Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Sunflower11
Torstai 18.10. 2012





Yritys/TJOTtailu alkanut:

*minmaria...............kp 69/ 36..............yk1.......ya 8/12......... 1.
*SuAnn........................kp 69/?..................yk1....... ya 6/12......... 1.

jenni_noora(28).....kp 59/28-? (TT).........yk 8.......... ?................ 2.
HopeAgain(36) ........kp 58/32............ yk 2 ........... ya 7/12 ......... 1.
kärpässieni85.........kp 54/29........... yk2................................. 3.
Fiinaliina................kp 54/32...........yk2 ..............ya 7/12........... 1.
eternal-live(23).........kp 50/?....................yk1........... ya 9/12........ 3.

miltsu76......................kp 49/28-32..........yk1.............8/12............ 2.
-PikkuMyy- ...............kp 45/36............... yk 8 ......ya 1/12....... 1.
Lumihippu.............kp 42/28...................yk1.......ya 9/12............. ?.
Minix..................... kp 41/ ??.............., yk1........... ya9/12.........2.

Bambini................kp 31/30..........yk 2....... ya 7-8/12........ 2.
riksuuuh ..................kp 30/? .........yk 1 ......ya 09/12............ 1.
Nepparin nappi........ kp 30/30-35........... yk 14 ...................... 2.

papunen84 ............kp 28/27-30............ yk2............. ya9/12 ....... 2.
Slallu.....................kp 28/30?........yk 1 ............. ya 9/12......... 1.
Pintsu..................... kp 28/26-29 ...............yk 3 ........ya 8/12...........
Niiskuneiti86(25)........ kp 27/28.....................yk ?............................
mavli....................kp 24/28 ..........yk 18 ...........ya 3/11 ............1.
jeennaa.................. kp 21/30................ yk 2 ............ ya 8/12......?
Annatto..................kp 21/?................... yk1?..............ya9/12......1.
Viljonkka (26).........kp 20/30-35.......yk 8............. ya 3/12............1.

Markke................. kp 19/30............yk4...........ya 6/12..........2.
Slartibart(25).............kp 19/30 (C+T)........... yk2..........ya3/12....... 1.
Epa_88...................kp 18/30-32....................................tjot..........2.
amylee.....................kp 17/28-30.................yk ?...........................3.
Lemontree-86...........kp 16/25-33...............yk4 ........ya 7/12......... 1.
Nompparelli(28) ......kp 14/26-42 .........yk9....... ya 11/2011......... 1.
Mylvinen(24)............kp 12/28..............yk 3.............................1.
Luna85(27).................kp 12/29-38..........yk 8............ 2/12 ........... 1.
Ambrosia85(27)...... kp 11/28-31(CT) ........yk22 .....ya 10/10.......... 1
BDU(25)..................kp 11(?)/28-35...........yk0-1.......ya 9/12............1.
nanna_...................kp 11/28-30............... yk 1 ......ya 10/12....... 2.
miss_piggy (31v).... kp 10/26 .........yk 6 ......ya 03/12........ 1.
Neiti Näpsän Äiti..... kp 10/28-32............ yk 22....................... 2.

ViiruP....................kp 9/25-28......... yk 2........ya 09/12......... 2.
Amiraali(26)...............kp 6/28-32..........yk2............................1.
Sunflower11....... kp 3/24-28.........yk24.........ya 12/2010.........3.
AnnuLiisa..............kp 3/28-30........yk 4 ............. ya 8/12......... 1.
Tintti83................kp 2/32-36..............yk4.......ya 7/2012.........3.




Day Past Ovulation:
Lumihippu.....................dpo 24
Bambini........................dpo 14
AnnuLiisa..................... dpo 13
papunen84....................dpo 12
jeennaa........................dpo 4
Vilijonkka......................dpo 1




Yrityksen myöhemmin aloittavat:

Stacey_84 (kevät 2013)
eleonoora86
avantasia




Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Isbla
piupiu
kääkkis
Pionia
another
Dyes
viisikko <3
eufemia
Lintsa




Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Elokuu 2012: eufemia(yk2), hintrikka(yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus(yk4)
Syyskuu: Heiverö(yk1), Chrissy72(yk4), Hetami(yk2),emily90
Lokakuu: Emppuli83(yk3), wilma79(yk1)




kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauko
T= Terolut
C= Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
Ambrosia85 & Sunflower

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56 niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***

*-merkillä merkitty aktiivset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.





+++++ PLUSSARIKASTA LOKAKUUTA+++++



Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Heippa, omanapainen pikapäivitys. Kp 18 menossa, eilen illalla otin eka teron. Yritin pitkittää sitä ottamista oviksen yli, mutta se jäi nyt tässä kierrossa bongaamatta. Mieli on vähän maassa, toivotaan että ovis on tapahtunut mutta en vain osunut tikulla siihen. Aloitin aika myöhään, viime kierrossa plussa kp 16 aamuna. Liuskatestissä oli eilen aamulla ja illalla hailakka viiva.

Paljon onnea plussanneille, me muut jatketaan sit kohti heinävauvoja! \m/
 
Kp27, ei vielä menkkaoireita. Tai jos onkin, tulkitsen ne mieluummin jokski muuks :D Viikonloppuna vanhan pillerikierron mukaan pitäis menkat alkaa. Eilen oli aivan järkyttävä närästys, kahteen kertaan jopa. Harvemmin närästää enkä syöny mitään sellasta mikä yleensä aiheuttais. Hmmm. Tiiän että närästystä on monella raskausaikana, mut ei kai se ihan alussa jo tuu? :D Tää väsymys on kans jotai käsittämätöntä, 10tunnin yöunetkaan ei tunnu riittävän :confused:

Jauhopeukalosta ja sen paikasta puhuitte :D Mieki tykkään leipoo, en kylläkään pullaa/sämpylöitä, mut kakkuja ja piirakoita, ruuanlaitto on myös kans kivaa.

Onnittelut plussanneille, toivotaan plussa-aaltoa :)
 
Onnea Wilmalle plussasta! Ihanaa että saadaa lokakuullekin niitä plussia kun syyskuu oli sen verran vähäplussainen tässä pinossa :)

Pintsu pahoittelut negasta :hug:

Tervetuloa kaikille uusille piinailijoille :wave: Mukavaa nähdä miten paljon haaveilijoita sitä tähän maailman mahtuukaan :)

Kiitos kaikille tsempityksistä :heart: En ole oikein jaksanut muutamaan päivään käydä itteäni kiusaamassa mutta piti nyt tulla vähän kurkkaamaan, että mitä tänne kuuluu :)
Aika hyvin oon toipunut operaatioista mutta vuoto vaan on aika rankkaa edelleen...saa olla sidettä vaihtamassa tunnin välein :(
Operaation jälkeen on tullut sellainen olo, että nyt muuten mennään eikä enää meinata ennenkuin on liian myöhäistä.
 
Noniin.. Josko tämä vuoto olis nyt tässä. Tänään vuotamaton päivä.. Onko muilla ollut hormonikierukan jälkeen tälläista? Ensin tulee tyhjennysvuoto, sitten ihan melkeen oikeella aikaa vuoto. Vuoto poikessa päivän ja alkaa uudestaan?

Jauhopeukalointia on jonnii verran täälläkin, tyttöjen synttärikakut tuottaa aina päänvaivaa. :whistle: Pari kertoo kakkukuvia käytetty, mutta sokerimassa on se mun juttu. Niistä on kiva värkätä ja saa näyttäviä kakkuja. Mutta pullan leipominen, ehkä kerran vuoteen tulee sitä tehtyä ja totean joka kerta että ei muuten ole vieläkään mun juttu. :LOL: Miten oma äiti saa siitä NIIN erilaista? Vaikka muka samalla ohjella yritän tehdä.. En käsitä..
 
Pääsiskö tänne mukaan myös? :)
Elikkä tämmöinen tilanne kp 10/28-30............... yk 1 ......ya 10/12....... 2.

Onnea plussanneille ja tsemppiä yrittäjille!
Meillä esikko on vasta 2kk,mutta haluttaisiin mahdollisimman pieni ikäero pikkuisille :)
 
kääkkis
Tervetuloa nanna_ :)

Pintsulle :hug: negasta

Slallu: Kuulostaa lupaavalta ;)

Toivon Mylvinen, että vuotosi loppuu pian ja pääsette mahdollisimman nopeasti takaisin yrittämään, kunhan olet toipunut.

Täällä taas vatsaa jomottaa kovasti, varmaan myötätunnosta uuteen kiertoon joutuneille :)
 
miss_piggy
kp 10 ja menkat kestäny 10 päivää...sais alkaa jo loppumaan :O Ikään ei oo terolutien kans tälleen käyny, vaan menkat on kestäny sen 3-5 päivää... Kohta pitäs taas alottaa terot, ja tuskin pystyy ees ny tässä kierrossa kunnolla ovista hyödyntää ku nuo menkat on noin pitkät, menee ihan pyllylleen kaikki.
 
Heippa!
Olisko tänne mahdollista päästä mukaan keskusteluun? :)
Tarkoitus olisi raskautua ennen Tammikuuta 2014, koska sinne asti olen ilmoittanut olevani hoitovapaalla.

Jos niin tässä tiedot:
Epa_88....................poika 3/12.............kp 17/30-32................tjot


-Epa-
 
Onpas tänne taas ilmaantunut juttuja.

Onnittelut plussanneille :heart:

Negan testanneille ja uuteen kiertoon joutuneille pahoittelut ja jaksuhaleja :hug:

).( Tänne sais päivittää kp 2/27-30 yk 4. Kierto vain lyhentyy, jännä juttu. Varasin tänään gynelle aikaa, kun oli puhetta kesän lopulla gynen kanssa, että jos meillä ei ole tärpännyt marraskuuhun mennessä, niin sitten varailen aikaa. Näin sitten myös tein ja sainkin ajan jo 1.11. :) Hieman jännittää, mitä tuo käynti tuo tullessaan, mutta samalla se nostattaa mieltä näin tädin kyläilyn yhteydessä -ainakin asia etenee johonkin suuntaan :)
 
Täällä tuli minipillereistä mitta täyteen 5:ssä päivässä! PRKL!!!!

Perjantaina alavatsa kipeytyi ihan tosissaan. Kipu levisi myös selkään. Samaan syssyyn iski sitten migreeni. Olin varmaan tosi huvittava näky, kun oli jääpussia päässä ja lämpötyynyä alavatsalla.
Syy migreeniin sitten selvisi seuraavana päivänä (la); täti tuli kylään: /
Aloitin minipillerit samana päivänä ohjeiden mukaan. Migreeni jatkui.
SU: migreeni jatkui, mutta vuoto ja kuukautiskivut pysyi hienosti kurissa jatkuvalla tasaisella miranax kuurilla.
Ma: migreeni jatkui.
Ti: vuoto alkoi loppumaan, mutta migreeni jatkui.
Ke: vuoto loppunut, mutta mutta vasta oli aamulla tosi kipeä ja kramppasi. aamulla ei ollutkaan pää kipeä. Nappasin taas aamulla minipillerin, kuten olin tehnyt neljänä edellisenäkin aamuna. No iltapäivästä kahden aikaan vastakivut alkoi loppua, mutta tilalle tuli migreeni!!!!
Rupesin ynnäilemään yks plus yks ja tulin siihen tulokseen, että minipillerit ei sovi mulle. En voi näköjään käyttää mitään hormonaalista ehkäisyä, kun pää vetää itsensä siitä heti nokkiinsa. Tämä viiden päivän kokeilu vain vahvisti sen, mitä jos keväällä totesin; minipilleritkään ei sovi mulle. E-pillereitä en saa, koska mulla on myös aurallista migreeniä.

Gynelle tästä kerroin, kun olin 5kk minipillereitä syönyt, et lopetin koska mulla oli jatkuvasti pää kipeä. Tarkennettuna ohimoita juili joka ikinen päivä 24/7. Keväällä kun lopetin pillerit, niin tämä jatkuva ohimo kipu hävisi viikossa. Gyne vaan vähä naureskeli, et ei minipillereiden pitäs migreeniä aiheuttaa. Just joo!:mad:

Saa nähdä kauan nyt menee, että ohimokipu loppuu jälleen. Mun laskelmien mukaan hormonia pitäs vielä olla elimistössä (vaikka en tänään pilleriä oo enää ottanut), mutta ehkä huomenna taas päivä kirkastuu, kun pääkin selviää näistä hormonihöyryistään.

Mitäs sitten seuraavaksi? Hormonikierukkaa ovat tuputtaneet kaikki gynet, mutta siinähän on sama vaikuttava aine, kuin minipillereissäkin, vaikkakin vaikutus paikallisempi. Kyllähän siitäkin pieniä eriä verenkiertoon päätyy. Hirvittää ajatus uudesta kroonisesta migreenikierteestä. Sitä kierukkaa kun ei voi lopettaa tosta noin vaan.
Kierukkaa en kuitenkaan halua, kun keväällä alkaa tosi touhut. Pitää vissiin vaan yrittää pärjätä menkka ja ovulaatiokipujen kanssa sinne saakka....tai sitten aikaistetaan yritystä, mutta se nyt ei oikein ole vaihtoehto tässä taloudessa :(

Huh, on tää naisen elämä ja kyllä välillä yhtä juhlaa. Vois tulla jo markkinoille niitä miehillekkin tarkoitettuja hormonivalmisteita ehkäisyyn :mad:
 
Viimeksi muokattu:
Aika moni gyne ei sellasesta kysy, jos ei itse älyä sanoa, että sairastaa aurallista migreeniä. Ei multakaan aikanaan kysytty. Tromboosi periytyvyydestä kysyttiin. Toi aurallinen migreeni on kuitenkin ihan yhtä paha. Riskinä aivoinfarkti. Ite pitää olla tarkka noitten e-pillereitten kanssa, jos aurallista migreeniä sairastaa. Minipillerit käy, koska niissä ei ole estrogeeniä, vain keltarauhashormonia.
 
BDU
Stacy_84 toivottavasti pääset säryistä vihdoin eroon! Juuri tuon takia minä en oo käyttäny vuosiin hormoniehkäisyä. Joillekin ne tuntuvat sopivan mutta se, että ei tule näkyviä oireita ei tarkoita ettäkö se olisi elimistölle terveellistä.. Se on kuitenkin luonnoton määrä hormoonia elimistöön joka päivä ja sekoittaa naisen oman hormonitoiminnan joten vaikutuksista ei koskaan voi tietää etukäteen. :| Ja vuosien käytön jälkeen menee aikaa että elimistö palautuu jne.. Eli myrkkyä kaikki jos minulta kysytään ;) jospa se malttaisitte / pärjäisitte "luomuehkäisyllä" taikka huppumiehellä kevääseen saakka :)
 
  • Tykkää
Reactions: Stacy_84
bambini, kurjaa kun täti tuli kutsumatta :'(

Kovin tarkkaan en jaksanut lukea, mitä parina viime päivänä on tapahtunut. Tulin vaan sanomaan että voihan pms:t! tää on jotain ihan käsittämätöntä. Pari viime päivää on menny siihen,että heti herättyä on jo ärsyttäny kaikki! Etenki mies. Oon ollu kiukkunen ku ampiainen ja ärsyyntyny pienestäkin. Samoin myös herkistyny itkemään mitä ihmeellisimmistä asioista, kuten siitä, ettei koira istunut kun käskin? Ei niiku mitää järkeä. Tänään iltapäivällä sit alko töissä mahaa nippaa ja vihloo/polttaa. Ihan ku olis menkat tulossa. Niin ja nännit kipeyty. Vielä olisnkuitenki 9 pv menkkoihin. Yleensä pms:t alkanu vasta 2 pv ennen menkkoja. Kai tätä sit vaan joutuu sietää =) Mies parka! Sanoin sille kyllä, että en ilkeyttäni oo ilkee. Kai se ymmärtää..
 
Joo, ei tullut meille kesävauvaa. Toiveet siis heinävauvasta.

Galluppiin: minä oon töissä, määräaikainen ravintolapäällikkö ja vakititteli ennen tätä pestiä ravintolan vuoropäällikkö. Toukokuun loppuun on opintovapaan sijaisuus, jatko riippuu pitkälti opintovapaalaisesta.

Synnytyksestä: mullakin esikosta pitkä synnytys, kokonaiskestoksi taidettiin kirjata 23 h. Onneks suurin osa ajasta kotona, kun synnärillä "käännyttivät" kertaalleen eli en halunnu jäädä osastolle.

Nyt ei enää pää toimi. Jatketaan tarinointia. Ja hei uudet tervetuloa :)
 
Pahoittelut tädin uhriksi joutuneille ja tsemppiä jännäilijöille!

Bambinilla taitaa olla palstat sekasi, ku emmie oo mistään gallupista kuullu? :D

En tiiä onko pms, vai enteileekö plussaa, ku sain hirveet raivarit eilen :eek: Olin unohtanu, että varastossa ootti about 10 kiloo hirvenlihaa pilkkomista ja pakastamista, onneks ollu sen verran viileet ilmat, että oli säilyny kuitenkin hyvin. Mut vitutti niin suunnattomasti että olin unohtanu! Ja sit vielä, aarrghh, en osaa niistä paloista kattoo et mikä ois hyvä käyttää pihveihin tai mikä tarttee pitkän haudutuksen eikä mieskään tietenkään tienny!! Hakkasin nyrkeillä tiskipöytää ja kirosin, PALJON. Sit tuli vähän jo itku ja ois kaivannu halausta mut ei mies uskaltanu tulla lähellekään, ku veitsen kanssa manasin kädet veressä :D No, lihat pääsi pakkaseen ja mieliki parani ku mies auttoi niiden pakkaamisen kanssa :)
 
  • Tykkää
Reactions: ViiruP
Slallu Itsellä myös joskus ollu melkeen yhtä "iloiset" ajatukset hirvenlihoja kohtaan.. Varsinkin silloin kun oli n.1kk ikäinen ja kolmi vuotiassa. Kello 8-9 illalla ja keittiöön ilmestyy n.15-20kg lihoja. Imetäppä ja laittele lihoja siinä sitte..

Täällä ovista odotellaan, tämä lasten teko ei oo kyllä kun yhtä oottamista.. Huoh.. Toivoisin kovasta pikku poikaa. Omaa poikaa, miehellekkin seuraa "äijä" hommiin. :) Kaksi tyttöä jo löytyy joten olisi kiva saada pikku mies taloon. :)
 
ViiruP, kuulostaa oikein riemukkaalta yhdistelmältä :s Olin viime vuonna niiiiin onnellinen ku lihat tuli valmiiks pakattuina ja nimettyinä. Oli vaan kuulemma niin kallista lystiä että tänä vuonna palattin vanhaan tyyliin. Mielelläni hirven lihaa kokkaan ja syön, mut tein miehelle selväks et ens vuonna ku tulee sen laation kanssa kotiin, ni pitää tietää mikä on mitäkin :D Saa nähä millasia paisteja noista lihoista tulee, aika arpoen nimittäin meni :D
 
Heippa kaikille!

Täällä vähän taas hiljaiseloa pidetty, mut lukenut olen kyllä teidän viestejänne joka päivä!

Sori nyt mut taitaa tulla vaan omaanapaa tällä kertaa..!
Mulla on nyt siis keskiviikkona se sähkösilmukkahoito ja löydös oli esiaste muutoksia, sen kummempaa tai tarkempaa tietoa ei ollut. Kovasti sitä operaatiota jännitän ja toivon et kaikki menee hyvin. Mut käsittääkseni multa ei isoa aluetta tarvi poistaa, mut tietty varmuutta asiaan ei ole.. ja sit toiseksi kovasti mietityttää se vuodon määrä tän operaation jälkeen.. kuinka sitä sit voi olla töissä jos vuotaa ku seula kokoajan!?! :confused:

Sit toisekseen tässä vähän jännitellään et oisko kuitenkin tärppi käynyt.. Ja jos ois niin kuinka tuon hoidon kanssa sitten käy? Mulla on nenä tukossa/tuhisee/kurkkukipua, mut sit ei kuitenkaan mitään varsinaista flunssaa, järkyttävää ketutusta jota on kestänyt jo useamman päivän, nenästä oli yöllä tullut verta (jota ei siis koskaan mulla tule..), selkä ja alavatsa kipuilee menkkamaisesti.. ja tää väsymys.. tää on jotain ihan ylitsepääsemätöntä! Edellisyönä nukuin 9 tuntia ja sen lisäksi reilun tunnin päikkärit. Sit illalla oli pakko mennä jo puoli 10:ltä nukkumaan kun en vaan pysynyt hereillä.. nyt taas saa tehdä töitä ettei silmät mene kiinni! Nii ja sit vielä eilen koko päivän häirinnyt elohiiri oikeassa silmässä.. Että semmoista tänne! :rolleyes:

Kovasti tsemppiä jännäilijöille ja :hug: tädin yllättämille!
 
Pahoittelut tädin luvattomista vierailuista niistä kärsineille =/

Kiva että väki on täällä lisääntynyt, vaikkakin itse tuore tulokas olen. Hurjiakin kokemuksia näyttää toisilla olleen, kuten markke, tsemppiä ja toivotaan että josko plussa pärähtäisi nyt =)

Täällä ei uutta, kpo 18/28-30 (dpo 4?) eikä mitään, ekat vatsanippailut tänään oviksen jälkeen ja reilusti valkovuotoa, siinä se. Eipä vielä voi odottaa mitään suuntaan ei toiseen, kun mahd. kiinnityminenkään tuskin vielä tapahtunut..

Hyvää viikonloppua!
 

Yhteistyössä