mm
Haluat ilmeisesti sivuuttaa tahallasi asian joka on pariin otteeseen tullut esiin tässä, että miksette tapaa sen ystävän kanssa, jonka kanssa viihdyt ja jolla ilmeisesti lapsiakin on? Sehän ajaa saman asian kuin mammakerhot; LAPSET SAA LEIKKIÄ KESKENÄÄN, mutta itse viihdyt ehkä paremmin tutussa ja mukavassa seurassa? Lapsen sosiaalisuushan tässä on pääaiheena, eikö vain?Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:Jos luet tästä ketjusta minun ensimmäisen kirjoituksen, sinulle varmaan sitten valkenee, että meillä on kyllä muut ja painavammat syyt pitää lapsi sitten hoidossa kun sen aika on. Ja kuten olen jo monesti sanonut, hän tulee olemaan kolmena päivänä viikossa VAIN neljä tuntia kerrallaan päiväkodissa.Alkuperäinen kirjoittaja anu:Jos vaikka siksi hakeutuisit sellaiseen seuraan että esikoisesi saisi ikäistään seuraa ja voisi olla päivähoidon sijaan sinun ja vauvan kanssa kotona? Onko itsekkäämpää ku jättää "mammakerhoihin" menemättä ja laittaa sen sijaan lapsi päiväkotiin vaikka noilla mammakerhoilla saisi hoidettua sen kotona hoidettavan isomman lapsen sosiaalista elämää..Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:No, ihan suoraan sanottuna mulla on muutakin elämää kuin lapsen paskan väristä puhuminen tai toisten vauvojen äänekäs päivttelevä kehuminen. Mä en oo niin mamma ihminen! Miksi hakeutuisin sellaiseen seuraan, joka ei kiinnosta?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Olen sen kyllä huomannut, että et ole kovin ymmärtäväistä tyyppiä. Erilaisuus ei taida sinusta olla rikkaus.Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:Joo, tää kerhoa kokeillut ystäväni on samasta puusta veistetty kuin mä ja sanoi että oli henkisellä tasolla suu auki toljottanut niiden naisten juttuja ja meininkiä. Ei haluta vaikutteita B)Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Eikö maailmankuvat ihan kohtaa? I wonder why =)Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:Mulle ne mammatapaamiset ovat ihan oikeasti kirosana. Mun paikallinen kaveri kävi yhdessä "istunnossa" ja kyllä tultiin siihen tulokseen, että ei oo meidän kummankaan juttu. Mulla on äiti-ystäviä ihan luonnostaan, ja kiireiden takia on nekin ystävyyssuhteet vähällä huomiolla. Silloin kun on mahollista, tapaamme ja silloin myös lapset leikkivät keskenään.
Mut mammakerhot - no thanks...
Päiväkodissa on jo ne tutut kaverit ja hoitajat siinä vaiheessa, ja sinne tyttö varmasti sitten haluaakin. En minä lähde kerran viikossa kokoontuvien mammojen kanssa istumaan, mieluummin menen lapsien kanssa omalle pihalle ihmettelemään muurahaisia ja kukkasia.