VIILAATAT 29

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja prinressa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä sitä alkuun ajatteli ties mitä.
En syönyt homejuustojakaan, nyt ei jaksa enää...
Eikö noita joitain rokotteita voi ainakin ottaa jo etukäteen, ovat voimassa pidempään?
Itseni ainakin oon rokottanut keltakuumetta ja hepattiiti A:ta vastaan, nämä ainakin on aika pitkäaikaista suojaa antavia jopa elinikäistä (hepatiitti A).
Malaraialääkkeistäkin löytyy sellaisia joita voi syödä raskaana ollessa.
Lisää tietoa aiheesta löytyy mm. http://www.terveysportti.fi/terveysportti/ktl.mat?p_selaus=4702

Jossukalle ehkä kuitenkin suosittelen pikkasen valmiustilan laskua :)
Fiksuhan olet kun ajattelet ajoissa, mutta itse ainakin sekoaisin jos miettisin kaikkea mahdollista joka liittyy raskauteen...

minskuminkuliininen

Tervetuloa Jossukka!
Mä en ole muuttanut elämäntapojani ollenkaan sitä silmälläpitäen, että olisinkin raskaana. Sitten kun (jos...) plussa pärähtää tikkuun on aika niitä asioita miettiä. Tietysti vähän elämäntapoja olen yrittänyt hioa, mutten siis todellakaan ole mistään tuorejuustoista tai allergialääkkeistä alkanut tinkimään.
Tietysti joku kaukomatkan suunnittelu on vähän ongelmallista, kyllähän meistä kuitenkin se 90% raskautuu ekan yritysvuoden aikana, ja ei liene mitään syytä epäillä, ettetkö Jossukkakin siihen joukkoon kuuluisi. Eli kannattaa valkata matkakohde niin, että sinne pystyisi raskaanakin menemään, jos matkaa ei pysty perumaan (eli ei ehkä mikään reppuretki viidakkoon ole paras valinta). (Tosin meidän gynet on sitä mieltä, ettei raskaana pitäisi lähteä yhtään minnekään (edes välimerelle) ulkomaille, kun listerian, toksoplasman ym eksoottisten pöpöjen riskit on niin suuret, kun ei voi valvoa ruoanlaittoa ja vettä yms. :D )

Pitää ruveta lukee tenttiin, vielä muutama viikko aikaa normaalielämälle ennen kuin alkaa taas vainoharhat iskeä. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Inkku78:
(Tosin meidän gynet on sitä mieltä, ettei raskaana pitäisi lähteä yhtään minnekään (edes välimerelle) ulkomaille, kun listerian, toksoplasman ym eksoottisten pöpöjen riskit on niin suuret, kun ei voi valvoa ruoanlaittoa ja vettä yms. :D )

Puhumattakaan Suomessa elämisen riskeistä, kyllä täälläkin listeriaa ja vaikka mitä löytyy :)

Kiitos lohdutuksesta teille, Minerva ja Inkku. Ehkäpä tosiaan pitää ottaa vähän iisimmin näissä jutuissa. Ja menen ottamaan ne piikit heti ensi tilassa, niin ei tartte jännätä sitä sitten :)

Heippa!
Oli koko viime viikon semmonen olo että tässä kuussa se tapahtuu...ihan varmasti. Ja tänään oli vähän nännit hellänä, mitä ei oo tapahtunu sen ekan luomukierron jälkeen. Mut muuten on fiilikset taas laskenu tälle mun peruspessimistiselle tasolle, et mitään ei kuitenkaan oo tapahtunu. Hmph... Perjantaina on pakko testata ennen reissuun lähtöö,vaikka ei siinä välttämättä mitään vielä ees voi näkyä kun tädin pitäis tulla ens ma. Mutta lauantaina on kosteet bileet tiedossa, joten pakko tietää ottaako vaiko eikö...

Jossukalle tervetuloa munkin puolesta. Mä en oo myöskään muuttanu elintapojani, muutan sit jos/kun tulen raskaaksi. Alussa oli niin positiiviset fiiikset ja uskoin et varmaan tuun raskaaksi melkeen heti, et en halunnu ostella ees uusia vaatteita kun himoitsin vaan sitä et pääsen ostamaan mammavaatteita, mut kun ei nyt vieläkään oo tärpänny niin kummasti on tarttunut kaupoista mukaan noita kesävaatteita ;) Ja kun ollaan jo näin pitkällä menossa, niin vaikka nyt plussaisinkin niin luulis noitten tän kesän vielä menevän...

Omasta navasta vielä -sorry!- On taas tylsä viikko, kun mies on taas työmatkalla ja mulla ei oo paljon muuta elämää kuin työ ja koiranhoito. Tosin keskiviikkona menen vasta iltaan ja aion suunnata jo aamusta shoppailemaan, pitää saada bilevaatteet lauantaiksi ja sit menen optikolle et saisin uudet lasitkin -Jee!

Mä EHKÄ bongasin elämäni ekan oviksen aamulla! Tulin lenkiltä ja löysin sellaisen ison limaklöntin. Mitään kipuja tms. ei kyllä ole, joten tiedä sitä sitten... Mieskin oli jo lähtenyt töihin ja tulee kotiin vasta yöllä, joten taitaa jäädä käyttämättä vaikka ihan siitä itsestään olisikin ollut kysymys.

Jossukka, mietin vähän aikaa sitten täsmälleen samoja juttuja kuin sinä. Nyt on kuitenkin varattu matka Panamaan joulukuulle ja aloitettu maratonille treenaaminen, eli elän normaalisti enkä ennakoi mahdollista tulevaa raskautta. Katsotaan asiaa sitten kun/jos se on ajankohtaista. Muutenkin olen koittanut vähentää tätä itseni tutkiskelua ja pohdiskelua, vaihtelevalla menestyksellä. Mutta tosiaan esimerkiksi a-hepatiitti kannattaa varmasti ottaa jo nyt, se on kuitenkin aika yleishyödyllinen rokote.

Töiden kimppuun, ulkona sataa taas...

Mitämitä, mulla on siis toivoa oviksen hyödyntämisessä?! Tikkuja ei ole, oon vannonut että suorittajaluonteena en tätä asiaa ota liian vakavasti (ja tällä palstalla notkuminenhan ei sitten tarkoita mitään...:D), mutta pitäisköhän sittenkin... Kiitos vinkistä Minerva!

Joppuli, HCM olisi (ehkä) tavoitteena. Ellei nyt siis niin hyvin käy, että raskautuisin sitä ennen. Tai ellei kesäloma heinäkuussa lyö ihan läskiksi treenaamista. Oletko juossut maratonia ennen?

Ootteko käyneet noita puolikkaita juoksemassa?
Itse teloin nilkkani tuossa viime keväänä niin pahasti ettei juoksemisesta taida
tulla enää ikuna mitään :(
Oon kyllä yrittänyt opetella, mutta ei se taida kestää moista rääkkiä enää...

minsku tuleva sohvaperuna :D

Mihinkään juoksutapahtumaan en ole ikinä osallistunut, mutta nyt kun oon lopettanut ton sählyn pelaamisen niin on ruvennut taas juokseminen ruvennut maistumaan. Sen takia ihan vaan mielenkiinnosta kyselen. kun täällähän on samanhenkistä porukkaa muutenkin kuin noissa vauva-ajatuksissa. Nyt pitää mennä....

T:Joppuli

..olen tässä joitakin päiviä lueskellut mielenkiinnolla teidän jutustelua ja nyt uskaltauduin itse mukaan. en ole koskaan aiemmin osallistunut (lukijanakaan) minkäänlaisiin keskustelu-foorumeihin, mutta nyt ajattelin mukaan tulla :)
Eli, olen uusi, 26v, intoa puhkuva vauvahaaveilija... Pillerit olen 11v syönnin jälkeen lopettanut tämän kk alussa, joten kauaa ei yritystä ole ehtinyt olla..
Toivottavasti olen tervetullut ja neuvotte minua tarpeen tullen... Ainakin kovin ystävällisiä ja kannustavia viestejä olette toisillenne laittaneet!

Nella

Kiitos paljon.. :D
Tätä "hetkeä" on odotettu niin kauan, ja nyt se on sitten ajankohtaista, että voidaan rueta yrittään vauvaa..
Nyt vasta ymmärrän niitä ystäviä paljon paremmin ,jotka "vauvanhankintaprojektiin" ovat ryhtyneet, että eipä siellä päässä paljoa muille ajatuksille tahdo löytyä, kuin ajatukselle olla raskaana.. Hymy tulee huulille jo pelkästään ajatuksesta!!!
ONNEA KAIKILLE YRITTÄVILLE, YRITTÄMISESTÄ HAAVEILIVILLE, JA TIETENKIN ODOTTAVILLE !! :)

Tervetuloa minunkin puolestani Nella! Lisäähän itsesi myös jännäyslistalle ja kirjoittele lisää esittelyä (jos siltä tuntuu).

Minäkään en ole aikuisiällä osallistunut juoksutapahtumiin. Puolikkaalta olisi tietysti fiksua aloittaa... Missäs Minerva olet nilkkasi telonut? Kurja homma, jos juoksemisesta tykkäät, mutta turha se on paikkoja hajottaa. Onhan noita kivoja urheilumuotoja vaikka kuinka paljon. Minun "urheilu-urani" on aikoinaan loppunut polvivaivoihin, mutta nykyisin polvet estää jo hyvin juoksemista.

Joppuli jos päätät aloittaa maratontreenailun, niin kirjoittelehan aiheesta tännekin, voidaan tsempata toisiamme siinäkin projektissa!

Jännäyslista on mulle uusi juttu, (joten paljastan tyhmyyteni)eli merkkaatteko sinne seuraavien (ei toivottujen)kuukautisten alkamispäivän?
Muutenkin täällä on uusia termejä mulle, joten voipi olla että siltäkin osin tarvin apua! :)
Olen siis 26 vuotias, opiskelija. Asun avoliitossa mieheni kanssa, yhdessä oltu kohta 4 vuotta. Vauvakuumetta olen potenut jo useamman vuoden, mutta nyt aika on kypsä ja ollaan molemmat valmiita!! :)
Kun saan vastauksen tietämättömyydelleni, niin laitan omat lukuni listalle!
Kiitos etukäteen! ;)

Kopio lista ja lisää itsesi ja oletettu seuraava tädin ilmestymispäivä.
Tuossa jännäyslista:

26.5. (la) Minerva 77
28.5. (ma) Pikkumyy27
1.6. (pe) Fanny77
5.6. (ti) Elviira80
7.6. (to) Joppuli
10.6. (su) Aava80
20.6. (ke) Inkku78

JÄNNÄYSLISTA, lisäsin itseni tonne väliin...

26.5. (la) Minerva 77
28.5. (ma) Pikkumyy27
1.6. (pe) Fanny77
5.6. (ti) Elviira80
7.6. (to) Joppuli
8.6 (pe) Nella26
10.6. (su) Aava80
20.6. (ke) Inkku78

TÄTI kaiketi vastaa menkkoja, oonko oikeessa?

Saas kattoa miten nuo menkat tulee kun nuo pillerit on noin vasta jätetty pois.. tai mikä parasta, eihän niiden tarttis tulla ollenkaan!! :D

-Nella-

Voi hitsi että on tapahtunut tänään, vähän liikaakin!
Töissä lähtiessäni onnistuin kuin ihmeenkaupalla pyyhäisemään lankapuhelimen lattialle, no rikkihän se meni. Onneksi varastosta löytyi uusi :)
Kotona tiputin läppärin lattialle, "kuoret" halkeili, muuten kone tuntuu vielä toimivan.
Operaatio akvaariossa vaihtovesi oli ilmeisti liian kylmää. Iso sitruunatetraparvi tipahti pohjalle massut ylöspäin ja nykivät oudosti! Äkkiä tämä tyttö hakee kuumempaa vettä ja heittää perään, ja virkosivathan ne.
Hassua kohellusta, mutta en onneksi saanut mitään pysyvää vahinkoa aikaiseksi. (syvä huokaus)

minskuliini

Anteeksi Minsku, kamalaa nauraa kalakavereidesi kohtalolle, mutta minä repesin täysin tuolle akvaariojutullesi. :D Onneksi fisut kuitenkin selvisivät säikähdyksellä.

Tutkailin jännäyslistaa ja totesin, että Minervalla ja pikkumyyllähän alkaa olla jännää kohta! Oireita, tuntemuksia, aavistuksia?

Sain eilen onneksi miehen ajoissa kotiin ja makuuhuoneen puolelle, koska tänään on kuulema fudismatsi-ilta poikien kanssa. Ja sitten minä häivyn työmatkailemaan pariksi päiväksi. Saas nähdä riittikö tuo kerta tai oliko nyt mistään oviksesta ylipäätään kyse.

Nella, minulle on gyne sanonut, että pillereiden jälkeen saattaa olla helpompi tulla raskaaksi (en nyt muista perusteluja väittämälle). Vaihtoehtoisesti sitten menkkojen normalisoituminen saattaa kestää pitkäänkin, kuten minulla yli vuoden.

Kuulin muuten juuri tosi ikäviä keskenmenouutisia, vauvan olisi pitänyt syntyä syyskuun alussa. :(

Joo, jännät paikat lähestyy... Ja pitkästä aikaa tosiaan on tällaisia lupaavia oireitakin, eli nännit on ollut kipeenä ja nyt pari päivää on ollut nuhainen olo...

Mäkin olen kuullut tuon että pillereiden jälkeen tulis helposti raskaaksi, syy tais olla se että pillereiden aikaan on ollut niin säännöllinen kierto tms. Ei kyllä ainakaan mun kohdalla pitänyt paikkaansa, vaikka ne laastarit onkin matalampihormonisia kuin pillerit...

Toivottavasti minervalla on tänään parempi päivä :) Toi sun eilinen kuulosti kyllä ihan mulle tyypilliseltä kohellukselta, välillä vaan on semmosia päiviä et ei pysy mitkään tavarat käsissä ;)

Reipasta keskiviikkoa kaikille!

Moi taas vaihteeksi!

Ja Nella tervetuloa!

Täällä onkin jatkunut normaali viestitulva,hyvähyvä!

(.)kai se ovis oli,vaikka lämpö ei ole kovin paljon noussutkaan.Eilen ja tänään 36,7C,normaali 36,4C.No,onhan tuo enemmän...
Lähden siitä,että se oli sunnuntaina ja vaikka se olis mulle vähän aikaista,tulis hommaan nyt kumminkin joku tolkku!Ainakin oviskivut-ja limat on loppu.
Tilalle on tullut "oudot" rinnat,joita nipistelee.Hmmm...
Tästä(kin) kierrosta on siis tulossa vähän lyhyt,ehkä 27 päivää,mutta parempi se kuin 40!!
Ensviikon lauantaina on mun siskon polttarit(kp25/27),mutta aijon kyllä jättää asian ajattelun ja mahd.testaamisen niiden jälkeiseen elämään :-D

Aurinkoa ja jännäilyjä kaikille tasapuolisesti!

Fanny oliko se nyt kp15/27

Keskiviikko- iltapäivää kaikki :)

Kiitos tervetulotoivotuksista :D :D

HItsiläinen, tämäkin päivä piti huolta siitä että vauvajutut pyörii hurjana koko ajan.. Toivottavasti ei liikaa, koska mun logiikka sanoo että jos liikaa stressaa niin ei taatusti tärppää!!
Hmm, pikkumyy ja Aava,kuulostaa lupaavalle tuo pillereidensyönnin mahdollinen edesauttaminen raskaaksi tulemiselle! Vaikka järki sanoo toista, niin koko ajan mielessä on että josko se tärppäiskin pian, mutta saas nyt kattoa!!
Menkkakipuja mää ehkä tässö eniten pelkään, koska ennen pillereiden syöntiä ne oli äärimmäisen kivuliaat!! :(
Meilläkin eilen suhinaa sänkykammarin puolella, kun noita netin ovulaatiotestejä oon tehny niin nyt ois "kuumimmat" hetket tärpätä... ;)
Ukkokultaa tää mun intoilu meinaa vähän naurattaa, joka ainakin tässä vaiheessa oikein kiva :)..toisaalta kovinkin tyytyväineni nnokkuuteeni!!

Mua oikein jännää teidän muidenkin puolesta, itse kun en omista vauva-aikeistani ole kenellekään kertonut, niin täällä tämä on mielekkäämpää ja jotenkin muiden fiilikset ja jännäilyt tuntuu tosi mukaville :)
TOIVOTTAVASTI PIAN TÄRPPÄÄ!! ..peukkuja pidetään!

-Nella-

Palailen jossain vaiheessa takasin tälle puolen kun pääsen yli tästä keskenmenosta. Eilen alkoi tuhruttelemaan ja tänään verinen vuoto ja kättärillä ultrasivat. Nyt odottelen perjantaita että saan vastauksia testeistä mitä tekivät ja ottivat.

Surullinen prinressa

VIILAATAT 29
ESITTELYLISTA:
Minerva77 29/28,y08/06 Hki
Fanny77 29/33,y06/06,km 10/06 Hki
Joppuli 27/33, y09/06, Espoo
Prinressa 25/25, yritystä 9/06, km 05/07 Uusimaa
Pikkumyy27 27/29, Yritystä 2/07, Pirkanmaa
Caktus 32/30, yritystä 11/06, Uusimaa
Aava80 26/28, yritystä 1/07, Helsinki
Inkku78 29/30, y 01/07, Pohjois-Savo
Elviira80, 26/28, y05/07, Hki