Viikkopinon 45/49 jatkopino

  • Viestiketjun aloittaja Irmeli09
  • Ensimmäinen viesti
Aamu siis neuvolassa, mieslääkäri (nuori) tutki.....kohdunsuu kiinni, juu, juu, kaikki näyttää hyvältä, kohtukin näköjään komiasti kasvanut....kuunteli sitten sykettä.....etsi ja etsi, -nooh, nyt se meni jo, tais olla 170???!!!! Pyysi kuitenkin th:n kuunteleen, joka ei kyllä sitten sykettä saanut, ja th ehdotti Tyksiin lähetettä, siellä lääkäri -valitettavasti tämä on kyllä kohdun sisäinen, mutta ilmeisesti tuulimuna, puhui kuitenkin keskeytyneestä keskenmenosta....kutsutaanko siis tuulimunaakin keskeytyneeksi keskenmenoksi?! Paikanpäällä sain sen esilääkityksen, joka näemmä aloitti minulla vuodon heti ja torstaina otan ne kuusi, 2 tbl kerralla 3 tunnin välein emättimeen, ellei vuoto ole todella runsasta, silloin suun kautta, imeskeltynä ja Panacodia kipuihin.

Olen kiukkuinen tuolle terv.keskuksen lääkärille, joka olevinaan löysi sykkeen.....mahtoikohan kuunnella omaani?! Joka tapauksessa se antoi mulle toivoa, toivoa jostakin aivan turhasta!!!
 
Irmeli09
maaliskuu: :'( :'( :'( . Minä olen aivan sanaton. Kävin jo tuossa tunti sitten koneella, mutta ei silloin pystynyt kirjoittamaan mitään kun olin (ja olen vieläkin) niin järkyttynyt kuinka sinulle on käynyt. Täältä suuren suuri jättihalaus :hug: . Olen tässä miettinyt kuinka elämä on niin uskomattoman epäoikeudenmukaista. Sinulle ei nyt ainakaan missään nimessä olisi saanut käydä näin kun tuo edellinenkin raskaus päättyi kesken. Lisäksi jotenkin jo tuntui, että kyllä meidän olisi jo pitänyt olla "turvassa" tällaisiltä uutisilta kun viikkoja on kuitenkin jo paljon. Paria päivää vaille tuo kriittinen 12 vko. Noilla ihan alkuviikoilla sitä on valmistautunut ehkä henkisesti paremmin siihen, että ehkä kaikki ei menekään niinkuin toivoo. Mitä enemmän niitä viikkoja tulee sitä vaikeampia tällaiset uutiset ovat. Me olemme kulkeneet niin rinta rinnan tuolta vauvakuumeilupuolelta tänne odotuspuolelle, että tuntuu kuin olisit jo tosi hyvä ja läheinen kaveri. En haluaisi sinua millään poistaa täältä meidän listaltakaan. Ihan kamalaa, enkä osaa mitenkään lohduttaakaan sinua. Toivottavasti jaksatte miehenne kanssa kuitenkin tsempata eteenpäin ja nähdä tulevaisuuteen postiivisena vaikka se varmasti tällä hetkellä voi tuntuakin vaikealta. Toivottavasti sinä maaliskuu palaisit vielä tänne meidän pinoon uuden raskauden kera, joka ONNISTUU, EIKÄ MITÄÄN IKÄVÄÄ TAPAHDU. EI ANNETA TAPAHTUA!!!!! (Kuuluuko tämä myös sille jollekin joka näistä asioista päättää, MITÄ?!?!).

Oman navan alla kaikki hyvin. Kaveri on matkassa mukana ja heilutteli mahasta tervehdyksensä. Niskaturvotusta oli ihan normaalisti. Minulla vain olisi pitänyt olla mukana ne jotkut labravastaukset niistä verikokeista jotka otettiin muutama viikko sitten. Kas kun en ollenkaan muistanut että minun olisi pitänyt ne itse käydä sieltä terveyskeskuksesta hakemassa. Miksi ne ei voi sieltä lähettää niitä joko Terveystalolle tai minulle valmiiksi? No otan huomenna yhteyttä neuvolaan ja toimitan ne jälkikäteen. Ei siinä mitään.

 
Kiitos Irmeli ja kaikki muutkin lohduttavista sanoista!! Me olemme mieheni kanssa todella rikki, emmekä vielä osaa päättää jatkammeko tätä kuumeilua, ajatus tuntuu nyt todella raskaalta....esikolle emme ole kertoneet, hälle silloin kerroimme vauva-uutisen ja sanoimme vain että vauva tulee, kun on valmis, äskön hän tökki mahaani ja sanoi: - äitin vanha vauva on kuollut?! Se tietysti sai minut kyynelehtimään, mutta yritän pitää itseni koossa poikani vuoksi, jottei hän joudu itkuani näkemään, huolestuisi pikkuinen, itkuni mun on itkettävä, silloin kun hän ei ole paikalla, mutta tänään huomasin, että edellisen keskenmenon surutyö on jäänyt kesken ja nyt tavallaan suren taas molempia yhtäaikaa, uusi raskaushan on vanhan lääke, niin mulle neuvolassa sanottiin, mutta tämä raskaus tuli niin äkkiä, että ilmeisesti työnsin vanhan taka-alalle....edellisestähän tietäisin jo sukupuolen :'(
Väkisinkin tulee mieleen, että olenko huono äiti, vai tehnyt elämässäni jotain todella pahaa, kun minua näin rankaistaan, ja Irmeli minäkin yläkerran Isännältä olen kysäissyt miksi näin tekee, mutta eipä se vastaa....tokkopa siis kuuntelee....aina sanotaan, että kaikella on tarkoitus, mikä helvetin tarkoitus tällä nyt sitten on, muu kuin mielipahan tuottaminen!!

Voikaahan te kaikki muut hyvin, ja saattakaa pienokaisenne turvallisesti maailmaan, jotta minä pääsen teitä onnittelemaan!!!

Irmeli Rinta rinnan, nyt ja aina, laita vaikka yv:tä, päästään jutteleen, tai mulle s.posti osoite!
 
Irmeli09
Unelma3: Aika hurjia uutisia nuo kaksoset :heart: :heart: . Oh hoh! Onneksi olkoon kahdesta pienestä pomppivasta sydämestä :) . Kuulostaa kuitenkin ikävästä jos olotila on niin hurjan huono. Osittain varmasti syytä on siinä, että on kaksi kaverusta masussa ja kroppa on kovilla yrittäessään totuttautua ajatukseen. Kyllä kannattaa varmasti pyytää apuja lääkäristä, jos olo on kovin huono. Eli ole hyvä äidin eikä pikkuisten kannalta jos menee ihan mahdottoman huteraksi olotila ja paino vain putoo. Toivottavasti se olotila siitä kuitenkin lähtisi pikkuhiljaa nousuun ettei mene niin huonoksi että joutuisi sairaalaan ja tiputukseen asti. Täältä lähtee iso paremman olotilan puhuri sinnepäin :wave: .
 
Irmeli09
KESKIVIIKKO 28.1.2009



Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 11+6 :heart:

unelma3.......................................rv 12+2 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 14+5 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 16+0 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 16+0 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 16+0 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 16+2 :heart:



 
Irmeli09
TORSTAI 29.1.2009



Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 12+0 :heart:

unelma3.......................................rv 12+3 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 14+6 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 16+1 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 16+1 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 16+1 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 16+3 :heart:



 
Hellou pitkästä aikaa! Mä oon ollut porissa taas tekees opparia niin en ole tännekään ehtinyt.

Maaliskuu, isot halit sinulle, kamalia uutisia! :hug: :'( Ja tosiaan jo noinkin pitkillä viikoilla. Jaksamisia teille molemmille :hug:

Unelma: Kaksoset! Ihanaa :D Toivottavasti se huono olo jättäisi rauhaan. Mäkin viimeks oksensin eilen...viikkoja kuitenkin jo 16+3. ja kiitos irmeli vinkistä, näyttää välillä auttavan, välillä ei, eli tiedä sitten...

).( Itse olen voinut ihan ok. Tuo häntäluu on oikeasti aika arka ihan kun menee istumaan tai nousee ylös, en ymmärrä. Kun ei se ole mihinkään kolahtanutkaan. Muuten olo ollut hyvä ja liikkeitä tuntuu silloin tällöin. Ei nyt ihan päivittäin. On vielä tosi hentosia, mutta ihania!
:heart: :heart:
 
Irmeli09
PERJANTAI 30.1.2009



Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 12+1 :heart:

unelma3.......................................rv 12+4 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 15+0 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 16+2 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 16+2 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 16+2 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 16+4 :heart:



 
Nyt on äiti tankattu ja syötetty eli olin TYKS osastolla tiistai-torstai ja nyt on ihana olo kun tietää syöneensä ja tiputuksessa saaneensa tarvittavia "aineita" elämään. Nyt kotihoidolla yritetään pärjätä ja saada voimia taas äidille ja kaksosethan huolehtivat omastaan eli voivat ultran mukaan ihan hyvin.

Kiitos onnitteluista ja Pahoittelut maaliskuulle :hug:
 
Irmeli09
Unelma3: Hurjaa, olet viettänyt pari päivää sairaalassa! Hienoa, jos olo on vähän "täysinäisempi" tankkauksen jälkeen. Toivottavasti sait myös levättyä siellä ollessasi. Toivottavasti alkaisi pikkuhiljaa helpottamaan, että kotihoidollakin selviäisi ja kaksoset jättäisivät jotain rippeitä myös äidillensä . Toisaalta onhan se hyvä tietää, että voi tarvittaessa käydä tankkaamassa elämän eliksiirejä nestemäisessä muodossa suoraan suoneen.

Irmeli
 
Irmeli09
LAUANTAI 31.1.2009



Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 12+2 :heart:

unelma3 + kaksoset....................rv 12+5 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 15+1 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 16+3 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 16+3 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 16+3 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 16+5 :heart:


 
Kukkaiskeiju. voih, ihana masu :'( mulla ikävä mun masua!!

Unelmalle tuplasti onnea tuplista!!

irmeli saitko mun yv:n??!!

Mä en vaan osaa olla pois täältä.....vauvakuume-puolellekin oon kirjottanu, mut mä en vaan pysty odotuspuolta jättämään :ashamed:
 
Irmeli09
SUNNUNTAI 1.2.2009



Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 12+3 :heart:

unelma3 + kaksoset....................rv 12+6 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 15+2 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 16+4 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 16+4 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 16+4 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 16+6 :heart:


 
Irmeli09
MAANANTAI 2.2.2009



Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 12+4 :heart:

unelma3 + kaksoset....................rv 13+0 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 15+3 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 16+5 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 16+5 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 16+5 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 17+0 :heart:


 
Irmeli09
Väsymys vaivannut kovasti viime päivinä. Eilinen oli varsinainen pohjanoteeraus ja isäntäkin oli huitelemassa ties missä. Meni siis poikien kanssa eilinen aikamoisella luolamiesmeiningillä. Tänään on ollut paljon parempi olo. Tosin tuohon saattaa toki vaikuttaa se, että viime yönä sain nukuttua tosi hyvin (kakkonenkin nukkui omassa sängyssään puoli kasiin, siis KOKO YÖN!) lisäksi otin tietty kunnon päikkärit kun esikko oli kerhossa ja kakkonen veteli päikkäreitä. Ilmankos siis olen selvinnyt suunnilleen selväjärkisenä tähän asti vaikka mies onkin jossakin orkkaharkoissa luuhannut koko illan.
 
Irmeli09
TIISTAI 3.2.2009



Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 12+5 :heart:

unelma3 + kaksoset....................rv 13+1 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 15+4 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 16+6 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 16+6 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 16+6 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 17+1 :heart:

 
Maaliskuu: Kiitos. Varmasti on ikävä, en voi edes kuvitella :ashamed: :hug: Oot kyllä tervetullut olemaan tässä pinossa, jos se vaan itsestäs tuntuu hyvältä.

Irmeli: Mullakin nyt 3 päivää ollut ihan ihme väsy, tuntuu ettei nukkuminen auta. Taitaa vaan olla stressiperästä tosta opparista. Oli ohjaus tänään ja opet taaaaaaaas käänsi veneensä ihan yhtäkkiä...hermo menee, mutta kyllä se pian on valmis.

Oma napa: Mä väitän tunteneeni tänään käteen potkun!!! Ei varmaan muut tuntis vielä kun ehkä saatan sekottaa siihen tietty kun tuntu sisältäpäin, mutta silti se kyllä tuntu jotenkin käteen... :D :D Ja nyt on parina päivänä kyllä tuntunu niin selvinä töytäysyinä nuo liikkeet...ei oo enää ihan hipasuja :heart: Mutta vielä tänään oksensin... :ashamed: Edelleen...josko se olis nyt viiminen kerta!!!! :LOL:
 
Irmeli09
Kukkaiskeiju: Toivotaan tosiaan, että sinulla tuo paha olo alkaisi jo taittumaan. Olet siitä saanut jo oman osuutesi kun viikotkin on jo noin komiat. Ihanaa varmasti tuntea jo selviä potkuja. Minä olen tässä jo jonkin aikaa tuntenut aina silloin tällöin pientä kutitusta tuolta masusta. Olen aikas varma, että vauveli se siellä pyöriskelee, vaikka en kyllä kenellekään (paitsi tietty täällä) vielä siitä viitsi sanoa kun viikkoja on näin naurettavan vähän. Tuolla elokuisissa on kyllä muitakin jotka sanovat että tuntevat jo liikkeitä. Olen noista kahdesta edellisestä tuntenut liikkeet vasta aika myöhään. Esikosta olin jo aivan epätoivoinen, kun en tuntenut sitten yhtään mitään kuin vasta joskus viikolla 20. Kakkosestakin taisi olla jotain rv 16. Minulla oli kyllä molemmista aikaisemmista istukka etuseinässä joka varmastikin vaimensi noita liikkeitä. Tästä sanottiin tuolla ultrassa, että istukka olisi ylhäällä osittain etu- osittain takaseinämässä. Ehkä siellä on vähän enemmän etuseinää vapaana mihin potkia :D .
 
Irmeli09
KESKIVIIKKO 4.2.2009



Irmeli09 + Armas-Armi..................rv 12+6 :heart:

unelma3 + kaksoset....................rv 13+2 :heart:

tavallinentanja + Ötömöllikkä......rv 15+5 :heart:

päärynärouva + papuska............rv 17+0 :heart:

toivova-84 + nyytti......................rv 17+0 :heart:

tiara + Vuokko............................rv 17+0 :heart:

kukkaiskeiju + pöppiäinen...........rv 17+2 :heart:


 

Yhteistyössä