Viikkopinon 45/49 jatkopino

  • Viestiketjun aloittaja Irmeli09
  • Ensimmäinen viesti
Tervehdys!
Irmeli, juu tänään on siis 10+1, aina tiistaina poksuu :D Kiva tollanen hermo heti alkuraskaudesta! No jospa se jossain vaihessa loppuis, kun kohdun asento muuttuu niin ei välttämättä kestä koko raskautta! Hope so!

Päärynärouva: Ihanaa että oli hyviä ultrakuulumisia! Mulla ultra sitten perjantaina taas...katsotaan mitkä sitten on taas viikot :D

ja nuolaisin ennen kuin tipahti...oksensin taas eilen :x oon muuten miettiny tota sanontaa...eikösse kannattas just nuolasta ennenkun tipahtaa...vaikka jos jätski on sulamassa niin lattiallehan se menee jos ei ehdi nuolasta :LOL: On mullakin ehkä liikaa aikaa... :ashamed:
 
Aah, ihana huonovointisuus on löytänyt meillekin :D
kukkaiskeiju no nyt munki aivonystyrät rupes raksuttaan tota "nuolasta" juttuu :whistle:
Käyn aina kurkkiin vähä joka pinossa ja hirveesti suru-uutisia :'( Elämä on vaan joskus niin epäreiluu, en voi ollenkaan ymmärtää et miks ihme suodaan jos ei sitä kerran saa kotiin tuoda!! :( Niin on paha mieli!!
Voi, kun me kaikki saatais pysyä joukossa mukana ja sitten saatais jatkaa pinoa vauvojen synnyttyä =)

Kohta pääsee iltavurosta kotiin, jotta sitten pääsee aamulla takas |O
 
Irmeli09
TORSTAI 18.12.2008



maaliskuu + pikku-onni.............rv 5+5 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi.............rv 6+0 :heart:

unelma3....................................rv 6+3 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä...rv 8+4 :heart:

päärynärouva + papuska.........rv 9+5 :heart:

toivova-84.................................rv 10+1 :heart:

tiara + Vuokko..........................rv 10+1 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen.........rv 10+2 :heart:

 
iltaa =)
onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:
tänään tuli aika ultraan 30 pv, jännittää vaikka käytiin siellä varhaisultrassa :) mulla olo ollut nyt jo pari viikkoa oikein hyvä, todella harvoin enää tulee huonoaoloa. voimia kaikille sen kanssa painiville :hug:

voi mä oon "jo" viikolla 11 :)

hyvät yöt kaikille!
 
Irmeli09
Hyvä, että toivova-84:llä on tuo pahaolo helpottanut =) . Minusta tuntuu, että täällä se ei ole vielä edes alkanut. Sitä odotellessa :saint: .

Veto on aika vähissä. Selvisimme juuri tiimihengellä miehen kanssa tuon esikon 5v kaverisynttäreistä. Huh huh! Viisi poikaa ja 1 tyttö oli siinä tarpeeksi koordinoimista. Meni kyllä ihan hyvin, kaikki säilyivät hengissä :D . Täytynee harkita jos sitä vaikka itsekin painuisi pehkuihin. Huomenna pitäisi nimittäin repiä nuo jampat aikaisin tuolta sängynpohjalta kun on heti aamusta esikon 5v. neuvolalääkäri.
 
irmeli: Mulla oli kauheasti oireita sillon kun tein testin joskus viikolla 4, sit ne jotenkin loppu just että viikot 5 ja 6 oikeastaan meni ilman oireita, no nyt on kyllä senkin edestä :D

Voi että ihanaa mennä sinne ultraan huomenna, toisaalta jännittää vähän, toisaalta tuntuu etä kaikki on kunnossa, ja vähän helpottaa kun viimeks oli kunnossa. Enkä usko että viikot muuttuu mihinkään...
 
Irmeli09
Kukkaiskeiju: Minulla oli myös oireita selkeästi enemmän silloin joskus viikolla 4. Nyt on selkeä suvantovaihe. Persehermokipukin on laantunut parin päivän jomotuksen jälkeen :D . Vakio on kyllä se, että kerran päivässä tulee ihan järkyttävä väsykohtaus. Ensin tulee jotenkin ontto olo ja sitten alkaa tuntumaan siltä että silmät tippuu päästä kun väsyttää niin hirveästi. Tänäänkin kun makoilin max puoli tuntia (josta 25 min pojat hyppi päälläni) niin meni ohi. Hävisi sen siliän tien. Olin taas kuin uusi ihminen, omituista! Mutta hyvä niin. Uskon kyllä että tuossa muutaman viikon päästä olo voi olla huonompikin, kun nyt ei ihan jouluksi osuisi, että pääsisi ahmimaan jouluherkkuja. Ruoka nimittäin maistuu. Minulla on koko ajan nälkä. Painoakin on tullut ainakin kilo lisää ja tätä tahtia ei yksi kilo tunnu missään. Tekisi mieli mässäillä koko ajan, järkyttävää. :eek: . Naureskelin kyllä miehelle, että ajattelin tästä raskaudesta lihoa 24 kiloa kun edellisistä on tullut vain 12 kg per raskaus. :whistle:
 
Irmeli09
PERJANTAI 19.12.2008



maaliskuu + pikku-onni.............rv 5+6 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi.............rv 6+1 :heart:

unelma3....................................rv 6+4 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä...rv 8+5 :heart:

päärynärouva + papuska.........rv 9+6 :heart:

toivova-84.................................rv 10+2 :heart:

tiara + Vuokko..........................rv 10+2 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen.........rv 10+4 :heart:
 
Hei kaikki!
Eli kävinpä minäkin nyt sitten taas ultrassa ja vaavi oli kovinkin vilkkaalla päällä siellä poukkoilemassa :D Kasvua oli tapahtunut hyvin, viimeksi siis oli vain 1,3cm ja nyt sitten 3,2cm! Kädet näkyi ja jopa silmien aiheet! Vähän ihanaa! Laskettu aika muuttui päivällä eli se on nyt sitten 13.7.09. Meillä on vuosihääpäivä 12.7... :whistle: :heart: Laitanpa ton kuvankin vaikka on vähän epäselvä kuva nyt tolla kameralla...



Kukkaiskeiju ja pöppis 10+4
 
Irmeli09
LAUANTAI 20.12.2008



maaliskuu + pikku-onni.............rv 6+0 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi.............rv 6+2 :heart:

unelma3....................................rv 6+5 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä...rv 8+6 :heart:

päärynärouva + papuska.........rv 10+0 :heart:

toivova-84.................................rv 10+3 :heart:

tiara + Vuokko..........................rv 10+3 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen.........rv 10+5 :heart:

 
Oi voi huomenna on jo vk 9 (o/ ihanaa. Onko muilla tullut nukkumis ongelmia? Minulla jalat kamalan levottoman oloiset, kylmä/kuuma-aaltoja ja muuten vain öisin tuskainen ja levoton olo. Yöt meneekin siis pätlittäin nukkuen ja sänkyä ympäri mylläten
 
Oi voi huomenna on jo vk 9 (o/ ihanaa. Onko muilla tullut nukkumis ongelmia? Minulla jalat kamalan levottoman oloiset, kylmä/kuuma-aaltoja ja muuten vain öisin tuskainen ja levoton olo. Yöt meneekin siis pätlittäin nukkuen ja sänkyä ympäri mylläten
 
Irmeli09
tavallinentanja: Minulla on kanssa välillä aina ongelmia tuon nukkumisen kanssa. Vaikeuksia on nukahtamisessa ja sitten yöllä jos herää voi olla ongelmia saada uudestaan unta. Nuo meidän pojat tuppaa joka yö muutaman kerran herättämään ja aina hieman jännittää saako sitä sitten uudestaan unta. Yksi yön keikuin täällä pystyssä parikin tuntia ja kyllä ärsytti kun arvasi, että seuraavana päivänä on aivan nuutunut. En kyllä ole varma johtuuko nämä ongelmat tästä raskaudesta. Noita ongelmia on ilmaantunut ennenkin stressin vaikutuksesta. Minulla on varmaan yhdistetty jouluraskausstressi :LOL: .
 
Ihanaa 7 viikko alkoi.... :D
kohta mennään poitsun kans saunomaan ihan kahestaan, kun isäntä on tonttu-juhlis.....ja se osaa olla tosi rasittava kun tulee kotiin hummaamasta....siis se sen miljoonan kertaa kertoo illan asiat kerta toisensa jälkeen, eipä juuri kiinnosta 4 aikaan yöllä :kieh: Nooh, pääsenpähän taas aamulla kuittaileen :D

On tuolla ulkona sitten niin mukavan jouluinen keli, että oikeen mieltä ylentää!!

Viikonloppuja!! :wave:
 
Tavallinentanja: Mulla on tuossa nukkumisessa lähinnä että jotenkin tuntuu että selällään alkaa jotenkin oksettaan, mahallaan sattuu tisseihin ja jos on pitkään kyljellään niin tulee lonkka kipeeks :LOL: Eli pyörimistä täälläkin. Nyt vähän helpotti kun otin sänkyyn lisää tyynyjä (ihanaa!!!) Ja laitan yhden kyljellään jalkojen väliin tai sit nukun vähän niinkun puoliks mahallani, mutta sillai että on tyyny siinä masun alla niin ei satu tisseihin ja sitä tyynyä ón muutenkin kiva rutistaa :D On miestäkin tietty, mutta tässä tuo tyyny nyt toimii paremmin. :LOL:

Uuh, mä oon tänään poukkoillut seppälän kaikki kaupat läpi, hirveä ruuhka, yäks. Mutta löyty lahjat melkein kaikille...vielä muutama pitää hakea maanantaina.Ja huomenna suur siivoukset... Vähän muuten ihanaa, sain tietää että mun enon vaimo on myös raskaana! Viikon mua myöhemmät viikot, saan sitten serkun yhtäaikaa lapsen kanssa :D
 
Joo ja viime yönä oli eka kerta kun heräsin siihen et oli järkyttävä nälkä! Sit piti viilistä käyä syömässä. Mut tosiaan tunnen itseni kamalan tuskaiseksi. Ei mulla enää tissit ym oo kipeenä, pahaaolo tosin välillä on yöllä mut eniten on sellainen hiki/kylmä ja levoton olo. Mitä lie. Nyt oon jo ihmetellyt sitäkin mihin tissi kivut on kadonneet :ashamed: tosin toisaalta tajusin ettei ne kai ikuisesti niin kipeät ole kuin olivat. Mut juu työpäivä takana ja nyt saunaan ja taas aamulla ahkeranan mummoja hoivaamaan :)
 
tavallinentanja sullahan näyttää noita viikkojakin olevan jo sen vertiin, että noi alkuviikkojen "pahimmat oireet" alkaa jo pikkuhiljaa hetkeks helpottaan, kunnes sitten taas palaavat siellä joskus loppupuolella, eikös se niin mene!! :D Meillä taitaakin olla aika pitkälti sama ammatti, minäkin noita mummoja ja pappoja hoivailen =)
 
Irmeli09
Heipä hei,

Taas yksi päivä vähemmän jouluun :D . Toivottavasti Aamulehden säätiedotukset pitäisivät paikkansa ja Pirkanmaalle oikeasti saataisiin valkea joulu. Hieman vaikea uskoa kun on plussakeli ja maa mustana (tai oikeammin vihreänä kun nurmikko tuolla kukoistaa ).

Minulle tuli taas tänään huono omatunto kun menin pikkukakkosen kanssa päiväunille. Tuona aikana mies oli sitten esikon kanssa pessyt koko saunan ja pesuhuoneen :saint: . Välillä minulla on sellainen tunne, että vedätän kaikkia näine raskausoireineni. On muka väsy ja mukamas ahdistaa ja etoo ja selkääkin särkee. Ai ai ja vali vali. Oikeasti tuo olotila on kuitenkin aikas hyvä. Täällä palstoilla kun lukee muiden oksenteluista yms. tulee sellainen tunne että pitäisi olla tosi tyytyväinen ja energinen kun itse on päässyt, vielä ainakin, niin vähillä vaivoilla. :saint: .

Käytiin tuossa tänään viemään muutama joulutervehdys, siskon perheelle ja kummipojalle. Ehkä se joulutunnelma sieltä alkaa pikkuhiljaa löytymään. Huomenna voisi mennä vaikka kuuntelemaan kirkkoon noita kauneimpia joululauluja. Olisi tuossa pitäjän vanhassa kirkossa jonne en ole saanut koskaan raahattua luitani. Täällä paikkakunnalla kuitenkin jo neljättä vuotta asutaan, hävettäähän tuollainen saamattomuus, ei kehtaa kylillä kertoa :ashamed: .
 
Ylpeydekseni äskön saunassa huomasin (poika itse asiassa huomautti), että mun nortin natsoista on kasvaneet utareet :LOL: Poika siis sanoi: Sun tissit on aika isot äiti ja samalla näytti käsillään tonne navan kohtaan :LOL: Isäänsä tullut, niin kohtelias ja hienovarainen ;)
 
Irmeli09
SUNNUNTAI 21.12.2008



maaliskuu + pikku-onni.............rv 6+1 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi.............rv 6+3 :heart:

unelma3....................................rv 6+6 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä...rv 9+0 :heart:

päärynärouva + papuska.........rv 10+1 :heart:

toivova-84.................................rv 10+4 :heart:

tiara + Vuokko..........................rv 10+4 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen.........rv 10+6 :heart:

 

Yhteistyössä