Vihreät todistivat olevansa huumehörhöjen puolue

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Niin sä siis kuvittelet että alaikäiset ei saa muualta tätä "laillista" kamaa jos ihan viralliseen myyntiin tulee?

Täällä Stadissa on alaikäisten päihdeongelmat todellisia. Jopa kouluissa myydään nappeja. Nuorison mielestä ei väliä kun pään vaan saa sekaisin. Surullinen suuntaus.
Täällä oli rehtorikin yrittänyt puuttua yläasteella käytyyn huumekauppaan ja poliiseja ei kiinnostanut....siinä vaiheessa olin vaan onnellinen/onnekas ettei omat pojat käyneet enää yläastetta, kun luin asiasta paikallisesta lehdestä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Mä olen alkoholistiperheestä, ja oma puoliso on pari kertaa ollut psykoosissa osastolla (geneettinen alttius kyllä). Silti sanon että kantsu ja psykedeelit on parasta jota mulle on tapahtunut, selvisin niiden terapeuttisen vaikutuksen avulla todella traumaattisista kokemuksista. Olin täysin työkyvytön, mutta kun olin saanut vähän päätä kasaan niin pääsin jopa aloittamaan opinnot. Ja käyttö sen jälkeen n. Kerran viikossa kunnes raskauduin. Myös migreenin ja endometrioosin hoidossa nämä ovat olleet korvaamattomia. Puoliso toki ei voi enää käyttää, mutta ei silti olisi muilta näitä kieltämässä koska suurimmalle osalle sopii hyvin. Alkoholi aiheuttaa paljon enemmän harmia ja aggressioita.
Mä veikkaan että niin sulle, sun puolisolle kuin mulle olis parasta ollut raitis lapsuudenkoti ja täys raittius elämässä.
 
Meistä kukaan ei voi tehdä päätöksiä toisen puolesta, ei edes oman lapsensa.
Aikuisten lasten. Toki alaikäisten toimintaan vanhemmat voivat vaikuttaa ja pitääkin.
Aikuisia lapsiakin varmasti pyrkii auttamaan ja ohjaamasn loppuun asti.

Jos kävisi niin, että kannabis saataisiin vain kauppoihin/kahviloihin niin se saattaisi suojata nuoria.
Mutta, tämä on vain toiveajattelua. Kaupat pyytävät tuotteista kovan hinnan ja näin ollen osa kamasta ostetaan joka tapauksessa muualta.
Kanadassa muistaakseni kolmen vuoden jälkeenkin on höpöheinäkatukauppa ihan voimissaan.

Tai ehkä laillistaminen kannustaa tekemään oman pikku viljelmän, ja iltaa vietettäisi kuin hyvän viinin parissa mutta tuotteena olis höpöheinä. Keskusteltaisi aromista pikkurilli pystyssä ja tehtäisi heinästä yhdessä erilaisia tuotteita jne. :D
Kaljakuppiloista tulisi pössylöitä ja kaikki olisi ihanaa ja hauskaa.
Kuulostanko riittävän Vihreältä. :D

Johan tässä alkaa tehdä mieli kokeilla, että miten se yrtti potkii kun sitä noin kovasti hehkutetaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Ei tietenkään voi, mutta mä olen äitinä sellanen etten vois jäädä vierestä seuraamaan lapseni hidasta tai nopeaa itsemurhaa (riippuu huumeesta kuinka nopeasti hauta tulis vastaan), enkä usko sinunkaan olevan...joten kysynkin taas, että mitä meille vanhempina jää jos laki sallis ton asian?
Kannabis ei tietääkseni ole myrkyttänyt ketään hengiltä
 
Mä veikkaan että niin sulle, sun puolisolle kuin mulle olis parasta ollut raitis lapsuudenkoti ja täys raittius elämässä.
Mä olen jollain tapaa kiitollinen kaikesta mitä olen saanut. Ne kokemukset ovat kasvattaneet musta tällaisen ja en voi sanoa, että huonosti on mennyt löhtökohdista huolimatta.
Jotenkin ne lapsuuden huonot kokemukset on osannut kääntää eduksi, jos näin voi sanoa ja toki roolimallina oli se poikaystävän perhe, jossa asuin että kykenin opiskella.
Monien lapsuus olisi varmasti ollut parempaa ilman päihteitä.
Samoilta hoodeilta, samoista lähtökohdista porukkaa alkoi mennä lakoon, alle kolmekymppisinä. He eivät kyenneet tekemään toisin vaan kierre jatkui.
Kukaan ei antanut toivoa tai ollut opastamassa. Siitä elämästä oli tullut heille se normaali. Joskus silloin tällöin palaan kotihoodeilleni ja siellä saattaa nähdä jonkun entisen kaverin tai tutun, eipä loista hyvin eletty elämä heidän kasvoiltaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Me oltiin puolison kanssa jo 20-vuotiaina alkoholisoituneita traumamenneisyyden vuoksi. Kun kukka tuli kuvioihin niin alkoholi jäi monesti kuukausiksi, siinä huomasi mitä myrkkulitkua se on.
 
Ei tietenkään voi, mutta mä olen äitinä sellanen etten vois jäädä vierestä seuraamaan lapseni hidasta tai nopeaa itsemurhaa (riippuu huumeesta kuinka nopeasti hauta tulis vastaan), enkä usko sinunkaan olevan...joten kysynkin taas, että mitä meille vanhempina jää jos laki sallis ton asian?
Mitä sä tekisit? Niin sairasta kuin se on, sä et voi tehdä mitään... Eikä sillä ole mitään väliä, onko kyseessä laillinen alkoholi tai joku laiton huume.
Sen voin kuitenkin sanoa, että kannabiksella se ei itseään tule tappamaan.
 
Aikuisten lasten. Toki alaikäisten toimintaan vanhemmat voivat vaikuttaa ja pitääkin.
Aikuisia lapsiakin varmasti pyrkii auttamaan ja ohjaamasn loppuun asti.

Jos kävisi niin, että kannabis saataisiin vain kauppoihin/kahviloihin niin se saattaisi suojata nuoria.
Mutta, tämä on vain toiveajattelua. Kaupat pyytävät tuotteista kovan hinnan ja näin ollen osa kamasta ostetaan joka tapauksessa muualta.
Kanadassa muistaakseni kolmen vuoden jälkeenkin on höpöheinäkatukauppa ihan voimissaan.

Tai ehkä laillistaminen kannustaa tekemään oman pikku viljelmän, ja iltaa vietettäisi kuin hyvän viinin parissa mutta tuotteena olis höpöheinä. Keskusteltaisi aromista pikkurilli pystyssä ja tehtäisi heinästä yhdessä erilaisia tuotteita jne.
Kaljakuppiloista tulisi pössylöitä ja kaikki olisi ihanaa ja hauskaa.
Kuulostanko riittävän Vihreältä.

Johan tässä alkaa tehdä mieli kokeilla, että miten se yrtti potkii kun sitä noin kovasti hehkutetaan!
Ei kukaan hehkuta mitään. Kannabis vaan on kaikilla mittareilla vähemmän haitallinen kuin alkoholi.
 
vierailija
Mä olen jollain tapaa kiitollinen kaikesta mitä olen saanut. Ne kokemukset ovat kasvattaneet musta tällaisen ja en voi sanoa, että huonosti on mennyt löhtökohdista huolimatta.
Jotenkin ne lapsuuden huonot kokemukset on osannut kääntää eduksi, jos näin voi sanoa ja toki roolimallina oli se poikaystävän perhe, jossa asuin että kykenin opiskella.
Monien lapsuus olisi varmasti ollut parempaa ilman päihteitä.
Samoilta hoodeilta, samoista lähtökohdista porukkaa alkoi mennä lakoon, alle kolmekymppisinä. He eivät kyenneet tekemään toisin vaan kierre jatkui.
Kukaan ei antanut toivoa tai ollut opastamassa. Siitä elämästä oli tullut heille se normaali. Joskus silloin tällöin palaan kotihoodeilleni ja siellä saattaa nähdä jonkun entisen kaverin tai tutun, eipä loista hyvin eletty elämä heidän kasvoiltaan.
Mun mielestä sun pitäis olla kiitollinen ihan muutenkin. Ei mitenkään "jollain tapaa". Oot kuitenkin saanut naiselle hyvät geenit. Oot kaunis ja järkikin pelaa.

Moni nainen ottais mielluumin sun "kombon" paskoilla kotioloilla kuin ruman naaman + tyhmän pään hyvillä kotioloilla. Tosin en siis tiedä miten kamalat ne sun kotiolot oli?

Mitä tulee tähän Vihreiden ehdotukseen. Mun mielestä saakelin hyvä, että joku puolue tulee ulos tämän kanssa. Mä ehdottomasti kannatan kannabiksen laillistamista ja valtiollistamista. Mutta en mä siitä jaksa mouhota, kerran nuoruudessa koitin, ei ollut mun juttu. Omat kaverit oli keskiliuokkaa tai ylempäö keskiluokkaa ja ei niistä kenestäkään tullut huumehörhöä. Akateemisssa piireissä melkein kaikki koittaa noita joskus, mutta heillä elämänhallinta muutenkin parempaa keskimäärin.
 
Mä olen jollain tapaa kiitollinen kaikesta mitä olen saanut. Ne kokemukset ovat kasvattaneet musta tällaisen ja en voi sanoa, että huonosti on mennyt löhtökohdista huolimatta.
Jotenkin ne lapsuuden huonot kokemukset on osannut kääntää eduksi, jos näin voi sanoa ja toki roolimallina oli se poikaystävän perhe, jossa asuin että kykenin opiskella.
Monien lapsuus olisi varmasti ollut parempaa ilman päihteitä.
Samoilta hoodeilta, samoista lähtökohdista porukkaa alkoi mennä lakoon, alle kolmekymppisinä. He eivät kyenneet tekemään toisin vaan kierre jatkui.
Kukaan ei antanut toivoa tai ollut opastamassa. Siitä elämästä oli tullut heille se normaali. Joskus silloin tällöin palaan kotihoodeilleni ja siellä saattaa nähdä jonkun entisen kaverin tai tutun, eipä loista hyvin eletty elämä heidän kasvoiltaan.
Mä olen sekä että, kiitollinen ja surullinen.
Kiitollinen siitä että itse katkaisin kierteen omieni kohdalla, surullinen siitä minkä hinnan itse maksoin siitä kaikesta.:confused:
Poikien mummin ja papan ansiosta vasta opin omalle kohdalle aidon rakkauden ja välittämisen, onneksi osasin sitä osoittaa lapsillenikin....näin jälkeenpäin huomaan, vieläkin, hengittäväni ensiksi syvään sisään ja sitten ulos helpotuksesta etten vaan toistanut samaa tuskaa lapsille mitä itse kävin aikanaan läpi.

Mieti Lispe, me selvittiin! Kaikki meidän kaltaisen taustan kokeneet ei, mutta me selvittiin!:oops::notworthy::love::D
 
vierailija
Mä olen sekä että, kiitollinen ja surullinen.
Kiitollinen siitä että itse katkaisin kierteen omieni kohdalla, surullinen siitä minkä hinnan itse maksoin siitä kaikesta.
Poikien mummin ja papan ansiosta vasta opin omalle kohdalle aidon rakkauden ja välittämisen, onneksi osasin sitä osoittaa lapsillenikin....näin jälkeenpäin huomaan, vieläkin, hengittäväni ensiksi syvään sisään ja sitten ulos helpotuksesta etten vaan toistanut samaa tuskaa lapsille mitä itse kävin aikanaan läpi.

Mieti Lispe, me selvittiin! Kaikki meidän kaltaisen taustan kokeneet ei, mutta me selvittiin!
No miten paha sen sun lapsuus oikein oli?
 
Mitä sä tekisit? Niin sairasta kuin se on, sä et voi tehdä mitään... Eikä sillä ole mitään väliä, onko kyseessä laillinen alkoholi tai joku laiton huume.
Sen voin kuitenkin sanoa, että kannabiksella se ei itseään tule tappamaan.
Usein tämä vanhempien auttaminen menee vain mahdollistamiseksi. Mutta toki on paljon asioita mitä voi tehdä, mitä nuorempi lapsi on - sitä parempi. Nuoren voi repitä irti ympäristöstä ja alkaa parantaa päätä muualla. Usein mikä nuoret vie köyttämään on se kaveriporukka. Kyllä vanhemman tulisi olla niin perillä nuoren elämästä, että tietää missä mennään ja hakea apua ja tukea HETI tarvittaessa.

Tuo, että höpöheinään ei itseänsä tapa ja mieliala sitä vetäessä kai usein melko levollinen ja hauska on kyllä positiivista.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777

Yhteistyössä