viikon 7 plussaajat-pino

Nea
Kanttarelli82: Joo, esikoista odottelen.
Ihmettelin itse, miten liikkeet alkoi tuntumaan niin aikasin, mutta neuvolassa terkkari sanoi että on niin vilkas asukas tuolla mahassa että ei mikään ihme, että tuntee kun se siellä myllertää =)
Aluksi liikkeet tuntui vaan selällään maatessa, joten koittakaapas sitä. Kyllä ne sieltä alkaa tuntumaan :)
 
Nea
Kanttarelli82: Ihan varmasti alkaa tuntumaan =) Kokeile myöskin vaikka syödä jotain makeeta (esim. suklaapatukka) ja sen jälkeen makoilemaan niin kyllä varmaan muljahduksia ainakin tunnet.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
Noista liikkeistä... Ite en ole ihan varma, olenko tuntenut kuplia vaiko liikettä, arvelen että kuplia... :whistle: Mutta tosiaan selällään kannattaa olla ja syödä makeaa. Myös kylmä saattaa saada liikkeet aikaiseksi, eli jäätelöä nassuun vain. ;)
 
Käväisin sitten neuvolassa kuunteluttamassa sydänäänet ja kuuluihan ne! :D Painoa oli tullut 380g/viikkovauhdilla, joten kauheasti ei ehkä mun kannata jäätelöä/makeaa suosia.. Kokeillahan toki täytyy! Nyt kuitenkin rauhallisin ja levollisin mielin -tuntuvat jos ovat tuntuakseen.. Onneksi käväisin neuvolassa, tuo tunnin reissu takasi liki kolmen viikon mielenrauhan (sitten vuorossa rak.ultra).

Vibslp (mistä muuten moinen nikki? ;) ) : mahtava kuulla, että sullakin jo kuplii.. =)

Nyt lähden tästä hetkeksi selälleni makoilemaan ja sitten leipomaan!

-kanttis (mulla onkin tänään jo 17+0, olen itse hölmöyksissäni laskenut päivät tähän tapaan: "lauantaina alko sillon ne menkat, joten esim. keskiviikko on lauantai+4 päivää" vaikka oikeastihan tuo lauantai on se eka päivä, joten keskiviikkona on jo +5 ja perjantaisin tulee mulla aina viikko täyteen. Olen siis päivän "pitemmällä" kuin luulinkaan.. B) )
 
Hei plussa7-kerholaiset :heart: Eikö kellään muulla koivu vaivaa? Minä en ole erityisen allerginen, mutta kun kolme alkuraskautta on mennyt tässä toukokuussa, allergia puskee ehkä hormonien takia valloilleen. Eikä mitään lääkkeitä voi ottaa! Onneksi sentään henki kulkee, mutta verta tulee nenästä koko ajan, väsymys on vielä ihan muuta kuin ns. normaalisti raskausväsymys ja yskä ym. kivat lisät. Iloitsen vilpittömästi sadepäivistä tällä hetkellä =)

Kiva lukea ekoista potkuista, ne on niin sykäyttäviä hetkiä! Mulla edessä pian veriseerumi ja np-ultra, mutta vielä sitä ennen pääsen neuvolan tarjoamaan ekaan ultraan.

Kerrottiin muutamille lähimmille ihmisille raskaudesta. Osa sanoi jo odottaneensa uutisia, ja onnittelivat lämpimästi, mutta osan kasvoilta saattoi lukea, vieläkö ne tuon ikäisinä haluavat toisen vauvan heti perään. Vielä!!

Koivuista huolimatta, on ihanaa, että viikonlopuksi ja alkuviikoksi on luvattu jo melkein hellettä :heart: :heart:

Ametisti 9+2
 
Ametisti: Mulla ei nenä vuoda, eikä muutenkaan ole tukkoinen nenä, mutta ihottuma on pahentunut pikkuhiljaa plussauksesta lähtien. :/ Tilannetta vaikeuttaa vielä se, että kortisonipitoisia rasvoja ei suositella juurikaan käytettäviksi raskausaikana, joten perusvoiteilla olen enimmäkseen yrittänyt sinnitellä.. Kymmeneen vuoteen ei ole ollut näin pahana ihottuma.

Mutta eiköhän tässä vielä viitisen kuukautta sinnitellä! =) Ja mulle taas aurinkoiset ilmat erittäin tervetulleita, kun auringonvalo auttaa kutinaan..

Minusta on mahtavaa, että olette tahtoneet nuorikillenne kaverin! Sitäpaitsi jokaisen omahan asia se on, montako lasta haluaa, ja minkä ikäisenä.. Ei siinä muiden tarvitse rueta päivittelemään -tai ehkä ovatkin vain kateellisia! ;)

Toivottavasti olo alkaa helpottua kun pahimmat kukinta-ajat menee ohi!

-kanttis 17+0
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2005 klo 13:47 Kanttarelli82 kirjoitti:
Vibslp (mistä muuten moinen nikki? ;) ) : mahtava kuulla, että sullakin jo kuplii.. =)
Mutta kun taitaa olla nimenomaan ilmakuplat, jotka siellä hämää. :/ Nimimerkki tuli kun irc-galleriaan rekisteröityessäni aikoinaan oli kaikki mieluisat nikit käytössä. Jotakin piti keksiä, joten lyhensin yhden metallibiisin nimen sitten...

Saisi kyllä ne liikkeet oikeasti alkaa jo tuntumaan. Ollut aika innoton olo tämän raskauden suhteen. :ashamed: Luulen että väsymyksen takia ei jaksa hirveästi iloita, esikoinen kun on alkanut valvottaa öisin hammaskipujensa takia. :/ Huomenna poitsu joksikin aikaa äidilleni hoitoon, jotta saisin levätä hieman. Jotenkin hirveä olo, kun en iloitse tästä raskaudesta juurikaan nyt, vaikka suunniteltu raskaus olikin. Tämä päivä meni aika pitkälti sängyssä pillittäessä. :headwall:

Täytyy ottaa ensi viikolla neuvolassa puheeksi tämä, voi olla raskausmasennustakin.
 
huomenta =)


tulin taas kurkkimaan teidän kuulumisia... hauska lukea teidän juttuja. meillä taas on puolivälit kierrosta menossa ja en oikein enää ole jaksanut innostua tikuttelemaan kun kroppa on muutenkin sekaisin, ens kierrosta sitten jatkan taas...
mulla alkoi ns. loma, ihanaa :D ajattelin liikkua paljon ja ottaa rennosti ja tehdä kaikkia kesäjuttuja, kuten mökkeillä jne. mulla on moneen vuoteen ensi kertaa kesä vapaata kun olen ollut aina kesät töissä, täytyy nyt ottaa kaikki irti ja nauttia...

mukavaa viikonloppua teille ja masuille
:wave:

p.s tämä meidän uusi koti on aivan ihana, olen niin onnellinen.... oma piha :D

-mittari-

 
Viblsp: Ehdottomasti kannattaa jutella neuvolassa oloista, ja täällä palstallakin oli tavallaan vähän sivuttu samaa asiaa otsikolla äidinrakkaus (muistaakseni). Itse ainakin ymmärrän hyvin sen, ettei kertakaikkiaan jaksa iloita raskaudesta jos ihan väsyksissä.. Eikä niitä onnen tunteita varmasti edes tule niin helposti alkuraskaudessa, kun kaikki tuntuu niin epätodelliselta. Nyt vain lepäilet ja annat itsellesi aikaa, eiköhän se aurinkoisempi mieli ala hiljalleen löytyä, kun maha kasvaa ja pieni alkaa tuntua todellisemmalta. :hug:

mittari: Oma piha kuulostaa enemmän kuin ihanalta!! Sellainen olisi tännekin tervetullut.. Ihania kesäpäiviä!!

-kanttis 17+1
 
Kanttarelli82 ja mittari. :flower: =)

Poitsu on nyt mummillaan. Viime yö oli kamala, mutta äitini kun tuli, poika suorastaan säteili. Nukuttiin miehen kanssa 1,5 tuntia, ihme ettei pitempään nukuttu, kun olisi ollut mahdollista. Tässä nyt odottelen äidin mielipidettä, että voisko poitsu olla siellä yön. Ainakin päikkäreille sai nukkumaan suht helposti kuulemma. Katkotta nukuttu yö auttaisi kummasti.

On outoa kun ei ole poika kotona, ihanaa vapautua vastuusta hetkeksi. Tilasinpa pizzan ja ostin sipsiä ja suolapähkinöitä; otan kaiken irti tästä ajasta. ;)
 
Täällä tänään ikävämpi päivä.. Anoppi ja miehen mummo tulivat kylään. Olivat sitten päättäneet puolestamme lapselle sopivimman sekä huonoiten sopivimmat nimet, hoitotavat yms. Kiltisti kuuntelin heidän ohjeitaan ja ahdistuin. Eikö se ole meidän, ei heidän, vauva? Eikö äiti ja isä saa itse päättää lapsensa nimeä??? Toki ymmärrän, että he tahtovat vain sanoa mielipiteensä, mutta pitääkö se ilmaista niin ehdottomasti? Ja miehen mielestä minun pitäisi vain kuunnella aina kiltisti ja olla sanomatta vastaan, kun se "aiheuttaa vaan turhaa riitelyä ja pahaa mieltä". Mutta tämäkin aiheuttaa pahaa mieltä -minulle. Kaikista ikävintä tässä asiassa onkin se, että jotenkin he onnistuvat aina lyömään kiilaa minun ja mieheni välille. Eivät varmasti sitä halua, mutta aina heidän vierailun jälkeen meillä tapellaan ja minä itken. :'( Olenko minä mielestänne van liian herkkänahkainen? Pitäisikö minun vain aina kuunella kommentoimatta mitenkään? Nyökytellä ja hymyillä? Eikä siinä mitään, kyllä ehkä jaksaisin niinkin tehdä, jos vain tietäisin mieheni olevan ajatuksissaan minun tukenani, mutta hän vain huolehtii äidistään ja mummostaan ja pelkää, että minä möläytän jotain sopimatonta. Tuntuu, kuin koko suku olisi eri mieltä asioista minun kanssani. Eikä se haittaa, vaikka olisivatkin, kunhan mieheni olisi rinnallani. Vaikka sanattomastikin. Pahinta on se, kun hänkin alkaa tiuskimaan minulle vierailun loputtua, eikä yhtään lohduta tai sano että olipas niillä taas niin varmat mielipiteet tms. :ashamed:

-kanttis
 
voi kanttista :hug:

koita kestää, suku on pahin, kuten sanotaan ;) tuo on tuttua, meilläkin monesti on ns. anoppi neuvomassa milloin missäkin, hyvää tarkoittaa kuitenkin... vaikka se on vaan vaikea ymmärtää, ainakin mulla :whistle:
ja miehet ovat erittäin suojelevia äitiään kohtaan, siinä saa huomata, että turha odottaa täyttä sympatiaa asiassa kuin asiassa jos miehelle mainitsee hänen äidistään. mulla on kuitenkin ihan kiva anoppi, vaikka ei kaikesta ihan aina samaa mieltä oltaisikaan...
ei kannata välittää, totuushan on että vain sinä ja miehesi yhdessä päätätte lasten kasvatuksesta ja nimistä yms. neuvokoon vielä tässä vaiheessa jos mielensä siitä kohenee ja tuntee olonsa tärkeäksi...
toki jatkossa se ei välttämättä tunnu kivalle kun itsekkin opettelee äitiyttä ja kaikki on uutta, mutta aika senkin näyttää... yritä vain ottaa rennosti ja muistaa että kuitenkin sinä olet lapsen äiti =)

-mittari-
 
Kanttarelli82
Minä ahdistuin jo tuon tekstin lukemisesta. :\| Jos olisin sinä, hylkäisin ne "hyvät" nimet jo kiusallanikin. :kieh: Vauva on ehdottomasti teidän, ei anopin ja miehen mummon. Sinuna tekstaisin tai soittaisin anopille, että "jos tarvitsemme neuvoja, pyydämme niitä", ole tiukkana. :hug: Ja miehelle pitäisi tehdä selväksi myös, että SINÄ olet hänen elämänsä tärkein nainen, ei äiti... Jos ei puhe selviä, kirjota miehelle kirje. Silloin ei ainakaan voi keskeyttää puhettasi ja saat ehkä ilmaistua mielipiteesikin selvemmin kuin puhumalla. =)
 
Maanantaita!
Viblsp. Minkä ikäinen sun pieni on? Meilläkin 'tehdään' poskihampaita (ikää 11 kk) ja levotonta on välillä. Tuli vaan mieleen nuo itkuiset ajatuksesi ja se, kuinka pienellä ikäerolla sisarukset syntyvät. Meillä tulee puolitoista vuotta. Tuollainen pieni ikäero on äidille kova rasite henkisesti ja fyysisesti, vaikka kuinka vauva olisi toivottu. Itkuksi on mennyt välillä minullakin ja tosi matalia ajatuksia, vaikka olen perusluonteeltani melkoinen optimisti. Jos vaan voit levätä ja hellitellä itseäsi, tee se ja anna miehesi passata :heart:

Kanttarelli. Voi noita hyvää tarkoittavia sukulaisia... Eikös sulla ole esikoinen tulossa? Tilanne voi muuttua, kunhan olet ollut äitinä pidempään. Muistan ainakin itse, että sain auktoriteetin itselleni vasta esikoisen syntymän jälkeen. Äiti sekä anoppi huomasivat, että pärjään omillani ja kunnioittivat mielipiteitäni toisella tavalla. Joidenkin kohdalla muutosta ei valitettavasti koskaan tapahdu. Voi olla raskasta pitää puoliaan yksin, mutta oikeus siihen ja närkästymiseen on ehdottomasti olemassa!

Voimia antava rutistus teille molemmille :heart:
 
Ametisti.
1v 7kk, eli parin vuoden ikäero tulee. Nyt vain ehkä ollut shokki, kun poitsu yleensä nukkunut yönsä hyvin ja sitten alkaa taas valvomiset, ihan kuin olisi vauva-aika taas. :/ Onneksi nyt pari viimeistä yötä on nukkunut suht hyvin. =) Pojalla myös uhmaikä iskenyt päälle, ei oikein meinaa totella ja yrittää siinä sitten olla hermostumatta...
 
triinu
Maanantaita täältäkin kaikille!

Neuvolakuulumisia: olin aamulla neuvolassa ja kaikki oli OK =) Mahasta kuului kova ja selvä jyskytys ja se sai meikäläisen kertaheitolla rauhalliseksi, kun olen ajattellut tässä kaikennäköistä, kun eivät liikkeet vielä tunnu.... Kärsivällisyyttä!! (kunhan sen vaan aina muistaisi ;) ). Painoa oli tullut 400g ja hemoglobiini oli huikeat 131! Nyt vaan odotellaan kolmen viikon päässä häämöttävä rakenneultraa..........

Kanttis: minullakin on aika vaikealuonteinen anoppi, vaikka muuten aivan ihana ihminen. Alussa oli vähän kinaa keskenään, kun hänkin yritti koko aja tuprutella omia mielipiteita... Sanoin sitten parin kertaan aika suoraan omatkin mielipiteet ja nyt hän osaa jo kunnoittaa niitä =) Nykyäään anopilta tulee vaan neuvoja sävyyn "ajattelin vaan kertoa, mutta kyllä itse tiedät parhaiten". Ja minun mielestäni suhteeni anoppiin vaan parantui, kun hän ymmärsi, että minulla on omakin tahto =) Meillä kyllä taisi vähän helpottaa asiaa se, että mieheni ei ollut oikein kummankaan puolella, antoin meidän rauhassa selvitellä välejämme.... Että voimia vaan sinulle ja kyllä välillä kannattaa sanoa omakin mielipite ja aika pontevasti :hug:

mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

triinu ja "kellutin" 16+4
 
Hei kaikille ja auringon paistetetta synkille mielille. :flower:
Minä jaksoin tulla parin viikon sairasloman jälkeen töihin, mutta olo vain pysyy yhtä huonona. :( Kuvottaa, oksettaa, huimaa ja nyt uutena närästys!! Kahdessa edellisessä odotuksessa olen nauttinut olistani ja voinut hyvin, nyt tuntuu etten selviä tästä "krapula" olosta lokakuun loppuun saakka... :'( Lääkäri varoitteli jo letkuruokinnalla ja loppuajan sairaslomalla. Ilmat on tietysti ihanat eli mikäpä siellä kotona olisi köllötellessä, mutta pitkiä ovat päivät yksinään..
Ei mutta, iloisiakin uutisia on, viikonloppuna tunsit ekat oikeat potkut :heart: Nyt odotellaan seuraavaa ultraa (13.6).

Ihania auringonsäteitä kaikille!! :flower: =) :flower:
 
Kiitos lohduttavista sanoista mittari, Viblsp, Ametisti ja triinu. :heart:
Illalla juttelimme miehen kanssa vielä ko. aiheesta ja saatiin jonkinmoinen sopu asiasta. Minä lupasin olla "riitelemättä" (eli sen kummempia kommentoimatta..) ja ukko lupasi sanoa äidilleen/mummolleen että meillä tehdään meidän tapaan. Ehkäpä se onnistuu ehkäpä ei, mutta yritystä sentään. Sitäpaitsi erikseen molemman naishenkilöt ovat ihan ok, mutta yhdessä alkavat kovin kiivaiksi. Ehkä heillä vähän kädenvääntöä siitä, kumpi sanoo paremmat neuvot ja nimiehdotukset.. ;) No, mieli on kuitenkin jo paljon parempi.

triinu: kyllä ne liikkeet tuntuu vielä meilläkin! =)

Marukalle onnittelut ekoista liikkeistä! Toivottavsti huono-olo helpottaa pian! :hug:

-kanttis 17+3
 
siiri-miina
Moikka

Tein neuvolaan pika visiitin =) tuli yöllä sellanen kauhea tunne ettei kaikki ehkä olekkaan kunnossa.
Mulla silti eka aikakin vasta ensi maanantaina joten ajattelin että en todellakaan odota viikkoa ja ahdistu ihan hulluuteen asti!

Kuunneltiin sydän äänet ja kuuluihan ne hyvin heti! Vaikka neuvola täti sanoi että ollaan ihan rajamailla koska huomenna on viikkoja vasta 11.
Kyllä helpotti kun kuulin ne, siellä pikkuinen teki varmaan voltteja kun kuultiin aina vaan pienen hetken kerrallaan =)

Se neuvola täti oli aivan ihana, ja sanoikin heti että tottakai kuunnellaan jos asia mietitytää :heart:

Tätä voi sanoa jo hyväksi palveluksi :heart: :heart:

Onko muilla tälläisiä "pelokkuus" kohtauksia ollut?
Kyllä se maaliskuinen keskenmeno jälkensä jätti, pientä pelkoa havaittavissa aina välillä :\|

NYt olen niin hyvällä tuulella että vois vaikka lähteä shoppailemaan vaatekauppoihin kun vaatevarasto näyttää uhkaavasti vähentyvän kun kaikki kiristää jostain :flower:

Hyvää päivän jatkoa kaikille, nauttikaa ihanasta ilmasta ja syökää jätskiä...nam nam

T-Siiri-Miina
 
Neuvola oli tänään. Sydänäänet ok ja muutenkin ihan hyvin kaikki. Hb vain oli laskenut 139:stä 116:een. :/ Sain Matrifolinit. Mainitsin myös siitä, että alaselän kivut muistuttavat niitä kipuja, mitä oli esikoista odottaessa... Siis oireita virtsatietulehduksesta, jossa tulehdus levisi munuaisiin. Sain sitten virtsaputkilot yms. kotiin ja huomenna aamulla vien näytteet labraan. Masuasukki melko alhaalla, voi kuulemma aiheuttaa osan kivuista. Kun on ollut alapääkipua ja alavatsakipuja. Että sellaista nyt rv 16+1. Kolmen viikon kuluttua äitiyspolille rakenneultraan.

Niin juu ja painoa tullut puoli kiloa 3 viikossa. :p

 
Nea
Huh, onpas kuuma... Onnistuin polttamaan itseni kun auringossa istuskelin.
Kauheita ylävatsakipuja ollut nyt pari päivää, ajattelin huomenna soittaa neuvolaan jos ei ala helpottamaan. Jaloissakin ihme kipuilua ja turvotusta, tuntuu välillä ettei veri kierrä kunnolla.
Vaavi riehui masussa toissailtana niin etten unta saanut, potkut tuntui kädellekin :) Sen jälkeen onkin ollut aika hiljasta...
Taidanpa lähteä ostamaan mansikoita ja jäätelöä, nam nam...
Nauttikaahan auringosta ja lämmöstä!
 

Yhteistyössä