viikon 7 plussaajat-pino

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.07.2005 klo 13:21 mittari kirjoitti:
Hei ystävät...

kävin ultrassa tänään ja siellä kölli 8,5 mm alkio, jonka sydän sykki... kyllä nyt olen onnellinen...La olisi sitten 7.3
täytyy toivoa parasta :D :heart: oli pakko tulla kertomaan teille... :'( tämä on elämäni parhaita päiviä...
Ihan kuulla,että masussa asustaa pieni asukas. :heart:
Onnellista odotusta ! :hug:
 
Mittarille onnea! =) :flower: :flower: :flower: Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee hyvin. Eli se olisi kohta rv 7?

Kalenteri juu, viisaudenhampaat on vaikea pitää puhtaana. 2 puhjennut, yhden tilasta en ole varma ja sitten tuo hirveä kipumöykky. :kieh:

Neuvola oli tänään. Ei se hoitaja sitten ollut perillä sokerirasitusjutusta, eli ei maininnut sitä ja minä en todellakaan muistuttanut siitä. :LOL: Kivan tuntuinen hoitaja, hyvä etten joutunut tappelemaan siitä sokerirasituksesta. ;) :whistle:

Raaka vaaka näytti että 4 kg olisi tullut lisää kaiken kaikkiaan tämän raskauden aikana. Tosin pidän lähtöpainoa epäluotettavana, koska meidän kotivaaka näyttää mitä sattuu. Eli varmaan 3 kg on lähempänä totuutta. Hb oli noussut 120:sta 128:een, mikä onkin mulla ollut vakio yleensä. :) Verenpaine 135/72 (tai 73, en muista), eli hiukka oli tuo yläpaine korkeampi kuin yleensä mulla ollut.

Kelan paprut sain myös. :) Sydänäänet kuuluivat nyt paljon vahvempina, tai sitten oli laitteessa volyymit täysillä. :LOL: Sf oli 20 cm, viimeksi 19 cm ja yläkäyrällä, nyt keskikäyrän alapuolella vähän. ;)

- Rv 24+0 -

Ps. Ai niin. Nyt jo eräs puolituttu luuli että kaksoset tulossa. :LOL: Esikoista odottaessani sain kuulla samaa myös, mutta vasta viimeisillä viikoilla. :D

 
triinu
Täällä sitä lounastaukoa vietellään..... pikkuinenkin potkii ja riehuu, kun äiti söi jäätelön :ashamed: olenkin muuten huomannut, että potkut ovat nyt viimeisen viikon aikana selvästi voimistuneet. Nyt kun vauva potkasee, niin meikäläisellä koko maha heiluu =) Ja osaapi toinen välillä potkii oikein ilkeästikin ;)

Mä täällä juuri ajattelin, että voisin pikkuhilja ruveta kasamaan tulevalle iskälle isyyspakettia. Oletteko te muut ajattelleet sellaista tehdä? Itse huomasin, että olin keväällä ihan tohkeessa ajatuksesta ja en millään olisi jaksanut odottaa, mutta nyt onkin on ollut muita kiireita ja koko asia unohtunut. Kohta alkaakin jo olla kiirettä, kun ajattelin antaa sen paketin miehelleni silloin syyskuun lopulla, kun jään äippälomalle =) MItääköhän kiva sinne laittaisi??

triinu ja kellutin 24+6
 
Nea
triinu, mä olen kanssa ajatellut isyyspakkauksen "tehdä" miehelleni.. Jossain oli linkkejä sivuille, missä oli tosi hyviä ideoita isyyspakkauksen sisällöstä. Täytyypi alkaa etsiskelemään niitä ja pikkuhiljaa alkaa kasailla tavaroita =)

Vettä sataa ja on ihanan viileetä, oon jopa jaksanut siivota toden teolla. Ei noilla helteillä saanut mitään aikaseks.

Oho, kellokin jo noin paljon. Ruokaa laittamaan nyt.

-nea 26+5
 
triinu
neuvolakuulumisia: painoa tullut +800g/vko \|O \|O \|O \|O , mutta se laitettiin suurimmaksi osaksi turvotuksen piikki (jalat ovat aivan mielettömän turvonneet); hemoglobiini oli 125 eli hyvä ja ei tarvitse vielä rautakuuria; verepaine oli laskenut 105/60, mutta ei vielä huolestuttava; proteiini ja sokeri - ja vauvan syke siinä 150 paikkeella. Pelkäsin jo, että miedän pikku potkuterrosisti pisti sen neuvolan sydänäänilaitteen uusiksi, kun potkasi toineen kova ja suoraan laitteseen, kun kuuntelu aloitettiin :LOL: :LOL: :LOL: neuovolatätikin nauroi, että eipä tarvitse ainakaan enää kysyä, että potkiiko ;) muuten kaikki hyvin. Täytyykin tästä mennä soittelemaan meidän palkkahallintaan, kun sain ne kelapaperitkin nyt vihdoin.

terkuin

triinu ja kellutin 25+0
 
Pitkästä aikaa!

Todella paljon onnea mittarille! :flower: :D :heart: Aivan nousi vedet silmiin kun kävin lukemassa maalismasuistakin sun onnenviestin.. =)

Meillä hajosi joku netille elintärkeä osanen alkuviikon ukkosissa -siksi on ollut sangen hiljaista minun eloni.. Nytkin olen yliopistolla nettaamassa (vieroitusoireet kävi liian pahoiksi ;) ) Saapa nähdä, milloin saadaan oma netti kuntoon..

Hain sen äp:n urhoollisesti ihan itse. Apunani miehen polkupyörä.. Nostin sen pakkauksen siihen tangon-penkin ja sarvien muodostamaan "kuoppaan" ja talutin koko matkan. Toisella kädellä ohjasin pyörää ja toisella pidin pakettia tasapainossa -kyllä oli kädet väsyksissä kun pääsin kotiin. Vaatteet ym. tarvikkeet ovat niin ihania! Piti jo lajitella ja viikata ne kaappiin omille paikoilleen.. =) Hätähousu olen juu.

Musta tuntui toissa aamuna, että vauvalla oli hikka. Onkohan mahdollista tässä vaiheessa? Tasainen naputus (dong..dong..dong..) kesti ainkin kymmenen minuuttia, sitten äiti nukahti uudelleen..

Närästys on jättänyt rauhaan lähes kokonaan, ja tilalle on tullut kramppaavat kintut. Pitäisikin etsiä täältä ketju, jossa oli muistaakseni hyviä kotikonsteja kramppien ehkäisemiseen. Muuten kaikki ok -päivät suorastaan kiitävät eteenpäin.. B)

-kanttis 25+6
 
Missäs kaikki luuraa? Oikein piti taas yliopistolle raahautua, kun olin varma, että täällä ois ollu niin monta uutta viestiä.. No, kalenteri ainakin lomailee ja ehkäpä muutkin?

Me lähdetään huomenna pakastimen ostoon, kun tästä uudesta kämpästä kyseinen vekotin puuttui kokonaan. Ja sitten pääsen ostamaan mansikat talvivarastoon.. :p

Eipä ihmeempiä, paitsi että uusi viikko pyörähti taas käyntiin..
=)

-kanttis 26+0
 
Kanttis kaipa se on mahdollista, että hikka. :) Se on kyllä pöljän tuntuista. :D

Nyt on hiljentynyt tämän ketjun vauhti juu... Johtuukohan kesästä vaiko siitä, että nyt on ne suurimmat muutokset tulleet: useimmilla maha kasvanut, liikkeet tuntuvat ja näkyvät ja rakenneultrassakin käyty. Enää ei oikein ole niin hirmuisesti uutta kerrottavaa siis. :D Itselläni muutenkin kirjottelu vähän vähentynyt. Messengeriä, irkkaamista, palstalla kirjottelua ja meilailua ei jaksa samaan tahtiin harrastaa jostain syystä.

Antibioottikuuri viisaudenhampaan takia nyt menossa. Oli viehkosti märkinyt hampaan ja ikenen välissä. :x Kunhan röntgenkuvat Forssan hammashoitolasta tulevat elokuun alussa, alkaa viisureiden poisto olla ajankohtainen asia. :) Eivät viitti täällä uutta röntgeniä ottaa raskauden takia. Hammashoitaja ja -lääkäri ihmettelivät mahaani; luulivat että synnytän hetkenä minä hyvänsä. :LOL: Ihme, ettei silti ole tullut kuin 3-4 kg lisää...

Ihana kun ollut viileitäkin päiviä pari tässä. =) =) =) Eilen oli tosin kuuma ja sen huomasi jo siinäkin, etten eilen jaksanut siivota. Ja nyt asunto on kanssa sen näköinen. ;)

Mies ei oikein uskalla enää ottaa mua syliinsä halimaan. Kysyy aina että oonko käyny milloin viimeksi veskis ja oonko juonu paljon nesteitä. :LOL: Mullahan nimittäin kävi pieni vahinko tällä viikolla kun istuin sen sylissä ja yskäisin tai aivastin. :whistle: Miehen housut lähti vaihtoon ja minä meinasin kuolla nauruun. :LOL: :LOL: :LOL: Isosiskon luona käytiin sitten myöhemmin ja kovasti huvittui kun kerroin hälle tosta. Sitten totesinkin että "taas pitää vessaan mennä", ni siskopa sanoi, että "niin tai voithan sie istua mun syliin", hoh. :LOL: Kiero huumorintaju taitaa kulkea suvussa. ;) :whistle:

Että sellasta täällä. Nyt muuten tätä kirjottaessa aurinko tullu taas esiin turhankin voimakkaasti. :/ Taitaa jäädä iltakävely väliin siis. Onneksi ennen päikkäreitä ehdittiin käymään ulkona pojan kanssa kävelemässä.

- Rv 24+4 -
 
Olipas taas tippunut tämä. Hassua, hoksasin eilen että tässä vaiheessa oli esikoista odottaessa tullut jo 10 kg painoa lisää. :D :whistle: Nyt 3-4 kg, joten ei paha. :)

Ihana kun viileä ilma. Varmaan kohta muksun kanssa ulos vähäksi aikaa, makaronilaatikko valmista vasta 13.45. Toivottavasti ei ihan hirveän väsyksi poika itteensä riehu, että jaksaa syödä ennen päikkäreitä...

- Rv 24+6 -
 
triinu
Täällä on alkanut tulla supistuksia ja oikein päivittäin ja sarjoissa :/ Onneksi eivät ole kipeitä, mutta kuitenkin aika inhottavan tuntuiset. Onkohan teillä muilla ja suppareita? Ovatko ihan normaaleja tässä vaiheessa? Ja eilen oli vielä aikaa kovaa vihlontaa häpyluun kohdalla, mitäköhän sekin on? En ole vielä neuvolaan soittanut, kun olen keskiviikkona menossa lääkäritarkastukseen. Ajattelin siellä kysäistä näistä suppareista ja onneksi tulee se kohdunkaulan tilannekin tarkistettu =) Niin ja jos hyvin käy, selviä keksiviikkona, majaleeko mahassa pikku-prinssi vai -rinsessa ;)

terkuin
triinu ja kellutin 25+4
 
Nea
triinu, mulla ainakin ollut supistuksia jonkun verran ja lääkäri sanoi että ihan normaalia kunhan ei muutu säännöllisiksi/jos niitä ei jatkuvasti ole.

Eilen sitten taas neuvolassa käytiin. Halusivat hemoglobiinin tarkistaa ja taas se oli laskenut, argh. Muutettiin sitten obsidan retaferiksi.
Muuten kaikki oli ok, lääkäri ultrasi (taas!) ja siellä vaavilla kova meno päällä :heart: Painokin oli mulla tippunut 600 grammaa viikossa ja siitäkös oon ilonen, ihmettelen vaan että mihin on kilot menneet kun on tullu taas herkuteltua jonkin verran :ashamed: Sf-mitta nyt 25 cm eli 2 cm enemmän kun viikko sitten. Ja vauvelin sydän löi sellaset 150 kertaa minuutissa. Niin ja raivotarjonnassa oli pikkunen masussa, selkä mun mahaan päin :)

Väsyttää ihan kauheesti, taidanpa syödä jotakin ja sitten pikku unille.

-nea 27+4
 
Heippa kaikki seiskaviikon plussaajat ja (me) muut mukana roikkuvat!

Lomat on pidetty, mutta töihin en kuitenkaan palaa ennen äitiyslomaa. Kuopuksella on kyllä hoitopaikka odottamassa, mutta menee ehkä korkeintaan puolipäiväiseksi. Minä yritän alkusyksyn vielä vähän opiskella jatko-opintoja ja hoitaa ehkä joitakin tuntitöitä. Katsotaan nyt elokuun aikana, mitä lopulta päätetään.

Mittari, lämmin onnitteluhalaus minultakin :hug: Olipa mukava lukea vauvauutisesi :heart: Näköjään kaikki on alkanut oikein hienosti. Nyt kun vielä saataisiin Helmionni mukaan...

Oma raskaus etenee normaalisti. Vauva liikkuu jo melkoisesti ja vatsa on vahvasti etupainotteinen ns. poikamaha. Sellainen minulla on ollut aiemmissakin raskauksissa ja kaksi tyttöä on kotona... Supisteluja on minullakin jo aika paljon, mutta taas kerran - niin oli aiemmissakin raskauksissa ja molemmat menivät yli la:n. Tuo kuopuksen nostelu on huono liike, eikä siinä ergonomiasta ole tietoakaan. Täytyy silti seurata supistelujen määrää. Millekään sairaslomallehan tästä kotoa ei voi jäädä, viimeksi jäin muistaakseni rv 27.

Milloin alkaa ensimmäisellä äitiysloma, syyskuussa? Minulla virallinen päivä on 15.11.

Vointeja :heart: Ametisti ja Timppa huomenna tasan 19+0
 
siiri-miina
Moikka

Tulinpa vielä tännekin kertomaan kuulumisiani.
Tuonne juolutähtiin kävinkin jo kirjoittelemassa :heart:

Eli huomenna on 20 viikkoa täynnä =) tänää oli rakenne ultra ja kaikki oli hyvin.
Ette usko kuinka ihanaa tietää että kaikki on hyvin :heart:

Vauva oli kasvanut hyvin ja vastasi viikkoja täysin!
Eli laskettu aika pitää, 14.12

Painoa tullut vain 2,5 kiloa tähän mennessä ja verenpaineet ym hyviä.
Masu on jo aika suuri ja kohdun korkeus navan korkeudella =)

Nyt uskaltaa jo iloita täysillä ja osteskela vauvalle vaatteita ja muuta tarpeellista.
Itse asiassa kävinkin jo ostoksilla tänään, ne pikkuiset 50 senttiset ovat niin ihania!!!

Olo on todella hyvä ja energiaa tuntuu olevan taas normaalisti sen kamalan alku väsymyksen jälkeen :heart:

Kaikke hyvää teille


T-siiri-miina
 
Heippa kaikki!

Täällä ollaan edelleen nettipimennossa, nyt käymässä kaverin luona niin luin kuulumiset.. Onneksi hyviä uutisia enimmäkseen! =)

Neuvola oli eilen ja kaikki oli kunnossa. Sf-mitta 23 cm ja kohdunsuu vähän pehmentynyt ja lyhentynyt, mutta napakasti kiinni vielä. Vauva lääkärin mukaan vielä oikeinpäin masussa. Harjoitussuppareita mulla ollut (ehkä), mutta kivuttomia. Toissayötä edeltävänä yönä oli outoa mahakipua -vihloi ja kivisti, mutta ei supistusmaisesti vaan jarkuvasti koko ajan. Panadolin avulla uni ja aamulla kaikki ok. Kummaa.

En kehtaa kauempaa istuksia tässä kaverin koneella, joten hyvää viikkoa kaikille! Tulen paremmin kertomaan kuulumisia, kunhan ehdin!

-kanttis 26+4
 
piu84
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.07.2005 klo 13:13 Ametisti kirjoitti:
...
Milloin alkaa ensimmäisellä äitiysloma, syyskuussa? Minulla virallinen päivä on 15.11.

Vointeja :heart: Ametisti ja Timppa huomenna tasan 19+0
Mulla ainakin äitiysloma alkaa 19.9. ja onneksi saan 86 % työttömyysrahoista..ettei tarttee ihan pienillä päivärahoilla olla.

Niin, en ole muistanut kertookaan kuulumisia. Eli me saatiin tämä meidän kaksio myytyä ja nyt on sitten muutto edessä... Ollaan jo pari päivää rempattu sitä kämppää mihin ollaan muuttamassa. Otettiin vuokralle 3 h + k + parveke. Ja vesi kuuluu vuokraan!!! onneksi... sitä ku tulee menemään sitten kun pitää pyykkiä pestä. Näillä näkymin päästään kamat viemään viikonloppuna!!!

Mutta nyt rupean katsomaan mitä tuolta äippäpakkauksesta tulee kun en ole viel kerennyt kahtomaan... eilen jo hakenut tuon paketin!!


terveisin

Piu84 rv 28+1 (27+3)
 
Hilirimpsis!

Kysyittekö siiri-miina ultrassa, kumpiko sieltä on tuloillaan?

Meillä oli eilen miehen kanssa pienoinen kiista reissujen tarpeellisuudesta. Minä kun tykkään reissata, enkä tarkoita välttämättä mitään ulkomaanmatkoja, vaan vaikka päivän reissua jonnekin lähistölle, mutta ei. Ollaan oltu yhdessä yli kolme vuotta, ja sinä aikana olen käynyt miehen kanssa tasan kahdessa paikassa "reissussa" -Tampereella tuttujemme luona ja sitten meidän molemipien kotikaupungissa vanhempieni/hänen vanhempiensa luona. Aika vähäistä olut tämä yhteinen liikkuminen siis. :( Ilman miestä olen kyllä sitten käynyt jonkun kerran jossain, mutta ei se ole niin kivaa aina yksin.. Mutta minkäs teet, kun mies haluaa vain nyhjöttää kotona? Ei kai siinä väkisellä voi toista mihinkään raahata, eikä se olisi edes mukavaa sitten. Kummastakaan. Nyt vain mietin sitä, että miten sitten kun on lapsikin? Lähteekö äiti ja lapsi aina kahdestaan jonnekin kesälomalle? Miestä kun ei saa edes läheiselle uimarannalle mukaan.. (koko kesän olen yrittänyt houkutella piknikille rantsuun). Pitänee vain toivoa, että mies tahtoo sitten "oikean perheen" kanssa lähteäkin jonnekin. Vaikka vain lapsen takia. Itse olen perheestä, jossa kesäisin reissattiin paljon ja minä ainakin muksuna nautin siitä täysillä. =) Tahtoisi sitten omille lapsille samanlaisia mukavia kokemuksia/muistoja..

Mutta aikaistahan tällaista on murehtia ja ihan turhaa kaiken lisäksi -aika näyttää miten käy. Tässä vain odotusaikana pyörii kaikkia kummallisia juttuja mielessä. Osaanko olla hyvä äiti, tuleeko meistä onnellinen perhe, miehestänikö hyvä isä jne. Ajatuksia, jotka vain pulpahtelevat pinnalle, vaikka ne typeriksi tajuaakin.

Sellaisia mietteitä täältä tänään,
-kanttis RV 26+5
 
triinu
pikatietoite: jännittää ihan kamalasti, kun olen menossa kohta ultraan + lääkäritarkastukseen ja ajattelin kysyä, että kumpi sieltä olisi tulossa. nyt alkaa oikein hermostuttaa, että mitäs se lääkärisetä mahta sanoa ;)
 
triinu
Ensinnäkin: Piu, onnittelut uuden asunnon johdosta! :flower: varmaan mukavaa, kun saa tilaa lisää =)

Nyt siis lääkärikuulumisia: kohdunkaulan tilanne oli ok, lapsivettä oli hyvin ja vauvalla kaikki kunnossa =) Siellähän se äitin kulta möyrii, eipä pysynyt hetkeäkään paikalla....... Emättimestä löytyi kyllä hiivatulehdus, mutta eipä ole kuulemma mitään vakavaa. Sukupuolta en saanut tietää, olipi vauva sen verran ilkeä äitille, että ei näytänyt ;) Vauva oli perätilassa ja gynekin sanoi, että siinä asennossa on todella vaikeata nähdä sukupuolta, vaikka hän katsoi varmuuden vuoksi viellä alakauttakin. Lopuksi lääkäri totesi, että hänellä on pieni aavistus, mutta koska erehdymismahdollisuus on todella suuri, hän mielummin jättää aavistuksen omaan tietoon. No, ei voi mitään, syksyllä sitten saadan se sukupuoli selville =) =)

triinu ja kellutin 25+6
 
Haa, vihdoin netti toimii!
Nyt vain silmät eivät ole tottuneet näytön ääressä istumiseen, niin meinaavat jo väsyä. Pitänee lähteä lepuuttamaan..

Mutta sellainen pieni uutinen vielä, että lähdetään miehen kanssa viikonlopuksi ehkä lappiin vanhempieni mökille! Mökki on kyllä vähän liioittelua siitä viisikymmentä vuotta vanhasta 12 m2 kopista, mutta voi siellä nukkua ja nauttia luonnosta.. =) Saas nähdä, pyörtääkö mies päätöksensä vielä.. (tämä oli varmasti miehen vastine minun eilisille kätinöilleni - - kts. edellinen viesti)

-kanttis 26+5
 
siiri-miina
moikka

Kysyit kanttarelli että kumpi meille on tulossa?

No, se ei kyllä selvinnyt tällä kertaa kun vauveli oli ihan sykkyrässä siellä =) eli hänellä oli kyynerpää ja polvi yhdessä ja toinen jalka potki ja kädet liikkui koko ajan! Pää oli alaspäin :heart:

Meillä sellainen tilanne että mies ei halua tietää kumpi on mutta minä haluaisin :heart: Eli saattaa olla että jätämme sen sitten joulukuuhun ja nähtäväksi ihan livenä =) Ellein sitten ihan vahingossa näy jossain ultrassa

En kyllä tiedä mahtaisiko lääkäri silti kertoakkaan vaikka näkisi, koska se ei ole koskaan varma tieto.
Toiset kertoo ja toiset eivät.

Entäs teillä joko on tiedossa kumpi tulee? ja muutkin joko on tiedossa vauvan sukupuoli?


T:siiri-miina (tasan 20viikkoa tänään )
 

Yhteistyössä