Viikkopinon 45/49 jatkopino

  • Viestiketjun aloittaja Irmeli09
  • Ensimmäinen viesti
Irmeli: Onneks tää paha olo ei ole enää sellasta kokonaisvaltasta kuitenkaan, niinkun alkuun oli. Aamulla voi olla ihan hyvä olo, mutta jos syö, tai ei syö, tai miten nyt sattuukaan niin yhtäkkiä tulee vaan oksennus. :( Sen jälkeen on hetken heikotus, mutta häviää sekin sit aika nopeasti.

Mä varasin ajan rakenneultraan! Meni melkein maaliskuun puoleenväliin, että olis viikkoja sit jo hyvin, mutta varasinpa kuitenkin :heart: Kertoiskohan sukupuolen...olis kiva... Haluatteko muut tietää? Mä oon koko ajan ollut sitä mieltä että kysyn jos vaan näkyy, mutta nyt kun oon oikeasti menossa niin alko vähän jänskättään että sais tietää sitten..no joskus sen saa tietenkin tietää, enkä sinänsä toivo kumpaakaan enempää tai vähempää. Olishan tyttö omalla tavalla kiva, mutta mulla kyllä on ihan poika olo :D Ja pojatkin on kyllä ihania, eli ei väliä mulle, ja kysyn sen ultrassa :LOL:
 
Oi, voi, mun on taas pakko vastata täällä....me ei esikkoa odotellessa kysytty sukupuolta, minä oisin halunnu, mutta mies jo ultrassa ilmoitti että ei tarvitse kertoa kumpi tulee :p se olikin sitten oikeestaan ihan hauskaa....neuvolassa ( kysykää tekin neuvolassa ) sanottiin, että sydänäänten perusteella olis tyttö tulossa, mutta minä vaan tulevaisuuden kuvissa näin pojan....niin ja poikahan tuo esikko on, kaipa sen sitten tuntee sydämmessään??!! Voitte sitten arvata mihin katse kiinnittyi, kun vauva nostettiin synnytyksen jälkeen eteemme..... Mutta, kun ja jos joskus lapsen vielä syliimme ja masuun saamme, aion, minä ainakin ( mies ei taaskaan halua, mutta hältä en edes kysy) etukäteen tietää sukupuolen...

Ottakaahan selville, pääsen minäkin kurkkiin....Unelma vois kyllä saada molemmat.... :heart:
 
kirous kun tää sekoilee... jos nyt onnistuis sekä kirjotus et lähetys...

eli omaa napaa: meil oli maanantaina se pelkopoli, kaikki oli ultrassa ok ja paino on tällä hetkellä 174 g eli normaali =) seuraava painoarvio on sit 32 viikolla ja sit 36 viikolla ja sen jälkeen viikon välein kunnes syntyy tai käynnistetään.
kätilön kans löydettiin hyvät lääkitykset synnytystä varten eli ei pitäis joutua ainakaan kärsimään kovasti :LOL: (tai siis saahan sitä niin toivoa)

sukupuolta ei kysytty, mut kun katselin vauvaa sielt ruudusta niin kyllä se ihan meidän pojan näköinen oli. sen verran hyvin jo näkyy nuo piirteet eli poikaa uskon odottavani.

kaikille hyvää viikkoa ja toivottavasti tuo pahoinvointi nyt lakkais kaikilla pikku hiljaa, itselläkin on viel silloin tällöin...

pääryskä + papuska 17+0 (kai)
 
ah, vapaapäivä!

Päärynärouva: Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja kiva että saitte ratkaisuja noihin pelkojuttuihin!

Heh, kaverit meinas että sit et saa tietää sukupuolta jos vauvalla on jalat ristissä. Mies sano siihen että "no sit se on tietenkin tyttö, kun ei me pojat oikein tykätä pitää jalkoja ristissä, se on naisten hommaa" :LOL: :D :headwall: :LOL: Sellasta...
 
Irmeli09
TORSTAI 5.2.2009



Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 13+0 :heart:

unelma3 + kaksoset....................rv 13+3 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 15+6 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 17+1 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 17+1 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 17+1 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 17+3 :heart:


 
Irmeli09
Moikka,

En ole muutamaan päivään käynyt koneella lainkaan :eek: . En tiedä mikä minuun oikein on iskenyt, mutta tämä kone ei ole kutsunut minua lainkaan luokseen :saint: . Ehkä tuo muutaman päivän nettipimento on tehnyt minulle ihan hyvääkin, huomaa ettei sentään ole täysin addiktoinut. Täällä en sen kummosempia. Ulkona on ihana ilma ja täydellinen potkukelkkailma. Onneksi nuo hiekoitusautot ilmestyvät tänne meidän asuinalueellemme viimeisenä (kuten myös aurausautot) niin pääsimme potkukelkalla poikien kanssa hurjastelemaan ja kyllä se vauhti olikin hurjaa. Tiet ovat aivan jäässä ja tätä äitiä jo jossakin välissä hirvittikin millä sen vehkeen oikein saa pysäyttämään. Pojat vain nauroivat :D . Yritän päivitellä tuota listaakin, toivottavasti laskupää on edes jonkinlaisessa toiminnassa.

Irmeli
 
Irmeli09
MAANANTAI 9.2.2009



Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 13+4 :heart:

unelma3 + kaksoset....................rv 14+0 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 16+3 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 17+5 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 17+5 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 17+5 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 18+0 :heart:

 
Irmeli09
TIISTAI 10.2.2009



Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 13+5 :heart:

unelma3 + kaksoset....................rv 14+1 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 16+4 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 17+6 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 17+6 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 17+6 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 18+1 :heart:


 
Irmeli09
Jep, pino on kyllä viime aikoina ollut aika hiljaisena! MITÄ TEILLE KUULUU :wave: !

Itsekin on tullut oltua aika hiljaa, tuntuu ettei ole paljon mitään kerrottavaa. Paitsi, että varasimme miehen kanssa viikonloppureissun KAHDESTAAN maaliskuun lopussa Dubliniin. Aah! Sitä odotellessa. Tajusin tuossa, että jos sitä haluaa jonnekin miehen kanssa kahdestaan niin nyt sitten pitää mennä jos joskus. Ja parempi tietysti ennenkuin on ihan viimeisillään lyllertämässä. Nyt sitten olisko 21-22. viikko menossa kun lähdetään reissuun. Olin häämatkalla aikoinaan 26. viikolla. Silloin oli nuo iskiaskivut aika pahoina eli kavereiden kesken PERSEHERMO vaivasi rajusti. Pystyin kyllä silloinkin talsimaan aikas hyvin pitkin poikin. Toivottavasti tuo vaiva ei nyt kauheasti vaivaisi tuolloin matka-aikaan. Vielä ei pahemmin ole vaivannut, ihan muutaman kerran pikkasen ilmaissut olemassaolostaan.

Aloitin muuten viime perjantaina äippäjoogan. Onko kukaan muu hurahtanut moiseen? En ole aikaisemmin koskaan, ikinä, käynyt joogassa, mutta nyt tuntui että täytyy mennä. Ihan mukavaahan tuo oli tuon yhden kerran perusteella arvioiden. Onneksi minulla on viikkoihin nähden valtaisa vatsa niin en tunne alemmuutta muiden vatsoja katsellessa :LOL: .

Kukkaiskeiju: Vautsi, upeeta, että liikkeet ovat jo niin voimakkaat että niitä voi ihan esitellä. Täällä on liikkeiden puolesta ollut aika hiljaista, en ole taas muutamaan aikaan tuntenut yhtään mitään. No eiköhän ne sieltä ilmaannu kun jaksaa olla kärsivällinen. En kyllä mitenkään erityisesti ole keskittynyt niitä liikkeitä tunnustelemaankaan. Joskus illalla kun menee nukkumaan tuntuu siltä kuin joku siellä vähän tunnustelisi mökkinsä seinämiä.

Onko kellään muulla muuten kotidoppleria? Itse sain ahaa-elämyksen ja menin sellaisen ostamaan. En kyllä ihan hirvittävästi ole sitä käyttänyt. Muutamia kertoja olen kuunnellut. Aika hankalaa on löytää noita ääniä (en ehkä ole siinä erityisen taitava, harjoituksen puutetta). Olen kyllä ne äänet saanut kuuluviin joka kerta, mutta siinä saattaa vierähtää tovi jos toinenkin.
 
Irmeli09
KESKIVIIKKO 11.2.2009



Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 13+6 :heart:

unelma3 + kaksoset....................rv 14+2 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 16+5 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 18+0 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 18+0 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 18+0 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 18+2 :heart:


 
Minä olin tänään ylimääräisessä ultrassa kun hermoja raastaa ja koko ajan on pelko jos kuitenkin näille kahdelle asukille on sattunut jotain. siellä he olivat kaikki kunnossa ja kasvaneet viikkojen mukaan ja tällä kertaa myös isä oli mukana niin meidän molempien hermot on nyt taas rauhoitettu.
nyt on tuo jatkuva pahaolokin hävinnyt eli olen uskaltanut lähteä täältä neljän seinän sisältä ulos. Töihin menen puolentoista viikon päästä. Katsotaan nyt kuinka siellä töitä tehdään kun noi YT neuvottelut alkavat. no onneksi minulla on kesäloma ja äippälomakin alkaa sitten...koskas se muuten onkaan?....
 
moi kaikille!

juu hiljaista on meilläkin ollu. oon ollu töissä sit muutaman pvän kipeenä ja mukamas kaikkea muuta hommaa et ei kerkee kuin lukea teidän juttuja.

unelma3 kiva et ultrassa kaikki ok. toivottavasti saisit töissä olla vähän aikaa ennen kesälomaa. äippälomasta niin mä jään omien laskujen mukaan 26.05 kun jään 50 pvä aikasemmin ja la olis 15.7 et kannattaa sun varmaan ottaa selvää millon jäät et kerkeet pitää sen kesäloman ennen sitä. sähän voit jäädä joko 50 tai 30 pvä ennen mut oon myös luullu et monet kaksosia odottavat joutuu jäämään jopa 20 viikolla erityisäippälomalle et kannattaa olla ajoissa kyselemässä!!
 
Hellou!

Unelma: Kiva tietää että tuplilla on kaikki hyvin! Kyllä se aina mieltä rauhottaa kuitenkin.

No ei mullekaan mitään ihan ihmeellistä kuulu...tänään meen kiropraktikolle, saa laittaa mun hartian taas lepoon, kun jäpittää koko ajan. :D Oppari etenee hurjaa vauhtia, ei sillä, sen pitääkin olla kohta valmis. :D

Mua vähän ehkä harmittaa mun kavereiden kommentit tästä masusta... :ashamed: Ei sillä, kyllä ne on niinkun innoissaan, mutta tuntuu että kukaan niistä ei oikeastaan sano että ihana vauvamasu tai mitään, vaan heittävät ekana vaan läpän että "sähän oot lihonu" :ashamed: Kyllä mä ymmärrän että on vitsi, mutta...sanoisivat edes perään jotain nättiä. Ja kun siis muuten en ole lihonu kun masusta ja tissit on kasvanu, tuntuu että naamakin on ihan riutuneen laiha... No, onneks ne muuten on innoissaan, kyselevät liikkeistä jne.

Irmeli: Mulla ei ole ollut kotidoppleria ja ajattelinkin että nyt on vähänturha enää ostaa kun liikkeet tuntuu niin hyvin päivittäin. Mutta ei muuta kun harjottelemaan vaan äänien etsintää :wave:
 
Siis löysin Kelan sivulta laskurin jolla voi tuota laskea. Siis mun loma alkais 6.7.2009 30pv aikaisemmin tai 11.6. 50pv siis jos mä ymmärsin oikein noi laskurit. LA on 9.8
Päärynärouva Sulle toi laskuri antoi eri lukemia joita olit itse laskenut eli yritä tolla laskurilla jos sä saat samat mitä oot laskeskellut niin sit mun täytyy yrittää uudelleen.
Niin ja se vielä laskitko lauantait mukaan? kuuluko ne laskea mun mielestä kuuluu???
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/Docs/220801120915EH?OpenDocument toi osoite menee laskuri sivuille ja siitä mä valitsin vanhempainpäivärahakausi.
 
Irmeli09
Hei,

Minäkin kävin laskeskelemassa Kelan sivuilla. Sain tulokseksi 30pv ennen 9.7.09 ja 50 pv ennen varhennettuna 15.6.2009. Minä alotan ehdottomasti tuolloin 50 pv ennen kun on taloudellisesti kannattavampaa kun olen nyt kotihoidon tuella lapsia hoitamassa.
 
Irmeli09
PERJANTAI 13.2.2009



Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 14+1 :heart:

unelma3 + kaksoset....................rv 14+4 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 17+0 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 18+2 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 18+2 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 18+2 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 18+4 :heart:


 
Irmeli09
Päärynärouva: Vastaus on hieman viipynyt :saint: . En laittanut mitään siihen varhennettu kohtaan laskin vain normisti sen lasketun ajan mukaan äippäloman alun. Siinä tuloksessa jonka antoi oli jossakin kohtaa rivi jossa luki että varhennettu äippäloma alkaa aikaisintaan 50 pv ennen sinä ja sinä päivänä. Se on muuten tosi sekava se laskuri minäkin tappelin sen kanssa vaikka kuinka ja kauan ennen kuin sain jotain järkevää tulokseksi.
 
Irmeli09
MAANANTAI 16.2.2009



Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 14+4 :heart:

unelma3 + kaksoset....................rv 15+0 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 17+3 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 18+5 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 18+5 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 18+5 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 19+0 :heart:



 

Yhteistyössä