VILAAJAT 30

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joppuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kerrankin sain iloisia uutisia lääkäriltä, hcg arvot laskeneet jo tasolle 11,2 ja yhet kuukautiset olisi hyvä odottaa ja sitten uutta yritystä.

Tänään loppui koulu ja alko siis kesäloma sieltä, viellä pitäis töissä jaksaa juhannukseen asti ja sitte alkaa sieltäkin loma. Jee...

Pirtsakka Prinressa..

Olipas mukava kuulla positiivisia uutisia Prinressa ;) ..nyt vaan malttia seuraaviin kuukautisiin ja uutta yritystä..Hengessä mukana ollaan!! :D

..ja toki Minerva, mäkin olen pahoillani sun puolesta, kovasti vaan koitan tsemppailla kun en oikein muutakaan osaa..
Pikkumyy, älä lannistu vielä!!! :)

-Nella-

Prinressalla on kyllä asenne kohdallaan. :) Hienoa että olo on jo pirtsakampi.

Täällä kp24 näyttäisi vaihtuvan ykköseen. Superpitkän kierron jälkeen siis superlyhyt. En ymmärrä yhtään tätä heittelyä, mutta en nyt jaksa sitä sen enempää surrakaan. Pääasia tällä hetkellä, että ovis mitä ilmeisimmin tapahtuu. Mietitään muita juttuja sitten syssymmällä.

Kiva että Prinressan arvot ovat alhaalla jo. Varmaan tuntuu pitkältä odotus, jos yhden kierron jättää väliin.
Harmitukset Aavalle. Onneksi sentään aurinko paistaa, se on ehkä ainut asia joka mua tällä hetkellä lohduttaa.
Miten on arvon kanssa viilaajat, käyttääkö teistä kukaan kuukuppia? En muista onko aiheesta koskaan ollut puhetta. Itse ostin sellasen vekottimen ja oon pikkasen epävarma asiasta... (minsku googlettaa lisää) jos jollakin kokemuksia, kertokaaa!
Ei viitsi miehellekkään avautua (tosin se huomaa että mua painaa jokin koko ajan kyselemässä mikä on) kun on niin kipee itsekkin. Pienellä googlattamisella olen tullut siihen tulokseen, että siittiöt on vainaita virusperäisen kuumetaudin jälkeen. Joten seuraavaan 3kuukauteen ei tarvii ees toivoa mitään. Itse mittailen hysteerisenä kuumetta ja jännitän nyt tuleeko rokko minullekin vaiko ei. Mielikuvitus tuntuu tekevän kepposia tässäkin asiassa, jatkuvasti kuvittelee kutinaa ja näppylöitä iholla.
Itämisaika taitaa kuitenkin olla 10-20 pvää, eli 2viikkoa tätä odotusta...

Minsku, muistanko ihan väärin vai oliko teillä simpat jo testattu? Koska jos oli, niin on edes se lohtu, että kun menette sinne polille piakkoin niin ei tarvi niitä enää testata. Jos tosiaan on niin että simpoilla on hiljaiseloa seuraavat 3 kuukautta, niin ei tarvitse odotella sitä kolmea kuukautta testaamisen kanssa, vaan pääsette ns. aiheessa eteenpäin.

Tsemppiä, kaikille.

Siis mitä, onko siittiöt vainaita virusperäisen kuumetaudin jälkeen?! Mies sairasti nimittäin rajun a-viruksen... Pitääkin laskea koska se oli. Varmaan kyllä kolme kuukautta alkaa olla jo kulunut. Senkö jälkeen on taas elämää? Toivottavasti Minsku säästyy rokolta! Kuukupista minulla ei ole omakohtaista kokemusta, mutta ystäväni kehuu maasta taivaisiin.

Nyt pännii ekaa kertaa oikein kunnolla menkkojen alkaminen. Eilen ei vielä, mutta tänään iski kunnon harmitus ja suorastaan epätoivo: ei tästä kuitenkaan koskaan tuu mitään. Kertokaa viisaammat, tapahtuiko ovista sitten minulla ollenkaan, kun menkat alkoivat näin pian (kp25)? Oletin, että se olisi ollut viikko sitten, onko se mahdollista?

Kaiken kukkuraksi yksi sukulaiseni on häiden jälkeen ottanut tavaksi soitella parin viikon välein ja kysellä vauvakuulumisia. Ihan outoa, koska ei tosiaankaan olla mitenkään erityisen läheisesti oltu tekemisissä yleensä. Vielä viime viikolla naureskelin kyselyille, mutta nyt jos tulee puhelu, niin voi apua... :(

Täällä ollaan kotona kuumeessa... Ei edelleenkään tätiä näkyvissä. mutta jotenkin luulen et kai se vaan tulee. Muokkailin yourdaysin kalenteria ja jos kierto onkin tässä kuussa 27-28 päivää,eikä 24, niin sit ollaan touhuiltu just väärään aikaan :( Hmph! Mutta toisaalta sain kuitenkin tässäkin kuussa tikutettua sen ovisplussan mammaksin tikulla, joten en nyt oikeen ymmärrä...

Kyllä sulla Aava mun mielestä on ihan hyvin voinu olla ovis. Tai ainakin mulla on ollu pari kiertoo 24päivää (norm. 28) ja oon saanu niissä tikutettua ovisplussan.

Möläytin muuten viime viikonloppuna taas yhdelle kaverille meidän yrityksestä (nyt siis jo 3 kaveria tietää). Voi että oli ihana reaktio, itkettiin lopulta molemmat :) Nyt kun vaan vielä tapahtuis jotain...

Kuukupista ei oo kokemuksia, oon kyllä joskus miettinyt et pitäis kokeilla. Kertokaahan te ketkä tiedätte minkälaista sen kanssa on...Onko helpompi/hankalampi muihin verrattuna.

Toivottavasti minsku säästyy rokolta tai saa lievän version, mulla oli vesirokko joskus yläasteella ja se oli tosi paha, olin kovassa kuumeessa viikon ja iho kutisi ihan kamalasti. En kyllä toivo kenellekkään samanlaista.

Huomenta kaikki..

Ootteko te tehny raskaustestiä ennenku menkkojen olis pitänyt alkaa? ..ja onko tulos kuinka todenmukainen yleensäkin? Oon googlannu jonkin verran ja tietty kokemuksia on monenmoisia, mutta aattelimpa teiltäkin kysästä Nyt kun on näin tuoreeltaan tässä yrittämisessä, niin tuntuu että noita oireita olis enemmänkin ja haluis saada varmuuden kun on näitä valmistujaisrientoja ym kekkereitä tiedossa, niin tietäis valita oikein kuoharilasin ja pommaclasin väliltä. :)

Aava, just ton takia en halua kertoa tutuille, enkä oikein kavereillekaan että meillä on vauvahaaveiden toteuttamisyritykset käynnisssä, koska kauhea paine jos kokoajan kysellään, aivan kuin se sormia napsauttamalla kävis :( ..ja etenkin jos niitä kyselyjä tulee ilman että on kertonut edes yrittämisestä. :-S

nim. minäkö hätäinen?

Mullakaan ei kokemusta kuukupista..jotenkin tuntuis jännälle ajatukselle käyttää semmosta, mutta miksei..
Mää oon nyt viimeiset puolivuotta ollu niin niukkamenkkainen, että määrän suhteen pärjäis yhdelläkin tamppoonilla..Hassua, mistähän sekin johtuu että joskus vuotaa kuin seula ja sit joskus niitä ei edes oikein menkoiksi voi sanoa!!!??

Mun käsityksen mukaan menkkojen niukkuus/runsaus on verrannollista limakalvon paksuuteen. Itsellä ainakin kun limakalvo on paksuntunut vuodessa 2,5:stä 11milliin niin vuotokin on lisääntynyt.
Kuukupissa on etunsa, sitä ei tarvii tyhjennellä koko ajan ja voi käyttää yölläkin. Samoin sen voi laittaa jo ”odottamaan” kuukautisten alkua. Kannattaa käydä tutustumassa kuukuppikunnan sivuilla, siellä on paljon aiheesta keskuteluja.

Ootteko te tehny raskaustestiä ennenku menkkojen olis pitänyt alkaa? ..ja onko tulos kuinka todenmukainen yleensäkin? Oon googlannu jonkin verran ja tietty kokemuksia on monenmoisia, mutta aattelimpa teiltäkin kysästä Nyt kun on näin tuoreeltaan tässä yrittämisessä, niin tuntuu että noita oireita olis enemmänkin ja haluis saada varmuuden kun on näitä valmistujaisrientoja ym kekkereitä tiedossa, niin tietäis valita oikein kuoharilasin ja pommaclasin väliltä. :)

Tossa tammikuussa tein yhden hätäisen testin 3 päivää ennen kuin menkkojen olis pitänyt alkaa, koska oireet alkoi jo vakavasti viittaamaan raskautumisen suuntaan. No hätäilin sitten turhaan ja negahan sieltä pamahti (menkat tosin myöskin). Vaikka olishan se ollut kiva ylläri. Nythän meillä on tämä virallinen yritys siirtynyt ensi vuoteen.
Ihanan kesäisiä on ilmat olleet. Hiukan liiankin lämmintä, varsinkin eilen kun sotkin 11 kilsaa fillarilla....meinas kuolema iskeä, kun en muutenkaan ole mikään himoliikkuja =)

Kummasti auttaa aina, kun voi täällä avautua. :) Te ymmärrätte nämä fiilikset. Mites muuten Caktuksella menee?

Pikkumyy, minä päivänä olet onnistunut tikuttamaan oviksen noissa lyhyissä kierroissa? Jotenkin olin kuvitellut, että oviksen jälkeen AINA on 10-14 päivää ennen menkkojen alkua, mutta nyt tuo ei kyllä pitänyt paikkaansa.

Meidän yrityksestä tietää minun kolme ystävääni. He eivät kyllä ole mitenkään ahdistelleet kyselyiden kanssa, vaan ovat todella korrekteja. Yhdellä oli yritystä takana kolme vuotta ennen kuin hoitojen avulla aikaan saatu vaavi syntyi muutama viikko sitten. Noin muuten kaikki odottavat koko ajan uutisia, tietysti kun vasta on menty naimisiin, mutta tuo enoni on ainoa, joka oikein ääneen kyselee. Miehet eivät ehkä ole aina niin perillä asiaan liityvistä vaikeuksista.

Tsemppiä meille!

Kiitos kysymästä Aava, täällähän sitä mennään pillereiden kanssa päivä kerrallaan. Leikkaus edessä elokuun alussa, joten siihen asti pillereitä putkeen ilman taukoa, saa nähdä miten kestää pää ja kroppa. Ja leikkauksen jälkeen samantien tutkimuksiin miehen kanssa, ettei ehdi käymään niin kuin nyt kävi, että kun yritys on päällä niin endo paukahtaa miljoonalla voltilla. Sitten sitä ollaan ilmeisesti virallisesti lapsettomia kun tutkimuksiin asti ohjataan. Toisaalta eipä tarvi miettiä että voiko juhannuksena ottaa kuppia vai ei, kun pillereillä mennään... mieluummin kyllä miettisin, mutta kai tästä tilanteesta pitää jotain positiivista hakea :/

Aava: Tais olla jotain kp 13, en nyt oo ihan varma... Yritin just kattoo yourdaysin kalenterista, mut se näköjään muuttaakin kaikkien kiertojen pituudet, kun oon merkannu siihen uuden kierron pituuden...ja minä hölmö kun luulin et ne aikasemmin merkatut pysyy muuttumattomina muistissa (tiedän tän varmaks kun katoin maaliskuuta ja olin siltä kuulta merkannu menkkojen alkamispäivän toiseenkin kalenteriin ja nyt se oli muuttunut ihan joksikin muuksi kuin piti olla)... En nyt oo tikutellessa laskenu kp:iä, vaan tikutellut vaan ja ollut iloinen kun plussa on löytynyt...Ja tuolta yourdaysista oon kattonu et millon pitäis tädin tulla...Mut täytynee alkaa käyttää jotain muutakin kalenteria...on näköjään meikäläisne päivät ihan sekaisin :)

Sen verran vielä elättelen toivoo plussauksesta, et se testi millä oon nyt testannu on apteekin oma testi ja siinä lukee et voi testata jo kun menkat on päivän myöhässä ja jos mulla nyt oiskin vaikka 28 päivän kierto, eikä 24 niinku edellinen, niin sittenhän se ei vielä ookkaan yhtään myöhässä. Vaikka oon kyllä aika varma et tulee se täti kuitenkin... Mutta jännäillään nyt vielä pari päivää ;) Ja ens kuuksi ostan jotain muita testejä ;)

Niin ja Nella, oman mielenrauhan takia testasin viime vkloppuna liian aikasin (tai no, pe testasin ja oletin et täti tulee ma), kun olin tupareissa la ja halusin jonkinlaisen varmuuden et uskallanko juoda vai en.

Hei! Saanko liittyä seuraanne? Olen hetken matkaa taustaillut ja päätin rohkaista itseni ja toivoa että täällä voin jutella kanssanne yhtä ja toista.

Meillä on vauvahaaveet kovasti mielessä ja tammikuusta alkaen on puhuttu, että sitten kesäkuulla laitetaan haave eteenpäin. Oli keväällä sellainen tilanne, että oli paljon vesirokkoa liikkeellä ja sain kehoituksen ottaa rokotteen sitä vastaan, kun en ole sitä sairastanut. No minä menin kiltisti lääkäriin ja hän määräsi rokotteen. Oli puhe yhdestä piikistä. Kerroin lapsihaaveistanikin, mutta ei muuten ole väliä, kunhan et nyt raskaana ole. Menin pistämään piikin ja siellä yllättäen todettiin, että ehdottomasti on otettava kolmen kuukauden kuluttua uusi pistos. Olin ihan että mitäh.. No ei siinä mitään sitten. Ei edelleenkään ollut puhetta että olisi jotain haittaa mahdollisen raskautumisen suhteen. Nyt on kuukausi kulunut ensimmäisestä rokotuskerrasta ja eräs äiti valaisi hieman minua, että varoaika on kolme kuukautta/rokote. Eli haaveemme siirtyisi ainakin marraskuulle. Olin todella pettynyt ja hieman vihainen lääkärille, joka ei kertonut mahdollisista sikiön kehitysriskeistä, jos nyt raskautuisin.

Minervalle: Toivottavasti et saa tautia ja miehesi paranee nopeasti! Tosi kurja juttu..niin ja mulla on kuukuppi. En vaan oikein osaa kai käyttää sitä. Olen pari kuukautta yrittänyt harjoitella, mutta alkuhankaluudet eivät ota oikein talttuakseen. Käyttökokeilussa Lunette.

Olen lopettanut pillerit viime elokuussa ja siitä asti kierrot normaaleja n. 31-33 pv. Nyt toiseksi viimeinen kierto teki huiman poikkeuksen. Olin aivan varma(ja hieman ehkä edelleenkin,) että olin raskaana. Olo oli kaikkea sitä, mitä olisin sen olettanutkin raskaana ollessa olevan..Epäilin tätä jo heti oviksen jälkeen.. Kiinnitysvuotoa? Rinnat eri tavalla arat, maha turvoksissa, välillä vihlas alamahaa..jne. Kierto venyi 48 päivään. Kun menkat sitten lopulta alkoivat, olin todella kipeä. Olin suunnitellut tekeväni testin samana aamuna.. Harmittaa kun en mennyt käymään neuvolassa. Olis pitäny kattoo, oliko siellä mitään vai mitä tapahtui.. Edellinen kierto alkoi taas normaalisti kp 32 ja olo oli ihan normaali menkkaolo..

Nyt kp 7/31-33

Sydämellisesti tervetulleeksi toivotan neiti raitapaidan!
Kiva kun saadaan uutta verta ja ajatuksia mukaan keskusteluun.

Todella kurjaa miten sinua on ”vedätetty” tuon rokotteen suhteen.
Yli kolmetoista vuotiaat tarvitsevat vesirokkoa vastaan kaksi rokotetta, kolmen kuukauden välein ja todellakin raskautta tulee välttää vielä se kolme kuukautta viimeisestä rokotteesta.
Oma tulkintani on se että kun ”virusta” on verenkierrossa vielä sen kolmenkuukauden ajan ja ”tarttuisi” näin sikiöönkin ja aiheuttaa vauriota sikiöön.

Minäkin ostin sen Lunetten ja vielä sen isomman... olisi pitänyt ostaa helpompi harjoituskappale. Muutaman kerran olen vähän aikaa pitänyt, mutta jotenkin sitä vaan ajattelee niin kovasti. Pois ottaminen on vielä kamala hankalaa ja ilmeisesti johtuu siitä että merkin ominaisuuksiin kuuluu voimakkaan alipaineen muodostuminen, enkä osaa oikein poistaa sitä alipainetta ?.

Lisää itsesi meidän listoille!

minsku

Aurinkoiset huomenet!

Kovasti tervetuloa neiti raitapaita :) ..ja pahoittelut "ylimääräisestä" viivytyksestä vauvantekopuuhien aloittamiseen :(

Pikkumyy, minäkää en sitte malttanut mieltäni vaikka oletettujen menkkojen alkamispäivä on vasta reilu viikon päästä.. Menin ja ostin eilen apteekin testin, Acon-merkkisen, ja tänä aamuna sit pissailin kuppiin jne. ja vaikka ensi kertaa ikinä testiä tein, niin ei se enempää negatiiviselta vois näyttää...joten meillä ei jännäillä nyt sit vähän aikaan! :(

..Ja kun noita teidän kirjoituksia olen lukenut, niin ajattelimpa ostaa noita ovulaatiotestereitäkin, ihan vaan siksi että tiedän ovuloinko ollenkaan ja jos, niin milloin. :D

Pirteää päivää kaikille :)

-Nella-

Tsemppiä Caktus, kurjaahan tuollainen tilanne on. Kiva että käyt täällä kertomassa kuulumisia. :) Entä mites Minja? Huhuu! Olisi kiva kuulla alkuraskausjuttuja. Ja neiti raitapaidalle tervetuloa! Ihme lääkäreihin olet kyllä törmännyt.

Nella kyllä testasi tosi aikaisin! Peli ei siis ole lähellekään menetetty vielä. Kuten ei myöskään pikkumyyllä! Peukut ja varpaat on pystyssä teidän molempien puolesta, ja tietysti kaikkien muidenkin.

Itseäni olen lohdutellut sillä, että oikeastaan olisi ihan hyvä jos plussaisin vasta syksyllä tai myöhemmin, niin pääsisin sinne matkalle joulukuussa... Just joo, aivan kuin en pomppisi riemusta plussan jälkeen vaikka en pääsisi reissuun seuraavaan kymmeneen vuoteen. :D Mutta pitäähän sitä jotain keksiä että jaksaa taas jatkaa.

Lisäilehän neiti raitapaita itsesi listoille:

VIILAAJAT

ESITTELYLISTA:
Minerva77 29/28,y08/06 Hki
Fanny77 30/33,y06/06,km 9/06 Hki
Joppuli 27/33, y09/06, Espoo
Prinressa 25/25, yritystä 9/06, km 05/07 Uusimaa
Pikkumyy27 27/29, Yritystä 2/07, Pirkanmaa
Caktus 32/30, yritystä 11/06, Uusimaa
Aava80 27/28, yritystä 1/07, Helsinki
Inkku78 29/30, y 01/07, Pohjois-Savo
Elviira80, 26/28, y05/07, Hki