VILAAJAT 30

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joppuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos Aava tsempeistä... :D

Tiedän,testailin varmasti liian aikaisin, mutta en usko että tilanne siitä tän kuun osalta muuttuu! ..Sitä kun on vähän yli-innokas näin alkuun ja sitten nämä oireet...
Noh, ootellaan nyt ne menkat alkaviksi ja jos niitä ei kuulu niin sitten testaillaan uusiksi!
:D

-Nella

VIILAAJAT

ESITTELYLISTA:
Minerva77 29/28,y08/06 Hki
Fanny77 30/33,y06/06,km 9/06 Hki
Joppuli 27/33, y09/06, Espoo
Prinressa 25/25, yritystä 9/06, km 05/07 Uusimaa
Pikkumyy27 27/29, Yritystä 2/07, Pirkanmaa
Caktus 32/30, yritystä 11/06, Uusimaa
Aava80 27/28, yritystä 1/07, Helsinki
Inkku78 29/30, y 01/07, Pohjois-Savo
Elviira80, 26/28, y05/07, Hki
Nella26, 26/45, y05/07, Pohjois-Pohjanmaa
jossukka81 26/28, y01/07, Uusimaa

To-be-viilaajat:
Siiseliini 28/29, yritys alkaa 01/08, Varsinais-Suomi
Neiti raitapaita 23/24, yritys alkaa toivottavasti viimeistään 11/08, Pohjanmaa

Onnelliset odotuspuolelle siirtyneet:
Aikku 20.6.2007
Monsku 23.7.2007
Mymmeli
Joanna 5.8.2007
Ewa 24.8.2007
Tehotyttö 15.10.2007
Kirppuli
Entu 24.10
Ilona 27.10.2007
Hema
Minja

Tervetuloa mukaan Neiti raitapaita!

Täällä edelleen odotellaan sitä tätiä... Jänskättää... Tekis mieli testailla joka päivä, mut toisaalta oon varma et se täti kuiteskin tulee, joten ei viitti tuhlata testejä... Pitäis varmaan löytää jostain joku superhalpa testi mitä ostais kaapit täyteen ;)

Mä oon tilannu Acon 10 -liuskatestejä netistä, ja halkaissut kahtia pituussuunnassa, ei jää enää kuin reilu euro testin hinnaksi. :) Samoin oon tehny ovistikuillekin, ja toimineet ovat. Pelekkee siästöö. :)

Tervetulotoivotukset Raitapaidalle! Kökköä, että yritys siirtyi etkä ollut ollenkaan siihen varautunut. :( Toisaalta kuitenkin hyvä, että nyt on rokotteet kunnossa, vesirokko on aika tappavaa sorttia masuasukille, ja herkkä tarttumaan vielä.

Minäkin pääsen taas viikonloppuna pissaamaan tikkuun eli bongaamaan isoa O:ta. Jee! ...Ja huomenna alkaa työt, voi ahdistus! Varmaan ovis ei näyttäydy koko kesänä, kun on kaikkea stressiä aina tässä koulun loppumetreillä ja uudessa työpaikassa, ja sitten vielä ne häätkin. No, onneksi sentään rahatilanne kohentuu työn myötä, jotain positiivista. :)

Ihanaa, kesä"loma"! :)

VIILAAJAT

ESITTELYLISTA:
Minerva77 29/28,y08/06 Hki
Fanny77 30/33,y06/06,km 9/06 Hki
Joppuli 27/33, y09/06, Espoo
Prinressa 25/25, yritystä 9/06, km 05/07 Uusimaa
Pikkumyy27 27/29, Yritystä 2/07, Pirkanmaa
Caktus 32/30, yritystä 11/06, Uusimaa
Aava80 27/28, yritystä 1/07, Helsinki
Inkku78 29/30, y 01/07, Pohjois-Savo
Elviira80, 26/28, y05/07, Hki
Nella26, 26/45, y05/07, Pohjois-Pohjanmaa
jossukka81 26/28, y01/07, Uusimaa

To-be-viilaajat:
Siiseliini 28/29, yritys alkaa 01/08, Varsinais-Suomi
Neiti raitapaita 23/24, yritys alkaa toivottavasti viimeistään 11/08, Pohjanmaa

Onnelliset odotuspuolelle siirtyneet:
Aikku 20.6.2007
Monsku 23.7.2007
Mymmeli
Joanna 5.8.2007
Ewa 27.8.2007
Tehotyttö 15.10.2007
Kirppuli
Entu 24.10
Ilona 27.10.2007
Hema
Minja

Morotus vaan kaikille viilaajille ja terveisiä täältä odotuspuolelta!

Tulin vihdoinkin korjaamaan tuon lasketun aikani, kun siirtyi rakenneultrassa vielä muutamaa päivää edemmäksi - eli koko kuuma kesä tiedossa kun olen muhkeimmillani!

Meidän perhe (minä, aviomies ja salamatkustaja) on muutettu Köpiksestä Tukholmaan ja aika kuluu uutta taloa ja puutarhaa laitellessa. Toistaiseksi asutaan vielä väliaikais- kaksiossa kun nuo remppailut on vielä kesken. Olo on mainio ja energinen ja rakenneultra lupaili meille tyttöä...

Toivottavasti saadaan pian lisää porukkaa tuonne odottajien puolelle; onnenkantamoisia vaan kaikille ja tunkua plussajunaan!

Yksi juttu tuli mieleen, kun lueskelin tuossa ruotsalaista lehtiartikkelia, jonka mukaan nestepaasto parantaa hedelmällisyyttä. Kyse on siis kunnollisesta kasvis-hedelmämehu (sokeroimaton), yrttitee ja vihannesliemipaastosta - ei mistään vesikidutuksesta. En tietty varmaksi tiedä auttoiko meitä, mutta olen jo vuosikymmenen säännöllisesti paastonnut 7-10 päivää kaksi kertaa vuodessa. Olin myös paastolla juuri ennen raskautumistani ja meillähän hedelmöityminen kävi tosi nopeasti. Vinkkinä, jos joku haluaa kokeilla tuommoistakin. Kysyy tietty tahdonvoimaa ekoina päivinä, sitten yleensä helpottaa. Paasto vaatii muuten aina perustietojen hankkimista (esim.kirjastosta tai netistä) ja on varmasti yksilöllistä kenelle se sopii. Ja raskaana ollessahan sitten EI saa tietenkään paastota!

Ewa 28+1 (rakenneultra 27+2)

Voi harmi pikkumyy. :(

Minulla taas menossa kp3 ja menkat ohi. Olen ihan kysymysmerkkinä taas kerran, viimeksi vuoto oli tosi runsasta ja kesti ja kesti ja sattui, nyt taas ei mitään oheisoiretta ja noin nopeasti ohi. Olikohan tämä joku välihäiriö ja "oikeat" menkat on vielä tulossa? Onko teillä kokemusta tällaisesta?

Onko Inkku menossa naimisiin, vai? Koska on suuri päivä? Kovasti onnea! Minullahan luultavasti häästressi aiheutti edellisen kierron venymisen 58:aan päivään. Vaikka omasta mielestäni en edes kauheasti stressannut. Nyt sitten kun pipo on kireällä kun mikä, niin johan täti vierailee parin viikon välein.

Ewalle tsemppiä masun kanssa kesähelteille! Se on nyt KESÄ(kuu) tytöt! :)

Voi kurjuus.. Mää niin toivoin että olis tärpänny Pikkumyy :(

Kesäloma koulusta alkoi tänään!!! :D ..ja paluu arkeen jälleen huomenna töiden merkeissä..semmosta se opiskelijan elämä on!! ..Mutta toiveissa meillä jokaisella että sit seuraavan kesän sais olla kotosalla pikku-nyytin kanssa, eikö? :D

Aurinkoista päivää,
mää alan kaiveleen imuria ja luutua kaapista ja ryhdyn siivoushommiin :(

Noi menkat on kans yks kummallinen taiteenlaji..Mullakin ollu hirmu runsaat ja menkat aina, mut tosiaan viimeset puol vuotta on tullu vaan nimeksi asti. Saas nyt nähdä miten muijan käy ku ne seuraavan kerran "saapuvat".

Kesä ja lämmin sää näköjänsä vaikuttaa ainakin viilaajien ryhmään, rauhallista tuntuu olevan.. Minä nyt aina kurkin tänne siivouksen lomasta ettei olis liian raskasta ;)

-Nella

Moi!

Päätinpä nyt kirjottaa,jos tuntuu,että kaikki ovat vaan nauttimassa kesäsäästä!

Siis hyvää kesäkuuta kaikille!

(.)Mulla siis jännäyspäivät vähenee.Laskujeni mukaan tänään on 13.tai 14.päivä oviksesta!Minä kun perinteisesti noita lämpöjä jaksan mittailla,niin...Eilen oli just se perinteinen"ei tästä ikinä mitään tule"-päivä.Olin (taas!)kattomassa kaverin vauvaa,(tämä oli 7-viikkoinen poju)ystäväni kanssa,jolla on vuodenikäinen+hän on 13.viikolla raskaana.Eli vauvameininkiä riitti!
Tänäaamuna tunnollisesti mittasin lämmön,jonka odotin jo romahtaneen(kun fiilikset niin alhaalla)-mutta lämpö olikin hypännyt pari kymmenystä korkeemmaksi,37C:ään!
Eli mitähäh?Rupesi jo hitusen jännittämään,josko tässä oliskin jotain...Olen nimittäin n.viikon ollut aivan SAIRAAN väsynyt!Päiväunet on aivan pakko nukkua,tai kuolen!
No,nyt tulin katumapäälle-ei saa innostua :-D !!Mutta ihan hauska jännäillä kunnolla taas pitkästä aikaa!Huomenna on mun siskon polttarit,enkä aijo testata tms.ennenkuin niiden jälkeen.Katotaan kuinka mamman käy ;-)

Pikkumyylle pahoittelut!Suosittelen shoppailua terapiaksi!

Fanny kp24/27(ehkä)

No niin, johan sieltä edes muutama aktiivinen kurkkija on löytynyt :D

Mistäs me turistais ajankuluksi, onhan se totta että työuupumusta ja stressiä täytyy säännöllisesti helpottaa ja minusta tämä on siihen mitä mainioin keino!! ;)

Nim. tekosyy ;)

Fanny!!!! Ou jes...aivan loistava juttu, pitää ilman muuta osata innostua, kun kerta merkkejäkin/oireita on ihan mallikkaasti :)
ONNEA, peukkuja pidetään!! bd
..ja polttareista sit kaikki ilo irti :D

Oijoi Fanny, lupaavalta kuulostaa! Tosi jännää, peukut on pystyssä! :) Kävin äsken apteekissa ostamassa niitä raskaus monivitamiineja. Pitää jotain fiilistelyä keksiä tähän tylsään kierron vaiheeseen.

Ensin ajattelin etten taatusti avaa koko viikonloppuna konetta vaan nautin vielä viimeisistä lomapäivistä rentoutuen mökillä auringossa siiderilasi kädessä. Kyllä kai mun on pakko sunnuntaina tulla kuiteskin kurkkaamaan olisko Fanny jo päästänyt meidät piinasta ja testannut. Täällä ollaan sormet ja varpaat pystyssä toivomassa että plussa pärähtää tikkuun!!!
On muuten jännää, että yleensä kaikki muut jännittää vatsa kippurassa kun jollakulla on jännät päivät. Itse kun on vastaavassa tilanteessa ollut (ihan kokonaista kaksi kertaa =)) sitä kummasti rauhoittuu päivien edetessä ja ajattelee et kyllä ne menkat sieltä kuiteskin tulee =)
Tässä kaikille jännääjille ja muillekin taustailijoille +++++++++++++++++++++++++++++

Jännäyslista:
04.06. (ma) Fanny77
05.06. (ti) Elviira80
07.06. (to) Joppuli
08.06 (pe) Nella26
20.06. (ke) Inkku78
27.06. (ke) Minerva77
27.6. (ke) pikkumyy27
28.06. (to) Aava80
25.7 ke Prinressa

Nyt on taas uus jännäyspäivä arvottu yourdaysin avulla ;) Panostin vielä kerran tikkuihin ja ostin digitestipaketin. Päätin et tässä kuussa tikutellaan vielä ja jos ei vieläkään tärppää niin sit koetan vähän vähentää stressaamista ja tjottailla vaan. En siis enää tän jälkeen osta uusia testejä ennenkuin on ihan oikeesti menkat myöhässä tms. syytä testata.Seuraava ovis kyllä pitäis ajoittua sinällään hyvin et ollaan just niihin aikoihin kahdelleen mökillä, eli pitäis olla rento meininki ja hyvät mahdollisuudet pupuiluun ;)

Tylsä viikonloppu edessä. Mies karkasi koirien kanssa anoppilaan ja meitsi raataa töissä. Illat sentään on omaa aikaa mut vähän tylsää näin yksikseen. Taidan ottaa Fannyn neuvosta vaarin ja lähtee shoppailemaan :D Vaikka viikko sitten tuli jo osteltua aika paljon tän kuun tarpeiks (farkut, sandaalit, toppi, pari pitkähihasta paitaa ja lyhythihainen jakku-huh!)... Mut silti haluisin vielä kesäks farkkucaprit ja jotkut varvassandaalit...hihii...

Minsku, kerroit tuolla aiemmin, että sinulla limakalvo on paksuuntunut 11 millimetriin, millä se paksuuntuu? Tarvitaanko siis jotain lääkitystä? Tutkailin nimittäin äsken papereistani, että mulla se on ollut nyt viimeksi vain 4mm. Gyne ei kommentoinut asiaa oikein mitenkään, paitsi siis totesi, että kovin on ohut. Ei taida olla oviksista ja niiden bongaamisista paljon hyötyä ennen kuin tuolle tehdään jotain.

Mihin kierron aikaan aava kävit ultrassa. Limakalvon paksuushan vaihtelee kierron vaiheen mukaan. Kuukautisten aikana limakalvo vuotaa pois, ja estrogeenihan sitä sitten alkaa kasvattaa, ja oviksen jälkeen keltrauhashormoni kypsyttää sitä mahdollista raskautta varten, ja jos ei tärppää niin keltarauhanen surkastuu, ja kohdun limakalvo poistuu taas tädin muodossa.

En tiedä oisko lugeilla joku vaikutus asiaan? En mä mitään kummosta, greippimehua lipitän kun muistan, gla:ta, vehnänalkioöljyä, foolihappoa ja beroccaa :)
Oletan että pillereiden lopettamisen jälkeen pikku hiljaa runsastuneen kuukautisetkin on merkki siitä että limakalvo on paksumpi kuin aijemmin. Itselläni se 11mm oli päivä tai kaksi ennen ovulaatiota.

Kiitos Inkku ja Minerva! Näköjään tämä sisällä kökkiminen alkaa pimentää päätäni, ei tullut mieleenkään, että tietystihän se limakalvo kasvaa kierron edetessä... Kävin siellä ultrassa kun oli meneillään kp9. Ja ovis oli ehkä tuosta viikon päästä.

Ostin sitten joka tapauksessa tänään greippimehua ja voi yöks sentään! Toivottavasti siitä on edes jotain apua.

Miten meidän jännättävillä menee? Fanny, Elviira, Joppuli ja Nella, onko mitään oireita ilmassa??

Olin tässä reilun viikon ilman nettiyhteyttä ja täällähän on tapahtunut vaikka mitä.. Terve vaan kaikille uusille ja vanhoille!

Ei ollut Jossukan vuoro tässäkään kuussa, vaikka fiilikset olivat melko varmat.. Yleensä mulla on voimakkaat PMS-tuntemukset, etenkin tissit on kamalan kipeet, mutta nyt ei ollut, joten olin jo koko viikon ihan innoissani, ettei menkkoja ole tulossakaan. Totuus oli kuitenkin, no, punaisempi..

Ollaan siis oltu liikkeellä taas pari päivää liian aikaisin, mutta helppohan se on jälkikäteen laskea! (Lasketaanko muuten kuukautisten alkupäivä mukaan siihen 14 päivään ovulaation jälkeen vai onko se 14 + 1. kk-päivä?)

Tuntuu, että mitä enemmän itseään tarkkailee, sitä vaikeammaksi itsensä tunteminen tulee. Aiemmin (siis ennen kuin alettiin yrittämään) luulin aina huomanneeni oviksen ja mieskin tuntui "haistavan" sen, kun oli innokkaampi noina päivinä. Nyt, kun pitäisi olla oikeaan aikaan liikkeellä, kaikki tuntuu todella vaikealta. Limoja tulee ties milloin, parin päivän välein tosi voimakkaina yms. Ja takalaella painaa gynen keväiset sanat, ettei silloin näyttänyt olleen ovulaatiota ollenkaan.. Että onkohan mulla ikinä? Auttaisiko ovulaatiotestit? Kannattaako sellaiseen rumbaan lähteä? Ovatko edullisia?

Mikä muuten on tuo yourdays, josta täällä kirjoiteltiin?

jossukka81, seuraavaksi jännätään kesäkuun lopulla, 28.-30.6.tienoilla

Hassua, luin tuota jossukan kirjoitusta ja tajusin et ehkäisyn lopetuksen jälkeen kaikki pms-oireet on helpottaneet...Tilalle vaan on tullut näitä kaikkia kuviteltuja raskausoireita ;)

www.yourdays.com on nettisivu, jolla on ovulaatioaskuri. Sinne laitetaan kuukautisten alkamispäivä ja kierron pituus ja laskuri kertoo oviksen oletetun ajankohdan. Aika hyvin on mennyt yksiin mun tikuttaman oviksen kanssa, paitsi tässä kuussa. Siinä mielessä hankala,jos kierron pituus vaihtelee paljon (mulla 24-29 päivää),mut tietääpähän ainakin noin et millä viikolla kannattaa pupuilla paljon ;)

Jännäilläänkin jossukka melkeen samoihin aikoihin, mulla oli 27.6...