viikon 7 plussaajat-pino

Hei vielä,

kirjoitettiin näköjään Kanttiksen kanssa suht samaan aikaan tai minähän viestini lomassa kävin vielä Tilastokeskuksen sivuilla, Hyvinkään kaupungin kotisivuilla sekä Jannea moikkaamassa, joten aina nuo kirjoittamiset venyvät ja voi tulla aika päätöntä tekstiä.

Enpä muistanut tuota leffaa. Katsoin ohjelmasta, mitä tulee 21.15 ja sehän oli Mexican, jonka oon jo joskus nähnytkin, mutta vois olla kiva katsoa uudestaan. Jospa vaihdankin Simsit siihen! Kiitoksia Kanttis vinkistä! =)

Täytyy kommentoida ruoka-ainelistaasikin vielä, täydentelen siihen eli seuraavassa osa lainattua ja nuolilla -> lisäämääni:


Tulipa mieleeni listata ruokavalion muutoksia näin raskausaikana, eli: piimä: inhosin ennen raskautta, nyt maistuu ihanan virkistävälle -tulee juotua lähes pävittäin.
-> eipä ole mennyt mulla vieläkään, tosin en ole vielä maistanut, ja kaikki jogurttijuomat yms. kyllä houkuttavat, joten voisi mennäkin

hapankorput: ennen söin harvoin, nyt todella usein.
-> alkuraskaudesta olivat pakkomielteeni, nyt vain ihana, satunnainen iltaherkku

sitruuna: en olisi ennen vanhaan kuvitellutkaan pistäväni suuhun!
-> en voi kuvitella syöväni vieläkään! :)

luumut: ennen raskautta 0 kpl, nyt päivittäin..
-> kuulostaa hyvältä, pitäisi maistaa, yleensäkin kaikki raikkaat hedelmät houkuttavat

appelsiinit: raskauden alussa päivittäin, nyt ei pariin kuukauteen oikeastaan ainuttakaan.
-> taisit tuosta kirjoittaa silloin alussa, ja sain sellaisen pakkomielteen, että laitoin mieheni ostamaan niitä. Sanoi, että enhän niistä tykkää, mihin sanoin, että nyt tykkään! :) Naurettiin ja ostettiin, mutta muutaman maanantaikappaleen jälkeen pakkomielle tyssäsi siihen

jauheliha: ei tee yhtään enää mieli. ennen oli perusruoka-aines.
-> kaikkea lihaa tekee mieli, vielä enemmän teki alkuraskaudesta tosin. Silloin saatoin törsätä hulluna johonkin sisäfilepihviin, kun vain teki kauheasti mieli eikä kassakirstunvahti ollut silloin kotona

grillimakkara: tänä kesänä jäänyt vähemmälle kuin koskaan. ei maistu.
-> tottumuksesta menee alas, mutta ei houkuta, en tosin ole koskaan niin kovin välittänyt

jäätelö: lähes päivittäin.. pirtelön muodossa vähintään. myös mehujätskejä menee liki päivittäin (etenkin nyt kesällä).
-> KYLLÄ! Yks päivä menin tapaamaan kaveria kahvilaan, mutta matkalla ollessani melkein myöhässä piti kääntyä takaisin Hesburgeriin ostamaan suklaapirtelöä.

laku ja salmiakki: silloin tällöin iskee hirveä himo.
-> kyllä, vaikka mulla ei poikkea normaalitilasta siinä mielessä

maito: tekee mieli paljon vähemmän kuin ennen.
-> Mulla maistuisi koko ajan.

viili: raskauden aikana jonkinverran, ennen sitä en koskaan.
-> en ole kokeillut, mutta ainakaan ennen en ole välittänyt

pizza: raskauden alussa kotitekoinen ei mennyt alas, nyt taas ei pizzerian tuotteet maistu.. Ennen molemmat meni kilkuen!
-> välillä tulee himo nimenomaan pizzerian rasvapaukkuihin!

makeat leivokset, pullat yms: ei tee mieli juuri yhtään. Ainoastaan kosteat ja raikkaat makeat maistuu jotenkuten (esim. juustokakku kuorutettuna tuoreilla mansikoilla.), mutta kuivakakut ja keksit yms.jää kyllä syömättä.
-> mullahan oli se juustokakkukammo alkuraskaudesta. Nyt ei kokeiltu, mutta se ei kyllä oikein vedä puoleensa nytkään. Muuten makeiden leivonnaisten himo palannut, vaikka vähän ronkelimpana kuin aiemmin


-> Nyt ei tule minullakaan paljon muuta mieleen, mutta ruisleipä ja jogurtti ainakin ovat ihan ehdottomia. Kaakaota pitää kans saada joka aamu! Palaillaan, t. Kalenteri
 
Kaakao on kyllä niin hyvää! Ja saapahan siinä sitä kalsiumia, kun "paljas" maito ei niin maistu. Tosin saan päivittäisen kalsiumintarpeeni tyydytettyä varmaan jo pelkällä jäätelöllä.. Ruisleipä on myös suosikeissa.

Niin ja Simsistä: Olin siihen aika koukussa jo silloin ku se eka versio ilmestyi -itse asiassa pelasin sitä niin paljon, että kyllästyin. Sitten kun tuli tuo kakkosversio, niin jäin taas koukkuun KUNNES vauvakuumeisena hankin miehen ja aloitin vilkkaan petielämän ja sain kahdet kaksoset.. :D :D Eihän siinä mitään, mutta kuuden simsin pyörittäminen on jo niin raskasta (vain kaksi vessaa -mikä aamuruuhka!), että pelihimot hyytyi pikkuhiljaa. Pitäisi kai aloittaa uudella tyypillä ja elää ihan vaan sinkkuelämää jonkin aikaa..

Vatsasta juilii aina välillä. Varmaan näillä viikoilla kohtu venyy ja paukkuu oikeen kunnolla.. Harjoitussuppareitakin nuo saattaa olla. En vain aina tiedä, onko vatsa kovettunut supistuksen takia, vai onko vauva vain kömynnyt niin pintaan, että maha tuntuu kovalta. Yleensä vatsa on nimittäin kova vain osittain (häpyluusta napaan) ja sivuilta aika pehmeä. Pingistymisen tunteet ja juilimisetkin saattaisivat sitten osaltaan olla vauvan liikkumisesta (eikä supistelusta) johtuvaa. Vai mitä olette mieltä? Yleensä nuo tuntemukset tulee kävellessä tai autossa istuessa, mutta esim. tänä aamuna kun heräsin, niin maha oli ihan kova ja sitä juili.

Jaahas, sitten jatkamaan unia \|O On varmaan hemppa taas laskenut, kun niin on väsynyt olo.. Tosin olen taas herännyt ennen kuutta.

-kanttis 27+4
 
Kanttarelli, tuo tekstien kopsaus kuulostaa hyvältä. Itsekin ajattelin, että voisin tätä kaivella ja ottaa talteen tietoja mahan kasvusta, liikkeistä yms. Esikoista odottaessa aloin kirjoittaa tavallista päiväkirjaa pari kk ennen muksun syntymää, joten ei ihan kauheasti tietoa eri raskausoireiden ajankohdista ole. Kaikkea nippelitietoa on hauska muistella myöhemmin. Aleksin syntymästä kirjoitinkin sitten piiiitkän tekstin päiväkirjaan. Ja olipa se eräällä nettisivullakin. =) Pitäisi kehittää digikuvia tavallisiksi kuviksi ja ostaa nätti valokuva-albumi niille.

Mitähän muutoksia itselläni on ruokavaliossa... Mielihalut vaihtelee, mutta piimä maistuu täälläkin. Kaikki raikas ja "mehukas" himottaa. Välillä sitten iskee sipsihimo. Ehkä johtuu helteistäkin, ettei mitään kauhean raskasta ruokaa halua syödä. Salmiakki saa veden kielelle. :p Onneksi sitä uskaltaa välillä vähän syödäkin.

Kalenteri, sektio tosiaan hidastaa vatsan palautumista. Itselläni ainakin oli kauan kipua haavassa. Nyt tämän raskauden aikana sitä vihloo taas. :/ Saas nähdä miten tämä toinen syntyy. Jos alateitse, yritän saada lölleröt pois nopeasti. Toisaalta muistan sen väsymyksen todella hyvin. Ja jos toinen on samanlainen rinnalla viivyttelijä kuin isoveljensäkin oli, niin ei siinä paljoa ole omaa aikaa. Ja sitten kun on vauva pois rinnalta, ei sitä aikaa tahtoisi tuhlata jumppaamiseen. :D No, sen näkee sitten... Onneksi nyt on kiloja tullut rauhallisempaan tahtiin. Taisin mainitakin, että esikoista odottaessa oli rv 24 tullut jo 10 kg ja tämän raskauden aikana siinä vaiheessa oli 3-4 kg. :)

- Rv 26 + 1 -
 
Niin juu, Sims on mahtava keksintö. :D Mies kutsuu sitä mun nukketaloksi. ;) Nyt on Sims 2 koneella, mutta enpä ehtinyt siinä kovinkaan pitkälle, kun kone jumahti. Näytönohjain ei paras mahdollinen, minkä tiesinkin ennen kuin ko. pelin käynnistin, mutta pakko oli yrittää. :D Huomenna saadaan vihdoin uusi näytönohjain, joten pääsen pelaamaan. :)
 
triinu
Viblsp: kiitos sokerirasitusonnitteluista =) olen itsekin todella tyytyväinen, että ei siellä mitään ollut. Mainitsit, että sulla tuli ensimmäisessä raskaudessa 10 kg painoa lisää jo vikkolle 24, saanko kysyä kuinka paljon tuli silloin kaikenkaikkiaan? Ja saitko kilot kuinka helposti pois?

Kalenteri: sokerirasitus ei tulee automaattisesti kaikille. Kokeseen joutumiseen voi olla kyllä muutama erilainen syy, esim. BMI on yli kunnan sokerirasitusrajan, sukurasite, virtsassa sokeria. Mutta kyllä sulle olisi asiasta neuvolassa sanottu, jos heidän mielestä kokeseen on tarvetta.

Kantarelli: noista supistuksista: mulla tuntuu ekaksi sellaista ikäänkuin kutinaa tai jännitystä vatsassa ja sitten kovettuu koko maha. Mutta toisinaan tuntuu pinkeys vaan jossain tietyssä paikassa ja silloin minäkin olen ollut sitä mieltä, että vauva sielää vaan myörii =) Ja yleensähän tuntee liikkeetkin heti perään ;)

Mun ruokailumuutoksia:
- appelsiini: söin kanssa enne raskautta melkein päivittäin, mutta raskauden aikana en ole syönyt kertakaan. Pelkkä ajatuskin saa kylmät väreet kiirimään selkäpiissä :D
- omena: söin enne raskautta silloin tällöin, nyt menee monta kappaletta päivittäin ja litroittain omenamehua kaupanpäälle =)
- hedelmät ylipäätä ovat ollut suurena himona, himon kohteet ovat vaan ajoittain vaihtuneet: välillä söin kiivejä, sit taas viinirypäleitä ja aprikooseja, nyt ovat persikat ja nektariinit vuorossa =)
- mullekaan ei jauhelihaa enää oikein maistuu, mutta kunnon pihviin tulee kyllä aina välillä himoo :)
- viiliä ja jogurttia olen aina syönyt ja ne maistuu nytkin :p
- maitoa en ole ikinä tykänyt juodaa, mutta nyt juon kanssa kaakaon muodossa ;)

meille tulivat eilen keittiönkaapit ja nyt odottelen innoissaan, että mieheni rupesi asentamaan keittiötä =) tykkään hirvesäti ruuanlaitosta ja oma iso keittiö on aina ollut unelmana, nyt se olisi jo niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin lähellä =) =)

triinu ja kellutin 26+5
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.08.2005 klo 09:05 triinu kirjoitti:
Viblsp: kiitos sokerirasitusonnitteluista =) olen itsekin todella tyytyväinen, että ei siellä mitään ollut. Mainitsit, että sulla tuli ensimmäisessä raskaudessa 10 kg painoa lisää jo vikkolle 24, saanko kysyä kuinka paljon tuli silloin kaikenkaikkiaan? Ja saitko kilot kuinka helposti pois?
Kokonaisuudessaan tuli 15-20 kg, varmaan se 20 kg on lähempänä totuutta. En käynyt ihan viimeisillä viikoilla neuvolassa enää, koska liikkuminen oli niin vaivalloista. :\| Ei, kiloja en saanut helposti pois, enkä kaikkea. :/ Nyt sitten olikin niitä samoja kiloja pohjalla, joten ehkä senkin takia paino nousee hitaammin. Ja sitten toki se, etten mussuta sipsejä yms. läheskään samaan tahtiin kuin esikoista odottaessa. =)
 
Hei,

kiitos Triinulle sokerirasitusselvennyksestä! :) Kaipa ne sitten tosiaan siellä neuvolassa sanovat, jos sellainen olisi edessä.

Sims-pelistä vielä: nukketalohan se on! Mulla on itse asiassa muutenkin harrastuksena nukkekodit, mutta kun nekään eivät riitä, olen pelannut Simsiäkin, ihan ekasta osasta kaikkiin laajennuspaketteihin saakka lukuunottamatta viimeistä eli Taikaa-osaa, jolloin jo haaveilin kakkos-Simsistä enkä raaskinut ostaa tuota välissä. Nyt on Sims 2 sekä yliopistopaketti siihen, ja seuraavasta laajennuspaketista taas haaveilen, mutta se kai ilmestyy vasta syksyllä. Huonosti on vain ollut aikaa pelata. :( Kanttis, teitkö jotain erityistä, että sait kaksoset? Mulla kanssa ollut aina kiire hankkia vauvoja pelissä ja kaikenlaisia netistä lukemiani vippaskonsteja yrittänyt kokeilla, mutta ei vain koskaan kaksosia tule! Harmittavaa! \|O Ja aina tulee poika kun tyttöä yritän, yhdessä taloudessa vasta neljäs kerta toden sanoi ja siinä vaiheessa olikin jo aika paljon hahmoja pelattavaksi.

Ja supistuksista ym. tuntemuksista: Mulla kanssa meinaa mennä sekaisin, milloin supistaa ja milloin tyyppi liikkuu. Kuitenkin luulen, että paikallinen "supistus" on tosiaan lapsen jalka tai muu ruumiinosa, välillä tuntuu, että siellä nojaillaan seiniin ja mies on vakuuttunut tästä myös! =) :heart:

Aurinkoista päivää,
toivottelee Kalenteri B)
 
Triinu ja Kalenteri: jospa tämä on sitten sitä vauvan möyryämistä vielä. Ihan hyvä vaan, ei tarvi pelätä että alkaako jo aueta liikaa tms. (saatanpa uskaltautua mustikkaankin?). Äitini kun on saanut meidät kaikki etuajassa. Pikkuveljenikin synnyti jo viikolla 32.

Kalenteri: en kyllä tehnyt mitään erikoista.. Toisella kertaa taisin muhinoida poreammeessa, mutta se tuskin vaikutti asiaan? Tyttö sekä poika paukahti sitten maailmaan molemmilla kerroilla (säälittää mun mies ja nainen, kun ovat liittonsa aikana päässet vain kahdesti peuhaamaan ja molemmilla kerroilla heti kaksoset -> en uskalla enää päästää niitä lakanoiden väliin, sillä kahdeksan simssiä olisi jo totaalisen liikaa). Peliin pitäisi lisätä "use e-pills/condom" -mahdollisuus.. :D

RV 27+4
 
Siis hetko, onko kaksoset mahdollista saada Sims 2:ssa? :) Ilmestyykö niille edes väsymyksen takia mustat silmänaluset niiden kaksosten ansiosta? Olisi hiukka realismia siinä. ;) Hitto, melkein saatiin se uusi näytönohjain tänään jo, mutta mönkään meni sitten kun ei ehditty keskustaan klo 17 mennessä. Noh, huomenna sitten pääsen pelaamaan Sims 2:ta, jiihaa. :D

Mies lähti poitsun kanssa kauppaan, nyt voisin toki pestä lattiat, mutta nääh. :whistle: Piti jo aamulla pestä ne, joten oottakoot nyt sitten huomiseen. Päätettiin pitää sitten mässyilta tänään. :p Kattelen varmaan 4D:n läskidokkaria samalla ku mussutan itse. :LOL:
 
On mahdollista juu -omalla parillani vieläpä sangen todennäköistä näyttäis olevan. Ei tuu väsymyksestä mustia silmänympäryksiä, mutta kahden vauvan syöttäminen ja nukuttaminen on kyllä aika raskasta simssivanhemmillekin! Mulla isä jäikin ihan koti-isäksi kun ekat kaksoset oli pieniä.. Hauska lisä tuohon peliin oli raskausaika -naisen vatsa pyöristyi pikkuhiljaa ja mun nainen tais kärsiä aamupahoinvoinnistakin. ;)

 
Hahahaa. :D Perkuleen Sims 2, vei mukanaan heti. Vauvankin sain aikaiseksi ja tuore äiti rakastui avaruusolentoon tjsp. Haettiin siis poitsun kanssa keskustasta näytönohjain ja hyvin toimii. Jäänyt palstailu yms. vähemmälle tänään. :whistle:
 
Tänään on netistä etsitty kestovaippatietoutta niin että päässä vain humisee.. :eek: Pitänee jatkaa aiheeseen tutustumista huomenna -liika on kerralla liikaa.

Vaavi on ollut aktiivisella tuulella tänään ja eilen. Potkii vähän väliä ja napakasti.

Turvotusta huomasin eka kerran. Ei meinannut sormus enää lähteä sormesta ja sormet tuntuu pönäköiltä.

Väsyttää..

-kanttis 27+5
 
triinu
kanttis: juu, kyllä se alkutieto kestovaipoista saa aika pahastikin pään pyörälle. Olen itsekin netista etsinyt tietoa ja meni kyllä vähän aikaan, ennen kun ymmärsi, että minkäläisi kestovaippoja ylipäätän on :whistle: Nyt ajattelin mennä joku päivää johonkin kestoja myyvään kauppaan vierilulle, pääsisi ihan hypistelemaan niitä eri vaippoja. Itse olen alkutietojen pohjalta mieltynyt muotoon ommeltuihin sisävaippoihin ja kuorivaippoihin, niitä ajattelinkin ihan alkuun kokeilla =)

Meillä oli eilen synnytsvalmennus ja tutustumiskäynti synnytyssairalaan. Olivat todella antoisat kolme tuntia =) Mä en ole tähän asti sitä synnytystä kovin paljon miettinyt, nyt sai ihan konkreetista tietoa, että mitä kannattaa ajatella ja mihin valmistautua (eh-eh, pystyyköhän siihen valmistumaan ;) ). Kätilö oli todella mukava ja inhimillinen, häneltä sai kysytyyä kaikennäköistä. Ja olihan mukava nähdä synnytyssali ja muut tilat, jossa sitä kolmen kuukauden päästä ähistellään :LOL: :LOL: Kyynel tuli kyllä silmään, kun kätilö toi näytille pari päivä vanhan poikavauvan :heart: oli hän niin pieni ja suloinen............... mieskin jaksoi vielä tänä aamulla työmatkalla hokea, että "kyllä se vauva oli niin rääpäle" ;) Ja tietysti sai hyvää tietoa kivunlievityksistä ja synnytysasnnoista ym. Onko muilla ollut jo tämä käynti? Meillä kyllä taisi olla aika ajossa se käynti.

triinu ja kellutin 27+0
 
Tänään jatkoin tutustelua kestiksien ihmeelliseen maailmaan -johan tuo alkaa pikkuhiljaa selvitä. Tällä hetkellä mua miellyttää ajatus fuzzeista (mieskin ehkä osaisi käyttää), kun niihin ei tarvi kuivaliinaa eikä harsoakaan välttämättä rueta taittelemaan jos on hamppuimuja tai mikroinserttejä tms. Toinen hyvältä vaikuttava juttu on sitten villahousut sisävaipalla tai vain harsolla.. Harsoja mulla kuitenkin varastossa aika paljon, että tämä tulisis aluksi aika halvaksikin. En vain tiedä, miten pahasti harsoista valuu sinappikakka villahousuihin.. ? Huusin just netistä pitkälahkeiset (talvivauva kuitenkin) ruskovillan villahousut, jospa niillä pääsee sitten kokeilemaan!

Synnäriin ei olla vielä käyty tutustumussa, ehkä joskus kuukauden päästä se on edessä! Kovasti sitä kyllä jo odotan..

-kanttis 27+6
 
Nea
Heipparallaa..
Sokerirasituksessa kaikki arvot olivat hyvät, jippii! Enpä kyllä enää sitä litkua suuhuni pistäis, oli se sen verran pahaa :x

Eilen oltiin sitten 4D-ultrassa :) Ihan ok juttu oli ja kuvia saatiin mukaan n. 30 ja sitten 10 minuutin pätkä dvd:lle.
Vaavi muistutti kyllä hirmuisesti isäänsä, kasvonpiirteet oli niin samanlaiset :)
Brunon mukaan meille syntyy siis lokakuussa kaunis neitonen :heart: :heart: Tyttösemme tämänhetkinen paino 1300 g ja syntymäpainoarvio 2800 g. Pikkunen tyttö siis tulee arvion mukaan. Enpä paljon muuta eilisen jälkeen olekaan tehnyt kun kulkenut nuo kuvat kädessä, on tuo tyttö sitten suloinen :heart:

Ja taas perjantai. Suihkun kautta kauppaan nyt.

-nea 29+0
 
nea :flower: =) 3D tai 4D ois kyllä kiva, mutta jää varmasti väliin meillä. En edes tiedä, pääsiskö täällä sellaiseen. No, onhan nuo 2-ulotteisetkin ultrat kivoja ja sellainen tulossa 16.8. ja kenties saan sukupuolesta arvauksen...

Esikoinen tänään 1 v 10 kk. Aika tuntuu kuluvan nyt todella nopeasti. Enää 3 kk odotusta jäljellä. Tämä raskaus on mennyt jotenkin huomaamatta; vauva ei ole koko aikaa ajatuksissa. Esikoinen oppii hirveästi uusia sanoja, sitä seuratessa "unohtuu" kuopus usein. Täytyy miettiä sitä, miten kummallekin lapselle riittää huomio, miten vältyttäisiin turhilta mustasukkaisuuskohtauksilta jne... :) Odotan innolla ja pelollakin esikoisen reaktiota. Kyllä ollaan osoiteltu mun mahaa ja sanottu että siellä on vauva. Ja tuleehan poitsu usein taputtelemaan ja silittelemään ja pitämään "pieruääniä" mahaa päristelemällä, joten varmaan jotain ymmärtää... Tai sitten iso maha muuten vain hämmästyttää. :D

Voisipas tänään katsella Rean nimiarkistoa, jos poikanimi saataisiin keksittyä myös.

-Rv 26+4-
 
piu84
Moikka taas pitkästä aikaa!!

Pitäis jaksaa tänään touhuta kun meillä on tuparit... Saatiin se meidän kaksio myytyä niin muutettiin kolmioon vuokralle. Ja lähes kaikki tavarat saanut viikon aikana paikalleen! enää koriste-esineet seinille jne..

Keskiviikkona oli neuvola, kaikki oli ihan ok.. hemppakin oli noussut ettei tarttee rueta rautaa syömään. Silloin rv 28+3 ja sillon vasta varattiin lääkärineuvolaan aika... ja se on vasta 30.8. Eli silloin ollaan jo rv 31+ jotain...
Kerkee synnytysvalmennuskin olemaan ennen sitä (18.8 ja 25.8 Kaksissa)

Ja arvatkaa mitä sattu sitten neuvolan jälkeen illalla. Olin hakemassa pyörää et ajan sen kotia. KErkesin nousta polkimelle (olin jo ilmassa) niin ketjut katkesi siitä halvatun pyörästä!!!! Kaaduin ja pyörän sarvi suoraan kurkkuun.. :'( Itku siinä tuli kun tuntu ettei aluksi henkee saanut. Nyt on kurkku ollut melko kipiä pari päivää. Ja jalat on mustelmilla ja olkapää hellänä...
Onneksi ei mahaan sattunut mitenkään.. ei ainakaan ole ollut kipeä. Mutta kyllä sitä säikähti melko pahasti... Mies katso niitä ketjuja... ne oli monesta kohti poikki... ja sano et miten se on niin tasaseen mennyt.. Pyöräkin vain 3 vuotta vanha.. varmaan joka susikappale... Ei ketjut katkee yleensä silleen miten ne oli katkennut.

Niin... minun kakkosvaiheeseen meno jäi aika myöhäseksi... vasta syyskuun alussa pääsen menemään.. Valtavan vatsani kanssa ratin taakse.. mut pakko käydä ennen marraskuuta.

Mutta taidan mennä vaahtokylpyyn (nyt kun semmoinen yleellisyys on mahdollista) että jaksaa sitten touhuta illalla.

Vointeja kaikille!!!

Piu
 
Heipparallaa kaikille ! :wave:

Neuvolaterkkuja: kaikki rutiinijutut oli ok.
Sokerirasituksessa se tunnin mittaustulos oli pikkasen koholla ja sain sitten mittarin kotiin ja mittaamaan pari kertaa viikossa ja neljä kertaa päivässä parin viikoa ajan. Jos ei arvoissa ole mitään, niin sitten riittää kerta viikossa neljä kertaa päivässä rv 36 saakka..
Sitten pitäisi välttää sokeria ja rasvaa, suosia vihanneksia ja hedelmiä ym terveellistä syömistä.

Kaikille oikein hyvää viikonloppua !
kuu-ukko ja masuasukki rv 28+4
 
heipsankeikkaa!

menny viikko tuon tän hetkisen kuopuksen räkätaudin kans painiessa, jotenka mahakkaan seuraaminen jäänyt vähä vähemmälle. tosin ilmoittelee itesetään sen verran railakkaasti, ettei se kovin pahasti voi ees päästä unohtuun. meinaan aika liikkuvaista sorttia tuolla mahan sisällä. yhessä hetkessä terävä kantapää (tai jokin) tuntuu melkein kylkiluissa ja seuraavassa hetkessä pyörähtää jo potkiin mahan sivuosiin ja muljauttelee itseään siihen malliin, että ihmettelen, eiköhän sillä mee pää sekasi välistä. :D tänää otin ihan asiakseni ja mittasin ton mahaympäryksen iteltänikin..ruhtinaalliset tasan 100cm näytti mitta, elikkäs on sitä mahaa tullu sitteki tännekki. :whistle: varsinkin kun omaa pituutta ei oo 158cm enempää. :D niin ja rv. on tänään kasassa 27+2. jeppistä jee ja nyt sitte imemään räkää tuolta kuopukselta ja syöttään sitä, jotta sekin pääsee yöunille. vointeja kaikille! :wave:

sieppo 27+2
 
Terve kaverit!

Olipas mukava lukea teidän neuvolakuulumisia. Piu:n pyörähaaveri kyllä hirvitti.. mutta sai sentään miettimään, että jotain hyvää siinä mun pyörän varastuksessa sentään oli.. enpähän voi enää joutua sen kanssa onnettomuuksiin (oli aika hataralla pohjalla munkin pyörän kunto..)! No juu, mutta pikaista paranemista Piulle! Mulla muuten kans kakkosvaihe edessä, tosin vasta maaliskuun (vai olikohan huhtikuun) lopussa dead line.

Tämä maha-akka kävi eilen mustikassa ja olihan noita! Käsin poimin pienen ämpärillisen.. Oli muuten hyvää tuoreet mustikat+vasta pakastetut mansikat+vaniljajäätelö.. :p Aivan ihanaa! Selkä meinasi vain ottaa itseensä tuosta reissusta -hyvä että aamulla pääsin vuoteesta ylös! :( Kävelykin niin vaivasta että.

Eipä muuta kuin hyvää viikonloppua kaikille!

-kanttis 28+1

PS: V: Löytyikö nimi?
 
Kanttis, eips ole nimeä löytynyt. Ehdin J-kirjaimeen asti. Täytyy katsoa kohta loputkin nimet. Ja sitten antaa miehen karsia listaa. :\|

Täällä ei mitään uutta muksurintamalla. Hoh että ärsyttää tosin se, että äitini taputtelee mahaani aina kun käy täällä. :kieh: Ei saanut olla tosin esikoista (ensimmäinen lapsenlapsensa) odottaessani hirveästi paikalla kun asuttiin toisella paikkakunnalla. Joten nyt sitten hyväksyn tuon taputtelun ilmeisesti. Kun mummi on niiiiin iloinen, että saa nyt seurata raskautta lähempää. :headwall:
 
Phuuh. Pari tuntia supistellut. Näitä hemmetin kuukautismaisia kipuja selässä siis. Aleksia odottaessa tuli myös, mutta meni ohi aina muutamassa minuutissa. Paitsi sitten kun h-hetki koitti, kesti 6-7 tuntia... Jos ei mene parissa tunnissa ohi, soitan äitiyspolille että katsoisivat kohdunsuun tilanteen yms.

Rv 26+6
 
Meillä kävi anoppi eilen kyläilemässä ja oma-alotteisesti annoin mahani hänen tunnusteltavakseen. Tiesin, että kuitenkin palaa halusta tuntea liikkeet. Onneksi pieni muljahteli heti, niin ei tarvinnut kovin kauaa istua tunnusteltavana. Vaikka ei se niin häirinnyt, kun itse kerta ehdotin..

Paljon enemmän ärsyttää se, että onnistuin särkemäänä uuden pentikin uunivuoan, jonka lahjaksi saimme. :headwall: :headwall: Kertaakaan emme ehtineet sitä käyttää. No, tavarat on vain tavaroita, ei niitä kannata suotta surra. Mutta sitten kyllä kiukuttaa sekin, että hukkasin kaverini vara-avaimen ja toki maksan sitten lukonvaihtomenot 100 e. :headwall: Miten voin olla näin tohelo?? Kai se opintolaina on sitten pakko ottaa. Kun laskujakin vaan satelee.. Onneksi sentään netti kuuluu vuoraan! ;)

-kanttis 28+2
 
Kanttis, siis miksi lukko pitää vaihtaa yms? Onko kaverisi hukannut avaimensa myös? Siis kun ei pelkällä uuden avaimen tekemisellä selviä?

Kävin sitten tänään äitiyspolilla. Huomenna virtsanäyte tuohon lähellä olevaan terveyskeskukseen. Otettiin toki sairaalassa näyte ja katottiin tulehdukset, mutta kun olin ennen kotoa lähtemistä käynyt pissalla, ei näyttänyt luotettavaa tulosta kun ei tietty bakteeristoa ehtinyt tulla. Sisätutkimus tehtiin ja tekijänä ulkomaalainen lääkäri. Puhui sen verran epäselvästi, että kuulin että se sanoi "kohdunsuu auki ja lapsi tulossa ulos", huh? :eek: Piti sitten pyytää toistamaan, niin sanoi että "ei ole kohdun suu auki, eikä lapsi tulossa ulos", huh huh... :LOL: Sitä ihmettelen, että rv 13+2 kohdunkaula oli 3cm ja nyt ultrasi ja mittasi, niin 5cm, öh? Miten se voi kasvaa? :whistle: Ja miten tuo 3cm on mitattu kun silloin ei ultrattu... Noh, kaikki onneksi ok. Lääkäri sanoi, että uudelleensynnyttäjillä supistukset tulevat usein aiemmin ja rankempina. Toivottavasti ei nyt kuitenkaan kauhean usein tule... Ehti muuten ne loppua kun polille pääsin, joten käyrää ei otettu. :D

Rv 26+6
 

Yhteistyössä