Viikkopinon 45/49 jatkopino

  • Viestiketjun aloittaja Irmeli09
  • Ensimmäinen viesti
mä oon tänään siivonnu tosi ahkerasti, vielä olis paljon, mutta mä oon aivan puhki :ashamed: Ei jaksa. Mies uhos tehä sitten yksin...no lupasin sitten vielä tästä keski kerroksesta pyyhkiä pölyt ja laittaa tavarat paikalleen, se lupas imuroida, hakata matot ja pestä lattiat...ja vielä aiko mennä kauppaankin... Jahka joulusiivot tehty niin mä kyllä huokasen!
 
Hiljaiseloa olen vietellyt täällä kun toi pahaolo ja WC:n pönttö ovat tulleet tutuiksi keskiviikosta alkaen. eikä siellä pöntöllä ole vierailtu kerran tai kaksi vaan välillä tuntuu et voisin muuttaa toiseen vessaamme. Kaikki tuli ylös mitä laittoi alas, nyt on eilisestä illasta vähän helpottanut ja tänään ei ole kuin etova olo. syödä olen uskaltanut ja lääkäri kirjoitti sairaslomaa loppiaiseen joten on tässä aikaa toipua ja kerätä viikkoja. Joulusiivot ja muut järjestelyt on vähän supistetumpia meillä mut huomenna yritän jotain puuhata. Meille kuitenkin tulee aattona ruokavieraita 5 aikuista ja sit oma väki päälle eli meitä on 9henkeä.
Mut kuten MARTAT on neuvoneet emmehän vietä joulua kaapissa niin eihän niitä silloin ole pakko siivota. Ehdin siivoamaan sit paremmin joskus joulun jälkeenkin.
Yritetään nauttia jouluruuista ja joulusta kukin voimiemme ja mieltymystemme mukaan ja ensi jouluna toivottavasti meillä jokaisella on yksi/kaksi uutta jäsentä perheissämme! Eli Tarrasukkia kaikille ja voimia jos suru tulee joulunpyhinä. :heart: :xmas:
 
Irmeli09
Unelma3: Kiva kuulla kuulumisiasi, vaikkakin sitten pahanolonkuulumisia :x . Täällä on kanssa ollut aika heikko päivä. Koko päivän on ollut aaltoilevaa etovaa oloa. Koko ajan tekisi mieli syödä jotain. Etova olo on poissa vain silloin kun syö tai makaa sängyssä. Oman olemuksen kannalta ei olisi kovin hyvä olla ihan koko ajan syömässä ja nuo kaksi vipeltäjää estävät aika hyvin sen makoilun. Eli jotensakin etovaa oloa tämä on siis ollut. Joulu nyt vähän kyllä jännittää kuinka saa tämän raskauden pidettyä salassa. Ei ole kivaa esittää iloista joulumieltä jos on inho olo koko ajan. No turha kai sitä on etukäteen kauheasti murehtia katsotaan mikä on olotila silloin....
 
Irmeli09
MAANANTAI 22.12.2008



maaliskuu + pikku-onni.................rv 6+2 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 6+4 :heart:

unelma3.......................................rv 7+0 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 9+1 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 10+2 :heart:

toivova-84...................................rv 10+5 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 10+5 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 11+0 :heart:

[/quote]

 
Heipsan!!

Tänään ois vapaa ja se tarkoittaa, että tarttis joulua alkaan laittaa, huomenna ois sitten vielä töitä!! Ei vaan oo minkään näkösii inspiksii |O Huomenna tosin ajattelin vast siivota....tänään siis kauppareissu edessä, ahdistaa ajatuskin mennä tonne täyteen ahdettuun kauppaan :headwall:

Ihanaa joulunalusaikaa kuitenkin kaikille :xmas:

Terkuin: maaliskuu ja pikku-onni 6+2
 
Irmeli09
Täällä on jouluruoat ostettu eikä ollut edes paha ruuhka kaupassa. Sangen positiivinen kokemus siis. Tänään on ollut muutenkin parempi päivä kuin eilen jolloin olin ihan vihreänä lähes koko ajan. Yksi oire joka ei kyllä ole lientymään päin on tuo järkyttävä nälkä. Yleensä sitä huolehtivana äitinä katsoo, että lapsilla on ruoat edessä ja kaikki hyvin ennenkuin itse ryntää ruokapatojen ääreen. Nyt on tahti muuttunut. Tänäänkin ryntäsin kun tulimme kauppa- ja vierailukäynniltä kotiin suoraan ruokakaapille ja vetäsin pari voikkaria. Lapset eivät suunnilleen olleet saaneet ulkovaatteita pois tässä vaiheessa :LOL: . Aloitin puuron keiton ja lappasin valmista puuroa lasten lautasille sillain sopivan nirkosesti. Sen jälkeen kaavin omalle lautaselle jättimäisen annoksen ja lappasin sen suuhuni paljon ennen kuin lapset pääsivät käsiksi omiinsa :LOL: . Järkyttävää ja ennennäkemätöntä. Kyllähän tuo nälkä alkoi sitten hieman helpottamaan. :saint: . Joulukilojen kertymistä ei tätä vauhtia kyllä voi oikein estää, mutta eikös se näin jouluna ole sallittuakin. Nimittäin noiden kilojen kartuttaminen. Ainakin tuohon tekosyyhyn aion vedota neuvolassa 29.12. jos vaaka kirskuu tämän eukon alla turhankin korkeisiin lukemiin :ashamed: .

Ainakin tänne Pirkanmaalle saatiin kuin saatiinkin valkea joulu. Ihanaa!!!!! Kyllä hymyilytti jo aamusella kun kurkisti ulos ikkunasta. :D
 
Irmeli09
TIISTAI 23.12.2008



maaliskuu + pikku-onni.................rv 6+3 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 6+5 :heart:

unelma3.......................................rv 7+1 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 9+2 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 10+3 :heart:

toivova-84...................................rv 10+6 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 10+6 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 11+1 :heart:

 
Irmeli09
KESKIVIIKKO 24.12.2008



maaliskuu + pikku-onni.................rv 6+4 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 6+6 :heart:

unelma3.......................................rv 7+2 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 9+3 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 10+4 :heart:

toivova-84...................................rv 11+0 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 11+0 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 11+2 :heart:



 
Irmeli09
TORSTAI 25.12.2008



maaliskuu + pikku-onni.................rv 6+5 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 7+0 :heart:

unelma3.......................................rv 7+3 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 9+4 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 10+5 :heart:

toivova-84...................................rv 11+1 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 11+1 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 11+3 :heart:


 
Irmeli09
PERJANTAI 26.12.2008



maaliskuu + pikku-onni.................rv 6+6 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 7+1 :heart:

unelma3.......................................rv 7+4 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 9+5 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 10+6 :heart:

toivova-84...................................rv 11+2 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 11+2 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 11+4 :heart:

 
En ehtinyt hyviä jouluja toivottaa ennen joulua, mutta nyt siis, toivottavasti kaikkien joulut on mennyt kivasti! Itse olemme lähdössä tänään ajelemaan turkuun iskän luo. Ja sunnuntaina takaisin. Eli jos en tänne ehdi, niin hyvää uutta vuotta!
 
Irmeli09
SUNNUNTAI 28.12.2008



maaliskuu + pikku-onni.................rv 7+1 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 7+3 :heart:

unelma3.......................................rv 7+6 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 10+0 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 11+1 :heart:

toivova-84...................................rv 11+4 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 11+4 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 11+6 :heart:


 
Irmeli09
Sunnuntaita kaikille!

Olimme tuossa juuri vierailulla anoppilassa ja miehen mummulassa pari päivää. Autolla tuli ajeltua varsinkin eilen ihan olan takaa. Hassua kuinka tuo autonominen hermosto toimii. Emme halunneet kertoa tästä raskaudesta vielä kenellekään kun ensi perjantaina olisi ultra ja sinne asti olisi tarkoitus pitää salassa. Olin ihan stressissä etukäteen miten tämän turvonneen pömpän saa pidettyä keneltäkään salassa ja kuinka käy joulupöydässä erinäisistä asioista kieltäytyminen :saint: . No kaikki meni tosi hyvin. Onneksi en ole mikään kalansyöjä normaalistikaan joten kaloista kieltäytyminen ei tainnut herättää liikaa epäilyjä ja viinikään ei nyt vain sattunut maistumaan :LOL: . Tuo maha pysyi tosi hyvin kuosissa ja piilossa ponchon alla :LOL: . Toisin kävi kun kävelin kotiovesta sisään. Maha pullistui saman tien ja olokin muuttui heti etovaksi :LOL: . Minä luulen, että juuri tuo turvotus saa aikaan sen että olo ahdistuu ja lisäksi ilmaa tunkee yläkautta pois. Pitäisi koko ajan röyhtäillä eikä se ole aina niin helppoa kuin luulisi. Lisäksi romahdin väsymyksestä sohvalle enkä pystynyt sieltä nousemaan. Anoin miestä nukuttamaan pojatkin vaikka oli minun vuoro. No seuraavat kaksi iltaa ovat sitten minun heiniä.

No uutena vuotena pitäisi vielä hieman feikata kun tuttavaperhe on kaiketi tulossa meille kyläilemään. Tosin pari viimeistä vierailua on kyllä peruuntunut kun aina joku on ollut kipeenä, saa nähdä kuinka nyt käy.
 
Irmeli09
MAANANTAI 29.12.2008



maaliskuu + pikku-onni.................rv 7+2 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 7+4 :heart:

unelma3.......................................rv 8+0 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 10+1 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 11+5 :heart:

toivova-84...................................rv 11+5 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 11+5 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 12+0 :heart:


 
Heipä hei kaikille!!

Ne on sitten joulun pyhät lusittu ja arki koittaa, kun töihin pitäis lähtee iltavuoroon!! Läheisille kerrottiin aattona, ja ihanat onnentoivotukset saatiin kaikilta!! Nyt on kyllä niin helpottunut olo!! Tuleva isovelikin on ihan innoissaan....poikaa hän toivoisi, mutta tyttökin käy =) Hänelle sanoimme, että vauva tulee, kun on valmis, poitsulla kun ei sellaista ajantajua vielä ole, jos kuitenkin jotain sattuu!!
 
Irmeli09
Tänään piti olla ensimmäinen neuvola, mutta soittivat ja peruuttivat ajan :eek: . Oli kuulemma sairastapauksia äippäneuvolassa. Uusi aika on nyt 8.1. Perjantainen lääkäriaika eli ULTRA pysyi kuitenkin paikallaan mikä on tärkeintä. Ainoa asia joka tuossa neuvolan perumisessa pikkusen harmittaa on se kun täytyi tuota esikoista alustaa hieman eilen tulevasta vauvasta. Minun olisi nimittäin pitänyt ottaa kummatkin pojat mukaan neuvolaan kun miehellä oli työkiireitä. Ajattelin, että täytyyhän sitä tuolle esikolle jotain sanoa ettei ole ihan huuli pyöreänä siellä neuvolassa. No toivottavasti ei nyt sitten mene lavertelemaan koko kansalle asiasta kun ei olla haluttu kertoa kenellekään ennen tuota perjantai ultraa. No eipä tuo poika kyllä ole mikään hirviä jutustelija joten toivoa on. Ei me kyllä sanottu ihan suoraan että vauva on äitin masussa vaan sanoin, että täytyy mennä hieman keskustelemaan neuvolan tädin kanssa siitä josko meille voisi tulla vielä yksi vauva :LOL: . Täytyyhän sitä lupa kysyä, eikös vain ;) . No perjantaina voidaan sitten oikeasti kertoa esikollekin vauvasta :heart: .
 
morjens vaan tännekkin.

tänään oli lääkärineuvola ja la olis nyt virallisesti 15.7 ja viikkoja on nyt jo 11+5. kaikki oli ok, sydän äänet vaan ei meinannu kuulua millään ja sit kun kuulu niin ne oli tosi hiljaset. lekuri ei ollu huolissaan mut mä oon, koska ne kuulu tosi hiljaa. no kai se voi viel olla ihan ok. pelkopolille sain myös lähetteen ja se onkin sit aikamoinen käynti. kestää jopa 5 tuntia ja mulle tehdään ultra, sisätutkimus, mietitään kaikki vaihtoehdot läpi ja mietitään et kuin ison vauvan voin viel synnyttää. mikä musta on aika selvää kun poika jäi jumiin ja oli sen 4570 g et ei varmaan yli sen :LOL: no ehkä se tästä.

KAIKILLE HYVÄÄ JA ONNELLISTA UUTTA VUOTTA!
 
Irmeli09
TIISTAI 30.12.2008



maaliskuu + pikku-onni.................rv 7+3 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 7+5 :heart:

unelma3.......................................rv 8+1 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 10+2 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 11+6 :heart:

toivova-84...................................rv 11+6 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 11+6 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 12+1 :heart:


 
Hih, monilla ultra tulossa, ihanaa!

Mekin on kotiuduttu ja huomenna uuden vuoden viettoon sitten! Enpä ole ihmeempiä touhuillut, ostettiin wii ja wii fit niin niitä pelaillut ja tietysti piti käydä alemyynneissä :whistle:

Hyvää uuttavuotta 2009 kaikille!!! :wave:
 
Heippa kaikille, ja hyvää uutta vuotta!! :heart: :heart:

Mä olen vähän taustaillut tässä viime aikoina, en mitenkään tarkoituksella, mutta olen kovasti käynyt lukemassa tätäkin pinoa!! Minun jouluhössötys jäi tänä vuonna käyttämättä, kun olen jo parisen viikkoa majaillut ulkomailla miehen työn perässä.. :/ Sitten katkeransuloisena seurailin kaikkien kinkunpaistamistekstejä ja porasin kotii-joulu-ikävää.. :LOL: :LOL: (Niin ja siis en todellakaan ole missään lämpimässä vaan kylmässä ja märässä..)
Ihana nähdä että kaikilla näyttäisi olevan asiat ainakin suunnilleen mallillaan ja toukkaset on pysyneet kyydissä! Huomasin tosta päivityksestä että meitä on kolme joilla on samana päivänä LA, eli 15.7 !?!? WAU!! :heart: :heart:
Täällä huono olo on helpottumaan päin, mitä nyt muutamana päivänä (JOULUNA..) tuli kauheeta takapakkia, mutta kokopäiväinen pahoinvointi on alkanut helpottaa, viimeinkin!! Onneksi saan vaan lepäillä täällä vielä pari viikkoa, kun mies passaa ja hoitaa.. Sitten alkaa taas arki, paluu suomeen, töihin ja yksin... ääh!! Voin kertoa että raskauden 4-9 viikot yksin ei olleet mitenkään kauheen mukavaa.. Noh, mies tulee kotiin maaliskuussa, sitten ei tarvii enää hengailla yksin.. :whistle: :whistle:

Voikaa kaikki hyvin ja reippaasti, kohta tulee jo kevät!! :D :D :flower: :flower:

Tiara+Vuokko 11+6

(Pakko kertoo toi Vuokko- tarina jos joku ihmettelee tota AIVAN järkyttävää tekonimeä :D:D... Näin pari päivää plussaamisen jälkeen unta jossa sain tyttövauvan ja sen nimi oli Vuokko! ...Ei mitään hajua mistä se on tullut, enkä tunne ketään Vuokko-nimistä... hehehehhe...sitten meidän toukasta tuli Vuokko!...Mitä mies ei hyväksy vieläkään..Ylläri.)
 
Irmeli09
KESKIVIIKKO 31.12.2008



maaliskuu + pikku-onni.................rv 7+4 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 7+6 :heart:

unelma3.......................................rv 8+2 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 10+3 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 12+0 :heart:

toivova-84...................................rv 12+0 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 12+0 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 12+2 :heart:

 

Yhteistyössä