VIILAATAT 29

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja prinressa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnea vielä kerran Prinressalle! Aivan ihania vauvauutisia tullut lähiaikoina huipentuen tähän aamuun: läheinen työkaverini sai eilen tytön. Itku meinasi tulla. :) Meidän kaveripiirissä vauvoja on vielä kovin vähän, tämä oli ensimmäinen oikein läheltä seurattu tapaus.

Kävin maanantaina gynellä. Hän ultrasi ja totesi, että kaikki (edelleen) kunnossa. Löysi myös johtavan follikkelin, joka kait sitten tarkoittaa sitä, että olen alkanut ovuloimaan! Tähän viittaisi myös nuo viimeisimmät kauhumenkat, ennen olen ollut aika oireeton. Gyne sanoi, että ilmeisesti hormoonitoimintani on vasta toipumisvaiheessa nuorena aloitetun pillerirumban jäljiltä, joten raskaaksi tuleminen saattaa kestää. Toipuminen pillereistä on kuulema kovin henk. kohtaista ja voi viedä jopa useita vuosia. Tai sitten ei. Jatketaan siis harjoituksia!

Kiitos vielä kerran kaikille onnitteluista.

Plussa-juna on kadonnut jonnekkin tai ei ainakaan mun koneella näy. Täytyy lisäillä se tässä kun kerkiän uudestaan.

Prinressa rv5+1

Voi että vieläkin olen niin onnellinen prinsessan puolesta. Toivottavasti pikkumyyllä nyt tärppää kun ovis on bongattu. Mä taidan kuulua ite siihen ryhmään jolla mammaksi tikut näyttää vaan haaleaa viivaa...Joten en edes viitti niillä tikuttaa. Mitens Inkun verikokeet sanoi onko tullut jo tietoa... Aava minkä ikäinen olit kun aloitit pillerit... Mä oon ollut 17v, eli 10 vuotta tuli niitä syötyä, eli saas nähdä kauan tässä menee... Niin siis mulla on edelleen täti kylässä tänään on kp7, vuoto ollut vaan vähäistä muutaman päivän mutta vuotaa silti. Tissit on nännin kohdalta tajuttoman kipeet ja tein jo yhden negatestinkin kun ajattelin et jos sitten kuitenkin, on meinaan raivostuttavaa, kun sattuu kun portaita tulee alaspäin ja jos tavis rintsikat päällä. No ei siis kummenpia kuulu kuin yksi todella sekaisin oleva kroppa ja kunnon yskä, kävin jo lääkärissäkin kun viikon oon valvonut yöt kun yskä alkaa kun laittaa valot pois ja alkaa nukkumaan. Sain sit kunnon yskänlääkkeet ja se yskiminen loppui siihen. Onneksi.... Meillä on nyt yritystä huimat yhdeksän kuukautta takana. Pitäisikö sitä pikku hiljaa ruveta varailemaan jotain aikaa jonnekin....

No nyt riittää nää jorinat omasta navasta ja toivotaan että tää täti tajuu lähtee pois kylästä ennen ovista... Vois olla vähän kurjempi tilanne...

T:Joppuli Kp7/24-28

Juhuuu mimmit!
Nyt pitää alkaa vähän ryhdistäytymään...
Tausta Fanny-vanukas taitaa jännäillä jossain reissussa.
Mites muilla jännäykset? Onko tuo lista todella ajan tasalla???
Pistäkääs oletetut jännäpäivät listaan.

Jännäyslista:
21.05. (ti) Fanny77
26.05. (la) Minerva77
28.05. (ma) pikkumyy27
10.06. (su) Caktus

ITsellä ei mitään kummempia. Välillä massua vihloo välillä ei.

minsku

Moi vaan! Mulla on jo täti lähtenyt täältä ainakin suunnilleen. Mullakin on ollut samantyylisiä oireita kuin Joppulilla ja Aavalla, siis että nyt on alkanut nuo hormonit näyttämään tosissaan kynsiään. Viime kuussa sain siis täydellisen ovisplussan ilman mitään haamuja (suosittelen Advancen tikkuja, jos joku miettii uutta ostosta, mäkin sain mammaksilla vain haamuja), PMS-masis oli ihan omaa luokkaansa, ja maha aivan saiiiiraaan kipeä ennen tätiä. Ehkä kierron palaaminen järkiinsä voi tosiaan viedä vuodenkin. Tosin mulla on vieläkin joku ihme ripulitauti, että voi olla tuo mahakipu siitäkin, tosin se alkoi jo yli viikko ennen tätä vessassa ravaamista.
Labratuloksiin menee ainakin kaks viikkoa, mut ilmoittelen sit kun kuulen tuloksia. Noi labrat on siis YTHS:n ottamia labroja, mitkä se lääkäri pyys multa samalla kun laittoi mut tutkimusjonoon sairaalaan. Sairaalasta tuli jo hirveä lista uusia verikokeita, niissä pitää käydä sitten joskus kesällä vasta.
Siirsin taas itseni jännäyslistan pohjalle.

Jännäyslista:
21.05. (ti) Fanny77
26.05. (la) Minerva77
28.05. (ma) pikkumyy27
10.06. (su) Caktus
20.06. (ke) Inkku78

Heeiii, tänään on mennyt tasan vuosi siitä kun revittiin pilleriresepti...

Inkku, kp4/37

Heips vaan kaikille. Mahtuuko mukaan vielä aloittelija? Vauva-aatteita on ollut jo pitkään, mutta nyt tänä vuonna sitten ollaan ihan tosimielellä oltu liikkeellä. Emme ole puhuneet projektistamme vielä kenellekään ääneen, joten kovasti palan halusta purkaa ajatuksiani jossakin.. Kai sitä jotenkin ajattelee, että jos sanoo toiveen ääneen, mahdollisuudet kuihtuu..

Mutta joo, tässä siis lyhyt esittely.

jossukka81 26/28, y01/07, Uusimaa

Oikein paljon tervetuloa Jossukka81!!!
Täällä tarvitaan kipeästi uusia viilaajia, koska suurin osa on jo saavuttaneet tavoitteensa ja siirtyneet odotuspuolelle.
Kaikki muutkin rohkeasti mukaan vaan!

m yrittää jatkaa töitä :)

Tervetuloa Jossukka....

Niin mulla kyllä on käynyt mielessä et voisiko olla meneillään joku varhainen keskemeno kun vuoto on ollut näin pitkä ja alkanut 4 päivää etukäteen. Tuli tossa sauvakävelyllä mieleen tälläinen vaihtoehto. Ei kyllä oo ollut edes perusmenkkamaha eli kipua ei nimeksikään...

No ei nyt taas muuta....Kiilaan tonne väliin

Jännäyslista:
21.05. (ti) Fanny77
26.05. (la) Minerva77
28.05. (ma) pikkumyy27
07.06. (to) Joppuli
10.06. (su) Caktus
20.06. (ke) Inkku78

Mua ei kannata pitää jännäyslistalla, eipä ole mitään jännättävää kun kerran joudun syömään pillereitä leikkaukseen asti.

Jännäyslista:
21.05. (ti) Fanny77
26.05. (la) Minerva77
28.05. (ma) pikkumyy27
07.06. (to) Joppuli
20.06. (ke) Inkku78

Inhottava tuo Caktuksen tilanne. Oletko jo saanut tietoa koska operaatio tehdään, vai joutuuko pitkään odottamaan? Onneksi kävit lääkärissä.

Itselle ei kummempia, ei tässä mitään ihmettä edes jaksa odottaa tapahtuvaksi. Ensi kuun alussa on eka käynti naikkarilla sitten, se tässä enemmän alkaa jännittämään.
Viikonlopuksi tulee sisko perheineen kyläilemään, joten vipinää ja ohjelmaa riittää. Linnanmäkeä, Korkeasaarta ja shoppailua :) Toivottavasti ilma pysyy aurinkoisena.

minsku kp ?

Caktus, jaksamisia!

Joppuli, minäkin olen syönyt pillereitä 17-vuotiaasta, eli yhdeksän vuotta yhteensä yhdellä lyhyellä tauolla. Lopetin ne viime vuoden huhtikuussa ja tässä vaiheessa voi vaan olla iloinen siitä päätöksestä. Voisi olla herne aika syvällä nenussa jos tässä vaiheessa joutuisi odottelemaan jo pelkkää menkkojen alkamista 9 kk...

Heitän nyt päivän tuohon listaan, se onkin sitten aikamoinen arvaus. Jos kierto temppuili nyt viimeksi häästressin takia, niin nyt se varmasti vasta sekoaakin, on sen verran järkyttävä hulina töissä ja muutenkin päällä. Mutta tutkaillaan tilannetta.

Ihanalta kuulostaa Minervan viikonloppusuunnitelmat! Aurinkoisia päiviä kaikille!

Jännäyslista:
21.05. (ti) Fanny77
26.05. (la) Minerva77
28.05. (ma) pikkumyy27
07.06. (to) Joppuli
10.06. (su) Aava80
20.06. (ke) Inkku78

Moi ja terkut ulkomaasta!

Tässä lyhyt raportti mun kuulumisista!

Täällä ei siis jännätä juuri nyt :-D Mun kiertohan on ollut aivan älytön,nyt taitaa olla kp 35.Kp13 gyne totesi,ettei johtofollikkelia nyt ole.no,siitä ehkä 5.päivän päästä alkoi ruskea limavuoto(yök!),jota kesti kaksi viikkoa!N.viikko sitten seassa oli myös vähän verta ja viime ke iltana tunsin kovan piston oikeassa munasarjassa,ihan kuin jotain olisi irronnut...Kumma vuoto loppui sitten viikonloppuna.Tiistaina sain kaamean flunssan jonka kourissa olen edelleenkin.Jotta kaikki olis mahdollisimman sekavaa,tuli nyt sitten muutamana viime päivänä(+tänä aamuna) kirkasta limaa ja eilenillalla oikeaa puolta jomotti tosi ilkeästi.ELI:oliko ovis vasta eilen vai onko toivoa kiinnittymiskivuista?Lämpöjä on vähän turha seurailla,kun on pieni kuume flunssan takia koko ajan!
Myöskin ihmetyttää,onko mun kierrosta tulossa megapitkä vai oliko toi vuotoepisodi "menkat"?
Jokatapauksessa suunnitelma on seuraava:jos ensi keskiviikkona ei ole menkkoja kuulunut,teen kierronvarmistustestin.Eli lisään sen mun "jännäyspäiväksi".

jännäyslista:
23.5. (ke) Fanny77
26.5. (la) Minerva 77
28.5. (ma) Pikkumyy27
7.6. (to) Joppuli
10.6. (su) Aava80
20.6. (ke) Inkku78

Vielä varmuudeksi superonnittelut prinressalle!!Jätä se juna tosiaan tänne meille,on käyttöä... ;-)

Fanny

Vitsi, tässä hässäkässä unohdin kokonaan toivottaa jossukka81:n tervetulleeksi! Lisäilehän itsesi jännäyslistaan ja kerro oma tarinasi! Täällä saa purkaa ajatuksiaan ihan vapaasti. :)

Minä sain muuten palautetta mieheltä, että puhun liian vähän ajatuksistani tämän vauva-asian suhteen. Hmm, pitääpä terästäytyä ja muistaa, että onhan se mieskin tässä yhtä lailla mukana.

Oon näköjään tosissani laittannu tän ketjun nimex viilaaTat.. heh..Sory!!! Vaihtakaa ens ketjuun oikea nimi...

En malta olla pois tältä puolelta. Joka päivä käyn täällä lukemassa..

Nyt täytyy rientää töihin.

Aah miten ihana ilma, ihan huippua! Mä oon sellanen kesäkissa että aina pitäisi aurinko paistaa ja lämmintä olla. Makoisa suklaakakku ja piirakka paistettu :) Nyt voi vähän hengästää ennen sisko&pesueen saapumista.

Fanny siis tekee kohta sitä kuuluisaa tehiksen kierronvarmennustestiä, toivotaan plussaa kovasti sinne!!

Toivottavasti kestää koko viikonlopun :)

minsku menee takaisin partsille

Todella,jossukka tervetuloa!

(.)Komento takaisin-ei nää edelleenkin jatkuvat limailut ja kipuilut voi muuta enteillä kuin ovista!!
Näin ollen "päätin",että sillon kuin vuodossa oli mukana myös verta,alkoi menkat.Nyt siis olis kp10 ja hommassa olis jotain järkeä :-D

Eli jännäyslista uusiksi:

26.5. (la) Minerva 77
28.5. (ma) Pikkumyy27
1.6. (pe) Fanny77
5.6. (ti) Elviira80
7.6. (to) Joppuli
10.6. (su) Aava80
20.6. (ke) Inkku78

Olkoon nyt tossa perjantaissa,vaikka voi olla vähän aikaista vielä...

Aurinkoa kaikille!Tautikin alkaa mulla helpottaa,siunatut antibiotit!

Fanny kp10 :-)

Moikka,

Täällä näyttää siltä että vuoto on loppumaisillaan näin yhdeksännen päivän kunniaksi, niin mulla oli ovis viime kuussa kp9, eli ihmeellistä, mutta niin mukavaa, voidaan aloittaa taas hommailut, siitä on meinaan pitkä aika, kun ollaan molemmat oltu kipeitä viime oviksen jälkeen....

IHANA ILMA, täällä toinen kesä kissa, mutta mä kyllä heräsin just, aika kummallista sekin... Nyt bodypumppiin ottaa aamuhiet ja illalla grillailemaan....

T:Joppuli

Minsku, sain ajan vielä tälle kuulle niin että tapaan leikkaavan lääkärin, toivon että silloin selviää koska itse operaatio on. Sain nopeutetun ajan juuri lapsentekoyrityksen (mikä sana...) takia, eli jos ei olisi yritystä niin olisi mennyt normaalissa aikataulussa, mutta nyt nopeutetussa. Meinasin samalla käynnillä sitten kysyä miten homma jatkossa hoituu, onko leikkauksen jälkeen tarkoitus yrittää vielä luomuna ns. spontaania raskautta, vai onko siitä tie samantien lapsettomuushoitoihin.

En muista olenko edes tajunnut onnitella Prinressaa kun on tämä elo mennyt viime aikoina omaa napaa harmitellessa. Onnittelut joka tapauksessa! Ja tervetuloa uudelle tulokkaalle minunkin puolestani.

Ehkä mäkin vielä joku päivä voin kirjoitella tässä ketjussa ihan aiheesta. Tai sitten pitäis perustaa tonne Lapsettomuus puolelle oma viilaus-ketju. Katotaan nyt, toivottavasti olen oman tilanteeni suhteen edes hieman viisaampi parin viikon päästä.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Nyt on vuodot historiaa, Ollaan kavereiden kanssa sitä mieltä että mussa on ollut raskautta ehkäisevä tulppa joka viimein liukeni pois.... Eli nyt vasta alkaa tosi puurtaminen. Mä meinaan ottaa tän kesä ajan vähän rennommin ja kattellen.... Eli voi olla että täällä käyn lukemassa teidän juttuja ja elän hengessä mukana, mutta itse höllään... Nyt pitää palata työmaalle...

T:Joppuli kp 11

Heippa Tytöt!
Viikonloppu oli mitä ihanin!
Selkä tuli yllättäen kipeäksi pe-la välisenä yönä, joten istuminen on vähän vaikeaa, mutta jos on jaloillaan niin kaikki on ok. Sattuu tuosta toisen lonkan päältä jotenkin ”läpi” ettei oikein tiedä koskeeko mahaan vai selkään!
Eipä tänne kummempia itselle ?

-Minsku

Tämä jatkuva odottelu aiheuttaa kaikenlaisia probleemia. Esim. ollaan suunniteltu lomamatkaa, mutta matkakohteen valinnassa tulee juuri nämä "entä jos silloin olenkin" -aatteet mieleen. Että mihin kohteeseen voi mennä raskaana, missä on turvallista, mitä uskaltaa syödä.. Entäpä matkailijan rokotukset.. Niitä kai ei suositella, jos on raskaana. No entäpä, jos ei rokotetta ottaessaan tiedä, onko raskaana (vielä)! Voiko se piikki vaikuttaa jo heti siihen mahdolliseen pienen pieneen alkioon haitallisesti?

Miten te asian ajattelette? Annatteko mennä kuten normaalistikin, vai valmistaudutteko koko ajan jo mahdolliseen tulevaan raskauteen? Olenko ihan hullu, kun elän koko ajan valmiustilassa :)