vauvan kotiintulo vaatteet ku la joulukuun alussa??

hei

kertokaa mitä kaikkia vaatteita vauvalle tarvii kun kotiin tullaan.laskettu aika joulukuun alussa??

vaikka 2lasta jo on niin silti ei oikein tiedä että mitä pitäs olla kun nää kaksi on syntynyt alkukesästä niin on ollut paljon helpompaa tuo vaatteiden kattominen..

nyt voisi kaikki ostaa jo valmiiksi.

jos viitsitte auttaa niin kiitos teille

itsellä la on 7.11 ja miulla on pakattuna toppapuku, ne naamatöppöset, ostin ohuemman hatun, kommandopipo. Sit on sukkahousut, body ja housut ja paita., noilla aateltiin kotiin tulla...riippuen miten paljon on joulukuussa pakkasta niin oisko varalle vielä sitten villapuku? helpompihan sitä on jättää pukematta tai riisua kuin että ei olekaan tarpeeksi vaatetta...ja harso tarvittaessa siihen kaukalon päälle, niin ei käy toisen keuhkoihin kylmä ilma...

Mulla la 1.11. ja ekassa tyttö syntyi 10.3. joten talvivauva oli.

Marraskuussa aion laittaa kevyttoppapuvun, puuvillamyssy (+villamyssy), tumput (+villatumput), sukat (+villasukat), body, ja puolipotkarit (+villapuku). Jos kovin kylmä ilma niin sitten toppapuku, mutta meillä ei tuo ulkomatka ole kovin pitkä, joten autoon ehkä tosi kylmällä ilmalla varoiksi tuo toppapuku. Kantokopan päälle ajattelin laittaa kevyen peiton. Mutta riippuu niin paljon missä asustelee ja kovinko on pakkasta.

Toppapuku, villapuku, kypärälakki, lakki, tumput, töppöset tai sitten vaihtoehtoisesti kätevä tuon toppapuvun sijalle voisi olla tällainen lämpöpussi, jonka saa kiinnitettyä kaukalon turvavöihin=)

http://www.ommo.fi/index.php?page=pussi

Sisävaatteiksi body ja esim. terälliset plyyshipotkarit. Sukkahousuja en ihan vauvalla ole käyttänyt.

Nykyään on tosiaan niin vaikea noita ilmoja ennustella,ei tiedä vaikka olisi lämpöasteita ja sataisi vettä! :( ja riippuu tietysti kotimatkan pituudestakin,kuinka kauan lämpimässä autossa joutuu kököttään.Mä olen ottanu varuiksi vähän kaikkea..."kerrospukeutuminen"on in vauvoillakin =) lähtöpäivänä sairaalassa sitten katsonut mitä laittaa päälle,riippuen kelistä ja vauvastakin!
Tuota kaukalon lämpöpussia olen myös ajatellut hankkivani,vaikuttaa niin kätevältä.

mulla kans la joulukuussa, mukaan laitokselle otan pitkähiasen bodyn, puolipotkarit ja ihanat potkuhousut :xmas: ulkovaatteiksi villapuku,lapaset,villasukat,kypärälakki, toppalakki ja toppapuvun missä on lisäksi toppatöppöset ja tumput.

Kaksi lasta syntyneet touko- ja kesäkuun alussa, ja tuntui, että silloin oli paljon vaikeampi pukea, ettei tule kuuma. Nyt laskettu aika sydäntalvella (asutaan pohjoisessa ja kotimatka 100km) ja tosissaan saa miettiä kuinka paljon vaatetta ottaa mukaan. Peiton aion ainakin varata, sillä on helppo säädellä kylmyyden/kuumuuden mukaan, ja villavaatteet, koska ne on lämpimät eivätkä kuitenkaan kesälläkään kuumat! Mitään ffleeceä tms. en laittais talvivauvalle. Kuumassa autossa äkkiä vauvaparka hiestä märkä :/

Peitto kannattaakin varmaan varata mukaan, voi heittää sen päälle autoon mennessä, muutoinhan autossa on lämmin. Tuo lämpöpussi on kyllä mulla myös hankintalistalla, olisi tosi kätevä myös kauppareisuilla =) Onko kellään sellaisesta enemmän kokemusta, sinne alle riittäisi varmaan villapuku, villahan hengittää.

Fleecestä puheenollen, ei kai kukaan vauvalle fleeceä aikonutkaan pukea. Välivaatteena fleece on lämmin, mutta ns. välikausipukuna ihan ok.

Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:
Peitto kannattaakin varmaan varata mukaan, voi heittää sen päälle autoon mennessä, muutoinhan autossa on lämmin. Tuo lämpöpussi on kyllä mulla myös hankintalistalla, olisi tosi kätevä myös kauppareisuilla =) Onko kellään sellaisesta enemmän kokemusta, sinne alle riittäisi varmaan villapuku, villahan hengittää.

Fleecestä puheenollen, ei kai kukaan vauvalle fleeceä aikonutkaan pukea. Välivaatteena fleece on lämmin, mutta ns. välikausipukuna ihan ok.
Lämpöpussi on tosi hyvä juttu. Meillä on vaunuissa kantokassi, josta saa lämpöpussin ottamalla reunat pois. Vauva pysyy lämpimänä ohuemmallakin vaatetuksella.

Ja tosta fleecestä...Mullaon fleecepuku vauvalle, mutta sitä voi verrata äitiyspakkauksen toppapukuun, kun siinä on topattu vuori sisällä. Kyllä semmosen kanssa pärjää lämpöpussissa vallan mainiosti. Eri asia on sitten ihan nämä ohuet fleecet, jollaista esikoinen 3,5v käytti ihan alkusyksystä.

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:

Lämpöpussi on tosi hyvä juttu. Meillä on vaunuissa kantokassi, josta saa lämpöpussin ottamalla reunat pois. Vauva pysyy lämpimänä ohuemmallakin vaatetuksella.

Ja tosta fleecestä...Mullaon fleecepuku vauvalle, mutta sitä voi verrata äitiyspakkauksen toppapukuun, kun siinä on topattu vuori sisällä. Kyllä semmosen kanssa pärjää lämpöpussissa vallan mainiosti. Eri asia on sitten ihan nämä ohuet fleecet, jollaista esikoinen 3,5v käytti ihan alkusyksystä.

Meilläkin on vaunuissa koppa, jsota sa irrotettua lämpöpussin, mutta minusta tuo kaukaloon kiinnitettävä on vähän eri asia. Itse en ainakaan jaksaisi alkaa siitä kovikkeita irrotteleen, kun vauva tarvii kuitenkin kopan vaunuihin.

Tuossa lämpöpussissa on Fleecevuori ja aukot viisipistevaljaille, alle ei todellakaan tarvi paljon vaatetta, varsinkaan toppapukua.

Mielikki: Nuo säät oli kyllä viime joulukuussa kaikkea muuta kuin talviset. Täälläkin reilu viikko ennen joulua satoi vettä ja järvi oli sula. Alkuviikosta mietittiin, että lämmitetään erjantaina rantasauna ja käydään uimassa, no loppuviikosta järvi sitten kuitenkin ehti jäätyä =)

Meille syntyi viime vuonna esikoinen joulukuun alussa, ja kun lähdettiin pois sairaalastam oli 13 astetta lämmintä ja vettä satoi. Sairaalassa kätilö kertoi, että oli ollut edellisenä päivänä poimimassa torvisieniä! :LOL:

Mutta toppapuku myö tytölle puettiin, kun ei oltu osattu valmistautua muuten. Tosin alle ei laitettu kuin potkupuku.

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:

Meilläkin on vaunuissa koppa, jsota sa irrotettua lämpöpussin, mutta minusta tuo kaukaloon kiinnitettävä on vähän eri asia. Itse en ainakaan jaksaisi alkaa siitä kovikkeita irrotteleen, kun vauva tarvii kuitenkin kopan vaunuihin.

Tuossa lämpöpussissa on Fleecevuori ja aukot viisipistevaljaille, alle ei todellakaan tarvi paljon vaatetta, varsinkaan toppapukua.
Meillä lähtee ne kovikkeet näppärästi pois eli siitä ei paljon vaivaa ole. Ja noissa meidän yhdistelmissä ei välttämättä tarvitse koppaa=) Näitäkin on niin monenmallisia ja -sorttisia.

Yhteistyössä