Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Sunflower :hug:

Mulla menkat alkaa olee loppumaan päin ja hyvä niin. En kyllä muista koska viimeks olis ollut näin pahat. Migreenistä kärsitty pe saakka ja nyt on sentäs tiistai!

Tulin sitten vihdoin ja viimein ns. kaapista ulos vauvakuumeeni kanssa. Myönsin vihdoin ja viimein asian miehelleni, kun tulimme katsomasta siskoni esikoista. Itkuhan siinä tuli, mutta onneksi mies otti syliin ja lohdutti. Seuraavaksi sitten naurettiin molemmat ääneen. :LOL: Mun ei siis koskaan pitänyt niitä lapsia tehdä, mut mies oli hokenut ,että kyllä se luonto hommasa hoitaa. Niinhän siinä sitten kävi.:rolleyes:
 
BDU
Sunflower11 :hug:

Stacy_84 minä mietin myös tuota migreeni asiaa, kun joillakin pahenee raskausaikana todella paljon ja joillaki vastaavasti ei tule yhtään. Tietääkö kukaan muuten mitä särkylääkkeitä saa syödä raskaana (vai saako mitään??)? Kyllä olis tympeetä kärsiä siitä 9kk.. Mulla oli tosi pahoja migreenejä jokunen vuosi sitte, mutta ne häipyivät akupunktiolla lähes kokonaan.

Pintsu mikäs olo tänään? :) Kuulosta jännältä ;)

Mä koitan täällä nyt alkaa kuulosteleen ovista, en oo koskaan ennen sitä silleen miettiny että en tiiä huomaanko ite "oireita". Testejä en oo siis ostanu enkä aiokaan ainakaan vielä. Toivotaanpa vaihteeksi hyviä uutisia kaikille tasapuolisesti :)
 
BDU: Ai sinullakin on migreeni. Meillä näyttää olevan hirveen paljon yhteistä :D
Tiedän ,että ainut sallittu särkylääket jota saa käyttää on paracetamol pohjaiset särkylääkkeet. Mulle se on yhtä tyhjän kanssa. Pieneen päänsräkyyn saattaa auttaa, mut migreeniin ei. Kohtauslääkkeet on kielletty.

Minua kiinnostaisi tietää lisää tuosta akupunktiosta, jos kerta sillä oot saanut migreenit kuriin.
 
Mie kuulun vissiin melkein tänne :D
Mies on luvannut että voidaan aloittaa kokeilut tuossa lopputalvesta -13, että tulisi alkuvuoden -14 vauva :heart:

Ei millään jaksais odottaa, kuume on VALTAVA!! Mutta pitää yrittää ajatella loogisesti. Isompi kämppä, vakaampi työtilanne ja esim. kihlat ois ihan hyvä saada tehtyä ensin, ei vain millään jaksais odottaa :D
 
:D nyt naurattaa ja olo tuntuu samalla tyhmältä. Lueskelin vähä netissa kaikennäkösii juttui ja bongasin uutena juttuna sen, että ovulaatio tapahtuu LH huipun havaitsemisesta parin päivän sisällä. :snotty: ite olin kuvitellut että se olis saman vuorokauden aikana siit ovisplussasta. Mut näköjään siin voi mennä kauemminki.

Omaa ovista en osannu paikantaa, koska samanlaisii kipuja alavatsalla oli meinaan 3-4 päivää. Tona aikana ovistestissä tuli LH huippu joka oli komeasti tummempi kuin testiviiva. Saa nähä nyt miten käy, kun viuhuteltiin peittoja to, ja ovisplussa oli la, mut päästiin vast su viuhuttelee peittoja uudestaan kun mies ei ollu kotona. :|

Ovisplussan mukaan tänään pitäs olla DPO 2.

Siinä oli taas pitkä selostus omia mietteitä, joita tosin olis rutkasti lisääkin. =) sunflower, paljon voimia sinnne! :hug:

Mitä vielä tohon migreeniin tulee, niin täällä on kans yks joka siitä kärsii :wave:
 
BDU
Kuulostaa kyllä hirveältä että paracetamol on ainoa mitä saa ottaa. Siitä kun ei ole mulla ainakaan apua mihinkään vaivaan. Ei voi ees kuvitella kuinka hirveää raskaus-aika niillä on jotka on kärsiny sinä aikana usein migreenistä!! Voi apua.

Stacy_84 laitoin sulle yksäriä takas :)
 
Jeennaaa juu, mun mielestä jostain luin et 12-48 tunnin sisällä ovisplussasta. Pidetään peukkuja siis! :)

Koputan puuta ja kerron, et mulla ei oo koskaan viel ollu migreeniä. Miehellä on joskus ollut, muttei kyllä pitkään aikaan. Aika pelottavalta kuitenkin kuulostaa, että raskausaika pitäs sit selvitä ilman lääkkeitä. Mut saattaahan se olla, ettei migreeni oireile raskausaikana.

Carna mukaan vaan, on täällä muitakin, joilla ei oo yritys vielä alkanut! :)

Sunille pahoittelut!:hug:

miss_piggylle myös jaksuhalit :hug:
 
Hei, toivottavasti ketään ei haittaa jos tulen vieraana tänne kommentoimaan teidänkin ketjua :) lueskelen monia ketjuja mutta olen yrittänyt pysyttäytyä vaan kirjottelemassa yhdessä.

Puhuitte migreenistä. Mulla on taipumusta migreeniin mutta mun "normi" on sitä että tulee vaan joku näköhaitta tai en kestä valoa, pahoja migreenikohtauksia ei ole ollut.. paitsi kun olin raskaana. Se oli jotain niiiiin kamalaa, särky oli sitä luokkaa että en pystynyt edes liikkumaan sängyssä. Yhdessä asennossa makasin ja pelkkä pään kääntäminen sai pään räjähtämään. Pelkkä paracetamol ei auttanut mutta kysyin lääkäriltä luvan panacodin käyttämiseen kun luin netistä että monet joutui sitä käyttämään. Siitä oli sitten apua.

Nämä pahat migreenikohtaukset jatkuivat vielä imetyksen ajan ja hetken vielä lopettamisenkin jälkeen mutta nyt onneksi ei ole pitkään aikaan ollut.
 
Jep, jep.. Vuoto loppu toissa iltana ja kappas kehveli alko sitten viime yönä uudestaa. :mad: Nyt kyllä todenteolla ketuttaa!! Ovulaatiota pitäis olla viikonvaihteessa? mutta mitenkäs sitten jos vieläkin vuotaa? Ee hyvä päivää tästä kyllä tule yhtään mitään.. :(

Migreeni Mulla oli kesällä ihan kaahee migreeni, ja sen jälkeen on sitten aina päätäsärkenyt kun vuotaa. :/ Eikös nyky suositusten mukaan buranaa saa syödä raskaus aikana? Paitsi viimeisellä kolmanneksella..?
 
Täällä ei ole vieläkää täti kyläilly.. Ei uskalla testata jos joutuuki pettymään. Toivotaan parasta :)

Ja migreenistä, mulla ainaki lähti raskaus aikana pois ja nyt tullut taas takasin.
wilma79 tsemppiä ja onnea raskauteen =)
 
Heii! :)
Olisko mahdollista liittyä ketjuun mukaan :)
Olen 25v. kohtavalmistuva opiskelija. Miehen kanssa yhessä oltu 5,5v. Eli oon sellanen tjot-tyyppi :) Niin sanottua yritystä ei ole vielä aloitettu, mutta kuume olis kova! (Mulla, ei niinkään miehellä) :) Syön Proveraa jotta kuukautiset tulis normaalisti pilsujen jälkeen. (siinä ollut hieman ongelmaa, mutta nyt näyttää jo paremmalta) :) Ehkäsyä ei ole käytetty moneen kuukauteen enää, mutta koska kk niin sekavat ja ei ole tullu, niin mitään ei ole voinut tapahtuakaan!
Nyt kp 25/28. Tänään CB+ nega, vaikka kaiken maailman oireita ollut ja tuntuu ettei tuohon negaan usko. Mutta seuraavia menkkoja odotellessa ja yritystä! :p
 
Pahoittelut negasta Sunflower :hug: Kovasti toivon plussaa seuraavaan kiertoon! Ois sun jo aika päästä plussanneiden joukkoon.

Wilma79 Onnittelut! Eipä ihme, että kp:t paukkuivat! Ihanaa, että syy oli tämä. Ei tarvinnut teidän kauaa plussaa odotella. Nyt sit vain tarrasukkia matkaan!

BDU Tänään olo osittain sama kuin eilen. Nyt kuitenkin on ehkä hieman tullu tätioireita :( Eli kai sieltä sitten täti kohta kurvaa. Toisaalta taasen kuvottava olo jatkunut ja oon huomannu et se osuu niihin ajankohtiin kun alkaa olemaan nälkä ja edellisestä ruokailusta on vierähtänyt tovi. Niin ja hiki haisi tänään lenkin jälkeen karseelle. Hieman ristiriitasissa tuntemuksissa siis mennään. Tänään aattelin kuitenkin testin kipaista ja testata aamusta jollei täti tuu ennen sitä.
 
Hei kaikille!

Uusi kuumeilija/haaveilija ilmoittautuu =)
Pikkukolmosta toivotaan (miehen mielestä saa tulla jos on tullakseen meiningillä, itsellä kovempi kiirus =))
Ilman ehkäisyä ollaan oltu nyt pari kuukautta.
Kpt nyt 15/28-30, tässä parin päivän takaiset tapahtumat:
kp 11 peittojen heilutusta
kp 13 peittojen heilutusta
kp 14 ovisplussa aamusta testattu (mies reissun päälle, jotta pupuilut tältä kierrolta pupuiltu)
illalla oli kovia alavatsakipuja..
kp 15 (tänään) ei juuri mitään erikoisia tuntemuksia..? olisko ovis voinut olla sitten jo eilenillalla, vaikka kp 13 illalla vielä ovistestiin vain haalea viiva?
Toivottavasti nämä siemenet riittäisivät, kun mahdollisuutta ei nyt enempää ole =) Onko kokemusta tärpistä pari päivää ennen ovista saaduista siemenistä?
 
No niin, alkaahan täällä lokakuunki plussaajia tulla, hienoa! Siispä, wilmalle onnittelut plussasta, tarrasukkia ja vauvaliimaa matkaan :heart:

Kaikille jännäilijöille hurjasti plussatuulia täältä kylmästä "pohjoisesta". Lupaan pitää peukkuja, oma toivo kun plussasta on mennyt :wave:

Pintsu, äläpä pidä enää meitä jännityksessä... ;)

Kylläpäs minua harmittaa Sunin puolesta. Noilla yrityskierroilla olisi jo aika saada plussa kehiin. Saako kysyä, että mikäs teidän tausta olikaan? Mä olen jo mennyt sekaisin aikoja sitten, että kuka oli kukakin ja millaisia kenenkin taustat / tämä hetki onkaan.

Ja hei, uusia ihmisiä. Tervetuloa lämpimästi! Toivotaan nyt kuitenkin - olen tosi epäkohtelias - ettette viivy kauan täällä seuranamme :D

Hahhaa.. mulle iski taas joku pms- oireilu; päätin leipoa pullaa elämäni ensimmäistä kertaa ihan ittekseni. Ei ollu ihan niin makoisia kuin äitini tekemät, mutta tulipa kokeiltua. Ja kokeilen vielä uudelleenkin, aika helppoa hommaa. Kunhan vaan saan äidiltäni paremmat ohjeet tuohon touhuun jotta maku paranee ja taikinakin on vähä ohuempaa :LOL: Onko joukossa muuten useampia jauhopeukaloa? Minä olen kamalan huono äiti- ihminen, jolla se jauhopeukalo on osunut jokseenkin keskelle kämmentä. Sama käsitöiden kanssa. Höh.

jeennaa kirjoitteli tuossa ovisplussasta ja oviksen ajoituksesta. Se on totta, että ovisplussa tulee 12-48 ennen ovulaatiota, minä kuulun pääsääntöisesti tuohon ryhmään joka ovuloi aika piankin plussan jälkeen - tai näin sen tulkitsen, mun plussat on ainakin sen 12 h identtisiä toisiinsa verrattuna, joten toki voi olla että siitä ekasta laskettuna n. 24 h ja ovuloin. Olenkin miettinyt itseasiassa viime päivinä kun tiedostin ettei tärppi käynyt tässäkään kierrossa, että jos meillä ollaankin pupuiltu kuitenkin ehkä hieman väärään aikaan. Meillä pyritään pupuilemaan 1-2 vrk ennen ovisplussaa, ovisplussapäivänä ja satunnaisesti, mahdollisuuksien mukaan myös seur. päivänä, ovisplussa tässä kierrossa näytti tältä: Aijaa.com - Kp16 ja tosiaan samankaltainen oli myös kp15 tai kp17, en ole ihan varma onko tuo kuva eka vai toka ovisplussasta. Mutta ei käy tärppi. Ehkä pitäis muuttaa "pupuilurytmiä" hieman seuraavaan kiertoon :D Tokikin, minä ainakin olen sellainen, että just 1-2 päivää ennen ovisplussaa himot on aika huipussaan ja joskus mieskin epäilee mun olevan sekaisin päästään (kummasta päästä, on sitten eri juttu, hihi).

).( Hitsin hitsi ku en muista mitä oon missäki pinossa kirjoitellut. Tänä aamuna olin tosi ylpeä itsestäni, kun en testannut, vaikka mieli tekikin. Tietäähän tuon, ettei siellä mitään haamun esihaamua edes ole, joten mitäpä turhaan. Tädin pitäis kurvata punaisella paholaisella paikalle viim. torstaina. Jos ei näy, sitte testailen. No joo, just. Haaveita saapi olla :p Toisaalta olen pettynyt, toisaalta en koska en ollut hurjasti luonut toiveita tähän kiertoon. Vaikkakin, aina se toive siellä takaraivossa kytee. Suurin harmitus ehkä tässä kierrossa on se, että meille ei tule kesäkuun vauvaa; minä olen itse kesäkuun lapsonen, samoin äitini sekä äitini isä. Mieluusti olisin vielä yhden sukupolven ottanut kesäkuulle synttäreitään juhlimaan :p
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower11
Tervetuloa Niiskuneiti86 ja amylee. Laitoin teidän tuohon listalle, katsokaas onko tiedot oikein + haluatteko jotain lisäyksiä tms.

Kiitos kaikille!

Mie kai oon jauhopeukalo :LOL: Kyl tulee pyyntöä useimpiin juhliin kakkuja ym. tekemään.

Bambini: Yks yhteinen on, se tuli yhdestä ehkäisyttömästä kerrasta. Eka tuli pillereiden läpi.
Nyt tosiaan kohta 2v yritetty aktiivisesti. Mulla ainakin ongelmana lyhyt luteaalivaihe johon nyt oon saanut kierron tueksi lugesteronia, on se auttanutkin kierron osalta ainakin. Miehellä huonohko sperma..
Joulukuuhun asti ois noita lääkkeitä. Sit taidetaan pitää tuumaustauko, on tää 2v kuitenkin melko pitkä aika ja se kyllä satuttaa : /
Sit jos jatketaan hoidoissa ois edessä aukkaria ja sen sellasta ja varmaan inssiä sitten. Tai sitten jatketaan luomusti. Ehkäisyä ei kyllä oteta käyttöön ettei me tätä ns. "lopeteta" koskaan mut ainakin tauko paikallaan, ihan vaan että mie saan vähän "rauhaa" oviksen tikuttelun ja vahtaamisien kans.
 
Kaikkea uutta sitä siis oppii. =) En oo ees blondi, mutta väännetään silti rautalangasta; eli onko se munasolu sit viel 24h hengissä, siitä hetkestä kun se on irronnut parinpäivän sisään ovisplussasta? Oon jo aika jyvällä. Miks nää asiat on nii monimutkasii. :D

Tervetuloa uudet :wave:

Olo on tosi nuutunu, kun ruumiinlämpö ollu tänään 37,3 -37.4 ja normisti lämpö on vähän päälle 35, harvoin edes 36 astetta.

Tänään alko mietityttää miten sitä sit pärjäis, jos raskaaks tulis ja pitäs pärjää äitiyspäivärahalla? Paljon se nyt ikinä sit onkaan |O
 
Sunflower11
^ munasolu säilyy ovulaation jälkeen hedelmöityskelpoisena 12-24h.
Ja ovulaatio tapahtuu ovisplussan jälkeen sen 12-24h (tai 32, riippuu testistä, ihmisestä jne).
Itse saan esim. kunnon ovisplussan samana päivänä kun on ovulaatio.
 
kääkkis
Tintti83: ihankun meillä :LOL: On kevätvauva, kesävauva ja talvivauva ollut, nyt tarvis sitten sen syysvauvan :) Kyselin vitsinä mieheltä, et haluisko 30v.- lahjaksi vauvan :LOL: Joo, eipä paljon oikeesti voi näihin asioihin vaikuttaa.

Bambini : Täällä myös poropeukalo leipuri :wave: Meillä mies leipoo pullat, itse kyllä silloin tällöin leivon piirakkaa tms. ja täytekakut, mutta hyvin vieraille on maistunut, vaikka näyttää ekaluokkalaisen vääntämiltä :rolleyes: En todellakaan tykkää leipomisesta, syömisestä kyllä :) Sama juttu käsitöiden kanssa. Ei uskoisi, että mulla on suvussa erittäin hyviä käsityö-ihmisiä, saan nimittäin käsinompelullakin langan heti sotkuun :kieh: Kait mun vahvuudet on sitten jossain ihan muualla.
 
Täällä olis yks kotikokki/leipuri! :wave: Meillä ei väsäillä mitään molikyyligastronomiaa vaan hyvää perusruokaa ja kivoja arkioivalluksia. Silloin tällöin on kiva kokeilla jotain uutta ja erilaista/haastaa itsensä, mutta ydinfysiikka on jätetty sen osaaville. :D

Tintille pahoittelut! :/
 

Yhteistyössä