Vauva ja bileet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viivi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kolmekymppiset on kyllä ihmisellä vain kerran elämässään... Ja jos silloin jaksaa vielä juhlia (vaikka ottaa humalaankin asti) ja tuo ottaminen on todella harvinaista niin mikäs siinä. Taitaa nuo valittajat olla jo nelkyt ja risat, eivätkä jaksa enää mennä, ei edes kertaa vuodessa ;o)

Vie vauva mummolaan, ja mene itsekin bileisiin. Kerrankin sinullakin olisi hyvä syy. Myöhemmin niitä ei taida juurikaan olla, ja kuitenkin sitä bilejalkaa alkaa jossain vaiheessa kutkuttaa. (Oletan ettet ole raskausaikanakaan juurikaan bilettänyt.)

Kyllä vauva yhden yön mummolassa pärjää! Ja sinäkin saisit nauttia juhlista, kun ne kerrankin on järjestetty! Mietipä koska teillä on sit seuraava tilaisuus/hyvä syy? Luulisi miehesinkin arvostavan sitä että juhlit hänen kanssaan synttäreitään yhdessä. Näin ainakin meillä olisi... Eli 364 päivää vuodessa vauvalle ja tuo yksi "pyöreän vuosikymmenen päivä" miehelle :o) Ei liene paha.

Minä kans kannatan vaihtoehtoa, jossa vauva viedään isovanhemmille ja itse sitten perässä sinne kun siltä tuntuu...

Bilettää saa kuka haluaa, mutta itse en järkkäisi kotiini noin suuria pirskeitä vaikkei olis lapsiakaan...

mä tekisin niin, että olisin vauvan kanssa kotona ja tarvittaessa yläkerrassa vauvan kanssa kaksisteen.

Elämäntilanteenne on muuttunut ja kyllä ne vieraatkin sen ymmärtävät ja ovat remuamatta niin paljon että se häiritsee liikaa. Bileväkihän voi siirtyä aikaisemmin esim ravintolaan jatkamaan.

Meillä oli melkoisen isot rotinat kotona kun vauva oli vajaa pari kk ja käytännössä minä olin suurimman osan ajasta imettämässä vauvaa makkarissa ja bileväki oli olkkarissa. Viiniä ja ruokaa oli tarjolla kun rotinavieraat itse kaiken toivat.

Kyllä vieraat osaavat käyttäytyä tilanteen mukaan.

Meillä ei ole kotona ollut bileitä, mutta ollaan kyllä vauvan kanssa oltu kyläilemässä vaikka siellä viinaksia on tarjolla ollutkin. Eka kerta oli, kun vauveli oli 4kk. Kun nukkumaanmenoaika tuli vein vauvan yläkertaan vaunukoppaan ja itkuhälyttimen avulla kuuntelin sitten mahdollisia itkuja. Toisella kertaa oltiin grillibileissä. Ja hyvin on mennyt. Tosin sen verran aikuista porukkaa on ollut, ettei mitään örvellystä ole ollut kuvioissa mukana. Itse en ole kummallakaan kertaan ottanut alkoholia. Itse voisin kyllä harkita sitäkin vaihtoehtoa, että vauva nukkuu yläkerrassa. Mutta viemällä vauvan mummolaan, saa äiti itsekin vähän ansaittua vapaata.

Ei kai se tuossa vaiheessa auta muu kuin valita noista vaihtoehdoista se, mikä teistä parhaimmalta tuntuu. Tai sitten jätät miehesi juhlimaan kavereidensa kanssa, ja menet itse vauvan kanssa mummolaan :)

Mekin ollaan juhlia pidetty, mutta kyllä ne on rauhallisemmiksi muuttuneet vauvan tulon jälkeen. Näin juhlat onnistuvat hyvin, kun kukaan ei remua ja lopetellaan ihmisten aikoihin.