Viikkopinon 45/49 jatkopino

  • Viestiketjun aloittaja Irmeli09
  • Ensimmäinen viesti
Irmeli09
Minulla on myös tuo syöminen muuttunut entistä tärkeämmäksi :saint: . Toisin sanoen ruoka-ajoista on syytä pitää huolen tai tulee tosi inho olo joka ei tahdo lähteä edes syömällä pois. Tänään perhekerhossa meinasi kyllä käydä päinvastoin. Otin vielä toisenkin palan suklaakakkuka kun oli niin hyvää :ashamed: . Yök! Kun olin viimeisen palan nielaisut tuli tosi ällötysolo. Mietin siinä, että toivottavasti ei pahene olotila ja vetelin siinä kitaani varmaan viisi lasillista vettä että helpottaisi :LOL: . Onneksi ei kestänyt ihan hirvittävän kauaa. :x
 
Moikka!!
Hirvee |O ! Tänään kauhukseni (oikeesti siis aika kivaa) töistä lähtiessäni sain tehdä kovasti töitä, että sain lempihousuni kiinni, aamulla siis olivat vielä melko hyvät....että turvottaa!!
Iltäpäivällä alkavasta syömisestä ei tuu loppua, tänään oltiin työkavereiden kanssa ruokalassa syömässä, ja musta tuntui, että kaikki katto mun valtavaa annostani, toinen kavereista kysykin, et mihin mahaan sä oikein syöt?! Hykertelin mielessäni, no vauvamahaan tietysti :D
 
Irmeli09
PERJANTAI 12.12.2008


maaliskuu + pikku-onni.............rv 4+6 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi.............rv 5+1 :heart:

unelma3....................................rv 5+4 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä...rv 7+5 :heart:

päärynärouva + papuska.........rv 8+6 :heart:

toivova-84.................................rv 9+1 :heart:

tiara + Vuokko..........................rv 9+2 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen.........rv 9+2 :heart:

 
Terve

Tulin tännekin kuulumisia lueskelemaan. Mä tasapainoilen syömisen ja syömättömyyden välissä kun tuntuu että kuitenkin tulee huono olo. Pitäis alkaa jouluverhoja ja pöytäliinaa ompelemaan...

ens viikon perjantaina olis vielä se ultra sitten...olispa vaavi paljon kasvanu niin saatais paremmat mitat kun aiemmin. Sydän näky jo vimeksi hyvin niin toivon että näkyy vähintään yhtä hyvin.

Hyvää viikonloppua!
 
Irmeli09
Huh huh! Olen tuntikausia leiponut esikon huomisia 5v. syntymäpäiviä varten. En todellakaan ole mikään jauhopeukalo ja tulihan sitä taas jonkin verran tunaroitua ja poltettua suklaat kattilan pohjaan :LOL: . No aika pienillä vahingoilla tällä kertaa päästiin. Täällä ei sen kummosempia. Tänään on vielä tähän asti ollut oikein hyvä päivä, ei huonoa oloa eikä mitään. Yleensä kyllä iskee joku ontto olo juuri näihin aikoihin, sitä odotellessa ;) .
 
Heippa taas kaikille, ja hyvää viikonlopun alkua! :wave: :wave:

Täällä pahoinvointi alkaa pikkuhiljaa helpottaa, mutta kun luulin että ei voi enää enempää väsyttää niin tällä viikolla tuplaantui! Voisin nukkua koko ajan, en jaksa tehdä mitään, edes syödä kun voisin nukkua vaan..uh. No, mieluummin näin kun se kauhea ympärivuorokautinen pahoinvointi. :D

Oli ihan pakko tulla kertomaan.. Löysin tänään kirjakaupasta AIVAN ihanan kirjan nimeltään: "Äidiksi - Minun odotukseni" (WSOY) joka on miltei samanlainen kun "Kulta pieni - Vauvan oma kirja", mutta keskittyy vaan päiväkirjan omaisesti raskausaikaan, ja mietteisiin. Sinne saa laitettua kuvia ja dokumentteja ym. Käykääpä jossain vilkuilemassa, en oo koskaan nähnyt noin hyvin toteutettua vauva/raskaus kirjaa!!
"Kulta pieni - Vauvan oma kirja" on joka paikasta myyty loppuun, ja koko painoskin on loppu..:(
Uutta odotellessa..

Hauskaa perjantai-iltaa ja vointeja!!

Tiara + Vuokkis 9+2
 
Irmeli09
LAUANTAI 13.12.2008


maaliskuu + pikku-onni.............rv 5+0 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi.............rv 5+2 :heart:

unelma3....................................rv 5+5 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä...rv 7+6 :heart:

päärynärouva + papuska.........rv 9+0 :heart:

toivova-84.................................rv 9+2 :heart:

tiara + Vuokko..........................rv 9+3 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen.........rv 9+3 :heart:
 
pikainen omanapa päivitys...'
ääh, koko päivä mulla mennyt päivystyksessä, kun ei tää flunssa yskä mene millään ohi, eikä saa lääkkeitäkään niin aloin pelkään jos ei ookkaan normi flunssa. No odottelin eka kaks tuntia lääkärille pääsyä ja onneks oli tosi mukava lääkäri joka otti ihan asiana kyllä vaikka sanoin että voihan tää olla vähän turhaa kun ei kerran saa flunssa lääkkeitä syödä. No siellä selvis että mulla on ollut pitkittynyt flunssa, jonka seurauksena olen saanut korvatulehduksen joka nyt pitkittää tätä yskää... :eek: Ei kun antibiootti kuurillevaan. Onneks kävin.

Hirveesti tekee mieli lettuja...jaksaiskohan mies mulle tehdä... :D
 
Irmeli09
SUNNUNTAI 14.12.2008


maaliskuu + pikku-onni.............rv 5+1 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi.............rv 5+3 :heart:

unelma3....................................rv 5+6 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä...rv 8+0 :heart:

päärynärouva + papuska.........rv 9+1 :heart:

toivova-84.................................rv 9+3 :heart:

tiara + Vuokko..........................rv 9+4 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen.........rv 9+4 :heart:
 
Irmeli09
Esikon 5v synttärit pidetty sukulaisille. Väsyttää tosi tosi paljon, täytyy mennä nukkumaan ja keräämään voimia torstaita varten kun kaverit tulee syntymäpäiviä viettämään, huh huh! :wave:
 
Irmeli09
kukkaiskeiju: Toivottavasti flunssa ja tulehdukset talttuvat antibiootilla rivakasti. Ei ole kiva jos kaikkien raskausvaivojen päälle pitää kärkiä vielä pitkittyneestä taudista :snotty: .

Tiara: Tuo raskausväsymys on kyllä sinällään omituinen ilmiö. Kuinka voi olla aina väsynyt :| . Muistan varsinkin tuosta pikkukakkosesta kuinka ei vaan pystynyt iltaisin pitämään enää silmiä auki vaan nukahdin aina sohvalle :saint: . Kyllä se siitä varmasti viikkojen karttuessa helpottaa, eiköstä vain. Minulla ei vielä ole sellaista jatkuvaa väsymystä. Välillä tulee vain sellaisia väsykohtauksia. Tänäänkin tuossa puolen päivän aikaan vain tuli hetki, että alkoi väsyttää ihan järkyttävästi ja tuntui että silmät verestää niin paljon että pian putoavat päästä. Meni ohi kun hetken lepäilin sohvalla.
 
Irmeli09
MAANANTAI 15.12.2008



maaliskuu + pikku-onni.............rv 5+2 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi.............rv 5+4 :heart:

unelma3....................................rv 6+0 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä...rv 8+1 :heart:

päärynärouva + papuska.........rv 9+2 :heart:

toivova-84.................................rv 9+4 :heart:

tiara + Vuokko..........................rv 9+5 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen.........rv 9+6 :heart:

 
heisulivei!

mä olin niin ihmeissäni kun viikoja olikin nyt jo noin paljon.... ultra ois keskiviikkona et toivotaan et kaikki olis siel kunnossa...

jaksaiskohan sitä pidättää keskiviikkona niin kauan et pääsee ultrasta pois ja sit kävis nopeesti antamassa sen pissanäytteen?? kai sinne labran vessaan voi käydä sen näytteen antamassa ja sit jonottaa niihin verikokeisiin ihan normaalisti???
 
moikka!!
Ihanasti nuo päivät kasvaneet, 3+6 aloitettiin....Mulla kans tuo väsymys aivan uskomaton, ennen oon ollut tyyliä illan virkku, aamun torkku, nyt se on kääntynyt aivan päälaelleen!
päärynärouva uskoisin, että pisunäytteen noin voi jättäää, meitin tk:ssa ainakin onnistui!! Onnea ultraan!
Tissit on kipeet, se on uskomatonta miten ihminen voikaan olla onnellinen kivusta :D Vatsa, edelleen turvottaa, mieskin ihmetteli, että miten se voi noin pullottaa, jotenkin niin söpö tuo maha, vaikka turvotusta vielä onkin, yhistä housuista jouduin jo luopumaan, koska aina rupes mahaan koskeen, kun niitä pidin, muut housut voivatkin mennä pidempään, koska ovat jotain retsin tyylisiä, vai miten se nyt sanotaan :LOL:
Tänään ois viikon ainoo vapaa, joten kaupoissa pitää juosta lahjoja ostaan, seuraava vapaa vasta 22 päivä ja se täytyy pyhittää laatikoiden tekoon!!
 
Irmeli09
tavallinentanja: Hyvä jos piristystä löytyi huonovointiseen aamuun. Toivottavasti se vointikin siitä parantuisi :wave: . Tuli muuten mieleen noista hitaasti heräävistä tisseistäni. Pientä heräämistä havaittavissa, nännit aavistuksen verran kipeenä (jos oikein puristelee, saattaa havaita), ehkä loppuosa rinnoista heräilee jo tuossa jokusen kuukauden kuluttua :LOL: .

Päärynärouva: Onnea ultraan, tule sitten kertomaan mitä siellä oikein näkyi :heart: . Eiköhän ne labrat siinä jotenkin hoidu. Tuli muuten mieleen pissaamisesta ja ultrista. Kuinka se nyt olikaan pitikö pidättää ennen ultraa vai tyhjentää rakko ennen ultraa. Ja riippuiko se nyt sitten siitäkin otettiinko ultra sisäkautta vai vatsan päältä. Vai oliko sillä pissaamisella edes mitään väliä tuon ultran kanssa :LOL: . En minä tiedä sekavaa sepustusta ;) .

Ultrasta puheenollen. Peruin juuri tuossa tuon tilaamani varhaisraskauden ultran yksityiseltä. Sain nimittäin vihdoista viimein soitettua tuonne äitiysneuvolaan. Kunta kustantaakin kaikki nuo kolme ultraa. Minulla olikin hämärä mielikuva siitä, että pikkukakkosestakin ultrattiin tosi usein. Nyt on vain vielä nuo palvelut parantuneet. Nyt pääsee myös niskaturvotusultraan kunnan piikkiin tuonne Terveystaloon. Lisäksi siellä on jotain verinäytteestä otettavia sikiökontrolleja. Omassa terveyskeskuksessa tehdään tuo varhaisraskauden ultra ja rakenneultra. On se hyvä, että tulee verorahoille vastinetta. :D . Eka neuvola on nyt 29.12. ja ultra 2.1. eli 8+0 viikolla. Reilun viikon kauemmin täytyy kärvistellä tietämättömyydessä, mutta yritetään kestää.
 
Ohoh, Irmeli, saanko kysyä mistä päin Suomea olet kun noin hienosti hoidettu ultraukset?

).( Mulla toivo pahoinvoinnin vähenemisestä alkaa tehdä tuloaan...kyllä sitä nyt välillä yökkäyttää, mutta ei niin paljon kun aikasemmin! Toivttavasti en nyt nuolase ennenku tipahtaa...

Kukkaiskeiju & Pöppiäinen 9+6
 
Irmeli09
Kukkaiskeiju: Täällä asutaan Tampereen kupeessa Pirkkalassa. Olen kyllä huomannut, että täällä on moni asia aika hyvin hoidossa, terveydenhoidossa ainakin kun vertaa noihin naapurikuntiin. Lisäksi asia josta saa olla kiitollinen on tuo Pirkkala-lisä, jota kunta maksaa kotihoidossa olevista alle 2 vuotiaista ja kotona olevista sisaruksista. Olemme saaneet (viime kuussa tuli viimeinen maksu, täytti tuo nuorempi 2v.) Kelan hoitovapaarahan lisäksi 200 e pikkukakkosesta ja 120 e (muistaakseni se oli noin) isommasta sisaruksesta kuussa. Se on ollut suunnilleen saman verran kuin Kelan maksama kotihoidon tuki. No nyt kärvistellään sitten tuonne äippäloman alkuun vähän pienemmällä kun töihin en aio tässä välissä palata. En valita en! :saint: .

Onko mulla muuten kukkaiskeiju nuo sinun päiväsi väärin tuossa listassa. Huomasin, että olen kirjoittanut sinne 9+5 ja itse laitoit että 9+6, täytyy korjata, pääsenpähän päivittämään sinulle täyden kympin huomenna (tai tänä iltana). :D
 
Irmeli09
TIISTAI 16.12.2008



maaliskuu + pikku-onni.............rv 5+3 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi.............rv 5+5 :heart:

unelma3....................................rv 6+1 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä...rv 8+2 :heart:

päärynärouva + papuska.........rv 9+3 :heart:

toivova-84.................................rv 9+6 :heart:

tiara + Vuokko..........................rv 9+6 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen.........rv 10+0 :heart:
 
Nostatusta nostatusta, up up ^^^

irmeli09 kunnassa kyllä todellakin homma hallussa. Meillä eka ultra np-ultra ja se 7.1.09 sitä ennen sydän äänet joulukuun lopulla. Päätin että jos äänet ei kuulu menen yksityiselle ultraan en jaksa odottaa viikkoa muuten millään et pääsee np-ultraan. Olen kärsimätön, tiedän :D
Sain taas kömpiä sänkyyn keskellä päivää ja nukuin sitten kolme tuntia, teki kyllä terää. Tänään ei olekaan ollut sitten niin huonoja oloja.

Ostin jopa ensimäisen joululahjankin tänään, vielä kun loputkin sais ostettua. Mutta kaupoissa kiertely ahdistaa. Miten muiden lahjaostokset voi? Olenko ainut mattimyöhäinen?
 
Irmeli09
Heipä hei,

Joululahjoista: Kävin tuossa juuri ostelemassa viimeisiä. Tai yhtä en löytänyt, mutta ei sillä ole niin väliä, voi jäädä ostamattakin. Minulla aina vähän huono omatunto noista jouluostoksista kun tuntuu että törsäilen kauheasti enkä kehtaa miehellekään aina kertoa kuinka paljon on mennyt rahaa :ashamed: .

Vanha vaiva taas vaivana: PERSEHERMO! Kyllä vain tämä joka raskauden inhokkini. Lasten kuullen sitä muuten kutsutaan pehvahermoksi. Minulla alkaa tuolta alaselästä pehvan päältä sattua ikävästi. Esikkoa odottaessani vaiva alkoi ensimmäisen kerran ehkä joskus 20 + viikoilla. Muistan kuinka kerrankin jäin jumiin vessanpöntölle :LOL: . Jouduin huutamaan miehen apuun kun en saanut edes pyyhittyä itse, NOLOA! :ashamed: . Pahinta on kun makailee sohvalla. Se itse makailu on oikein kivaa, ei tunnu missään. Mutta sitten tietty pitää sieltä päästä ylöskin ja silloin se PERSEHERMO iskee ja sattuu niin vietävästi. Sieltä sitten yritetään ylös ja sätkikään kuin koppakuoriainen selällään kun puhelin soi tai ovikello. Ei kivaa. Loppuraskaudessa myös on optimointia kuinka tehdä tuo kyljen kääntäminen (joka pitää suorittaa vähintään 50 kertaa yössä ). Pitää miettiä kuinka sen järkyn mahakummun saa vyörytettyä ympäri ja kuinka se tehdä niin ettei HERMO mene täysin PERMUKSILLEEN :LOL: . Sitä odotellessa. Pääsinhän tässä raskaudessa jo 6. viikolle ennen tätä ihanaa tuntemusta :/ .
 
Irmeli09
KESKIVIIKKO 17.12.2008



maaliskuu + pikku-onni.............rv 5+4 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi.............rv 5+6 :heart:

unelma3....................................rv 6+2 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä...rv 8+3 :heart:

päärynärouva + papuska.........rv 9+4 :heart:

toivova-84.................................rv 10+0 :heart:

tiara + Vuokko..........................rv 10+0 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen.........rv 10+1 :heart:

 
Irmeli09
Vielä tunti armonaikaa, sitten on synttärit ja taas kierähtää mittariin vuosi lisää. Onneksi tuon esikon varsinainen syntymäpäivä on myös huomenna niin ei tarvitse muistella tuota omaa ikääntymistä, voi vain juhlia tuon pojan synttäreitä. Niissä kun vielä löytyy juhlimisen aihetta :wave: .
 
Joululahjoista, niitä on osteltu ja vielä muutama tarttis keretä hakeen, ja rahaa on myöskin kulunu myöskin ihan kauheesti :ashamed:
Irmeli09 inhottavan kuulonen tuo sinun PERSEHERMOS :LOL: Täällä vointi ok, aamuisin hiukan yököttää, ja väsymys painaa, mutta tyytyväinen oon siihenkin, saapahan kunnolla nukkua, kun ennen ei oo uni tullut millään silmään....
niin ja ONNEA Irmelille ja poitsulle!
 

Yhteistyössä