Mikä ihmeen sateinen maanantai -täällä ainakin paistelee aurinko niin komeasti että =)
Tässä odottelen malttamattomasti, että kello olisi 21.15 ja saisi hyvän tekosyyn tehdä herkkuja ja leiriytyä sohvalle loppuillaksi..
V: Juu, ens kesänä otetaan vaava mukaan reissuun, jos suinkin vain mahdollista. Juoksevaa vettä siellä ei ole, joten pepunpesu pitää suorittaa lähdevedellä (onneksi lähteelle vain 30m), jota voi lämmittää puuhellalla. Jospa sitä sen verran jaksais.. "Ja niinhän ne ihmiset on vaan ennenki vanhaan selvinny, vaikkei ollu sähköä eikä juoksevaa vettä ja kouluunki piti hiihtää 50 km puusuksilla.."
Oli tosiaan vessareissut mieleenpainuvia, (kuten taisi Kalenterikin reissustaan mainita) kun ulkovessaan oli sen verran matkaa, etten sinne jaksanut yöllä unisena ja palelevana toikkaroida vaan pissasin mökin nurkalla kasvavaan pusikkoon.. Senkin nopean toimituksen aikana ehti sääski jos toinenkin peppuun kiinni.
Hilloja poimittiin kahteen otteeseen ja viitisen kiloa noita ehkä tuli mukaan. Taas uuteen pakstimeen täytettä
. Ei kyllä ollu ku tunti molemmilla kerroilla, ku mulla tuo selkä tommonen sunnuntaikappale ja mahakin alkoi pingistellä. Mukavaa oli silti ja tukivyö onneksi auttoi aika paljon.
Tulipa mieleeni listata ruokavalion muutoksia näin raskausaikana, eli: piimä: inhosin ennen raskautta, nyt maistuu ihanan virkistävälle -tulee juotua lähes pävittäin.
hapankorput: ennen söin harvoin, nyt todella usein.
sitruuna: en olisi ennen vanhaan kuvitellutkaan pistäväni suuhun!
luumut: ennen raskautta 0 kpl, nyt päivittäin..
appelsiinit: raskauden alussa päivittäin, nyt ei pariin kuukauteen oikeastaan ainuttakaan.
jauheliha: ei tee yhtään enää mieli. ennen oli perusruoka-aines.
grillimakkara: tänä kesänä jäänyt vähemmälle kuin koskaan. ei maistu.
jäätelö: lähes päivittäin.. pirtelön muodossa vähintään. myös mehujätskejä menee liki päivittäin (etenkin nyt kesällä).
laku ja salmiakki: silloin tällöin iskee hirveä himo.
maito: tekee mieli paljon vähemmän kuin ennen.
viili: raskauden aikana jonkinverran, ennen sitä en koskaan.
pizza: raskauden alussa kotitekoinen ei mennyt alas, nyt taas ei pizzerian tuotteet maistu.. Ennen molemmat meni kilkuen!
makeat leivokset, pullat yms: ei tee mieli juuri yhtään. Ainoastaan kosteat ja raikkaat makeat maistuu jotenkuten (esim. juustokakku kuorutettuna tuoreilla mansikoilla.), mutta kuivakakut ja keksit yms.jää kyllä syömättä.
Tuossa oli muutamia muutoksia, niitä on varmasti enemmänkin, mutta ei tule nyt mieleen muuta.
Tein muuten ihan älyttömän työn (meni moonta tuntia) ja kopioin kaikki kirjoitamani viestit päiväkirjamuotoon erilliseen tiedostoon omalle koneelleni. Saan ne sieltä sitten joskus tulostettua ja näin minulla onkin lähes päivittäin täydennetty raskausajanpäiväkirja! Olen potenut vähän huonoa omaatuntoa siitä, etten ole jaksanut pitää mokomaa.. Mutta täällähän minä sitä olen kuitenkin pitänyt tavallaan koko ajan. =) Muutin vain tekstejäni hieman, eli jos olin kirjoittanut vaikka "siskon luona" vaihdoin silalle siskon etunimen, jos olin puhunut "miehestä" vaihdoin sen Jussiin ja niin edellen. Sitten poistin kaikki suoraan teille osoittamani kommentit, jätin niminerkkini pois ja huis! -siinä oli tarkka ja ahkeraan päivitetty raskauspäiväkirja.
....kaikkea ihme puuhaa sitä keksiikin, kun gradu odottaisi tekijäänsä....
Ja mitä kauemmin mokomaan puuhaan saan aikaa tuhrattua, sitä parempi..
No, nyt lähden tuhraamaan aikaani (vielä tunti elokuvan alkuun) huutonettiin tai sitten lähden lukemaan viestiketjuja ajalta kun olin nettipimennossa/Lapissa. Joten hei hei kullanmurut! (huomiseen!)
:wave:
-kanttis 27+3