Viikkopinon 45/49 jatkopino

  • Viestiketjun aloittaja Irmeli09
  • Ensimmäinen viesti
Irmeli09
kukkaiskeiju: Voipi olla, että silmät ovat harittaneet kun olen lukenut teidän tietoja tuolta heinäkuisista. :saint: . Nyt on kuitenkin korjattu sairaala. Olisi se kyllä ikävä jos täytyisi lähteä hurjan matkan päähän synnyttämään vain sen takia että listassa on väärän sairaalan lyhenne :LOL: .
 
Irmeli09
MAANANTAI 8.12.2008


maaliskuu + pikku-onni........rv 4+2 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi.................. rv 4+4 :heart:

unelma3...............................rv 4+ :heart:

tavallinentanja.....................rv 7+ :heart:

päärynärouva + papuska.....rv 8+2 :heart:

toivova-84............................rv 8+5 :heart:

tiara + Vuokko.....................rv 8+6 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen....rv 8+6 :heart:
 
Irmeli09
Pistin listaten myös nuo raskausviikot ja vauvojen nimet. Ihan kiva seurata noita raskausviikkojen karttumista :D . Lisäksi minä en ainakaan ikinä muista noita päiviä joten pysynpähän kärryillä :ashamed: .

Kertokaa minulle vain niin korjailen noita tietoja jos ei ihan oikealta tuolla ruudulla näytä.
 
Ihana tuo lista, kun näkee omat ja muiden viikot samalla!!!
Tänään oltiin siskon kanssa jouluostoksilla, ja mä en tajuu, se arvas taas että odotan....mistäköhän se on periny nuo kyvyt, meitin äitillä on kans laser katse, siks en ookkaan vielä kyläilemäs käyny....alle 5 minuutissa koko suku tietäis!! :eek: Tosin nyt mulla on semmonen fiilis, että vaikka kaikki tietäis ni ei haittais, km-raskaudes oli alusta asti tunne, että hyvää ei heilu...kyllä sen sit varmaan tuntee, että milloin kaikki on hyvin ja milloin ei!! Ja nyt mulla on tunne et kaikki on hyvin :heart: Tosin, en kiellä ettenkö keskenmenoa miettis, on se kuitenki niin tuoreessa muistissa vielä!

Galluppiin: Ehdottomasti haluan tietää kumpi tulee, esikosta ei tiedetty (isäntä ilmoitti ultrassa heti, että ei tartte kertoo kumpi tulee, ite oisin halunnu....)
 
Irmeli09
TIISTAI 9.12.2008


maaliskuu + pikku-onni........rv 4+3 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi........rv 4+5 :heart:

unelma3...............................rv 5+1 :heart:

tavallinentanja.....................rv 7+1 :heart:

päärynärouva + papuska.....rv 8+3 :heart:

toivova-84............................rv 8+6 :heart:

tiara + Vuokko.....................rv 9+0 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen....rv 9+0 :heart:

 
Nostin, kun oltiin pudottu toka sivulle!!
Koska ja miten ootte aikonu kertoo läheisillenne/ ystävillenne?? Mä tahtoisin ehkä jouluna kertoo isovanhemmille, ja ystävät saavat tietää siinä vaiheessa, kun kysyvät itse....
Taas on niin pimeää ja sateista, että |O
 
Maaliskuu: Hauska sisko! Mulla lähinnä kun kerrottiin niin suurin osa oli vähän sillai että no sehän oli ihan odotettavissakin... :( Höh, vois sitä nyt silti innostua! Tai kyllä mun porukat ja suku innostu, mutta miehen suku oli vähän tollasta mälsää...yks sano että no mä onnittelen teitä sitten vasta heinäkuussa...pikkunen pessimisti... Niin siis sun kysymykseen niin me kyllä kerrottiin mun perheelle heti kun plussa tuli, miehen suvulle vähän myöhemmin. Kyllä meillä jo kaikki tietää, oon vähän sellanen höpöttelijä :LOL:

).( Olipas eilen mukavaa, kun käytiin saunassa ja yritin tätä flunssaa saada pois ja olla freessinä, niin käytiin hammaspesulla miehen kanssa tämmönen keskustelu:
Mies: Kurlaapas kurkku tällä suuvedellä, tulee raikas olo ja kurkku puhdistuu, paranet nopeammin
Minä: No en varmaan kurlaa, oksennan kuitenkin...
Mies: Noo, kulta, paranisit nopeammin, et sä oksenna
Minä: Okei sitten...
Ja sitten mä oksensin niin etten olen koskaan oksentanut!!! Nyt jo vähän naurattaa, mutta ei siitä kyllä raikkaampi olo tullu ja kurkkuki tuli entistä kipeämmäksi... :LOL:
Mies vaan sitten totes että Anteeks, en tajunnu että sulla oikeasti tulee nyt noin helposti oksennus...No on se mua hoivannutkin :D
 
Irmeli09
Kukkaiskeiju: Kuulostaa aika inhottavalta tuo pahoinvointi. Toivottavasti vointi pian helpottaa. Kuinkas muut jotka ovat pahoinvoinnin kanssa taistelleet?

Maaliskuu: Tuosta plussasta kertominen. Hmm... En oikein tiedä. Toisaalta olisi kiva kertoa, ettei olisi koko ajan sellainen tunne että pimittää ja valehtelee ja salailee yms. Toisaalta itsellä on vielä aika sekava olotila tämän raskauden suhteen joten haluaisi ehkä kuitenkin vielä pitää sen omana tietona. Joulukin on vähän turhan lähellä minun makuuni, voisiko sitä siirtää parilla viikolla :D . Toisaalta jouluna voi tulla ongelmia kun pöydässä voi olla viiniä jne. Ehkä se olisi kuitenkin helpompi kertoa. Minulla on lisäksi ongelmana se, että vatsa kasvaa järjetöntä vauhtia :saint: . Taisi olla jo viikolla 45 puhetta siitä kuinka minulla on valtaisa raskausvatsa. No se ei todellakaan nyt raskaana ole siitä pienentynyt, päinvastoin. Kävin kurkkimassa kuvia tuolla raskausvatsapinossa ja järkytyksekseni huomasin että menen vähintäänkin viikolla 15 tuon vatsan koon kanssa. Paino ei varsinaisesti ole noussut, vielä mennään onneksi alle 50kg:n, mutta vatsa on valtaisa. Taisin joutua siirtymään mammavaatteisiin toisessa raskaudessani viikolla 8. Nyt taitaa olla sama edessä jo viimeistään viikolla 6 :LOL: . Odottelen vain koska ihmiset alkavat kaupan kassalla kyselemään, että syntyykö kaveri pian :LOL: . Kuinkas muiden vatsat, ovatko yhtään kasvaneet?
 
Irmeli09 Joo, mulla kans tuttua tuo masun turvotus ja mulle painoa tullut JO 1kg lisää....että kauhulla odottelen loppuaikaa :LOL: Tosin ihan sama kuinka paljon se nousee, pääasia on että nousee!! Esikosta olin 3 kuulla ulkomailla, jossa paikallisetkin taputteli mun vattaa ja näyttivät peukkua isännälle (mulla tosin kohtukin ulospäin suuntautunut, joten silläkin varmaan vaikutusta....niin ja tällä mun puolen päivän aikaan alkavasta syömisestä :whistle: )

Minulla ei oo pahoinvointia, paitsi että aamuisin en saa suuhuni mitään ja jo ruuan näkeminen tekee pahaa....iltäpäivällä kaikki toisin....
 
Irmeli09
maaliskuu: Minulta ei kyllä maitoa heru. Minulla on nimittäin niin hitaasti heräävät tissit etteivät todellakaan ole vielä huomannut että muu kroppa on raskaana :LOL: . Synnytyksen jälkeenkin noilla tisseillä on mennyt aina toista viikkoa ennenkuin ne on tajunnut että pitäisi jotain maitoakin heruttaa :LOL: . Kateellisena olen aina sairaalassa synnytyksen jälkeen katsellut äitejä jotka tuosta vain imettävät vauvojaan ja valittavat maidon nousua rintoihin. Minulta on herunut hyvä jos 10 ml parin tunnin imemissession jälkeen :LOL: . Kyllähän nuo tissit sitten pojat ihan hyvin ovat ruokkineet kunhan ovat vauhtiin päässeet vaikka eivät mitään suihkutissejä olekaan.
 
Irmeli09 Mulla ei sitten esikosta maitoa tullut juuri lainkaan, eli meillä mentiin pulloruokinnalla jo synnärillä!! Mahtaakohan toi lokakuinen km vielä vaikuttaa enempi tohon maidontuotantoon, tai sitten mä todellakin suihkuan jo puolessa välissä raskautta :D
 
Irmeli09
maaliskuu: Kyllähän tuo keskenmeno voi hyvinkin vaikuttaa tuohon maidontuotantoon. On kropalla vielä hyvässä muistissa tuo raskaanaolo ja voi paikat herkemmin reagoida hormonimuutoksiin. :wave:
 
Irmeli09
Spontaanisti sitten päätin tuossa tänään tilata ajan ultraan. Sain kuin sainkin sen 23.12. klo 18. Sieltä on sitten tulossa toivottavasti ihastuttava joululahja, vaihtoehtoa en edes mieti :/ . Halusin juuri tuolle päivälle koska silloin on rv 6+5. Tuota aikaisemmin en halunnut ultraan, että sitten varmasti siellä jotain näkyisi. Näin voi sitten jouluna kertoa sukulaisille jos siltä tuntuu. Täytyy kyllä varmaan kertoakin koska tämä maha on niin järkky. Siirryin sitten kuitenkin tänään odotushousuihin kun meni totaalisesti hermot kiristäviin pöksyihin. Nyt vain täytyy miettiä minkä teltan vedän päälleni lauantaina kun on esikon 5 v syntsät ja sukulaiset ryysii paikalle sankoin joukoin :eek: .
 
Irmeli09
KESKIVIIKKO 10.12.2008


maaliskuu + pikku-onni.............rv 4+4 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi.............rv 4+6 :heart:

unelma3....................................rv 5+2 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä...rv 7+3 :heart:

päärynärouva + papuska.........rv 8+4 :heart:

toivova-84.................................rv 9+0 :heart:

tiara + Vuokko..........................rv 9+1 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen.........rv 9+1 :heart:


 
Huomenta!

Hauskaa että Irmelillä jo masu kasvaa :D Mulla vaan on vähän turvonnut, ei vielä kasvanut yhtään. Ekassahan se kyllä tuleekin yleensä näkyviin myöhemmin kun uudelleen raskaana olevilla.

).( Vähän oksettaa, mutta nyt kun tää flunssa alkaa olla ohi niin yritän päästä oksentamatta eteenpäin. Ja mä kun aina "vannoin" ettei mulle varmaan mitään huonoa oloa tule... hih, no hyvää päivän jatkoa!
 
Irmeli09
Kukkaiskeiju: Mulla varmaan noi raskaushormonit vaikuttaa niin että maha alkaa heti kasvaa. Tai jotain turvotustahan toi on ei se "vauva" siellä vielä niin iso ole :LOL: . Selkeästi tuo maha kasvaa päivän mittaan. Aamuisin tuo näyttää vielä suht normilta ja sitä miettii, että eihän tuo niin paha ole. Kun sitten illalla vilkaisee peiliin niin onkin sitten hieman eri näkymät :LOL: .
 
Minä tilasin sen neuvolan sitten kuitenkin tänään, sain sen vasta 13.1....neuvolasta kuitenkin sanottiin, että ei varmaan saada sydänääniä kuuluviin, kun normisti eka aika annetaan vasta kun 10 rv täynnä, jolloin ne kuuluu jo lähes varmasti, mulla sillon viikot 9+3, nyt sitten mietinki pitäskö sittenki ottaa myöhempi aika, koska sitten taas venyy ne seuraavan kerran kuuntelut, johonki kuukauden päähän (vaikka eikös tuo np oo joskus rv 11-12??) Mietin todella sitä varhaisultraa, mutta isäntä toppuutteli, että jospa vaan annetaan ajan kulua, jos kuitenki jotain sattuu, ni mieli ois vielä enempi maassa, kun vaapun on jo nähny.....onkohan se vähän pessimisti :( Tai sitten se suojelee mua, koska viime keskenmenon otin tosi raskaasti, enkä edes voi kuvitella miltä tuntuisi, jos tuon pikkuisen oisin jo nähnyt...

Nyt tuli aika omaa napaa, mutta, sainpahan purettuun =)

Sitten tänään musta tuntui, et mun tissit ei oo enää yhtä kipeet ja oonki niitä runnonu paniikin omaisesti koko päivän ja hokenu...olkaa kipeet, olkaa kipeet, nooh onhan ne kipeet!! (km alkoi nimittäin niin, että kaikki oireet katos muutama päivä ennen vuodon alkua) siks kaikki oireet ovat tervetulleita tähän osoitteeseen!! :headwall: Mä siis tutkin itteäni 24/7, joten kai ne mun työkaveritki jo alkaa kohta kyllästyyn mun hipelöimiseen ;)
 
Helou.. Mie oon ollut niin väsyksissä, ettei ole jaksanut kirjoitella edes tänne. Kamla väsymys tosiaan ja aika sellainen ympärivuorokautinen heikotus joka pahenee välillä etomiseksi. Ja massu on niin turvoksissa välillä, että jotta kuin olis jo viikot 18--> menossa (kun vertaan ystävääni itseäni), olen sen verran pullea tyttö että kun massua turvottaa niin on aika näky :LOL:
Meidän mukulalle varmaan kasvaa siivet kun ruokana tekee aina vaan mieli kanaa.. tai sitten hedelmiä :p
Maaliskuu, mulla oli välissä kanssa, että rinnat tule ns. normaaleiksi ja olin ihan paniikissa ja hypistelin niitä kokoajan, no kaks päivää ja ne oli taas kipeät...
Vähä yhtenä aamuna tuli vuotoakin tai aamupäivän, mutta oli sellaista kirkasta tuhrua joka muuttui ruskeaksi niin uskottelin sen tulevan limakalvoilta kun se oli todella vähäistä, vain pyyhkiessä ja sitten se katosikin eikä sitä enää ole tullut.

Kuinka teidän jouluvalmistelut sujuu? Itse en oikein ole saanut mitään aikaiseksi, huomenna ajattelin leipoa..

Tantsu ja Ötömöllikkä (ötömölliäinen miehelle siis, minä kutsuin aluksi pöppiäiseksi mutta taivuin rakkaani tahtoon vaikka minusta tuo nimi kuulostaa aivan sammakonkudulle :D) 7 +3 :heart: (la tällä hetkellä neuvolan mukaan 26.7 mutta turhaa vaihdella ennen kun ultrattu :))
 
morjens!

tänään oli sit eka neuvola ja ihan hyvin meni. täti on mukava.
hb oli 117 eli mulle hyvä, verenpaine oli 113/76, mut pulssi oli 99 eli aikas korkee.

ultra oli ens viikon keskiviikkona eli 17 pvä ja eka lekurin tarkastus 29 pvä eli kivasti puuhaa tälle kuulle. oma olo ihan ok mitä nyt väsyttää.

pääryskä ja papuska 8+4
 
Irmeli09
tavallinentanja: Päivitin myös tuon sinun lasketun ajan tuonne listaan. Tuo päivittäminen kun on niin hauskaa, etten voinut vastustaa kiusausta :ashamed: .

päärynärouva: Kiva että eka neuvola meni mukavasti. Tuli muuten verenpaineista mieleen, että onko aikaisemmin odottaneilla tullut paljon muutoksia verenpaineeseen, noussut/laskenut. Minulla on aina laskenut verenpaineet selvästi siitä mitä ne normisti ovat. Ihan hälyttäville lukemille ei kyllä ole päästy.

Neuvoloista tulee mieleen myös se, että loppuraskaudessa minulla on aina tuskaa ne masututkimukset kun pitää maata selällään. Minulla nimittäin on molemmissa raskauksissa tuo kohtu painanut niin että taju meinaa aina lähteä. Pitää aina vähän väliä ilmoittaa että nyt pitää kyllä päästä kyljelleen. Muistan elävästi myös erään hammaslääkärin kun esikoista odotin. Lääkäri ei pystynyt loppujen lopuksi laittamaan kuin väliaikaisen paikan kun meikäläinen oli koko ajan taju kankaalla :LOL: .


VAROITUS: JATKO SISÄLTÄÄ ANKEAA AVAUTUMISMATERIAALIA!
Saatiin juuri tuossa ikäviä uutisia miehen mummusta. Hänellä on todettu aggressiivinen keuhkosyöpä. Hän on jo yli 80 v. ja hänellä on paljon sairauksia. Hoitoja ei siis syöpään varsinaisesti aloiteta. Elinikän odote ei siis varmasti ole kovin pitkä. Olemme ajatelleet mennä käymään hänen luonaan tuossa viikonloppuna juuri ennen joulua (asuu toisella paikkakunnalla). Mietinkin, että pitäisikö kuitenkin kertoa hänelle tästä vauvasta jo silloin vaikka olin ajatellut jättää kertomisen aikaisintaan jouluun kun tuo ultrakin on 23.12. Minulla on jotenkin tosi voisiko sanoa masentunut olo. Tuntuu, että ikäviä uutisia tulee joko ajan jostakin kulman takaa. Oli tuo ystävän keskenmeno viime viikonloppuna ja nyt tämä. Lisäksi vanhempani ovat tämän taantuman takia kahden asunnon loukussa (josta pääsisivät kyllä vapautumaan jos älyä ja ymmärrystä olisi ). Miehen työpaikallakin ilmoitettiin eilen yt-neuvotteluista (en kyllä on tuosta juuri huolissani, hänelle tarjottiin jo tänään töitä muualta jos halua ja tarvetta on ). Jotenkin tämä odotuksen onnikaan ei vielä ole avautunut vaikka tätä on kuumeiltu jo monta kuukautta.

Toivottavasti mieli tästä kuitenkin kirkastuu, onhan maahan taas satanut uutta valkoista lunta ja joulukin on tulossa :heart: .
 
Irmeli09
TORSTAI 11.12.2008


maaliskuu + pikku-onni.............rv 4+5 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi.............rv 5+0 :heart:

unelma3....................................rv 5+3 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä...rv 7+4 :heart:

päärynärouva + papuska.........rv 8+5 :heart:

toivova-84.................................rv 9+0 :heart:

tiara + Vuokko..........................rv 9+2 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen.........rv 9+2 :heart:


 
nopeasti tervehdys tännekin!
ollut niin hirveä kiire että ei ole ehtinyt edes konetta avata ja illalla väsymys on kova :) muuten pahaolo hellittänyt, ei vaivaa enää juurikaan.
onnittelut uusille plussanneille :flower:
mulla helpotti aamupahoinvointiin, kun joi ensin vähän mehua ja sitten pikkuhiljaa esim. hapankorppua ilman päällysteitä. ja juokaa paljon, pitkin päivää! mutta voimia kaikille sen kanssa, se oli välillä todella kurjaa ja olo niin voimaton, mutta nopeasti se menee vaikka ei nyt siltä tuntuisi.
tavallinentanja mullakin ruokahalu kasvanut hirveästi, parin tunnin välein kauhea nälkä. ja pissattaa koko ajan :)
nyt täytyy vielä koira viedä pissalle ja sitten nukkumaan!
hyviä vointeja!

toivova ja vieläkin nimetön 9+0
 
toivova-84 joo ja on kamala kun maha tuntuu sit ihan hirveän tyhjälle ja mulla meinaa mennä aina ihan pinna kun se tuntuu niin pahalle jos venyy parintunnin ylitse syömättämyys..
Tää väsymys sais jo loppua, tuntuu et elämä pyörii nukkumisen ja lepäämisen ympärillä.
 

Yhteistyössä