viikon 7 plussaajat-pino

Täällä lähti rv 33 käyntiin tänään.
Painoa tälle mammalle on tullut tähän mennessä jo 15 kg :(

Ennen raskautta olin aina jollain dietillä ja nyt syönyt vapaammin.
Netissä oli ihan ok sivut mammadieetti.net, jossa oli neuvoja painonpudotukseen mm. imetysaikana.
Kuulemma odotusaikana tulleet ylimääräiset voi pudottaa imetysaikana hitaasti, muttei mielellään enempää....
Saa nähä jaksaaks tsemppaa :/
 
Onnea Kanttis, 35 on huima luku, tuntuu jo loppusuoralta. ;) :whistle: :flower:

vaavi-05 :hug: ehkä kuulut niihin onnekkaisiin, jotka jättää kilot synnärille. =) Itelleni tuli esikoista odottaessa 15-20 kg ja muutama kilo jäi sairaalaan, osa lähti kotona mutta suuri osa jäi kyllä kroppaan ja tulipa vielä lisääkin sitten. :kieh: Imetyksen myötä ei kyllä lähteny siis mulla. Ja toisaalta sektiohaavan kipeys teki liikkumisesta todella hankalaa ja väsyneenä sitä ei jaksanut kiinnittää paljoakaan huomiota syömiseen, siis tuli syötyä nopeaa ruokaa; leipää, mikropizzoja yms. :whistle:

Juu-u, eipä muksu sitte nukkunu päikkäreitä, täytyy tänään muistaa laittaa se herätyskello soimaan aikaisin aamulla että saa unirytmin kuntoon taas. :)
 
piu84

Kalenteri: Meillä on Internet Explorer eikä meille ole mesestä mitään viruksia tullut.. Paljonhan ne riippuu virustorjunnasta!!!

Piristinpäs sitten itseäni tänään! Laitoin pääni pinkiksi!! Alko vaalennetut jo vihertää kun vedessä tulee kuparia mukana. Ois vaan pitänyt alle laittaa uusi vaalennus ku oma väri (rusehtava) ei värjääntynytkään sitten pinkiksi.. ihmettelen miksi ei väri tarttunut mutta en tiiä.

Vaavi on oikeen aktiivinen.. yötkin pitää valveilla.
Närästys on uusi vaiva, minua kun ei yleensä koskaan närästä niin nyt on ihan tajutonta närästystä. Ei mitään kärsi oikeen syödä/juoda!

Enpäs keksi muuta kirjotettavaa ku kaikkee muutakin pyörii mielessä!


Piu84 35+5 (36+2)

 
Hui!Äitin kans tuossa rupateltiin ja tajusin että 5vk4päivää enää jäljellä. Hyvinki voi kuukauden päästä olla vauva jo sylissä.Aloin sitten miettiä, että mitähän sille pitää laittaa valmiiksi. Vaatteet ja sängyn oon laittanu, tarviko ne vauvat oikeastaan muuta?
Ja mie vain taas menin ratsastamaan. Olen hullu.
Mie oon käyttäny peräpukamiin hirudoit fortea(sitä suonikohjurasvaa), mutta raskaanaollessa sitä ei saa käyttää ollenkaan.Se kyllä tehoaa tosi hyvin, mulle tuli yhteen väliin niin pahat pukamat, etten voinu enää istuakkaan, en siis ollu raskaana sillon. Nyt eivät oo vaivanneet.
 
iltoja!

kahen päivän "kiireiden" jälkeen kerkiää itekki taas koneelle. tai oisinhan mä eilen illallaki kerenny, mutta mies oli valloittanut tän penkin niin tiiviisti, että jäi sitte multa väliin. =) no, eipä täs paljoa oo kerenny tapahtuunkaa, paitsi näistä neljästä raskaudesta eka, missä mulla on nyt sit tullu pariin kertaan kipeitä supistuksia etukäteen. toissayönä valvoin tunnin sen takia ku supisteli ja mietin jo, että enhän mä vielä kyllä synnyttämään lähde. ;) sitä nääs joutuu miettiin tuotakin nuinkin lyhyellä supistelu-ajalla, ku ei tosiaankaa oo aijemmissa raskauksissa kertaakaan supistellu noin kipeesti etukäteen. :D
ärsyttäviä mielialan vaihteluja ollu taas...tääki päivä on menny suunnilleen kiukusta kihisten, vaikkei selvää syytä kiukkuun ookkaa. hmm..ja vielä ku "pitäs" olla hyvillä mielin meän 5-vee hääpäivän takia. :whistle: mut eipä tää päivänä normaalia kummosempi oo ollu, tosin en siitä sen enempiä oottanukkaa. anoppi soitti aamulla ja onnitteli hääpäivän johdosta ja sano, että hän vois tulla lapsenlikaksi, jos haluatte syömään johonki, ja jatkoi samassa lauseessa, että vaik eipä se tuo ukko taida lähtä mihinkää. ;) ts. melkei perui samantien lupauksensa, ettei tarvi jäädä ton tytyn kans kovin kauaksi aikaa yksin. =) lohdutin häntä kuitenkin, että miehellä on iltavuoro töitä, nii eipä tästä lähtä mihinkää. =) kävi se kuitenki täs tunnin sit mulle lapsenlikkana, ku piti hakia sairaalasta asti lääkkeitä tolle tytylle, ku missää apteekissa ei ollu tarvittavaa lääkettä, tukun toimitusongelmien takia, ja tarvi saaha heti lääke ja apteekit saa vasta joskus ensviikolla. ja ei, en oo jättäny nuin viimetinkaan lääkkeen hakemista, vaan lääke oli tytölle uus joka piti alottaa ja alotuksen kans ei voinu oottaa ens viikkoon. =) juu, vaan nälkä meinaa iskeä todenteolla, jos lähtis kaiveleen jääkaappia, mitä löytys. :p ai niin, ohan mulla se daim-patukkaki tuolla kaapissa jemmassa, jos sen söis äkkiä, ennen ku mies tulee töistä, ni sais yksin sen herkutella. :D

sieppo 34+2
 
Heippa masunkasvattajat !! =)

Eilen kävin lääkärineuvolassa rv 35+4, painoa on tullut kaikenkaikkiaan n. 13 kg, mulla lähti esikoisen imetyksen aikana kaikki ylipaino ja vielä lähes 10 kg muutakin, ihan hyvä.
Vaavi on jo alhaalla raivotarjonnassa ja kohdunsuu pehmentynyt, joten tarvisikohan pikkuhiljaa alkaa pakkaamaan sitä sairaalakassia. Onkos muuten muut pakanneet. Vaaville on kaikki valmista.

Olo on hyvä, mutta jotenkin muumimainen. Loppusuora tässä alkaa häämöttämään meillä kaikilla. Saadaan ne nyytit syliin ihailtavaksi, jota olemme mukanamme kesän kantaneet.

Onnellista loppusuoraa ja nautinnollisia loppuodotuksen päiviä kaikille !

Kauniita unia toivottelee kuu-ukko !

 
Piu, varmaan hienot hiukset. :) Ite mietin raitojen laittamista. Tummat hiukset ja kaipais piristystä niihin.

Närästys on kyllä inhottava vaiva. Mulla iskee usein silloin, kun nousen liian nopeasti ylös, outoa? :eek:

Haisu, muistatko et mimmosta kipua pukamat aiheutti? Ku mulla todella kovaa kipua ollu jos vaikkapa yskäisen, etenkin jos istun silloin. :/

Hmm... Vaatteet, pinnasänky, vaunut, pyllyrasva, tutit, vaipat... Mitähän muuta tarttee vauvalle nii... Meillä vaatteita, pinnasänky ja yhdistelmät saadaan lainaan. Vaippoja varmasti tulee taas niin paljon, että jää yli kuten Aleksinkin kanssa. :)

Sieppo, onnea hääpäivän johdosta. :) Ite mässäsin eilen sipsillä ja limulla. :whistle: Niin ja jäätelöllä. ;) Mulla oli kipeitä supistuksia jo Aleksia odottaessa "etukäteen" ja nyt tätä toista odottaessa iskivät aikaisemmin. :( Eilen käytiin poitsun kanssa iltakävelyllä ja löntysteltiin rauhallisesti ja silti tuli supistukset. :eek:

kuu-ukko, jotkut tosiaan osaavat olla kadehdittavia tuon painon kanssa. :D No juu, hienoa että tippui kilot. :) Täällä mietittiin eilen miehen kanssa, että pian sairaalakassia valmiiksi... Tosin mies voi tuoda tavarat sitten kun kotiutumispäivä koittaa, että ei sillä niin kiirettä kai. Jos siis luottaa siihen, että mies osaa tuoda oikeat tavarat jos jotain unohtuu. :whistle: ;)

Heräsin 4.39 enkä enää unta saanut. Alapäässä nyt todella inhottava tunne. Ja möhnää on tullut. :/ Ja vieläpä kipeänä häpyhuulen alueelta, ihan kuin haavauma/hankauma, samanlainen kipu. Mutta mies ei ainakaan nähnyt siellä mitään. No, tän inhottavan tunteen takia en saanut enää herättyäni unta. Onneksi neuvola ma tai ti. Jos tämä sittenkin on hiivaa.

Aleksi nukahti eilen 20.30. \\o/ Ei ole aikoihin nukahtanut niin aikaisin. Päikkärit tosiaan jäi väliin, joten kokeiltiin aikaisin laittaa sänkyyn ja nukahti vartissa. :) :) :) Jospa tämä rytmi pysyisi.

- Rv 33+5 -
 
Huomenia vaan täältäkin!

Heräsin kans melko aikaisin (tuossa kuuden pintaan) vaikka nukkumaan kömmin vasta puolenyön jälkeen. Päiväunipäivä siis tulossa.. Heräsin vessahätään ja kun palasin sänkyyn alkoi pikkuinen muljuttaa ja välillä supisteli. Tuli jotenkin paha olo. Siis ihan että oksetti.. :x

Sairaalakassia ei ole vielä pakattuna, enkä kai vielä ihan heti pakkaakaan. Jotenkin yritän jättää tuota tekemistä vielä tulevillekin viikoille -kunhan ei sitten kuitenkaan liian viime tippaan jäisi.

Mahassa kiertää tosi inhottavasti. Pitänee lähteä aamupalalle/vessaan -eiköhän noista jompi kumpi tehoa.. =)

-kanttis 35+1
 
kylläpä väsyttääki..meni tooooooosi pitkästä aikaa niinki myöhään viimeyönä nukkumaan meno, että ei sit kerenny ku neljä tuntia nukkua ja nyt siitä sit saa kärsiä. *haukotus* miehen kans vaan innostuttiin juttelemaan ja jaaritteleen keskellä yötä "ei niin tärkeitä" asioita, ts.juoruiltiin :kieh: ja sit mietittiin noita talon hankkimis juttuja..aika tuokin miettiä tuollaisia. :whistle: siis neljän maissa vasta "pääsi" sit nukkumaan, ja aamulla ennen kaheksaa jo pojat tuli herättään. =) toki me muisteltiin hääpäivääki sen verran, että todettiin taas kerran, että, häiden jälkeen ei suoraa ois kantsinu lähtä "häämatkalle" ajamaan 400kilsaa jyväskylään yöksi. :LOL: varsinkaa ku aamulla oli viideltä ollu jo herätys, että kerkes seittemäksi kampaajalle. =) jäi silloin "hääyön" vietto aika minimiin. :kieh: no, kun etukäteen oli sitäki "harjoiteltu" ja jälkikäteen on otettu uusiksi monta kertaa, niin liekkö tuolla niin suurta merkitystä. :whistle: niin ja kiitos vaan viblsp onnitteluista. =) takkuistahan tää välillä on, mutta niimpä se kait missä tahansa parisuhteessa aina aika-ajoin jompikumpi valittaa jostain. =) se kait kuitenki pääasia, että rakkaus ja tahto siihen toisen kans elämiseen on tallella.
taas meinaa närästää täälläkin. jugurtti on yks pahimmista sen aiheuttajista, mut on se vaan niin hyvää, että mielellään sen eestä pari rennietä nakkaa naamaan sit jälkikäteen. :p ja tulipa tässä mieleen, ku joku tuolla aijemmin kirjoitti siitä runsaasta valkovuodosta, niin liekkö se näin netin välityksellä "tarttuva tauti", ku nyt mullaki on kahtena päivänä ollu tooosi runsasta valkovuotoa. mistähän tuo voi johtua?! :eek: siis mulla kyllä lisääntyy vuoto muutoinkin raskausaikana, mutta että noin palijo, niin ei oo aijemmin tullu. eikä se hiivaakaa oo, ku on ihan pelkkää valkosta vähän "limaista"/venyvää vuotoa. millekkää se ei haise, mut sitä hulahtelee välistä ihan tuntuvasti tuolta alapäästä. (mistäs muualtakaa :LOL: ) mietin, et oisko tuossa sitä paljon puhuttua limatulppaa mukana, mutta en oo kyl noissa aijemmissa raskauksissa koskaa huomannu, et multa ois kyseistä tulppaa irronnu aijemmin. =) joo, vaan alkaapa olla niin väsynyttä tää kirjottaminen, että parempi vissii lopettaa, ku ei sormetkaa meinaa enää totella näppäimiä, siis näpäimet sormia, :LOL: vaan joka lauseessa saa jotai olla korjaamassa.

päiväunet tekis terää sieppo 34+3
 
Kuskailin tuossa kaks peräkärryllistä kakkaa pellolle. Olipa homma.
Voin hyvin kuvailla sitä peräpukamakipua: niinko olis ollu iso tulehtunu haava persreiässä.Istuminen ei ollu mahollista, ja vessassa käynti yhtä tuskaa, vaikkei maha edes ollu kovalla.Paperilla ei voinu pyyhkiä, vain käsisuihkulla suihkuttaa.
Olen ohimennen pakkaillu synnärikassia, jos miehen huoleksi jättäisin, niin sais vauvaparka tulla alasti kotia ja minä äitiysvaatteissa.
Vielä sieltä puuttuu suklaalevy ja synnytystee.Suklaata saa kyllä sairaalan kanttiinistaki, mutta jos se onki just sillon kiinni.
Mulla kans on nyt ollu paljon valkovuotoa. Mutta ei vielä onneksi limatulppaa oo näkyny. Mulla ei oo kummallakaan kerralla jääny se huomaamatta, kun se on tipahtanu suihkun lattialle, eikä oo menny ritilästä läpi, yäk.Ja synnytykset on lähteneet siitä heti kunnolla käyntiin. Ekaa odottaessa ei ollu yhtään supistusta koko odotusaikana, kakkosesta oli, muttei näin kipeitä ku nyt, ja sillon oli alapäässä streptokokki, joka aiheutti ne supistukset.
 
Kylläpäs meinattiin säikähtää kun mukavan petipuuhastelun jälkeen aloin tihkumaan verta.. :eek: Ei sattunut mihinkään, mutta kuitenkin tuli ihan kirkasta verta muutaman ruokalusikallisen verran ehkä yhteensä. Soitin sitten synnärille kaiken varalta. Sanoivat, että jos ei ole kipuja ja vuoto lakannut, niin ollos huoleti. Niin arvelinkin ja nyt vuoto loppunut jo ihan kokonaan. Mies taisi säikähtää vielä minuakin enemmän (valahti ihan kalpeaksi ja sanoi, että tais tulla lähtö sairaalaan..).

Eipä siis mitään aihetta huoleen, mutta kyllä tuo sai miettimään uudemman kerran sitä kassin pakkaamista.. ;)

sieppo: Ei se ainakaan välttämättä ole limatulppaa, sillä mullakin tuollaista limaista vuotoa tullut jo monta viikkoa. Eikä loppua näy.. *huokaa* Ei siinä mitään, rasittaa vain pitää pikkuhousunsuojaa, kun kerrankin ei menkkojen takia tarvis! :LOL: Onneksi tilasin pari kestopikkuhousunsuojaa -tavalliset kun hautoo ja aiheuttaa hiivaa meikäläisellä.

Lauantai-illan huumaa kaikille! :D

-kanttis 35+1
 
Kanttis, oisin mieki säikähtäny ja varmaan ois seksit jääny sen jälkeen sekstailematta. :D Noh, kaikki hyvin ja se pääasia. :)

Aleksi saatiin tänään päikkäreille KOLMEN tunnin nukuttamisen jälkeen! :eek: Minä olin tosi väsynyt kun 4.30 heräsin ja itku jo tuli kun näytti siltä, ettei nukahda. :\| Sitten se lopulta nukahti ja noi perrrrrrkeleen yläkerran naapurit kolistelivat niin, etten meinannu unta saada ite. Onneksi 1-1,5 h sentään edes sain nukuttua kuitenkin. Koko päivän on ollu lihakset jumissa. Kävin muutama minuutti sitten tulikuumassa suihkussa ja naksahti hartiat melkein heti. Mutta pitää pyytää mies hieromaan vielä. ;) Pohjelihas vieläkin kipeä toissayön suonenvedosta. :eek:

Aleksi oppinu avaamaan ovia, en tiiä kirjotinko jo siitä. Eli keittiön veitset ja kylppärin pesuaineet pitää siirtää tai muuten laittaa niin, ettei pääse niitten ulottuville.
 
sunnuntai-iltaa!!!

synnärikassia täälläkin pitäs kait pakkailla ees vähä aluilleen, mut ei oo jaksanu alotella. =) mitähän tuohon ees pakkais. :whistle: en tiijä miten tuo mukelo tuonne mahaan asettunu nyt, ku koko päivän painanu tuonne oikiaan laitaan mahassa. ärsyttävästi kiristäny päivän tuota mahaa. :/ anoppilassa käytiin mutka tos illalla ja anoppi taas yritti "udella" vaavin sukupuolta, mutta empäs kiusallakaan oo kertonu arveluja. =) se kun muistaa sanoa joka kerta kun nähdään, että "ei sun tarvi hälle kertoa, kumpi siellä on, vaikka varmaan sää tiiätki." =) mä oon vaan sanonu, et tiiän kyllä, mutta empä kerro. :whistle: oonkohan mä jollai tasolla anoppi-vastainen. ;) :D
juu ja väsyttää taas, meni viimeyönäki keskellä yötä puoltoista tuntia valvoessa ton tytön kans, ku sil on taas yks räkätauti pahenemaan päin ja sit yskii ja yökkii limaa välistä niin, että pitää imeä pois ja sit meneeki valvoessa aika, ku yrittää helpottaa toisen tukkosuutta. no, onhan tätä taas reilu kaks kuukautta jatkunukki, välistä helpompana, välistä taas pahempana toi räkäsyys, mut toivos ees tytyn kannalta, että sais ees jossai vaiheessa taas olla ees sen kuukauden päivät ilman räkätauteja, vaik taitaaki olla turha toivo näin syksyaikaan. :/ niin ja jos en oo jossai vaiheessa maininnu, niin sillähän on jonkun sortin taipumus sen yleisen hypotonian takia saada noi kaikki räkätaudit, siis saada ne niin rankkoina. mut eiköpä se taas tästä, kun miehellä alkaa vapaa-päivät kahen yön jälkeen, ni saa itekki jossai vaiheessa kunnolla nukuttua univelkoja pois. =)
hmm...ja tuli vielä sellanen mua huvittanut juttu mieleen, ku eilen hain apteekista matrifolinia, ja kyselin apteekin tätiltä, että mikä noista rautatableteista ois sellasta, joka imeytyis nopeien, niin se tietty asiantuntevasti esitteli tuotteita, mut ei varmaan kauhiasti kattonu kelle puhu, ku totes sit, että niin säähän et oo raskaana, vai ootko. :D mä katoin monttu auki ja taputin mahaani, että no kyllä mää kuitenki oon. :D tätsy meni vähä hämilleen ja totes, et no niimpä taijat ollakki. :LOL: tosin, sanottakoon apteekin tätin puolustukseksi, että mulla oli suht löysä takki päällä, mutta ei kuitenkaa niin löysä, etteikö vetskari ois vähä kiristäny mahan kohalta. niin että kaikkea sitä kuulee näilläki viikoilla. :LOL:

sieppo 34+4
 
sieppo mahtava apteekkikäynti. :LOL: :LOL: :LOL:

Iltapäivällä neuvola. Sitten seuraava onkin parin vkon kuluttua ja sitten alkaa ne viikottaiset. :/ Ei vain jaksaisi tuota kävelymatkaa kun tulee kivut.

Nukahtaminen on käynyt yhä vaikeammaksi. Vessassa ramppaamisen lisäksi olo on todella epämukava useimmissa asennoissa. Tyynyjä tungen jalkojen väliin kylkiasennossa ja tyynyjä on kamala kasa päänkin alla ja sitte asettelen itteeni hyvään asentoon. Usein pelkkä asennon vaihtaminen laukaisee hirveän kusihädän, oikein sattuu samalla. Täytyy tänään sanoa ukolle, että laitetaan meijän sängyn pohja kunnolla... Kun tuo sänky saatiin, jo parin yön jälkeen (vai oliko jo eka yö) tippui pohja mun puolelta. :eek: :kieh: Ne levyt liikkui ja yritin tunkea sinne jotain ettei pääsis liikkuun. Nyt on taas kuulunu epäilyttävää ääntä sänkyyn mennessä, ihana käydä nukkumaan. :D

Niin juu, kattoo nyt ensin että jos jaksan miehelle mitään puhua. Eilen alkoi mykkäkoulu ja jatkuu yhä. Riita tuli taas jostain, en oikein ole varma että mistä, mutta ei huvita tehdä sovintoa. \|O \|O \|O Onneksi perjantaina saan olla yksin täällä... Ja ukko tulee kotiin vasta sunnuntaina ja poitsu lauantaina.

Ohoh, jopa tuli muuten huomattua se, että selällään ei tosiaan voi olla kovinkaan kauaa aina. Tulee tosi huono olo ja tuntuu kuin veri pakenisi päästä. :eek: Inhottavaa, tyhmät verisuonet. :D

Rv 34+0 =) =) =)
 
Hei! =)

Kiva kuulumispäivitystuokio takana - oli hauska lukea mm. Siepon apteekkikäynnistä. Multa on kyllä jo monta viikkoa ihmiset ihan kadulla kyselly, milloin "saan tuon". No, viikot ja päivät, jotka la:aan ovat jäljellä, ovat itsellä enemmänkin kuin selvinä koko ajan (nyt kolme viikkoa ja kuusi päivää), joten helppo vastata. :)

Täytyy vielä konsultoida miestä tuosta Mesestä. Jospa sen sitten kuitenkin saisin jotenkin turvallisesti toimimaan. Niin kiva ois silläkin viestiä teidän kanssa sen verran kuin tilanne vain koneella istumiselle myöten antaa.

Viikonloppu meni metsäretkeilyjen ja vierailujen merkeissä. Eilisaamuna herättiin miehen kanssa puoli kuuden jälkeen aamusumua kuvaamaan, kipuiltiin ja kapuiltiin yhden kosken partaalla, mutta sit ei tullutkaan sellaisia auringonsäteitä kuin oli tilattu (Jannella oli joku näkemys siitä, mitä piti olla odotettavissa). Mukavaa yhdessäoloa kuitenkin. Sitten nukuttiin aamupäiväunet ja illalla vierailtiin tuttujen luona. Juteltiin kestovaipoista, synnytyksistä ym. Vaimon toinen lapsi oli syntynyt kaksi tuntia sairaalaan lähdön jälkeen, aikamoinen tahti tai sitten olivat lähteneet suhteellisen myöhään liikkeelle.

Meinasinpa minäkin tänään värjätä hiuksiani, kun illalla Janne ottaa musta kuvia. Siinä on täysin kamerahurahtanut ihminen, en pysy perässä siitä, mitä kalustoa on tullut hankittua, ja etukäteen olen varoittanut, että saattaa tulla hampaanjälkiä eri puolille vartaloa, jos yrittää liikaa kuvata synnytystilanteessa. :LOL: Ymmärtää yskän, ainakin väittää. Tänään kuitenkin masukuvia tulossa. Kun hiuksetkin tod.näk. kuvaan tulevat, mietin sellaista vähän kirsikkaan vivahtavaa sävyä. Mulla on ruskeat hiukset, kesän värjäyksestä lievästi raidalliset vielä tällä hetkellä, ja ajattelin, että tuohon päälle kävis kivasti sellainen tummanpunertava.

Tämä viikko on mulla sokeriton viikko. Tämä pätee siis karkkiin ja leivonnaisiin sekä teehen, mutta jogurttia ja muuta meinaan kyllä syödä sokerin kanssakin... :/ Syynä tuo äkillinen, perjantaina neuvolan voimin todistettu painoharppaus. Makea on maistunut paremmin kuin mikään muu viime aikoina. Inhottavan turvonnut ja vetämätön olo koko ajan, vaan ehkä tämä sokeriprojekti virkistää vähän tai antaa muuta ajateltavaa malttamattomasta odotuksesta kärsivälle. :)

Janne näki sunnuntaina sellaista unta, että Tirppa syntyi mutta tulikin kaksi. He osasivat heti puhua. Janne oli lasten kanssa autossa, jossa he olivat päät vastakkain samassa vaunun kopassa. Toinen sanoi jotain sellaista kuin "tossa on isi ja tossa on joku toinen" tarkoittaen kaksostaan. Uni jatkui niin, että minä peruutin kiusallani auton jonkun ärsyttävän naisen auton keulaan niin, että se meni ruttuun. Ulkona olevat ihmiset hurrasivat ja taputtivat. Merkillisiä nuo unet. =)

Nytpä täytyy aloittaa päivän työt, opintoihin liittyviä kirjoitusjuttuja. Niitä voisi lykätä ikuisuuden, mutta ei kun tarmolla toimeen... Vointeja! Toivottelevat Kalenteri sekä Tirppa rv 36+1 :)
 
valotzki
Heipä hei taas!

Viikkoja kasassa 33 ja aika tuntuu matelevan :\| Mulla alkanut aamupahoinvoinnit uudestaan. Muutamana aamuna alottanut päivän näppärästi oksentamalla \|O Iyh!

Aika tuntuu tosi pitkältä, kun ei sais tehdä mitään raskasta. Nyt sitä sitte vaan tuijottaa tv:tä, lukee tai varovasti siivoilee. Usein tuosta siivoilustakin kipeet supparit lähtee jylläämään :(

Kuulostaa tutulta nuo huonosti nukutut yöt, suonen vedot, pissa hätä ja paha olo.. Noh, lopussa kiitos seisoo. Kunhan nyt vaan jaksas sinne marraskuun puoleen väliin :)

Nyytti ollu jokseenki hiljainen viimeaikoina. Ehkä se johtuu tilanpuutteesta.. Ja viime neuvolakäynnillä terkkari sano että on jo hyvin alhaalla ja raivotarjonnassa. Ei enää kuperkeikkoja heittele!

Tämmöstä tällä kertaa, mukavaa päivänjatkoa mammoille!
:hug:
 
Heippati!

Eilen saunottiin kavereiden luona ja kävelin koko matkan sinne ja takasin oikein reippaasti. Ei oingelmia. Tänään sitten lähdettiin kauppareissulle ja tuntui kyllä jo paluumatkalla (vaikka mies toki kantoi kaikki ostokset) että istahdan tähän enkä enää liiku.. Alkoi supistella aika ilkeästi ja selkää särkeä. Heti kotiin päästyäni menin makoilemaan ja nyt supistuksia tulee vajaa 10 min välein. Ei onneksi enää kipeitä.

Toisaalta ultran mukaan (johon mielessäni luotan enemmän kuin menkkojen mukaan laskettuun, mulla kun kierto on n. 23 eikä 28 päivää..) nyt olisi jo RV 36 joten ei minua pelota se, että nyt jo syntyisi. Mutta saisihan tuo vielä hetken mahassa pysyä ihan senkin takia, että on tuo silittäminen, ensisängyn laittaminen, kassin pakkaamienn ym. vielä puolitiessään. Ja suursiivouksen ajattelin tässä vielä pikkuhiljaa viedä läpi ennen laitokselle lähtemistä..

Mies lopetti toissapäivänä tupakoinnin! Taisin siitä jo hehkuttaakin, mutta nyt näyttää tosiaan hyvältä (tavallisesti käynyt jo seuraavana päivänä ostamassa askin, nyt ei edes kiukuttele enemmälti -kiitoksia vain nicorettelaastarit! :D ), kun tänään puhui jo pistävänsä joka päivä sen säästyvät 3 e johonkin purkkiin ja sitä rataa. ;)

Pikkuhousut on ihan kosteat -lieköhän tuo edelleen vain runsasta valkkaria (ollut kiusana jo kauan) vai ihanko lapsivettä..?? :eek: Luultavasti ensimmäistä.

Kuulumisiin taas!

-kanttis 35+3
 
Neuvolassa käyty taas. Verenpaineet yms. ok. :) Paino tippunut 400 grammaa parissa viikossa. :whistle: Vauva laskeutunut ilmeisesti hiukan, SF-mitta pienentynyt sentillä. Olenki suihkussa käydessä kattonut, että vatsa näyttää jotenkin oudolta, eli laskeutumisesta kyse ilmeisesti. :) Neuvolassa epäiltiin myös että olisi jo kiinnittynyt! Mutta pää heilui vielä vähän kuulemma. :D Seuraava aika lokakuun puolivälissä muistaakseni ja sitten alkaakin viikon välein käynnit.

 
Hittolainen mun kanssani -taas huomaan päivän kallistuneen yöhän ja edelleenkin on silitysurakka alkutekijöissään! Huomenna.. *lupaa pyhästi itselleen..* ;)

Olo on mainio joskin väsynyt. Harjoitussupparit loppui ja vauva alkoi potkiskelemaan.

Mulla on tosi mahtavat selluliittireidet! B) Liekö nuo raskausaikana selluliittiytyneet (lieköhän tuo sana ollenkaan..?) vai nytkö vain verenpurkaumia etsiskellessäni ne hoksasin. Takapuoleen näyttää myös ihon alle syntyneen kummia pikkukuoppia ja myhkyjä. Onneksi mies tuhisi aamulla mun korvaan jotain omasta kauniista naisestaan.. :D :D :D Ehkä selluliitti on sen mielestä sitten jotenkin söpöä.. ;)

Jaa-a, ei näytä mulla taaskaan olevan mitään järkevää sanottavaa, joten öitä!

-kanttis 35+3
 
hyviä öitä!

just tulin sairaalasta. se sit meni toi meijän tyty niin tukkoon taas limasta, että ei syöminen sujunu koko päivänä ja kumman veltto oli, joten pakko oli hätyyttää anoppi yötävasten lapsenlikaksi ja viijä tyttö päivystykseen. ahtauttava keuhkoputkentulehdus taas kerran. :/ no, jotai positiivista, saan huomena taas pitkästä aikaa nukkua ilman, että herätyskello herättäs antaan tytölle lääkettä. =) niin ja jos joku ihmettelee, niin tyttö "ei osaa" kaivata äitiä sielä..siks sen pystyy turvallisesti jättään osastolle hoitoon ilman äitiäkin. =) huomena taas meen sinne päivällä, mut yöt käyn aina kotona. =)

juu ja niin on muuten selluliittiydytty täälläkin!! :D mut jospa niitä sais sit jo joulun jälkeen alkaa dietti-urakalla hävittään taas. =) mä oikeesti ootan sitä, että pääsee taas laskeen pisteitä.. :) ja entistäki alemmas painunu tuo maha mulla, tuntus niinku ois oikeesti jo tuloasetelmiin painunu toi beibe. painaa tuonne tasan keskelle jalkaväliin, niin että istuminen on taas hankalaa, mut sujuu, ku kankulta toiselle vaihtelee painoa tasasin väliajoin. :D olipa mulla jotai muutaki asiaa tästä mahasta vielä mitä aijoin kirjottaa, mutta unohtu jo. :kieh: raskausdementia vaivaa aika-ajoin täälläkin :D ja jotai ihmeen mielialan vaihteluita jatkuvasti. rasittavaa itestäki. tänään (tai eilisen puolella =) ) lukkiuduin vessaan "vuodattaan salaa kyyneleitä" ku ukko sanoi mua kuupoksi. siis taas oli jotai pientä sanaharkkaa ja se meinas, et oonko kuupo ku luulen "en ees enää muista mitä" ( :D ) ja minä sitte siitä niin sain pahan mielen, että piilouduin vessaan kyynelehtiin. =) ja nyt se sit jo itellä huvittaa. :LOL: mut on oikeesti tosi rasittavaa olla tällai välistä ilman mitään varsinaista syytä pahalla päällä ja seuraavassa hetkessä elämä taas hymyilee, kunnes taas 10minuutin päästä kaikki on persiillään. :/ joo vaan tarttis kait lähtä nukkumaanki, ku kerranki sais nukkua.

öikkeleitä kaikille

sieppo 34+(vaihtunu jo 6) ;)
 
Selluliittia täälläkin, ollut jo kauan, mutta nyt lisääntynyt vain. Eikä mua muuten haittaa, mutta hypin täällä pelkkä t-paita päällä ja kirkkaan valon aikana eiiiii kiva. :D Miehelle oon sanonu, että "älä purista mun selluliitteja", jos on niin tehnyt. Sitten se sanoo että mulla ei selluliittia muka ole, hoh. :kieh: Ärsyttävää ettei voi myöntää faktoja. :LOL: Tekis mieli tunke reisi sen naaman eteen ja puristella niin että näkee kunnolla, eipähän vois väittää vastaan, mutta taas toisaalta onko se sitten kivaa että mies näkee ne rumimmat puolet niin selkeästi... :D

Äitiyspakkauksen vaatteet kuivumassa. :) Ja eilen siskoni osti pari vaaleanpunaista vaatetta vauvalle; Lidlissä oli 2 tosi söpöä bodya n. 3 eurolla. Koko oli 50-56, niitä on liian vähän meillä. :) Ite mietin että voisi mennä lastenvaatekirpparille vkonloppuna. Kun muksu lähtee mummilaan pe, voisi sitten rauhassa kierrellä, jos se kirppis oli perjantaina... Onhan täällä kyllä ihan vakituisestikin auki oleva lastenvaatekirppis. :)

siepon tyttärelle paranemisia. :hug:

- Rv 34+1 -
 
Täällä mietitty pienemmän toppapuvun hankintaa, kun aluksi meinasin selvitä tuolla äp-toppiksella, mutta taitaa olla liian iso :(
Täytyy joku käytetty hommaa,kun ei uutta raaski ostaa.

Sellua täälläkin yli sallittujen rajojen ja painoakin varmaan kohta 20kg enempi ku miehellä

:ashamed:

Kun mies sattuu olemaan sellanen poikamaisen vartalon omaava suht samanpituinen kun minä.
No kovat kuurit päälle,kun maha lähtee...

Synnytystä olen ajatellut sen verran, etten miestä ottas ihan loppuun asti mukaan... mutta en tiä miten mieli muuttuu siellä tositoimissa.

 
Heipparallaa!

Miehelle soittivat, että saattaisi olla töitä tarjolla vuodeksi. Se on tietty ihan mahtava juttu, mutta mutta.. Se ei olis sitten ikuna meidän kanssa kotona :( Paitsi viikonloppuisin nyt tietty. Isyyslomaakaan ei aikonut pitää, jos tuon paikan saa (tuo paikka siis äippälomasijaisuus, eikä varmasti sitä saa, jos joutuisivat sitten vielä sijaisellekin sijaista etsimään..). Että en nyt sitten tiedä. Rahaa tietysti tulisi (ja työkokemusta), mutta onko se sen arvoista?? Pikkuinen on vauva vain kerran. Mitä mieltä olette?

Tänään tehtiin suursiivous. Ihan vessan lavuaaria ja olohuoneen kirjahyllyä myöten. Kyllä nyt tunteekin rehkineensä.. Ihan rättiväsynyt olo. Vaikka miehelle sälytinkin kaikki raskaimmat hommat, kuten imuroinnin ja mattojen puistelun, mutta jotenkin kai touhotin silti liikaa. Ompahan puhdas ja siisti kämppä! =)

Pikaista paranemista sipon tyttärelle toivottelee myös,

-kanttis 35+4

ps. ihanaa, etten ole selluliitteineni yksin! :D
 
Niin ja vaavi-05: Me ainakin hankittiin bebelle sitten loppujen lopuksi pikkuinen toppapuku, kun kertoivat pienen hukkuvan tuohon äp:n pukuun. Tosi suloinen löytyi huutonetistä käytettynä.. Siellä on nytkin aivan yli-ihania pikkutoppiksia ja kevuttoppiksia ja fleecepukuja.

 
Olen elossa, 18tunnin kuivatuspaaston jäljiltä. Oli kamalaa, mutta sen verran nyt tiedetään, ettei lääkitystä tarvita ainakaan nyt, tuloksia odotellaan taas hamaan tulevaisuuteen.
Mulla on kans tullu selluliittiä. Olin jo luullu, ettei mulle tuliskaan moista,kun ei ole koskaan tullu, ja tässä raskaudessa on painoaki tullu kaikkein vähiten, mutta yhtenä päivänä vain huomasin, että nyt sitä sitten on.
34.viikko lähti käyntiin, onneksi.
 

Yhteistyössä