VILAAJAT 30

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joppuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuo Your Days sivusto on kyllä tosi hyvä http://www.yourdays.com/
Sinne syötetään viimeisten kuukautisten alkamispäivä, miten pitkä kierto ja lut. vaihe ovat ja kalenteri kertoo sitten hedelmällisimmät päivät.
Mä aina laita maksimi kierron ja minimikierron, siitä sitten näkee koska kannattaa peuhata. Tosin enpä ollut käyttänyt tuotakaan pitkiin aikoihin.
Ovulaatiotesteistä olen itse kokeillut kolmea merkkiä. Kallein on parasta eli clearbluen digitesti. Mulle se riitti kahteen kiertoon.
Tuosta jossukan miehen ovulaation "haistamisesta" on pakko kommentoida. Oli viime kierrossa jo niiiiin luovuttanut ettei paljoa napannut miettiä koko ovista saati sitten tehdä testejä vaikka kaappi on niitä pullollaan. Mikäli miehellä ei ole omaan kalenteria mun kierroista niin tasan viikko oli kovasti innokas ja juuri oviksen aikoihin... joten tossa voi olla hyvin jotain perääkin.

Huomenta :D

Niin tosiaan, minunviralinen jännäyspäivähän on siis perjantai, mutta minähän olen jo yli-innokkaana tehny testin jo TO-aamuna, negatiivisen sellaisen. Mulla on ollu ihan äyttömän kipeet nännit, ei siis rinnat ollenkaan kuten yleensä. Oon ollu väsynyt, pistelyä alavatsassa..ja näistä oireista lumoutuneena sit tein testin.. TOKI, voinhan minä vielä pientä toivoa elätellä :)
..kai se vaan olis liian hyvää ollakseen totta näin pian pilelreiden lopettamisen jälkeen.

Minäkin kävin rekisteröitymässä YOURDAYSille, samaa se siellä kertoi kun muutkin ovulaatiolaskurit. Katotaan pysyykö tämä kierto ennallaan niin tietäis vähän toivoa seuraavaa ovulaatiota varten :)

Joko ootte laittaneet kaikki kesäkukat? ..Mulla on vielä laittamatta, tosin tuoreyrttejä on kasvamassa kun niitä tulee käytettyä ruuanlaitossa reilusti :)
Mutta viikonloppuna aattelin laittaa jotain väriä kukkien muodossa tohon takapihalle. ..en ole valitettavasti hortonomi tai muuten taitava puutarha-ihminen, joten ihan jotain perusjuttuja joiden kans pärjään :)

Jännäillään... :)

-Nella-

Laitetaas tuo nyt kuitenkin tohon näytille...

Jännäyslista:
04.06. (ma) Fanny77
05.06. (ti) Elviira80
07.06. (to) Joppuli
08.06 (pe) Nella26
20.06. (ke) Inkku78
27.06. (ke) Minerva77
27.6. (ke) pikkumyy27
28.06. (to) Aava80
25.7 ke Prinressa

Moi!

Niin siinä taas kävi,että menkat alkoi eilen,järkyttävien kipujen saattelemana,jotka jatkuu edelleen!Enpä tiiä,pääsinpäs taas turhaa innostumaan...
Nyt on siis virallisesti vuosi yritystä takana,huoh...Olikohan toi syksyn km:kin ihan tuuritärppi...
Gynehän antoi vielä kesän yli aikaa "yritellä",sitten ruvetaan tutkimaan.Toivon vaan,etten kehitä itselleni stressiä vielä tästä "takarajastakin"!

No,aurinko kumminkin paistaa!Parempaa onnea muille!

Fanny kp 2

Jännäyslista:

05.06. (ti) Elviira80
07.06. (to) Joppuli
08.06 (pe) Nella26
20.06. (ke) Inkku78
27.06. (ke) Minerva77
27.6. (ke) pikkumyy27
28.06. (to) Aava80
?.7. Fanny
25.7 ke Prinressa

tässä vielä tämä...

Voi möhkö, Fannylle pahoitteluja...
Oottekos aatellut yksityisellä tutkituttaa vai julkisella? No ette varmaan ole ajatellut vielä niin pitkälle. Meillä onkin eka käynti sitten jo kahden yön päästä, hui jännättää....

auringonpalvoja m

Voi pahus Fanny.... Nyt pitää lakata meidän kaikkien stressaamasta ja nauttia auringosta, voi hyvällä omallatunnolla nauttia myös siideriä... Mä noudatin tätä koko viikonlopun ja oli mukavata... Sain jopa ongittua muutaman kalanki, mutta laskettiin ne takaisin vesille. Suosittelen onkimista loistavaa nollausta aivoille.

Nyt pitää lähtee spinnaamaan, siellä salissa on varmaan 35 astetta lämpöä, mutta tulee ainakin kunnon hiki....

Terv, joppuli kp25/28

Pahoittelut Fannylle. Lohtu hali!!!

Täällä ei kummallista eloa. Oottelen jo et tulis se täti tänne jo että vois uutta yritystä aloittaa.

Oon jo laitellu kesäkukkia. En mäkään mikään hortonomi oo, yleensä ne kesäkukat kuihtuu pois loppu kesästä ku ei oo enään niin kovaa innostusta kastella niitä.

Prinressa kp 12/?

voi kökkö. kirjoitin just pitkät pätkät ja kone huitais ne johonkin hevon tuuttiin. hitsi.

no ainakin kaikille, jotka täti on taas kerran tavoittanut, pahoitteluni..

Tiistai-huomenet! :D

Voi ryökäle, pahoitteluni Fanny :(

Täällä valmistaudutaan työpäivään, ja pitäis lähteä laittaan lakanat pihalle kuivuun kun pesasin tossa koneellisen pyykkiä niin ei illalla tartte!
Mää en vaan lakkaa hehkuttamasta tätä mahtavaa säätä, aurinko paistaa täydeltä taivaalta ja riittää ku laittaa kengät jalkaan niin voi lähteä liikkeelle eikä tarvii pakata kauheesti vaatetta päälle..

Kattelin tossa seuraavia tärppipäiviä ja kuinkas ollakkaan, juhannushan se siellä samaan aikaan näyttää olevan! :) ..eli pitää antaa lemmen leiskua sitten :) ..tosin onhan tässä vielä nuo menkat ootettava ensin...

Pirtsakkaa päivää Viilaajat, ja toivotaan plussia!!! :)

-Nella-

Heippa pitkästä aikaa!

Juu ei, matkalla kun olin niin tokihan se täti tuli, mutta nyt onkin sitten jo kp-- öö.. luultavasti suunnilleen 16, ja ovis pitäisi olla viikonloppuna. Peitto heilumaan:)

Alkuperäinen kirjoittaja Fanny.:
Jännäyslista:

07.06. (to) Joppuli
08.06 (pe) Nella26
20.06. (ke) Inkku78
27.06. (ke) Minerva77
27.6. (ke) pikkumyy27
28.06. (to) Aava80
?.7. Fanny
24.7.? Elviira80
25.7 ke Prinressa

tässä vielä tämä...

Mää en vaan lakkaa hehkuttamasta tätä mahtavaa säätä, aurinko paistaa täydeltä taivaalta ja riittää ku laittaa kengät jalkaan niin voi lähteä liikkeelle eikä tarvii pakata kauheesti vaatetta päälle..

Toivottavasti Nella muistat laittaa jotain muutakin kuin ne kengät päälle ennen kuin lähdet ovesta ulos =)
Anteeksi oli ihan pakko kommentoida kun näin jo silmissäni miten tallustat pelkät kengät jalassa helteissä......

Heh :D

..juu, ihan totta, kandeis varmaan lukea omat kirjoituksensa ennen ku lähettää niitä eteenpäin... ;)

JEPPIS, kyllä tällä vartalolla on pakko verhoilla sentään jotain muutakin päälle kuin pelkät kengät!!! :) ..mutta on tämäkin päivä mennyt sisällä töitä tehden, joten vähillä vaatteilla olosta ei toivoakaan!

-Nella-

Minskulle:mulle selvisi just,että mun työnantaja (yle) on ihana:meillähän on oma terveysasema( ja myös labra),ja mulle kerrottiin,että mitä tahansa kokeita mun (yksityinen)gyne päättää mulle määrätä,ne voidaan ottaa omassa labrassa eikä maksa mitään!!Eli aika pitkälle pääsen ns.omalla pihalla!
Tuuthan sitten kertomaan mitä sun käynnillä tapahtui!Meetkö naistenklinikalle vai minne?

fanny kp3

No niin (kauheasti kirosanoja!!!!)
Leikkausjonoon Kätilöopistolle päädyin.
Kohdussa jonkin sortin kasvain myooma, polyyppi tai jokin (3x2cm).
Keittosuolaliusta ei saatu ees sisään, kovasti yritti mutta sattui niin paljon että luovutti... Homma tehdään nukutuksessa joten sitten voi ronkkia niin paljon kuin sielu sietää ja samalla on tarkoitus vielä katsoa että munanjohtimet(?) ovat auki.
Kiukuttaa, itkettää, vituttaa...

Fanny: verikokeet onkin tosi kalliita, kannattaa hyödyntää niitä jos työnantaja maksaa!

masentunut minerva, aurinkokaan ei enää lohduta :(

Minerva, lohtuhalit. Nyt voin sanoa että tiedän tasan tarkkaan ja täsmälleen miltä susta tuntuu. Itku kestää pari päivää, vitutus vähän kauemmin ja sitten seuraavaksi tuli mulla että no, minkäs tälle voi, eli täydellinen lamaantuminen. Nyt vaan leikkausaikaa odotellessa kuluu aika, mitään voi edes suunnitella kun ei tiedä aikaa, eli ainakin mulla vielä epäselvää pitääkö siirtää kesälomia, vai tuleeko leikkaus kesken kesäloman vai mitä hittoa. Mulla myös tehdään samalla aukiolotutkimus.

Miksi muuten kätilöopistolle eikä naistenklinikalle?? Antoivatko arviota kuinka kauan joudut jonottamaan? Tai saitko jo ajan siihen leikkauksen suunnittelupalaveriin lääkärin kanssa? Mulla siis toi suunnittelupalaveri jo ollut, vielä edessä paltsu anestesialääkärin kanssa ja sit leikkaus. Kuulemma leikkausajan saa tietää kolme viikkoa ennen operaatiota, aika lyhyt varotusaika mun mielestä...

Pärjäile. Ja pärjäilkää muutkin :)

Lääkäri ja hoitaja selvittivät:
Naistenklinikalla ei tehdä kesäaikaan kuin "kiireellisiä leikkauksia" kuten syöpäpotilaille.
Heidän tietojensa mukaan kätilöopistolla jonot vetää nopeasti, tosin eivät tienneet onko toimintaa supistettu kesän ajaksi.
Mulla ainakin vielä lapussa luki että mikäli on mahdollista tulla leikkaukseen pienellä varoitusajalla niin kannattaa ilmoittautua ns. peruutusaikajonoon. Kun olen kesälomamatkat tehnyt niin aijon siihen ilmoittautua heti.
Caktus: onko sulla tietoa siitä miten kauan leikkauksen jälkeen pitää huilia ennen kuin pääsee tositoimiin? Mulle tehdään hystreoskopia ja ilmeisesti sitten samalla vielä lapraskopia (?) ainakin selitti mihin niitä reikiä massuun tulee...

Tämä ihana naislääkäri joka siellä otti vastaan saa ainakin 10 pistettä, oli kovin kiltti ja ystävällinen.

Kaverille tehtiin just laparoskopia, josta sai sairaslomaa niin että kahden viikon kuluttua leikkauksesta oli paluu töihin. Mutta riippunee sitten siitä mitä joudutaan tekemään, kuinka paljon tekemistä löytyy kun pääsevät näköetäisyydelle. Jos taas tarkoitat tositoimilla peittojen heiluttelua niin kaverin ja mun tietojen mukaan heti kun toiminta on normalisoitunut leikkauksen jälkeen, eli täti on tullut kylään. Kaverille tosin oli sanottu että ovis voi olla hukassa useamman kuukauden operaation jälkeen. Että ilmeisesti yksilöllistä ja taas pätee että mitä on jouduttu tekemään...

Tosiaan joo samaa sanoi munkin lekuri, että naistenklinikalla tehdään keskitetysti kaikki syöpäleikkaukset, joten ne menee kaikkien muiden edelle, kun niissä leikkaus pitää tehdä kuukauden sisällä. Ja muut sitten odottaa...

Mä en pääse peruutusjonoon, vaatii kuulemma sen verran järjestelyjä sekä lääkäreiltä että leikkaussalilta, etteivät voi tehdä kuin just aikataulutettuna aikana. Noita peruutuspaikkoja voi muuten tulla nopeastikin, tiedän yhden tapauksen joka pääsi seuraavana päivänä leikkaukseen...

Minervalle lohtuhali! Koeta jaksaa ja anna tulla vaan tekstiä tänne jos vituttaa...

Täällä oon tän päivää ihmetelly omaa napaa, täti ei nimittäin oo poistunu vieläkään vaikka tuli jo viime torstaina... Ihmeen pitkään jaksaa viipyä :( Menis jo pois et se ovis nyt maybe ois ens viikolla tai sillon vkloppuna ennen juhannusta...Sen jälkeen meille tulee viikoks vieraita, niin ei oo mahdollista pupuilla (asutaan kaksiossa joten on sen viikon ajan varmaan aika tiivis tunnelma)...

Huomenna on vapaapäivä ja ajattelin pyhittää koko päivän ulkona ololle, toivottavasti säät suosii vielä huomennakin... On vähän kehtuuttanut mennä töihin tässä alkuviikosta kun on ollut niin mahtavat ilmat...

Minervalle suuri lohtu hali!!!

On ollu joo ihanat ilmat. Vapaa päivistä on voinu ulkona nauttia. Ketuttaa tosiaan mennä huomenna ja perjantaina iltavuoroihin töihin. En siis millään jaksais kesällä mennä iltavuoroihin. Sit ku oon puol vuotta tehny perjantaita vaan ja ainoastaan iltavuoroja. Aargh. Ehkä tää tästä.

Ai niin täällä tuntuu et ovis ois täällä jo, toivotaan niin nää kierrot pysyis normaaleina. Siis runsaampaa limailua huomattavissa. Mut ei voi käyttää ovista hyödyx kuitenkaan. Aargh. No ens kierrossa sitte senkin edestä.. Silloin oonki jo lomalla.

Prinressa kp oisko jo15??