Vihreät todistivat olevansa huumehörhöjen puolue

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Ei kukaan hehkuta mitään. Kannabis vaan on kaikilla mittareilla vähemmän haitallinen kuin alkoholi.
Kyllä jotkut kaverit ovat hehkuttaneet ja yrittäneet saada mua rinkiin, mutta joku sisimmässä on aina sanonut että älä mee. Saattaa kuulema tulla mäsiksetkin ja sitten menee linjat!:eek:

Näin olen ymmärtänyt, että olisi vähemmän haitallinen. Ehkäpä tosiaan räyhälitkun kittaajat vaihtavat leppoisaan pössyyn ja elävät naureskellen harmoniassa itsensä ja muiden kanssa.

Kuitenkin on vain pelkkää arvailua mikä on lopputulema mahdollisten haittojen osalta jos höpöhoo laillistetaan Suomessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Mitä sä tekisit? Niin sairasta kuin se on, sä et voi tehdä mitään... Eikä sillä ole mitään väliä, onko kyseessä laillinen alkoholi tai joku laiton huume.
Sen voin kuitenkin sanoa, että kannabiksella se ei itseään tule tappamaan.
Mitä mä tekisin, jos laki huumeiden käytön sallii??? Niin mitä mä tekisin sitten, sitähän mä tässä kysyin???

Mutta se mitä mä olen tehnyt on se, että olen koettanut kertoa omasta taustastani (mitään salaamatta ja sen mukaan missä iässä pojat ovat olleet = todellakaan millekään taaperolle en alkanut kertomaan omista lapsuus kauhuista) ja kertoa siitä mitä huumeet ovat ihmisissä saaneet aikaan.

Sen voin sanoa, että jos mun lapsi ratkeis huumeisiin niin en kyllä selkääni lapselleni kääntäisi vaan etsisin avun jokaisen ''kiven alta'' ja siksi tää keskustelu suututtaa kun valtiovallan taholta yritetään viedä vanhemmilta ne pienet kivetkin pois millä sitä lasta auttaa, koska huumeiden laillistamisella valtio sais lisää rahaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Usein tämä vanhempien auttaminen menee vain mahdollistamiseksi. Mutta toki on paljon asioita mitä voi tehdä, mitä nuorempi lapsi on - sitä parempi. Nuoren voi repitä irti ympäristöstä ja alkaa parantaa päätä muualla. Usein mikä nuoret vie köyttämään on se kaveriporukka. Kyllä vanhemman tulisi olla niin perillä nuoren elämästä, että tietää missä mennään ja hakea apua ja tukea HETI tarvittaessa.

Tuo, että höpöheinään ei itseänsä tapa ja mieliala sitä vetäessä kai usein melko levollinen ja hauska on kyllä positiivista.
On totta, että mitä nuorempi yksilö, sen paremmat mahdollisuudet häneen on vaikuttaa.

Suurin osa vanhemmista ei vaan ymmärrä, milloin jotain vedetään ja heidän puuttumisensa tulee aivan liian myöhään.

Itse uskon, että kannabiksen laillinen myynti vähentää katukauppaa, jolloin sitä on vähemmän nuorten saatavilla. Toisaaltaan se voi tarkoittaa sitä, että nuoret lähtevät entistä kovempien huumeiden pariin heti alussa.

Jokin kumma meissä ihmisissä on, kun niin moni haluaa päänsä sekaisin.
 
Kyllä jotkut kaverit ovat hehkuttaneet ja yrittäneet saada mua rinkiin, mutta joku sisimmässä on aina sanonut että älä mee. Saattaa kuulema tulla mäsiksetkin ja sitten menee linjat!

Näin olen ymmärtänyt, että olisi vähemmän haitallinen. Ehkäpä tosiaan räyhälitkun kittaajat vaihtavat leppoisaan pössyyn ja elävät naureskellen harmoniassa itsensä ja muiden kanssa.

Kuitenkin on vain pelkkää arvailua mikä on lopputulema mahdollisten haittojen osalta jos höpöhoo laillistetaan Suomessa.
Ei sen laillistaminen aiheuta mitään sen kummempaa kuin missään muuallakaan.

Haluan kuitenkin sanoa, että omaa sisäistä ääntään kannattaa aina kuunnella. Jos se kertoo sulle, ettei pössyttelyn kanssa kannata alkaa leikkiä, niin usko sitä. Se on oikeassa.
 
Mitkä huumeet?
Mulla oli Kuopiossa 1988 ystävätär joka myi itseään saadakseen pilveä.

Joo hänen kohdallaan on muuten poikkeus, aloitti kokeilut imppaamalla liimaa ja juomalla kaljaa.
En ole vuosiin kuullut hänestä mitään, joten en tiedä onko elossakaan...sen tiedän ettei ainakaan somessa ole alkup. nimellään:(
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Mitä sä tekisit oman lapsen kohdalla?
Alaikäisen asioista aikuinen voi päättää. Lapsen voi raahata vieroitukseen ja pois omalta paikkakunnalta.

Aikuiselle et mahda enää mitään.

Ihminen, joka on liian syvällä, ei juurikaan välitä muista. Heille muut ovat vain hyödykkeitä. Ei siinä voi tehdä mitään muuta, kuin päästää irti ja toivoa parasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Täällä on näemmä aika monta vanhempaa hyväksymässä kannabiksen laillistamisen. Näinköhän se on yhtä hyväksyttävä silloinkin, kun oma lapsi sitä käyttää?
No suoraan sanottuna se ei olisi kovinkaan suuri huolenaihe. Olisin ensisijaisesti huolissani lapseni suhteesta päihteisiin.
Pidän melkein mitä tahansa muuta päihdettä haitallisempana.
 
Mulla oli Kuopiossa 1988 ystävätär joka myi itseään saadakseen pilveä.

Joo hänen kohdallaan on muuten poikkeus, aloitti kokeilut imppaamalla liimaa ja juomalla kaljaa.
En ole vuosiin kuullut hänestä mitään, joten en tiedä onko elossakaan...sen tiedän ettei ainakaan somessa ole alkup. nimellään
Olikohan hän muutenkaan ihan täysissä sielun ja ruumiin voimissa?
 
vierailija
Mitä mä tekisin, jos laki huumeiden käytön sallii??? Niin mitä mä tekisin sitten, sitähän mä tässä kysyin???

Mutta se mitä mä olen tehnyt on se, että olen koettanut kertoa omasta taustastani (mitään salaamatta ja sen mukaan missä iässä pojat ovat olleet = todellakaan millekään taaperolle en alkanut kertomaan omista lapsuus kauhuista) ja kertoa siitä mitä huumeet ovat ihmisissä saaneet aikaan.

Sen voin sanoa, että jos mun lapsi ratkeis huumeisiin niin en kyllä selkääni lapselleni kääntäisi vaan etsisin avun jokaisen ''kiven alta'' ja siksi tää keskustelu suututtaa kun valtiovallan taholta yritetään viedä vanhemmilta ne pienet kivetkin pois millä sitä lasta auttaa, koska huumeiden laillistamisella valtio sais lisää rahaa!
Jos kannabis olisi laillista, hoitoon hakeutuminen olisi helpompaa, koska et ole tehnyt mitään kiellettyä
 
Ok. Eli se ei ole peruste sinun tapauksessasi. Kunhan vain varmistin Mutta mikä sitten on? Eli miksi epäilet, että vaikka kannabiksen laillistaminen on toiminut muualla maailmassa, niin jostain syystä teet oletuksen, että juuri Suomessa se ei silti toimisi?
Ettei nyt saa vääriä vaikutelmia asioista niin pakko infota, että kannabis on laillista VAIN muutamassa maassa.

Mä en edelleenkään lähtisi vertailemaan näihin muihin. Ovat niin erilaisia maita rakenteineen ja ovat hyvin erilaisia ihmisiä, erilaiset mentaliteetit jne.

Pohjoismaat olisivat ehkä otollisempi vertauskohde, jos halutaan verrata.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Multa on kuollut huumeisiin kohtalaisen moni lapsuus- ja nuoruusajan kaveri. Yhdistävänä tekijänä kaikilla oli, että kokeilut lähtivät kannabiksesta. Ja siitä siirryttiin rivakalla tahdilla muihin aineisiin. Tytöt möivät itseään saadakseen rahaa huumeisiin, tekivät omaisuusrikoksia ja ryöstöjä, pojat pääasiassa ryöstöjä, osa diilaskin. Perhetaustat kirjavaa, oli tavallisista perusduunariperheistä todella hyvätuloisiin. Ja nämä nuoret olivat myös hyviä koulussa ennenkuin kokeilivat. Se surun ja vanhempien itsesyytöksien määrä ja meidän kavereiden toivottomuus, kun näimme että toiset vain luisuvat kauas ulottumattomiin. Ja jättivät jälkeensä paljon kysymyksiä joihin ei saa vastauksia.
Itse kuulun ilmeisesti häviävään koulukuntaan, jonka mielestä huumeet kaikkinensa ovat pahasta. Ne tuovat tullessaan enemmän tuskaa ja surua kuin iloa. Epätoivoa ja epävarmuutta huolesta puhumattakaan. Omat teinit ovat kaikkea päihteitä ja huumeita vastaan, oman kosketuksensa ovat saaneet jo valitettavasti tuohonkin maailmaan, kun heille on tarjottu nappeja.
Kyllä mä näen kannabiksen laillistamisessa enemmän lisääntyviä uhkakuvia ja huumeiden käytön vahvistamista.
 

Yhteistyössä