viikon 35 jatkot:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annuli81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
HenLaille onnea ultra kuulumisista!!

Annuli voi miten sinua koitellaan, mutta onneksi tosiaan pikkuisella kaikki on hyvin.
Kerho idea on hyvä. Minun puolesta sellainen voidaan perustaa jos joku olisi halukas siihen puuhaan. :)

meela, sinullakin viikkoja jo noin paljon. :) Kiva kuulla kuulumisiasi.

Kaneliomena ONNEA MILJOONASTI POJASTA!!!! :heart: :heart: :heart: Nyt sinullakin on oma nyytti sylissä. :)

(.) Luomusti mennään vielä täällä. Yksi inssi clomien avulla tehtiin kesäkuussa ja hoidot jäivät siihen. Yksi kierto on sen jälkeen mennyt ja täti tuli jälleen kylään. Nyt kp 13 menossa. Reilun parin viikon päästä on aika sairaalaan laparoskopian vuoksi. Sairaalan lääkäri tutkii minut ja päättää sitten pääsenkö laparoskopiaan. Tai käsittääkseni pääsen tuonne kyllä kun yksityiseltä lääkäri tehnyt lähetteen, mutta haluavat tuolla sairaalassa nähdä minut ennen kuin antavat toimenpide ajan. Toivottavasti pääsisin pian laparoskopiaan!

Kaneliomenalle suuren suuret onnittelut pojasta :heart: :heart: :heart: !!!!!!

Annuli: Minustaki olis oikein hyvä idea tuo kerho. Osaatkos perustaa sellasen?? Itelle nuo kerhot on ihan outo juttu.

Toivottavasti Miranda saatte sen laparoskopia ajan nopeesti....

Meelallakin jo iso vauva sielä =) ...

(.) Sairaalassa tosiaan viikon melkein makoilin. Supistuksen estolääkitys oli alussa ja kortisonipiikit sain varalle jotta nuo vauvan keuhkot ehtis kypsyä. Tilanne nyt onneks hiukan rauhoittunu, tosin vieläkin levossa täytyisi olla. Pakko vain välillä pyörähtää ylhäälläki. Alkaa tuo makaaminen olla aikasta puuduttavaa. Vauvalla on kuitenki onneksi kaikki hyvin ja painoaki viime viikolla oli jo 1970g... Eli ihan hyvän kokonen jötikkä jo =) .

Nanna + poju 32+5

Paljon kiitoksia onnitteluista :heart: Laitoin murusen kuvan profiiliin - poika on siinä kahden päivän ikäinen =)

Annuli tosi hyvä idea toi kerhojuttu, en oo tullut itse edes ajatelleeksi. Täällä on heti yksi innokas ja takuuvarma kerholainen :wave: ;)

Nannalle kovasti jaksuja lepäilyyn. Onneksi tilanne on rauhoittunut ja vauvalla kaikki reilassa. Enää muutama viikko niin pikkukaveri on täysiaikainen ja valmiina valloittamaan maailman :heart:

Mitenkäs HenLain odotus on lähtenyt sujumaan? Onko sulle tullut pahoinvointia tms oireita?

Mirandalle tsemppihalaukset toimenpiteen odotteluun :hug:

meela: Toi vauvan mönkiminen ja potkiminen on raskaudesta niitä asioita, joita tuli ikävä jo muutamaa päivää ennen synnytystä. Osasin sitä kyllä etukäteen odottaakin, että hieman haikealta se tulee tuntumaan... Mutta toisaalta, nyt mieskin saa kunnolla oman osansa pienen potkutteluista ja olihan se mahtavaa nähdä kuka siellä on touhunnut ja mesonnut viimeiset yhdeksän kuukautta :D

Niin ja oon huomannut sen väitteen pitävän paikkansa, että jos vauva hikkailee paljon masussa, se hikkaa paljon myös masun ulkopuolella. Välillä yölläkin tuo hikka katkaisee pojan unet ikävästi parinkymmenen minuutin ajaksi...

kaneliomena ja Elmeri

Kiva kuulla Mirandan kuulumisiakin. Menisi nyt aika nopsaa, että pääset toimenpiteeseen!!

Kopsaan osan tekstistä laiskasti toisesta pinosta! Kävin tänään kirpparilla ja tein ison säästön! Löysin juuri sellaisen musta-harmaan Gracon turvakaukalon mitä ollaan ajateltukin! Hinta oli vain 32 ?!!!!! :D Istuimessa oli ohjeet, jalusta yms mukana ja se oli 2006 keväällä ostettu. Aivan kuin uusi! Kyllä on nyt suu korvissa asti! Mä varmaan kanniskelen tyhjää kaukaloa koko loppupäivän ; )

Luulen kans Kaneliomena, että niitä liikkeitä tulee ikävä... Miltä se hikka tuntuu? Onko se sellaista "nypytystä"/nykivää nopeata? En oikein osaa nyt kirjottaa selkeästi... Luulisin tunteneeni sellaista jo jonkin aikaa, mutten ole varma millaista se on?!?

Millä näitä viikkoja on jo näin paljon? Musta tuntuu ihan että aika loppuu kesken eikä mulla oo sitä ja tätä tavaraa ja rompetta! Mä aloin eilen tyhjentämään vauvan huonetta muuttolaatikoista yms romusta (muutettiin toukokuussa, vauvan sänky tulee kyllä meidän makkariin, mutta muut tavarat pääsee omaan huoneeseen). Tilasin eilen Brion moon lux hoitopöydän ja maton. Vielä tarvisi tilata huoneeseen kiikkutuolimainen nojatuoli. Tuntuu, että paljon puuttuu vielä pikkutavaroita ja aika menee niin nopeasti! Ei tässä oo enää kuin reilu pari kuukautta!!! Ja mä oon ihan paniikissa :o Olipas taas minäminäminäminä-juttua..........

Meela & Pennonen 29+2

meela: Hikka tuntuu sellaiselta pieneltä säännölliseltä tykytykseltä. Ihan kuin hentoja sydämenlyöntejä, jotka tuntee joskus hyvin kättäänkin vasten.

Mua harmittaa ihan kympillä, kun menin ostamaan liikaa noita 56 senttisiä pään yli vedettäviä bodeja. Ne on ihan älyttömän vaikeita pukea, kun vauvan pää heiluu vielä minne sattuu, tai sitten tämä pukija on vaan ihan ylivarovainen :whistle: Me on käytetty suurimmaksi osaksi kietaisubodeja ja pitää joku päivä lähteä ostelemaan niitä muutama lisää...

Tultiin justiinsa ensimmäiseltä vaunulenkiltä :D Poika nukkui niin sikeesti, ettei evää liikauttanut, kun siirrettiin sänkyyn unia jatkamaan :heart:

Mitäs teille neidit kuuluu? Oli pino tippunut aika kauas.

Olin tänään lääkärissä (julkisella) ja ajattelin tännekin kertoo asiasta. Laparoskopia ajan sain lokakuun alkuun. Tuntuu vain että siihen on ikuisuus. Yhteenveto laparoskopiasta ja tulevien hoitojen suunnittelu on sitten lokakuun lopussa. Meidän piti nyt päättää menemmekö hoitoihin tulevaisuudessa yksityiselle (jossa olemme aikaisemmin olleet)vai julkiselle. Nyt pääsemme jatkamaan julkisella suoraan kun oli tämä aika laparoskopiaa varten. Siinä pienessä ajassa oli asian päättäminen todella vaikeaa. Päädyimme nyt julkiseen puoleen ihan rahan vuoksi. Toisaalta taas kun kuulin odotusajat esim IVF:ään(joka mahdollisesti edessä) niin tulin katumapäälle. Voi olla että odotellessa aikoja käymme yksityisellä kuitenkin. Itketty on minkä keretty. Tuntuu ettei mikään mene niinkuin pitäisi ja alan olla aika loppu tämän epäonnistumisen kanssa.Tuli tosi kurja olo käynnistä kun sain melkoisen tylyä kohtelua ja ulos oli vastaanotolta melkoinen kiire.
Ultrassa lääkärin mielestä olisi näkynyt PCO tyyppiset munasarjat vaikka aikaisemmin tällaiseen ei ole ollut viitettä. Lukuunottamatta aikaa jolloin yritimme esikoista. Onkohan nyt se vai ei?!? Aloin jo miettiä että aloittaisin tähän kiertoon ihan itekseen clomifenit joita on jäänyt kaappiin kesäkuun inssistä. :whistle: Ja näin taidan tehdäkin, kun viimeksi ultrattiin ja vain yksi munarakkula kehittyi. Voi olla, että olen tyhmä, mutta....
(sori, että teksti on osittain kopioitu toisesta pinosta)

Miranda: :hug: ... Tuntuuhan se tietty että kauas tuo laparoskopia menee, mutta toisaalta nythön jo vaihtuu syyskuu! Eli periaatteessa yksi kierto ja jos sen clomien kanssa menet niin siinähän ei mene aikaa "hukkaan" :whistle: ... Itse tekisin varmasti samoin!
Olen kuullut tuosta että julkisella on niin pitkät jonot että siinä odotellessa on käyty yksityisellä puolella. Ihan hyvä idea sekin minusta jos siihen on varaa. Mitäänhän se keltään ei vie pois ja itse varmaan tietyllä tavalla säästyy kun ei tarvi useita kuukausia istua "tyhjänpanttina"...
Harmi että saitte huonoa kohtelua lääkäriltä :hug: .

(.) Täällä vielä toistaiseksi ainaki ollaan yhtenä kappaleena. Tänään sais virallisesti sitten alkaa liikkua enemmän. Muutaman kerran olen käynyt muutaman sata metriä koiria käyttämässä, mutta tosi kipeeksi kyllä oon menny. Toisaalta alkaa tuo vauvan kaipuu olla jo niin iso ettei se haittais vaikkei nyt ihan tuonne viikolle 40 meniskään tää raskaus :D ...

Mitäs muille kuuluu?

Nanna + poju 35+0

Mirandalle suuri :hug: Noi päätökset on niin älyttömän vaikeita. Itse muistan tosi hyvin tuon tunteen, kun hoitopäätöksiä tehdessä ajattelin, että aika valuu koko ajan kuin hiekka sormien välistä eikä yhtäkään kiertoa olis halunnut jättää "käyttämättä"... Onneksi tuo lokakuu on ihan näillä näppäimillä ja sulla vielä niitä clomeja mahdollisesti käyttää tähän välikiertoon. Kovasti tsemppihalauksia sulle vielä lähetän. Olen täällä sataprosenttisesti hengessä mukana ja peukut pystyssä teidän puolesta :hug:

Nannalla ei olekaan enää montaa viikkoa kärtsäiltävänä :D Meidän pinossa suurin osa on saanut nyyttinsä viikolla 39, kuten myös allekirjoittanut ;) ,joten ei välttämättä mene enää kauaakaan ja on kaveri kainalossa. Jaksuja sinne vielä viimemetreille =)

Mitenkäs Annuli, meela ja HenLai masuineen voivat?

Meidän vauva on "jo" neljän viikon ikäinen - ihan harmittaa kuinka nopeasti aika menee... Miehelle just yks päivä sanoin, kun tuo pikkumies näyttää jo niin isolta. Jäntevyyttä on tullut rutkasti lisää ja poika seurailee innokkaasti hoitopöydällä ja syödessään ympäristöään ja hoitajiaan sen verran kuin nyt tässä vaiheessa tuota näkökenttää riittää =) Ristiäiset on syyskuun lopulla ja pitäis varmaan alkaa jossain vaiheessa suunnittelemaan tarjoiluja yms.

Jeps, taidan lähteä setvimään pyykkivuorta ja tiskejä näin sunnuntain kunniaksi :D

kaneliomena ja Elmeri (4 viikkoa ja 1 pv)

Miranda :hug: Lokakuu tulee kyllä yllättävän pian, mutta tiedän miten ikävää odottelu on! Yksityisellä voi tosiaan käydä odotellessa (vaikka sitä ei kannata mainostaakaan siellä julkisella puolella... ) ja sittenhän voi olla ettei enää muuta tarvitakaan. Monella muuten on tärpännyt pian laparoskopian jälkeen ihan luomustikin, ja eikös teillä esikoinen saanut alkunsa ihan "vaan" clomeilla?

Vieläköhän se Nanna on yhtenä kappaleena? :D Pitkälle tuo sinun raskaus on edennyt, vaikka supistuksia ollutkin jo pitkään paikkoja availemassa. Olen varmaan aikaisemminkin kertonut minun kaverin saaneen kaksoset rv26, jotka selvisivät ja ovat nyt terveitä tyttöjä. Hänellä huomattiin paikkojen auenneen pari viikkoa ennen synnytystä, ja enempää ei pystytty edes sairaalan vuodelevon avulla pidentämään masussa oloaikaa. Onneksi tekniikka on nykyisin ihmeellistä, ja todella pieniä keskosia kyetään pelastamaan!

Kiva kuulla Kaneliomenasta ja Elmeristä! Onko pojan syntymästä tosiaan jo kuukausi... Välillä aika tuntuu menevän todella nopsaan. Miltä vauva-arki on tuntunut noin ylipäätänsä?

Minun piti se kerhokin perustaa, mutta olen ollut oikea laiskiainen , enkä ole saanut aikaiseksi. Mutta nyt teen sen tässä lähipäivinä, ilmoitan teille sitten. :) Tänne ei kummempia, aloitin tänään lomailun, jonka jälkeen aloitan suoraan äippäloman. Joten oloneuvospäiviä rutkasti tiedossa. :D

Täällä vielä yhdessä koossa (toivon mukaan tila muuttuu ihan näinä päivinä)... Väsymys alkaa olemaan aika kova.

Mites sinulle kuuluu? Olen tuolla toisessa pinossa käyny välillä vakoilemassa sinua =) . Loppukierto tais nyt olla menossa? Ja se laparoskopia aikaki lähellä jo :) ?

Nanna + poju 38+2

Moikka Miranda!
Täällä alkaa huomenna virallisesti äippäloma. Odotan kärsimättömästi ensi viikolla olevaa viimeistä nlalääkäri käyntiä jossa tehdään synnytystapa-arviointi.... Terveydenhoitaja pelotteli mua sektiolla kun tunnuin jotenkin niin pieneltä jne, mutta keskiviikkona se sitten selviää. Lääkärihän sen paremmin tietää. Kaikki alkaa olla pikkuhiljaa valmiina vauvaa varten. Jotain pientä vielä puuttuu ja tietysti se vauvakin puuttuu! Kaikenlaista "pikku vaivaa" alkaa tulemaan loppua kohden ja oikeastaan jo odottaa että pääsee synnyttämään vaikka olen kyllä pääasiassa nauttinut tästä odotusajasta.
Mitä sinä? Pääsetkin pian laparoskopiaan :heart:

meela 34+6

Heippa!
Tänne ei mitään kummempia, kotosalla oleskellaan. Välillä meinaa aika käydä pitkäksi, vaikka ihanaa on ettei tarvitse herätä töihin aamulla. Mutta nyt on ehkä hieman liikaakin aikaa miettiä uutta tulevaa elämäntilannetta...

Nannan poju se on vaan sinnikkäästi pysynyt masussa. :D No eiköhän hän pian sieltä ulostaudu... Meelallakaan ei enää kovin kauaa ole synnytykseen, pikkuhiljaa alkaa tapahtua tämän porukan jakaantuminen. Itsellä nyt menossa 27+3, joten jonkin aikaa on vielä odotettava.

Mirandan laparoskopia tosiaan lähenee! Miten olet muuten voinut?

Minä nyt yritin sen kerhon meille perustaa. Se löytyy kerhosivun etusivulta viikon 35 jatkot nimellä. Ilmeisesti teidän pitää hakea jäsenyyttä menemällä sinne kerhoon, sieltä löytyy kohta mistä sitä haetaan. Pitää vaan ensin laittaa teille kerhon salasana yksityisviestillä, taidankin alkaa nyt heti sitä lähettämään ettei taas jää pidemmäksi aikaa:)

Minäki hain jo jäsenyyttä =) . Meinaspa olla hankala operaatio kun en hoksannu alkuun käyttää sekä isoja että pieniä kirjaimia :D ... Ei meinaa enää oikein ajatus kulkea :laugh: . Mutta kiva jatkaa sielä sitten jutustelua!!

Moikka!

Kiva lukea kaikkien kuulumisia pikästä aikaa =) Täällä on alkanut päivät rytmittyä nyt ihan kunnolla ja omia hommiakin ehtii aina ennakoiden jo suunnitella, kun poju on aikataulustaan suht tarkka :D Vauva-arki on tuntunut tosi ihanalta, kun siitä alun sumussa kulkemisesta pääsi eroon... Sairaalasta tullessa mulla meni eka viikko ihan eri maailmassa ja tuntui ettei saanut nukuttua tarpeeksi, ei muistanut/jaksanut syödä eikä juoda ja ulkoilmaakin tuli haistettua vasta pariviikkoisen poitsun kanssa.

Elmeri on kasvanut kovasti; vaippakoko muutettu jo pykälää suuremmaksi ja 56 senttiset vaatteet jää ihan näillä näppäimillä pieniksi... Äiskän pieni vauva on jo iso poika - nyyh :snotty:
Poju tarkkailee entistä uteliaammin ympäristöään, hymyilee jo usein ja seurusteluääniäkin tulee päivän mittaan paljon :heart: :D

Nää kuulumiset vielä tänne ja sitten kerhoon hakemaan :D Nähdään siellä!

kaneliomena ja huomenna seitsenviikkoinen Elmeri

Yhteistyössä