viikon 7 plussaajat-pino

Käytiin pizzalla ja vuokrattiin illaksi elokuva =)

Supistelee edelleen aika usein, mutta kivuttomasti. Yöllä heräsin yhdesti siihen, että maha oli todella kova.. Vähän jännittää se ala-asteen sijaisuus, ettei vaan tule liikaa rasitettua mahaa. No, pitää yrittää vaan ottaa rauhallisesti ja pitää tukivyötä.

Tahtoo äitiyspaidan.. Kaikki vanhat paidat alkaa rullautua kainaloihin. =) Pitänee huomenna käväistä H&M:llä..

-kanttis 32+2
 
Tervehdys kaikki!

Huh, mikä viikko takana... lopputyönäyttely nyt täydessä käynnissä ja tuntuu joka lihaksessa ja luussa. Onneksi huominen vapaapäivä, joten ei nyt kiireistä yhtään enempää.

Tuossa yritin päästä kärryille viimeaikaisista puheenaiheista. En tunne messangeria kuin jotenkin nimeltä, mutta Janne saa mulle kertoa, mikä se on ja onko mahdollista sellaista käyttää. Ehdottomasti pitää yhteyttä pitää vielä rääpäleet sylissäkin! =)

Meillä minä oon yleensä se selvästi vähemmän himokas osapuoli, mutta viime aikoina on tilanne kääntynyt toisin päin - siis minä suht haluton ja mies täysin. Kerran oikein tivasin asiaa, ja kyllä siinä joku sellainen juttu taitaa olla, että Janne pelkää jotenkin tekevänsä pahaa lapselle tms. Musta outoa ja lähinnä saa mut ajattelemaan, että kyllä vika on suurentuneessa ulkomuodossa kuitenkin. :'( Muuten kaikki ok meidän välillä, seksi on ollut hyvin sivuosassa suhteessamme aina paitsi silloin kun lasta oikein tosissamme yritettiin. Että ei mitään kovin uutta.

Vai Kanttis sijaistamaan, lykkyä tykö ja kyllä se hyvin menee! :hug:

Piu kyseli Big Brotherista. Kyllä vaan, sitä töllätään täälläkin. Nyt menossa digiboksin kovalevylle, äsken kävin kattomassa, että menee "nauhalle" ja siellähän töllö olikin päällä ja täysillä. Siinä sitten muuhun suuntaan katsellen, korviani pidellen telkku pois päältä, etten kuule, kumpi joutui pois talosta. Täytyy sanoa, että muakin ärsytti hiukan se Jani. Eihän sitä tiedä, millainen on siviilissä, mutta harmittavan innokas opettamaan omia pallotemppujaan... :LOL: Huomaa kyllä, että muiden ylenpalttinen neuvominen on musta tavattoman hermostuttavaa, varmaan siksi, että se on itsestäni joskus aika kivaa. :) - Mutta mutta, realityt on mun ihan suosikkeja.

Mulla pyörii kans synnytys mielessä, mahdoinko sanoa aikaisemmin, mutta odotan sitä todella innostuneena ja mietin, mitä kaikkea kivaa siitäkin voisi saada irti. Varmaan nokalleni lennän, kun tällä tavalla intoilen liikaa ja olen ylioptimistinen. En ole koskaan pelännyt kipua erityisemmin, tosin aika vähän joutunut sellaista kokemaankaan paitsi (mielestäni) tosi kovia kuukautiskipuja toisinaan, mutta joka tapauksessa se puoli ei pelota. Mietiskelen jo kaikenlaisia ammejuttuja ja kannettavaa tietokonetta, jolla voisi töllätä miehen kanssa romanttisia komedioita! :LOL: Mutta täytyyhän sitä jotain hassujakin haaveita kai olla, olen kyllä yrittänyt varautua siihen todennäköisyyteen, ettei synnyttäminen olekaan ihan pelkkää ammeessa iloisesti loikoilua ja lellintää.

Rintapohdintaa: Olenpa V minäkin miettinyt rintojen pienennysleikkausta, vaan eipä taida jäädä ainakaan toivottavasti viimeiseksemme tämä lapsi enkä tiedä, miten imettäminen sitten sujuisi seuraavan kanssa, jos tässä välissä leikkaukseen menisi. Lääkäri on joskus jopa maininnutkin leikkauksen mahdollisuudesta. Tässä koko tarina: 1) Havaitsin hiukan kuopanteen tapaista rinnassa pari vuotta sitten ja panikoin. 2) Menin miespuoliselle omalääkärilleni kertomaan asiasta. 3) Katsoi ja tunnusteli, ei ollut mitään. 4) Otti erikseen varoittamatta mittanauhan :LOL: ja rupesi mittaamaan rintojani! :eek: 5) Kysyi, olinko laihduttanut paljon viime aikoina tai jotain, koska rintani ovat "kookkaat", mihin sanoin, että osittain kai sukuvika, vaikka minä kyllä vedän pohjat... :ashamed: 6) Sanoi, että jos tulee ongelmia, kelasta saa korvauksia leikkaukseen mennessään, tai jotain vastaavaa.

Taustatietoa: olen noin kokoa 70G (sen kokoisia liivejä en ole ikinä löytänyt) tai 75F ennen raskautta, nyt nuo koot tuottavat vaikeuksia mutta saan jotenkin päälleni koon 75F. Muuten olin painoindeksiltäni ennen raskautta 21, eli ei nyt kyllä niin ylipainoinenkaan. Joskus olen kuin olenkin painanut jotain 5 kg enemmän, mutta rintojen koko ei pienentynyt laihduttuani. :\| Toisaalta olen kuullut, että rinnat voisivat imetyksen jälkeen pienentyä, joten odotellaan sitä ja katsotaan, josko tuuri kävisi. Ei ole nimittäin pelkästään ulkonäöllinen juttu vaan yleisestikin mm. liikkumista rajoittava tekijä.

Näin pari yötä sitten unta lapsen syntymästä. Jostain syystä itse synnytyksestä en ole vielä nähnyt unia vaan siitä, että lapsi on syntynyt enkä itse tiedä asiasta muuta kuin sen, että syntyi. Tällä kertaa Janne toi lapsen paareilla luokseni ja katselin häntä. Lapsi oli sittenkin tyttö ja näytti nukelta, aivan äitini näköinen ja mittasuhteiltaan samanlainen. Ruskea polkkatukka ja siniset, helmimäiset silmät. :LOL: Äiti oli siinä myös ja naureskeli kyynisesti, että tämä siitä puuttui, että siitä pennusta piti sitten vielä tulla hänen kuvansa. Jossain vaiheessa lapsi tuli enemmän lapsen näköiseksi ja yritin syöttää häntä. Hamusi suullaan ahneesti, mutta olin aika huono imettämään enkä tiedä, saiko jotain syötyä. Mietin jo kaikenlaisia vastikkeita, mistä niitä saisi. En tiedä, onko uneen vaikuttanut se, kun juttelin imetyksestä Jannelle edellisenä iltana, että lypsämistä kuulemma helpottaa, kun katselee lasta tai hänen kuvaansa. Ja sitten olen paljon lukenut äitini antamaan kalenteria, jota hän kirjoitti minua odottaessaan ja synnyttyäni eli vuonna -76.

Janne viipyilee lapsuudenystävänsä polttareissa, saattaapi mennä kauankin, että ehkäpä minä kömmin kohti petiä ja rupean katselemaan sitä Big Brotheria vihdoinkin. En meinaa aisoissa pysyä, kun kirjoittamaan ryhdyn. Tänään ollaan tasan viikoilla 33 ja kovasti odotellaan seuraavien 7 viikon kulumista, vaikka lämpimät säät miellyttäisivätkin.

Hyvää alkavaa viikkoa, toivottelee Kalenteri :)
 
Kalenteri :wave:

Itelläni ei rinnat pienentyneet imetyksen lopettamisen myötä. :/ Eivätkä ole mullakaan pienentyneet vaikka olisin laihtunut. Paino voi muuttua, mutta rinnat eivät ainakaan pienene. Eikä meijän suvussa ole isoja rintoja; äiti ja sisko varmaan b- tai c-kupin onnelliset omistajat. Ainoa on mummo, jolla jo varman painon takia rinnat suht isot, mutta kuuluu asiaan siinä iässä. :D Nyt raskaana maha onneksi saa rinnat näyttämään pienemmiltä. :whistle: Eipä näistä muuta kuin haittaa olekaan. Selkä ja hartiat kipeänä, vaatteet eivät istu kunnolla, liikkuminen ei ole niin mielekästä, ainakaan mikään nopeatempoinen. Imettämisessäkin täytyy nähdä enemmän vaivaa; eli täytyy katsoa ettei rinta tuki vauvan hengitystä. Sormilla täytyy painaa rintaa alas vauvan nenän kohdalla. :kieh:

Niin ja messengeriä vain kehiin juu. :) Osoitetta y-viestinä sitten.

Täällä poitsu on kyllä äkäsenä. Suuttuu pienestäkin asiasta. :kieh: Saisi ne kaksi puuttuvaa hammasta tulla ja äkkiä, ainakin iltaisin ne kiusaavat. Jahas, tänään tuleekin reilun parin tunnin kuluttua 1v 11kk täyteen. Synttärit senku lähestyy... :)

- Rv 31 + 0 -

 
triinu
tässä on näköjään viikonlopun aikana käynyt vilkas keskustelu ja vieläpä seksistä ;)

no laitetanpa omatkin kokemukset tänne jonon jatkoksi =) meilläkin muutaman viimeisen viikon aikana seksielämä vähän lopahtanut :/ pääsyynä, että mullakin on maha todella alhalla ja nyt kun se on jo ihan kiitettävän kokoinen, niin seksi on enemmänkin tuhina ja puhina ja hyvän asennon etsimistä kun oikeata nautintoa. muutamat kovat kipuvihlaisut seksin aikana ovat taitanut säikahtää rakasta miestäni aika paljonkin :/ mutta liukuvoiden käyttö on ollut hyvä ja meillä toimivat asennot ovat takaapäin ja ratsastus/sylissä istuminen. Ja suuseksikin luistaa yhtä hyvin kun aina ennekin =) :p (tosin jos mies on suuseksin saajana, niin on antamine helpompa kun hän istuu vaikka tuolilla tai seisoo pystyssä ;) )

huomasin eilen saunassa käydessä ensimmäiset raskausarvet alavatsalla :( niitä oli aika monta ja ovat kyllä todella rumia :/ mutta koska kuuluvat asiaan, niin enpä sure enempään ;)

meidän vauvalla on todella usein hikka. nytkin hikotelee ja eilen hikotteli parinkin otteseen. mites muilla? onko teidän masuasukit yhtä kovia hikkamaan? tänään on kyllä ollut vähän huono olo ja alapäässä vihloo niin vietävästi. Onkohan vauva kääntänyt itsensä johonkin ihmeellisen asentoon.............? täytyypi katsoa, että mites sitä töissä istuskelemistä jaksele, kun alka olla olo vähän tukala. ja äippäloma alkaa vasta reilun kolmen viikon päästä :/

jaksamista kanttikselle ala-asteella ja tietysti kaikille muillekin :heart:

triinu ja kellutin 31+4
 
triinu, täälläkin hikkaillaan. Se tuntuu alapäässä pöljältä. :LOL: Ihmettelin kauan että mikä siellä "tykyttelee", kunnes ymmärsin, ettei voi olla muuta kuin hikka. :)

Ite en oikein tykkää olla päällä, etenkään nyt kun raskaana. Jotenkin niin kömpelö olo, että annan mieluummin miehelle ohjat. ;) Esikoista odottaessa närästi niin hirveästi, että suuseksi ei meinannu onnistua ollenkaan. :D Jouduin pitämään taukoja tai keskeyttämään kokonaan kun alkoi poltella kurkussa/rinnassa. Nyt ei onneksi niin paha närästys. :p Ite en oikein pysty istualteen hoiteleen miestä suulla kun maha menee huonosti jotenkin. :/ Parempi niin, että ukko makaa selällään ja minä touhuilen siinä sitten. :D

Viikon 7 pervoilijat-pinoksi tämä muuttunu. :whistle: ;) :saint:
 
Tähän suuren seksikeskustelun väliin kommentti vauvan hikkaamisesta. Luin juuri jostakin, että tytöt hikkaavat paljon poikia enemmän (olisko oikein tieteellistä tutkimustulosta..). Minulla on tämä ainakin pitänyt paikkaansa, sillä molemmat tytöt ovat hikanneet vatsassa (ja sen jälkeenkin vauva-aikanaan) usein. Tästä uusimmasta tulokkaasta en osaa vielä sanoa, toistaiseksi ei ole hikannut kovin paljoa.

Toinen erilainen oire aikaisempiin raskauksiin on ollut kuivuus niin limakalvoilla kuin ihollakin. Edellisillä kerroilla en ole moista huomannut, mutta nyt on käsi- ja liukuvoiteet oltava käytössä.

Naapuriin syntyi perjantaina poikavauva, vauvakuume alkaa kasvaa itselläkin, vaikka matkaa on vielä...

Mukavaa viikon alkua: Ametisti ja Timppa 24+5
 
Moi!

V, lohdullista kun on kohtalotoveri tuon rintajutun kanssa, katsotaan, mihin tämä tästä menee... :hug: Vai eivät pienentyneet imetyksen jälkeen, höh. :\|

Tänään vähän kiukkuisella päällä. Tässä tilitys: Vietän kauan odotettua vapaapäivää, josta siitäkin on kulahtanut suuri osa apurahapähkäilyihin. Haen sellaista, jota lisäksi aika vaikea saada lopputyöhön, ja puhelu vaikeasti lähestyttävän osastonjohtajan kanssa ei liiemmin auttanut vaan teki sellaisen olon, että asia ei paljon heitä siellä paiskele, paitsi että enintään se on hyvä jos mut saadaan pian ulos tuolta koulusta. Mitään tukea tai apua ei siis kertakaikkiaan heru, syynä ko. sympaatikon aikapula. En tiedä, mutta musta noi on tuolla meitä opiskelijoita varten, tai voisivat olla ainakin. \|O :'( Enkä ollut todellakaan mitenkään töykeä, vaikka jälkeenpäin melkein toivon, että olisin ollut vähemmän ymmärtäväinen. PÖÖ! Yksin taas tämänkin asian kanssa siis.

Jotain kivaakin: mulla ei vielä raskausarpia, tosin ei tullut äidillekään kolmesta lapsesta, joten ehkä saattaisin välttyä. Mutta oikeasti harvoinpa niitä synnyttäneillä naisilla yleisissä saunoissa ym. näkee, jotenka kaipa nuo aika näkymättömiksi joka tapauksessa muuttuvat, jos niitä tulee. :)

Hikkaa on meidän pienellä aina välillä, mutta viime aikoina on minusta ollut vähemmän kuin kuukausi tai jotain sitten. Tai sitten on niin, että olen aikaisemmin sekoittanut potkut hikkaan, kun ovat vielä olleet aika hentoja, nyt ei enää ole mahdollista sekoittaa. :heart: On sellaista möyrehtimistä tuo masuelo.

Nyt kyllä rupeen pelaamaan Sims 2:ta, ei auta yhtään mikään - siis lohduttavan ja lihottavan lounaan jälkeen. Jos näistä alakuloisista tunnelmista pääsisi tee-se-itse-realityn avulla. :p Kohta tulee Sims 2:eenkin uusi laajennuspakkaus, taidankin lopputyön tekemisen sijaan pelata koko äitiysloman ainakin lapsen syntymään saakka. :kieh:

Mukavaa päivää, toivottelee Kalenteri
 
Rinnakkaistukea rintarintamalla Kalenteri. ;) No juu, pitäs kai levätä. :D Tosin aika mahdotonta kun supistelee. Selkää jomottaa ja alapäätä vihloo kovasti. :/

En ookaan Sims 2:een koskenut vähään aikaan... Meni maku kun oli ihan pakko huijata että sain hankittua mukavamman talon jne. Ja peli menetti pointtinsa siinä. :whistle:
 
Mulla on imetykset ja raskaudet tehneet aikamoisia kokovaihteluita rintoihin. Ennen esikoista olin kokoa 70B, esikoista odottaessa lihoin paljon ja imetyksen alussa olin kokoa 85DD, imetyksen jälkeen kutistuin 75A:han. Kakkosesta imetysajan olin kokoa 75D, ja imetykjsen jälkeen 70AA(ja seki koko vähän liian iso). Saapa nähhä mitä tästä nyt tulee, nyt koko 70C, aikamoinen säkillinen kertyny eri kokosia epäsopivia liivejä.
Maitoa tulee jo aivan hillittömästi, jos en halua rintatulehusta, on pakko lypsää iltaa aamua enimmät pois. Ei se muuten haittais, mutta lypsäessä alkaa supistella :(
Kumma olo ollu melkeen koko päivän, kuuma, vaikea hengittää, pää tuntuu painavalta, vaateet kiristää ja kiukuttaa.
Vauva on laskeutunu alemmas, epäilin postilaatikolla käydessäni että putoaakohan mukula tielle.
Hain opintojen keskeyttämistä vasta marraskuun alusta, joten parempi olis pysyä siihen asti sisäpuolella. Ensvuojen elokuussa sitten takasin.
 
haisu ohhoh, onpa kyllä vaihdellu koot juu... :eek: Täällä tulee myös maitoa, mutta ei vielä paljoa. Rinnat vain tuntuu välillä kivikovilta, ihan kuin ois pakkautuneet. :\| Toivottavasti siellä vauva malttaa odottaa vielä muutaman viikon... Olen itse hoksannut välillä pöntöllä istuessa, että alapää tuntuu oudolta. Siis kun ramppaan vessassa, enkä saa helposti rakkoa tyhjäksi, niin siinä pissaa pinnistäessä tuntuu pösilöltä. :whistle: No, sitten kun olen alapäätä kokeillut ulkopuolelta, on tuntunut ihan siltä, kuin pää olisi jo tulossa. :kieh: Siis ulompien häppärien kohdalla tuntunut ihan kuin ois pallo sisällä. ;) En tiedä mikä oikeasti tuntunut, vauvan nimittäin pitäs olla suht ylhäällä vielä. Ehkä se lantion asennostakin on kiinni, miten sen tuntee, en tiiä...

Kohta varmaan poitsu herää. Oltiin ennen päikkäriaikaa 40 minsaa kävelemässä ja käväistiin leikkipuistossa keinumassa. Nukahtikin sitten suht helposti ja nyt nukkunut 2,5 tuntia. :heart:
 
piu84
Moikka!

Muilla tuntuu olevan edes jonkinlaista seksielämää.. Ois varmaan itsellänikin mutta yksin kertaisesti ei kiinnosta.. Haluttaisi mutta ei kuitenkaan kiinnosta! Osasinpas selittää tuonkin erittäin järkevästi :/ :D

Rintojen kasvusta.. itselläni on A75 (tai riippuu valmistajasta, jotkut on A80 ) niin nyt on B75 ja rinnat on täynnä raskausarpia. Ei ole yhtään "seksikkään" näköiset... Mutta saa nähdä minkälaiset niistä tulee sitten imetyksen jälkeen (jos imetys onnistuu).

Raskausarpia on tullut muuallekin kuin rintoihin, lanteet on ihan täynnä ja nyt eräs päivä hoksasin kun katsoin kokovartalopeiliin.. niin mahan alapuolelle (just mihin karvat loppuu) on ilmestynyt raskausarpia.. eli veikkaan että kohta on maha täynnä punaisia jurmuja!!
Minulla on aina ollut niin herkkä tuo iho et ei kärsi lihoa/laihtua paljoa niin tulee heti noita raskausarpia!!

Mies on taas tämän viikon iltavuorossa, ja ei ole itsellä mitään tekemistä päivisin. Joten kävin kirjastossa lainaa tuossa kahden maissa kuusi kirjaa.. Ja nyt olen jo yhden lukenut!
Loppu viikosta täytyykin mennä Kajaaniin ku pitää se kakkosvaihe käydä läpi. Toivotaan ettei pahemmin ala supistelemaan siinä ajaessa, kun mitä olen ajanut nyt autolla ni ei mikään paras touhu ole. Rupeaa pistää jännästi alavatsaan ku joutuu samassa asennossa olemaan pitkään.

Mutta taidan lähteä syömään ku maha kurisee.. onhan tuosta jo yli kuusi tuntia kun söin viimeksi (jos ei niitä naposteluja lasketa... maistu jaffakeksit oikeen hyvälle =) )


Jaksamista muille toivotellen

Piu84 33+1
 
heippasta!

kävin ultrassa tänään ja kaikki oli ok. meinas sit lääkäri että otetaan vielä käyrää ja jos näyttää hyvältä, niin ei tarvi enää rampata sielä. no, tää yleensä niin vilkas ja liikkuvainen mahakas päätti sit että nyt on aika nukkua, eikä suostunu heräämään millään, vaikka kuinka tökki ja paineli mahaa. siinä ensin 20min. makoilin ja kone otti käyrää, kätilö kävi sen 20min. jälkeen näyttämäs lääkärille tulosta ja ei kuulemma ollu tarpeeksi vaihtelua vaavin sydänäänissä, siis liian tasasta, niin jatkettiin sit sitä käyrän ottoa. kätilö taas poistui paikalta ja minä nukahin siihen puoleksi tunniksi. :D vissii vähä väsyny. :whistle: sit heräsin ja johan oli vaaviki heränny, liikkui ja potki kuten normaalistikki ja jo alkoi käyrä näyttään sellaista, että lääkäriki oli tyytyväinen ja tunnin makoilun jälkeen päästi munt vihdoin kotia. =) ja mikä parasta, mun ei tartte enää rampata sielä!!! =) kivahan se toki on säännöllisesti mahassa kasvavaa "nähdä", mutta jatkuva aikataulujen sovittelu yms alkoi jo tympiä. =) nyt sit vaan ootellaan, että koskas se sieltä syntyy!
juu ja ku luin tuosta niin monta edellistä kirjotusta yhtäaikaa, niin en muista kuka siitä kirjotti, että tuntuu ulommissa häpyhuulissa "pallo". mulla ei varsinaisesti palloa tunnu, mutta just tuossa kriittisessä paikassa ajatellen yhdyntää, niin välistä muljahtelee niin, että en yhtää ihmettele, että yhdyntä on niin vaikiaa välillä. =) ei nääs oo kovinkaan herkku tunne, ku tuntuu, että sielä missä ei vielä pitäs olla mitään, tuntuukin ulkopuolelle asti muljahduksia välillä. :whistle: tosin ultran lääkäri meinas ku kysyin tuosta laskeutumisesta, että ku niin palijo jo viikkoja, nii ei haittaa vaikka onkin jo noin alhaalla, ja ku ei kuulemma kuitenkaa oo vielä kiinnittyny, vaan pää on liikuteltavissa. :whistle: ettäpä sellaisia täällä. =) nyt sit vaan mennä porskutetaan viikko kerrallaan etiäpäin ja ootellaan...enää vajaat kaks kuukautta! :D :wave:

sieppo 31+5
 
Hehe, sieppo, mieki nukahin viimekäynnillä sinne sydänkäyrään, sillä huoneella on selvästi unettava vaikutus(länskässähän sieki käyt?)
Kauheita suonenvetoja reisissä. Inhottavaa. Onneksi yöt sujuu, kun ottaa illalla magnesiumia.
Huomenna mammajumppailemaan.
Nyt on kyllä vauvan parempi pysyä mahassa, mies sai töitä.
 
Sieppo, mulla se "pallomainen" tunne alapäässä välillä. :D Voiskohan muksu olla vähän laskeutunu, en tiiä... Jotenkin on tämän raskauden suhteen ollut sellainen tunne, ettei kyllä yli lasketun ajan mene.

Helevetti että tuntuu jo todella kypsältä olo. Vaikka viikkoja onkin vasta 31+1. Äsken käytiin kaupassa ja minä lyllersin ja puuskutin ja voivottelin kipuja. Kävellessä sattui mahaan ja alapäähän. Alapäässä tuntui pösilöä muljahtelua/hölskähtelyä. :whistle: Nyt sitten selkä "tulessa". Rauhallinen kävely ei satuta, mutta ei viitsisi kauppareissuilla hidastella kun jo normaalia vauhtia kävellen matka yhteen suuntaan kestää 20-25 minsaa tjsp.

Taisin myös lirauttaa pöksyihini kävellessä. :LOL: :kieh: :LOL: :kieh: :LOL:
 
Hui -ihanan paljon uusia viestejä! :D

Mulla eka sijaisuuspäivä takana ja hyvin meni. Ainoastaan liikkatunnilla meinas vähä ottaa koville, onneksi muita liikuntatunteja ei mun tarvikkaan pitää..

Väsyttää todella reippaasti. Pitänee mennä nukkumaan hyvissä ajoin.

Ja hikkailujen perusteella on tämä vauva sitten tyttö.. Joka päivä hikkailee useaan otteeseen nimittäin. Aivan itseä meinaa rueta säälittämään välillä!

Valkkaria tulee sen verran runsaasti, että olen alkanut pitää flanellista pikkuhousunsuojaa. Hyvin on ajanut asiansa. =) Raskausarvilta olen tähän asti säästynyt, jospa niitä ei tulisikaan.. No, aika näyttää. Painoa kertynyt nyt 11 kg.. Supistelee, mutta ei satu. Joskus vähän pistää sieltä täältä. Hirveä syömisvimma :p Vauva potkii kylkiluihin.

Ei ajatus oikein kulje, siirryn iltapalalle.. Jaksellaan!! :hug:

-kanttis 32+4
 
Moi,

voijettä, tulipa ekat pysäköintisakot tänään! :\| Koko stoori: Ajan kohti remontin takia evakossa olevaa neuvolaa, joka uudessa ja vieraassa osoitteessa, törttöilen matkalla hämmentyneenä ja eksyneenä, ihmiset tuuttailevat. Pysähdyn neuvolan parkkikselle, hienosti saan auton ruutuun. Kävelen neuvolan ovelle, jolla lappu: pysäköinti sallittu tien vasemmalla puolella kahden tunnin ajan. Kävelen parkkikselle ja huomaan, että tosiaan, pysäköinti sallittu ilmeisesti vain lunastetuilla paikoilla liikennemerkin mukaan. Kaarran pihalta ulos ja suoraan vasemmalle, mihin parkkeeraan yhä eksyilystä hämmennyksissä tien viereen. Oikein ylpeyttä tunnen, kun muistan pysäköintikiekonkin, jonka mies on jemmannut ovilokeroon. Vieläpä katson, etten ole liian lähellä suojatietä tms.

Neuvolan jälkeen kävelen autolle ja katson, miten hassun näköistä, kun toinen auto on melkein nokakkain meidän auton kanssa. :p Seuraava hassu näky, joka auton kulman takaa paljastuu, on valkoinen lappu, jossa iso teksti: PYSÄKÖINTIVIRHEMAKSU. Sellaista kohtaa ei ole listassa rastittavanakaan, joka vastaisi tekemääni parkkivirhettä, mutta se on kirjoitettu lappuun erikseen: pysäköinti muuta liikennettä vastaan. Tuskin usein samanlaiseen tolloon törmäävätkään. Todella nolona toikkaroin kotiin, jossa rupean surkeasti parkumaan tyhmyyttäni enkä saa edes Jannea kiinni ennen kuin parin tunnin kuluttua, koska hän on työmatkalla Tanskassa. Jotenkin kuulostaa siltä, että hän ei pysty suhtautumaan asiaan niin vakavasti kuin minä, ja nyttemmin asialle naureskelen jo itsekin. :) TOIVOTTAVASTI en tee samaa mokaa myöhemmin. Vaan olipa huono tuuri, yksi moka (tosin yksi niistä monista, ehkä?) ja juuri sattuu lappis paikalle.

Neuvolassa kaikki sinänsä ok, sf 30, paino taas harpannut reilut 500 g viikossa eli nyt viikoilla 33+2 ollaan noin 11,5 kg plussalla. Hb jopa 117 tällä kertaa. Tärkein eli se pikkuinen tuntuu olevan tässä vaiheessa oikein hyvässä asennossa ja sydänäänet ovat 140:n paikkeilla, "sopivasti vaihtelevat". :heart:

Hyvä oli kuulla, että Kanttiksella sijaisuus mennyt mukavasti. Tsemppiä myös rupeaman jatkoon! :) Olisi mulla muuten aika lailla jauhot suussa, jos liikuntatunnille joutuisin opettamaan - no tosin sama useimpien aineiden kanssa.

Semmoiset pikakuulumiset täältä Hyvinkään puolesta tänään, mukavaa iltaa! Toivottelee Kalenteri =)
 
Heippa taas pitkästä aikaa =)

Masu kasvaa ja laskee kovaa vauhtia. Eilen kävin neuvolassa. Kaikki oli ok, ainoastaan sain lähetteen äippäpolille kokoarvioon, kun noi sokeriarvot ovat vähän rajamailla, pari kertaa ylittänytkin. No ensi viikolla selviää pienokaisemme koko. Toisaalta on kiva nähdä pitkästä aikaa masuasukkia. :heart:
Tohon hikka juttuun kerron oman näkemykseni. Meidän esikoinen oli kova hikkailemaan masussa ja vauvanakin, ja oli poika, joten ...

Nyt ruokaa laittamaan ja SYÖMÄÄN ;)

kuu-ukko ja masuasukki rv 33+2
 
Auts, tunnin tai pari sattunut. Alapäähän iskee välillä sellainen kipu, että meinaa jalat lähteä alta. Ja persus kipeänä myös. Voikohan se olla jo sitten vähän alempana, että painaa peräsuolta... Muistan esikoisen ajalta sen, että sattui persukseen kun pää painoi suolta, vaikkei ollutkaan laskeutunut kunnolla. Supistelee myös välillä. Huomenna voisin soittaa ä-polille tai neuvolaan, että tarkistaisivat kohdunsuun ja -kaulan.

Rv 31+2

Ps. Kalenteri, "onneksi olkoon" pikavoiton johdosta. :whistle:

Sohvalle lojumaan. ->
 
"vispilä" (sulla aina yhtä hankala nikki muistaa, miten kirjotetaan :D ) mulla samalaiset tuntemukset alapäässä, mut ei onneksi supistele kuitenkaa. mutta tuo "jalat alta" on ihan älyttömän viheliäistä, ku siihen ei voi ees varautua, ku yhtäkkiä juimasee! :eek:
niin ja haisu, länskässä käyn minäkin, josta taas tuli mieleen se viimesin reissu sinne: :D elikkä ku kotua lähtiessä olin ajattelemalla ajatellu, että tarvii muistaa laittaa siistit pikkarit jalkaan ja laitoinki, yhet "miehelle" lempipikkareista, no kotia tullessani sit illalla vasta tajusin, mitkä pikkarit sattu oleen jalassa ja nauroin ukko-kullalle, et toivottavasti sielä mehmetti (lääkäri siis) ei oo kauheesti ihmetelly, ku pikkareitten etumuksessa lukee et: all this could be your`s. :D ja mies tietty innostu naljailemaan, ku sisätutkimuski oli tehty, että "mikäs ultrareissu se sit olikaan". :LOL:
ja asiasta sit seittemänteen, tein tässä just oivalluksen; "kauhia" kaheksan viikkoa enää ootettavana ja mulla ei oo mitään laitettuna valmiiksi. :whistle: tarttis vissii alkaa kaiveleen kaapeista noi pienimmät vauvan vaatteet pesuun ja järjesteleen jostai kaapista niille tilaa. menee aika kauhian nopiasti. :wave:

sieppo 32+0
 
Iltainen tervehdys!

Hassu, virkistävä tarina tuo Siepon pikkarijuttu! :LOL: Mulla kävi rakenneultrassa niin, että piti käydä kotona, hirvittävän kiireinen päivä takana ja likaisen oloiset (illalla unohtunut vaihtaa?) pikkarit jalassa. Pyysin miestäni hakemaan kotoa samalla kun meni hakemaan unohtunutta neuvolakorttia, mutta se sitten myöhästyi ultran alusta eikä uusista pöksyistä ollut paljon iloa. Kyllä nolotti, enkä sitten kuitenkaan voinut olla sanomatta ultraajalle, että näin kävi - ajattelin, että jos kauhistelee niin tietääpä että oli ikävä sattumus syynä eikä haluttomuus vaihtaa alusvaatteita...

Kiitoksia Vispilälle pikavoitto-onnitteluista! :) Tuntuu hyvin lievältä murheelta eli lähinnä vain koomiselta jutulta koko trauma nyt, kun on taas ollut vähän tuskainen päivä: sain kritiikkiä entiseltä opettajaltani, joka tosin on tunnetusti suorasanainen. Että osas tulla lannistunut ja epävarma olo rankasta ruodinnasta, joka koski sitä nyt kovin ajankohtaista lopputyötäni. Näyttely oli kuulemma "hämmentävä" ja "karnevaalinomainen" eikä oikein ilmeisesti tuonut esiin töiden kertomuksellisuutta tms. Arg. \|O

Vaan nyt väsyttää, vointeja kaikille ja liikkuvaiset terveiset meidän masulta teidän masulle! Toivottavat Kalenteri ja Tirppa 33+3
 
valotzki
Pitkästä aikaa taas täällä! Moikka moi vaan :)
Juu, sain pienen paniikkikohtauksen tuossa viime lauantaina. Heräsin aamulla seitsemän aikaan hyvin kipeisiin supistuksiin. Maha oli kivi kova,kuukautiskipumaista mutta paljon kovempaa kipua selässä ja mahassa.. Siinä puolisen tuntia itkeä tihrustin ja odottelin josko loppuisivat, mutta ei. Noh, ei muuta kun Kätilöopistolle päivystykseen.

Ottivat pissanäytteen ja mittasivat verenpaineen. Alapaine oli roimasti koholla, 88 ja pissassa valkuaista ja proteiinia. Pelottelivat raskausmyrkytyksellä ja osastolle otolla :'( Aikani kun jankkasin haluavani kotiin, suostuivat. Määräsivät vaan antibiootin jos olisikin vain virtsatieinfektio ja kielsivät tekemästä mitään raskasta. Sunnuntaina kontrolliin, pissa puhdas ja paineet kunnossa. Vaavia ihmeteltiin vielä ultralla ja 20min otettiin sydänkäyrää, kaikki kunnossa :heart: Paikat kiinni ja kiinteät. Kyllä pääsi helpotuksen huokaus ja suuri sellainen..

Nyt tosiaan viikkoja 30+2 ja muuten sujunut kaikki hyvin. Toistaiseksi olen säästynyt raskausarvilta ja suonenvedotki syystä tai toisesta loppunut :) Nyytti kovasti kylkiluita rummuttaa, raivotarjonnassa ollut jo useamman viikon. Painoarvioksi tuli muuten 1,3kg. Ei malttaisi millään enää odottaa, tahtoo vaavin syliin!! :saint:
 
siepon alkkarit naurattaa täälläkin. :LOL: Ite olen välillä kiireessä ettiny puhtaita alkkareita ja ainoat mitä löytyny, on stringit taikka sellaset, joissa on edessä kolmio ja "narut"... :kieh: Mutta eipä ne koskaan tuijottele kun riisuudun tai puen, eikä ultratessa näy kuin pieni osa alkkareista. :)

Valotzki, nuo kivut on kyllä pelottavia. :hug: Hyvä että sait antibiootit ajoissa. =)

 
Hauska juttu nuo alkkarit :LOL: Mikähän lie mehmetin englanninkielentaito?
Kamalia röyhtäyksiä tulee, söin hernekeittoa. Mies oli ensimmäistä päivää uudessa työssä ja kiukuttelee, kun en muistanu ostaa sille tupakkaa, ja nyt sen piti ihan itte lähteä käymään kioskilla. Minun pitäis lähteä heppailemaan, mutta sataa. Olen vissin aika hullu, oon uuestaan alkanu ratsastaa, vaikka välillä jätin jo homman hoitajatytöille. Kävin pitkästä aikaa kävelemässäki, heti tuntu selässä ettei ole tullu liikuttua aikoihin, supistuksia ei nyt ole näkyny, joten pitää vähän liikkuakki, että jaksaa sitten synnytyksessä paremmin. Tosiaan, enää 8 viikkoa, ei aivan sitäkään, kun käynnistys on sovittu 2.11. Tosin hyvä syntymäpäivä olis kyllä ollu 25. lokakuuta, minun vauvakuumetta poteva serkku täyttää sillon 20. Mutta on se vähän ehkä liian aikasin, kuitenki sillon olis vasta 37+1 viikkoa.
 
Täällä kans kävelyn jäljiltä selkä jumissa ja paikkoja vihloo ja supistuksetkin tuli taas. Päivällä siis oltiin poitsun kanssa 3h ulkona. Vähän shoppailtiin ja tapasin vanhan koulukaverin vuosien takaa. :) Kyllä sitten kostautui liian nopea käveleminen. Vaikkakin menomatkalla tuntui siltä, etten pääse edes eteenpäin ylämäessä kun niin hitaasti lyllersin. :D

Tässä vähän taukoa pitelen siivouksesta. Karvinen-82 tulee huomenna aamulla poikansa kanssa käymään. :) On muuten aikas hassua, että meillä on kummallakin Aleksi-niminen poika, meillä vain n. 1,5 kk vanhempi. Ja nyt sitten laskettu aika kummallakin marraskuussa ja esim. sisustusintoilun yms. suhteen ollaan samanlaisia, johtuisikohan sitten samasta horoskoopista. :D Ollaan oltu samassa koulussa ja nyt asutaan taas samalla paikkakunnalla siis. :)

 

Yhteistyössä