viikon 7 plussaajat-pino

triinu: ei olla käyty np-ultrassa, eikä tulla käymäänkään.. :( Oulussa ei sellaista "ylellisyyttä" tarjota. Pitänee siis vain toivoa, että kaikki kunnossa ja pienen niskapoimu tavallinen. Tietääkseni viikolla 19 (jolloin meillä seuraava=kaupungin eka ja ainoa ultra) ei niskapoimumittausta voi enää tehdä. Mutta onneksi kaikkialla ei asiat näin kehnosti, että tsemppiä teille np-ultraan!!
:wave:

Tänään ei ole särkenyt päätä kuin tunnin! Ihanaa!

Ametisti: onneksi välillä hyviäkin kokemuksia neuvolatädeistä ;)

-kanttis joka menee nukkumaan..
 
Moi! =)

Kiva kuulla uutisianne! Mietin muuten Ametisti, että johtuukohan minullakin palelu osin matalasta verenpaineesta. Toissapäivänä jouduimme ostamaan uuden peitonkin, vaikka mieheni suorastaan hikoilee. Tuo on kuitenkin lämpönsä lisäksi kevyt, joten ilmeisesti on ollut parempi myös hänelle.

Kanttis: ai päänsärkyjä, ei kiva. :( Itse olen vielä "selvinnyt" näillä perushuonoilla oloilla - eikö niillekään ikinä tule loppua? Ja närästää ja väsyttää, eilenkin kerta kaikkiaan meinasin nukahtaa lopputyön ääreen ja menin puolentoista tunnin päikkäreille. :\| Nyt kuiteskin 14 + 5 viikkoa...

Siiri-miinalle onnittelut kovasti sykkivästä sydämestä ja iloisesti kasvavasta pikkuisesta! Kyllä helpotti varmasti. :heart:

Masujen koosta: minulla ei ole viikkokausiin tuntunut maha kasvavan yhtään. Toivottavasti ei syytä huoleen kuitenkaan. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, eli kuulemma saattaa tehdä aika yllättävän nopean pullahduksen päästessään lantionluiden yläpuolelle jossain vaiheessa - näinköhän? Pienestä pömpöstä huolimatta olen muuten jopa kaventunut: farkut mahtuvat, vaikka pari kk sitten tekivät tiukkaa. Makea kun ei maistu entiseen tahtiin, vaikka muuten sitten syönkin.

Vointeja ja kasvavia masuja toivotellen Kalenteri
 
triinu
Moikka mammat ja masut!

Ajattelin kertoa vähän np-ultra kuulumisia, kun aamulla käytiin kurkistelemassa taas sitä meidän pikkuista :heart: Siellähän toinen köllisteli ja oli vielä nukkumassa. Kätilö yritti mahan päältä painamalla saada pikkuisen liikkeelle, mutta ei onnistunut =) Taitapi olla isiin tulossa, kun jo noin pienenä on sellainen jääräpää :LOL: Kätilö joutuikin ultramaan vähän myös mahan päältä, että näkisi selkarangan ja takapuolen.. Kyllä se pikkuinen sitten ultrauksen loppuvaiheessa pari kerta potkasi jalalla ja heilutteli äiskälle ja isille hyvästiksi kättä :heart: :heart:
Muuten kaikki oli kunnossa: virtsarakko, mahalaukku ja aivolohkot näyttivät kätilön mukaan ihan normaaleilta. Strategisia mittoja: pää-preämitta 7,3cm pään ympärys 2,3 cm ja niskaturvotus 1,3mm.

Lasketuksi ajaksi vahvistettiin 3.11.2005 eli siirtyi vielä päivällä viime kerrasta. Tänään sitten uuden laskelman mukaan menossa rv 13+1

Hauskaa vappuviikonloopu

toivoopi triinu ja "kellutin" toivottavasti jo heräneenä :)
 
Hei!

Kivaa Triinu että kaikki kunnossa siellä ja jo luonnettakin voi aavistella! :) Helpottaa varmaan kummasti ja ilahduttaa päästä näkemään oma pikkuinen.

Omasta ipanastani en tiedä, mutta äiti ainakin on muuttunut kamalan uneliaaksi viime aikoina. Eipä ota se pahoinvointikaan ikinä helpottaakseen, ja huomenna mennyt tasan 15 viikkoa... :( Vappu sujuukin railakkaasti sohvalla löhöten, Selviytyjien All Starsia tuijotellen! :LOL:

Vappuiltaa kaikille! =)
Toivottelee Kalenteri
 
Rv 13 tuli tänään täyteen. Miksiköhän huippaa niin hurjasti välillä... :headwall: Ja vatsaan sattuu jos nostan esikoisen syliin liian nopeasti, tai teen muuten liian äkkinäisen liikkeen.

Mites teillä muilla? :)
 
heippa...

tulin kurkkimaan teidän kuulumisia...

meillä uutta yritystä meneillään. olin bongaavinani oviksen viikko sitten... nyt sitten vain odotellaan. alaselkää särkee oikealta puolelta :eek: endo siellä kai taas jyllää... pitäkää tytöt peukut ja varpaat korkealla että pääsisin tänne takaisin ;)
niin.... ja masuasukitkin saa pitää "nysät" korkealla :LOL:



 
Viblsp: huimauksen syy voipi olla verenpaineen heilahtelut. Millaset paineet sulla tavallisesti on? Mulla raskauden aikana on ollu n. 60/100 ja niillä paineilla kyllä meinaa mennä väkisin nurin ja olen itseasiassa mennykin. Olehan tarkkana ylös nousuissa ja pitkissä seisomisissa (esim. kassajonoissa).

Mittari: Voi miten mukava olisi, jos tulisit 'peränpitäjäksi' seiskaviikon plussaajiin :heart:

Vapun
paras ruoka: perunasalaatti (en kuulu tavallisesti sen ystäviin)
paras toiminta: sohvalla makoilu
paras ohjelma: Suomi-Tanska (nukutti erinomaisesti :D )
paras näky: kuopuksen ilme, kun hän sai elämänsä ekan vappupallon

Jee, jo yli + 10 ulkona!
 
Heippa !

Tänään rv 15 täynnä, mutta pahaolo ei vaan meinaa helpottaa :eek: .
Tänään aamutuimaan pari kertaa halailin pönttöä...

Mittari : Niin mun kuin masuasukin varpaat ja sormet pystyssä teille, että se plussa tulisi. Toivon sen :heart: teille näiden raskaiden hetkien jälkeen.
Tiedän kokemuksesta miltä se tuntuu. Mulla meni elämäni eka plussa kesken rv 6. Oli muuten raskasta aikaa, mutta paistaa se päivä risukasaankin, ajattelin silloin. Ja niin on paistanut. Nyt suloinen vauhtivesseli reilun vuoden ikäinen poika ja toinen tulossa. Jotenkin meidän pettymykset ovat tuntuneet ehkä vieläkin raskaammilta, kun on käytetty kalliita ivf-hoitoja. Kaikkea ei voi kuitenkaan mitata rahassa; suuria lahjoja, joita saadaan, lapsia.

Aurinkoista kevättä kaikille !
Kuu-ukko ja masuasukki rv 15+0

 
Hei,

kiva kuulla Mittarista! =) Tulehan tosiaan takaisin pian, täällä peukutetaan teille oikein urakalla! Mites teillä on muuten uuteen kämppään muutto mennyt?

Täällä podetaan edelleen outoa oloa. Kurjaa kun aamulla kaikki suht ok ja sitten muutamien tuntien kuluttua alkaa hiipiä se pahoinvointi, joka vain yltyy iltaa kohti. Valitusta taas, mutta 15 + 1, saisi alkaa helpottaa jo!

Pari kertaa on muuten muakin päästä huipannut. Taipumusta alhaiseen verenpaineeseen on, joten siitä se kai sitten johtuu. Hemoglobiinin mahdollisesta vaikutuksesta en tiedä, mutta senhän kanssa tässä on myös taiteiltu, vaikkakin nyt vetelen rautaa Obsidanin muodossa, eli nouseman pitäisi...

Muuten elämä ihan mallillaan, oon tänään menossa tapaamaan vanhaa ystävää, jota en aikoihin olekaan nähnyt, ajatus siitä virkistää!

Mukavaa päivää toivottelee Kalenteri =)
 
May-79
Mittari: peukkuja pidetään täälläkin!!! :hug:

Ja siitä huippailusta... koettakaa nousta rauhassa ylös ja pitää liikkeet vakaina. Minä kärsin jatkuvasti matalasta verenpaineesta, sukuvika, ja oon oppinut jo jotain. Vahva kahvi aamulla nostaa sitä kummasti ja kunnon "räjähdys" vaikka ilman syytäkin nostaa kummasti verenpainetta!!! ;) Kokeilkaa myös lakua, sen pitäis kans auttaa. Mut syy voi olla myös liian matala hb... eli sokeria ja pitkävaikutteista suolaa ois saatava säännöllisesti! Eli ruisleipää, maitoo, juustoo ja hedelmiä.

Mutta siitä pahoinvoinnista.. mulla iski ekan ja tokan aikana se pahoinvointi pahana... ja kappas vaan, siellä oli ruokatorven tulehus ja se piti sitä pahoinvointia yllä! Tarkkailkaapas! Ja miettikää mitä syötte, jos vaikka joku ruoka-aine aiheuttaa sen pahan olon... minä jätin just appelsiinin pois ja juuston, kun ei oikein hyvä olo tule niistä.

Minä oottelen rakenneultraa... ois ensi viikon tiistaina ja taas osui omalle synttäripäivälle! Kiva lahja nähdä mukelo masussa. Kävin just Rupuskan luona kahvilla ja penskat sai leikkiä ulkona, mahtava keli ja mukava reissu. Jännä, miten Iisalmikin on niin pieni paikka, että täälläkin voi tuttavuuden ettiä vaikka täältä 2+ sivuilta! Kiva kiva!

Mutta siinäpä tärkeimmät. Ai joo... yritän kovasti vähentää tupakkia... kädet tärisee, mutta sitkeesti yritän. Jotenkin on sellainen p.aska olo, kun on niinkuin tekemisen puute, mutta kyllä kait tämä tästä.

Illalla pitäis lähtee Kuopioon ajamaan, kun kaverin muksu murti jalkansa ja osastolla ovat vieläkin... oottaavat kotiin pääsyä ja niin edelleen... Hankala, kun kesä tulossa ja jalka nivusiin asti kipsattu (poika 4v) ja sit siihen vielä 3kk vauva... on siinä kädet täynnä töitä, kun molemmat kulkee nyt kärryissä tai toinen ainakin pyörätuolissa. Mutta sitkeys palkitaan ja pitää auttaa aina kun mahdollista. Mutta palataan toiste!!!
 
siiri-miina
Moikka
piti tulla täällä vielä käymään pikaisesti vaikka uni painaa jo silmiä \|O \|O niinkuin tuntuu tekevän melkein koko ajan :\|
Kaikki tuntuu olevan ihan ok ja viikon kuluttua on taas uusi ultra, käyn parin viikon välein näin aluksi jotta saa mielen rauhan ja ihana on nähdä miten se pikkuinen siellä kasvaa :)
Huomenna on viikkoja 7+6
Oletteko te muut väsyneitä? minusta tuntuu ettei kykene enään tekemään mitään kun vaan väsyttää aina \|O \|O
No, kai sekin muuttuu muutaman viikon kuluttua!

Voikaahan paksusti :heart:

Oletteko huomanneet vatsan turvotusta, varsinkin ylävatsan?!!!
Minulla tuntuu välillä olevan vaikka katson mitä syön ja vältän syömästä paljoa kerrallaan koska siitä tulee taas enemmän uni \|O

HYvää yötä!! T- Siiri-Miina
 
Heissan!

Huippausta esiintynyt täälläkin, ja syynä ei ainakaan pitäis olla hb, koska se oli noussut liki 130:een. Verenpaine oli kyllä aika matala -106/71, joten johtuisikohan siitä. Huippausta enemmän kuitenkin kiusaa päänsärky :( Muuten olo ollut nyt jo kohta pari viikkoa mitä mainioin. Ei öklötystä eikä niin kovaa väsymystäkään. Eiköhän nuo olot Kalenteri ja Kuu-ukko teilläkin pian jää taakse!

Mulle on taas iskemässä hääinnostus. Tammikuussa siis menimme kihloihin ja tarkoitus tässä olisi naimisiinkin joskus päästä, mutta helmikuussa tullut plussa pisti ajatukset häistä jonnekin ihan muualle :D No, nyt alkaa pikkuhiljaa kasvava masu tulla tutuksi ja aikaa jää muunkin ajatteluun.. Eilen katsoin jonkun typerän amerikkalaisen pistän-kaksi-miljoonaa-hääkakkuuni -hääohjelman, ja vakuutuin tahtovani pienet ja vaatimattomat häät! ;) Ehkä alle 50 vierasta ja vihkiminen vaikka maistraatissa.. No, saas siten nähdä.

Kesä keikkuen tulevi! Muuten seisoisin onnesta päälläni (rakastan kesäaikaa) mutta kun koko kesä tulee menemään lopputyön parissa.. :/ En ole vielä ehtinyt aloittamaankaan, ja viimeistään lokakuussa sen pitää olla tiptop valmiina. Mutta ihanaa se kesän tulo on kuitenkin. Lämpimät kesäillat... mmm. =)

Mittarille plussasäteitä!! :heart:

-kanttis
 
Niin juu, mulla hb oli pari viikkoa sitten 139, että ei ainakaan siitäkään johdu huippaus ja väsymys. Alkoi tosissaan kyllä tuo verenpaine epäilyttään... :/

Huomenna gynekologinen tutkimus, täytyy kysäistä jos osaisi sanoa, miksi alapäähän sattuu. Ja kai se kopeloi rinnatkin jos pyytää? Huolettaa pikkuisen kova möykky toisessa rinnassa. :eek: Tosin harvinaistahan se tässä iässä on, joten ihan hirveää paniikkia ei ole vielä tullut...

 
Moikka kaikille pitkästä aikaa.

Lohduttavaa kuulla etten ole ainut joka voi pahoin.. :x Juuri tänä aamuna tuntuu etten kestä enää tätä oloa. Mikään ei pysy sisällä, päätä särkee ja muutenkin on koko ajan väsynyt.. Onneksi on tulossa pitkä viikonloppu =) Ja säätiedotuskin lupaili hyvää keliä..
Masu kasvaa ja kovasti odotellaan liikkeitä. Vielä en ole ainakaan tiedostanut vauvan liikkeiksi, pahan olon piikkiin menee kaikki kuplinnat.. ???

Voikaa hyvin ja nauttikaa äitienpäivästä :heart: :flower: :heart:
T. Marukka joka odottaa ihanaa lasten keittämää vahvaa kahvia ja leipiä jossa on kolme senttiä floraa päällä..... :wave: :wave:
 
triinu
Moikka kaikille!

täälläkin on iskenyt kova päänsärky :/ aika monta päivää on jo ollut. ja toiseksi tuntuu töissä ja kotona, että on koko aja kamalan tunkkainen olo :/ pakko pitää ikkunat koko aja auki!

kävin juuri ostamassa lankoja ja ajattelin huomisen sateisen (?) helatorstain viettä sänkyssä neulomassa nuttua ja housuja meidän talvivaaville :heart:

mukavaa vapaapäivää ja myös äitienpäivää kaikille!

triinu ja "kellutin" 13+6
 
Neuvolassa tuli käytyä tänään. Paino tippunut n. kilon, verenpaine mitattiin melkein puolen tunnin pituisen kävelyreissun jälkeen ja tietenkin oli hieman korkeampi kuin aiemmalla käynnillä...

Sisätutkimuksessa todettiin että kaikki ok. Sydänäänetkin kuulin taas ja gynekologi ei huomannut rinnassa mitään outoa, eli ilmeisesti möykky olikin vain kudosta, huh. :)

Sanoi myös alapääkivuista, että luultavasti niitä liitoskipuja. :)
 
Mun maha tuntuu oikeesti jo tosi isolta! Sivustapäin katsottuna varmaan kaksinkertainen verrattuna entiseen (joka ei kyllä ollut paljoa mitään) ihanaa! =) Päätä ei ole särkenyt pariin päivään.. Ja mulla on rakenneultra jo kuukauden päästä! Aika menee tosi nopeasti. Pian on jo lokakuu ;)

Helatorstaita kaikille!!
 
Tätä se netissä roikkuminen teettää. Varasin nyt sitten alkuraskauden ultran ensi viikolle, vaikka meillä pääsis aika pian neuvolankin kautta rv 10-12. Mutta onhan siihen vielä niiiin pitkä aika. Huomaan, että vanhemmiten minusta on tullut varsinainen huolehtija ja murehtijakin. Esikoisen kohdalla mulle ei kertaakaan edes tullut mieleen, että joku vois mennä pieleen. Täällä nämä ikävät uutiset jäävät jotenkin alitajuntaan jylläämään. Pitäkää peukkuja, että kaikki olisi hyvin.

Eilen oli väsymyksen ja kuvotuksen osalta päivistä pahin toistaiseksi. Olen niin vitivalkoinen naamaltani, että kyselyjä on jo tullut: Oletko sairaana yms? Kukaan ei ole tohtinut (tai älynnyt) kysyä raskaudesta mitään.

Mitä teidän äitienpäiväänne kuuluu? Meillä perinteiset kakkukahvit. Useana vuonna joko anoppi tai oma äiti on ollu paikalla, mutta tänä vuonna nyt vaan oman perheen kesken. Tässä tilanteessa paras lahja olis hiljaisuus ainakin kello kymmeneen ja lasillinen omenamehua ennen ylösnousua.

Aurinkoista Äitienpäivää :flower:
 
mittari harmaana
iltaa vain.... mulla alkoi menkat, että en sitten taida vähään aikaan päästä tänne takaisin, kyllä masentaa... :ashamed:
tänään vietetään lapsettomien päivää, pitikin sattua että tänään alkoivat :'(
 
Tervehdys pitkästä aikaa! :)

Mittari, kurja kuulla, ettei tällä kertaa tärpännyt. :hug: Seuraavalle sitten pidetäänkin kaikki sormet ja varpaat katossa! ++++++++

Hyvä kuulla, että kaikki ok Viblsp:llä (olipas vaikea nimi kirjoittaa). :) Mullakin on noita rintaepäilyjä vuosien varrella ollut, kerran olin jotain kuopannetta havaitsevinani ja siitähän sitten akuuttiajalle lekurille. Ei ollut mitään. Lisäksi kärsin mastopatiasta eli rauhasten turvotusta reilussa määrin pms-aikaan, kaikenlaista könttiä tuntuu olevan silloin ihan älyttömästi eikä uskalla edes kokeilla, mitä kaikkea löytyy... =) - Ja vessassa ramppaaminen ilmeisesti vähenee jossain välissä, ainakin mulla tuntuu nyt vähenneen, tänään tasan 16 vk täynnä.

Olot ei kun jatkuvat - vieläkin mietin, mikä on etomista ja mikä närästystä. Balancid tuntuu iltaisin vähän auttavan, että ehkä tämä iltainen oire sitten on sitä närästystä. Puoliso sanoi tänään ihastuneena, että maha on vähän pullahtanut nyt. En sitten tiedä, mutta ei sitä kyllä litteäksi ole saanut vedettyä kuukausiin, siltä tuntuu. Mutta näihin aikoihin kai se pullahduskin olisi odotettavissa!

Äitienpäivä meni molempien äitien luona vieraillessa. Sain omasta vaatimuksestani puolisolta lahjankin, vaikka olenkin vasta noin 80-grammaisen äiti: dvd-leffan Sietämätöntä julmuutta. Toivottavasti nimi ei ollut mikään kuitti mistään, mutta olin ainakin iloinen lahjasta ja odotan vain, että pääsen katsomaan sen. =)

Ihanaa iltaa ja valoisaa alkavaa viikkoa
toivottelee Kalenteri
 
Kalenteri juuh, kaikenmoista tuntuu munkin rinnoista löytyvän. :D Ite niitä on vaikea tutkia, rauhaset ja kudokset yms. ovat jotenkin hämääviä. :)

Äitienpäivänä käytiin isosiskoni luona, piti kyllä äitini luo mennä, mutta suunnitelmat muuttuivat. Kakkua söin äitienpäivän ja syntymäpäivän kunniaksi. Oli kiva huomata, että meidän poika (1v 7kk) ei ollut niin ujona vaikka uusi paikka hälle. Silitteli tätinsä koiria ja ihmetteli kissoja.

Huomasin että täällä puuttuu raskausajan pakollinen iso peili, josta voi vilkuilla että onko maha kasvanut. :D Eilen lasikaapista sitten peilasin ja kyllä on. :eek: Tänään rv tasan 14. Mieskin huomasi, joten ei pelkkää mielikuvitusta.

Mittarille haleja, täällä on kanssa sormet ja varpaat pystyssä. :hug: =)
 
Tervehdys!

Täällä viikkoja jo 15+2! Kumma juttu, että niin se aika vaan kuluu. Koko ajan saa olla hämmästelemässä, että taas uusi viikko alkanut :D Mikäs sen mukavampaa..

Ajattelin kokeilla puhelinluetteloa sängyn jalkopäähän siauspatjan alle, jospa helpottaisi suonikohjuihin. Tai niihin tuleviin suonikohjuihin ja nykyiselläänkin ilmaantuviin pieniin verenpurkaumiin. Ei siitä kai haittaakaan ole.

Nykyään en enää uskalla makoilla paljoa mahallani. Kohtu tuntuu silloin tosi selvänä "möykkynä" mahan alaosassa ja en halua sitä litistellä.. Onneksi mieluisin nukkuma-asentoni onkin kyljellään ;) Möykyistä puheenollen.. Mullakin välillä rinnoissa outoja pahkuroita, ensimmäisen löydettyäni riensin lääkäriin ja eihän se mikään vaarallinen ollut. Katosi sitten ajan kanssa itsestään ja niin ovat sen seuraajatkin kadonneet. Mietinpä vain joskus, että jos oikeasti tulisi kasvain rintaan, niin enpä osaisi sitäkään yhtään enää epäillä.. Mutta toivotaan ettei tule. Ja synnyttäneillähän se rintasyöpäriski alenee huomattavasti..

Päätä särkee taas vähän, mutta onneksi vain vähän. Eikä niin usein enää. Vessassa juoksentelukin on ehkä vähentynyt kk takaiseen verrattuna. Närästää joskus, muuten olo mitä mainioin! =)

Mukavaa alkanutta viikkoa, ++++++säteitä mittarille! :hug:

-kanttis
 

Yhteistyössä