viikon 7 plussaajat-pino

Ihme mähötyspäivä. Eilen oltiin kaverin ja siskon kans laulamassa karaokea ja tänää nukuttiin aika myöhään. Vötkisteltiin vaan olkkarin siskonpetillä ja juoruiltiin. Sitten puolenpäivän jälkeen aamupalalle ja sen jälkeen lisää juoruilua.. =) Kaveri lähti joskus iltapäivästä ja sisko myös. Minä laitoin ruokaa ja luin (edelleen aamutakissa!) kirjaa, selasin nettiä ja luin taas. Tuttavapariskunta kävi pyörähtämässä ja lähtivät juuri. En tiedä, mitä teksiin seuraavaksi. Hämmästyttää, että on jo ilta..

Vetämätön olo suoraan sanoen. Vauva hikkaa mahassa ja liikuttelee itseään.

-kanttis 34+2
 
Käytiin mummilassa, eli äitini luona. Ihana kun niin aikaisin tulee pimeä nykyään. =) Saaressa tuuli hirmuisesti, kuten kyllä meilläkin, eihän tässä ole kuin muutama kilometri välimatkaa. Kohta poitsulle iltapala ja nukkumaan. :)
 
Heippa!

Kivaa päästä lukemaan juttujanne pitkästä aikaa! On ollut taas sen maailmanlopun härdelliä. Paljon puhuttu lopputyönäyttely purettiin eilen, nyt pitäisi kirjallista osaa ruveta vääntämään, mutta tämä päivä ainakin menee äitiysloman alkamisen juhlistamiseen! :) Tänään siis ekaa päivää nautin 15,20 euron tulonkorotuksesta lähinnä miinusmerkkisten viimeaikaisten tulojeni jälkeen. Jee!

V on sitten löytänyt polvensa! :LOL: Mutta tosiaan, kyllä mulla on jalat ollu niin turvoksissa välillä, että näyttää siltä kuin sukkien yläpuolelle muodostuisi ylimääräisiä polvia tai muita möykkyjä. Tuli mieleeni yks kehityspsykan luento vuosien takaa: luennoitsija kertoi miehestä, joka meni (psykiatrisen?) lääkärin vastaanotolle puhumaan siitä, että joku tekee hänelle aina aamuisin jäynän: laittaa sänkyyn hänen viereensä sianpotkan. Lääkäri oli ymmällään, kunnes mies siinä istuessaan huomasi oman jalkansa ja huudahti: "Mutta siinähän se on taas!" :eek: Hänellä oli jotenkin häiriytynyt oman ruumiin rajojen tajuaminen tai jotain. Meillä onneksi vain tämä raskausdementia. Kunhan nyt muistetaan raajamme ottaa mukaan, kun jonnekin lähdetään.

Lonkat voisin kyllä useimmiten jättää kotiin. Istumisen jälkeen välillä juilii ihan kunnolla, käy kävely aika tönköksi. :\| Itse istumisen kanssa ei kyllä mitään erityistä ongelmaa. Triinu mainitsi joskus tuosta ylhäällä olevasta pikkuisesta, joskus on mulla sellainen olo, että toinen venyttelee jalkojaan kohti palleaa ja keuhkoja (siis minun), ja silloin hengästyttää. Pään pitäisi vissiin edelleen olla alhaalla, tosin vasta perjantaina lääkärineuvola, jossa varmaan varmistuu asento. Mutta kun pää tuntuis olevan alhaalla, tuo venyttely tuntuu samaan aikaan sekä lantion luissa että ylhäällä keuhkoissa...

Käytetyn pinnasängyn pitäisi tulla meille näinä päivinä, muuten onkin jo kaikki suunnilleen valmiina. Kun ei menisi yliaikaiseksi. Kärsimättömyys iskee. :)

Käytiin keskiviikkona Hyvinkään sairaalassa tutustumassa, paljon porukkaa oli ja rupesin stressaamaan sitä, että en halua jonnekin kolmen naisen vuodeosastolle ja perhehuoneita on vain yksi. Hankala ihminen voin olla, mutta kun tuntuu niin kurjalta päästä aloittamaan perhe-elämä vasta sitten kotona. Inhottavaa ajatella, että mies tulisi vain päiväseltään käymään ja istuisi siinä sängyn vieressä sivusta katselemassa touhuja ja kuuntelemassa tunteiluani, kun sermin takana naapuri saisi hermarin joutuessaan hassutusteni vastentahtoiseksi todistajaksi. Tällaisia vähän hermostuneita mietteitä tässä vaiheessa. Muuten ihan ok:n oloinen sairaala, henkilökunta mukavaa jne.

Tänään meinaan tehdä isyyspakkauksen valmiiksi ja ehkä antaakin sen miehelle, kun hän tulee kotiin töistä. En malta enää odottaa. Äitiysloman alku on ihan hyvä hetki mielestäni, ja lisäksi nyt on vielä aikaa perehtyä boksissa olevaan kirjallisuuteen (kirja nimeltä Isä syntymässä sekä Vauva-lehti). Saas nähdä, mitä sanoo! =) :heart:

Mukavaa päivää itse kullekin säädylle, toivottelevat Kalenteri ja Tirppa, rv 35 + 1 =)
 
valotzki
Moikka vaan taasen!

Tuli käytyä neuvolassa äsken, kaik oli ok. Painokin jopa noussut, kun tuossa viime kerralla oli laskenut ja lähtöpainosta sitä ei ollut muutenkaan tullut kuin 3.5kg. Nyt sitten 6:ssa vko:ssa 3kg :p

Nestettä on nyt selkeesti alkanut kertymään, sormet ja jalkaterät tai nuo "astumisosat" jaloista turvonnu :$ Kaikkea kanssa..

Nyytti ollut elokuun alusta saakka raivotarjonnassa ja niin on edelleen. Kuulemma hyvin alhaalla pää jo, erityisen tärkeää etten rasita itteeni yhtään, alkaa muuten nyytti syntymään :x Supistuksiakin (myös kipeitä sellaisia) ollut, alkaa pelottaa että näinköhän tämä vauva on tarvittavan ajan masussa.. Toivottavasti. Nyt siis viikkoja 32.

Noh, jos sitä lähtis koiruuden kanssa pihalle ihmettelemään :) Kuulumisia kertoilkaa taasen! :wave:

 
Kalenteri, heheh. "24-vuotiaana hän löysi polvensa." ;) No juu, oon vähän väsynyt tosiaan.

Meillä tän kuun lopussa tutustumiskäynti synnytysosastolla. Ihan hyvä, vähän sekava vaikutelma jääny siitä, että miten siellä ne jutut oikein on.

Täällä poitsu heräs vasta 9.30... Eli hiukan jännittää, että nukkuuko päikkäreitä ollenkaan vaiko ei. :/ Yleensä ollut hankala saada se nukkumaan jos on niin pitkään nukkunut. Ite oon huomannu, etten usein kovinkaan hyvin tunnu selviävän päivästä ilman päikkäreitä. Väsähdän jo 1-2 tunnissa tuon ikiliikkujan kanssa aamulla ja sitten odotan jo innolla päiväunia että saan itsekin nukuttua. Tosin joskus istun koneella tai katson telkkaria tms., omaa aikaa kaipaan niin kipeästi, että unet jäävät toissijaiseksi asiaksi.

Jee, saisi 30.9. tulla jo. :) Silloin tosiaan olen ihan yksin ekaa kertaa pariin vuoteen enemmän kuin pari tuntia kerrallaan. Eli pitää ettiä hyviä leffoja ja sitten ostaa hirveä kasa mässyjä. ;) Yöllä tosin olen ihan paniikissa, kun keskellä yötä herään aina vessahätään. Juoksen sänkyyn peloissani kun kauhuleffat tulee mieleen. :whistle:

Kohta siivousta, tiskausta, pyykkäystä. Jostain on energiat revittävä. Kun vain muistais rautatabletit ja c-vitamiinit yms. ottaa päivittäin. Voisi tuossa klo 12 aikoihin lähteä poitsun kanssa 1-1,5 tunniksi ulos, lisäisi päikkärimahdollisuutta kun Aleksi saisi kävellä runsaasti. Ja leikkipuistoon sitten hiekkalaatikolle ja keinumaan yms. :)

Siskon häät ensi kuussa ja äiti kertoi eilen, että molemmat mummot mm. tulossa sinne. Toivon jo, että pääsisin itekin, vaikka en muuten sukua hirveästi halua tavata. ;) Mutta mummot ja pappa olisi kiva nähdä piiiiitkästä aikaa. Asuvat Rovaniemellä, joten en kovinkaan usein niitä näe. 14.10. on se synnytystapa-arvio (montakohan miljoonaa kertaa olen tuonkin lauseen kirjoittanut tähän pinoon) ja siitähän se on kiinni, että pääsenkö häihin vaiko en. Nimittäin jos suunniteltu sektio tosiaan tehdään n. viikko ennen laskettua aikaa, niin prkl. 7.11. laskettu aika ja siskon häät 29.10. :whistle:

Jokohan tässä oli tarpeeksi höpötystä tältä erää... :D Eli syömään ja sitten niitä kotihommia ja toivottavasti jaksan ulos lähteä muksun kanssa.

Rv 33+0
 
Ei kerrassaan mitään uutta alla auringon. Olen taas lueskellut kaunokirjallisuutta ja sivistänyt itseäni.. ;) Paljoa muuta en olekaan saanut aikaan.

Maha tuntuu tosi isolta. Hieman närästää.. Mies lupasi illalla tehdä hedelmäsalaattia :p Huomenna pitäisi tull apostipojan mukana se ostamani toppis.. Jipii!

-kanttis 34+3
 
Hui mitä menin tekemään. Kävelin neuvolaan, 8km vaunujen kans.Sf keskikäyrän yläpuolella, painoa kilo kolmessa viikossa, yhteensä 6kg siis tullu.Hemppa oli vähän laskenu, mutta seki kuuluu tähän minun sairauteen, joten eipä sille mitään voi. Verenpaine 100/60. Neuvolatäti ei selvästikkään ollu koskaan kuullu tästä taudista, vaikkei sitä sanonutkaan.Eikä kommentoinu supistuksiin mitenkään, vaikka siinä mahaa painellessaki alko supistelemaan niin että vedet tuli silmiin. Olis kiva, jos joku jo vilkasis tuonne alakertaan, että onko alkanu paikat aukeaan, ku edellisestä ronkinnasta on jo yli kuukausi, ja supparit senku kovenee.
 
haisu huh, ite en kahdeksasta kilometristä selviäis hengissä. :D 1,3 km kaupoille tekee jo tiukkaa. ;) Iteki tahtoisin sisätutkimuksen tässä välissä, seuraava kerta on vasta 14.10. Kun on noita kivuliaita supistuksia tullut ja alapäätä vihlonut. No, kaipa tässä kasassa pysytään muutama viikko vielä. :)

Messengerin käyttäjiä ei kauheasti tässä pinossa taida olla? Kun siis joku aika sitten ehdotin että meseosoitteet vaihtoon, että yhteydenpito jatkuisi tiiviinä vauvan syntymän jälkeenkin. :) Piu on mun messengerlistalle uskaltautunut, muut ei. :whistle: :)

Rv 33+1
 
Hei "vispilä" ja muut!
Kyllä siinä ultrassa näkyi ihan selvästi kivekset ja pienen pieni pili ,ei voi erehtyä. :heart:
Heti sen jälkeen alkoi kaapissa siivous ja kiertoon kaikki tyttömäiset vaatteet, siskon kanssa vaihdetiin osa, kun heillä on 7viikkonen typykkä. Nyt ei millään malttais odottaa lokakuun loppua =)
Sitten silittämään! :wave: :wave:
 
iltaa!

tuosta mese-jutusta vibslp, mullaki kyllä on mese-systeemit, mutta en koskaa jaksa käyttää sitä, ni en siks ees "viitsinyt" ilmottautua sun meselistalle. :D siis mulla on tapana, että jos avaan mesen, niin sitä mää jämähdän aina tuntitolkulla jonku kans meseileen ja kaikki työt jää tekemättä, joten pidän mesen yleisimmin sulettuna. =)

niin ja jes, mää sain vihdoinki pestyä ne pienimmät vauvan vaatteet. =) vielä ku sais kaappiin asti. :whistle: kauhiasti väsyttää, heränny aamulla kuudelta, että kerkes puol kasiksi tk.hon käyttään tyttöä labrassa, oli siis aika silloin, en muutoin kyllä ois jaksanu vaivautua sinne mummojen seuraan jonottamaan. ;) ja nyt sit alkaa oleen aika sippi. tarttis päästä nukkumaan, mut viel pitää ootella, että toi tytsykkä syö puolen tunnin päästä, ni ei herää aamulla kuudelta vaatiin vielä syötävää, vaan voi nukkua jopa puol kaheksaan asti. =) joo ja huomena vaihtuu taas viikot ja jos ne sit käynnistää tän viikkoa etukäteen, niin jesssss...enää viis viikkoa jälellä ja pääsee tästä mahasta eroon.. :p sitä täs ootan tällä hetkellä varmaa eniten, että pääsee suht normaaleja vaatteita taas pitämään, josta taas tuli mieleen, että mitenhän tuon toppatakki systeemin ratkasis, ku mulla on sen verran kapee oma toppis, että ei mee ees tän mahan viereen.. :whistle: :D ja uuttakaan ei kande ton parin kuun takia ostaa. siskolta lainasin viime syksynä samassa tilanteessa takkia, ts.vaihettiin, mut nyt seki asuu hesassa ni ei varmaa sieltä asti tuu haettua sitä taas lainaan. =) tietty, jos se postissa pistäs mulle sen tulemaan..pitää pistää harkintaan, meinaa nääs olla jo osittain kylmiä aamuja, tosin eihän mun tarvi yleensä mihinkään ekana aamulla lähtä, mut kuukauden päästä kuitenki jo hyvinki saa olla toppatakki päällä ku pihalle menee..sittehän on melkein jo luntaki.. =) ...jess! tulis jo talavi! että tällasia höpinöitä tällä kertaa.. :wave:

sieppo 33+6
 
Mun pitäis olla jo nukkumassa, tiedän.. ;)

Mese mulla on, mutta vähän sama homma kuin siepolla, eli lähinnä mua vaan stressaa koko systeemi. Kun en osaa ihmisille sanoa, että en nyt jaksa jutella ja sitten sieltä ponnahtelee koko ajan viestejä.. Eli pidän sitä lähes aina kiinni/itseäni offline -tilassa. :ashamed:

Se toppis suli tänään (eilen) ja ai elämä että on ihana! Olen sitä hipelöinyt ja mallaillut vaikka kuinka ja vielä pitää käydä ihastelemassa ennen nukkumaanmenoa. Mieskin sanoi, että onhan tuo siisti.

Kävin kyläilemässä yhden kaverini luona ja kyllä teki hyvää käydä välillä pois kotoa! Pitäisi enemmänkin kyläillä, mutta ei enää tahdo tuo maha antaa pyöräilylle sijaa ja kävelykään ei huvita..

En millään jaksaisi pestä hampaita. :x

-kanttis 34+4 (5)
 
Olette te ihme messengerkäyttäjiä. ;) :whistle: No juu, ei sitä itekään jaksa enää koko aikaa käyttää. :)

Sieppo, älä suotta huolehdi oikeinkirjoituksesta mun nikin suhteen. :D Et ole ainoa, joka sekoittaa kirjainten paikan, mutta hyvin siitä selvää saa. Taikka sitten kirjottaa pelkän V:n taikka vispilän, sillähän siitä selviää. :whistle:

Näin vauvaunta, tais olla toinen vauvauni tän raskauden aikana, en ainakaan muista useampia nähneeni... Tyttö taisi siinä unessa tulla ja imetinkin. Oudon todentuntuinen uni. :)

Närästää ja persukseen sattuu. Voiko peräpukamat sattua niin, että tuntuu siltä kuin persus repeäisi? Mulla välillä yskäisy saa jo kauhean kivun aikaiseksi ja sitte ku kerran tuli siltä alueelta verta pyyhkiessä, nii toki kokeilin ja jotain siellä kyllä on. :kieh: Ja miten niistä pääsee sitte eroon? :headwall:

Ohoh, tajusinpa ettei ole pitkä aika Aleksin synttäreihin... Tasan kaksi viikkoa. :eek: Täytyy katella lahjaa ja miettiä kakkua. :)

Rv 33+2
 
V: Eikös niihin peräpukamiin ole jotain salvaa? Mun miehen tädiltä leikattiin pahat pukamat, että se on sitte vissiin viimenen hoitokeino.

Eilen menin vasta pikkutunneilla nukkumaan ja aamulla olin jo kukonlaulun aikaan ylhäällä kun ulkona satoi kaatamalla ja tuuli niin että nurkissa vonkui. Nyt sitten väsyttää.. *haukotus*

Pitäisi ihan tosi aloittaa se vauvanvaatteiden silitys.. miten voinkin olla näin laiska? =)

Ja onko teillä kokemuksia äippälaatikosta ensisänkynä? Mietin vain, että noinkohan siihen on hankittava jotkut reunapehmusteet..? Onko pakko, mikälainen se on ja mistä saa? Kiits! ;)

-kanttis 34+5
 
Kanttis, Scheriproct-voidetta on kyllä, mutta eipä se juurikaan tunnu tehoavan. :/

Ä-pakkausta ei olla sänkynä käytetty, mutta nyt varmaan tulee laitettua vauva siihen nukkumaan välillä, että äiti ja isi saa vähän laatuaikaa makkarissa. ;) Laitan varmaan vain fleece-/flanelliviltin siihen niin, patja tulee sen päälle ja sieltä alta sitten ylettää vielä reunojen yli. Jos nyt kukaan ymmärsi mitä tarkoitan. :D

Nukahdin eilen sohvalle, nyt on sitten hartiat ja selkä todella jumissa. Panadolia kohta... Vähän aikaa sitten tuli kellertävää mönjää alapäästä. :eek: Tuli mieleen hiiva heti, mutta voi olla kyllä ihan normaalia valkovuotoakin. En tiiä.
 
Mulla valkovuoto on muuttunut tollaseksi kellertäväksi mönjäksi kokonaan. Eikä ole hiivaa, ne oireet osaan kyllä useiden tulehdusten jälkeen tunnistaa.. Muistan lukeneeni jostain, että raskausaikana valkkarin koostumus saattaa monilla muuttua, mutta jos ei ole kokkareista+kuivaa/haise niin ei syytä huoleen.

Närästää. :headwall:

Mulle on iskenyt hirmuinen vauvanvaateinnostus.. Pakko vain yrittää pitää järki päässä ja rahat tilillä, ettei joudu loppukuusta puremaan pelkkiä kynsiä.

"Kuka Jeesus on ?" kaksi tätiä kävi juuri oven takana tyrkyttämässä lappuja. Minä kun jo luulin, että serkku tai sisko siellä pimputtelee..

-kanttis 34+5
 
kanttis: mulla kävi samoin, kylläkin mies, joka ihan esitteli ittensä ja pyysi, että voisko saaha laulaa mulle, kitaraki sillä oli mukana.. kieltäydyin kunniasta, niin kysy sit vielä, että en kuitenkaa lehteä ottas, kieltäydyin siitäki. :) miehelle sit kehuskelin sillä, että ois vieras mies mulle laulanu serenadin tos ovella, jos oisin kelpuuttanu. :) ja tuosta miehestä puheen ollen, tuli täs illasta pientä sanaharkkaa ja mulla on sit nyt tosi paha mieli. :'( siis ku liitty siihen, mitähän elämä ois, jos ei oiskaa menty joskus yhteen jne. niin ukolta tuli sit sellasia vastauksia, et mulle tuli paha mieli. toki mä hieman provosoiden kyselin siltä, mutta oisin oottanu hiukan toisen tyylisiä vastauksia..ja nyt se paineli jo tunti sitte nukkumaan, ku aamulla töihin meno..tosin, yleensä se menee aamuvuoroonkin mennessä vasta yhentoista jälkeen nukkumaan, et tais ennemminki paeta mua ja mun pahaa mieltä.. varsinki ku nukkunu kuitenki reilun kahen tunnin päikkärit, et tiiän, ettei sillä kuitenkaa heti uni tuu. :/ kyllä ne nuo miehet osaa välistä olla kuupoja!!!! ja ajattelemattomia. :/ no, jos yrittäs unohtaa ja keksis jotai kivaa puuhastelua täs sit itelle.

mahassaki tänään taas "soiteltu jotai kielellistä soitinta". :whistle: =) siis en ymmärrä mitä toi mukelo siellä välistä tekee, kun "räpsyttelee" jotai "jänteitä tai hermoja" just niinku kiriällä olevaa kitaran kieltä räppäis ja käy sairaan kipeetä mulle. =) ja erehdyin taas juomaan lasillisen viinimarja-mehua ja nyt närästää!! ;)

sieppo 34+0 ( ja taas viikot paukkunu =) )
 
Kävin siskon kanssa uimassa. Tuntuu jäsenissä.. =) Varmasti uni maistuu tänä yönä.

Huomenna lähdetään käymään kaupungilla. Saatan ehkä ihan pikkuisen silmäillä joitakin vauvanvaatteita.. Tuntuu, että itsell eei enää innosta/osaa ostaa mitään. Kai se johtuu siitäkin, ettei mikään mene päälle.. :LOL:

Kauhea jano aina iltaisin. Typerää, koska sitten yöllä pitää rampata vessassa. Miksei minua voi janottaa vaikka aamulla??

Täälläkin juilintaa mahassa. Nopeita pikkuviiltelytuntemuksia.. Auts. Kuin sekunnin kestävä puukon isku. Mutta oikeastaan ohi jo kun sen tuntee.. Eikä liity välttämättä supistuksiin -jokohan minullakin nämä niitä paljon puhuttuja liitoskipuja??

-kanttis 34+5 (6)
 
Auauaua. Eilen mammajummpailtiin, ja nyt on sitten kainalolohakset kipeät ja oikea pohje. Aina ku alotan jumpan, näin käy. Kainalolihaksia ei ilmeisesti tule kotijumpassa harjoiteltua. Nyt sain sairaalasta kirjeen, ja mulle tulee sinne aika joskus...
Ylpeänä kerron, että poika on oppinu hyvin sisäsiistiksi, menee ihan itte potalle, ja vaippaa tarvitaan enää nukkuessa ja kylästellessä.
Mulla ei tuu tuota meseä kauheasti käytettyä, kun tää kone on senverta romu, että jos mese on auki, niin mitään muuta ei voi sitten tehhä tai tämä jumittuu.
 
Ajattelin minäkin kirjoitella tänne, kun enimmäkseen tullut luettua juttuja taustalta...

Täällä tv 32+6 menossa ja vauva arvioitu ultrassa viikko sitten 2,2 kg.

Laittoivat sokerirasitukseenkin minut ja eilen tuli sekin käytyä, ettei vauvan suuri koko johtuisi sokereista.Sf-mitta on nyt n. 33cm.
Tulokset oli ihan ok tuosta testistä, kun suurin lukema oli vain 6,0.Nyt ainakin selvinnyt, ettei sokereista johdu, jos vauva iso.
Itse olen alle 160cm ja isäkin alle 170cm.
Seuraava-aika taas äiitiyspolille ultraan lokakuun alussa.
Oli vaan viimeksi niin tyly lääkäri, ettei kertonut vauvan sukupuolta, eikä muutenkaan näyttänyt ultrakuvaa, kuin todella pikaisesti niitä mittoja ottaessaan.
Oli liian rutiininomainen lääkäri kyllä tosiaan!!

Muuten vointi ollut aika hyvä, mutta miehen kanssa riitelyt mm. rahasta laskeneet mielialaa aika lailla :(
 
Argh! Ehdin noita haisun juttuja lukiessa muutaman kerran huokaista helpotuksesta kun suonenvetoja ei ole ollut. No, viime yönä heräsin sitten sellaiseen, aivan hirveä kipu! :eek: Nyt pohkeessa omituinen kireä ja kipeä tunne. :headwall:

Eilen oli myös n. neljän tunnin ajan supistuksia. :/

Toivottavasti vaivat eivät lisäänny enää. Nyt siis närästää, supistaa, vihloo, pissattaa jatkuvasti, mielialat vaihtelevat, unet katkeilevat, aamuisin oksettaa ja peräpukamatki vaivaa. Jos toi suonenveto tuli nyt jatkuvaksi riesaksi niin voi perrrkele. :kieh: Eilen tiirailin peilillä peräpäätä ja kyllä siellä pukamia juu on, ei voi erehtyä. Ihme kun sattuvat niin kovasti. :headwall:

- Rv 33 + 4 -
 
Hei kanssaodottajat!

Näin on äitiysloma alkanut, touhottamista puolella ja toisella. Tänään neuvola ja lääkärikin: sf onkin nyt hiukan alle keskikäyrän, mikä ilmeisesti johtuu siitä, että pieni on vähän laskeutunut. Asento on kai se mikä pitääkin, kauan sitä lääkäri tunnusteli, kun ei meinannut päätä löytää. Se oli ymmärtääkseni tosi alhaalla. Huomatkaa ilmeisesti-, kai- ja ymmärtääkseni-sanat: aika vähän hän mulle kertoi loppujen lopuksi siitä, mikä tilanne oli. Sydänäänet "ihan normaalit", vähän harmittavaa, kun muiden kanssa (tää oli uusi hlö) on kuitenkin kuunneltu kauan ja perusteellisesti ja nyt jäi lyhyeen muutaman viuh viuh -äänen kuunteluun. Kohdunsuun tilanne on kai niin kuin ennenkin mutta vähän pehmennyt, eli "ei luultavasti synny ihan heti mutta mistäs tuota tietäisi". Ainakaan en nyt parkkeerannut autoa nokka väärään suuntaan - vaikka kyllä jännitin neuvolasta ulos astuessani, jos vaikka siinä tuulilasissa kuitenkin lappu komeilisi taas! :LOL:

Se mikä huolestuttaa, on painonnousu sadannen kerran. Nyt kyllä syystäkin: ajatelkaa, viimeksi oli kaksi ja puoli viikkoa sitten painoa 3 kg vähemmän! :ashamed: Uhhuh. Nyt ollaan jo melkein 14 kiloa edetty lähtöpainosta. Vähän onneton ja kurja olo, turvotusta tuntuu olevan kauttaaltaan ja viime yönä jalat valvotti juuri tuosta syystä. Kyllä on makeakin maistunut viime aikoina, mutta väittäisin, että sopii turvotustakin syyttää tuosta painoharppauksesta. Alkaa väsyttää tämä odotus jo! :\|

Siinäpä taas vuodatusta. Toisaalta nyt on hetki aikaa pelata Sims 2:ta, ostin sen uuden lisäosankin. =)

Peräpukemista, mulla on ollut samaa vaivaa jo kauan ennen odotusta. Kerran äityi todella kipeäksi. Silloin lääkäri suositteli Hädensa-nimistä voidetta, en tiedä onko vielä ja saako käyttää raskauden aikana, mutta se tuntui vähän lievittävän vaivoja. Sama pukama on yhä olemassa, ja se vaikeuttaa aina pyyhkimistä ja tuntuu muutenkin ärsyttävältä, etenkin turvottuaan vähän nyt raskauden aikana. On kuitenkin siedettävä, ellei pääse tulehtumaan, jolloin voi olla hyvinkin elämää haittaava, onneksi niin käynyt vain kerran.

Kyselin tuolta paremmalta puoliskolta Mesestä, mutta Janne on sitä mieltä, että mun pitäis välttää kaikkea IE:n käyttöä viruksien takia. Kun en noista itse tiedä, en osaa väittää vastaankaan, eli en kai sitten uskalla meseillä... Kurjaa, eikö mitään sellaista vastaavaa ohjelmaa ole, jota voisi käyttää ilman Internet Exploreria? Mulla on selaimena Mozilla, josta oon tykännyt.

Väsyttää taas kerran. Mikähän tässä nyt on, kun onkin niin vetämätön olo. Täytynee kuitenkin ruveta laittamaan kämppää kuntoon, vieraita tulossa tänään ja roinat on pitkin pahan kerran. :/

Syyspäivää! =) Toivottelee Kalenteri 35+5
 
:LOL: Huomasinpa hassun mokan edellisessä: mitähän mahtaa olla _peräpukEminen_? Ehkäpä selviää, kun sitten pukee tuota tulokasta väärässä järjestyksessä tai jotain. No ei, nyt kyllä yks näppihärö täällä on ihan liian väsy ja yrittää keksiä jotain täysin aivotonta hommaa. :)
 
Kalenteri, meillä Firefox selaimena ja hyvin toimii messenger. Ei meillä kai IE:tä ole koneella ollenkaan. Ja messengeristä ei vissiin oo mitään viruksia yms. tullut. Joskus tuli siitä, kun asensin sen plussan ja hymiöitä hain jostain epämääräisestä paikasta. :whistle:

Phuuh, kauppareissu sai supistukset taas käyntiin. Ja hemmetin ummetus kiusana, vaikka aamupalaksi ruisleipää ja kahvia otinkin. :D

Äh, täytyy kaiketi syöttää muksu ja laittaa se nukkumaan. Tänään piti herätä aikaisemmin kun eilen herättiin vasta klo 9 ja päikkärit jäi sitte nukkumatta parin tunnin yrityksestä huolimatta. No, eiköhän nukuttu tänäänki klo 9 asti suunnilleen... \|O Eli saas nähdä saako tuota lasta nukkumaan tänäänkään päikkäreille. :headwall: On kiukkunen uhmaikäinen; otti mun kengät ja kun komensin laittamaan takaisin, juoksi rääkyen pois. Hain sen takaisin kenkien luo ja käskin että VIE TAKAISIN! No, otti kengät ja paiskasi ne oikein raivolla ja tuhisi hetken raivoissaan... :kieh:
 
Se on sitten 35 viikkoa täynnä ja vimppa vitonen pyörähtää käyntiin! Uskomatonta, mutta totta. =)

Lähden kohta kyläilemään (mustahan on tulossa oikea kyläluuta) ja samalla käyn ostamassa miehelle nikotiinilaastareita. Jospa se sais lopetettua, niin en itsekään melko varmasti repsahtaisi raskauden jälkeenkään.. Muutenkin se ois tietysti mahtavaa.

Tekemistä olisi vaikka kuinka, mutta intoa taas tänään vähemmän. Supistelee paljon ja välillä vähän kipeästikin. Tai sillä tavalla kiusallisesti..

Maha ollut epämääräisen sekaisin jo viikonpäivät.

Pitää pyytää kaverilta lainaan Heron uusin versio. Vanhemmista olen pelannut jo kaikki kamppanjat ja kentät läpi.. Sims 2 on jäänyt takavasemmalle vaihteeksi.

-kanttis 35+0
 

Yhteistyössä