No mutta ei Nico-Petteriä voi kouluun pässtää, äiti opettaa kotona.Alkuperäinen kirjoittaja Kyllästynyt:Miksi laitatte lapsenne edes kouluun? Eihän Suomessa ole koulupakkoa.
Niinpä. Miten voit etukäteen tietää mihin voimat riittää? Entä jos lapsi syntyy keskosena, on sairas, on muuten vain itkuinen ja vaikea, ei nuku. Miten voit etukäteen tietää mihin ne omat resurssit riittää? Eri asia onkin jos jo olemassa olevien lasten kanssa ei meinaa jaksaa ja siltikin pyöräytetään lisää siihen.Alkuperäinen kirjoittaja OT:Mistä tulevaa voi ennustaa? Missä määritellään se raja, mihin asti täytyy jaksaa?Alkuperäinen kirjoittaja siipi:Minä olen sitä mieltä, että tehdään lapsia sellainen määrä, että ne KAIKKI jaksetaan itse hoitaa!
Kerro; kiinnostaa!
Mä uskon, että hoitopaikkaa olisi ihan yhtä vaikeaa saada, vaikka kaikki äidit pitäisivät isomman lapsen kotona vauvan saatuaan.Alkuperäinen kirjoittaja Mimmi:Ihmetyttää kun tuntuu, että nykyisin on ihan yleistä laittaa isompi (esim 2-3-vuotias) päiväkotiin kun perheeseen syntyy vauva. Miksi?
Meilläpäin päivähoitopaikat ovat tosi tiukassa ja harmittaa kun olen hoitanut lapsia 5 vuotta kotona, niin saadaan päiväkotipaikka toiselta alueelta siksi kun on niin täyttä. Sitten nämä äidit , jotka ovat kotona, kiikuttavat lapsiaan iloisesti viereiseen päiväkotiin.
Minusta... ihan omasta kokemuksestani - kotiäidin kasvatti kun olen - ...kotihoito on parasta, mitä terve nainen voi lapselleen antaa. Aina kotihoito ei kuitenkaan ole mahdollista, joten lapsia joutuu viemään päivähoitoonkin. 99% äideistä on kuitenkin - uskon niin - lapselleen parempia hoitajia kuin joku vieras päiväkodissa.Alkuperäinen kirjoittaja endie:kotiäidit.
kaiken pahan alku ja juuri.tältä se ainakin tuntuu.
voiko kotiäiti tehdä juurikaan mitään oikein koskaan ?
SAMOIN!Alkuperäinen kirjoittaja Kyllästynyt:TOSI VAHVA PEESI.Alkuperäinen kirjoittaja tiia-liina:Minusta tämä äitien syyllistämiskulttuuri on aivan kamalaa! Suurin osa vanhemmista varmasti yrittää ajatella lapsen parasta ja se lapsen paras voi olla perheissä erilainen.
:hug: Voi sua. Kiitos vain tästä kommentista. Sä et voi tällä pahoittaa minun mieltäni, kun tiedän itse miten asiat ovat ja miksi teemme niin kuin teemme. Jos isompi lapsemme joskus sitten hamassa tulevaisuudessa isosiskoksi pääsee, hän on peräti sen 12 tuntia (3 päivänä, 4 tuntia kerrallaan) hoidossa. Oletko sinä jotenkin katkera jos itselläsi ei ole tähän mahdollisuutta vai? Ja tiedoksi, minä harvemmin vain olla möllötän, meillä on aina siisti koti ja nätti piha kun tykkään tehdä töitä kotonakin, harrastuksena ja hyötyliikuntana.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Perheelle... sinulle, että saat käydä "rauhassa" kaupassa vauvan kanssa. Tai möllöttää muuten vain. Tämän päälle sitten viedä lapsen vielä isovanhemmille, että pääset bilettämään? Perheen paras tarkoittaa yllättävän usein vanhemman parasta.Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:Me teemme kaikki päätöksemme niin kuin perheellemme on parasta. Eikö kaikki toimi niin?
Hyvin kirjoitettu, asiaaAlkuperäinen kirjoittaja niin mietitään asiaa:se nyt vaan taitaa olla niin , arvon rouvat ja neidit, että nykypäivänä sitä päiväkotia pidetään ihan vain sellaisena hoitopaikkana kuin mitä ennen oli vaikka joku lapsenlikka. ei sitä päiväkotia ajatella, että se on vain niille jotka eivät pysty hoitaan lapsiaan kotona.
kaikki haluaa lapsensa niihin laitoksiin. ja omatunto litistetään sillä, että sanotaan ,että sehän maksetaan.
mutta mutta. kyllä on surullista, ettei kaksivuotiaalle oma äiti koe olevansa riittävä hoitaja. vaan että tarvitaan yhteiskunnan pyörittämä härdelli siihen, että lapsi saa virikkeitä tarpeeksi.
vaan enpä tiedä. omat ollu kotona 3-vuotiaaksi. ystävällä lapset kotihoidossa eskariin asti . ja terveitä ja normaaleita lapsia nuo ovat kaikki.
taitaa olla kirosana sekin, että äiti olisi lapselle tärkeä.
Taitaa olla aihe, mistä ei voi päästä kaikkia miellyttävään lopputulokseenAlkuperäinen kirjoittaja plaah:Joko te ootte päässeet tässä johonkin lopputulokseen?