viikon 7 plussaajat-pino

Haettiin ä-pakkaus. Ei jotenkin säväyttänyt, johtuu varmaan siitä, että sama pakkaus eri kuoseilla nähty jo. :) Ja se toppapuku... No, kaipa siihen tottuisi, mutta varmaan jää käyttämättä meillä. Mies tokaisi että "hyi helv*tti" ku näki sen. :LOL:
 
Nea
Eipä ole tullut kirjoteltua taas vaikka päivittäin täällä käynkin. No, ei kyllä hirveesti ole mitään uuttakaan.

Remonttia tehty tämä viikko ja vielä viikonloppu vierähtää sen parissa, sitten saa taas laittaa tavarat paikoilleen =)

Jonkin verran meinaa supistella aina välillä mutta menee onneksi levolla ohi. Pitäis ehkä ottaa vähän rauhallisemmin...

Voisikin tästä tuonne sänkyyn mennä makoilemaan ja telkkaria katselemaan.

-nea rv 30+0
 
Minusta se toppis oli taas ihan söötti. Tai ehkä se johtuu siitä, että lähes kaikki vauvanvaatteet on musta tällä hetkellä suorastaan syötävän ihania. Niin pehmeäkin se on..

Olenko ihan hullu, jos alan nyt jo pesemään pienen vaatteita? Tässä tätä aikaa kuitenkin vielä ois.. Ehkä odotan vielä viikon ja sitten sitä ollaankin jo RV 30!!!!!! (inhoan moniamonituisia huutomerkkejä peräkkäin, mutta nyt täytyi tehdä poikkeus :D) Siinä vaiheessa on toki jo lähes aiheelliselta aloittaa pyykkäys.. Hassua, miten iso ero viikoissa 29 ja 30 tuntuukin olevan ;)

Marukka: täällä toinen lopputyön kanssa tuskanhikeä valuttava.. Proffa pyysi jo ekaa versiota luettavaksi, minä siihen, että ei oikein ole vielä minkäänlaista versiota. Mutta hitot siitä! =)

Pääasia että vauva ja äiti (toki myös isä) voivat hyvin. Elämä on sentään elämää (tuo oli kyllä paras tekosyy tähän menessä olla gradua väsäämättä :LOL:). Vähän niinkuin sanoisi, että kuppi on sentään kuppi. Äh. Mun ois aika mennä vissiin nukkumaan. Mutta oon ihan koukussa babyidean kestovaippakirppikseen. Pitää tsekata vähän väliä, onko siellä jotain huippuedullista. Yleensä ei ole. Kantoliinatkin alkaneet kiinnostaa uudella volyymillä. "Rikas mies jos oisin.. tsaikudaikudaikudaikudaikudaikudaa.. kaiken päivää nettishoppaisin..rikas jos mä oisin mies.."

Ehdotin miehellä uudestaan sitä Vilja nimeä (jos ois vaikka unohtanut, että inhoaa sitä.. :D ), mutta vastaus oli edelleen tiukka ei. Kai se on sitte uskottava. Ärsyttävä ukko mulla. :headwall: Niin ja sitten se vielä kehtasi sanoa, ettei aio osallistua kestovaippakustannuksiin ja ostaa vauvalle vaan kertiksiä.. \|O Pölkky. Siitäku ostaa sitten.

Rentouttavaa, vilpoista ja nautinnollista viikonloppua mahakkaat sisareni!

-kanttis
 
piu84
Huomenta!!!

Minäkin mietin tuota kestoilua MUTTA tulin semmoiseen lopputulokseen että jaksaako niitä paskavaippoja pestä joka käänteessä kun kertakäyttövaipat on helppoja eikä tarvitse rasittaa itseään niin paljon.
Pienen vauvan kanssa muutenkin jos vauva sattuu olemaan vielä sieltä rauhattomimmasta päästä (valvot kaikki yöt, kuuntelet koliikkivauvan itkua päivät jne.) niin en ainakaan minä enää jaksaisi pestä vaippoja.

Tietysti säästöähän se toisi (vuosien saatossa, alussahan sitä ei käsittääkseni tule) jos kestovaippojen kanssa touhuis, mutta kun rupeaa miettii sitten sähkön kulutusta ja veden kulutusta niin onko se sittenkään niin halpaa???! Samanlailla se kuluttaa luontoa kuin kerttikset.
Mieti miten paljon luontoa kuluttaa tuo "sähkön valmistus" ja mitä "hyötyä" siitä on ollut luonnolle tähän asti... Otsoonikerros se vaan pienenee (vai joko ne on saaneet pysäytettyä sen, en usko), jäätiköt sulaa jne..

Juuh mutta tämmönen tällä kertaa.. saa muutkin vähän ajattelemista.. Ja kantaa saa tietysti ottaa!!!!

TÄYTYY MUISTAA ETTÄ JOKAISELLA ON OMA MIELIPIDE JA MIELIPITEISTÄ EI VOI KUIN KIISTELLÄ!!! :D


Terveisin

Piu84 29+6
 
Juu, miekin siskolta kyselin, että pitääkö niitä vaippoja sitte koko ajan olla pesemässä nii se vaan nauro ja sano, että joka toinen päivä hän pesi yhen koneellisen.. :eek: Tai siis vieläpä kone pesi ne, hän vaan pisti koneeseen (5min) ja ripusti kuivumaan (5 min). Sai mut vakuuttuneeksi. ;)

Tuommosella sähkön/veden lisäkulutuksella luulisi olevan ekologisempi vaihtoehto ku kertikset. Nii ja rahallista säästöä tulee jo ekalla lapsella, seuraavista puhumattakaan. Vaikka kyllähän se alkuinvestointi vähän hirvittää..

=)

Voisithan Piu kokeilla osakestoilla, jos ajatus ei kuitenkaan ihan mahdottomalta tunnu? (Näin varmaan meillä ainakin aluksi). Näkeepähän sitte ITSE mitä se touhu oikeasti on.. Jos ei nappaa, niin kestot saa myytyä hyvään hintaan eteenpäin.

Mulla tekis niin mieli jotain hyvää.. :p Lähdenpä koluamaan kaappeja/pakastinta. Eiköhän sieltä jotain löydy!

-kanttis RV 29+2 (enää rapiat 10 viikkoa jäljellä :D )
 
Iteki mietin kestovaippojen käyttämistä, imuosia on iso kasa, riisipaperi hankittu ja pari vaippakuorta. Mutta enpä oikein tiedä... Muutenkin olen herkkä oksentamaan, joten kakat tahdon hetioitisvälittömästi pois näkö- ja hajuetäisyydeltä... :D Saas nyt nähdä siis.

Taas iski supistukset, käytiin kaupassa ja paluumatka oli yhtä tuskaa. Mahaankin alkoi sattua ja viimeisillä metreillä lykkäsin rattaat miehelle. :)

Rv 27+5
 
Mulla muutamia fuzzeja (miestä varten :D) ja sitten harsoja + villahousut & hahtuvat, pari muotoonommeltua sisävaippaa. Eiköhän noilla pääse jo kokeilemaan.. =) Kannaattaapi muuten käydä vilkasemassa www.kestovaippainfo.fi jos yhtään homma kiinnostaa. Ja www.babyidea.fi sivuilla on kirppis, jossa myydään käytettyjä kestoja. Sieltä hommasin nuo omat villikset, fuzzit ja hahtuvat (ja edullisesti sain). Nuo sisävaipat tein itse (viimeksi ommellut yläasteella, joten edes lankaa en osannut koneeseen pujotella.. Piti soittaa isältä neuvoja) ja niistä tuli suhtkoht vaipannäköisiä jopa! :D Vanhoista pyyhkeistä ja flanelliyöpaidasta oli sittenkin jotain hyötyä (hyvä, etten muuton aikana nakannut äidin kirppispussiin!)..

Tänään katseltiin naisten keihään finaalia ja pieni piti meille omaa showtaan.. Mukelsi ja potki oikein tosissaan =) Kai se on tässä raskauden edetessä uskottava, että aina se vaan yllättää kasvavilla voimillaan.. Esikon kanssa varmaan tällaista jatkuvaa ihmettelyä tämä homma.

Päiväunet maistuivat niin makeasti, että nyt sitten valvotuttaa.. Kai sitä tuonne miehen kainaloon on kuitenkin kömmittävä halittavaksi, ennenkuin se nukahtaa ;)

Hyviä unia!

-kanttis 29+2 (taisin eilenkin väittää olevani jo +2, mutta sattuhan tuota..)

muoks. hups.. Kiitti V.. :D

 
Kanttis, kestovaippainfo.fi on juu todella kätevä ja monipuolinen. :) Hitto kun toisaalta haluaisin, mutta toisaalta taas se vaiva ja se, että joutuu tekemisiin ulosteen kanssa pitemmäksi ajaksi. :D Toisaalta riisipaperi taitaa auttaa, ainakin kiinteämmän kakan kanssa. :) Esikoisella menee nyt ihan hirveästi vaippoja, n. 50 euroa menee kuussa housuvaippoihin. Ehkä Aleksin kanssa olisikin fiksumpaa käyttää kestovaippoja, kuulemma helpottaa kuivaksi oppimista ja tietty se säästö. ;)

Huomenna se ultra, jiihaa! :D Jos se lekuri ei paljasta sukupuolta, pyydän taas kuvaa alapäästä että saan itse arvuutella. Tosin pääasiahan on katsoa istukan paikka, joten noinkohan ne vauvaa suostuvat zoomailemaan sen enempää. ;)

Rv 28+0

 
Lalalalaa!

Onnea huomiseen ultraan Vippis :D Tein tuossa makaronisalaattia ja nyt väsyttää.. \|O Heräsin taas pissalle eikä uni tullut. Ihme homma tuon nukkumisen kanssa, kun välillä on pirteänä kuin peipponen ja seuraavassa hetkessä ei silmät pysy auki. Öisin saattaa valvotuttaa ja päivisin nukuttaa. Mutta eipä sillä väliä kun ei ole töitä ja yölläkin voi vaikka ommella.. ;) Yleisesti on kuitenkin todettava se, että unta tarvii enmmän kuin ennen. Eli mun perinteiset 7-10 tuntia yössä on nykyään n. 9-12 tuntia (vuorokaudessa).

Jaahas, eipä mitään järkevää juttua mielessä, joten moi!

-kanttis 29+3
 
Kanttis, kannattaa nauttia siitä, että voi nukkua suht katkotta. :) Sitä ei arvosta ennen kuin se on mahdotonta. :D Täällä nukutaan nykyään aika hyvin, Aleksi saattaa herätä 1-2 kertaa yössä, mutta nukahtaa yleensä nopeasti. Hassua että parin kuukauden kuluttua onkin talossa taas pikkuinen, jolla ei ole säännöllistä unirytmiä. Tulee olemaan mielenkiintoista kyllä. =)
 
Hei tosi pitkästä aikaa!

Niin paljon tullut juttua välissä, että ehdin vain pikaisesti vilkuilla ja nyt ihan äkisti jotain heittää ennen kuin menen - ÄÄH - sen lopputyön kimppuun. Mulla on siis näyttely tulossa, ja lehdistötiedotteet, lehdistön osoitteet yms. kaivuun alla. Netti surisee ja jännään kauheasti sitä, mahdanko saada hakemani apurahan, jotta ei menisi mm. kutsujen postitus (joka kuluista pienimmästä päästä) omasta pussista. Että vielä raha-asiatkin päälle, kun muutenkin riittäisi miettimistä!

V: Kerrohan ihmeessä, mitä ultra näytti, pystyitkö arvailemaan? Että tuleeko tyttö, jolla hiukset lantiomittaa, vai jotain muuta? :)

Piu: kyllä vaan, sama on meillä la eli 23.10. Nyt siis jo 30 + 2, ajatella, että niin pitkällä jo ollaan. Ja kuitenkin vielä useampi kuukaus aikaa!

Saatiin kertiksiä tutuilta, joiden rääpäleelle ei mahtunut enää, olivat saaneet jostain. Siitä siis matkavaraa sekä laiskempien päivien iloksi. Muuten olen ilman muuta sitä mieltä, että kestikset käyttöön. Uskon lukemiani tilastoja, joiden mukaan ympäristön kuormitus jää joka tapauksessa alle kertisten vaatiman, ja lisäksi oon aina inhonnut esim. TV:n vaippamainoksia! =) Syy sekin kai.

En kuitenkaan oikein noille villahoususysteemeille lämpene, kun inhottaa ajatus pelkästä tuulettamisesta ilman pesua. Jotkut oikein tosi simppelit (ja ilmeisesti valitettavasti kalliitkin sitten) täytyy ostaa, jotta ei tule liian isoa rumbaa. Kanttis, onko nuo fuzzit sellaiset all-in-one-systeemit eli helpoimmasta päästä? Tuo Janne on itse asiassa paljon paremmin perillä eri vauvantarvikkeista kuin minä, hän kun tykkää seurailla erilaisia vertailuja ja on kovasti innostunut hankkimaan tavaraa Tirpalle.

Meillä nimipohdinnat tällä hetkellä jäissä. Aslak ja Oula ovat kyllä kivoja. Meillä perheessä eteläsuomalaisuudesta suht lappalaisromanttisia nimiä, joten ei vieroksuta minua. :)

Täällä muuten voinnit ihan ok, välillä vähän supistaa, mutta tuntuu, että vähemmän, ja alhaalla tuntuneet vihlonnat olleet tosi vähissä. V: mulla myös tuntuu lapsi välillä ihan vain toisella puolella, yleensä vasemmalla. Potkut sen sijaan oikeassa kyljessä lähes aina. Niin se terkkarikin sanoi pienen olevan.

Niin joo, neuvolassa torstaina kaikki kunnossa, hb jopa 115 ja painoa tullut lähtölukemiin 10,5 kg lisää... Kohdunpohja oli nyt 28 cm:n korkeudella. Välillä jo henkeä ahdistaa, kun pieni potkii ylös.

Valkosoluista Piulle: ne ovat ilmeisesti koholla juuri jos on jokin tulehdus tai sitten jotain muuta, mitä vastaan elimistö puolustautuu, varmaan siitä haaveristasi jäänyt korjattavaa kroppaan. Kyllä ne siitä laskevat. :)

Mukavaa päivää,
toivottelee Kalenteri =)
 
Täälläkin jännäillään V:n ultrakuulumsia..

Kalenteri: Nuo fuzzit on lähes aio:ja -ainoastaan imu pitää laittaa sisään ennen päälle laittamista. Niissä on siis kuori, joka pitää kosteuden sisällään, mutta hengittää (ns. PUL-kuori) ja vauvan peppua vasten mikrofleecekangas, joka päästää kosteuden heti lävitseen pysyen itse pintakuivana. Näiden kahden kerroksen väliin jää tyhjä tila, jonne voi takaa pujottaa mitä imuja haluaa. Imuiksi käy esim taiteltu tavallinen harso, mikroinsert, flanelli-imu, hamppuimuja, vanhoista pyyhkeistä leikatut froteeimut.. Eli lähes mikä vain. Etuna tavalliseen all-in-one -vaippaan on se, että tällainen täyttövaippa eli taskuvaippa kuivuu paljon nopeammin, kun imuosa ja itse vaippa kuivatetaan irti toisistaan ja myös se, että imuja voi helposti laittaa juuri sen verran ja niistä materiaaleista kuin oma vauva tarvii. Jos taskuvaipat kiinnostaa, kannattaa tutustua myös kotimaisiin malleihin (Napa-Kettu, Jamiina ja Cherry-Berry). Esimerkiksi jos vauvalle ei sovikaan mikrofleece, niin muistaakseni Cherry-Berryä ja Jamiinaa saa tilattua myös polyestermokka tms. sisuksella. Suurimmalle osalle tuo fleecekin kyllä sopii. Toinen juttu on se, että nuo fuzzit on nepparikiinnitteiset ja kotimaisissa on myös tarrallisia vaihtoehtoja. Toiset kun tykkää neppareista ja toiset taas tarroista..

Cherryistä: http://www.alimaria.com/cherry-berry/tuotteet.html#tayttovaippa
Fuzzeista: http://www.pehmopeput.fi/index.php?cPath=2_7
Napa-Ketuista: http://www.napa-kettu.fi/tuotteet.htm#tayttovaippa
Jamiinoista: http://www.myllymuksut.com/products.php?g1=35fa35

Tulta näet paitsi tarkemmat tuoteselostukset, myös hinnat. Kannattaa ehkä selailla noita sivuja ja sitten lähteä babyidean kirppikselle bongaamaan niitä jotka eniten miellytti.. Fuzzeja ainakin liikkuu kirpiksillä hyvin. Tosin jos raha ei ole ongelma, niin mikäs sen ihanampaa, kuin tilailla vaikka suoraan putiikeista! =)

-kanttis
 
Äitiyspolilla käyty. :) Oli mukava kolmikymppinen venäläismies lekurina. Kertoi sukupuolen kun selitin, ettei mitään hankintoja yms. tehtäis sen perusteella yms. =) Ei kuulemma yleensä kerro. Tyttö kuulemma tulossa. Ja sanoi, ettei voinu sekottaa kiveksiin, vaan selvä tyttö. Ultrakuvaan kirjotti "naistyttö" ja viivan osoittaan häpyhuulia. :D Näytti kyllä erilaiselta alapää kuin Aleksin ultrakuvassa, jossa kivekset näkyi... No, täs pitää silti yrittää olla liikaa miettimättä sitä tyttönä, kun se kuitenkin voi yllättää syntyessään. :D 1400g ja risat painoa, eli mukavan kokoinen vauva. Kaikki muutenkin ok, näytti kasvot lähikuvassa ja söpö ku mikä. :angel: Pää alaspäin oli siellä.

Sain ajan synnytystapa-arviointiin, on lokakuun puolivälissä.

Sori jos sekavaa tekstiä. :D

Rv 28+1
 
Nea
Viblsp: Onnea tytöstä :flower: :)

Täällä tavarat alkaa pikkuhiljaa olla paikoillaan remontin jälkeen, huh.

Eilen illalla ja tänään taas supistellut kipeesti mutta mennyt ohi levolla. Perjantaina neuvola, täytyy siellä sitten sanoa noista suppareista.

Täytyypi lähteä tekemään jotakin ruokaa kun alkaa taas olee vähän nälkä.

-nea 30+4
 
Juu, onnea tytöstä! :flower: =) Tajusin lukiessani sun viestiä, että itse taidan alitajuisesti toivoa tyttöä :eek: Oloni oli jotenkin hämmentävän helpottunut, kun luin että tyttö tulossa. Jotenkin tyyliin no jopas siellä kävi ONNI.. Mutta varmasti ihan yhtä rakas ja tervetullut ipana, oli sitten kumpaa sorttia hyvänsä! :D Ja edelleen oloni on sellainen, että poika sieltä tulee..

Mulla ei ole nälkä, mutta jotain hyvää vois siitä huolimatta syödä. Ensin voisin käväistä kävelyllä, en ole nimittäin tänään vielä nokkaani ulos pistänyt! Vaikka 500 metriä kävis kävelemässä niin sais raitista ilmaa..

-kanttis 29+4
 
Kiitos nea ja Kanttis. =) Saas nähdä sitten, oliko lekuri oikeassa vaiko ei. Pelottaa, että liikaa asennoidun tytön odottamiseen ja sitten syntyykin kuitenkin poika. :D Siis tuota ei missään nimessä pidä ottaa niin, että pettyisin poikaan, vaan olisi ehkä sopeutumisvaikeuksia jos Eevi osoittautuisikin Aatuksi. Kummassakin sukupuolessa "hyvät ja huonot" puolet. Pojat kuulemma pieninä vaikeampia, teininä helpompia. Ja tytöt taas helppoja pieninä ja vaikeita teineinä. ;) :whistle:

nea, isokin remppa ollut? :)
 
iltoja täältäkin!

viblsp, ihan ekaks onnittelut "tytöstä", jos sitte sattuu olemaan. :D ja tässä vasta ite kyselin tuolla leikki-ikästen puolella, että onko pojat vaikeempia kuin tytöt ja yleinen käsitys oli ensin just toisinpäin, tosin, sit todettiin sekin, että mahtaa olla eniten kyse perusluonteesta. =) meillä nimittäin kaks "vaikeeta" poikaa. =) ja sit tää tyttö, joka on omalla laillaan helppo, mut sit nää sen synnynnäiset ongelmat ei anna "normaalin todellista" kuvaa siitä helppoudesta. :)

ja tähän kait en malta olla paljastamatta sit sitäkää, että meille on myös ilmeisesti tulossa sit toinen tyttö nyt. (ultrassa suostu vihdoin näyttään jalkavälinsä =) ) alkuun musta tuntu vähä hullulta, ku olin kuvitellu sen pojaksi ja toisaalta "pelkäsin" sitä, että jos on tyttö ja terve, niin suhtautuuko siihen erilailla kuin poikaan, johtuen just noista tän hetkisen kuopuksen vaivoista ja tyttöydestä..mut onneksi nuokin ajatukset on kaikonneet ja ootankin innolla, että pääsee hoitamaan ja näkemään myös terveen tyttölapsen kehityksen. tämmöstä täälä tällä kertaa..maha kasvanu tiellä olevaksi palloksi ja peipi jytyää jatkuvasti mahan oikeella puolella. torstaina ois pitkästä aikaa neuvolassa käynti, jospa ne sitte mittais multaki eka kertaa tälle raskaudelle ton sf mitan. :whistle:

sieppo 28+6 (muistaakseni) :D
 
triinu
V: onnittelut täältäkin "tytöstä" ja kiva kuulla, että ulrassa oli muutenkin kaikki kunnossa. Niin ja siepollekin tyttöonnittelut! Kiva, että teidän pikkuiset ovat suostuneet edes vilauksen sukupuolesta näyttämään =) Meillä kun ei ollut pari viikkoa sitten mitään toivoa saada tietä, kuka sielä köllistele. Seuraava ultra on mullakin vasta vkolla 36 ja ajattelin, että silloin alkaa olla synnytys jo niin lähellä, että jätetään sukupuoli yllätykseksi =)
Muistaanko ihan väärin, mutta eikö Kalenterille ole veikattu poikaa? Kanttis, mullakin on edelleen poika-olo, vaikka se välillä meinas katoakin =)

Meidän vauvalla taisi olla eilen ensimmäisen kerran hikka =) tai ainakin itse ajattelin, että se oli hikka. Sellaista tärisevää pientä säännöllistä naputusta, joka kesti muutaman minuutin =)Tosi hassun tuntuista, oli mitä oli =)

Mullakin oli eilen maha todella kipee ja oikein sellainen kivikova :/ Tuntui todella inhottavalta jopa kävellää ja välillä oli sellaisia menkkamaisia kouristuksia. Olinkin sitten melkein koko illan lepäämässä, se onneksi helpotti. Vauvaa tuntui kyllä voivan hyvin, kauhea vilske kävi mahassa koko päivän =)

kanttis: kiitos noista kestovaippalinkeista! Enpä ollut muutamasta merkista ennen kuullutkaan! Taskuvaipat olivat ihan mukavan oloiset, ajattelin ainakin muutaman jossain vaiheessa tilata, että pääsisi kokeilemaan.
Itse olen miettinyt niitä kokojuttuja. Vaippoja kun on yleensä neljää kokoa, niin tarviikohan ostaa kaikkia kokoja? Ja eikö yleinen suositus ole, että kestiksia olisi noin 15-20 kappaletta, jos meinaa joka toinen päivää pyörittää koneellisen? Aikamoinen määrä vaippoja! Ja aika iso investointi :/ Sen takia olen itse ajattellut kokeilla noita muotoon ommeltuja sisävaippoja, kun niitä saa sellaisina "yhden-koon-vaippoina", mitkä pitäisi periaatessa mennä koko vaippaiän. Ainoastaan kuoria tarvitsee vähän erikokoisia, mutta niissä taita riittä noin kolme kappaletta per koko. Tosin, olen kestovaippakeskusteluisa huomannut, että monet ovat todennut ne one size-vaipat säätömahdollisuuksista huolimatta liian isoiksi ihan vastasyntyneille. Mutta samoin on keskusteluissa käynyt ilmiin, että paras maitokakkasieppari on ihan taittaharso. Olenkin tässä itse miettinyt, että jos käyttäisi alussa harsoja tai prefloideja (kirjoitinko oikein??) ja siirtyisi sitten vauvan vähän kasvettua niihin sisävaippoihin ja kuoriin. Ja taskuvaipatkin olisivat kokeilun arvoisia (niitä harsoja vois käyttää sitten niissä täytteinä =) ). Tälläisiä kestovaippa-ajatuksia täälläpäin =)

triinu ja kellutin 28+6
 
Sieppo, niin siis kuis monta lasta sulla olikaan? =) Tääl tuo esikoinen 1v 10kk ja ei helppo. :D Tytöt tuntuu vetävän överiksi teini-iässä useammin. ;) Olisihan se mielenkiintoista, jos tyttö tosiaan tulisi, lääkäri vaikutti varmalta. :) Jotenkin hassua, että mun mies on toivonu tyttöä. On sellanen pitkätukkanen "heviäijä", varmaan suloista seurata isän ja tyttären tutustumista toisiinsa. :) :heart:

triinu, onko sullakin rv 36 synnytystapa-arvio, vai miksi ultra? :)
 
Siepolle myös tyttöonnittelut! :flower:

triinu: Kyllä sellaiset 20 sisävaippaa olisi ihan hyvä kuulemma olla, mutta jos käyttää harsoja niin ei se niin mahdottomia maksa. Äippäpakkauksen ohkasenlaisilla harsoilla (jos vaikka tutuilta tai sukulaisilta saat näitä lisää, 4kpl ei oikein riitä) pääsee jo pitkälle (leikkelee sitten vaikka sen yhden vanhan pyyhkeen lisäimuiksi jos tarvii), mutta itse ajattelin hommata Popolinin vaippaharsoja (pienempää kokoa) vielä lisäksi. Maksavat uutena vajaa 20e 10 kpl ja jos netistä tilaa niin postikulut päälle (n.2e). Noiden harsojen lisäksi en sitten kauheasti muita sisävaippoja kai tarvisikaan, mutta muutamia muotoonommeltuja olen tehnyt itse (kokoa xs-s, eli eivät kauaa tosiaan sovi, mutta eivätpä tulleet paljoa maksamaankaan..) ja sitten olen ajatellut vielä hommata just noita Super-jäätelön muotoisia "koko vaippaiän" sisävaippoja. Niissä ei siis välttämättä ole mitään kiinnitystä, vaan menevät sellaisenaan napakoiden kuorien alla tai sitten nappinipalla kiinni. Eli säätövaraa on siksi niin paljon. Kuoret ovatkin sitten vähän nuukempia tuon koon suhteen, eli yhden koon kuoria ei käsittääkseni hirveästi ole. Toisaalta esimerkiksi Ruskovillan 60 cm villahousuja on kehuttu siitä, että menevät yli puolivuotiaalle vielä hyvin. M-koko näyttää olevan keinokuitukuorissa sellainen hyvä koko, että menee jo aika pienelle, mutta mahtuu myös isommalle. Eli s-koon kuoria ei kovin monia ehkä kannata hankkia, kun jo n. 1,5-2kk vanhalle alkaa m-koko useissa malleissa sopia ja se sopiikin sitten pitempään. Monetko kuoret tarvit, riippuu tosi paljon kuoren materiaalista. Villaisia ei niin monia tarvi, kun ne voi vain tuulettaa pisujen välissä, keinokuituiset häätyy aina pestä. Toki pelkkä (ohkanen) kuori kuivu tosi nopeasti. Jos hommaat noita taskuvaippojakin, niin luulenpa, että neljät kuoret riittää. Vekkulikuoria on moni suositellut niiden edullisuuden (esim. huutonetistä alle 5e kahdet) ja pienen koon takia. Lisäksi ne on ihan älyttömän helppo pestä, kun niissä ei ole ollenkaan kangasta. Pisujen välillä voi siis vaikka vain huuhtaista lavuaarissa.. Sitten niiden Vekkuleiden lisäksi olisi varmasti hyvä hankkia parit hengittävämmät kuoret, joko PUL:ia tai villaa. PUL-kuorista ehkä eniten on suosituksia sadellut Bumpyn kuorille, sekä Bummisten SWW kuorille. Kuosit on ainakin syötävän söpöt! :D

Bumpyt: http://www.pehmopeput.fi/product_info.php?cPath=2_9&products_id=29
Bummikset: http://www.amauti.fi/products.php?g1=35fa35

Näitä siis nimenomaan harsojen kanssa suositeltu.

Tässä olisin lähdössä kohta kyläilemään yhden kaverini luona, jolla LA tismalleen samana päivänä kuin mulla =) Harmi vain, että ulkona sataa, ja sataa, ja sataa.. :( Pyörällä kun olis tarkoitus mennä, niin kivasti taidan kastua. Vieläpä kun kurkkukin tuntuu muutenkin vähän aralta. No, sadetakki vaan niskaan ja menoksi. Sateenvarjon kanssa pyöräily vähän ikävää..
Eilen ensimmäistä kertaa mies arasteli petipuuhasteluja mahani takia :/ Meinasi, että ei voi oikein keskittyä kun tuntee välillä omaa vatsaansa vasten vauvan.. Pitänee kehitellä joku tosi "mahaturvallinen" asento. ;)
Nyt aamupalalle, onhan tässä jo nälkäkin!

-kanttis 29+5
 
triinu
V. jep, mulla viikolla 36 synnytystapa-arviointi. On täälläpäin ihan kaikille äippäpolilla tehtävä juttu =)

kanttis: niitä yhden-koon muotoon ommeltuja sisävaippoja saa kyllä tarra/nepparikiinnitykselläkin. Ainakin Popolinolla taitaa olla parikin mallia :) Niitä ajattelin alkuun muutama erimerkkistä hommata ja kokeilun jälkeen hankkia vaikka säästöpaketissa, saapi halvemalla (muistaakseni jossain nettikaupassa oli Popolino Bravon yhden koon sisävaipan säästöpaketti 80 euroa/10kpl). Ja kyllä harsoja ajattelin vastasyntyneelle hankkia juuri sen takia, että ovat edullisia. Eipä tarvii hommata pariakymmettä kallista sisä/taskuvaippaa kokoa s, joiden käyttöika ei kumminkin ole kovin pitkä.
 
Hei taas,

jälleen kerran pistäytymässä, jospa nyt lyhyesti! :)

V: Onnea tyttöveikkailuista minunkin puolestani! Kyllä vaan, meille veikkailtiin poikaa ja aika varmaksikin sanottiin. Niinpä vaan olen ajatukseen sopeutunut ja odotan sitä pientä, vaikka olisi jotain näiden kahden väliltä =) mutta ihan rehellisesti olin kyllä nimenomaan tyttöä toivonut. Onneksi sain kuulla jo ihan kesäkuun alussa. Nyt en itse asiassa tiedä, olisinko päinvastoin hämmentynyt, jos sittenkin tulisi tyttö, kun olen kesän tehnyt tätä asennoitumistani! :) Se pisti melkein itkemään kyllä, kun siskoni (joka aiemmin lupasi adoptoida ipanan, ellemme siitä tykkääkään) sanoi sukupuolesta kuultuaan, ettei adoptoikaan, koska on poika. :'( Niin rakas on tuo pieni meille, että tuntui pahalta. Siis ymmärrätte tietysti, että itsehän me hänet pidämme, vitsiä vain väännettiin.

Kiitoksia Kanttikselle vaippa-asioista, todella hienoa, kun on joku asiasta tietävä täällä. Kyllä ovat minulle kertakaikkisia mysteereitä nimittäin. Jotenkin haluaisin jotain mahdollisimman pitkälti valmiiksi kyhättyä kestistä ainakin aluksi, kun en todellakaan halua, että viritelmäni alkavat vuotaa. Ja käytettynä lienee paras ostaa, kyllähän noista sen verran tulee hintaa, ja onhan se muutenkin hyvä suosia kertaalleen käytettyä.

Janne sanoi aamulla, ettei ole varma, näkikö unta, mutta luulee tunteneensa nukkuessani masun läpi jonkun raajan oikein niin, että se melkein upposi hänen kämmenkuoppaansa. :) No olipa sekavasti selitetty, mutta siis joku oikein tosiaan venyttelee tuolla. On liikuttavaa katsella Jannen intoa, hänhän on suurimmat lastentavarat meille ostanut ja muutenkin herään ja nukahdan aina hänen kätensä masullani. :heart: Nyt on navan kohdalla joko pää tai takamus, hassusti puskee! =)

Sitten taas töihin, iloista päivää itse kullekin!
Toivottaa Kalenteri

 
triinu, mulle synnytystapa-arviointi tehdään, koska esikoinen syntyi sektiolla. Eli täällä ei kaikille sitä tehdä. Saas nähdä mitä sanovat. =) Periaatteessa olisi kiva jos syntyisi alateitse; paranisin nopeammin ja olisihan se kokemus lisää. Sektio taas helpompi tapa muuten, mutta ne jälkikivut kestivät pitkään ja haittasivat normaalia liikkumista ja vauvan hoitamista.

Elikkäs Sieppo ja minä ollaan tyttölistalla ja Kalenterille veikkailtu poikaa. Onko muut saaneet arvioita sukupuolesta? :)

Rv 28+2
 
hellouta kaikille!

jaksoin tällä kertaa mustua :whistle: :D joten kuten profiilista näkyy, meillä on kolme lasta ja neljäs tulossa. neljä ja kaks vuotiaat pojat ja sit 9kk.n ikänen tyttö. elikkäs näille meijän "neideille" tulee 11kk.tta ikäeroa. =) ja vielä ihan halutusti, tosin ei mulla kerenny olla menkkojakaan tän edellisen jälkeen, mutta oli "suunniteltu" miehen kans että saa tulla jos on tullakseen. :whistle:

ja sitte tähän raskauteen, niin eilen just kirjottelin tuohon marraskuisten-kuulumisia pinoon siitä ku niin helpolla päässy ku ei oo minkään sortin vaivoja ollu joitain vihlomisia lukuun ottamatta ja maalailin jo pir.uja seinille siitä, että varmaa heti nyt sitte iskee vaivat, niin tänään sit on istuminen käyny vaikeeksi. liekkö tuo mahakas siirtyny jotenki taaksepäin ku alaselkä, häntäluu ja istuinluut on sit alkanu vihoitteleen. :/ välistä ku tuntuu ettei ees sohvalla pysty istuun ku painaa niin älysti, saatika ku tässä kovalla tietokone penkillä istuu. :whistle: ja nyt sit heti paniikki tän takia päällä, ku ykköstä oottaessani loppuvaiheessa olo oli just samalainen ja synnytys sit aivan kauhia ku ei mikään auttanut "luukipuun". toivon totisesti ettei tää tuu sit olemaan samalainen. :eek: *kääk*

epäluuloisena täällä sieppo 29 + tasan! :D

ja tasapuolisesti hauskat päivänjatkot kaikille! :wave:

 

Yhteistyössä