viikon 7 plussaajat-pino

Hoh, hidasta toimintaa täällä; kelan paprut viemättä yhä. No, eipä tässä hoppua. Anoppi oli ti-ke täällä ja heti ekaksi kun tuli, sanoi että "mitä pullukka" tjsp. :LOL: Ajateltiinkin miehen kanssa, että ekana kommentoi joko mun mahaa taikka sitä, kuinka Aleksi on kasvanut sitten huhtikuun kun anoppi viimeksi pojan näki. ;) Siinä sitten miehensä kanssa ihmettelivät mun mahaa.

16.8. äitiyspolin ultra, olisi kiva saada sukupuoliarvio, mutta nähtäväksi jää. Täällä kun ei useimmat anna arviota virhearvioiden takia.

Tänään alkaa meripäivät. Esikoinen menee mun siskolle pariksi tunniksi hoitoon, mennään sitten miehen kanssa kierteleen kojuja keskustaan.

- Rv 25 + 3 -
 
siiri-miina: meille selviää vasta lokakuussa, onko tyttö vai poika tulossa.. Oulussa tarjotaan vain yksi ultra ja siinä olemme jo käyneet, joten salaisuudeksi jäi. =) Emme kyllä tuossa ainoassakaan kaupungin tarjoamassa ultrassa edes sukupuolta kysyneet, vaikka myönnettävä on, että minulla hieman mieli teki.

Täällä sataa vettä. Vois lakata satamasta, että pääsisin lähtemään kaverille kylään. Tuonne jos menen, niin kolmen sekunnin kuluttua olen märkä rintsikoita myöten.. :( No, eipähän ole hiki! ;)

-kanttis 26+6
 
Piti käydä ostamassa vielä toiset 5 kg mansikoita. Ne kun on mun herkkua :p Onpahan talven varalle sitten. Muutenkin sellainen "pesänrakennusolo" päällä. tekisi mieli sisustaa ja leipoa pakkaseen ja järjestellä kaappeja.. Voihan tuo toki muutostakin johtua..

Näillä näkymin huomenna lappiin!

-kanttis 26+6
 
olipas kiva lueskella muitten syksyisten tulokkaiden ja äitien juttuja. :wave: täältäkin yksi ilmoittautuu tähän pinoon mukaan uutena! tääl pohojosessa asustellaan ja meille neljäs lapsi tulossa. la.2.11 eli viikkoja tällä hetkellä 26 + 2 ultrissa käyty ja sukupuolta ei ipana oo suostunu paljastaan. ;) istu niin tiukasti polvet yhessä,ettei lääkäri lähteny ees veikkaileen kumpi on tulossa. ;) kertaalleen kuitenkin vielä ultrataan, ni jospa se sitte paljastus, ainaki mulle. :whistle: :D pitääpäs jatkossakin käydä lukemassa näitä teidän kuulumisianne. :wave:

sieppo 26 + 2
 
sieppo: Tervetuloa! =) Täällä onkin aika monella ollut vauvat häveliäistä sorttia ja kintut ristissä ultrissa.. Tai sitten vain tahtovat pitää tulevat vanhemmat jännityksessä loppun asti! ;) Onkos teillä esikko tulossa?

Minä täällä jo puolitoista tuntia kukkunut hereillä.. Taitaa olla matkakuumetta! Vielä pitäisi jaksaa mies odottaa töistä (kunhan nyt menisi sinne ensin..), ja sitten mennään..

Maha kasvanut viime viikkoina oikein reippaasti -aivan meinaa hämmästyä joka kerta, kun alas vilkaisee =) Rintsikoissa ollaan siirrytty jo D-kuppiin, mutta niiden kasvu jää kyllä totaalisesti tuon mahan varjoon. B)

Hyvää aamua ja perjantaita mahakkaat!

-kanttis 27+0
 
Tervetuloa sieppo minunki puolesta. :flower:

Kanttis, saako kateellinen kysyä, minne sinne Lappiin meette? =)

Hassua kun maha mennyt rintojen ohi juu... Omat näyttää jopa sopusuhtaisilta tämän mahan kanssa. :D Enää pari viikkoa että on äitiyspolille ultra-aika istukan takia, jee. :) Hirveä myllääminen kuopuksella menossa, saisi välillä rauhottuakin. ;) Tänään piti mennä katselemaan vähän meripäiville kojuja, mutta nääh... Ei oikein jaksaisi.

Profiilissa maha. :eek: (ctrl + F5 jos näkyy viel vanha naamakuva. :D)

-Rv 25+4-
 
Nea
Tervetuloa sieppo =)

Mä olen myös huomannut että maha on viime aikoina kasvanut hurjaa vauhtia, jonkun verran ollut mahakipujakin ja johtunee siis ihan vaan tosta kun vaavi raivaa itelleen tilaa.
Olo on kuin elefantilla, liikkuminen tuntuu ärsyttävän hitaalta. Mieskin jo astuilee mun kantapäille jos jossakin kuljen sen edellä, sanoo että olen liian hidas :LOL:

Maanantaina sitten sokerirasitus enkä ollenkaan innolla odota sitä. Neuvolassakin sanoivat että tuskin niissä arvoissa mitään on mutta katsotaan nyt kuitenkin varmuudeksi.

Hyvät viikonloput kaikille! =)

-nea 28+0 (hui miten nää viikot menee nopeesti!)
 
triinu
tervetuloa sieppo minunkin puolesta!! :flower: meillä ovatkin lasketut ajat oikein lähekkäin, mulla nimittäin LA 3.11 =)

mä pitin eilen oikein töistä vapaata ja kävin siellä sokerirasituksessa. Nyt odottelen jännityneenä tuloksia, tulevat kuulemma tänään iltapäivästä. Tähän asti ei ole sokeria pissassa ollut ja muutenkin ovat arvot olleet todella hyvät, mutta kyllä se vähän jännittää silti!

juu, mullakin on kasvanut maha aika paljon, vaikkei sf-mitta mitään huikeata viimeksi ollutkaan. mutta itse olen mittanauhalla mitännyt vyötäröympärystöä ja +30 senttia on tullut!! aika hiukea lukema :whistle: ja kyllä mullakin se liikkuminen on vähän hitastunut =) mies huomaa sen aina siitä, kun kaupungilla käsi kädessä kävellään, niin hän aina raaha mua perässä :LOL: :LOL: noh, hän sanokin mua "omaksi rakkaaksi valkoiseksi valaksi :D "

terkuin
triinu ja kellutin 26+1
 
V: Kolarin lähelle sellaiseen pikkuiseen kyläpahaseen ja siitä vielä jokunen kilsa ei minnekään niin ollaan perillä =) Saas nähdä, osaanko sinne edes enää.. Sulla muuten ehkä jopa hitusen isompi maha ku mulla, mutta ei kyllä paljoa. Taitaa toisesta kasvaa kuitenki sen verran nopeammin.

Pitäis siivota ennen ku lähetään.. ääh..
 
Hei Sieppo ja muut!

Lappia kohti lähti meidänkin esikoinen tänään vaeltamaan ja äitillä on nyt jo ikävä. Kanttis: huvittaa tuo pesänrakennusvietti - tunnustan, että kolahtaa minullakin. Kuopuksen kohdalla viime kesänä ompelin vielä verhoja muutama tunti ennen synnytystä makuuhuoneeseen - että vauvalla on sitten mukava tulla kotiin :kieh: Minulla siihen yhdistyy vielä pidä-rakkaat-lähelläsi-ja-turvassa - syndrooma niin, ettei kukaan saa lähteä mihinkään kotoa raportoimatta kuulumisia puolen tunnin välein... kyllä mahtaa esikoista ja miestä välillä ahdistaa, kuopus ei onneksi moista vielä tajua :D

Varsin vilkas vauva on tulossa meillekin. Kuopus potkiskeli kylkiluut soikeaksi ja tämä ei näytä siskostaan jäävän jälkeen, koska nyt jo on voimia pyöriä ja myllätä tuntuvasti ja näkyvästi. Esikoinen oli jo vatsassa lempeän levollinen, mitä on edelleenkin, juniori taas tulta ja tappuraa. Natiainen on vuosi ja kk ja kiipeilee nyt jo sohvan kautta kirjahyllyyn pudottelemaan romaanit alas! Toisaalta turha odottaa kovin maltillista perillistä jos peiliin katsoo :D

Aurinkoa viikonloppuun - me lähdemme Tampereelle :heart:

Ametisti ja Timppa 19+2
 
Ihana etten oo ainoa joka tuntee ittensä valaaksi/elefantiksi. :D Kauhistuttaa ajatella, mimmonen maha on viimeisillä viikoilla ja etenkin sitä, miten sen vatsan saisi kuntoon muksun syntymän jälkeen. Taikinamaha jäi esikoisen jäljiltä kun laiskana en jaksanu enkä kyllä sektion takia voinutkaan jumpata ja kiinteyttää. :/

Täällä maha sekaisin ollut pari päivää. Tänään kaupassa kävi oksettaankin, mutta onneksi pystyin pitämään jutut sisällä. :D Poitsua kun laitoin päiväunille, oksensi täysin varoittamatta sänkyynsä. :( Toivottavasti ei vatsatautia tulossa kun jo kaksi oireilee tässä taloudessa.
 
hei lappiin menijät, tyytätkää ku meette meijän ohi! :wave: :wave: :D ja kanttis, neljäs meille on tulossa ja ite veikkaisin vahvimmin tytöksi tätä..saa sit nähä. :whistle:

mää täällä jäin kaikkien näitten valas/elefantti-juttujen lomassa miettimään, että liekkö mä sitte poikkeus, ku eilen viimeksi kaupassa käydessä tuntu, ettei tää mun maha näy vielä mihinkään. :D sivulliset varmaa on toista mieltä, tai ainakin isännän puheiden mukaan alkaa olla jo melekonen möllykkä. :LOL: :LOL: neuvolassa en oo käyny yli kuukauteen, (kesälomat osittain heilläkin) et noista mahamitoistakaan ei oo hajua. toisaalta, kun tähän asti kaikki on ollu ok ja muutoinkaa ei muita tuntemisia oo ku noi vaavin jatkuvat jylläämiset tuola mahassa, ni mitäpä tässä ramppaamaankaan sielä. =)

juu vaan nyt alkaa lasten "pelivuoro" täs koneella, nii täytynee häippästä takavasemmalle.

hauskoja reissuja ja viikonloppuja
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.07.2005 klo 17:19 sieppo kirjoitti:
hei lappiin menijät, tyytätkää ku meette meijän ohi! :wave: :wave: :D ja kanttis, neljäs meille on tulossa ja ite veikkaisin vahvimmin tytöksi tätä..saa sit nähä. :whistle:

mää täällä jäin kaikkien näitten valas/elefantti-juttujen lomassa miettimään, että liekkö mä sitte poikkeus, ku eilen viimeksi kaupassa käydessä tuntu, ettei tää mun maha näy vielä mihinkään. :D sivulliset varmaa on toista mieltä, tai ainakin isännän puheiden mukaan alkaa olla jo melekonen möllykkä. :LOL: :LOL: neuvolassa en oo käyny yli kuukauteen, (kesälomat osittain heilläkin) et noista mahamitoistakaan ei oo hajua. toisaalta, kun tähän asti kaikki on ollu ok ja muutoinkaa ei muita tuntemisia oo ku noi vaavin jatkuvat jylläämiset tuola mahassa, ni mitäpä tässä ramppaamaankaan sielä. =)

juu vaan nyt alkaa lasten "pelivuoro" täs koneella, nii täytynee häippästä takavasemmalle.

hauskoja reissuja ja viikonloppuja
ja nelivuotias tuli ja räppäs tän tänne ennen ku ehin lopettaa.. :LOL:

elikkä hauskoja reissuja ja viikonloppuja!!! :D

 
Heippa uudet pinolaiset ja kaikki muutkin !

Täällä menossa rv 27+4. Tämä asukki on paljon vilkaampaa sorttia kuin esikoinen, jota sai herätellä välillä ja tarkistaa ollaanko kotona.
Masuasukki potkii niin että tuntuu ja näkyy. Hyvä niin, ettei tarvi miettiä onko kaikki kunnossa. =)

Esikoinen on ihana, kun häneltä kysyy missä vauva on, niin nostaa äipän paidan helmaa ja näyttää masua. Pitää myöskin hyvänä :hug:

Taas on kuukausi vierähtänyt, ensi viikolla olisi neuvola. Ihanaa kuulla se sydämen :heart: jyskytys. Isän ja isoveikan pitäisi lähteä mukaan neuvolaan myöskin kuuntelemaan tämä ihanuus.

Oikein leppoisaa viikonloppua masun kasvattajille ! :wave:
 
Terveisiä Lapista!

Reissu oli tosi mukava, harmi että loppui näin lyhyeen, mutta töissä miehen aamulla jo oltava. Todellakin oli ehkä kesän mukavin viikonloppu.. Onneksi lähdettiin! Jopa mies nautti ja sanoi, että ens kesänä uudestaan ajan kanssa. =)

Väsyttää ihan hirmuisesti, joten taidanpa myös poistua takavasemmalle. . Kirjottelen huomenna lisää.

sieppo: oletko kenties läheltäkin kotoisin (missä kohti ois pitänyt vilkuttaa?) ? Me asutaan nyt Oulussa, mutta kotoisin ollaan n. 130 km etelämpää, pohojanmaalta siis ;)

Hyviä unia, ihania unikuvia toivottelee kanttis rv 27+2
 
Hei taas kaikki,

matkalta palailimme eilen illalla Hyvinkäälle herättyämme aamulla Kalajoella sellaiseen tunteeseen, että koti kutsuu. Alle kaksi viikkoa oltiin siis reissussa ja kivaa oli, mutta koti on paras paikka - ja lisäksi kun olen lämmön ystävä, täällä nyt sattui olemaan juuri parhaillaan suotuisampaa. Reissu oli mukavan vaihteleva, väliin nukuttiin teltassa, kerran leirintäaluemökissä, sitten ex tempore käytiin joidenkin tuttujen luona tapaamassa ja majoittumassa ilmaiseksi ja kaksi yötä oltiin vielä Vaasassa hotellissa. Kaikki meni muuten hyvin, mutta mieheni sai kirveestä käteensä (!) ja joutui ensiapuun tikattavaksi, joten häneltä ja sitä myöten molemmilta jäi esim. uinti hyvin vähiin. Ei mitään ongelmia Tirpan kanssa tai muutenkaan, paitsi että yövessailu oli välillä melkoista sompailua...

Kiva oli myös lukea, että Kanttiksen Lapin-reissu oli onnistunut! Siitä potkua opintoihin ja masunkantoon.

Lukaisin pikaiseen äsken tämän 48-sivun viestit, tervetuloa Sieppo minunkin puolestani! Viblsp: mullakin on maha aika lailla tuota luokkaa, siltä tuntuu ainakin, mutta asiaan saattaa vaikuttaa myös pituuteni eli lyhyyteni 158 senttiä: ei mikään ihme, jos maha näyttää vastaavasti isolta. Sullahan on jo lapsi, joten olisi luonnollista, että olisit koossa jonkin verran edellä. :) Mutta tosiaan, olen jo muutaman viikon ihmetellyt, miten tämä tästä voi vielä kasvaa. Vaan kyllä se voi ja kasvaakin, monet itse lapsia saaneet ovat minulle lakonisesti tokaisseet. Onneksi ei vielä mitään raskausarpia ole tullut. Äidillä ei niitä tullut kolmesta lapsesta, mutta eihän se sitä sano, että minä välttyisin. Napa näyttää siltä, että saattaa piankin alkaa pullottaa. Iik.

Ja supistuksia! Terkkari silloin varmisti minulle ennen matkalle lähtöä, että niistä tosiaan on kysymys. Ei tarvitse kauankaan kävellä ja etenkään rappusia, niin eiköhän masu pingisty. :\| Onneksi lääkärin mukaan kuitenkin kaikki ok, ei kohdunsuun sun muiden tilanne muuttunut, niin että eipä huolta. Ehkä vaiva on vähän lieventynyt reissun jälkeen, koska liikuttiin tavallista enemmän ja ehkä siinä hiukan rapakunto kasvoi siedettävämmäksi. :)

Kovasti riehuu tuo pieni, potkii ja painaa milloin miltäkin masun syrjältä. Ihmettelen sitä, että tuo Janne on aika herkkä lapsen suhteen, kuuntelee ja kuulee niitä sydämenlyöntejä ja ainakin luulee tuntevansa nimenomaan jalkapohjan, kun Tirppa potkaisee masussa. Mies silittelee masua vähän väliä, ja paljon puhutaan pienestä. Ihanaa minusta kyllä, että toinen on yhtä innostunut lapsesta kuin minäkin. Sitä mietin, miten hän kestää synnytyksen, mutta kai se hyvin menee, vaikka tässä vaiheessa esim. napanuoran katkaisu ei ole hänen suosikkipuheenaiheitaan...

Tässä olen vähän mietiskellyt vielä sitä isyyspakkausta, mielestäni loistoidea ja etenkin kun mies ei taida edes tietää, että sellaisiakin "valmistetaan". Pitää vakoilla muiden ideoita, mutta ainakin jonkun isyyskortin meinasin tehdä lompakkoa varten ja sitten kaikkea kivaa tavaraa, mitä muillakin pakkauksissa on.

Palaillaan, hyviä vointeja! =)

Toivottaa Kalenteri, iloinen kotiinpalaaja, ja 28-viikkoinen Tirppa, jonka koti on aina paikalla
 
hellurei!

nyt tää viheliäinen vihlonta tuolla liitosluissa on alkanut ja mää inhuan sitä!!! :eek: ja toisena vaivana alaselkä-kivut, niin että alkohan näitä ärsyttäviäkin raskauden piirteitä esiintyyn.. :whistle: tähän asti päässytkin tän oottamisen suhteen vähä "liianki" helpolla. ;)

kiva, että kanttarellilla oli mukava vkonloppu.. :D siinä n.120 kilsaa oulun jälkeen ylöspäin oisit vilkuttanu suunnilleen meijän kohilla. elikkä kemistä pohjoseen. B) tosin sieltä en kotoisin oo, vaan siitä oulun seudulta. nykyisin kuitenkin asustellaan täälä ja vain haaveillaan ouluun muutosta. :D mut sieläpä sitä on oltava, missä töitä on, elikkä tässä tapauksessa ukon työt. ;)

mut mut, nyt vissii ois aika poistua nukkumasan matkaan..

öitä! :wave:

sieppo 26+4
 
triinu
huomenta mammat ja masut!

hieno kuulla, että matkalaisilla oli kaikki mennyt hyvin! Kyllä itseäkin himottaisi mennä vähän kiertelemään Suomea vaikka viikonlopuksi, mutta tämä taloprojekti painaa sen verran, että eipä ole varaa uhrata yhtäkään viikonloppua :/ mutta, eipä valitella, uusi kotii odotele toivottavasti muuttoa sykysllä =) No mies kyllä onneksi ilmoittele, että saamme pyörän ensi viikonlopuksi ja hän kuulemma vie mut piknikille :))

sain perjantaina iltapäivästä sokerirasituskoen tulokset ja kaikki oli ok. Mikään arvo ei ollut koholla, eipä ainakaan nyt ole diabeteksen vaara =) ruokailua täytyy kyllä vaan ruveta vähän tarkkailemaan, kun mulla on paino nousut jo 10 kg :eek: :eek: ja lievästi ylipainonen olin jo ennen raskautta!!! täytyy katsoa, että painoa ei pääsisi ihan karkoteille, niin olisi toivoa synnytyksen jälkeen saada kilot poiskin :LOL:

täytyy varmaan huomenna soittaa vakuutusyhtiöön ja kysellä meidän vauvan vakuutuksesta. Tapiolassa kun piti otta vakuutusvaraus ji 3kk ennen laskettua aikaa ja se raja menee umpeen keskiviikkona. Lähetin hakemuksen jo pari viikkoa sitten, mutta enpä ole saanut vielä mitään vastausta. Ovatko muut hommanneet vauvavakuutuksen?

sateisin maanantaitoivotuksin

triinu ja kellutin 26+4
 
Kuu-ukko, täällä kanssa esikoinen mahan kimpussa, silittelee ja päristelee niin että sylki lentää. :) Kun kysytään että kumpi tulee, veli vai sisko, niin hokee "sikko sikko", heh. :D Liikkeet eivät täällä ihan hirveän hyvin näy ulospäin, vähän tärähtelee, muttei vielä muljahtele. Eikä oikein mitään käsitystä mitenpäin kuopus oikein on, tuntuu että vaihtelee koko ajan paikka, jossa potkut tunnen.

Kanttis, kiva että oli onnistunut reissu. =) Ensi kesänä sitten onkin kolmas osapuoli mukana, ellette hoitoon jätä? ;)

Kalenteri, minäkin lyhyt, joten maha vaikuttaa varmasti vielä isommalta, mitä vaikkapa 170 cm pitkällä näyttäisi. :D Ja varmasti vaikuttaa esikoisen jälkeen jääneet lölleröt ja mahtavan huonossa kunnossa olevat vatsalihakset, jotka takuulla antavat periksi mahan kasvulle nopeammin. Yritän työntää taka-alalle ajatukset siitä, millainen vatsa on toisen synnyttyä. :whistle:

Itse en jaksaisi reissata, kiva että muilla on energiaa minunki puolesta. =) Pahin vaiva on vessassa ramppaaminen. Ei onnistuisi reissaaminen, kun joutuisi koko ajan pysähtymään vessakäyntiä varten.

Triinu, onnea sokerirasituksen läpäisemisestä. :D :flower: Itselläni kai edelleen olisi se edessä, mutta vahvasti tuntuu siltä, etten siihen pysty. :x Vakuutusta ei olla otettu.

Rv 26+0
 
Heippa näin sateisena päivänä kaikille !

Täällä on tänään täyttynyt rv 28.
Joku (en muista kuka) kyseli äippäloman alkamispäivää, niin täällä alkaa 19.9.

Vakuutus otettiin juuri ennen kolme kuukautta laskettua-aikaa.

Mä kävin myöskin sokerirasituksessa, mutta labratäti ei muistanut/halunut muistaa niiden raja-arvoa, joten keskiviikkona neuvolatäti kertoo totuuden, kuinka käy sokerin syönnin.

Iloista päivää kaikille harmaasta säästä huolimatta !

kuu-ukko ja masuasukki rv 28

 
Kuu-ukko, onko tuosta hyötyä:
http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=519

Jipii, sain vihdoinkin vietyä sen kelan paprun. :D Onkos tästä nyt 2-3 vkoa kun sain sen täytettäväksi raskaustodistuksen kera... :whistle:

Huh kun oli ilkeä kävelyreissu kelaan ja kauppaan. :x Vatsa ja alapää olivat todella kipeänä ja tuntui että lähtee taju tai lentää oksennus. :\| Kotiin päästyä oli enää selkä kipeänä. 16.8. ä-polille aika, mutta voisi melkeinpä käydä siellä aikaisemmin tarkistamassa tilanteen. Sektiohaavaankin sattuu usein.
 
Mikä ihmeen sateinen maanantai -täällä ainakin paistelee aurinko niin komeasti että =)

Tässä odottelen malttamattomasti, että kello olisi 21.15 ja saisi hyvän tekosyyn tehdä herkkuja ja leiriytyä sohvalle loppuillaksi.. ;)

V: Juu, ens kesänä otetaan vaava mukaan reissuun, jos suinkin vain mahdollista. Juoksevaa vettä siellä ei ole, joten pepunpesu pitää suorittaa lähdevedellä (onneksi lähteelle vain 30m), jota voi lämmittää puuhellalla. Jospa sitä sen verran jaksais.. "Ja niinhän ne ihmiset on vaan ennenki vanhaan selvinny, vaikkei ollu sähköä eikä juoksevaa vettä ja kouluunki piti hiihtää 50 km puusuksilla.." ;)

Oli tosiaan vessareissut mieleenpainuvia, (kuten taisi Kalenterikin reissustaan mainita) kun ulkovessaan oli sen verran matkaa, etten sinne jaksanut yöllä unisena ja palelevana toikkaroida vaan pissasin mökin nurkalla kasvavaan pusikkoon.. Senkin nopean toimituksen aikana ehti sääski jos toinenkin peppuun kiinni.

Hilloja poimittiin kahteen otteeseen ja viitisen kiloa noita ehkä tuli mukaan. Taas uuteen pakstimeen täytettä :p . Ei kyllä ollu ku tunti molemmilla kerroilla, ku mulla tuo selkä tommonen sunnuntaikappale ja mahakin alkoi pingistellä. Mukavaa oli silti ja tukivyö onneksi auttoi aika paljon.

Tulipa mieleeni listata ruokavalion muutoksia näin raskausaikana, eli: piimä: inhosin ennen raskautta, nyt maistuu ihanan virkistävälle -tulee juotua lähes pävittäin.
hapankorput: ennen söin harvoin, nyt todella usein.
sitruuna: en olisi ennen vanhaan kuvitellutkaan pistäväni suuhun!
luumut: ennen raskautta 0 kpl, nyt päivittäin..
appelsiinit: raskauden alussa päivittäin, nyt ei pariin kuukauteen oikeastaan ainuttakaan.
jauheliha: ei tee yhtään enää mieli. ennen oli perusruoka-aines.
grillimakkara: tänä kesänä jäänyt vähemmälle kuin koskaan. ei maistu.
jäätelö: lähes päivittäin.. pirtelön muodossa vähintään. myös mehujätskejä menee liki päivittäin (etenkin nyt kesällä).
laku ja salmiakki: silloin tällöin iskee hirveä himo.
maito: tekee mieli paljon vähemmän kuin ennen.
viili: raskauden aikana jonkinverran, ennen sitä en koskaan.
pizza: raskauden alussa kotitekoinen ei mennyt alas, nyt taas ei pizzerian tuotteet maistu.. Ennen molemmat meni kilkuen!
makeat leivokset, pullat yms: ei tee mieli juuri yhtään. Ainoastaan kosteat ja raikkaat makeat maistuu jotenkuten (esim. juustokakku kuorutettuna tuoreilla mansikoilla.), mutta kuivakakut ja keksit yms.jää kyllä syömättä.

Tuossa oli muutamia muutoksia, niitä on varmasti enemmänkin, mutta ei tule nyt mieleen muuta.

Tein muuten ihan älyttömän työn (meni moonta tuntia) ja kopioin kaikki kirjoitamani viestit päiväkirjamuotoon erilliseen tiedostoon omalle koneelleni. Saan ne sieltä sitten joskus tulostettua ja näin minulla onkin lähes päivittäin täydennetty raskausajanpäiväkirja! Olen potenut vähän huonoa omaatuntoa siitä, etten ole jaksanut pitää mokomaa.. Mutta täällähän minä sitä olen kuitenkin pitänyt tavallaan koko ajan. =) Muutin vain tekstejäni hieman, eli jos olin kirjoittanut vaikka "siskon luona" vaihdoin silalle siskon etunimen, jos olin puhunut "miehestä" vaihdoin sen Jussiin ja niin edellen. Sitten poistin kaikki suoraan teille osoittamani kommentit, jätin niminerkkini pois ja huis! -siinä oli tarkka ja ahkeraan päivitetty raskauspäiväkirja. :D
....kaikkea ihme puuhaa sitä keksiikin, kun gradu odottaisi tekijäänsä.... :whistle: Ja mitä kauemmin mokomaan puuhaan saan aikaa tuhrattua, sitä parempi..

No, nyt lähden tuhraamaan aikaani (vielä tunti elokuvan alkuun) huutonettiin tai sitten lähden lukemaan viestiketjuja ajalta kun olin nettipimennossa/Lapissa. Joten hei hei kullanmurut! (huomiseen!)

:wave:

-kanttis 27+3
 
Heippa!

Nytpä olen tyhmä, mutta täytyy vielä varmistaa: mikäs tuo sokerirasitus nyt olikaan, tuleeko se kaikille vai määrättiinkö se virtsakokeen perusteella, jos siinä on jotain häikkää?

Viblsp: kyllä joo oli se vessassa käynti mullekin ihan kohtalainen hankaluus reissussa, vähän nolotti mutta ei muuta kuin yöastia telttaan käyttöön... Sitä sitten muina miehinä (tai naisina) tyhjentämään lähipuskiin. :x Pääasia joka tapauksessa, että selvittiin ilman vahinkoja eikä ajomatkoilla ollut kuin me kaksi, mieheltä kehtasin vaatia pysähtymistä ja vaadinkin vähän väliä. Kaikesta huolimatta sen verran kuitenkin vaivaa (hätä iskee kummasti usein juuri vessasta ulos astuttuani), että hienoa olla taas kotona vesivessa kätten ulottuvilla.

Ja V, mullakin vatsalihakset ihan kertakaikkisen onnettomat jo luonnostaan. Joskus oon saanut niitä vahvistettua, mutta kun jumppaaminen jää, lihaksetkin löllähtävät saman tien takaisin onnettomiksi. :\| Toisaalta tuntuu, että jo parin viikon jumppa tekee kummia. Saa nyt sitten nähdä, onko minusta jumppaamaan synnytyksen jälkeen, yleensä ei nimittäin ole, ja voihan käydä niinkin, että tuleekin sektio, ja sitten voi tosiaan unohtaa jumpat pidemmäksi aikaa.

Vakuutuksista: Kyllä vaan, ennen reissua otettiin Tapiolasta se vakuutus, joka pitää varata 3 kk ennen laskettua aikaa. Mielestämme Tapiolassa oli parhaat edut niistä yhtiöistä, joista tiedusteltiin, ja meillä sattuu olemaan kotivakuutuskin sieltä, mikä yleensä on ehto. Tärkeää meille oli se, että korvauksen omavastuu ei ole sairaus- vaan hakukohtainen, koska arvelemme pessimistisesti, että vuoden aikana voi helposti tulla enemmänkin kuin muutama eri sairaus, joiden takia käydään lekurilla, ja silloin omavastuusta tulisi kuitenkin isompi. Halutaan mahdollisuus näyttää lääkärille vaikka joka aivastus, jos siltä tuntuu, ilman että tarvitsee miettiä, milloin kyseessä on sama tai eri sairaus ja milloin se on riittävän vakavaa, jotta kannattaa lähteä näyttämään. Muistan nämä nyt aika huonosti, mutta jotenkin niin se meni Tapiolalla, että vuosimaksu oli halvempi, jos omavastuu per hakukerta on suurempi. Voi ottaa myös puolikkaan suuruisen omavastuun, mutta silloin taas vuosimaksu on kalliimpi. Laskimme, että jos kerran vuodessa haemme kaikki korvaukset, isompi omavastuu tulee ehdottomasti halvemmaksi.

Sitten käyn huilaamaan tietokonepelin kimppuun, jipii! The Sims 2 on kyseessä, en voi mitään sille, että olen auttamaton Sims-fani. Mukavaa iltaa,

toivottelee Kalenteri :)
 

Yhteistyössä