viikon 7 plussaajat-pino

Heipsan!

Kotona taas, ah mikä rauha ja hiljaisuus.. Tuli tuosta Kalenterin autojutusta mieleen omat törttöilyni.. :ashamed: Eilen peruutin serkkupojan auton kylkeen hienon lommon (onneksi isän auto säästyi pahimmilta kolhuilta, otti vain vähän värin serkun autosta) ja kyllä hävetti. Miten mää en muka nähnyt sitä autoa?? Ja pahempaa seuraa -tänään mentiin pikkuoppilaiden kans ympin tunnilla luontoretkelle.. Metsästä poislähtiessä peruutin suoraan ojaan.. :ashamed: :ashamed: Ja kännykkä oli tietysti unohtunut koululle! Käveltiin sitten reipas 2 km esikoululaisten kanssa takaisin kouluun. Masua vihloi välillä ja itku meinas tulla silmään mutta toki piti vain hymyillä oppilaille ja kuitata, että huomenna ei sitten tarvikaan pitää liikuntaa, kun tänään ollaan näin reippaita! Oppilaat olivatkin tosi reippaita, mulla tais ottaa kovemmalle. Eikä pelkästään kävely, vaan huoli autosta (aikamoiseen puskaan sen pakitin), häpeä kännykän unohtumisesta, huoli oppilaiden jaksamisesta jne. Alan oikeasti uskoa siihen raskausdementiaan pikkuhiljaa! Ja autonrattiin en vapaaehtoisesti enää raskausaikana koske! (Lienee turvallisin ratkaisu sekä minulle, että ympärilläni oleville ;) ) Onneksi kellekään ei nyt kuitenkaan käynyt kuinkaan, ja autokin selvisi edelleen vain muutamilla naarmuilla.

Toin kotoa pienen pussillisen kotimaisia omenoita -älyttömän hyviä.

Pikkuinen valvotti viime yönä hikkailemalla.

-kanttis 32+6

 
Kuulinpa pöljän uutisen Karvinen-82:lta. Täällä kuulemma leikataan menoja niin, että enää ei tule neuvolasta hoitaja kotiin vauvan syntymän jälkeen, vaan vauvan kanssa pitää mennä neuvolaan. :\| Sehän onkin sitten tooosi kiva juttu, ainakin jos on sektiohaava.

Ihme kipuja taas, en aamupalaa syönyt ja pistää sitten selänkin kipeäksi. :eek:

Rv 31+4
 
triinu
täälläkin ollaan kipuiltu ihan urakalla :( vihloo ja jomotta alamahassa...... kävin tänään lääkärillä ja ei onneksi mitään hälyttävää: kohdunkaula vähän lyhentynyt mutta kiinteä ja kiinni. lääkäri olisi antanut sairasloman, mutta sovimme, että tarkistellaan tilannetta vielä ensi viikon. hän nimittäin epäilee, että tämä istumatyö rasittaa sen verran, että voisin jo jäädä kotiin ;) mutta, katsotaan nyt, jos ei helpottaa, niin saan parin viikon sairasloman äippäloman alkuun astiin. niin ja oikea diagnoosi oli: liitoskipuja ja nivelten löystyminen, ihan normaalia, ei oikein pysty lievittää :LOL: raskaudessa on kyllä melkein kaikki asiat ihan normaaleja ;)

triinu 32+1
 
Musta taas tuntuu, että makaaminen rasittaa masua enemmän kuin istuminen. :eek: Kumma homma juu, mutta makaillessa alkaa monesti supistelemaan enemmän ja samalla saattaa vihloa pienesti.

Me saatiin tänään tiskikone :D voi onnea ja autuutta.. Se on kyllä tosi pieni ja ihan iänikuinen, mutta toimiva ja ei me isoa tarvitakaan. Olen aina inhonnut tiskaamista, joten jihaa!

Pitäisi vielä tehdä jotain vauvahankintoja. Se pinnasänky, sitten silitysvehkeet ja unipussin tahtoisin.. Monet tuttavani ovat unipussia kovasti kehuneet ja ajatuksena tuntuu kyllä mukavalta. Varsinkin kun meillä tykätään nukkua viileässä makuuhuoneessa, illalla tuuletellaan aina huone ihanan raikkaaksi. =) Toppista olen kyllä miettinyt, mutta en tiedä. Sanokaa, että vastasyntynyt pärjää tuolla äp:n toppiksellakin, pliis..

Meidän poppoo tuli yökylään tänne "suurkaupungin" humuun.. Pikkuveljet katselee star-warsseja ja äiti ja isä meni leffaan.. ;) Katsomaan jotain kaksipäistä kotkaa tai jotain. Taisi olla rakkauselokuva.. =) Ihanaa, että vielä jaksavat/tahtovat tehdä mukavia asioita yhdessä!

Kotoisaa lauantai-iltaa toivottelee,

-kanttis 33+1

 
ronja-86
heipsan tännekkin... :) tuosta autolla törttöilystä... :) itse peruutin äitini uuden almeran suoraan sellasen uuden raheen BMW xr-5 :N nokkaan ja ihan säälimättä... en kyllä tajua kuinka onnistuin.. en katsonut peiliä ollenkaan pakki päälle ja "hanaa" voi jeesus sitä lommoa äiteen auton takapuskurissa... tai siis siinä entisessä takapuskurissa..meni meinaan kokonaan vaihtoon ... :whistle: :whistle: BMW ei kärsinyt mtn vaurioita... onneksi.. eihän se auto maksakkaan kuin häävit 100 000e että ihanaa tää raskausaika :D
 
kanttarelli: onhan se kyllä aika iso se äippä-pakkauksen toppapuku. :D pikkuinen vaavihan ihan "hukkuu" siihen. :kieh: :LOL: noin mää oon perustellu aina omia hankintojani. :D :saint: ja sit ne on aina joko liikaa tytönvärisiä pojalle tai pojanvärisiä tytölle...ku eihän noista vauvoista muutoin erota kumpia ne on. :D ja tuollekkin perustelulleni sain ihan konkreettisen todisteen, kun esikko oli vauva ja sinisessä toppahaalarissa olin sen kans liikkeellä, niin eräs vastaan tullut pappakin totes, että ihanhan tuo on selvästi poika, ku pukukin on sininen. :D ja poikahan se. :LOL:
meillä on ollu tänää vilkas päivä tän maha-asukin suhteen, potkinu ja pyöriny niin, ettei ees päiväunia kunnolla saanu otettua. =) jospa se sit yön nukkus ja antas munki nukkua. tuntuu vaan välistä, että läpi kait se tuosta nahasta tulee, ku niin jytää tuola. *jäin nyt kuvitteleen, miltä se näyttäs, ku varpaat tulis tuosta mahasta läpi :whistle:* tarttis vissiin lähtä nukkumaan pikkuhilijaa, ku noin alkaa jo aivot itelläki sutittaa.. =)

sieppo 32+3
 
Juu se ä-pakkauksen puku nielaisee vauvan kyllä. :D Se on hassua kun katselee koon 60 vaatteita ja miettii että onpa pieniä... Sitten kun vauva syntyy, onkin liian isoja. :D

Täällä menee hermot tän vessassa ramppaamisen kanssa... Eilen taas n. miljoona kertaa kävin pissalla ennen nukkumaan menoa. Ja jalat täytyy rasvata, muuten ei saa unta. :kieh:

Rv 31+6
 
Järkkyjä kramppeja!Tähän asti on magnesium ja kalkki auttanu, mutta ei näköjään enää. Eilen veti molempien reisien sisäpuolelta niin hulluna suonta, että en voinu muuta ku maata lattialla ja parkua.Nyt yritin perkata puolukoita, mutta jo puolen litran jälkeen käsistä veti suonta niin, ettei astiat pysyny enää käsissä. Hermot hermot.En tiiä, pitäiskö uskaltaa ottaa enemmän nuita tabletteja, ku mietin että huilaako lisäravinteet läpi, kun tuota pissaa edelleen tulee niin paljon, ei ehkä ihan niin paljoa, ku sillon kesällä sairaalassa, mutta reilusti tavallista enemmän.Viikon päästä neuvola, kestäisköhän siihen asti, vai pitäiskö soittaa ja kysyä, että pitääkö ottaa enempi ravinteita.
Parin päivän turvotus on nyt laskeunu, onneksi.
Miksi mulla on isompi peffa ku maha?
 
Terve!

Tai ehkä ei, täälläkin oireillaan nimittäin, ja nyt vasta rupeaa vaivaiselta ja raskaana olevalta tuntumaan. :\| Olen päivittäin kävellyt noin viikon ajan tai yli Helsingissä Pasilan asemalta pari kilsaa Harjukadulle ja päivän päätteeksi takaisin suurta ylpeyttä tuntien, mutta tänään lopulta annoin myöten ja menin sen sijaan metrolla saatuani ensin itseni junasta sinne raijattua. Ongelma täällä on se, että lonkat vihoittelevat ja mahakin painaa lantiota. Tuntuu vessahätäiseltä oikeastaan koko ajan kävellessä, vaikka justiin olisi vessassa käynyt. Siellä taitaa olla pää lähtökuopissa.

Niinpä niin, osani olen minäkin saanut noista jalkakrampeista. Nykyään on jo ehdollistunut reaktio aamulla krampin uhkaillessa (tavallaan tunnen herätessäni, että nyt olisi tulollaan) koukistaa nopeasti jalkoja, ja se auttaa. Sen sijaan jos pidän paikallani tai ojennan nilkat oikosekseen, kramppi tulee suht varmasti tuossa tilanteessa. Muutenkin jalat suht turvoksissa ja väsyneet.

Ja närästys. Muutenkin jos maha kurisee, se kurisee tosi ylhäällä, on outoa, kun suolisto tuntuu siirtyneen. :eek:

No, jos jotain hyvää, niin selkäkipuja ei lyhytselkäisellä ole, tai ainakin minä olen toistaiseksi välttynyt. :) Jannen täti muuten sanoi minut nähdessään pari päivää sitten, että hänestä maha on laskeutunut jonkin verran. Tiedä sitten.

Ajatella, enää 6 vk aikaa laskettuun aikaan! Olen varmaan 1 000 000 kertaa sanonut, mutta minä synnyin 2 vk ennen la:ta ja sisarukseni 2 pv, joten EHKÄ ei tartte ihan niin kauan odottaa - alkaa olla kärsimätön olo jo! Muutaman viikon kun vielä pysyisi kuitenkin omaksi parhaakseen ja sitten... =)

Joko ootte muut ihan täpinöissä tulokkaan kanssa? No, turha varmaan kysyäkään! :D

T. Kalenteri ja Tirppa, rv 34 tasan
 
Kyllä tässä alkaa olla sellaista lähtölaskennan tuntua pikkuhiljaa.. :D Eli täpinäfiilikset senkun nostaa päätään!

Käytiin juuri miehen kanssa kävelemässä ja revontulet liehuivat taivaalla. Hymyssä suin sai kävellä muutenkin, kun maha ei yhtään alkanut kenkkuilemaan tällä kertaa. =) Tuntui, että olisi voinut kävellä vaikka kuinka pitkästi. Ihanan raikas ilma.

Minä olen myös syntynyt reilut pari viikkoa etuajassa, yksi siskoistani 3 viikkoa, toinen 9 päivää, toinen veljeni 2 kk ja toinen pari päivää -joten täälläkin kai ehkä vosi olla hyvät mahdollisuudet päästä viimeistään laskettuun mennessä hommiin! Toivotaan näin, vaikka eihän sitä ikuna tiedä.. Yritän varautua siihen, että ylikin saattaa mennä, mutta kun kuitenkin uskon että ei menisi.. Eli sitten tuskailen ja möykkään täällä, kun lasketun yli mennään -varoitan jo nyt! ;) No, täältä taitaa löytyä tilanteeseen kuin tilanteeseen kohtalotovereita..

Leivoin tänän sämpylöitä ja onnistui erinomaisesti. Myös pitsaa leivottiin ja hyvää tuli..

Mies lupasi heti huomenissa käydä ostamassa vihdoin ne silitysvehkeet -pääsen siis pyykinpesuun! Toivonpa hyvää ilmaa, että saapi ulkona kuivatella.

Hyvää yötä mahakkaat!

-kanttis 33+2
 
heissuli vei!

"täpinöissään" ollaan tääläki, just jäin kauhisteleen, ku tää raskaus on ollu pitkälle samalainen kui ensimmäinenki ja eka syntyi kolme vkoa etuajassa, et jos tää tekee saman, ni eihän täs oo ku muutama hullu viikko aikaa. :eek: ja sit toisekseen, ku kakkonen syntyi päivää ennen la.ta ja kolmonenkin leikattiin viikkoa etukäteen, ni mulla ei oo ees kokemusta tuosta, että yli la.n menis..elikkä toivottavasti ei meekkää. :D mulla menis varmaa sit kaikki aika siihen, että pohtisin vain sitä, et millon lähtö tulee. :whistle: :D
tänään ollu vähä rauhallisempi päivä tuolla mahassa, mietin jo, että liekkö sillä alkaa tila käydä vähäisemmäksi ku ei oo enää niin innostunu pyörimään ku mitä viel eilenki pyöri vai liekkö sielä sit eilisen jylläämisen jälkeen ollu lepopäivä. =)
noista krampeista, mä oon tällä kertaa ainaki vielä selvinny ilman niitä. tai tais jossai vaiheessa olla joku viikko sitte muutamana yönä, et pohkeet kramppas, mut nyt kyl helpottanu, ku en ees muista milloin ois viimeksi krampannu. viheliäistä se kuitenki on ku kramppaa. ja onneksi mulla sekin vähäinen on rajoittunut vain noihin pohkeisiin, ajatuski, et reidetki kramppais kauhistuttaa.. :/ ei kait niitä voi ees "estää" samoin kuin pohjekramppeja. niin että krampeista kärsivät, ei käy kateeksi. =)

sieppo 32+4
 
Kanttis, täälläkin ollut revontulia. =) Kaksi kertaa parin viikon sisällä. On kyllä kauniita.

Esikoinen syntyi muistaakseni rv 40+6 ja sekä minä että mun sisko synnyttiin lasketun ajan jälkeen. Siskon lapsi meni ylitte parilla viikolla... Eli ei kauhean nopeaa toimintaa jaksa odottaa, jos siis ei suunniteltua sektiota tule. :whistle:
 
May-79
Hei vaan!

Olipas ihanaa lueskella teidän juttuja piiiiiiiiiitkästä aikaa! En oikein pysty enää koneella istumaan, kun selkä on niin huonossa kunnossa ja aikakin on nykyään ihmeen rajallista ettei oikein ees kerkeekään.

Muksut on mummolassa lauantai-illasta lähtien, kun mulla kramppas selkä perjantaina ja itkien vaan päivystykseen saamaan kipulääkettä. Tiukassa oli kävely ja yleensä kaikki. Diagnoosi oli sitten kiva... olette yskinyt selkä ja vatsa ja kylkilihaksenne jumiin. Hip hei. Panacodia määräsivät ihan karmeesti, sain tarkkailussa 4 kappaletta!!!!!!! Ja kotona nyt "saa" ottaa 8 tabua/vrk. Järkyttävää, en kyllä syö kuin sen mikä on pakko, että pystyy ees olemaan jotenkuten. No, tätä se on kun loppusuoralla iskee keuhkoputkentulehus ja samalla vielä poskiontelot ja korva oli tulehtunut. Ei sille yskälle mitään voi, mutta eipä paljoo enää kärsi yskiäkään.

Neuvolassa puhuttiin viikolla just synnytyksestä, että kun mulla on ne niin pirun nopeita ja kivuliaita, että entäs nyt kun voimia ei välttämättä ole ja lihakset ei tottele krampissa ollessaan... No, imukuppi ja kätilön painaminen ja leikkaus ovat vaihtoehtoja jos en itse selviä... Ei oikein naurata, kun aiemmat kolme on tullu ns. järkyttävien kipujen kanssa, mutta normaalisti ja nopeesti... Saapa nyt nähä sitten....

Suppareita on välillä, ennen oli enemmän. Nyt taas tulee suht tiuhaan, mut mitään ei tapahdu. Käväsen kohta suihkussa ja katson sitten taas tilannetta. Ois nuita viikkoja jo kasassa tarpeeksi, ettei tarttis enää hätäillä... Neuvolassakin hoitaja sanoi: Jospa sinä nyt sit peruisit keskiviikon käynnin ja olisit jo osastolla, olis ihan hyväksi! Mullakun on koko aika menny ihmeen hyvin ja pirteesti ja nyt lopussa vointi on romahtanut tuon selän takia ja vähän muutenkin. Mutta katsellaan ja ootellaan! Saunaan en uskalla, kun se pahentaa selkä särkyä jostain ihme syystä, joten suihku on ainut joka nyt auttaa.

Mutta häntä pystyyn vaan kaikille ja hyviä vointeja!!! Varokaa niitä muita autoja... ;)

T. Auli 37+5
 
Soitin sisätautipolille ja kysyin niitä elokuussa otettuja labrakokeita, vastaukset on tullu, ja yks lääkäri on ne jo kattonu, ja niissä on jotain, siis joku sairaus johon aiotaan alottaa joku lääkitys. Mutta jonku toisen lääkärin pitää vielä kattoa ne paperit, ja se on lomalla lokakuun alkuun asti. Olis kyllä ollu kiva tietää ees että mikä se sairaus on, mutta eihän se hoitaja mitään osannu kertoa. Nyt hermostuttaa kahta kauheammin, ei ois pitäny soittaa sinne. Soitin vielä neuvolaanki, että jos se näkis sieltä ne vastaukset, mutta ne ei näy neuvolan tiedostoissa, kun ovat sairaalassa otettuja.
Mulla on kumpiki aiempi synnytys käynnistetty 2viikkoa etuajassa, ja näillänäkymin tämäki, vähän jännittää, jos syntyiski omia aikojaan että olisko se jotenki erillaista.Mie en kyllä varmaan pystyis oottamaan yliajalle, hermostuisin ihan totaalisesti kun olen niin kärsimätön. Yks tuttu on tänään menny käynnistykseen 10päivää yliaikasena.
 
pystysköhän tuota käynnistystä millään verukkeella pyytämään?! :eek: ku nyt tuntuu, että kysy mistä tahansa, nii tästä yhteiskunnasta, niin luvattua kuin olisikin, ei löydy tahoa, joka osais kertoa, mihin mä saisin tän meijän erityislapsen hoitoon mun synnytyksen ajaksi. siis ku anoppi kyl pärjää noitten poikien kans tarvittaessa, mut tätä tyttöä se ei uskalla jäähä hoitamaan ja isukki, joka kyllä pärjäis näitten kaikkien kans, ois luonnollisesti halukas kuitenki tulevaan synnytykseenki mukaan. elikkä, jos synnytyksen vois pyytää käynnistään, niin saisin helposti sovittua "tietylle päivälle" et siskoni tulis hoitaan tänne lapsia tai, jos sais viel ite määrätä käynnistyspäivän, niin voisin synnyttää syysloma-viikolla, ni oma äitini pääsisi tänne hoitaan näitä muita. vai pitäneeköhän mun jättää tää asukki tuonne mahaan oottaan sopivaa hetkeä syntyä! :whistle:
meinaa jo stressi tulla tästä. :headwall: jospa löis hanskat tiskiin ja sanos, et empä sit synnytäkkää!!! *minäkö muka pahalla päällä*

sieppo 32+5
 
Oonko minä ainoa, joka ei ota stressiä siitä, että meneekö yli vai ei? :D Siis olisihan se vauva kiva saada sylkkyyn nopeammin, mutta jos ei niin ei. :) Tulen toki valittelemaan kärsimättömänä jos laskettu aika taas tulee ja menee, mutta älkää olko huomaavinanne, kuuluu asiaan sitten. :LOL:

Auts, maha kipeä. Taitaa olla ilmavaivoja. :kieh:

Vauva on hassusti; toinen puoli vatsasta tyhjän tuntuinen, vauva on melkein kyljessä toisella puolella. :D

Rv 32+0
 
Ketuttaa!

Keittiön viemäri haisee ihan sille itelleen ja ei auta putkimiehet.. Raivostuttavaa! Tekis mieli repiä koko lavuaari irti ja juntata rautakangella ne putket auki..

Löysin hutonetistä ihanan pikkuhaalarin (kun se äp:n on kerta niin iso) ja onnistuin jotenkin tän temppuilevan koneeni kans missaamaan sen sitten viime minuuteilla.. :headwall:

Ukko ärsyttää!

Sain sentään pikkuisen pyykkiä pestyä kaksi koneellista.. Huomenna lisää! =) Ärsyttää vaan sekin, kun tajusin tuossa vaatteita loniessani, ettei mulla muutenkaan ole alle 60 senttisiä vaatteita pienelle. Joutuu sitten olemaan isoissa tamineissa.. *murr* Eikä rahaa ole mokomiin pistettäviksi. No äkkiä ne pienet ihmistaimet taitaa kasvaa..

Jossain emättimen seutuvilla on tuntunut pari päivää lyhyitä teräviä vihlaisuja. Vähän kuin jos suuhun menee hius ja sen kiskaisee liian terävästi pois suusta. Siltä lähinnä tuntuu tuo kipu. Mitähän lie sekin.. Varmaan jotain just asiaan kuuluvaa ja lähipäivinä/viikoina vain pahenevaa..

Juu, mulla on huono ilta :whistle: ;) Parasta painua pehkuihin! Huomenna päivä (tai siis oikeastaan tänään) uus ja pääsee neuvolaan kuunteleen jälleen sydänääniä! =)

kanttis 33+3 (4)
 
triinu
No täällä ovat tunteet kuumana!! =) Ok, pakko myöntää, eipä itselläkään ole mikään paras päivä :kieh: Tunnin bussimatkan ja vartin kävelylenkin jälkeen rupesi supistelemaan ja veti selän ihan juntturaan :/ Että mukava alku työpäivälle. Meikäläinen kun vieläkin tässä töissä kärvistele, enää kaksi viikkoa. Mies oli kyllä eilen sitä mieltä, että voisin jäätä sairaslomalle, mutta omatunto ei anna myöten ;) Pakko vielä hoita tämä ja tämä ja tämä ja tämä homma pois alta..................

V: eipä kyllä muakaan haittaa, vaikka vauva vähän yliaikaiseksi menisikin =) Ja niikuin täällä suvussa katsotiin esimerkkejä, niin omalla äitillä viidestä synnytyksestä mennyt neljä yliajalle, että ennusteet ovat lupavat ;)

Onko muillakin mahaasukit vähän hiljasemmalla päällä? Minä kun olen tottunut päivittäisen myllämiseen, niin nyt tuntuu niin outolta, kun vaavi on ollut pariin päivään aika hiljanen ;) Yritetään olla huolestumatta........ kait sillä alkaa olla paikat vähän ahtaana jo ;)

triinu 32+5
 
piu84
Tänään oli sitten neuvola.

Elikäs paino noussut 1,8 kg viime kerrasta (eli kaksi viikkoa sitten oli viimeksi), verenpaineet 126/70, sf-mitta 29 cm (kasvanut 1 cm viime kerrasta), pissa ok, sydämen syke ++, liikkeet ++, ja raivotarjonnassa ainakin vielä.

Viimeksi lähettivät verikokeisiin kutinan takia, mutta kaikki oli normaalia niissäkin.

Viimenen lääkärineuvola on sitten seuraavaksi, 27.9.

Olo on tänään mitä mainioin, mutta eilen oli hieman väsynyt ku pari yötä meni oikeastaan valvoessa. Onneksi viime yön nukuin kuin tukki.
Lauantaina mies innoistui taas "maistelemaan", ja tietäähän sen mitä siitäkin tulee kun tarpeeksi ottaa. No se meni sitten helpottamaan pahaa oloaan ammeeseeen.. Ja totta kait vesi valuu.. Ja sammuu sinne!! Jouduin sitten yön valvoo ja vahtii sitä että ei huku.. En ymmärrä mikä siinä on ku sil on semmoinen tapa et pitää mennä suihkuun (nykyään ammeeseen) nukkumaan. parhaimmillaan entisessä asunnossa ollut suihkussa 7 h. Onneksi sielläkin oli vesi ilmaista.

Sitten sunnuntaina en vaan saanut nukuttua. Puolen tunnin välein heräsi ja sit seuraavan puoli tuntia sitä taas yritti saada unen päästä kiinni. Mieskin valvoi yön ja aamulla töihin lähtö oli.

Nyt on sitten se kakkosvaihekin käytynä. Viime viikon torstaina oli arvioiva ajo, perjantaina ratapäivä ja eilen sitten teoriat. Nyt pitäis vaan poliisilaitokselle viedä se todistus että sais sen lopullisen kortin.
Kuulemma menee pari viikkoa ennen kuin sen sitten saa.

Mutta eiköhän tuossa ollut jotain kuulumisia ku ei enää muuta tule mieleen.

Terveisin

Piu84 rv 34+2

 
Täällä yks huonsoti nukkunu äiti. Heräsin, ja en enää saanu unta. Pyörin sitten tuntikausia, ja sain mukavia suppareitaki.
Sieppo:Käynnistyksen saat kyllä jo sillä perusteella, että on lapsenvahtiongelma, ja tuolla länskässähän käynnistävät muutenki helposti, varsinki jos pääsee eilan potilaaksi.Ne mieslääkärit ei niin helposti kuulema käynnistyspäätöstä anna.Tosin käynnistyksessä on aina se, että vaikka maanantaina käynnistettäis, niin voi silti mennä monta päivää enneku se mukula tulee ulos.
Meilläki on ollu revontulia, tosin en oo jaksanu nousta sängystä niitä kattelemaan, mutta ukko on aina välillä valassu asiasta.
Menipä eilen kyllä sen kans kunnonlain hermot, olin aikonu laittaa ruuaksi perunoita ja jauhelihakastiketta. No, jauheliha oliki menny pilalle pakasteessa, oli ehkä ollu liian kauan ennen pakastusta jääkaapissa tai jotain. Perunat oli kumminki jo kiehumassa, ja lapsilla oli nälkä, niin päädyin kaivamaan pakasteesta verta, ja tein verilättyjä. Ja sehän ei herralle passannu, hirveä huuto alko ku tuli töistä eikä ollu hyvää ruokaa, vaan verilättyjä. Paiskasin sitten maitomukilla, ja lähin kauppaan.Arghh!
 
Phöh, oon tyhmä. Eilen katoin et milloinhan seuraava neuvola-aika... No, 6.9. oli. :kieh: Sain uuden ajan ylihuomiseksi sitten. Eka kerta kun unohdan neuvola-ajan tämän raskauden aikana. No, eipä se tapa. Täytyy samalla käynnillä varata muksulle lastenneuvolaan 2-vuotisaika. :) Saas nähdä paljon on poitsu kasvanut. Puolisen vuotta sitten oli viimeksi aika.

Aika hassua miettiä, kuinka aika kuluu. Ei mene kauaa, kun täytyy jo käydä viikon välein neuvolassa. :eek: Ja enää 1 kk 1 vrk synnytystapa-arvioon. Siihen asti en viitti miettiä alatiesynnytystä realistisena synnytystapana oikein... Vaikka tietty olen miettinyt että mitä siltä haluaisin, mutta siihen se jääkin.

Tässä jonkun aikaa istuskelen, sitten siivoamaan ja tiskaamaan. Tulee sisko miehensä ja tyttärensä kanssa käymään klo 16 aikoihin. Poitsun päikkärit jäävät väliin tänään, ei jakseta sitä tappelua unien takia. Nyt on nimittäin kiukkuillut parikin tuntia nukkumaan mennessä ja sitä miettii, että onko siinä loppujen lopuksi järkeä "pakottaa" nukkumaan jos toinen ei halua. Öisin kuitenkin nukkuu todella hyvin nykyään, joten ehkä se korvaa päikkärien tarvetta.

- Rv 32+1 -
 
heipsan!

kanttarelli: katos sieltä keittiön allaskaapista, siitä kohti mistä menee altaan ylivuotoaukon putki. (2cm halkaisijaltaan, 30cm pitkä kierreputki) käytäs se putki irti! ( varoitus: varo-varo-vasti!!) todennäköisimmin se on täynnä mustaa jankkia koko putken täydeltä!!! :whistle: :$ :$ nimimerkillä puhistanut meiltä sen alkukesästä! ;)

ja sit tähän mahaan, mikähän tuossa on, kun jotenki koko maha "kipeä" tai ei siis kipeän kipeä, vaan kylellään kun makaa, niin vihlovasti kipuilee, samoin kun on pystyssä. sit tuos aivan navan yläreunassa on tosikipee (myös kosketukselle) kohta ja alamaha on keskeltä samoin sisäpuolelta vihlovan kipee ja ulkopuolelta kosketusarka. mää mietin et onko mulla joku tyrä tai vastaava tulossa tuohon navan seutuville, ja se ärsyttäs koko mahaa. mutta kun ei nukkua pysty, ku selälleen ei voi, mahalleen ei voi ja kylkiasentokin on nyt alkanu vaivaamaan. torstaina ois neuvola, ni jospa ne sieltä rauhottas, et ei syytä huoleen. B) pitänee kysellä samalla tuosta käynnistyksestä, ku jos tää suostus syntyyn ees lokakuun viimesen viikon aikana, eli syysloma viikolla, niin mulla ois vaik koko viikoksi hoitaja lapsille.. jos siinä käynnistyksessä niin kauan aikaa menis. vaihtoehto se on tuokin. =) pitänee jatkaa sen funtsimista ja ajatuksen kehittelyä. =) niin ja hilijasta edelleen tuolla mahassa, jo kolmas rauhallinen päivä, toivottavasti ei vielä liian rauhallista, ennen myrskyä nääs! :eek: =)

sieppo 32+6
 
Heipsan masunkasvattajat =)

Tänään käyty äippäpolilla kokoarviossa. Painoa arvioitiin 2,6 kg ja ihan käyrien välissä mennään, joten ei hätää.
Lapsivedenmäärä on normaali ja raivotarjonnassa pienokainen köllötteli. Mittasivat sykekäyrää, aika korkeita lukuja siinä näkyi, 171, olisikohan noi tytön sykkeet, jostain olen lukennut, että tytöllä on korkeampi syke, mene ja tiedä ...
Ens viikolla sitten olisi neuvolalääkäri, kun noita viikkoja tulee täyteen 35.
Kuu-ukko ja masuasukki rv 34+1
 
sieppo, tein työtä käskettynä ja putsasin ko putkenpätkän, mutta ei se ihan älyttömän paskanen ollut. Missä lie piilevät sitten nuo mönjät... Voiko noita muita putkiston osia irrotella rikkomatta? Siis ihan käsipelillä ronklata irti ja pistää paikoilleen. Alkaa meinaan kypsyttää tuo lemu.. Ja mullakin on muuten ollut nyt tosiaan pari päivää (koko ajan voimistuvaa) vihlontaa mahassa. Tuntuu navan alapuolella ja sivulla. Tosi pienellä alueella kerrallaan.. Ikäänkuin pistää, eikä missään asennossa ole hyvä.

Neuvolassa tänään (ukkokin lähti mukaan!) ja kaikki edelleen ok. Pissa puhdas, verenpaineet hyvät, hemppa 124 ja sf-mitta 29 cm. Sentillä oli kasvanut viime kerrasta (2 viikossa). Painoa oli tullut vain 350g/viikko!! :D Pikkuinen edelleen raivotarjonnassa.. Seuraavaksi onkin sitten synnytystapa-arvio ja lääkärintarkastus 7.10 -silloin viikkoja n. 37!

Kävin lainaamassa kirjastosta ison pinon ajankulutusaineistoa eli romskuja =) Tosin en ainakaan ihan heti niiden kimppuun pääse, kun sisko soitteli ja ilmoitti tulevansa huomenna tänne ainakin yhdeksi yöksi. Hyvä vaan että tulee, ei tarvi seinille puhella pariin päivään.. B)

Eipä kummempia, kuulumisiin taas!

-kanttis 33+4
 

Yhteistyössä