Viikkopinon 45/49 jatkopino

• Viestiketjun aloittaja Irmeli09
  • Ensimmäinen viesti
Irmeli09
Siinähän tuo neuvola meni papereita täytellessä. Huvittavinta oli se, että tietysti minun varsinainen neuvolatäti oli poissa ja paikalla oli sijainen tai sijaiset. Kyseessä oli sama opiskelija/neuvolatäti komppanja onka seurassa olen viihtynyt tässä useamman kerran. Marraskuun lopussa kävin kakkosen 2 v neuvolassa ja tietysti lastenneuvolan täti oli poissa ja paikalla oli sijaisena tuo parivaljakko. Joulukuussa oli esikon 5 v neuvola ja taas saman juttu :LOL: . Tapasimme myös vielä 5 v lääkärineuvolassa seuraavana päivänä. Ja nyt äitiysneuvolassa. Pikkasen alkoi hymyilyttämään meitä kaikkia. Meidän perhe varmasti jäi lähtemättömästi mieleen viimeistään tuossa 5 v neuvossa kun kaiken kruununa rokotuksen yhteydessä esikko huusi ja raivosi niin paljon että pissasi housuihinsa ja samalla siinä meni myös minun housut. :LOL:

Kävin tänään aamulla vielä labrassa viemässä pissapurkkeja ja antamassa verinäytteen noita mitä lie HIV/kuppatestejä varten. Taisi siinä olla joku näyte tuota sikiöseulontaakin varten jonka tilasin (siis niskaturvotusultra) Terveystalolta. Sain viikolle 11+5 joka on ti 27.1.

Huomenna pitäisi lähteä anoppilaan viemään poikia hoitoon illaksi. Pitäisi miehen kanssa mennä yksille tupareille. Samallahan voi kertoa näistä vauvauutisistakin sukulaisille. Eipä tätä pötsiä enää mikään pidä salassa. Täytyy pistääkin sellaiset vaatteet päälle ettei paljon tarvitse suutaan avata jos nyt eivät sokeiksi heittäydy :LOL: . Taitaa samalla myös aikamoinen kaveriporukka saada asiasta selvää tuolla tupareissa. Minulla on ollut todellinen ongelma löytää mitään päällepantavaa niihin juhliin. Näytän kaikissa aivan järkyttävältä nakkimakkaralta tai muuten epämääräisen turvonneelta, yäk! Ostin eilen H&M:ltäkin yhdet vähän siistimmät mammahousut jotka ajattelin laittaa päälle. No tulin jo eilen illalla siihen tulokseen, että ne on ihan kammottavat. Palautin ne tänään :LOL: . Tungen jotkut vanhat normihousuni päälleni ja pidän sitten vaikka nappia auki loppuillasta. Onneksi paita on tuollainen pitkänsorttinen niin ei tarvitse olla sepalus auki kaikkien edessä.

Tänään on olotilan puolesta ollut nyt iltapäivästä lähtien aika vetämätön olo. Ajattelin jo tuossa joskus kolmen-neljän aikaan, että kuinkahan jaksan siihen asti poikien kanssa olla että mies lopettaa työt. Onneksi pääsi palaverista jo vähän yli neljän ja meikäläinen sai hieman hengähtää. Palailen taas sunnuntaina asiaan ja kertoilen kuinka sokeita ne sukulaiset sitten loppujen lopuksi olivat, jos olivat.

Irmeli09
LAUANTAI 10.1.2009

maaliskuu + pikku-onni.................rv 9+0 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 9+2 :heart:

unelma3.......................................rv 9+5 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 12+1 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 13+3 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 13+3 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 13+3 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 13+5 :heart:

Heippa pitkästä aikaa!!

Oon ollu koko viikon hirveessä flunssassa :snotty: edelleen räkää lentää, mutta kuume on poissa onneksi!! Mulla ois tiistaina eka neuvola, toivoisin niin kuulevani tuon pikkuisen :heart: mutta haaveeksihan tuo taitaa jäädä, kun noi viikot vielä sen verran vähäiset....

maaliskuu ja pikku-onni 9+1 (ja 3 kuukaus alkoi)

Irmeli09
Palauduttu takaisin tietokoneen ääreen :D . Nyt on kerrottu anopille ja appiukolle sekä miehen siskon perheelle vauvauutisista. Kyllähän tuo tulokas sai innostuneen vastaanoton. Anoppi vain toisteli, että onkin tässä syksyllä useaan otteeseen miettinyt että tulisiko sieltä vielä vauvauutisia. Tupareissakin informoitiin asiasta. Huomasin kyllä, että vatsani keräsi katseita vaikka ei kukaan ihan suoraan kehdannut kysyä asiasta. Sitten kun kerroimme niin moni sanoi että vähän siltähän tuo näytti, mutta ei kehdannut suoraan kysyä jos nyt vaikka vain olisi tuo ruoka alkanut maittamaan hieman tavallista paremmin :LOL: . Eilen meni tosi myöhään ja tänään on sitten olo ollut enemmän kuin väsynyt. Ei vanha jaksa ei sitten millään. Täytyy tästä mennä nukkumaan. Tosin torkuin tuossa iltasella sohvalla nyt käy tietysti perinteisesti niin että uni ei tulekaan silmään ja huomenna jatkuu sama meininki :/ .

Irmeli09
MAANANTAI 12.1.2009

maaliskuu + pikku-onni.................rv 9+2 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 9+4 :heart:

unelma3.......................................rv 10+0 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 12+3 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 13+5 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 13+5 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 13+5 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 14+0 :heart:

Irmeli09
Kukkaiskeiju: Huomasin, että olin pystynyt päivittämään oikein kolmelle ensimmäiselle ja siitä lähtien oli 1+1 ollut liian vaikea laskutoimitus meikäläiselle :LOL: . Sen siitä saa kun jättää yhden päivän päivittämättä.

Irmeli09
TIISTAI 13.1.2009

maaliskuu + pikku-onni.................rv 9+3 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 9+5 :heart:

unelma3.......................................rv 10+1 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 12+4 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 13+6 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 13+6 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 13+6 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 14+1 :heart:

Irmeli09
KESKIVIIKKO 14.1.2009

maaliskuu + pikku-onni.................rv 9+5 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 9+6 :heart:

unelma3.......................................rv 10+2 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 12+5 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 14+0 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 14+0 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 14+0 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 14+2 :heart:

Eilen eka neuvola, sydänääniä ei alettu kuunteleen, kun eivät luultavasti ois vielä kuuluneet, neuvola-lääkäri 27.1 ja np-ultra 6.2! Painoa oli tullut 2 kiloo lisää.... :whistle: Neuvolassa laskujen mukaan laskettu aika ois 14.8, joten niiden mukaan päivällä aikaistui...

maaliskuu ja pikku-onni 9+4 (9+5) voit Irmeli09 käyttää kumpaa vaan

Irmeli09
Maaliskuu: Päivitin sinulle tuon la 14.8. mukaan. Näin saadaan sinulle isommat viikot aikaisemmin :D . Sinulla onkin sitten neuvola-lääkäri samana päivä kuin täällä np-ultra. Molemmilla riittää jännättävää (lisäksi sinä päivänä selviää saako mies lapun käteen työpaikkansa yt-neuvottelujen tuloksena).

Irmeli09
TORSTAI 15.1.2009

maaliskuu + pikku-onni.................rv 9+6 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 10+0 :heart:

unelma3.......................................rv 10+3 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 12+6 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 14+1 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 14+1 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 14+1 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 14+3 :heart:

Kiitoksia Irmeli09, kyllähän tuo yksikin päivä mukavasti tuntuu...Joo, meillähän on jännät paikat, toivotaan kaikille onnea, miehelles myös!!
Väsymys on edelleen puuduttava |O oisin pistäny hempan piikkiin, mutta se oli 139 :kieh: turha siis sitäkään syyttää!

Irmeli09
PERJANTAI 16.1.2009

maaliskuu + pikku-onni.................rv 10+0 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 10+1 :heart:

unelma3.......................................rv 10+4 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 13+0 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 14+2 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 14+2 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 14+2 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 14+4 :heart:

Irmeli09
Maaliskuu: Kyllä täälläkin väsymystä riittää, varsinkin päiväsaikaan :LOL: . Minä säännöllisesti kuukahdan sohvalle kakkosen päikkärien aikaan ja tuo esikko joutuu ihan heitteille ja pelailee vain tai töllää telkkua. Huono omatunto vaivaa... Onnittelut muuten täydestä kympistä. Nyt ollaan kaikki toisella kymmenellä :D.

Onnistuin muuten tänään pitämään tämän raskaudeni salassa seurakunnan perhekerhossa. Olin täysin varautunut, että tätä pötsiä ei peitä millään ja kaikki kulmakunnan tutut ja tuntemattomat saavat tietää tästä raskaudesta. Näin kuitenkin viime yönä epämiellyttävää painajaista np-ultrasta eikä aamulla todellakaan ollut sellainen tunne, että haluan tästä koko naapurustolle kertoa. Onneksi oli nk. laiha aamu :LOL: , eli vatsa ei ollut ihan maksimimitoissaan. Sopivalla asustuksella siis onnistuin peittämään kasvaneen vatsakumpuni (ainakin luulen niin). Ehkä kaikki vain kuvittelevat, että herkut ovat maistuneet reippaalla kädellä joulun aikaan :LOL: . Todellinen onnenpotku on se, että ensi viikolla ei ole perhekerhoa laisinkaan ja sitten seuraavana torstaina on tuo np-ultra jo takanapäin. Näinollen voin venyttää kertomista siihen asti. Onneksi on tuo talviaika. Kaikki kiitos pakkasten ja toppatakkien.... ;) .

Irmeli09
LAUANTAI 17.1.2009

maaliskuu + pikku-onni.................rv 10+1 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 10+2 :heart:

unelma3.......................................rv 10+5 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 13+1 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 14+3 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 14+3 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 14+3 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 14+5 :heart:

pikaiset heit tännekin!
mulla myös tuo maha jo ninn kasvanut että eilen oli pakko käydä ostamassa mammahousut, ah kun tuntuvat mukavilta kun pari viikkoa kulkenut nappi auki, housut puristaen :LOL:
mullakin alkaa jo aika suuri osa kavereista ja töistä tietämään kun tosiaan tuo maha jo aika hyvin näkyy. äiti voi sitten huolehtia tuosta suvulle kertomisesta...
miten mulla jo maha näkyy niin paljon? kun kerran ensimmäistä odotan, eikä ole siis mitään kauheaa turvotusta. tosin mun äiti sano että silläkin eka näkyi jo joskus tokalla kuukaudella. ihanaahan se on, välillä vaan vaikea sopeutua kun mulle ei oikein koskaan ole ollut vatsaa, ja nyt on niin suloinen vauvamaha :)
maanantaista neuvolaa odotellen!
toivova ja nyytti 14+3

Irmeli09
toivova: Juuri katselin tuossa vanhoja kuvia, jossa odottelen esikoista. Kuvat oli otettu heinäkuussa kun laskettu aika oli joulukuun puolenvälin jälkeen. Eli viikot varmaan suunnilleen samaa luokkaa kuin sinulla nyt. Kyllä minulla on ihan selvä vauvamaha niissä kuvissa. Ei mitään epäselvyyttä ettenkö olisi ollut raskaana. Tosin mies kyllä sanoi, että olisin niissä kuvissa näyttänyt vähemmän raskaana olevalta kuin nyt, mutta minulla onkin aivan järkky maha tästä kolmannesta :LOL: . Joillakin tuo vatsa vain alkaa näkymään aikaisemmin kuin toisilla ei kai tuolle mitään voi. Minä kyllä tykkään siitä mahasta. Sitä tuntee olevansa jotenkin erityinen kun on tuo iso maha mitä voi esitellä kaikille :LOL: . Eikä tarvitse miettiä vatsan sisään vetämistä, mitä isompi sen parempi.

Toivova ja Irmeli myös minulla vatsa näkyi noilla viikoilla kuin teillä esikosta, oltiin nimittäin ulkomailla jossa paikalliset kävivät taputtelemassa vatsaani, tuota ihanaa kumpua minäkin jo odottelen taas tulevaksi!! Onhan tää masu nyt jo aika kookas :whistle: kallistun vielä kuitenkin ton turvotuksen piikkiin!!

hyvää viikonloppua!! Mä lähden hellimmään mun rakasta esikkoa, joka on nyt puolestaan kuumeessa ja flunssassa!

Mites muuten teillä, joko nuo pahoinvointi, väsymys, tissien kipu alkaa helpottamaan, kun viikotkin kasvaa?! Mulla edelleen väsymystä ja tissi-kipua (ei ihan yhtä kipeet, kun alussa), tissit saakin olla kipeet, mutta tuo väsymys sais jo väistyä!

Irmeli09
Maaliskuu: Täällä alkaa tuo etova olotila kyllä pikkuhiljaa helpottamaan. Kyllähän sitä välillä tulee vähän ällö olotila, mutta yleensä ei kyllä kestä enää kovin kauan. Joskus iltaisin kylläkin kun tuo turvotus on aivan kammottava on olokin inhottava. Väsymystä on kyllä kovasti ilmassa. Minulla tulee aina välillä sellainen totaalinen väsymys päälle josta ei tahdo millään päästä eroon. Sitten jos erehtyy ottamaan nokkaunet niin on vieläkin enemmän sekaisin kun sieltä herää. Lisäksi on vaarana, että nukkumisen jälkeen tulee huono olo eli ei kannattaisi mutta minkäs teet kun tuntuu ettei silmät pysy auki ja pää on ihan sekaisin. Kovia tissikipuja minulla ei kyllä ole ollut. Mitä nyt tänään vasemman puolen rintalihas on ollut kipeä :LOL: . Mutta olenko kertonut teille loistavan uutisen. Olen saanut takaisin TEINITISSINI! Ihanaa! Nuoruusvuosinani minä sitten tykkäsin noista minun tisseistäni :LOL: . Isothan nuo ei toki ole, mutta silloin ne olivat niin ihanan pyöreät ja terhakat :D . No kuinkas sitten kävikään. Kahden pojan imuttelun jälkeen havaitsin tuossa jokunen kuukausi sitten omistavani kaksi tyhjää täynnä olevaa lapasta. Hyvä etteivät ole tuon suuremmat, muuten roikkuisivat tyhjinä polvissa :LOL: . No tämä raskaus on nyt saanut aikaan sen että nuo tissit ovat taas täyttyneet ja terhakoituneet, kyllä ne sitten on nätit. Ihailen niitä aina aamuisin ja iltaisin ja tietty saunassa :LOL: . Kyllä kannattaa olla raskaana B) .

Irmeli09
SUNNUNTAI 18.1.2009

maaliskuu + pikku-onni.................rv 10+2 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 10+3 :heart:

unelma3.......................................rv 10+6 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 13+2 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 14+4 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 14+4 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 14+4 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 14+6 :heart:

Irmeli09
MAANANTAI 19.1.2009

maaliskuu + pikku-onni.................rv 10+3 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 10+4 :heart:

unelma3.......................................rv 11+0 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 13+3 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 14+5 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 14+5 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 14+5 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 15+0 :heart:

Heh, mulla on kyllä nuo tissit edelleen ihan pirun kipeet. Ja sit mulle on tullut ihan karmiva nälkä! Mä syön jatkuvasti ja koko ajan...mut on ihan siis nälkäkin... :ashamed: Ja syön ihan ruokaa, en mitään karkkia jne.

Mulla on masu vähän kasvanut, no mä huomaan sen ja jos oikein rentoudun niin on suht isokin, mut muuten ei sillai muut varmaan vielä huomaa. Mut ei mulle oo kaueasti kai painoakaan tullut vielä lisää.

Pahoinvointi...no lähinnä enää oksennan jos unohdan tai en malta syödä...eli jos masu pääsee tyhjäks niin sit kyllä oksennan jotain vatsalimoja. Aamulla lähinnä inhottava kun yleensä maha sillon on tyhjä kun herää :/ Pitänee syödä jotain ennenkun menee nukkumaan jos helpottais tuohon.

Yhteistyössä