Viikkopinon 45/49 jatkopino

  • Viestiketjun aloittaja Irmeli09
  • Ensimmäinen viesti
moi pitkästä aikaa!

täällä on tissit kasvanu ja aikas kipeet. saa nähdä miten käy sit ku maito nousee et kuin isot nuo on sit, mut mikäs siinä mies tykkää :LOL:

mä oon nyt ruvennu tekeen ihan sairaan isoa siivousta, siivoon kaikki kaapit yms et pääsen sit kesällä laittaan vauvan kamoja kuntoon. mies on tosin jo laittanu pinnasängyn ja hoitopöydän jo kuntoon et ei enää paljon ois tehtävää, mut onhan nuo vauvan vaatteiden pesu sit edessä eli riittäiskö ees 10 koneellista jos pesen kaikki kerralla :eek:

no kaikeehan voi tietty viel käydä, mut mä en osaa olla tekemästä ja suunnittelemasta kaikkea vaik aika alussa viel mennään.

kesällä ois pihan suursiivous ja talon maalaus edessä eli paljon hommaa ois ennen ku vauva syntyy mut sittenpähän voi rentoutua.. juu varmaan onnistuukin ku on nuo 2 uhmaikäistä tuossa, mut koitetaan pärjätä :D

täällä on oma olo ollu suht ok, tuo pahoinvointi vaan viel vaivaa ja pyörrytys, mut muuten ok.

mites te muut, miten ootte suunnitellu jäävänne äippälomalle, se 30 pvä ennen vai 50 pvä ennen? mä ajattelin jäädä tuolloin 50 pvä ennen niin ei tarvii sit ottaa enää loppuvaihees töitä vastaan.

pääryskä ja papuska 14+5
 
moi!
neuvolasta juuri palasin. kaikki oli hyvin ja sydänäänetkin kuunneltiin :heart: pieni touhusi niin paljon että meinasi äänet peittyä rätinän alle, mutta saatin kuitenkin kuunneltua.
samalla matkalla sorruin ostamaan vauvanvaatteita, ihanat samettihaalarit ja niihin bodyn ja sukat ja myssyn... :ashamed: olivat vaan niin söpöjä.
mä en osaa laittaa noita kuvia tänne :( hermo menee yrittäessä...
mulla myös rinnat ihan valtavat, hassua kun paino ei kuitenkaan ollut juurikaan noussut.
mä oon suunnitellut sitä äitiyslomaa aloittavani sen 30 pv ennen, katsotaan nyt...
eipä kai muuta, hauskaa päivän jatkoa, katsotaan jos illalla vielä ennättäisi tänne kirjoittelemaan.

toivova ja nyytti 14+5
 
Heipatirallaa.
Mie oon ollut edelleen niin väsy, et jaksan lukea palstaa mut tuntuu ylivoimaiselle kertoa mitä itselle kuuluu :ashamed:
Mekin ollaan ihan liian aikaisin liikenteessä, mutta kun saatiin niin meillä on jo vaunut, turvakaukalo, sitteri ja iso kasa vaatteita..
Ja seonnut äitini mummoudesta. Muuttui joulun jälkeen niin höppänäks kun kerrottiin et huh huh :heart:
 
Irmeli09
Kukkaiskeiju: Tuli mieleen tuosta kun kerroit että inhoa kun aamulla on vatsa ihan tyhjä. Muistan lukeneeni jostakin, että jos on tuota aamupahoinvointia niin kannattaa laittaa sängyn vierelle odottamaan vaikka suolakeksejä tms. jotka voi vetäistä napaan ennenkuin edes nousee. Jos se paha olo ei vaikka iskisi niin kovasti silloin kun mahassa on jotain.

Päärynärouva: Tuosta äippäloman aloituksesta. Minä aloitan ihan varmasti sen 50 pv ennen. Minähän olen hoitovapaalla ja tulot niinollen minimissä. Sitä alkaa heti tienaamaan kun pääsee äitiyslomalle :LOL: . Lisäksi täällä Pirkkalassa saa alle kaksivuotiaasta ja alle kouluikäisistä sisaruksista kuntalisää. Jos siis jää hoitovapaalle niin silloin kerkiää saamaan tuota kuntalisääkin kauemmin vaikka äippäloma loppuisikin aikaisemmin.

toivovalle onnittelut touhuavasta mahavauvasta ja tanjalle voimia väsymykseen.

Omasta navasta:
Täällä jo kovasti odotetaan ensi viikon tiistaina olevaa np-ultraa. Täytyy tunnustaa, että tulee laskettua noita päiviä. Minulla on olotila parantunut selkeästi, mitä nyt tuo turvotus saattaa tuoda muassaan myös hieman inhoa oloa, mutta parempaan päin ollaan menossa. Tuntuu, että väsymyskään ei nyt ainakaan pahempaan päin ole menossa, mutta kyllä täällä edelleenkin päikkäreitä otetaan. Tänään meni kyllä veto täysin pois kun painiskelin tuolla umpihangessa vaunujen kanssa. Kotiin päästyäni oli kyllä tosi heikko olo. Jätin suosiolla nuo lumien luonninkin miehelle vaikka tiesin että hänellä on illalla menoa. No onhan se hänenkin hyvä saada vähän liikuntaa kun muuten tietokoneella koko päivän viettää aikaa :saint: .
 
Irmeli09
TIISTAI 20.1.2009



maaliskuu + pikku-onni.................rv 10+4 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 10+5 :heart:

unelma3.......................................rv 11+1 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 13+4 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 14+6 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 14+6 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 14+6 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 15+1 :heart:


 
Kotona taas sairaslomalla, poitsulla nousi kuume eilen illalla uudestaan, nyt odotellaan lääkärille menoa....
Mun tissikivut menee näin, aamulla just herättyä kipeät hetken aikaa, sit aamupäivän ei juuri kipua, runnon taas tissejäni pakonomaisesti itku kurkussa, kunnes iltapäivällä kipu palaa :ashamed: joka päivä panikoin, ja aina se kipu kuitenkin sieltä palaa....ja munkin tissit on palannut "normaaleihin" mittoihin, siis aikaan ennen esikkoa, normaalisti minäkin omaan nuo nahkaläpyskät :D
Toivottavasti tuo pakonomainen runnomminen ja jatkuva huoli poistuvat, kun ja toivottavasti 27 päivä kuulen nuo ensimmäiset :heart: lyönnit!!
 
Irmeli09
KESKIVIIKKO 21.1.2009



maaliskuu + pikku-onni.................rv 10+5 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 10+6 :heart:

unelma3.......................................rv 11+2 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 13+5 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 15+0 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 15+0 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 15+0 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 15+2 :heart:


 
Irmeli09
TORSTAI 22.1.2009



maaliskuu + pikku-onni.................rv 10+6 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 11+0 :heart:

unelma3.......................................rv 11+3 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 13+6 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 15+1 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 15+1 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 15+1 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 15+3 :heart:



 
Moikka!!

Rupesin miettii tota mun nt-ultra aikaa, kun joku tuolla elokuisissa kirjoitti, että se pitää tehä viikoilla 11-12 noin, ja mulla kun tuo aika ois ni olis viikkoja jo 13+0, eli 6.2!! Onko teillä muilla tietoa miten se menee??
 
Irmeli09
maaliskuu: Kirjoittelin just aiheesta tuolla elokuisissa :D , mutta laitan tähänkin jotain. Eli minulle sanottiin neuvolassa, että sitä np-ultran ajankohtaa on aikaistettu. Esikosta kävin 13+ viikolla. Olisi siis noiden veriseulojen takia joita ennen ei ainakaan minulta ole totettu. Lisäksi neuvoltäti passitti minut labraan silloin muistaakseni 9+ viikolla ottamaan jotain verinäytteitä niitä seuloja varten kun silloin on oli kuulemma paras aika. Onko sinulla tietoa tuosta veriseulasta, jos sitä ei ohjelmassa niin silloin tuo 13+0 on varmaan ihan käypä aika. Tietty voit soittaa neuvolaan ja kysellä, koska sinulla on kuitenkin vielä viikon päivät aikaa käydä tuossa np-ultrassa aiemminkin.
 
Irmeli09
PERJANTAI 23.1.2009



maaliskuu + pikku-onni.................rv 11+0 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 11+1 :heart:

unelma3.......................................rv 11+4 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 14+0 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 15+2 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 15+2 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 15+2 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 15+4 :heart:



 
Irmeli noup, mulle ei oo puhuttu mitään noista seuloista, ja siinä np-ultra lapussa mulla lukee, että tehään viikoilla 10-14, joten en rupea aikaa muuttamaan....pääasiahan on että näen pikkuisen silloin ekaa kertaa :heart: mutta käytäntö näemmä vaihtelee paikkakunnittain.....

Ihanaa, 12 raskausviiko alkoi!!!
 
Irmeli09
LAUANTAI 24.1.2009



maaliskuu + pikku-onni.................rv 11+1 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 11+2 :heart:

unelma3.......................................rv 11+5 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 14+1 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 15+3 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 15+3 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 15+3 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 15+5 :heart:



 
Irmeli09
SUNNUNTAI 25.1.2009



maaliskuu + pikku-onni.................rv 11+2 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 11+3 :heart:

unelma3.......................................rv 11+6 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 14+2 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 15+4 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 15+4 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 15+4 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 15+6 :heart:


 
Irmeli09
MAANANTAI 26.1.2009



maaliskuu + pikku-onni.................rv 11+3 :heart:

Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 11+4 :heart:

unelma3.......................................rv 12+0 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 14+3 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 15+5 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 15+5 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 15+5 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 16+0 :heart:


 
Itellä alkoi rusehtava vuoto/ lima lauantaina, ei siis tuu pöksyihin asti (laitoin mustat alkkarit, jotten näe valkovuodon väriä ), siis pyyhkiessä tullut muutamaan otteeseen....tiedän, ettei se välttämättä ole pahasta, mutta en voi olla miettimättä, että näinkö se sitten taas menee :'( Huomenna neuvola-lääkäri, katsotaan mitä sielä sanotaan!! Yöt on mennyt valvoessa ja miettiessä, päivät onneksi töissä, ei tarvitse kokoajan miettiä!!

Haleja kaikille!!

maaliskuu ja pikku-onni 11+3
 
Irmeli09
maaliskuu: Voi kuinka ikäviä uutisia. Nuo vuodot ovat sitten inhottavia :( . Onneksi sinulla on se ultra jo huomenna niin ei tarvitse odotella kovin kauan (vai oliko siinä lääkärissä ultra?). Minulla oli esikkoa odotellessa rusehtavaa vuotoa ehkä noin viikon ajan. Tuli ihan pöksyihinkin ja olin täysin paniikissa. Onneksi oli vaaratonta. Viikkoja oli minulla kyllä silloin vasta jotain 6+. Jaksamista sinulle :heart: .
 
Ei ole ultraa, tai en ihan varmakaan ole, mutta kaipa se sitten kertoo jotain, kuuluuko niitä sydänääniä vai ei!
Vuoto on siis sellaista kirkasta limaa, jossa seassa sellaista rusehtavia "viiruja", tää on tätä lima-analysointia :ashamed:
Kiitos tsempeistä ja Onnea sulle sinne np-ultraan huomenna!!
 
Irmeli09
maaliskuu: Jos siellä lääkärissä ei ole ultraa niin voithan yrittää saada lähetteen ultraan jo aikaisemmin kuin silloin 6.2. Täällä kuitenkin sormet ja varpaat pystyssä masuvauvelin hyvän kunnon puolesta.
 
Irmeli09
TIISTAI 27.1.2009



Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 11+5 :heart:

unelma3.......................................rv 12+1 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 14+4 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 15+6 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 15+6 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 15+6 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 16+1 :heart:


 
Pitkästä aikaa pääsen koneelle! Huonovointisuuteni on jatkunut edelleen enkä siis ole töissä enkä paljon muuallakaan ollut sitten joulukuun puolen välin. Tänään raahaudun ensimmäiseen lääkärineuvolaan.

Irmeli09: Minä olin viime viikolla np-ultrassa ja olisi jännää odottaa et pääsee sinne pöydälle ja sitten näkee oman pienen =) ja meidän tapauksessa kätilö löysi kaksi pientä. NIIIN odotan kaksosia. Emme olleet osanneet ollenkaan varautua tähän ja vieläkin tuntuu jotenkin uskomattomalta mut kai se täytyy uskoa. Uuteen ultraan menen maaliskuun lopulla jos sitä ennen ei ole tarvetta.

Mut suurimpana huolena on oma olo siis kun mikään ei pysy sisällä ja viikkoja on jo 12. Paino tippuu ja olo on tosi hutera. Lääkärin kanssa on tänään keskusteltava myös tästä.

Toivottavasti pääsen ja jaksan tulla kertomaan kuulumisia illalla tai huomenna ja lukemaan Irmeli09 kuulumiset. Ja muille jaksamisia odotuksen hyviin ja huonoihin päiviin.
 

Yhteistyössä