Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kukin tyylillään.
Itse aion "laittaa" 2,5veen "hoitoon", kun vauva syntyy. Tai vauva syntyy kesällä ja pk-paikka syyskuun alusta.
Ja en aio potea huonoa omaatuntoa tai mitään, enkä edes vie kenenkään pk-paikkaa, että edes siitä minua ei voi syyllistää. Kysessä yksityinen pk ja ja siellä vapaita paikkoja tarjolla. Ja ihan itse maksamme tämän "lystin", että sekään ei ole keltään pois.
Lapsi on pk:ssa 2-3pv/viikossa.
Ja ihan "virike"lapsena.
Tiedän jo nyt, että en pysty syksyllä tarjoamaan hänelle tarpeeksi toimintaa, on sosiaalinen ja aktiivinen lapsi, lisäksi asumme syrjässä, joten leikkipuistoon tai vastaavan meno on ihan saman "työn" takana, kuin pk:iin vienti ja kerhoihin täällä voi mennä vasta 3-veenä. Eikä kunta tarjoa mitään vaihtoehtoa. Joten miksi ei?
Kuin minun kynästäni, täysin sama tilanne tulee meillä olemaan jos toinen vauva ilmoittaa tulostaan. =)
Mutta mistä sinä jo nyt tiedät, että lapsesi viihtyy hoidossa, tarvitsee sitä tai on sosiaalinen? Saahan sen lapsen hoitoon viedä, mutta miksi suunnitella etukäteen liian tarkasti?
Sosiaalisuus kun näkyy jo nyt. Ja hänen nyt on pakko sinne tottua kun olemme molemmat sitten töissä, ja siinä vaiheessa kun mahdollinen pikkusisarus syntyy, on tyttö ollut jo hyvän aikaa hoidossa ja varmasti tottunut kavereihin, joita on viime vuonna syntynyt tälle kylälle mukava läjä. =)
Ja meillä nyt on kyllä ihan järkisyistä ollut tapana suunnitella elämää, ei mennä sillä periaatteella että on yllätys mitä huominen tuo tullessaan, sikäli mikäli siihen on mahdollista vaikuttaa.
Ja mielestäni 12 tuntia viikossa ei ole iso määrä?! Siihen jää silti viikossa neljä kokonaista päivää kotona ja neljä tuntia per päivä kolmena päivänä viikossa ei ole mielestäni mikään suuri määrä.
Mulle on todella tärkeää että paikka hänellä säilyy sinne kouluun saakka, on tutut ympyrät ja sitten hankaloituisi elämä, jos hoitopaikka olisikin kaupungissa, jonne on 30km matkaa, silloin nimittäin tulisi lapselle kohtuuttoman pitkät päivät hoidossa!