodypumpissa, punttiksella ja joskus myös bodyattackissa. Liikuntaa harrastan nykyään paljon, ennen olin totaalinen sohvaperuna. Söin kauheesti leipää ja pastaa yms. Nyt oon tällä hetkellä kokonaan ilman. Toki mulla on myös vapaapäiviä jolloin saan syödä joko esim. yhden haluamani ateria lounaan tai päivällisen sijaan, ja joskus on päiviä jolloin saan syödä ihan mitä haluan, ja joskus tankataan, esim. kun kävin polkemassa spinning-maratonin. Ainiin tuli muuten yks ero vielä mieleen tohon Jutan dieetiin, mä saan syödä hedelmää halutessani (ei kuitenkaan banaania).

Kaikkeen tottuu, luulin että en pysty elämään ilman leipää ja pastaa, ja hyvin pystyn, kaiken lisäksi voin todella paljon paremmin, poissa on vatsan turvotukset ja koholla ollut verenpainekin on laskenut takaisin hyvälle tasolle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja **:
ei millään pahalla, mutta onko tässä ketjussa ketään kuka oikeasti noudattaa tätä dieettiä? Eikö tule mieleen edes korvata niitä poisjätettyjä ruokia jollakin sopivalla? Meinaan että näin tarkassa dieetissä kaikki lienee hyvinki olennaista?
mä noudatan, ihan tarkalleen.
maanantaina(?) ajattelin vielä että korvaan aamupalan kun mun ei pitäisi kuulemma syödä puuroa aamuisin, mutta päätin sitten kuitenkin noudattaa ruokavalion ihan tarkalleen. Eli tiistaina aloitin dieetin enkä ole tehnyt yhtään virheitä, en ole jättänyt mitään pois enkä korvannut mitään tuotteita toisella tuotteella.

Ja mulla ei ole vaakaa mutta mä oon kanssa kyllä huomannut että nesteet on lähtenyt liikkeelle, mulla on turvotus hävinnyt melkein kokonaan ja varmaan on painokin laskenut vähän....
Parasta tässä on se että mulla on ollut hyvä olo :) siis mun vatsa ei ole ikinä toiminut kunnolla ja lapsesta asti olen käynyt lääkärillä erilaisissa tutkimuksissa että saatais selville mikä mun vatsassa on. Näin hyvä olo mulla ei ole ollut vuosiin, mun vatsa ei ole kahden päivän aikana kertaakaan ollut kipeä, ei turvonnut, eikä mulla ole ollut mitään muitakaan ongelmia mitä mulla yleensä on :)
Ja nyt olen melko varma että mun vatsaongelmat johtuu jostakin lisäaineesta tai jostakin E***-aineesta jotka on tämän dieetin myötä jäänyt pois....
Ja tämän kuukauden jälkeen kun varmaan lisään jotain ruokavalioon aion tehdä sitä todella varovaisesti, jos mä nyt vihdoin saisin tietää syyllinen mun ongelmiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jop:
Siis mikä valtava ero yökötyksen suhteen on mehukeitolla ja kiisselillä? Kyssäri sulle, jota mehukeitto yökötti...
Ainakin mun ostama mehukeitto on pahaa. Kiisseliä syön itsetehtyä ja se on paljon parempaa kuin jokin mehukeitto. En tiedä sitten kuinka pahoja kaupan kiisselit ovat.
 
Pomppula
Alkuperäinen kirjoittaja säästöpossu:
Alkuperäinen kirjoittaja **:
ei millään pahalla, mutta onko tässä ketjussa ketään kuka oikeasti noudattaa tätä dieettiä? Eikö tule mieleen edes korvata niitä poisjätettyjä ruokia jollakin sopivalla? Meinaan että näin tarkassa dieetissä kaikki lienee hyvinki olennaista?
mä noudatan, ihan tarkalleen.
maanantaina(?) ajattelin vielä että korvaan aamupalan kun mun ei pitäisi kuulemma syödä puuroa aamuisin, mutta päätin sitten kuitenkin noudattaa ruokavalion ihan tarkalleen. Eli tiistaina aloitin dieetin enkä ole tehnyt yhtään virheitä, en ole jättänyt mitään pois enkä korvannut mitään tuotteita toisella tuotteella.

Ja mulla ei ole vaakaa mutta mä oon kanssa kyllä huomannut että nesteet on lähtenyt liikkeelle, mulla on turvotus hävinnyt melkein kokonaan ja varmaan on painokin laskenut vähän....
Parasta tässä on se että mulla on ollut hyvä olo :) siis mun vatsa ei ole ikinä toiminut kunnolla ja lapsesta asti olen käynyt lääkärillä erilaisissa tutkimuksissa että saatais selville mikä mun vatsassa on. Näin hyvä olo mulla ei ole ollut vuosiin, mun vatsa ei ole kahden päivän aikana kertaakaan ollut kipeä, ei turvonnut, eikä mulla ole ollut mitään muitakaan ongelmia mitä mulla yleensä on :)
Ja nyt olen melko varma että mun vatsaongelmat johtuu jostakin lisäaineesta tai jostakin E***-aineesta jotka on tämän dieetin myötä jäänyt pois....
Ja tämän kuukauden jälkeen kun varmaan lisään jotain ruokavalioon aion tehdä sitä todella varovaisesti, jos mä nyt vihdoin saisin tietää syyllinen mun ongelmiin.
Mä oon kans vatsaongelmainen, ja oon nyt todennut, suurin osa turvotuksista ja ärsytyksistä vatsan alueella poistuu kun syön valkoisia jauhoja, sokeria ja muutenkin hiilareita mahdollisimman vähän.
 

Yhteistyössä