Mun mielestä on jokaisen perheen oma asia, laittaako vanhempia lapsia hoitoon äidin ollessa vauvan kanssa kotona vai ei. Perusteet päätöksille ovat perheen omia sisäisiä ja myös yksityisiä, joten en todellakaan voi mennä ulkopuolisena ketään kritisoimaan siitä. Jokainen taaplaa tyylillään kuten parhaaksi näkee.
Itselläni on sellainen tilanne, että olen sujuvasti kotona jo viidettä vuotta mukeloita hoitamassa. Esikoisemme on 5- vuotias, keskimmäinen 2- vuotias ja talossa on vain muutaman viikon ikäinen vauva. Mies on rahtarina sujuvasti pois käytöstä tehden pitkiä ajopäiviä, mutta siitäkään huolimatta ei mieleeni tulisi viedä vanhimmaisiamme hoitoon, vaikka rankkaa arjen pyörittäminen kolmen eri ikäisen lapsen kanssa onkin, sitä en kiellä. Ja toistaiseksi on mennyt hyvin, vaikka vanhemmat lapset saavatkin tyytyä vain kotikasvatukseen...
Jännä juttu muuten. Tässä on ihan täsmälleen sama vastakkainasettelu kuin kotiäiti/uraäiti- keskusteluissa, nyt vain kiistakapulana kotihoito vs. päivähoito. Ja olipa se valinta sitten mikä tahansa, niin aina näyttää menevän persiilleen
! Hupaisaa. No, minä uskallan väittää, että vaikkakaan lapseni eivät toistaiseksi ole kodin ulkopuolella hoidossa - eihän sitä koskaan tiedä, milloin tilanteet muuttuvat; vauva vaikka ryhtyy vaativaksi - niin ihan yhtä hyvät eväät saavat maailmalle kuin jos olisivat päivähoidossa.