viikon 7 plussaajat-pino

Terve!

Taas kiireet vieneet mukanaan, mulla kirjoittelu näyttää vakiintuneen noin kerran viikossa -tahtiin, mutta ehkä tämä tästä vielä! Kiva lukea kuulumisianne, valtaosin näyttää kaikki olevan hyvin täällä. :)

Pakko kommentoida tuohon anoppiasiaan, että samaa mieltä olen Vibspl:n kanssa siitä, että kyllä sen oman tahdon voi anopilleen näyttää ja kannattaakin. Minunkin anoppisuhdettani on mielestäni parantanut se, että ei tarvitse enää pelätä erimielisyyden osoittamista. Tietysti Kanttis teette omalla tavallanne, miten miehesi kanssa sovitte, mutta musta olisi paras kertoa miehelle avoimesti, miltä tuntuu, kun kohdellaan sillä tavalla eikä tunne olevansa edes oikeutettu kunnolla kommunikoimaan heidän kanssaan. Varmaan mieskin olisi tyytyväinen, jos teillä anoppisi kanssa syntyisi kunnon suhde, sellainen että pystyisitte oikeasti ja avoimesti keskustelemaan asioista ilman että tarvitsee pahoittaa mieltä jälkeenpäin. :hug:

Meillä tulee kanssa noita tilanteita, että miehen mielestä olen puolueellinen eli otan omilta vanhemmiltani vastaan eri asioita kuin appivanhemmilta, mutta siihen sanon, että tottakai noin onkin, omilla vanhemmilla on oikeus siihen! :) Tai lähinnä kai siinä on se, että omat vanhemmat eivät tunnu samalla tavalla astuvan minun reviirilleni kuin appivanhemmat, jos vaikka neuvovat jossain asiassa, jossa ei tarvitsisi välttämättä. Vaikka aika pitkälti kyllä kuuntelen anopin neuvojakin ja yritän ottaa niistä parhaan irti, mutta kyllä sitten sanon ihan rauhallisesti, jos oon jostain eri mieltä tai jokin ei tunnu omalta jutulta. Siihen tuleekin yleensä takaisin ilman sen suurempaa dramatiikkaa, että "teette ihan niin kuin itsestänne tuntuu".

Pitkät löpinät, mutta siis täälläpäin on osoittautunut parhaaksi sanoa suoraan anopille ennen kuin olen mieltäni pahoittanut, ettei tarvitse yleensä sitten puhua jälkeenpäin miehelle, jolle oma äiti on tavalliseen tapaan herkkä paikka. Hänkin on kyllä aika suorasanainen anopin suhteen eli sanoo kyllä mielipiteensä. Äidin työkaverilla on sellainen mies, jonka äiti olettaa vaimon tekevän kotityöt, ja aina anopin vieraillessa yritetään (siis etenkin tuo mies) kaikin puolin antaa sellainen kuva, että vaimo tosiaan on tehnyt kaikki kotityöt, joiden hoitoa anoppi voi sitten päivitellä oikeaan osoitteeseen eli miniälleen. Huhhuh! :eek:

No joo, mutta liikkeistä tuli vielä mieleen, että kyllähän sitä yleensä sanotaan, että ensisynnyttäjä tuntisi liikkeet noin viikolla 20, eli eihän tässä vielä mitään kiirettä. Mulla noita on tuntunut, mutta kyllähän niissä paljon samaa on kuin muissakin mahan kurinoissa, niin että eipähän niitä niin helpolla erota - sijainti vain on erilainen. =)

Ja labran virtsatestistä tuli sitten taas puhtaat paperit, hyvä niin mutta ilmeisesti huolellinen pesu ei ole niin helppoa mulle... :ashamed: :ashamed: Kun jo toisen kerran kävi niin, että neuvolassa oli häikkää ja labrassa ei.

Ihottumista piti vielä kysellä: Kanttis, onko sullakin atooppinen iho? Mulla on nimenomaan tuo ongelma - ja auringonvalon ihanuudesta huolimatta se kurja puoli, että vaikka atopia ei nyt ongelma, näppylät alkavat herkästi vaivata. :\| Kävin just pari viikkoa sitten ihotautilääkärillä kysymässä lääkkeitä näppyihin ja atooppiseen ihoon, kun en tiennyt, miten raskauden kanssa voin niitä vanhoja ottaa. Atooppiseen ihoon käyttämääni Dexatopicia ei enää valmisteta, mutta sain Apolar-nimisen voiteen, jota on kuulemma turvallista käyttää. Näppyihin jatkettiin Dalacin-liuosta ja Skinoren-voidetta, jotka ovat olleet tehokkaita. Apolaria en vuodenajan ansiosta ole kokeillut vielä.

Muuten allergia ollut minulla kaikeksi onneksi suht vähäistä - ei muuta kuin pujoja ja nurmipuntarpäitä odottelemaan! Nehän ne pahimmat minulla ovat olleet. =)

Ihanaa aurinkoista päivää ja Mittarille pihanlaittoiloa!

Toivottaa Kalenteri
 
Kalenteri: Onah nse ihan totta, että sivistyneiden ihmisten pitäis kyetä sanoon toisille mielipiteensä, mutta siten, ettei kenenkään tarvitse pahoittaa mieltään. Eli tasavertaista ja rakentavaa keskustelua asioista.. Mutta saas nyt nähdä, miten asiat alkaa rullamaan, kerron teille sitten, kun seuraavan kerran nään miehen äitiä tai mummoa.. Iho on ollut vauvasta asti mulla enempi vähempi ihottumainen, vaikka allergiaa ei pitäisi millekään aineelle olla. Nyt raskauden aikana tilanne yhtä paha kuin joskus yläasteaikoina (ihottumaa sormissa, kämmenselissä, kyynärtaipeissa, kaulassa, olkapäissä, sisäreisissä, polvitaipessa ja ristiselässä..), mutta olen koittanut tulla toimeen auringonvalolla (juu, auttaa jonkinverran ihottumaan mutta saa aikaan pieniä punaisia näppylöitä, tosin aika vähän niitä tähän mennessä) ja raapimattomuudella. Rasvoja yms. olen käyttänyt joskus niin paljon, että ihoni on jotenkin immunoitunut niille..

Ja Minä Tunsin EHKÄ Eilen Liikkeitä!! :D :D :D Varma en ole, mutta melko varma kuitenkin! Sillä hetkellä olin jo varma, mutta näin jälkikäteen hieman epäilyttää.. Ihmeen skeptinen on ihmisen mieli, kun tunnoilleen ei toviin saa varmistusta! ;)

Siinä ne tärkeimmät "uutiset", kuulemisiin taas!

-kanttis 17+5
 
Heippa!

Kanttis, saattoivatpa hyvinkin olla liikkeitä! :) Sellaista epämääräistä, vaikea edes kuvailla mutta vähän niin kuin muljahtelun ja naputuksen välimaastosta... Täällä mennään jo viikkoja 18 ja 3, ja täytyy sanoa, että en kyllä vielä viikko sitten ollut mitenkään varma siitä, että tuntemukseni oikeasti ovat liikkeitä. Hassua että pienen tuntuu herättävän nimenomaan se kun itse rauhoittuu ja käy maata tai istuu vaikka junaan pidemmäksi aikaa: vatsalla joskus maatessani ne tuntuvat ehkä selvimmin, mutta kohta ei enää olomuotoni salli tuota asentoa. :LOL:

Ihan totta kyllä, uskon vahvasti (vaikka en ole mistään viralliselta taholta vahvistusta saanut), että perusvoiteet ajan oloon pikemminkin alkavat huonontaa ihon omaa vastustuskykyä tai jotain. Iho ikään kuin alkaa vaatia voiteensa ihan joka välissä, pitää rasvata, vaikka jotain vettä hieman naamalle roiskahtaisi... Olen ihoa siedättänyt olemalla rasvaamatta ihan koko ajan, tuntuu tehonneen. Mulla vaan saattaa allergiakohtaus tehdä yhtäkkisen läiskikkyyden naamaan, suunnilleen oheisen kuvan näköisen: :ashamed: Silloin apuun järeämmät aseet eli atooppisen ihon omat lääkkeet. Löysin YTHS:ltä hyvän ihotautilekurin, joka on ollut hovilääkärini varmaan lähemmäs kymmenen vuotta, sain lääkkeet, joilla oireet saa nopeasti kaikkoamaan. =) Saa nähdä, miten raskaus vaikuttaa ihoon, kun vielä tästä etenee. Toivottavasti sulla kuitenkin helpottaa ihottuman kanssa!

Sellaista tässä, iloista iltaa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2005 klo 12:07 Kanttarelli82 kirjoitti:
Ja Minä Tunsin EHKÄ Eilen Liikkeitä!! :D :D :D Varma en ole, mutta melko varma kuitenkin! Sillä hetkellä olin jo varma, mutta näin jälkikäteen hieman epäilyttää.. Ihmeen skeptinen on ihmisen mieli, kun tunnoilleen ei toviin saa varmistusta! ;)
Heheh, olet samanlainen kuin minä, eli ensin on että "Jee, se liikkuu!" Sitten menee vähän aikaa kun ei olekaan enää varma. Noh, kyllä ne sieltä vielä tuntuu. Minä olen painellut hellästi vatsaa ja siellä sitten liikkunut sormien alla vähän. :eek: :heart: Ja sekin sitten jälkikäteen mietityttänyt, että jos olenkin omalla kädellä vain muljauttanut jotain. :LOL:

Huomenna saan tietää virtsakokeiden tulokset. Ja aamulla soitan esikoiselle päivystysajan terveyskeskukseen. Tämän alueen lääkäri on sairaslomalla ja muut lekurit hoitavat sitten senkin potilaat ja ajat on varattu piiiitkään... Onneksi oli ymmärtäväinen nainen siellä puhelimessa, eikä tuputtanut panadolia ja todennut että "kyllä se siitä", kun siis haluan olla varma, ettei ole mitään muuta kuin hampaat jotka kiusaa muksua nyt. :/
 
triinu
Moikka!

Miekin olen tuntenut muutaman kerran kummallisia muljahduksia siellä vähän navan alapuolella =) =) Toivottavasti alkavat pian tuntumaan oikein urakalla =)

Me käytiin eilen ostamassa vaunut meidän pikkuiselle :snotty: Aikaisissa ollaan, muttan onpa nytte se isoin hankinto tehty (noh, vauva itse taita kyllä se ISOIN hankinta olla :LOL: ). Itseasiassa menimme kyseisen kauppaan katsomaan yhteja toisia, tarjouksessa olevia vaunuja.... ne olivat ihan jees, mutta ihastuinkin sitten vieressä oleviin vaunuihin :LOL: Niissä luki hintalapussa 590?, mutta myyjä antoi tarjouksen ja pyöristi 500 euroon =) hyvin sopisi meille. Eli tuli ostettu Dorjan Novell Sport yhtistelmät. Kaupan tekijäiseksi saime sadesuojan, valjaat, pyöräsuojat, aurinkovarjon ja hoitolaukun. Eipä tarvii enää mitään vaunuihin osta. Ihastuin heti isoon makuutilaan (mielestäni huomattavasti isompi kun esim Brio Kombeissa) ja työnnettävyyden, lisäksi vaunut mahtuivat helposti pyöriä irrottamatta meidän pikkufarkkuun. Lisäksi vaunuihin sai kahden vuoden yleistakuun ja kolmen vuoden runkotakuun =) Ja mun yllätykseksi, takuu tulee voimaa vasta marraskuussa, kun vauva syntyy (eli ei ollenkaan haittaa, vaikka tuli nyt ostettu). Että sellaista täälläpäin :)

Hyvää loppuviikkoa kaikille!

terv. triinu ja "kellutin" 17+0
 
Heippa taas!

Vihloo mahaa ikävästi. :( Mikäköhän siellä nyt.. No, niin kauan kun ei tule mitään vuotoja aion pysyä rauhallisena. Aina kai siellä jotain juilii.. Alkoi vaan vähän pelottaa, että mitä jos toissapäivänä liikkeistä innostuneena painelin mahaa liian rajusti.. :ashamed: Kun ajattelin, että jos vauva nukkuu niin herätän sen ja sitten muljauttelin kohtua aika kovakouraisesti. En edes ajatellut, että se voisi olla vaarallista. Kuulostaa ehkä hullulta, mutta kun aina on toitotettu sitä, miten vauva on hyvässä suojassa kohdussa, joka joustaa ja lapsivesi suojaa ja kaikkea. Niin ei se sitten tullut edes mieleen, että voisin satuttaa vauvaa painelemalla mahaa, mutta onko jollakulla asiasta parempaa tietoa? Voiko painelemalla satuttaa pientä??

Eilen tuli nänneistä vähän sellaista kirkasta nestettä. Ihan alle yksi pisara kummastakin, kun katsoin sohvalla nakuna telkkaria. =)

triinu: Olen käynyt huuto-netissä katselemassa vaunuja, mulla kun ei ole mitään hajua, millaiset on hyvät vaunut ja yritin sieltä saada jotain vinkkejä.. Ettei sitten ois ihan myyjän huijattavana, kun lähtee niitä ostamaan. Vaikka me kyllä ostetaan ne varmaan käytettynä jostain. Mutta ihana kuulla, että teillä kävi noin hyvä tuuri! =)

Auts! Taas vihloi mahaa oikein kunnolla.. :'( Välillä ei tunnu mitään ja sitten vihloo koko kohdun aluetta tosi viiltävästi.. Onko kellään ollut samanlaisia tuntemuksia?? *huolestuu jo vähän, vaikka lupasi olla huolestumatta*

-kanttis 17+6
 
En kyllä usko, että painelemalla voi satuttaa. Lääkärit tutkii vielä "kovakouraisemmin" usein. Esikoisen kohdalla oikein yllätyin sitä, kuinka ne sitä rusikoi.

Mullakin vihloo vatsaa välillä, lähinnä tuonne itestäni katottuna vasemmalle puolelle alavatsaan tulee äkillinen ja suht kova kipu. Samoin alapääkivut vaivaavat välillä. Ja nyt on ollut aika säännöllisesti toisessa jalassa sisäreiden yläosassa ja lantiossa pistävää kipua esim. jos nousen ylös liian nopeasti. Tänään soitan neuvolaan virtsakokeiden tulokset selkäkipujen takia; voi olla vti. Toivottavasti ei ole ja jos on, niin toivottavasti tulehdus on pysynyt kaukana mun munuaisista tällä kertaa.

Mulla tuli imetyksen lopettamisen jälkeen maitoa 9 kk. Nyt sitten kai loppunut. :D Mutta oli se hauskaa, kun esikoista odottaessa alkoi tuleen ensin kirkasta, sitten vaaleni koko ajan... :)
 
triinu
Noista vatsakivuista: minulla tuntui viime viikolla moneen kertaan sellainen oikein kova ja kipea möykky kohdussa/kohdun seudulla. Kysyin asiasta maanantaina neuvolassa ja terkkari oli sitä mieltä, että se on ollut vaan vaavi, joka siellä itseään ojentele =) Sanoi, että välillä, jos vaavi oikein kunnolla itseään oikaisee, saatta jalka tai käsi puskea sen verran kovaa, että äitiä sattuu. Mutta hänen mielestä ei ainakaan ollut syytä huoleen =) Sanoi vielä, että huolestua kannattaa vasta silloin, kun vatsakivut ovat todella kovia ja säännöllisiä ja jos tulee vuotoa. Kaikki muu on sitä vaavin riehuumista ja vatsan kasvua =)

Toivottavasti tästä oli jotian apua =)

triinu
 
Heti tuli parempi olo, kun luin vastauksianne.. :hug: Ihanaa, kun on tällainen paikka, missä voi sanoa rohkeasti kaikki itseä huolestuttavat asiat ja ne otetaan tosissaan vastaan! Olette niin ihania, kiitos! :heart:

Vieläkin vihloo, mutta mitään vuotoa ei tosiaan tule. Ja ei tätä ehkä voi säännölliseksi sanoa, kun välillä menee sellainen 1 min vihlontakohtauksien välillä ja välillä 30 min. Vihlonta kestää aina noin 5 sek. (mutta kovaa!). Ehkäpä olen syönyt jotain sopimatonta.. Katsellaan nyt.

Vielä tuosta maitojutusta.. Mua vähän jännittää, että tuleeko itseltä maitoa sitten kun vauva syntyy. Hyvä ystäväni sai lapsen maaliskuussa, ja imettäminen ei sujunut ollenkaan. Maitoa ei oikein tullut, ja vauvalla oli vääränlainen imuote. Mulla kyllä tilanne näyttää sikäli hyvältä, että äidilläni maitoa on tullut joka raskaudessa (joita 6) tosi runsaasti, kuten myös siserellani (1 lapsi). Muistan pikkuveljieni synnyttyä sen varovaisuuden, jolla pakastimen ovi piti aukaista, jos ei halunnut jäädytettyjä äidinmaitopusseja niskaansa.. ;) Niitä oli pakastin ihan täynnä, ja lopulta äiti alkoikin myydä niitä OYS:siin, kun meinattiin jo hukkua siihen maitoon (vaikka teki pannaritkin osittain omaan maitoon ja lätyt) :LOL: Toivottavasti mä en olis ihan niin tuottelias.. =)

No nyt tiskaamaan. Isä ja pikkuveljet + pikkusisko tulevat kohta visiitille ja ei ole puhataita mehulaseja/kahvikuppeja.. :whistle: Vaikka tuskin ne täällä kämpillä kauaa pyörii -> ukkoväki on lähdössä katselemaan Sithin kostoa ja minut sisko tahtoo mukaansa kaupungille yo-mekon makutuomariksi. Ei kai siinä auta.. B) Mutta kovin pitkiä maratoneja en kyllä aio kaupunglla kipitellä tämän vihlovan masun kanssa! Illasta lähden sitten samalla kyydillä kotiin auttelemaan äitiä ja siskoa leipomisissa (siivoamaankaan en varmaan tällä mahalla rupea!), joten voi olla vähän hiljaista tämä koneelle pääsy seuraavina päivinä.

Ai niin vielä.. Kalenteri: Mulla on tosiaan semmonen juttu noiden rasvojen kanssa, että yleensä menee iho vain pahemmaksi jos alan rasvaamaan.. Iho alkaa vain punoittaa entistä enemmän ja jos jostain on jo raapinut "verille" niin se kohta vain "pehmenee" ja kirvelee ja menee tulehtuneennäköiseksi. Ja sitten jos ei tosiaan muista aina rasvata niin alkaa isoa kiristää ja se alkaa hilseillä tosi pahasti.. Että parasta vain antaa ihon omat puolustusjärjestelmän toimia ja hoitaa.. Suihkussa pesen yleensä aika haalealla vedellä, ettei kuivattais ihoa ja muutenkin käyn suihkussa vain joka toinen tai joka kolmas päivä.
Toivottavasti kesä parantaa, kuten aina ennen on tehnyt! Jos tämä nyt johtuu raskaudesta, niin sitten ei varmaan paranna, mutta eipä tee huonoakaan, joten paista aurinko paista! =)

-kanttis 17+6
 
Laitanpa minäkin korteni kekoon. En halua leikkiä terkkaria tai lääkäriä, mutta vihlomisesi viittaavat kyllä kohdun ja vauvan ja lapsiveden voimakkaaseen kasvuun. Tietysti suolisto menee siinä sivussa solmuun ja puristuksiin, joten sekin voi vihloa. Jos kivut ovat tuskallisia sietää, sitten tietenkin heti tutkimuksiin! Mulla alkoi viimeksi heti rv 22 jälkeen tiukat supistukset ja kivut. Lääkäri puhui silloin juuri lapsiveden suuresta määrästä suhteessa vauvaan ja sen aiheuttamista vaivoista. Myöhemmin tilanne tasaantui, koska vauva kasvoi 'vettä isommaksi'. Kohdun ulkosuukin aukesi niillä viikoilla, mutta niinpä vaan meni synnytys yli 41 viikon.

Mulla alkaa vihdoinkin paha olo ja totaalinen väsymys helpottaa ja koivutkin lopettavat kukintansa. Pääsee kesälomalle hyvässä kunnossa. Ensi viikolla pääsee kurkistaamaan taas vauvaa ultrassa, jipii!

Viblsp ja muut toisen pienen äidit: onko aikeissa hankkia kaksosten rattaita? Kertokaahan kokemuksia, millaset kannattas hankkia, vai kannattaako?

Ametisti 10(vihdoinkin)+1

 
Niin ja toivottavasti Viblsp sulla ei ole sitä v.tietulehdusta! Itselläni oli joskus lukioaikana oikea vtietulehduskierre, ja ei ole mukava tauti se. :/ Mutta onneksi suht helposti hoidettavissa ja todettavissa!

Sitten vielä liikkeistä (paniikki, kun tietää ehkä pääsevänsä vasta kolmen päivän päästä koneelle.. =napunapunapunapu :D) mulla tuntuivat hentoina töytäisyinä kohdun molemmilla "sivuilla". Eli niinkuin joku ois painanut topsypuikolla kevyesti kohtua sisältäpäin noin sekunnin ajan. Vois tavallaan sekoittaa kuplintaan, mutta mulla suolikaasut pulputtaa mahassa silleen plupluplup ja tämä tuntui yhdeltä töytäisyltä = pluuuup ;) :LOL: Ja lisäksi suolikaasujen liikahduksia säestävät kurinat puuttuivat tyystin.

Nyt tiskaamaan. Oikeesti. :D

-kanttis
 
Ametisti. Olen miettinyt kaksosrattaita, kantoliinaa ja kiddyboardia. Kaksosrattaat ehkä noista se kätevin vaihtoehto, kun me liikutaan kaikkialle kävellen. Jotenkin en jaksa uskoa, että poitsu pysyisi boardilla tai että jaksaisin kantoliinan saloihin perehtyä. Voihan nekin varalle ostaa kyllä.
 
Kyllä mekin on kaksostenrattaisiin päädytty. Talvikelillä tuo seisomalauta on aika rankka puolitoistavuotiaalle. Kantoliina mulla jo on ja käytinkin sitä jonkin verran, mutta kesävauvan kanssa se oli melko hikinen. Nyt talvivauvan kanssa varmaan eri juttu. Rattaisiin pitäis mahtua kyllä kantokoppa vauvalle ja selkänojat pitäis saada siirrettyä erikseen. Oiskohan huuto netissä asiallisia rattaita?
 
Heippa! :)

Pikaiseen vaan noista vihlonnoista, vaikka jälleen kerran taidan liittyä keskusteluun pahasti jälkijunassa, että juttelin samasta asiasta neuvolantädin kanssa, ja hän sanoi, että näillä viikoilla suorastaan tyypillistä. Kohtu kasvaa kait nyt aika rajusti. Mulla mahaa välillä painaa oikein kunnolla, on tosi arka olo siinä, ja yleensä arimmissa paikoissa, joita ollut esim. tuo vasen alalaita, tuntuu eniten niitä nykäyksiä, joten oiskohan tosiaan niin, että rääpäle siellä ojentelee pikkuisia raajojaan? :heart:

En ole paljonkaan kädellä tuntenut liikkeitä mahan päältä, ja muutenkin nuo ovat erittäin hetkellisiä ja harvoja, sarjoittaisia liikkeitä olleet. En kyllä minäkään usko, että kohtua painelemalla voi mitään vahinkoa lapselle saada aikaa, johan siinä itsekin varmaan elämöisi tuskasta jos niin kovaa painaisi! :LOL:

Aurinkoa ja lämpöä viikonlopulle!
Toivottaa Kalenteri
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2005 klo 11:35 Kalenteri kirjoitti:
Heippa! :)

Pikaiseen vaan noista vihlonnoista, vaikka jälleen kerran taidan liittyä keskusteluun pahasti jälkijunassa, että juttelin samasta asiasta neuvolantädin kanssa, ja hän sanoi, että näillä viikoilla suorastaan tyypillistä. Kohtu kasvaa kait nyt aika rajusti. Mulla mahaa välillä painaa oikein kunnolla, on tosi arka olo siinä, ja yleensä arimmissa paikoissa, joita ollut esim. tuo vasen alalaita, tuntuu eniten niitä nykäyksiä, joten oiskohan tosiaan niin, että rääpäle siellä ojentelee pikkuisia raajojaan? :heart:

En ole paljonkaan kädellä tuntenut liikkeitä mahan päältä, ja muutenkin nuo ovat erittäin hetkellisiä ja harvoja, sarjoittaisia liikkeitä olleet. En kyllä minäkään usko, että kohtua painelemalla voi mitään vahinkoa lapselle saada aikaa, johan siinä itsekin varmaan elämöisi tuskasta jos niin kovaa painaisi! :LOL:

Aurinkoa ja lämpöä viikonlopulle!
Toivottaa Kalenteri
Totta puhut. Nyt on vihlonut pari päivää sillai hillitysti. Eikä oikeastaan vihlonut, vaan ennenmminkin pistänyt. Vähän niinkuin 1500 metriä aikoinaan juostessa (ei kyllä yhtä pahasti) =) Siihen alkaa jo tottua itseasiassa.

Ihanata lauantaita kaikille! :heart:

kanttis 18+1
 
Nea
Huomenta!
Vaavi on potkiskellu pari päivää masussa ihan hirveesti! Ja nyt ne potkut tuntuu jo niin selvästi ettei voi erehtyä mitä ne on =)
Huomenna sitten rakenneultra, kivaa. Tulen sitten kertomaan kuulumiset.
Nyt rv 19+2.
 
Terve!

Onnea nea rakenneultraan, tulehan sitten kertomaan miten meni.. =) Meillä se edessä reilun viikon päästä tiistaina, joten olisi mukavaa kuulla, millainen kokemus se oikein onkaan..

Tänään olen esitellyt miehelle paria empire-mallista kesätoppia, jotka löysin intian basaarista -näyttivät miellyttävän ukkoa kovasti (etenkin kun asunani oli ainoastaan nuo pikkuiset kesähepeneet :D). Tulin takaisin Ouluun siis jo eilen illalla, keskiviikkona pitänee taas suunnata kohti kotia ja leipomisia. Onko kenelläkään muuten HYVÄÄ voileipäkakun ohjetta??

Hieman sekavaa tuo ajatuksen lento tänään -jatketaampas toisella kertaa.. ;)

-kanttis 18+2
 
Kanttarelli82. Mun muisti nyt on huono, mutta rakenneultrassa muistaakseni lääkäri vetelee jollain ihme vekottimella viivoja ultralaitteen näyttöön tms. ja siitä sitten lasketaan esim. reiden pituus jne. Jestas, outoa kuvitella, että siitä on jo kaksi vuotta. :eek: Noh, tämän pikkusiskon/-veljen rakenneultra on parin viikon kuluttua. =) Voileipäkakku... Hmm, en ole koskaan tehnyt, joten vaikea sanoa hyvän sellaisen ohjetta. :)

Olikohan synnytystapa-arviossa myös ultra? Minulla tuo arviointi automaattisesti edessä, koska esikoinen syntyi sektiolla.

Kipeä olo. Sellainen, kuin olisi vilustumassa; nenässä, kitalaessa ja nielussa tyhmä tunne. :snotty:

Kauankohan menee, että Matrifolinit nostavat hemoglobiinin..?
 
triinu
maanantaita mammat!

kanttis: en miekään valitettavasti osaa sanoa hyvä voileipäkakkuohjetta :( en nimittäin ole moista ikinä itse tehnyt. syönyt olen kyllä monetkin hyvät kakut :p

meikäläiselle on tullut riesaksi selkäkipua :/ koko viikonlopun on ollut sellaista jomotusta ja yölläkin särkee, en oikein enää tietä, että mitenpäin sitä oiekin nukkuisi :( vasemmalta puolelta alaselästä vetää lepäimisen jälkeen oikein jalankin pois alta. ajattelin itse, että jospa ostaisi sellaisen tukivyön, olisikohan hyötyä? onko kellään kokemuksia vöistä?

vauvan liikkeetkään eivät vielä tunnu, öh! ei auttanut, vaikka tuleva iskä piti lauantaina masuasukille vakavan puheen siitä, että hän nyt vähän potkaisis äitiä :LOL: :LOL: no toivottavsti ne kohta siitä =) enää olisi kaksi viikkoa rakenneultraan, siellä taas nähdään se pikkuinen =) ja ensi viikosta alkaa neljän viikon lomaa =) =)

mukavaa viikkoa kaikille! toivottavasti se aurinkokin siitä alkaa taas paista!

t. triinu ja kellutin 17+4
 
Vibslp: En ole ihan varma, mutta mulla sellainen mutu, että ei tehdä ultraa. Käsittääkseni ne mittailee lantion leveyttä, ja arvioi, että mahtuuko vauva siitä ulos. Juopas nyt paljon lämmintä, niin et tule kovin kipeäksi! :hug:

triinu: Mulla huono selkä jo ennen raskautta ja nyt on postissa tukivyö tulossa. =) Kerron sitten, onko hyödyksi.

Kävin tänään katsomassa tutun emmaljungan yhdistelmiä, jotka hän aikoo myydä pois kaksosternrattaiden tilalta. Ovat ehkä 4-5 vuotta vanhat, vähän kuluneet ja hinta olis 60 e. Lupasin huomiseen mennessä ilmoittaa.. Eikä mulla ole hajuakaan, kannattasko niitä ostaa! Tuntuivat vähän painavilta, mutta toisaalta taas turvallisen tukevilta, kangas oli haalistunut mutta ehjä.. Niitä on pidetty aika paljon ulkona, joten en tiedä onko niissä sitten hometta.. Äh. :/

Eilen vietettiin ukon kanssa koti-iltaa (tai päivää oikeastaan) ja siinä kävi sitten niin, että peuhattiin sängyssä aika paljon. No sehän nyt on ihan mukava asia sinällään, mutta illalla valkovuodon seassa oli vähän (alle puoli teelusikallista) kirkasta verta ja minä tietysti ihan paniikissa.. Eikä me niin kovakouraisesti rakasteltu, että se veri ois voinu tulla jostain hinkaumasta, vaan kyllä se jostain syvältä uumenista tuli.. :ashamed: Aamulla tuli ihan pikkuisen vaaleanpunertavaa valkkaria, mutta ei muuta. Mahaa pistelee tavalliseen tapaan, ei mitään kovia kipuja, joten olen ei tässä mitään hätää kuitenkaan taida olla. Mutta kyllä sanoin miehelle, että nyt pidetään hetki taukoa! ;)

Tänään mieltä on rauhoittanut lisäksi se, että olen tuntenut VARMASTI pienen liikkuvan. Aamulla tunsin pari töytäisyä ja päivän mittaan vielä muutamia muita. =) Eiköhän siellä ole kaikki siis kuitenkin kunnossa! Ja triinu: kyllä se alkaa sullakin liikkumaan varmasti pian! :hug:

kanttis 18+3
 
Nea
Noniin, rakenneultrassa käyty. Kätilö mittasi reisiluun, vartalon ympäryksen, pään ja katsoi onko rakenteet kunnossa ja kaikki oli ok! Sukupuoli jäi sitten salaisuudeksi, pikkusella oli jalat tiukasti ristissä eikä suostunut näyttämään haarojaan =)
Oli hirveesti vaavi kasvanut ja niin söpöliini :heart:
Että tällasta tällä kertaa. Nyt syömään jotain, on niin kauhea nälkä! =)
 
siiri-miina
Neuvolassa, ekassa tuli käytyä tänään ja kaikki oli hyvin.
Pikkuisen sykekin kuunneltiin jo toisen kerran ja kuului hyvin.Syke oli 160 :heart:

Vatsa alkaa jo aika lailla pömpöttämään, ja alkaa olla housujen osto käsillä.Huomenna taidankin lähteä katselemaan millaisia malleja on tarjolla :heart:

Aika jännä juttu kun ei tee yhtään mieli mitään makeaa ja oikeastaan ei mitään =) Todella outoa kun ennen teki koko ajan mieli jotain.
Väsymys on ohi melkein kokonaan, mutta olen silti koittanut levätä hetken aina iltaisin sohvalla muuten kun olen niin kova touhuumaan kaikkea nyt kun jaksaa taas :p

Torstaina on niskapoimu ultra, se on seuraava jännityksen aihe =)
Aina on joku mitä odottaa/pelkää :\|

Tänään on tasan 12 viikkoa ja laskettu aika siirtyi 2 päivää aikaisempaan ainakin näillä näkymin...

Koittakaahan voida paksusti
T-Siiri-Miina
 

Yhteistyössä