viikon 7 plussaajat-pino

Sieppo heheh, jos jotain olen oppinu, niin sen, ettei kannata sanoa asioita tyyliin

"Onpas lapsi nukkunut hyvin nyt."
"Kilojakaan ei ole tullut paljoa."
"Raskausvaivoja ei ole ollut."

:whistle: ;) :D Kun sen sanoo ääneen, voi asiaan odottaa muutosta.

Eli tyttötilanne: nea, Sieppo, minä.
Poikatilanne: Kalenteri.

Remppaus olisi kyllä täälläkin edessä... Jo reilu 4 kk asuttu tässä, mutta muksun huone vielä remppaamatta. Siellä siis seinät ihan sekasi pistetty, olikos kahta eri tapettia ja yks seinä vaaleanpunainen! Typerän näköistä. :/ Lattiat taas on täällä nättiä laminaattia, paitsi toki vessassa ja parvekkeella. :)
 
Kyllä varmasti tulee meille poika, että tuo suhdanne tässä pinossa tasaantuu.. ;) Mutta niinhän sitä sanotaan, ettei luulo ole tiedon väärtti, joten kattellaan nyt lokakuuhun kuitenkin!

triinu: Juu saahan noita neppareilla ja tarroilla, mutta itse ajattelin noita yksinkertaisia kiinnityssysteemittömiä sen takia, että yövaipaksi haaveilen Boogie Woogien tarravillakuorta (ei ole kakat sitten lahkeessa, kuten vois tavallisissa villiksissä ehkä käydä..) ja sinne sisälle en haluaisi kiinnityssysteemillisiä sisävaippoja ettei tule kahta kerrosta kiinnityksiä päällekkäin. Boogie Woogiessa on kuitenkin nuo tarrat jo.. Tuntuu, että ois tönkkö jos kahdet tarrat päällekkäin, eikä yövaippaan noita neppejäkään niin kauheesti toivois.. Mutta sitten jos on tarraton/nepitön kuori, niin mikä jottei. Tuli vaan mieleen tuosta ison satsin hankkimisesta, että voi kyllä harmittaa, jos ei ko. vaippamalli sitten passaakaan omalle muksulle.. Siinä mielessä ois taas ehkä hyvä hankkia muutamia erilaisia ja kattoa eka että mikä itellä toimii ja sitte ku sen löytää, nii hankkii sitä systeemiä enempi.. Mutta toisaalta -vähän käytetyt vaipat saa myytyä eteenpäin ja säästäähän siinä pitkän pennin, jos se tilattu satsi sopiikin omalle vaaville! Niin ja Kalenteri: En minä näistä kestoista vielä paljoa tiedä, kunhan olen lukenut keskusteluja ja muita yleisiä tietopaketteja.. =) Kokemuksen kautta taitaa sitten tulla sitä syvempää tietoutta. Mutta hyvä homma, jos voin edes jotenkin auttaa! =)

Nyt nukkumaan, katsotaan uskaltaako mies tänä yönä ottaa vahingon takas.. ;) :LOL:

-kanttis 29+5

(PS: Alkuraskauteni himo viiliin näyttää uusineen, kuten myös jo välillä unholaan jäänyt närästys..)
 
neuvolasta terveisiä!

hb oli taas tippunu alas, mulle jolla normaalisti on vähintään 150, niin 107. :whistle: pitäs vissiin muistaa syyä rautaa vähä säännöllisemmin. sf mitta katottiin sit eka kertaa tän raskauden yhteydessä ja oli vaivaset 25. vauva kuulemma aika takana ja alhaalla, ts.pää tuntu ku sisätutkimuksen teki, ei onneksi kuitenkaa oo paikat pehmentyneet. käski lääkäri kuitenki ottaa rennosti, välttää siivouksia ja nosteluita ja kantamisia..mitenkähän se mulla onnistuu. B) mää ku oon aina liikkeessä, enkä osaa olla ja ottaa rauhallisesti. sanoin tuolle ukko-kullallekkin, että nyt ois sit sen siivottava, niin totes, että meillä sitte varmaan jouluksi siivotaan seuraavan kerran. :whistle: ;) ei vaan pakko kait se on ainaki kerran päivässä sit istahtaa vaik yheksi ylimääräseksi kerraksi tähän koneen ääreen, niin tulee otettua rennommin. :D tää koneella istuminen kun on muutenkin mulle niin vastentahtosta. :whistle: :saint: :D sellasia neuvolassa tällä kertaa.

sieppo 29+1
 
Täälläki neuvolakäynti takana. :)

Verenpaine 121/72, eli kivasti laskenut edellisestä: 132/80. Sf-mitta 26. Viimeksi oli neuvola tasan kk sitten ja painoa tullut siitä 1,1 kg. Eli kokonaisuudessaan 4-5 kg raskauden alusta lähtien. Hb 127, vaikka olen nyt rautatabletit unohtanu. :whistle: Tuo siis mulle ihan hyvä Hb. :) Valkuaista oli virtsassa, joten huomenna labraan taas pissaputkilot. Vasta kolmas kerta kun tulehduksia tän raskauden aikana testataan labrassa. ;) Esikoista odottaessa virtsatietulehduksesta niin pahat muistot, että hyvä vain että nyt kontrolloidaan kunnolla. :)

Ja se sokerirasituskin tuli puheeksi... :whistle: Sanoin suoraan, etten usko että pystyn siihen. Onneksi ymmärsi. Ensi viikon perjantaina sitten 12 tunnin paaston jälkeen labraan verikokeisiin. Eli paastoarvo katotaan, mutta ei tarvi sitä litkua juoda, jiihaa! :)

Rv 28+3
 
piu84
Moikka!!!

Eilen oli sitten ensimmäinen synnytysvalmennus... Ja miehen kanssa oltiin sitä mieltä että ihan turha reissu!!! Jouduttiin täältä Otanmäestä ajaa Kajaaniin sairaalalle synnytysvalmennukseen....

Siellä se kätilö kerto niistä synnytyksen vaiheista, joita ei jaksanut kuunnella kun samat oli jo lukenut kirjoista ja lehdistä. Ja sitten kuunneltiin semmoinen rentoutumis cd... jossa eukko puhu erittäin rasittavasti (minun mielestä) ja saatto laskee yhdestä viiteen.. ja niin pois päin... en minä ainakaan rentoutunut semmoista kuunnellessa.. supistelemaan vaan rupesi!!!!
Paljon paremmin rentoudun nytten vaikka olen istualleen ja kuuntelen Rammsteinia!!!

Ja sitten viime yö meni huonosti nukkuen... Noin tunnin pätkissä sai nukuttua.. ja sitten taas pyöritään puoli tuntia/tunti että nukahtaa!!
AAMULLA sitten herää 8 aikaan siihen ku pesukone linkoo jollakin....

Minä ajattelin että kuka älyvapaa henkilö laittaa 6-7 välillä koneen pesemään... Ois pitänyt arvata et se olikin veljen vaimo!!!!! Asuu eka kerroksessa, me asutaan kolmannessa. Ei mulla tulis mieleenkään laittaa pesukonetta vielä tuohon aikaan päälle... ehkä aikaisintaan 8 aikaan laittaisin mutta että kukon pierasun aikaan???

Sanoin sitten tuolla pihalla ku näin sitä eukkoo (en vielä tiennyt että se on syypää) et on jollakin järki laittaa aamulla kone niin aikasin pesemään jne... No se eukko siihen että minä pesen pyykkiä.. ja ne on normaalin asumisen ääniä että ei siitä voi valittaa... HEI HALOOO!!!! kai se nyt järki sanoo et ei kaikki nouse kuuden aikaan!!! tai edes kahdeksan aikaan... tässä talossa kun suurin osa on työttömiä asukkeja...

Kysynkin nyt sitten näin:

KUINKA MONI LAITTAA PESUKONEEN PESEMÄÄN KERROSTALOSSA KLO 6-7????


Mutta eiköhän tässä ollut valitusta kerrakseen... ärsyttää ja vitutuskäyrä nousee kun joutuu tommosen takia heräämään ku just saanut suht sikeään uneen ittesä.


Piu84 rv 30+5

 
Moi!

Neuvolaterkkuja täältäkin :wave: Kaikki kunnossa, paitsi ne supistelut... Näillä viikoilla (22+2 ) jäin viimeksi sairaslomalle kun kohdunsuu oli pari senttiä auki. Nyt tuli sitten kuopuksen nostelukielto ja päivälepopakko. Terkkari 'pelotteli' sairaalallakin, että varmasti uskoisin. Ja uskonhan minä, en tietenkään halua, että vauvalla olisi asiat huonosti tai että itse joutuisin sairaalaan makaamaan ja eroon perheestä.

Miehessä heräsi kyllä totaalinen hoivavietti ja sitä on hellyyttävä seurata. Nyt kun vaan itse vois ottaa sen avun nätisti vastaan eikä olla tyypillinen suomalaisnainen, 'en-tartte-apua' -tyyliin.

Jaa-a, kumpaankohan sukupuolileiriin sitä arvailis liittyvänsä? Raskaus on hyvin samanlainen kuin edellinen, joten siinä mielessä vois tulla tyttö. Kun kerran Timpasta on puhuttu alusta asti, ehkä olen sitten poikaporukassa!

terkuin Ametisti

 
Hip hei huraa -tänään RV 30+0- vau! Niin se vain tämäkin etappi saavutettu ja siirrytään viimeiselle neljännekselle. :D

Kävin tuossa pari päivää sitten akverin vaa´alla ja näyttipä taas reilussa kolmessa viikossa kaksi uutta kiloa kertyneen jonnekin.. :eek:

Mutta ihan hyvässä kunnossa täällä ollaan edellen -selkäkivutkin jopa vähän hellittäneet sitten noiden marjannoukkimiskipujen..

Ja niinhän täältä uhkailtiin, että nyt alkas se vauvapyykin pesu! Saas nähdä, kuin sitä näin viikonloppuna jaksaa innostua sittenkään.. ;) Kun se silityslauta + -rauta edelleen puuttuu ja ois mukavampi olla vaan miehen kans kun se kerrankin on kotona. No, kattellaan, eipä kiirettä mittään..

Mun jalkapohjia ja varpaita on kutittanu varmaan viikon! :headwall: Koko ajan tekis mieli raapia niitä.. Onkohan tämä nyt jotain huolestumisen arvoista vai pelkkää jalkasilsaa..? :kieh: Pitänee pistää neuvolatäti tiirailemaan noita kinttuja maanantaina.

Piu: Ei tule kyllä pistettyä noin aikaisin konettä pyörimään, periaatteena on, että kymmeneltä illalla pitäs viimestään olla linkous jo ohi ja aamulla kehtaan vasta aikasintaan kaheksalta alottaa. Että tuossa haarukassa mennään. Enkä kyllä yleensä ole edes hereillä noin aikaisin! :D Paitsi tänä "aamuna" heräsin neljältä, valvoin seitsemään ja sitten nukuin taas puoli kahteentoista.. Raivostuttavaa! :headwall:

Noh, pitäisi varmaan siivoamaan mennä, kun kämppä taas jotenkin räjähtäneenoloinen.. Mutta miehelle jätän kyllä tiskit! ;)

Ihanaa alkavaa viikonloppua mahakkaat!

-kanttis RV 30
 
Kanttis, kutinahan voi olla oire raskausmyrkytyksestä? Usein juuri jalkapohjat kutisee. Ootko jo neuvolan hoitsulle puhunut? :)

Täällä närästys taas palannut. Ja hirveä vessarumba vie hermot. Saas pidän vielä toiveita ylhäällä, joskos viljelystä löytyisi tulehdus... Perjantaina kun soitin, näytti negaa testit, mutta sanoi th että alkuviikosta saa tietää sitten viljelyn tulokset. Eli jospa olisi vti, niin saisin hoidettua pissahädän pois. :whistle:

Rv 28+6

Niin ja onnea kolmikymppisestä Kanttis. :D

 
Kiits! =)

Huomenna se neuvola, ja siellä aion nuista kutisevista jalkapohjista kitistä.. Huomasinpa muuten, että meillä on ylihuomenna eka perhevalmennus eli synnytysvalmennus kai.. ? Toivottavasti ois mukavampi kokemus ku Piulla. Erityisesti toivon, että mies sais siitä jotain irti..

Valkkaria tulee tosi paljon -liekö tuokin sitten tulehdusoire.. Ei kuitenkaan mitään muita oireita, joten taitaa vaan hormonit saada limakalvot aktiivisiksi.

Kärttyisämpi taidan olla kuin ennen. Etenkin mies ärsyttää.. \|O Se taitaa olla aika tavallista ;) Ei mutta ottaa tosiaan päähän, kun se kuvittelee, että minä teen kaikki kotihommat, kun olen kerta päivät kotona. Niin olen kyllä oikeastaan tehnytkin, mutta pikkuhiljaa alkaa nyppiä. :headwall: Ei tämän mahan kanssa ole kuitenkaan ihan helppoa enää käydä kaupassa/imuroida/puistella mattoja tms. *kärttyilee*

No, huomenna päivä uus..

-kanttis 30+2
 
Nea
Kanttis, mulla oli perjantaina neuvola ja siellä mainitsin kutisevista jalkapohjista ja terkkari epäili raskaushepatoosia... Huomenna labraan sitten.
Tosin myös raskausmyrkytyksen oireet tulleet ja nyt sitten vaan lepoa ja lepoa ettei sairaalaan joudu makaamaan :/ Ja hirveesti olis tekemistä mutta eikai sitä sitten viitti tehä.
Onneks tyttösellä masussa tuntuu olevan kaikki hyvin, kovasti liikkuu koko ajan :)

-nea rv 31+2
 
triinu
Huomenta vaan!

Täällä ovat oltavat hiukan puuttuneita pitkästä automatkasta. Käytin kaverini kanssa viikonloppuna Turun seutulla ja meikäläinen ajoi molemmat matkat!! Huomasin kyllä, että eipä 500 km viikonlopussa olekaan enää ihan helppo juttu! Mutta muuten oli reissu mukava, oltin mökissä Pyhäjärven rannalla. Grillaltiin ja uitiin ja nautitiin hyvästä seurvasta =) Ja eilen käytiin vielä vähän mustikassakin ;)

Vauva tuntuu voivat hyvin, kun meno ja melske on masussa melkoinen. Yhdessä vaiheessa hänellä oli sellainen rytmi, että aina yhden päivän riehui ja seuravan päivän oli vähän hiljaisempi. Nyt on tilanne melkein sama, paitsi, että lepopäivät ovat kokonaan jäänyt välistä pois :LOL: :LOL:

Toivottavasti Nealla ja Kanttiksella kaikki kunnossa, ettei mitään vakavampa löyty!

triinu ja kellutin 29+4
 
Hmhm, sekotin raskaushepatoosin ja raskausmyrkytyksen, siis kun väitin kutinaa raskausmyrkytyksen oireeksi. :) No, hyvä että Kanttiksella aika neuvolaan ja toivotaan parasta myös Nealle.

Mulla aamuisin nykyään kamala olo. Eilen oli kanssa ihan kuin krapula ja nyt taas. :eek: Huono olo ja päätä jomottaa.

Tuplarattaita olen katsellut vähän ja äiti sitten eilen tekstasi että ostaa meille sellaiset. Tosin oli sitä mieltä, että tuplarattaat huono idea ja ite ostaisi yhdistelmät, joihin sisaristuin. ;) Sisaristuimiahan ei suositella (vaarallista), eikä moni paikka niitä tietääkseni myykään? Siskoltani kuulemma saataisiin yhdistelmät kun ostivat tyttärelleen matkarattaat... Voi olla, että meillä sitten on lopulta matkarattaat, yhdistelmät ja tuplarattaat. :headwall: Ei muuten mitään, mutta säilytystilasta on täällä todella pieni. Olisi vain kiva, jos voitaisiin jakaa miehen kanssa muksut kun ulkona käydään, ettei toisen tarvi sitten aina työntää kumpaakin muksua. Ja että välillä voi käydä ilman toista kaupassa/neuvolassa ja ottaa kummatki muksut mukaan.

Aika kuluu nopsaan, kohta jo syyskuu. :eek: Saisi se synnytystapa-arviointi olla jo. :)

Rv 29+0

 
Heipä hei!

Epäili neuvolantäti että joku hiivasieni se niitä jalkoja kutittelee. Kun varpaissa eniten tuntuu. Käski rasvata jollain rasvalla ja jos ei ole ens neuvolaan mennessä kutina kaikonnut, niin labraan vaan.

Muuten oli kaikki ok. Verenpaine vähän noussut (oisko ollut 119/65 ?), Hb oli jopa yli 120 (ei vieläkään rautaa!), painoa tullut 460g/viikko ja pienen syke 160. Kuulemma vielä sivuttain mokoma =) Seuraavan ajan sain jo ens viikolle.. Ensimmäistä kertaa tuntuu siltä, että ei välttis jaksais mennä.. Ihan hyvin ois voinu taas olla sen 4 viikkoa käymäti. Huvittaa nyt se alkuraskauden hillitön hinku neuvolaan.. :LOL:

Väsyttää ihan hulluna. Piti yöllä valvoa pikkutunneille, kun ei malttanut jättää Remestä kesken. Hohhoijjaa! \|O Taitaa olla päikkäreiden paikka..

-kanttis 30+3
 
Hei taas

pienen poissaolon jälkeen! Täällä kaikki ennallaan, nyt mennään jo viikkoja 31+1.

Meillä oli kans eka valmennus viime keskiviikkona, ja olihan se aika nihkeää touhua jotenkin. Mukava valmentaja, mutta outoa, miten kaikki ihmiset oli niin jähmeinä, etteivät ees oikein tervehtineet toisiaan (siis ei toki tunnetukaan, mutta ajattelin, että yhteinen asia loisi jonkinlaista yhteisyyden tunnetta). Mukavia hierontaohjeitakin tuli, mutta käteen jäävät tärkeimmät asiat olivat kyllä yksinkertaiset ohjeet synnytystä varten: 1) rentoudu, 2) hengitä ja 3) tee sitä, mikä hyvältä tuntuu. Hyvä tietysti näinkin, onpa jotain, mitä yrittää pitää mielessä. Sitten hiukan tietoa tuli myös Hyvinkään sairaalan tarvikkeista, kylpyammeesta ym. (Sellainen on rentoutumista ja avautumista varten, mutta sinne ei saa synnyttää. Tilastollisesti useimmat synnyttävät Hyvinkäällä jakkaralla mutta pieni prosentti konttausasennossa. Että näin!)

Ihmeellistä on tiedonkulku joissain asioissa. Selvisi, että periaatteessa tuo valmennus olisi parempi käydä vasta myöhemmillä viikoilla (tuli vähän kurja mieli, kun haluaisin ajatella, ettei enää niin kauhean pitkä aika synnytykseen olisi), ja meitä oli paikalla viikoilta 21+ viikoille 37+. Siis lähiseudun neuvoloiden antamat opastukset eroavat toisistaan aika lailla, jotkut neuvovat menemään näillä viikoilla, jotkus joskus muulloin.

Hengitys/rentoutusharjoitukset eivät oikein purreet muhun ja Janneen. Oltiin sitä mieltä, että siinä vasta rupeaakin pingottamaan, kun yrittää hengittää jonkun ohjeen mukaan. Hyvä kuitenkin muistaa, mikä on "hyvä" hengityksen rytmi, jos alkaa kesken synnytyksen hengittää pinnallisesti tai nopeasti tai jos muuten ei henki kulje. :)

Niin ja Piu, pesukoneen käytöstä: enää emme asu kerrostalossa, mikä on ainakin tuolta kantilta hyvä juttu, ei tarvitse ottaa naapureita huomioon mekkalointimielessä. Ikinä en ole kyllä ymmärtänyt, miksi on pakko hoitaa kotia tai tampata mattoja silloin, kun valtaosa väestöstä (tai no, minun kaltaiseni ainakin) vielä nukkuu. No, meitä on moneen junaan, mutta enpä ole koskaan aamuvirkkuudesta kärsinyt. Illalla tosin olen saattanut hermostuttaa naapureita aikaisemmassa kodissa. Tuskin siivoamalla kuitenkaan, koska se nyt ei yleensä ole ollut mikään suosikki-iltapuhde meillä... :D

Sitten töihin! Mukavaa alkanutta viikkoa,
toivottelee Kalenteri
 
Pitää vielä tännekin avautua tuosta sf-mitasta, kun se viime viestissä jotenkin unohtui :D Eli täti mittasi korkeudeksi 24 cm ja alkoi sitten sovitella sitä siihen käyrään. Alashan se humpsahti ja tädin kulmat rypistyi. Meinasi sitten, että mitataampa uudestaan.. Ja kirjasi lopulta korttiin mitaksi 26,5 cm! Itselle jäi vähänsellainen olo, että teki niin ,jottei tarvi ultraan laittaa.. ? :eek: Mutta eipä tuolla niin väliä, hyvä vaan jos ei tarvi mitään jättiläistä synnyttää ;) Vauva kuitenkin liikkuu päivittäin ja rakenneultrassa oli kaikki aikoinaan ok, joten mitään stressiä ei sinällään ole. Painoakin tullut ainakin se tarvittäva määrä, eli 10 kg tähän mennessä.. :D
 
ronja-86
heipsan.. en muista oonko aikasemmin laittanut tänne päin viestiä ja kuulumisia mutta voipi olla mahdollista.. nyt mennään sitten rv30+5 ja kovasti jo odottaa kääröä syliin.. jollain oli puhetta valmennuksista niin minulle käskettiin varata aika tai siis tehdä se ilmoittautuminen johonkin n.1kk ennen LA eli syyskuulla menen sitten sinne.. saa nähdä mitä siellä on.. Tampereelta itse olen eli jos jollain treläisellä olis hyviä "varotuksen" sanoja valmennuksesta niin mielellään otan vastaan :) viikko sitten neukkarissa sf oli 25cm eli saa nähdä mikä jässikkä tulee.. tuntuu että siltä ainakin tila loppuu kesken mitä lääkärikin vähän meinas... :)
 
kanttis: mulla oli viimevkolla se sf 25 senttiä ja viikkoja silloin 29+1 muistaakseni. alakäyrän pikkusen yläpuolella meni, mutta niimpä se ultraava lääkäriki on arvellu, ettei meille ainakaan jättiläistä synny. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2005 klo 18:21 sieppo kirjoitti:
kanttis: mulla oli viimevkolla se sf 25 senttiä ja viikkoja silloin 29+1 muistaakseni. alakäyrän pikkusen yläpuolella meni, mutta niimpä se ultraava lääkäriki on arvellu, ettei meille ainakaan jättiläistä synny. =)
niin ja kukas se kyselikään..meillä pestään samoin pyykkiä vasta 8-22 välillä. :D
 
Meillä on tuota synnytysvalmennusta 2 kertaa ja sitten yksi lastenhoitokerta. Itsekin mietin, että viittiikö vielä mennä, mutta seuraava alotuskerta alkas olla jo niin lähellä laskettua, että kai se on sama mennä jo nyt. Tuskin niitä asioita kerkee vielä unohtamaan lokakuuhun mennessä.

Nyt kyllä potkii ensimmäistä kertaa oikeasti kipeästi tuo muksu. Tais suivaantua siitä neuvolatätin painelusta..
 
Piu niin juu; tässä talossa hiljaisuus loppuu klo 7, mutta en ole kovinkaan usein siihen aikaan jaksanu laittaa pesukonetta päälle. Eikä yleensä ole niin kova kiire, etteikö ehtisi tuntia vaikkapa odottaa... :)

Esikoista odottaessa kävin pari kertaa perhevalmennuksessa. Opetettiin mm. lapsen hammaspesua. Mielestäni suht turha kun hampaat vielä kuukausien päässä. Ja muutenkaan siitä ei hyötyä ollut. :/ Synnytysvalmennuksesta ei ollut edes puhetta esikoista odottaessa. Se saattaisi kiinnostaakin. :)

-Rv 29+1-
 
triinu

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2005 klo 18:21 sieppo kirjoitti:
kanttis: mulla oli viimevkolla se sf 25 senttiä ja viikkoja silloin 29+1 muistaakseni. alakäyrän pikkusen yläpuolella meni, mutta niimpä se ultraava lääkäriki on arvellu, ettei meille ainakaan jättiläistä synny. =)
mulla oli sf mitta viime neuvolakäynnillä, rv 28+0, jo 27,5 cm :eek: oli mitta kasvanut kolmessa viikossa 6 senttiä! Nyt rupea oikein pelottamaan, että tuleeko sieltä sellainen 5 kiloinen "pikkunyytti" :LOL: No, torstaina on taas neuvola, niin katsotaan mitäs lukemat saadan aikaiseksi ;)

ja vasta eilen työpaikkatapahtumassa joku kysyi, että milloin olen jäämässä äippälomalle ja kun kuuli, että vasta viiden viikon päästä, sanoi että mulla on näille viikoille tosi pieni maha :LOL:

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.08.2005 klo 07:42 triinu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.08.2005 klo 18:21 sieppo kirjoitti:
kanttis: mulla oli viimevkolla se sf 25 senttiä ja viikkoja silloin 29+1 muistaakseni. alakäyrän pikkusen yläpuolella meni, mutta niimpä se ultraava lääkäriki on arvellu, ettei meille ainakaan jättiläistä synny. =)
mulla oli sf mitta viime neuvolakäynnillä, rv 28+0, jo 27,5 cm :eek: oli mitta kasvanut kolmessa viikossa 6 senttiä! Nyt rupea oikein pelottamaan, että tuleeko sieltä sellainen 5 kiloinen "pikkunyytti" :LOL: No, torstaina on taas neuvola, niin katsotaan mitäs lukemat saadan aikaiseksi ;)

ja vasta eilen työpaikkatapahtumassa joku kysyi, että milloin olen jäämässä äippälomalle ja kun kuuli, että vasta viiden viikon päästä, sanoi että mulla on näille viikoille tosi pieni maha :LOL:
Noista ei kannata kauheasti välittää, sf-mitoista siis. =) Jotain osviittaahan ne antaa, mutta lapsen kokoa ei voi oikein päätellä niistä. Esim. mulla esikoista odottaessa sf oli koko ajan reilusti yläkäyrillä ja ihan normaalit mitat: 3850 g/51,5 cm. =) Mulla nyt sf-mitat pienemmät ja maha kuitenkin sellainen, että ihmetellään viikkojen vähyyttä ja/tai sitä että "vain yksi" tulossa. Noh, keskikokoinen vauvahan siellä ultrassa näkyi. Alatiesynnytyksen kannalta olisi hyvä, jos ei kauheasti kokoa tulisikaan, itteeni ku ei oo senteillä pahemmin siunattu, voi olla lantiokin sitten sen mukainen. Pääasia toki että vauva terve, eikä sillä syntymätavalla niin väliä.

Kertokaas vielä, mitä synnytystapa-arviossa tehdäänkään? Minä laiska lahopää; olen saattanu kysyä aiemminkin kyllä mutten jaksa selailla viestejä. :) Eli onko ultra/röntgen jne. aina?

Ihmeen saamaton olo ollut. Esikoisen kiukutteluakaan ei jaksaisi oikein. Joka päivä mietin suursiivousta, mutta plääh. :p Hyvä kun jaksan normaaliakaan siivousta. Vois ruveta rautatabuja ja c-vitamiinia ottaan.

Hauskaa syksyä kaikille btw. =)
 
Hei!

Sf:stä puheen ollen: kävin justiin neuvolassa taas aamulla. Totta kyllä, alkuaikoina siellä olisi lampannut mielellään päivittäin, mutta nyt ei enää ihan samanlaista hohtoa ole. Eipä vastenmielistäkään toisaalta.

Se mitta oli siis mulla 29 eli sentti tullut lisää vajaan kahden viikon takaisesta. Nyt on vaan niin, että ylöspäin ei enää mahdu kasvamaan! :eek: Terkkarikin siitä sanoi, että nyt ottaa jo kylkiluihin ja on korkeimmalla kohdallaan. Mulla on suhteellisen lyhyt tuo vartalon pituus, kun olen tällainen 158-senttinen, ilmeisesti sitten nuo turvonneet säihkysääret on suhteessa pidemmät. No, kyllä oikeasti jo huomaa, että henkeä ahdistaa ja närästys taas intoutunut. Selkävaivoja ei lyhytselkäisellä onneksi ole, tai minä ainakin olen välttynyt! :) Ja painoa onneksi tullut lisää vaivaiset 50 g viikossa, mutta jopahan sitä aikaisemmin olikin ehtinyt kertyä.

Siellä oli Tirppa taas samassa asennossa, pää alaspäin, takamus vasemmassa ja jalat oikeassa kyljessä. Ei malttanut paikoillaan pysyä dopplerin aikana. =) :heart: Että kun olen malttamaton, haluaisin jo sen pienen käsivarsille. Kunhan on tietysti rauhassa kypsynyt aikansa tuolla masussa.

Että kun harmittaa, soitin piinallisen odottelun jälkeen tuonne säätiölle, josta olin hakenut apurahaa, ja sieltä sanoivat ystävällisesti, että valitettavasti tällä kertaa ei yksinkertaisesti ollut rahaa jota myöntää. Mahtoiko edes puhua totta? Olen kohta konkurssin partaalla jo ennen kuin saan minkäänlaista lopputyönäyttelyä pykättyäkään. STRESSI! \|O

No, painun tästä syömään :) ja jatkan sitten stressailua töiden merkeissä. Parempaa päivää toivotellen Kalenteri, vanha marttyyri :LOL:
 
Siis 50g viikossa.. *haaveilee* mulla nyt semmosta nippa 500g viikkovauhtia noussut, ja koko ajan tuntuu kiihtyvän. En tuota kyllä yhtään ihmettele -suklaa, jäätelö ja karkki kun maistuu niin hyvin! :p
Tosiaan paljon enemmän tekee herkkuja mieli kuin alkuraskaudessa. Höh.

Viimeyönä piti taas pitkästä aikaa vähän silmiä turvottaa, kun kauheasti olisin halunnut miehen kanssa jutella, ja hän vain nukkua. Tällä kertaa itkin sitten hiljaa ensin miehen vieressä, ja kun hän ei reagoinut mitenkään, menin vessaan vollottamaan. Sitten kun olin saanut itkut itkettyä, kömmin takaisin sänkyyn ja mies otti kädestä kiinni -samantien olo rauhoittui ja alkoi väsyttää. Siihen sitten nukahdin..
=) No, näitä itkukohtauksia näyttäis tulevan harvemmin kuin kuukausittain. Tekee varmaan vaan hyvää mulle vähän purkautua ja eiköhän mieskin nuo kestä.. Saa laittaa raskaushormonien piikkiin!

-kanttis 30+4
 
piu84
Minä olen huomannut nyt muutaman viikon sisään että tuo MIELIALA vaihtelee niin hirveästi... välillä tuntuu et vois itkee, meuhata ja nauraa vaikka ei olisi mitään syytäkään. Mutta eipä noita ole vielä ollutkaan.. koko alkuraskaus meni lähes oireettomana.. Ainoa oli kaamea väsymys. Mutta sekin meni ohi...

Tämä viikko on alkanut oikein mukavasti kun miehellä alko vuorotyöt... ja nyt on iltavuoroviikko. Mukava herätä aamulla miehen vierestä.. (Koko kesä meni niin että aina heräsi yksin, paitsi viikonloppuisin)
Mutta se huono puoli tuossa on että illasta ei keksi oikeen mitään tekemistä.

Joko kaikki on käyneet keskimmäisessä lääkärineuvolassa?? minun täytyy ootella vielä. Aika on vasta 30.8. eli viikko vielä.

Joko on muita ruennut mietityttää se miten tulee pärjää vauvan kanssa yksin kotona kun mies on töissä? Ja onko minkälaisia pelkoja??

MInä näin tässä yks yö unta että kun päästiin sairaalasta ja oli ensimmäinen yö kotona.. niin vauva kuoli. TOIVOTAAN ettei ollut enneuni!


Piu rv 31+2
 

Yhteistyössä