• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

viikon 35 jatkot:)

kaneliomena kyseli ikää ja muuta. Eli toista ollaan yrittämässä. Esikko on 2v8kk. Ikää mulle on kertyny huimat 27 ja ukolle 29. Mites muilla?

Tänään haettiin kissanpentu, ja meitin koira sitte jahtas sitä oikein kunnolla. Nyt molemmat nukkuu, mut jos vähääkään yrittää houkutella sitä kisulia sängyn alta pois, niin heti koira reagoi. Toivottavasti huomenna paremmin. Ja yö vois mennä mukavasti.

PLUSSATUULIA KAIKILLE! Ja summer81 paljon onnea ja kiva kun odottajat käy meitä välillä morjestamassa ja luomassa toivoa :heart: =)
 
Kn on ihan löysä mutta tiukasti kiinni. Yleensä se on oviksen jälkeen heti kova ja vetäytyny ihan taakse. Tätimäisiä jomotuksia on ollu joka päivä. Lämpö 37,4 eli kaipa tuo on hyvä juttu.

Kissa ja koira vierastaa toisiaan. Koira on ihan höhlä. ei vissii tiedä mikä se oikein on. No toivottavasti ne tottuu toisiinsa. :heart:
 
Lauantai 22.9

meela.................kp 10/29(39)................yk7...............1.Toiveissa
nanna81............kp19/29-36................yk10.............1.Toiveissa
kaneliomena.......kp 21/28...................yk16.............1.Toiveissa
Annuli81.............kp23/28-35.................yk6..............1.Toiveiss a
Miranda-81.........kp23/30-34.................yk2..............2.Toiveissa
HenLai................kp23/24-32.................yk4...............1.Toivei ssa
Annie76.............kp24/32-35................yk8...............1.Toiveissa
Piitu-Liinu...........kp24/28-30................yk6...............2.Toiveis sa
Barbie................kp25/30.....................yk?...............1.Toive issa
Nelonen.............kp 25/27-40..............yk1...............4.Toiveissa
Venla-05............kp 27/30-35..............yk3................2.Toiveissa
 
Tervehdys kamut! Kävinpä taas muutaman päivän tauon jälkeen lukemassa kuulumisianne =) Koittakaa jaksella odottaa nuo kituuttavat päivät oviksesta menkkoihin (tai siis ei- menkkoihin B) ), vaikka muistan kyllä kuinka p***stä se on. Aika ei tunnu kuluvan ei sitten millään :headwall:

Minä koitan oksentelun lomassa muistella lääkärini sanoja, että mitä voimakkaampi pahoinvointi, sitä todenäkäisemmin raskaus sujuu muuten hyvin. Usko menee kyllä hetkittäin koko hiivatin elämään, mutta yllättävän positiivisena sitä jaksaa olla! Yleensä oksennuksen jälkeen tihrustelen Nirppumme "valokuvaa" ja mieli kohenee heti =) Tiedän sydämessäni, että tämä kaikki on vauvamme arvoista ja toukokuussa odottava palkinto on maailman paras!

Pidän teille kaikille peukkuja ja toivon ison läjän plussia :heart:

Carmen ja Nirppu (rv 7+3)
 
Carmen: Ihana kuulla uutisia. Kyllä se pahoinvointi onneksi aikanaan loppuu. Mutta kuten sanoit,sitä oksentelee oikein mielellään ihan vaan sen takia,että tietää kaiken olevan kohdillaan.

Aamuisin on ollut nyt hirveän huono olo ja tänä aamuna piti ihan oksentaa. Mies heti jo tohkeissaan tuumaili että oisitkohan sä raskaana kun nuin huonolla ololla alkaa joka aamu. Toivottavasti,mutta tääkin voi taas johtua ihan siitä että odotan taas niin innolla että oireet tulevat esiin tyhjästä. Mahaa kyllä jomottelee edelleen päivittäin,mutta kun ei oo edes rinnat kipeenä niin sen takia en oikein usko raskauteen. Liiankin hyvin muistan sen kipeyden esikoisen odotuksesta,auh,onneks ei kestänyt kun muutaman viikon.
Ihan tyhmää kun ei tiedä mitä tuo masu meinaa, olaanko tässä nyt vai ei. Ei auta kun odotella.

Siispä,ensi viikkoa odotellen, Piitu :wave:
 
kävin just neidin kans suihkussa, ja kun otin rintsikat pois huomasin, että rinnat on alkanu kipeytymään. Se voi kyllä olla, että luulen vaan. Mulla ja todella kipeät oli rinnat esikosta sen pari viikkoo. Ja se oli aika tuskaa.
:headwall:
 
Piituliinu Oli aivan pakko kommentoida kirjoitustasi,sillä minullahan alkoi raskauspahoinvointi n.kolme päivää ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää! Olimme kaupassa, kun iski ihan hirveä yökötyskohtaus - ja seuraavana päivänä olin aivan järkyttävän "krapulainen" koko päivän (ja siis pisaraakaan en ollut ottanut!). Silloin jo jotenkin osasin aavistaa, että oli tärpännyt, koska olo oli sellainen.

Toivon todella, että tuo sinunkin pahoinvointisi viittaisi tärppiin :heart:
 
Sunnuntai 23.9

meela.................kp 11/29(39)................yk7...............1.Toiveissa
nanna81............kp20/29-36................yk10.............1.Toiveissa
kaneliomena.......kp 22/28...................yk16.............1.Toiveissa
Annuli81.............kp24/28-35.................yk6..............1.Toiveiss a
Miranda-81.........kp24/30-34.................yk2..............2.Toiveissa
HenLai................kp24/24-32.................yk4...............1.Toivei ssa
Annie76.............kp25/32-35................yk8...............1.Toiveissa
Piitu-Liinu...........kp25/28-30................yk6...............2.Toiveis sa
Barbie................kp26/30.....................yk?...............1.Toive issa
Nelonen.............kp 26/27-40..............yk1...............4.Toiveissa
Venla-05............kp 28/30-35..............yk3................2.Toiveissa
 
Carmen toivottavasti pahoinvointi alkaisi pian hellittämään. Toisaalta, niinku sanoit ,hyvän asian puolesta sitä ehkä jaksaa vähän kärsiäkin :heart:

Piitu-Liinu kuulostaa kyllä nuo sinun oireesi hyvältä! Itsekin olen voinut lähipäivinä hieman huonosti, usein ollut oksettava olo. Mulla kyllä on sillon tällön jaksoja, jolloin voin jostain syystä helposti pahoin, joten omalla kohdalla en uskalla liikoja toivoa. Lisäksi mulla on joka kuukausi toistuvat oireet: nippailut alavatsassa ja todella kipeät rinnat.
Mitenkäs muut, onko minkäänlaisia tuttuja tai uusia oireita ilmaantunut?
 
Moikka, kiva kuulla teistäkin Carmen ja Summer81! :) Mulla ollu hieman taukoa tään palstailun suhteen, mutta kyllä mä teidän juttuja oon ehtiny lueskella.
Annuli kyselit jo tuolla ylempänä missä päin oltiin reissussa, en oo ehtiny vastailla mutta siis Italiassa käytiin ja oli iiihana matka B) Lämmintä riitti ja siellä vielä muutenkin täysi kesä!
Kiva kuulla oireistanne, toivottavasti tietää itse kunkin kohdalla plussa-uutisia! Oma tilanne on että kp 25 mennään ja mitään oireita ei ole. ei edes rintoja arista ei sitten yhtään. Mutta en tosin ihmettele, toivo raskautumisesta tässä kierrossa on aika olematon, sillä ovisaikaa ei tullut hyödynnettyä niin paljon kuin olisi ollut suotavaa. :ashamed:

MUTTA ehkä sitten taas ensi kierrossa. Huomenna meillä se lekuriaika ja saadaan jotakin selvyyttä asiaan. Miehen simppatestitulokset ovat tulleet.... Hirvittää :ashamed:
 
Joku utolla aiemmin kyseli et mistä se kysta löyty. Oon ollu netistä erossa koko vkl ja nyt pääsin vihdoin koneelle. Munasarjoistahan se löyty ja vasemmalta puolelta. Vaikka kyllä se kipu mun mielestä enemmän oikeella puolella tuntuu. En sitte tiiä miten päin noi menee et onko se musta katottuna oikeella.

Lauantain vastasena yönä heräsin ihan hirveeseen mahakipuun. Nyt on sit jatkunu sellanen pieni jomotus tuolla mahassa mut ei läheskään niin kova ku menkkakivuissa vaikka se onki samanlaista jomotusta. Ja yks päivä mulla tuli sellasta hassua limaa, en tiiä oikeen minkä väristä se oli mut ei ainakaan kirkkaan punasta ja sitäki tuli ihan vaan pyyhkästessä. Saa nähä mitä tässä on tulossa.
 
toivotaan meille kaikille isoja plussia. Viikon kun vielä jaksais. Tietty se täti päättää porhaltaa paikalle. Vatsassa omituista "ilmamylläystä". Rinnat kipeytyy pikkuhiljaa enemmän, lämmöt edelleen 37,2.

kävin muuten hakees 2l suppiksii. Täytyy paistaa pikkasen leiville...
 
Maanantai 24.9

meela.................kp 12/29(39)................yk7...............1.Toiveissa
nanna81............kp21/29-36................yk10.............1.Toiveissa
kaneliomena.......kp 23/28...................yk16.............1.Toiveissa
Annuli81.............kp25/28-35.................yk6..............1.Toiveiss a
Miranda-81.........kp25/30-34.................yk2..............2.Toiveissa
HenLai................kp25/24-32.................yk4...............1.Toivei ssa
Annie76.............kp26/32-35................yk8...............1.Toiveissa
Piitu-Liinu...........kp26/28-30................yk6...............2.Toiveis sa
Barbie................kp27/30.....................yk?...............1.Toive issa
Nelonen.............kp 27/27-40..............yk1...............4.Toiveissa
Venla-05............kp 29/30-35..............yk3................2.Toiveissa
 
Eilen oli kokopäivän huono olo, ja tänään oksetusolo vaan jatkuu :kieh:
Toivottavasti olisi oire raskautumisesta, mutta harvemmin pahoinvointi näin aikasin alkaa... Lisäksi mulla on tunne, että en mä mitään raskaana ole, kun en ole ollut ennenkään vaikka mitä "oireita" ollut. Ärsyttävää että joka kuukausi tulee jotain uutta oiretta, joka saa toiveet heräämään...
Mitenkäs muilla?

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :heart:
 
Ai niin Annie, pidän peukkuja että miehen osalta kaikki olisi kunnossa! Voin kuvitella että jännittää ihan kamalasti. Tulethan kertomaan sitten tulokset? Meilläkin on tuo sama homma kohta edessä, tiedän että mun miehelle olisi tosi kova paikka jos hänestä vikaa löytyisi :/
 
Apua, kiertopäivät ovat jo pitkällä. :eek: Aika on mennyt minusta kyllä tosi nopeata. Toisaalta saapa nähdä miten pitkältä tämä viimeinen viikko tuntuu. Oikeastaan mulla on vielä pikkasen reilu viikko ennekuin voin testata (siis jollei täti tule kylään sitä ennen)

Oireita ei tällä hetkellä kyllä ole mihinkään suuntaan, mutta tuskimpa niitä kuuluisikaan olla vielä, kun oviksestakaan ei ole edes viikkoa vielä kulunut. Se vatsanjomotus on poistunut. Saapa nähdä miten tämä tästä etenee. ;)
 
Moikka :wave:

Onpa tänne pinoon ilmaantunut paljon lupaavia oireita - pahoinvointia ja muuta. Toivottavasti enteilee pitkää listaa alkukesän murusia ;)

Itellä on alkanut ihan minimaalinen alaselkäsärky. Alamahassa on sellaisia "vetelyjä" tuntunut pari päivää... Välillä vasemmalla ja välillä keskellä - monesti on tuntunut navassa saakka. Kai mulla on munasarjat siellä ihan solmussa :D

+++++++++++++++++++++++++++++ :whistle: kaikille!
 
Kaneliomena, toivottavasti teille tulisi nyt se plussa, ettei tarvitsisi hoitoja aloittaa :heart: Eikös se niin ollut että tämä vika luomukierto?

Minkätakia mun työpaikan pitää olla apteekin vieressä??!! Näin loppukierrosta mun päässä napsahtaa lähes aina, ja käyn ostamassa testejä liian aikasin. Noh tein testin, mutta se epäonnistui koska onnistuin pissimään testiruudulle asti :LOL: Oon mä kyllä yksi uuno, mutta hyvä noin negahan sieltä olis tässä vaiheessa tullut :whistle: Arvasin etten pysty olemaan rauhallinen loppuun saakka, mutta nyt pyrin siihen etten testaile enää ennen viikonloppua :D
 
Mulla iski eilen illalla hirvee päänsärky eikä se menny yön aikana ohi. Edelleenki särkee päätä. Uskalsin jopa ottaa särkylääkkeenki ku tuntuu ettei muuten pärjää. Mulla on rintavarustus yllättävän kipee, ei meinannu pystyä ottaan suihkuun mennessä rintsikoita pois. Sain kumminki otettua pois ja vähä aikaa ku siinä peilin eessä kattelin naamavärkkiä ja puristelin finnejä ni tuntu et ei pysty mitenkään päin oleen ku rintoja särkee niin paljo mut toiselta puolelta vaan. Ja samalla jomottaa tuolla mahassa ei-normaalisti.

En oo todellakaan seurannu ees lämpöjä ni ei voi sanoo senkään perusteella yhtään mitään. Jospa se ovis ois kuitenki ollu sopivaan aikaan ja oltais pupuiltu kans.

Perjantaina mun serkku (terveydenhoitaja neuvolassa) sano et mulla voi tulla tän kierron päätteeks tai jossain vaiheessa tätä kiertoo plussa vaikken oiskaan raskaana. Mulla kumminki löyty se kysta ja se saattaa erittää hormoneja sen verran et testit reagoi. Tää serkku ihmetteli vaan et miksei meille tullu yrityskieltoo tuon kystan takia. Ja sit sano kans et jos mulla tulee testiin plussa ni heti lääkäriin ja tarkastaan ultralla et onko siellä oikeesti joku vai aiheuttaako toi kysta "väärän hälytyksen".
 
Täällä taistelen itseni kanssa etten tekisi testiä ennen viikonloppua, Annuli taitaa olla myös näitä innokkaita testaajia. Edellisillä kierroilla olen testannut aina liian aikaisin ja parikin kertaa. Ei sitä usko ihan helpolla kun aina ajttelee että eikö se viiva siihen tällä kertaa ilmestyisi. :ashamed:

Toissailtana telkkaria katsellessa hoksasin että mun vasen tissi oli vuotanut ihan itsekseen. En tiiä nyt mistä sekin johtuu kun tyttöö en imettäny kun hetken ja siitäkin on 11kk. Jouduin siis sairaalaan ja antibiootit katkaisivat maidon tulon. :'( Hitsit kun mua alkaa jännittään nyt ihan tosissaan. :xmas:

Voi kuinka monella kuulostaa oireilut tosi lupaavilta. Pidetään kaikki nyt kiinni lupauksesta raskautua nyt. :) Pidetään peukkuja että onnistais. ;)
 
Annuli81: Jep, tän piti olla viimeinen luomukierto... Kuitenkin oon ollut niin aktiivinen, etten oo muistanut :whistle: varata uutta hoidonsuunnittelua ja nyt seuraavat menkat on liian lähellä...
Tai kyllä me viimeks käytiin suunnittelukäynnillä menkkojen eka päivänä ja piikitykset alkoi sitten seuraavana, mutta sanoivat että vaan tietty määrä hoitoja annetaan mennä samoille viikoille. Meillä sattui käymään sillä kerralla tuuri =)
Nyt pitää (lue: saa) sitten mennä luomuna vielä yksi kierto ja hoitojakso alkaisi lokakuun lopussa - sitäpä innolla odotellen :kieh:

Toivon sydämeni pohjasta, että sinä ja Annie saatte molemmat hyviä uutisia lääkäristä :heart:
 
Mulla iski äsken ihan mieletön pahan olon tunne. Ruokapöydässä oli eessä leipää ja maitoo ni tuli sellanen olo et nyt minä en kyllä varmasti syö. Tuntu et laatta lentää just.

Kokeilin muuten äsken ihan huvikseen ovistestiä eikä se näyttäny oikeestaan yhtään sitä toista viivaa niinku viime viikolla monena päivänä peräkkäin.
 
Heissan!! Täällähän näyttää olevan nyt monilla jännät päivät ihan tuloillaan. Toivottavasti saadaan tämän pinon plussaketju auki. Meillä meni reissu erittäin hyvin ja oviksen aika tuli hyvin käytettyä =) . Toivottavasti sieltä jotian tulostakin tulis jo pikkuhiljaa. Mikä päivä Annulilla oli se aika??
 
Nanna tervetuloa taas takaisin Suomeen :wave: Toivottavasti oli hyvä reissu,missäpäin olittekaan?
Torstaina on se aika, luulen just että ensimmäisiä asioita on tuo miehen simppatestin toimittaminen tutkittavaksi lähiaikoina. Jotenkin luulisin, ettei mulla ole ovuloimisen kanssa ongelmia, olen niin selvästi sen viime aikoina tuntenut.Kiinnittyminen on sitten taas toinen juttu, voihan se olla siitäkin kiinni. Kiitos Kaneliomena tsempeistä, kyllä kieltämäti vähän jännittää, vaikkei siellä torstaina varmaan mitään erikoista selviäkään...
 

Yhteistyössä