Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

NNÄ Pahoittelut tädistä :hug: Ja pahoittelut kaikille muillekin sen uhreille, meitä olikin iso joukko taas tässä kuussa :(

Markke No voi hele mitä toimintaa taas ollut : / Kaikki lisäodotus tuntuu kidutukselta tässä vaiheessa...

Mä luulen, että meillä passataan nyt pari kiertoa yrityksestä :) Odotellaan niitä koepalatuloksia ja joulukuussa ollaankin sitten reippureissaamassa 3 viikkoa. Ehkä mieluummin ilman maha-asukkia ja alkuraskauden pahoinvointia :)

Muoks. Ja eipä sitten tarvinnutkaan odotella enää labravastauksia...huomiseksi tuli hoitokutsu kohdunkaulansyövän takia...siis voi helvetin helvetti tätä mun tuuria :mad:

Viimeksi muokattu:
Heippa kaikki :)
Voisin liittyä mukaan, vuoden päästä olisi tarkoitus vasta yrittää taas kun esikoinen olisi isompi.

Ovulaatiotesteistä.. Viime vuonna kun esikoista yritimme niin testailin parit kolmet liuskat mutta kaikki oli negaa. Sillloin oli tasaiset kierot ja katsoin netistä niistä laskureista koska sen mukaa ovuloisin. No ne 4 pv aamuin illoin.. ja parisen viikon päästä plussasin ja 7 raskaustestiä rivissä viikon päästä. Kaikki kävi niin nopeasti että ei voinut oikeinn sisäistää =) Itsellä jäi huono maku noista testeistä..
Nyt vaan taas kauhea vauvakuume ku esikoine jo niin 'iso'

Plussatuulia kaikille :)

Sunflower11
Lauantai 13.10. 2012

Yritys/TJOTtailu alkanut:

*minmaria...............kp 64/ 36..............yk1.......ya 8/12......... 1.
*SuAnn........................kp 64/?..................yk1....... ya 6/12......... 1.

*wilma79...............kp 56/27-29............... yk 1 ......ya 9/12....... 2.
jenni_noora(28).....kp 54/28-? (TT).........yk 8.......... ?................ 2.
HopeAgain(36) ........kp 53/32............ yk 2 ........... ya 7/12 ......... 1.

kärpässieni85.........kp 49/29........... yk2................................. 3.
Fiinaliina................kp 49/32...........yk2 ..............ya 7/12........... 1.
eternal-live(23).........kp 45/?....................yk1........... ya 9/12........ 3.
miltsu76......................kp 44/28-32..........yk1.............8/12............ 2.
-PikkuMyy- ...............kp 40/36............... yk 8 ......ya 1/12....... 1.

Lumihippu.............kp 37/28...................yk1.......ya 9/12............. ?.
Minix..................... kp 36/ ??.............., yk1 .......... ya9/12.........2.
Amiraali(26)...............kp 34/28-32..........yk 1............................1.

Bambini................kp 26/30..........yk 2....... ya 7-8/12........ 2.
Sunflower11....... kp 26/24-28.........yk23.........ya 12/2010.........3.
riksuuuh ..................kp 25/? .........yk 1 ......ya 09/12............ 1.
Nepparin nappi........ kp 25/30-35........... yk 14 ...................... 2.
papunen84 ............kp 23/27-30............ yk2............. ya9/12 ....... 2.
AnnuLiisa..............kp 23/28-30........yk 3 ............. ya 8/12......... 1.
Slallu.....................kp 23/30?........yk 1 ............. ya 9/12......... 1.
Pintsu..................... kp 22/29 ...............yk 3 ........ya 8/12...........

mavli....................kp 19/28 ..........yk 18 ...........ya 3/11 ............ 1 .
jeennaa.................. kp 16/30................ yk 2 ............ ya 8/12......?
Viljonkka (26).........kp 15/30-35.......yk 8............. ya 3/12............1.
Markke................. kp 14/30............yk4...........ya 6/12..........2.
Slartibart(25).............kp 14/30 (C+T)........... yk2..........ya3/12....... 1.
Lemontree-86...........kp 11/25-33...............yk4 ........ya 7/12......... 1.

Nompparelli(28) ......kp 9/26-42 .........yk9....... ya 11/2011......... 1.
Mylvinen(24)............kp 7/28..............yk 3.............................1.
Luna85(27).................kp 7/29-38..........yk 8............ 2/12 ........... 1.
Ambrosia85(27)...... kp 6/28-31(CT) ........yk22 .....ya 10/10.......... 1
BDU(25)..................kp 6(?)/28-35...........yk0-1.......ya 9/12............1.
miss_piggy (31v).... kp 5/26 .........yk 6 ......ya 03/12........ 1.
Neiti Näpsän Äiti..... kp 5/28-32............ yk 22....................... 2.
ViiruP....................kp 4/25-28......... yk 2........ya 09/12......... 2.

Day Past Ovulation:
luna85........................ dpo 19
Lumihippu.....................dpo 19
Sunflower.................... dpo 12
Bambini........................dpo 9
AnnuLiisa..................... dpo 8
papunen84....................dpo 7

Yrityksen myöhemmin aloittavat:

Stacey_84 (kevät 2013)
eleonoora86
avantasia

Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Isbla
piupiu
kääkkis
Pionia
another
Dyes
viisikko <3
eufemia
Lintsa

Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2), Kamomillatee (yk2)
Elokuu 2012: eufemia(yk2), hintrikka(yk14), haave2 (yk2)
Mi&Ma (yk1), panzkus(yk4)
Syyskuu: Heiverö(yk1), Chrissy72(yk4), Hetami(yk2),emily90
Lokakuu: Emppuli83(yk3)

kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen
TT=Teroluttauko
T= Terolut
C= Clomifen
CT = Clomitauko

Päivittäjät:
Ambrosia85 & Sunflower

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56 niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***

*-merkillä merkitty aktiivset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.

Ilmoitathan listalle tulevat/muuttuvat asiat korostaen.

+++++ PLUSSARIKASTA LOKAKUUTA+++++

Plussanneille löytyy oma pino täältä ------>

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Sunflower11
Tervetuloa Linsta! Pistin sut tonne taustailijoihin :)

Annatto Tervetuloa! Haluatko listalle?

Mites tota, eikös Emppuli83 plussannut joku aika sitten?
Kultsipallo? Kp:t huitelee jo korkealla?

Emppuli plussasi joo, Onnet vielä kerran jos sattuu vielä täällä kuikuilemaan :)

Stacy, voin samaistua tohon tilanteeseen jossain määrin. Itse kärsin pari vuotta sitten pitkään epämääräisistä vatsavaivoista, ei mitään syytä oikein löytynyt. Ei jatkuvaa kipuja, mut vatsa aivan sekasin väh. jokatoinen päivä ja siihen yhisty sitten kivut. Kävin verikokeissa pariki kertaa ja muutenkin lääkärillä, mut ku ei pahoja kipuja tai mitään hälyttäviä merkkejä muita ollu ni ei tähystykseen passittanu. Ruokavaliota karsimalla alko helpottaa, ja nykyään oireita tulee harvoin ku tietää mitä voi syödä ja mitä ei. Verikokeet ei kertonu muuta ku et ei laktoosi-intoleranssia tai keliakiaa, suolisto ei vaan siedä jotai ruoka-aineita :/
Ei tää nyt ihan sama asia oo ku siulla, mut tiedän tunteen, ku maha kenkkuilee. Sillo kaikki muuki on vähän huonosti, ei pysty toimimaan normaalisti. Toivottavasti selviäis verikokeista jotaki, ettei tartteis tähystykseen lähtee, kyllä siitäki kuulemma selviää :s Ootko kokeillu ruokavalion muuttamista muuten ku gluteenitonta?

Huutelen täälläkin pikana, että mukana ollaan edelleen. Dpo8 perjantaina, mutta hiphei, olen malttanut pitää testin kaapissa ja ottaa iisisti testailuni kanssa :LOL: Muutenkin stressivapaa kierto ollut, eikä mitään oloja oikein mihinkään suuntaan. Luksusta, siis tuo stressittömyys. Tätiä odotellessa, plussahaaveita en halua edes elätellä - plussa tulee jos on tullakseen (koitan saada siis suomeksi pidettyä jalkani maan pinnalla, haaveet ja toiveet on toki korkealla, realiteetit päässä) :)

jeennaa kirjoitteli hää- ja vauvasuunnitelmista päällekäin. Meidän on pitäny mennä jo tovi naimisiin, saamatta vaan koskaan aikaiseksi (ollaan siis oltu kimpassa yli 6v, joten mikäs kiire tässä edelleenkään). Nyt kun tehtiin tuo "vauva- päätös", todettiin samalla että jos saadaan pieni ihminen aluille vielä niin että ens kesänä tai alkusyksystä voidaan viettää ristiäisiä ja häitä yhtä aikaa, tehdään se. Jos ei, niin sitten pidetään vaan pienet häät. Saas nähdä nyt toteutuuko se..

Mylvinen: sullako siis todettiin kohdunkaulasyöpä? Anteeksi kun kysyn, mietin vaan että ymmärsinkö lauseesi oikein. Voi itkun itku :hug:

Jahas, nyt taas unimattia kurkkimaan että jaksaa vielä huomisen tarpoa duunissa, ihan vaan että pääsee suuuuuperpitkille vapaille, nautiskelemaan perheen kanssa normiarjesta. Mä niin tykkään :kiss:

Plussatuulia ihanaiset naiset, nauttikaahan :heart:

oon täällä lueskellut teidän juttuja ja miettinyt voiskohan sitä itekkin olla raskaana nyt siis yk 1,sain ovisplussan kp 13 ja kp 24 sain todella haalean viivan ja nyt tänään kp 29/26-28 tuli jo kirkkaan punainen plussa <3 oon ihan ällikäl lyöty miten se muka oli TAAS yhestä kerrasta tärppi,mulla siis 3 lasta ennestäänkin ja toka ja kolmaskin sai kerrasta alkunsa..

Ihanaa Sunflower että oot jaksanut päivittää listaa :flower: musta tuntuu etten kotona jaksa pahemmin yhtään mitään aivotyöskentelyä ja töissä ei oo kerinnyt juuri taukoja pidellä :(

Mun mielestä voi potkia kaikki pihalle keillä kp:t yli 56:n.. paitsi noi tähedellä merkatut jotka on ollut aktiivisia ja ylipäätänsä jotain puhuneet :)

Oon niiden pitkänkierron naisten kanssa tosiaan tehnyt sen että kun alkaa kpt: olee esim 20-30 niin jos on aktiivinen niin tähti nimimerkin eteen ja jos ja kun kierto vaihtuu (tai tulee se ihana plussa-uutinen) niin takas listan alkupäähän ja tähti veks :)
Pysyy päivittäjänä vähän kartalla ketkä täällä oikeesti kirjottelee :)

Kirpakkaa perjantaina kaikille!

Markke Hui kamala, mitä toimintaa! Itse odottelen vielä vastauksia...

Mylvinen Kurjia uutisia :hug:

Stacy_84 Itsekin olen ajoittain kärsinyt kovista alavatsakivuista eikä oikein muuta selitystä löytynyt kuin stressivatsa ja äärettömän herkkä vatsa. Laktoosi-intoleranssi on todettu jo lapsena ja keliakiaakin epäilty, mutta mulle ei ainakaan suostuttu kokeita tekemään, kun tosiaan pitäisi pari viikkoa ennen testiä syödä niin paljon viljaa, etten halunnut niitä oireita edes pariksi viikoksi. Ihottumat ja vatsanväänteet jäi pois, kun vähensin reippaasti ruisleivän ja ruisjauhoja sisältämien leipien käyttöä. Lääkärit nauroivat silloinkin päin naamaa, ettei voi olla mahdollista, mutta oireet helpottuivat ja tällä tiellä olen pysynyt. Täysin en pysty pidättäytymään, koska ruisleipä on vaan niin hyvää, mutta sitten kärsitään seuraamukset :)

ON: Samaa vanhaa, ei mitään tuntoja mihinkään suuntaan... :attn:

Slallu: Olen kokeillut muuttaa ruokavaliotani. Laktoosittomia tuotteita olen käyttänyt jo pitkän aikaa. Monta vuotta, kun huomasin ,että vatsa oireilee niistä.

Viime keväänä kävin homepaatilla (yhdellä suomen parhaista) ja sieltä saamieni ohjeiden mukan muokkasin ruokavaliota näin: maitotuotteet jätin kokonaan pois. Elimistöni ei kuulemma pysty käsittelemään maitoa. Tavalliselle suolalle olen allerginen, vain vuorisuola käy.Olen myös allerginen kalalle. Elimistö ei myöskään pysty käsittelemään viljoja kovin hyvin. Ohra ja soija mulle pahimmat, sitten ruis ja vehnä. Kärsin myös hänen mukaansa pahimmasta magnesiumin puutteesta, mitä hän on uransa aikana nähnyt.
No näillä ohjeilla on nyt menty ja sanokaa, että olen hullu , mutta kyllä musta olo on helpottanut jotenkin. Olen pystynyt jopa alkamaan tekemään lenkkejä. Ja homeopaatti näki jo keväällä, että maksan kanssa on ongelmia. Oikeassa hän oli. Syyskuussa saamieni verikokeiden tulosten mukaan, mulla on maksa-arvot lievästi koholla.

SuAnn: Mä jätin ruisleivän ruokavaliosta pois jo kaks vuotta sitten , kun huomasin sen aiheuttavan vatsaoireita. Söin sitten vain vaaleaa täysjyväleipää. Gluteiinitonta ruokavaliota pitäisi vissiin kokeilla 2 kk , ennen kuin voi sanoa onko siitä apua. Gluteiini viipyy suolistossa 2kk, näin ainakin äitini mulle sanoi kun oli käynyt ravintoterapeutilla. On tämä kyllä vaikeaa kun yrittää itse selvittää, mikä ei omalle kropalle käy. Pitkää pinnaa se kyllä kysyy.

Tsemppiä teille kummallekin ja kiitos vastauksista. :hug:Toivotaan ettei tää nyt mitään turhan vakavaa ole ,että pääsis sitten keväällä yrittämään sitä raskautumista. :heart:

Mä nyt edelleenkin ihmettelen tätä naista siinä ajanvarausluukulla joka väitti ,että mun ei tarvi mättää viljoja, että kyllä siellä testissä näkyy, jos on näkyäkseen. Koulutuksessa vissiin pieni tietoaukko?:rolleyes:

Viimeksi muokattu:
ON: noh tänään on sitten laseroitu koko alakerta ja lääkärien mukaan näytti jälki hyvältä ja toivon mukaan kaikki vaurioitunut kudos saatiin poistettua.
Neljä viikkoa tässä toivutaan operaatiosta, joten yritykset menee meillä jäihin joka tapauksessa hetkeksi.
Tällä hetkellä on aika tyhjä olo. Kaikki tapahtui niin nopeasti ettei osannut edes ajatella koko hommaa. Tätä hiljaista järkytystä lisää vielä se, että ajoimme miehen kanssa kolarin matkalla sairaalaan ja jouduin sitten yksin jatkamaan taksilla matkaa kun mies jäi odottaamaan poliisia.
Nyt sitten tapellaan vakuutusyhtiön kanssa laina-autosta...ja ääh mä en vaan nyt jaksa tätä. Sori avautumisesta :(

Täällä edelleen odotellaan Täti Punaista, joka alkaa olemaan kohta myöhässä :confused: Vaikkakin, jos tuntemukset oli oikeita, oli ovulaatio 13pv sitten, joten laskelmien mukaan huomenna pitäis alkaa vuoto (kierto venyy ekan kerran nooin pitkäksi kuin 34pv). Teidän listalla muuten olen yhden kp jäljessä (ollu koko kierron ajan) eli tänään kp 33 ja esikoisesta muuten siis haaveillaan, ikäni on 26 :)

Tein hätäpäissäni raskaustestinkin :ashamed:, kun kp alko mennä 30 paikkeille, mutta tulos oli tietenkin "ei raskaana", niinku ny järjellä ajatellen asia on. Sydän vaa niin tahtois sen oman "pähkinän" mukaan jo elämään.

Stacy ja SuAnn,

Vaikka omien ruokarajoitteiden kanssa on oppinu elämään, ni on aina jotenki lohduttavaa kuulla et toisilla on samantyyppisiä ongelmia. Niin monelle ihmiselle on joutunu selittää "en voi syötä sitätätätuota senjasen takia" ja moneen kertaan että on rieponu ihan tosissaan. Ja ei mitään oikeeta diagnoosia, kokeilemalla vaan tietää mitä voi syödä ja mitä ei.
Tilanne on vaikuttanu vauvahaaveisiinkin, oltais ehkä yritetty lasta jo sillon pari vuotta sitten mutta mies sai taottua miulle hiukan järkee päähän. Ei miusta ois ollu kantamaan lasta, ku oma terveys oli heikoissa kantimissa :/
Tsemppistä molemmille niin masun kuin vauvahaaveidenkin suhteen :)

Mä oon kohta jo ihan pihalla että milloin aloitetaab taas yritys..Miehelle vihjasin että ovis olis tässä kohta niin alko puhumaan että olishan se kiva jos nuorimmilla olis ikäeroa se 1-2v..:O Ite kyllä ajattelin ainakin tän kierron passata,ehkä:D Olis paljon helpompaa jos ei olis paniikkihäiriötä kun se vähän jarruttaa vauvakuumetta:headwall:Voi hinuri sanon minä..:mad:
Toivottavasti tänne saadaan kohta iloisempia uutisia kun mitä on tullut =)

:attn: Kp 1/28-33 voipi päivittää tänne. Mies oli helpottunut, minä masentunut :( Noh, tämä oli kyllä tiedossa, koska ovulaatio meni iha rauhassa ohi ilman pupuiluja. :'(

Lintsa mua jännittää sun puolesta :p
Mylvinen :flower::hug: jos jotain positiivista pitää etsiä, niin ajattele, että muutos/vauriot kuitenkin nyt otettiin pois. Olisit voinut elää ilman tietoa siitä, ja pirulainen olisi saanut levittää vauriotaan siellä..

Pahoittelun sanat niille joilla kierto lähtenyt uuteen alkuun tai muille huonoille uutisille :(

Syystä tai toisesta tunnen sisälläni tällä hetkellä ihmeellisiä tunteita, mikä tosin ei ole yhtään yllättävää. =)
Tänään pitäs yöksi töihin mennä. Tänään olis myös H hetki, jolloin olisin kaivannut peittojen viuhutusta, mutta ei. Mies lähti käymään mökillä laittamaan purjevenettä talvikuntoon, tulee vasta huomenna. Eilen myöskään ei tapahtunut mitään, kun kumpainenkin oltiin aivan poikki. Mä nukahdin jo ennen valojen sammutusta. Nyt tässä mietityttääkin, että meneekö hetki ohi, kun viimeksi torstaina ollaa peittoja viuhuteltu ja luultavasti vasta huomenna seuraavan kerran? Tuntuupa masentavalta :(

Miulta kanssa pahoittelut huonoille uutisille, tuntui tällä viikolla tapahtuneen kaikkea ikävää :( Erityisesti tsemppiä Mylvinen sinulle, neljä viikkoa kuluu vauhdilla!:hug:

Itselläni alkoi juuri syysloma ja oikein tuli oikein kunnolla huokaistua helpotuksesta. Alkoi tuossa vähän työuupumusta olemaan, ei vaan ois jaksanu enempää. Viimeset päivät töissä meni aika tavalla unessa. Oon siis aina ollu vähän turhan perfektionisti ja nyt se näkyy sitten ylisuorittamisena töissä. Ihana tunne kun saa miehen kanssa yhtä aikaa lomailla ja tehdä mitä huvittaa.

..ja arvaatkaas mitä menin tekemään: Ostamaan ekan raskaustestin kaappiin odottamaan. Nyt ehkä vähän ärsyttääkin että menin sen ostamaan. Sieltä se nyt kaapissa kummittelee. Eikä edes mitään käsitystä, millon kierto palaa normaaliksi ja kuuluuko ees menkkoja tai mitään. Miulla oli ennen pillereitä pitkä kierto, jotain 30-35 päivää (joskus ylikin) joten mitäköhän nyt.

Bambini ja jeennaa, puhuitte hää- ja vauvasuunnitelmista. Ite aina aattelin, että kyllä perinteiseen tapaan eka naimisiin ja sitten vasta lapsi. Nyt on siis ajatukset ihan sekasin :D täh, myö ollaan yrittämässä lasta ja suunnittelemassa häitä yhtä aikaa! Häät on suunniteltu siis ens syksylle vuoden päähän, paikka varattu jne. Vähän ehkä häiritsee, ettei voi tietää onnistuuko hääsuunnitelmat vai ei, pitää tässä kuitenkin bändit yms varailla etukäteen..

jeennaa, huomenna vaan yrittämään jos vaikka onnistuisi! :)

Sunflower11, lisää vaan listalle, kp 16/? ya 09/12 ja eka yrityksessä :)

Tervetuloa uusille, teitä onkin viime aikoina tullut melko paljon! :) :wave:

Mylviselle pahoittelut ja super halitsempit! :hug: Pahoittelut myös muille menkat saaneille!

Täällä on niin paljon uusia kuumeilijoita ja uusia juttuja, ettei meinaa perässä pysyä. Käyn silti ehtiessäni aina lukemassa teidän kuulumisia! :)

Ootko jeennaaa tikuttanu ovista? Toivotaan ettei nyt menis ihan ohi koko homma.. :(

Hoh-hoijaa.. Täällä odotellaan vuodon loppumista ja ovista. Vuoto osottautui tässä kierrossa ihan hirveäksi. Kp3 oli ihan tuskaa, siis sitä vuodon määrää! Puolen tunnin välein sai vaihtaa siteen ja tamponin. En muista millon viimeksi olis ollut näin. Siis jotain aivan järkyttävää. Yleensä mulla on runsaat kuukautiset mutta tämä oli jotain x5 normi vuoto. :O

Yhteistyössä